Українські водії змінюють власні звички через війну.
Опитування понад 11 тисяч власників авто показало, що основне завдання сьогодні – зекономити.
Згідно з результатами опитування Bla.
Car в липні 2022, в якому взяли участь понад 11 000 українських водіїв, майже половина українських водіїв їздять на дизелі, понад 66% хочуть або задумуються над купівлею електрокара або гібридного автомобіля.
Також 42% водіїв зазначають, що стали їздити рідше через підвищення цін на пальне та надалі їздитимуть лише за нагальної потреби.
Вибір пального.
Майже 50% опитаних українських водіїв є власниками дизельних автомобілів.
Попри те, що ціна на дизельне пальне в Україні зараз є найвищою серед інших видів пального, легкові автомобілі на дизелі мають суттєві переваги: є більш економними у витраті палива (на 30–40%) та мають довший термін експлуатації — до мільйона кілометрів без капітального ремонту.
Ще 29% водіїв їздять на бензині, 17% користуються бензиновими автомобілями із встановленими газовими установками, 6% — автомобілі на газу і лише 1% — електромобілі.
Перехід на електрокари та гібридні автомобілі.
За даними інституту досліджень ринку авто в Україні, з січня по червень 2022 року українці придбали 8,2 тисячі електромобілів.
Цей показник на 29,6% більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Підвищення зацікавленості електричними автомобілями підтверджують і результати дослідження Bla.
Car – понад 66% українських водіїв думають про купівлю електричних або гібридних автомобілів.
Серед причин, які назвали водії:.
41% відповідей: Зростання цін на пальне.
36% відповідей: Економічна вигода від користування електромобілями.
Серед електроавтомобілів, якими вже користуються на Bla.
Car, найпопулярнішими є Nissan Leaf, Toyota Prius та Tesla.
Поїздок стало менше, більшість з них – по роботі та до рідних.
Для 23% водіїв частота поїздок не змінилася, а понад 42% опитаних українців зазначають, що стали їздити рідше під час війни.
Серед причин вказують ріст цін на пальне (52%) та зменшення потреби в регулярних поїздках (36% респондентів).
Переважно українці їздять по роботі (58%), побачитись з близькими (46%) та за волонтерськими потребами (14%).
При цьому, ці поїздки як правило на довгі дистанції між містами України (49% респондентів).
Українці планують заощаджувати.
Аби зберегти кошти, українці планують частіше пропонувати спільні поїздки у власному авто — майже 60% респондентів зазначили, що хочуть частіше брати попутників в подорожі, щоб компенсувати витрати на пальне.
Ще 43% водіїв зазначили, що планують суттєво скоротити поїздки на авто та планувати їх лише за потреби.