MY.UAНовини
Авіапрорив на "Азовсталь": стали відомі деталі унікальної спецоперації ГУР у Маріуполі
Авіапрорив на "Азовсталь": стали відомі деталі унікальної спецоперації ГУР у Маріуполі

Авіапрорив на "Азовсталь": стали відомі деталі унікальної спецоперації ГУР у Маріуполі

Загалом в усій операції було втрачено три вертольоти, але всі 16 бортів змогли доправити до Маріуполя все необхідне для тривалої оборони.

ГУР Міноборони України повідомило про невідомі досі деталі унікальної повітряно-десантної спецоперації в оточеному ворогом Маріуполі. Тоді до міста було здійснено сім бойових вильотів 16 вертольотами і кожен – як останній.

Про це йдеться у першому фільмі з документальної трилогії Артема Шевченка "Воєнна розвідка України: на морі, у небі, на землі". 

Оточення Маріуполя

Маріуполь опинився під загрозою оточення вже на початку березня 2022 року – всього через тиждень після повномасштабного вторгнення РФ до України.

"Ми не думали, що противник дійде маршем у такій великій кількості з території Херсонщини і Запоріжжя. Та кількість сил і засобів, яка пішла зі сторони Криму, це була така досить неприємна несподіванка. Хоча про цю несподіванку нам начальник розвідки доповів ще 25 числа ввечері: ми вже знали, що противник досить швидко рухається і до 1 числа ми точно будемо в повному оточенні", – розповів начальник штабу зв’язку оборони Маріуполя, офіцер ОЗСП "Азов" з позивним "Мольфар".

Металургійний комбінат "Азовсталь" розташований всередині міста на самому березі моря в гирлі річки Кальміус – вона там природний бар’єрний рубіж. За неї ж вирішили відходити і тримати оборону до останнього, якщо ворога таки не вдасться стримати на підступах до Маріуполя.

"І з географічної точки зору, і з військової, "Азовсталь" була найбільш підходящим для цього об’єктом. Оскільки ми розуміли, що якщо ми будемо зав’язуватися спочатку на рубежах навколо міста, – а ми тримали там рубежі – то в подальшому треба буде все одно відходити. Якщо доведеться тримати рубежі всередині самого міста, то місто буде знищуватися. Саме тому була ідея відходити на територію "Азовсталі", – пояснив "Мольфар".

Під заводом розташовані понад 30 підземних бункерів – така собі промислова добре укріплена фортеця. Саме в цих бункерах, окрім поранених військових, ховалися від ворожих бомбардуваль і до 1000 цивільних маріупольців.

Небо над Маріуполем контролювала російська бойова авіація, а з моря місто щільно заблокував ворожий флот. І кораблі, і літаки противника стирали Маріуполь з лиця землі. Ситуація щодня ставала дедалі критичнішою. Окупанти атакували місто 500- та 1000 кілограмовими бомбами, а також найбільшими – тритонними бомбами ФАБ-3000.

"Гарнізон "Азовсталі" на той момент вже вів оборону винятково стрілецькою зброєю. Хлопцям, які там тримали оборону, потрібні були засоби ураження броньованої техніки: NLAW, Javelin. Потрібні були засоби ураження авіації – як-от Stinger. Потрібні були засоби зв’язку", – розповів офіцер групи спеціального призначення ГУР МО України з позивним "Флінт".

Чому розвідка вирішила влаштувати авіапрорив

Окрім цього, треба було терміново вивезти поранених, передусім важких, яких дедалі більшало у бункерах "Азовсталі". Просто там у підземному шпиталі їм проводили надскладні операції, зокрема й ампутації уражених кінцівок. Поранені ризикували померти. 

За організацію ризикованої операції постачання припасів захисникам Маріуполя та евакуації їхніх поранених взялася військова розвідка України.

