Виробники «Єдиних новин» в процесі підготовки своїх ефірних блоків користуються інформацією із соцмереж і телеграм-каналів, не перевіряючи її. На таке порушення стандарту достовірності звертає увагу Ігор Куляс, автор чергового моніторингу загальнонаціонального марафону.
За спостереженнями медіаексперта, подібних порушень протягом жовтня – грудня 2022-го було найбільше у блоках ICTV/СТБ (129 випадків). Загалом же у дні моніторингу таких порушень було 499.
Результати моніторингу свідчать про те, що редакції учасників марафону у пошуках новин найчастіше використовують телеграм-канали. За підрахунками Ігоря Куляса, в ефірі «Єдиних новин» посилань на телеграм було більше, ніж на твіттер і фейсбук разом узяті. Трійка телеканалів, що найбільше використовували у своїх блоках інформацію, добуту в телеграм-каналах: ICTV/СТБ (58 посилань), «Рада» (37) і Суспільне (35).
Разом із цим нагадаємо, що через особливості телеграма він є потенційним джерелом проросійської дезінформації та пропаганди і, як пояснює у своїй лекції аналітикиня «Детектора медіа» Ксенія Ілюк, найбільш ризикованим джерелом з точки зору розповсюдження фейкової або просто неточної інформації.
У період з жовтня по грудень 2022-го Ігор Куляс зафіксував «59 посилань саме на анонімні телеграм-канали без зазначення назви і ще 29 хоч із назвою, але так само анонімних («Труха», «Украина сейчас», «Реальный Киев», «Одесса инфо», «Dnepr Operative», «its_zp» тощо)». У 14 випадках журналісти брали інформацію з анонімних російських телеграм-каналів.
Така практика дає підстави Ігору Кулясу порушити питання якості ефіру телемарафону загалом і достовірності інформації в ньому зокрема. «Бо це означає, на моє переконання, повне нехтування редакціями золотого правила перевіряти будь-яку інформацію, перш ніж давати її в ефір на багатомільйонну аудиторію», – вважає медіаексперт.
Як вже повідомляв «Детектор медіа», у телемарафоні «Єдині новини» різко побільшало порушень професійних стандартів.
Більш детально про те, якими телеграм-каналами користуються виробники «Єдиних новин», інформація із яких твіттер-акаунтів публічних персон найчастіше потрапляла в ефір марафону і яких ще помилок припускаються редакції, шукаючи новини у соцмережах, читайте у повному тексті підсумків.
Фото: «Радіо Свобода»