В Україні вступив у дію закон, що забороняє рекламу сигарет для нагрівання
З 1 липня 2022 року відповідно до Закону України № 1019-IX електронні сигарети (ТВЕНи, glo, IQOS) прирівнюються до «тютюнових виробів». Їх заборонено рекламувати, а упаковки таких сигарет мають містити меличні попередження про шкоду для злоров’я.
Документом, зокрема, передбачені:
- заборона реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин до них;
- встановлення штрафу за їхню реалізацію особам, які не досягли 18 років, у розмірі 1020 грн, а в разі повторного протягом року порушення – 10 200 грн;
- збільшення площі медичних попереджень на упаковках сигарет (65% пачки);
- заборона ароматизованих сигарет;
- заборона куріння з використанням пристроїв для нагріву в усіх громадських місцях та приміщеннях за аналогією з курінням звичайних цигарок.
У Центрі громадського здоров'я України переконані, що виведені з законодавчого регулювання електронні сигарети були з формальних причин. Їх визнали новою позицією – «тютюномісткими продуктами» –, для якої юридичних норм передбачено не було.
«Цей тютюновий виріб, що є так само небезпечним для здоров’я, як і звичайні цигарки, був представлений на ринку без будь-яких обмежень, – коменують представники ЦГЗ. – Тютюнові компанії скористалися цим для агресивної реклами, яку спрямували на дітей та молодь для залучення їх до куріння».
Про випадки реклами сигарет для нагрівання можна повідомляти Держпродспоживслужбу за цим посиланням.
- Читайте також: Чому медіа варто шукати інші шляхи фінансування, а Україні — посилювати антитютюнове законодавство й контроль за порушенням закону «Про рекламу»
Нагадаємо, рекламу електронних сигарет Верховна Рада заборонила 16 грудня 2021 року.
«Детектор медіа» у співпраці з Центром демократії і верховенства права проводитив щоквартальний моніторинг прихованої реклами електронних сигарет у медіа.
Фото: istockphoto.com