"Задум цієї операції виник, виходячи з реалій, з якими ми зіткнулися в той час, коли місто Маріуполь було вже повністю оточене і відрізане від будь-якого зовнішнього постачання. Ми маємо на увазі – від постачання як людей, так і озброєння, боєприпасів, медикаментів, продовольства та іншого. Тому іншого варіанту, окрім як прориватися до своїх через повітря, просто не існувало. Оскільки вже на той час вся південна частина була окупована противником", – пояснив очільник ГУР Кирило Буданов.

Небо і справді давало шанс на прорив, хоча й туманний. Військова розвідка вирішила вертольотами спробувати прорватися до міста. 

Як готували операцію

"У нас досить непогано побудована система розвідки, тому ми чітко розуміли, де і в який час знаходиться противник і його вогневі засоби. І ми змогли розробити операцію, при якій для мене особисто стало цілком реальним провести повітряну операцію. Маршрут проробляли з армійською авіацією. Інформація постійно оновлювалась і просто безпосередньо перед вильотом вносилися певні корективи. Час і місце визначали пілоти, виходячи з погодних умов – це перше. І друге – це час зльоту", – розповів Буданов.

Бойові пілоти-вертолітники армійської авіації Сухопутних військ ЗСУ з перших днів вторгнення нещадно били ворога. Але те, що їм треба було зробити тоді – у березні 2022 року – одразу мало вигляд, як нездійсненна місія.

"Потрібні були добровольці зробити політ на Маріуполь. Маріуполь вже був у щільному оточенні, у двох кільцях. Зранку командир мене побачив і я прямо думи думав, як можна пройти на Маріуполь. Тобто сказати, що прямо "я піду" – ні, тому що ця місія видавалася абсолютно божевільною і неможливою. У нас, наскільки я пам’ятаю, ніхто ніколи в історії авіації не виконував таких польотів у умовах щільної ешелонованої ППО противника", – розповів командир екіпажу Олексій Гребенщиков.

Бойові порядки російських сил, які оточили і штурмували Маріуполь, були насичені стаціонарними і переносними ЗРК.

"На той час я знав, що в них знаходяться ЗРК "Тор", "Панцир. У всіх підрозділах є ПЗРК і також стрілецьке озброєння", – повідомив штурман вертолітної ланки Ігор Харченко.

У самому місті тривали запеклі бої. Нічого не було відомо й про майданчики посадки. У таких умовах навіть долетіти в один бік туди здавалося чистим самогубством. А повернутися назад неушкодженими – і поготів. 

"Я вже не зміг відмовити. І не хотів, і не міг. Пішов до свого штурмана Ігоря. Він палив цигарку на вулиці. Він нічого не знав про це. Я йому говорю "Ігоре, підеш зі мною на Маріуполь?" А він такий: "Та піду, чого ж не піти?" Красунчик!" – розповів командир екіпажу.

На відміну від ударів по ворожих цілях, цього разу треба було навпаки прошмигнути бойові порядки противника якомога швидше і бажано – непоміченими. На штурмана Ігоря впала найвідповідальніша підготовча робота – ретельно прорахувати маршрут першого польоту. Від цього залежало, чи стане він квитком в один бік.

"Мені дали карту з точками. Я собі всі переніс. Їх було 48 і прямо до посадки на майданчику. Також мені потрібно було розрахувати час, паливо", – розповів Харченко.

Контрольні точки на маршруті польоту вертолітники отримали від військових розвідників.

"Керівництво ГУР чітко відстежувало всі пересування пересувних зенітно-ракетних комплексів і стан оборони на цій конкретній ділянці, яку планували до прольоту. Тому ця ситуація була дуже живою, зокрема у зв’язку з тим, що наш перший рейс був відкладений практично на добу і ситуація на маршруті змінювалася залежно від пересування їхніх сил", – розповів "Флінт".

"Вищим керівництвом була проведена певна розвідувальна підготовка. Наш маршрут був ретельно прорахований. Але це ми зараз знаємо. А тоді ми думали, що це якась фігня, чесно кажучи. Нам сказали, що там буде найменша протидія противника", – розповів командир екіпажу.

Політ першого екіпажу

Екіпаж з двох пілотів на кожному з двох вертольотів буде вирішено посилити й двома офіцерами-спецпризначенцями з воєнної розвідки.

