Так, голова комітету ВР Данило Гетманцев та його заступник Олександр Ковальчук розробили документи, які пропонують змінити систему розмитнення автомобілів.
У ВР ці законопроєкти зареєстровані під №7466-1 та №7466-2.
Зазначається, що перший документ передбачає такі умови:.
термін дії – до 2027 року;.
для авто старше трьох років залишається діяти формула нарахування акцизу зразка 2018-го;.
мито та ПДВ нараховуються не на митну вартість авто, а на акциз, оскільки на більш старі авто акциз часто перевищує вартість самого авто, фінальна вартість буде ще дорожчою;.
для нових авто у віці до 3 років, що ввозяться юридичними особами, діятиме "таблична" формула; за нею вартість розмитнення дорогих авто складе лише 5-10% вартості.
Цікаво, що експерти Інституту дослідження авторинку розкритикували цю ініціативу.
"Висновок: негативний.
Ухвалення альтернативного проєкту в такій редакції ще більше закупорить ринок.
На нові авто в українців у більшості немає коштів, більшість продажів – авто вартістю $5-8 тисяч.
Від ще більших податків люди багатшими не стануть", - йдеться в повідомленні.
Як відомо, 21 червня Верховна Рада ухвалила законопроєкт №7418, який передбачає повернення мита та ПДВ на імпортні товари, зокрема на автомобілі - від 1 липня.
30 червня цей документ підписав президент України - Володимир Зеленський.
Таким чином, відбувся "відкат" до системи розмитнення, ухваленої ще попереднім скликанням Верховної Ради восени 2018 року під тиском громадськості — руху власників так званих "євроблях".
Реєстрація "євробляхи" навпаки: як поставити автомобіль на облік у сусідніх державах.
В Україні пропонують залишити нульове розмитнення авто лише для двох категорій населення.