/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F92%2Fc0fa96ada6313d58c2f4fa1a955edc11.jpg)
Індія купує російську нафту дешевше граничної ціни в $60 – ЗМІ
Флагман російської сирої нафти марки Urals цього місяця продавався зі значними знижками після того, як Європа заборонила імпорт російської нафти, а Індія, що є основним покупцем, купувала барелі за ціною значно нижчою від граничної ціни в $60, погодженої країнами Заходу. Про це із посиланням на чотири джерела на ринку пише Reuters.
Відтоді, як Росія почала вторгнення в Україну в лютому, Індія стала головною точкою збуту морських вантажів сирої нафти Urals. За деякими угодами цього місяця ціна на Urals в індійських портах, включно зі страхуванням та доставку судном, впала приблизно до мінус $12-15 за барель порівняно із середньомісячною ціною датованої марки Brent. За словами джерела, дисконт у грудні збільшився порівняно зі знижкою в $5-8 за барель у жовтні та $10-11 у листопаді.
Знижки означають, що нафта в деяких випадках продається за ціною нижчою від загальної собівартості виробництва, включно з місцевими зборами, повідомили джерела в галузі.
Тиск на виробників у західних портах Росії ще більше посилився, оскільки брак суден, які відповідають зимовій погоді в Росії, спричинив зростання витрат на фрахт, які може нести продавець залежно від узгоджених умов угоди.
Фрахтові ставки зросли до $11-19 за барель порівняно з менш ніж $3 доларами США за барель до лютого, і це приблизно вдвічі більше, ніж у середині року.
Розрахунки Reuters показали, що знижки на нафту марки Urals у західних портах Росії для продажу в Індію за деякими угодами зросли до $32-35 без урахування фрахту.
Вартість датованої марки Brent коливалася нижче $80 за барель на початку грудня, тоді як орієнтовна вартість російської нафти для виробників, включно з витратами на видобуток, податки та транспортування до експортних портів, становила близько $15-45 за барель.
Російські постачальники нафти намагаються самостійно впоратися з транспортуванням нафти Urals до Індії, використовуючи власні судна та партнерів-перевізників, що може зменшити транспортні витрати, кажуть трейдери.
Але багато виробників нафти досі покладаються на торгові фірми, а це означає, що вони повинні ділитися будь-яким прибутком, який вони мають.
Згідно з даними Refinitiv Eikon, поставки Urals до Індії в листопаді зросли щонайменше до 3,7 млн тонн і досягли рекордних 53,2% від загальних завантажень сорту через морські порти минулого місяця.
Читайте новини бізнесу та промисловості у Telegram-каналі UAprom