"Завдання я отримав безпосередньо від свого командира Буданова Кирила Олексійовича безпосередньо в його кабінеті, на що сказав, що так, я готовий. Взагалі це було за сім годин до старту", – розповів "Флінт".

"Та то була звичайна машина зі штатною бронею. Єдине що оці фахівці ГУР, які з нами летіли, в них були додаткові кулемети. Тай усе", – розповів Гребенщиков.

"У випадку, якщо б ситуація складалася так, що нас намагалися б обстрілювати, нашим завданням було відкривати вогонь у відповідь і здійснювати вогневе прикриття. Тому що борти, які летіли, з них було зняте все озброєння. Зі всього озброєння був лише бортовий кулемет і стрілецька зброя, яка у нас знаходилася", – розповів офіцер групи спецпризначення ГУР.

"Завдання номер один – це звичайна діяльність бортового стрільця. Але от завдання два – це реально наявність офіцерів спеціального призначення всередині повітряного судна додавало впевненості у діях пілотів, які були за штурвалам. Без розуміння того, що є всередині наші хлопці, не були готові здійснити такі ризиковані маневри. Всі розуміли, що коли є наші офіцери всередині, навіть коли зіб’ють, досить великий шанс того, що вони їх звідти потім можуть кудись вивести", – пояснив Буданов.

У разі падіння чи приземлення вертольотів на ворожій території, спецпризначенці ГУР  були б останньою надією для тих, хто, можливо, зміг би вжити на борту. Задля цього спецпризначенці переодяглися у цивільний одяг і залишили всі документи на базі перед вильотом.

Пілоти зазнаються, що не спали в ніч перед вильотом, а оточення на них дивилося, майже "як на мерців".

"Всі розуміли, що задача, мабуть, в один кінець", – розповів штурман.

Настала ніч 21 березня. Останні приготування були позаду. Дві тонни корисного вантажу розмістили по всьому десантному відсіку гвинтокрила. Вилітати перша пара вирішила ще до світанку. Два вертольоти Мі-8 злетіли з аеропорту Дніпра і взяли курс на південний схід у напрямку міста Пологи Запорізької області і далі на Донеччину через лінію фронту, потім узбережжям Азовського моря просто до Маріуполя.

"38 хвилин – до лінії фронту, 42 хвилини – до "Азовсталі". Все життя буду пам’ятати", ­ – каже Гребенщиков. 

Після перетину лінії фронту всі розуміли – якщо їх побачать ППО противника, навряд чи вдасться врятуватися.

"Потрібно розуміти, що наша техніка – все є таки це транспортний вертоліт. Ві не броньований настільки, щоби від всього вберегти. Теплові пастки розраховані на кілька хвилин бою, тобто їх не могло вистачити в жодному разі. Та взагалі всі ці польоти – це голий фарт, м’яко кажучи", – розповів командир екіпажу.

Аби збільшити свої шанси, вертолітники летіли на максимальній швидкості, але не мінімальній висоті.

"Я дивився тільки на висоту та вперед, щоб нікуди не врізатись. Скільки в нас було, Ігорю? П’ять, сім метрів, три, чотири – як попало. Ну колесом один раз ми по дереву вдарили. Літати на таких висотах, як ми говоримо, це злочинно малі висоти. Але ризик бути ураженими засобами противника набагато вищий, ніж ризик врізатися в землю на такій висоті, тому ми обираємо висоту", – зізнається Гребенщиков.

Тим часом у самому Маріуполі ставало дедалі пекельніше. Ворожі танки розстрілювали впритул багатоповерхівки, літаки закидували місто бомбами, артилерія рівняла квартали з землею.

"Чесно кажучи, навіть ніхто не вірив, що це наші гелікоптери. Тобто коли ми почули звук гелікоптерів, ми думали, що це гелікоптери противника, тому що від початку операції жодної української авіації над Маріуполем не працювало. Тому ми не вірили, що гелікоптери долетять до нас, не те що вони там ще щось доставлять і когось заберуть", – розповів мольфар.

