Скандальний російський кримінальний авторитет Тамаз Сомхішвілі, який судиться із КМДА, вимагаючи $100 млн за непроведену реконструкцію Харківської площі, може бути причетним до схеми із тіньовою поставкою пошкодженої російської авіатехніки через африканські країни на авіазавод у Тбілісі для ремонту та модернізації.
Про це заявив політичний оглядач та журналіст Дмитро Тузов у блозі на "Українській правді", посилаючись на розслідування грузинських колег.
"Тамаз Сомхішвілі намагається відсудити у столиці України 100 мільйонів доларів через розірвання контракту на реконструкцію Харківської площі. Раніше Сомхішвілі працював гендиректором російської нафтової компанії "Луйкойл", у "Роснефтеекспорт" та був акціонером компанії "Томская нефть". Тож українці мають знати, з ким саме мають справу. Нагадаю, що в українських медіа раніше було оприлюднено інформацію про те, що у Грузії відбувається ремонт російських штурмовиків "Су". Українські й грузинські журналісти у своїх розслідуваннях звертають увагу на двох осіб, які мають відношення до грузинської авіаремонтної галузі. Це Тамаз та Гіоргій Сомхішвілі. Гіоргій Сомхішвілі входить до наглядової ради держпідприємства Тбіліський авіабудівний завод", - розповідає автор блогу.
За словами журналіста, цей завод має контракти із Міноборони росії на ремонт військових літаків, які використовуються на війні в Україні.
"Один з перших директорів Тбіліського авіабудівного заводу, а нині керівник приватної компанії ТАМ-менеджмент, яка займається ремонтом й відновленням авіатехніки, Пантіко Тордія підтвердив інвестиції Тамаза Сомхішвілі в цей бізнес у розмірі 7 мільйонів, що надало змогу компанії ТАМ-менеджмент, 50% якої належить Тамазу Сомхішвілі, працювати на цьому ринку", - наводить факти політичний оглядач.
Також грузинські журналісти дізналися про можливу схему доставки літаків із африканських країн до авіазаводу у Тбілісі.
"Пантіко Тордія оприлюднив цікаву інформацію про те, що на грузинський авіаремонтний завод техніку везуть у контейнерах з Джибуті. Звідки у Джибуті запаси авіатехніки і куди після відновлення і ремонту відправляються відремонтовані машини? Адже ВПС цієї африканської країни, розташованої між Еритреєю, Ефіопією та Сомалі, нараховує... кілька літаків, включно з легкою одномоторною "Цессною", й кілька гелікоптерів.
Це наштовхує на думку, що "контейнери з Джибуті" можуть містити радянську й російську авіатехніку з інших країн Африки і бути своєрідним хабом для її перевалки до інших країні для ремонту й відновлення", - вважає Дмитро Тузов.
Журналіст також пояснює, чому міністр закордонних справ росії проводить турне країнами Африки.
"До речі, ви не замислювались, чим пояснюється посилений інтерес росіян до африканського континенту останнім часом, коли країни ЄС і США запровадили проти росії жорсткі санкції у зв'язку із вторгненням в Україну? Зброя – ось що цікавить російських емісарів, в тому числі – російського міністра закордонних справ Сєргєя Лаврова у вояжах країнами Африки. Оскільки запаси російської армії у війні в Україні скорочуються з кожним днем, путінський режим конвульсійно шукає будь-які резерви поза межами своєї країни", - резюмує Дмитро Тузов.