Центр протидії цифровій ненависті (CCDH) виявив, що Twitter демонстрував рекламу великих брендів поруч із дописами від розбанених ультраправих користувачів, які містили екстремістські заклики та теорії змов і викликали великий інтерес в авдиторії. Таким методом соцмережа могла би заробляти до $19 мільйонів в рік, пише The Washington Post.
CCDH — некомерційна організація, що займається протидією поширенню мови ненависті в інтернеті — провела дослідження, підписавшись на 10 облікових записів у твіттері, які серед сотень інших були відновлені згідно з «загальною амністією», яку Маск оголосив наприкінці листопада.
Спостереження виявило численні випадки, коли поруч із дописами десяти екстремістських інфлюенсерів з’являлася реклама великих брендів, як Amazon, Apple TV, NFL і Fiverr тощо.
В одному випадку реклама Wendy’s з’явилася поруч із твітом антивакцинатора Стью Пітерса, який має 168 тисяч підписників, де він називав вакцину «біологічною зброєю», яка «вбивала» людей.
В іншому прикладі реклама потокового сервісу Peacock з’явилася поруч із твітом Ентіма Джіонета, відомого як Baked Alaska, який нещодавно був засуджений за участь у заворушеннях у Капітолії США 6 січня 2021 року.
Реклама брендів також з’являлася поруч із твітами про фальсифікації виборів, теорії змови щодо вакцин, неправдиві заяви про Україну та біозброю, а також твіти, які принижують жінок у бізнесі, повідомляє CCDH.
Серед інших дописувачів, за якими слідкувала CCDH, є Ендрю Тейт, Роберт Мелоун, Ендрю Анґлін, Емеральд Робінсон, Роґан О’Гендлі, Пітер Маккалоу, Різза Іслам і Gateway Pundit. Усі їхні облікові записи були видалені з Twitter за порушення правил, перш ніж Маск відновив їх.
CCDH розрахував рекламну цінність цих облікових записів, врахувавши загальнодоступну інформацію про кількість переглядів та реакцій, які отримали твіти впливових осіб, частоту, з якою реклама надається користувачам, і середню вартість 1000 показів, яка за даними аналітичної компанії Brandwatch, коштує в середньому 6,46 доларів.
Підрахунки встановили, що за такою схемою компанія могла щорічно отримувати до 19 мільйонів доларів доходу від реклами.
WP пише, що розслідування появилось у той момент, коли Маск працює над тим, щоб отримати дохід для компанії, яка, за його словами, перебуває в жахливому фінансовому становищі, незважаючи на звільнення тисяч співробітників і призупинення платежів за низку послуг, включаючи оренду штаб-квартири Twitter у центрі Сан-Франциско.
Виконавчий директор CCDH Імран Ахмед пов’язав рішення Маска відновити раніше заборонені акаунти з падінням доходів від реклами. «Наше дослідження показує, що існує гнітюче банальна відповідь на те, чому Ілон Маск відновлює облікові записи самозваних нацистів, діячів дезінформації, жінконенависників і гомофобів — це дуже вигідно», — сказав він.
«Лише 10 із цих відновлених дописувачів створять мільярди переглядів у Twitter, які Ілон Маск може продати брендам і рекламодавцям, таким як Apple, Amazon і NFL. Реклама брендів з’являється поруч із ненавистю та брехнею нацистського рівня, яка може вбити», – сказав Ахмед.
Утім, згідно з даними рекламної дослідницької компанії Standard Media Index, доходи Twitter від реклами в грудні були на 70 відсотків нижчими, ніж у попередньому році.
Падіння доходів Twitter від реклами частково пояснюється побоюваннями, що таке зіставлення реклами та суперечливих дописів зашкодить брендам. «Зважаючи на риторику Ілона, багато брендів бояться Twitter. Він створив атмосферу, яка змушує Twitter відчувати себе дуже небезпечним для брендів. Твіттер не був у найкращому становищі навіть до Маска, і Маск створив сум’яття, що спонукало бренди піти й не повернутися», — сказав директор з інновацій рекламного агентства Mekanism Брендан Гаан.
Зокрема, після того, як ця історія була вперше опублікована, компанія Fiverr оголосила, що припиняє всю рекламу в Twitter. «Ми не потураємо ненависницькому контенту або небезпечним теоріям змови. Ми повідомили нашим партнерам та командам, що такого більше не повториться», — сказав представник компанії.
Співзасновниця Check My Ads Institute, некомерційної організації, що наглядає за рекламою, Нандіні Джаммі сказала, що погоджується з висновками CCDH, хоча вважає, що отриманий дохід у 19 мільйонів доларів є приблизною оцінкою. «Точна сума доходу не може бути точно відома, оскільки ланцюжок поставок цифрової реклами дуже непрозорий, але ми знаємо, що це великі гроші», — сказала вона.
У четвер, 9 лютого, Антидифамаційна ліга (ADL) опублікувала звіт, у якому задокументовано 18 екстремістів і розповсюджувачів дезінформації, яких Маск повернув на платформу. Відповідно до скріншотів у звіті, в останні тижні ці профілі вже поновили публікування мови ненависті, оманливої інформації та теорій змови.
В ADL повідомили, що скаржились на кілька таких дописів адміністрації мережі, але Twitter не відповів і не вжив заходів.
WP повідомляє, що сам Ілон Маск не відгукнувся на їхній запит про коментар, а відділ комунікацій Twitter був ліквідований торік під час звільнень.
Нагадаємо, у листопаді минулого року Ілон Маск оголосив, що почне відновлювати заблоковані акаунти в мережі. Своє рішення підприємець ухвалив після голосування серед користувачів, в якому було враховано понад 3 млн голосів.
72,4% проголосували за відновлення призупиненних акаунтів, за умови, що вони «не порушували закон і не займалися кричущим спамом».
20 листопада Ілон Маск за підсумками опитування користувачів розблокував акаунт експрезидента США Дональда Трампа у Twitter. Однак Трамп відмовився повертатись у твіттер, пояснивши своє рішення тим, що у соцмережі нібито падають темпи залучення користувачів і занадто багато фейкових акаунтів.
Наприкінці січня Twitter заявив, що вживатиме «менш суворих заходів» щодо облікових записів, які порушують правила. Мережа блокуватиме лише ті профілі, які серйозно або ж постійно порушують її умови. Раніше соцмережа відмовилася від політики протидії дезінформації щодо COVID-19.
Ілон Маск придбав Twitter на початку жовтня 2022-го. Відразу розпочав серію радикальних змін в компанії. Зокрема, звільнив топменеджмент і правління, а також приблизно половину працівників.
Раніше «Media Sapiens» повідомляв, що бюджети рекламодавців, призначені на присутність у Twitter, впали на 71% у грудні 2022 року. Загалом доходи Twitter у четвертому кварталі 2022 року впали приблизно на 35% у річному вимірі через падіння обсягів реклами.
Фото: Yuri Samoilov / Flickr