Попереду у пілотів була остання серйозна перешкода – найвища на маршруті ЛЕП поблизу морського берега на висоті 30-40 м. Її треба було швидко перестрибнути, а це означало стати помітнішими для ураження. Це був найкритичніший епізод польоту.

"Цю ЛЕП ми перестрибували в такому порядку. Ми йшли і такі – раз, два, три – ручку на себе! Швидко-швидко. І тільки порівнялися, і одразу – від себе вниз, от так от вертикально пішли до землі. Коли ми вже біля землі вирівняли, і в нас нічого не прилетіло, от тоді в мене з’явився перший такий промінчик надії, що, можливо, в нас все вийде", – розповів командир екіпажу. 

Але треба було ще знайти, куди приземлитися на самій "Азовсталі". До неї останні кілька кілометрів мчали вже понад морем, ледь не чіпляючи колесами воду.

Скриншот з відео

"Найголовніше – це було обійти місто. Ми заходили з моря, тому що через дим, якби ми йшли через місто, ми не пройшли. Ми розуміли, що якщо в місті все навколо горить, то там іде бій. Ми, скажімо так, зайшли із заднього входу і виконали посадку", – розповів штурман.

Вертольотам довелося сідати не на підготованих, рівних і безпечних місцях, а на якихось будівельних майданчиках посеред териконів піску, шлаку і сміття біля гігантських кранів та промислових конструкцій. 

Скриншот з відео

"Повністю вся вантажна кабіна була заповнена боєприпасами. Були "Старлінки" і медикаменти. Все було прив’язане швартувальними канатами. Почали все розрізати і нікому нічого не треба було пояснювати. Просто стали в ланцюжок і все викидали і вкидали", – розповів штурман.

"Це зайняло не більш ніж 20 хвилин. Вертольоти двигуни не глушили. Всі були готові у разі чого до швидкого зльоту", – розповів представник ГУР.

Скриншот з відео

Супутниковий Інтернет "Старлінк", який привезли перші вертольоти, забезпечував потім гарнізону "Азовсталі" стійкий зв'язок протягом усієї героїчної оборони. А доправленими тоді ж сучасники іноземними протитанковими комплексами захисники Маріуполя довго й успішно палили ворожу бронетехніку на вулицях міста.

Завантаження вісьмох поранених, особливо двох важких на ношах, тривало набагато довше, ніж розвантаження майна. Якби на місце прилетіла бодай одна ворожда міна, вертольоти могла б узагалі більше не піднятися. 

Скриншот з відео

"Саме те, що противнику здається неможливим, у більшості випадків спрацьовує. Тому що противник не готовий був до такої наглості, зухвалості і до того, що ми можемо на таке піти", – розповів спецпризначенець ГУР.

Коли вертоліт Олексія та Ігоря піднявся знову в повітря для повернення і почав набирати швидкість, терміново довелося сідати ще за одним пораненим. Поки це все відбувалося, зачепили і пошкодили об щось всі три лопаті рульового гвинта на хвості. Помітили це лише потім. А тоді штурман запропонував командирам якнайшвидше взяти курс на море, адже туди йшов дим від міста і вертоліт міг бути там непоміченим. Це вдалося зробити.

Опісля вертольоти сіли на дозаправку в Запоріжжі і тоді всі збагнули, що якимось дивом вони це зробили. Обидва вертольоти, хоч і пошкодженими, але таки долетіла назад.

"Коли на практиці всі побачили, що це реально, авжеж, всі зробили подих впевненості і далі вже було трішки легше. Взагалі жодної протидії в першому вильоті не було. Як ми й планували, вони (ворог – ред.) навіть не зрозуміли, що відбулося", – розповів очільник ГУР.

Перший такий успішний політ 21 березня відкрив цей ризикований повітряний міст з великої землі в оточений Маріуполь. Тоді стало зрозуміло, що літати туди можна і треба, хоча і вкрай небезпечно.

Четверта авіаційна місія

Кожному з пілотів довелося літати в Маріуполь лише раз. Кирилові випало летіти в четверту місію. На борту його вертольота, окрім півтори тонни вантажу, були ще восьмеро бійців. Військова розвідка вирішила десантом-азовцями посилити гарнізон захисників. Вилітали так само з Дніпра.

