КИЇВ. 4 вересня. УНН. Ситуація на українсько-польскому кордоні стає критичною і може перерости у катастрофу. Причина криється у низькій ефективності роботи польських служб з фітосанітарного та ветеринарного контролю. Про це написав у своєму Telegram-каналі заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм, передає УНН.
Цитата
«Черги. Кілометрові. Багатоденні.
Цього тижня був побитий історичний рекорд: черга з вантажних автівок до пункту пропуску Ягодин на польському кордоні перетнула межу у 45 (!) кілометрів.
Це точно не ті рекорди, яких нам зараз не вистачає. Водії живуть на узбіччі біля пунктів пропуску, у жахливих умовах, по тижню, і більше, втрачаючи дохід», - описав Найєм ситуацію на кордоні, додавши, що в чергах стаються бійки, перевізники погрожують блокуванням траси
За словами Найєма, причина не в роботі митників та прикордонників, а українська сторона з кожним днем показує все більш ефективну роботу.
Цитата
«Наші служби готові перевіряти більше і більше вантажівок щодня. Але потік з тисячі автівок упирається в корок на польському боці.
Головна причина цих черг усім відома – це низька ефективність роботи польських служб, які проводять фітосанітарний та ветеринарний контроль. Про це знають не лише перевізники, а й представники тих самих контролюючих органів обох країн. Але чомусь говорять про це пошепки, щоб нікого не образити. Мені здається, не визнаючи проблему, ми її тільки погіршуємо», - написав Найєм.
Деталі
З початку повномасштабного вторгнення росії фітосанітарний і ветеринарний контроль на польському кордоні уповільнився в кілька разів.
«Ось цифри. За приклад беремо пункт пропуску “Дорогуськ”.
У докризовий період за добу польські фітосанітарні та ветеринарні служби приймали близько 80 вантажівок на добу. А ось показники того самого пункту пропуску за п’ять днів цього тижня:
28 серпня - 12 транспортних засобів;
29 серпня - 20 транспортних засобів;
30 серпня - 25 транспортних засобів;
31 серпня - 19 транспортних засобів.
І по інших пунктах пропуску ситуація аналогічна
Це не просто падіння швидкості роботи служб. Це катастрофа! Люди живуть на кордоні по тижню і більше. І це відбувається саме тоді, коли наші товаровиробники практично відрізані від морського та авіасполучення і левова частка наших товарів їде саме дорогами», - розповів заступник міністра.
Він також додав, що польські перевізники вимагають позачергового проїзду для порожніх вантажівок.
«Звісно, це викликає обурення та непорозуміння. Анонсовані польськими перевізниками блокування трас та акції протесту лише погіршать ситуацію. Тепер наш експорт може не просто бути пригальмованим, а й повністю зупинений на окремих ділянках кордону», - додав Найєм.
За словами заступника міністра, рішення є і вони озвучувалося неодноразово.
«Ми його пропонували багато разів, на багатьох закритих, відкритих, спільних та двосторонніх зустрічах
Воно дуже просте: збільшити на польській стороні кількість працівників фітосанітарних та ветеринарних служб. Все. Просто потрібно більше людей, що проводять контроль з польського боку. Це не важко і очевидно», - вважає Найєм.