Зокрема, голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики України Данило Гетманцев сумнівається щодо повернення ПДВ.
Про це він розповів у інтерв'ю "Інтерфакс-Україна".
"Скасування податків на паливо призвело до того, що на цьому заробили імпортери, які не знизили свої ціни на повну суму скасованого податку.
Але якщо ми зараз з вами відновимо ці податки, за це заплатять не імпортери, а за це заплатить споживач.
Бо вони (імпортери) перекладуть це на плечі споживачів, і це також очевидно", - сказав Гетманцев.
За його словами, це питання необхідно обговорити, як і запровадження додаткового імпортного збору, яке пропонує Національний банк і яке підтримав заступник глави Офісу президента з економічних питань Ростислав Шурма, що нині активно обговорюють в уряді.
"Ми очікуємо від уряду розрахунків і конкретної моделі, і тоді обговорюватимемо це у Верховній Раді й ухвалюватимемо рішення.
Я не кажу про те, що цього не буде, тому що популярних рішень у нинішній ситуації не залишилося.
Але деякі непопулярні рішення нам доведеться ухвалити, хотів би цього хтось чи ні", - підсумував голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики України.
Своєю чергою, директор Консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн виступив категорично проти повернення ПДВ на пальне.
Про це він розповів на своїй сторінці у Facebook.
"Тільки не ПДВ! Весною до нуля знизили акциз, а ПДВ на пальне з 20% до 7%.
Так ось ПДВ повертати не можна!.
Навести лад на тисячах точок продажу пального, проконтролювати касову дисципліну, видачу та справжність чеків, перекрити канали фіктивного продажу нафтопродуктів – ця задача була нереальна для податкової й до війни, а зараз й поготів.
Тому треба шукати інші компенсатори, наприклад, акциз.
Його держава навчилась непогано адмініструвати.
Акцизи збирають на кордоні та виробництвах, це десятки, а не тисячі точок", - сказав Куюн.
Одним із тимчасових податкових послаблень є скасування акцизу на пальне і зниження ставки ПДВ з 20% до 7%.
Це дало змогу зменшити ціни на пальне на 12-13 грн/л.
Додамо, що в Україні наприкінці квітня на АЗС виник дефіцит пального.
Для врегулювання ситуації 29 квітня уряд підвищив граничні ціни на бензин та дизельне пальне на 40-43%.
17 травня уряд призупинив цінове регулювання на паливному ринку.
За оцінками Кабміну, після цього рішення очікувані граничні ціни на дизельне пальне будуть не вище 58 грн за літр, а ціни на бензин - не вище 52 грн за літр.