"Наша задача полягала в тому, щоб залетіти безпосередньо в міста Маріуполь і там виконувати ураження цілей противника. Одразу було повідомлення, що скоріш за все, можливості в нас звідти евакуюватися, можливо, не буде", – розповів військовослужбовець із позивним "Азов".

Кирило вилітав уночі в темряві в окулярах нічного бачення, аби ворог не зафіксував їх. Тоді передньою стійкою вертоліт зачепив землю, пригадує пілот.

У четвертому рейсі пара вертольотів сідала вже не на "Азовсталі", а в морському порту Маріуполя, адже попередні майданчики посадки на заводі, куди наші прилітали вже тричі, потім нещадно розбивав противник.

"Ми розвантажились, А час розвантаження був десь п’ять хвилин – це як вічність. Всі щось роблять, викидають там, гвинти працюють, все працює. Праворуч були високі будинки і ти дивишся туди і думаєш, що як би там хтось не сидів, щоб у тебе нічого не прилетіло", – розповів Кирило.

Три вертольоти були збиті

Тоді, 28 березня, гвинтокрилам четвертого рейсу, як і перших трьох, пощастило повернутися. Але наступний, п’ятий виліт вже приніс гіркі втрати.

"Потім був п’ятий. Збили один (вертоліт – ред.). І в шостому (вильоті – ред.) збили один, який повертав. Він був обстріляний. Він не долетів до нашої території, яку ми контролювали, в впав на території, яку контролював противник. Вертоліт, який пішов за другим вертольотом, теж його збили. Три машини збили (загалом – ред.)", – розповів Кирило.

Скриншот з відео

Однак на війні трапляються й дива. В один з вертольотів п’ятого рейсу влучила ворожа ракета, яка не розірвалася, а лише продірявила один з двигунів. Екіпаж зміг повернутись назад, врятувавши всіх, хто був на борту, зокрема 20 поранених.

"Я  зрозумів, що ніякої пожежі немає. Ми втратили один двигун. І перші секунди намагався просто не впасти, тому що це було падіння обертів несучого гвинта, що є дуже критичним, і намагався продовжувати летіти. І при цьому необхідно було маневрувати, тому що по нас ще стріляли", – розповів командир екіпажу Євген Соловйов.

За цей подвиг вертолітнику було присвоєно найвищу нагороду – Героя України.

Результат операції

Загалом в усій операції було втрачено три вертольоти, але всі 16 бортів змогли доправити до Маріуполя все необхідне для тривалої оборони.

"Той місяць, який виграли, дозволив вибудувати ту систему оборони, яка діє навіть зараз. Тобто цими діями вони скували противника і не дозволили більш ніж десятитисячному угрупованню рушити одразу на Запоріжжя. Цим ми виграли час і цим ми зруйнували їхній задум", – пояснив Буданов. 

Нагадаємо, навесні 2022 року з заводу "Азовсталь" вдалося евакуювати цивільних. А згодом у травні до медзакладу в Новоазовську  ("ДНР") було евакуйовано тяжкопоранених українських бійців. Ще частина з них через гуманітарний коридор були доправлені до Оленівки ("ДНР"). Для подальшого повернення їх додому була проведена процедура обміну.

Так, 21 вересня відбувся обмін полоненими на території кількох країн: Польщі, Туреччини, Саудівської Аравії та на кордоні між Україною та РФ. 200 українських героїв обміняли на кума президента РФ Віктора Медведчука, а командирів "Азовсталі" – на 55 окупантів. За умовами обміну, командири "Азовсталі" повинні до кінця війни перебувати в Туреччині.  

Читайте також:

  • Новини України
  • Війна в Україні
  • Новини України: відео

Підписуйтесь на наші канали у Telegram та Viber.

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Диван зачекає: куди піти у Києві на цьому тижні, 8 – 11 грудня
VGorode
2025-12-08T13:03:26Z
Степан Гіга перебуває у вкрай тяжкому стані, йому ампутували ногу
FaceNews
2025-12-08T11:06:32Z
Скандали і прем'єри тижня в шоу-бізнесі! Sunday news з Софією Єгоровою!
FM-TV
2025-12-08T10:30:43Z
Український документальний фільм потрапив у рейтинг найкращих у США
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T10:25:02Z
Обікрасти художника-суперзірку. Скандал року в українському мистецтві
ГЛАВКОМ NET
2025-12-07T19:12:40Z
"Випадково побачила, хто я є": Олена Тополя вперше вийшла на зв'язок після заяви про розлучення
FaceNews
2025-12-07T18:03:27Z
Режисер Тарас Томенко: М@скалі кричать, що Україна оголосила їм нову війну – тепер за князя Ігоря
ГЛАВКОМ NET
2025-12-07T17:00:56Z
Помер виконавець хіта «Танцюй зі мною повільно»
ГЛАВКОМ NET
2025-12-07T14:12:51Z
Племінниця Софії Ротару виписалася з пологового: милі фото
ГЛАВКОМ NET
2025-12-07T13:15:33Z
В складі Асоціації платників податків України відбулися важливі зміни
MY.UA
2025-12-08T13:46:09Z
Країни Європи купують нафту й газ у РФ на мільярди, а допомагають Україні в рази менше
FaceNews
2025-12-08T13:00:06Z
Нідерланди виділяють додаткові 700 млн євро на підтримку України
Европейская правда
2025-12-08T12:42:20Z
Варений буряк по 150 грн за кіло. Жінки в мережі «рознесли» чоловіка, який назвав це марнотратством
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T12:09:54Z
Російська нафта для Китаю подешевшала до історичного мінімуму – Reuters
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T11:30:13Z
Прискорений механізм бронювання працівників: Кабмін ухвалив зміни
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T11:24:59Z
Metinvest Digital оголосила про зміну бізнес-моделі
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T09:54:28Z
«Укрпромзовнішекспертиза» порівняла маржинальність вантажних перевезень в Україні та ЄС
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T09:48:17Z
Молочка та мʼясо можуть здорожчати на 30%
FaceNews
2025-12-08T09:09:29Z
У Жешуві відкрилося віцеконсульство України
Европейская правда
2025-12-08T14:21:42Z
Польща отримала повне звільнення від зобов’язань за міграційним пактом ЄС
Европейская правда
2025-12-08T14:15:41Z
У Румунії вже обіцяють визначитись з міністром оборони до кінця року
Европейская правда
2025-12-08T14:12:37Z
Німецька контррозвідка хоче більше повноважень через гібридні атаки РФ
Европейская правда
2025-12-08T14:06:45Z
Стармер зустрів Зеленського, Макрона і Мерца у Лондоні
Европейская правда
2025-12-08T13:49:18Z
Справа Коломойського зірвалася: конвой не доставив олігарха через зламаний транспорт
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T13:39:46Z
«У них – бандитська логіка». Ексголова «Нафтогазу» розказав про принципи російської дипломатії
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T13:24:52Z
Зеленський розповів, яке питання є проблемним у переговорах щодо "мирної угоди" США
Европейская правда
2025-12-08T13:18:51Z
Депутату Дніпра повідомлено про підозру за підробку документів для поїздки до Греції
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T13:00:28Z
Побиття артистів «Гуцулії» на Львівщині: двох підозрюваних затримано
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T14:03:03Z
Жорстоке затримання у парку Києва: батько отримав перелом очниці та крововилив у мозок
VGorode
2025-12-08T14:00:53Z
У Швеції назвали причину смертельної аварії у центрі Стокгольма, де автобус в’їхав у зупинку
Европейская правда
2025-12-08T13:36:38Z
Китаєць влаштував різанину на пляжі через подряпину на авто
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T12:51:58Z
Дрони РФ знову атакували Фастів. У місті палали будинки, пошкожено адмінбудівлі
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T09:30:28Z
У Туреччині стався землетрус
Европейская правда
2025-12-08T08:48:20Z
В Латвії загинули двоє робітників в ході робіт зі зміцнення кордону з РФ
Европейская правда
2025-12-08T08:42:26Z
На іспанському острові Тенерифе через сильний шторм загинули люди
Европейская правда
2025-12-08T08:18:48Z
Катапульта російського бомбардувальника ліквідувала двох льотчиків
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T08:15:24Z
Дружина Білецького розповіла, як повномасштабна війна змінила життя їхньої родини
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T14:00:19Z
Американка стала зіркою TikTok, збираючи викинуті речі у багатіїв
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T13:57:41Z
Сергій Притула пояснив, чому більше не повернеться на телебачення
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T11:33:03Z
Наступ окупантів: Сирський зробив заяву
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T11:21:15Z
Держприкордонслужба зробила заяву про масовий виїзд українців за кордон
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T10:12:34Z
Кількість американських військ у Європі. США розробили новий законопроєкт
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T08:27:26Z
Штолен: традиційний німецький різдвяний пиріг, який став популярним в Україні – історія та секрети приготування
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T00:51:20Z
Ірина Федишин отримала відзнаку "Золоте серце" з нагоди Міжнародного Дня волонтера.
FM-TV
2025-12-07T21:33:09Z
Яке релігійне свято відзначається 8 грудня 2025: традиції та молитва
ГЛАВКОМ NET
2025-12-07T20:00:20Z
Purina® – експерт у харчуванні домашніх улюбленців
VGorode
2025-12-08T11:33:42Z
Олена Шуляк: Держава збільшує фінансування на модернізацію лікарень і підтримку лікарів
VGorode
2025-12-08T11:27:18Z
Чому діти бояться лікарів: педіатри назвали головні помилки батьків
Знай
2025-12-03T18:51:02Z
МОЗ пояснив, чому в Україні не вистачає вакцин від грипу
ГЛАВКОМ NET
2025-12-03T18:27:49Z
6 грудня стартує освітній цикл «Майбутнє вже» про права людини в епоху ШІ та біотехнологій
Детектор М
2025-12-03T18:27:24Z
Старі обличчя — нові схеми? Київ збільшує медичний бюджет, але першою покупкою став супердорогий кіберніж – розслідування ЗМІ
Политека
2025-12-03T18:27:17Z
У держбюджеті-2026 на охорону здоров’я передбачили ₴258,6 мільярда - МОЗ
УкраинФорм
2025-12-03T18:00:34Z
До чого сняться зуби та чи варто боятися такого сну
24tv
2025-12-03T17:39:43Z
Як смартфони впливають на очі і що робити, щоб зберегти зір
InternetUA
2025-12-03T17:16:32Z
«Викину свій телефон у смітник»: Гамільтон відреагував на кінець сезону Формули-1
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T12:54:09Z
Олександр Бондарев виграв першу гонку другого етапу Formula Trophy
ГЛАВКОМ NET
2025-12-06T16:00:17Z
Росіяни показали нові моделі «Волги»: виявилося, це копії китайської Geely
ГЛАВКОМ NET
2025-12-06T13:36:11Z
Клей зникне за хвилину: як зняти старі наліпки зі скла авто без подряпин
GlavRed
2025-12-03T18:54:57Z
Занедбаний Aston Martin DB5 повернули до життя
AutoCentre
2025-12-03T16:09:12Z
Жінка затонувала вікна у своїй Tesla, але тепер боїться відкривати двері
24tv
2025-12-03T15:51:10Z
Водійська хитрість: як за лічені хвилини очистити лобове скло від льоду
GlavRed
2025-12-03T15:27:29Z
Honda відзначила 50-річчя R&D-центру у США
AutoCentre
2025-12-03T15:09:16Z
Nissan розпочав продаж гібридного седана N6
AutoCentre
2025-12-03T14:07:40Z
На Україну насувається сніг
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T13:48:52Z
Новорічна ялинка у Броварах викликала гостру суперечку серед містян
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T13:12:11Z
У ЗСУ запевняють, що Україна готова до можливого руйнування Печенізької дамби
FaceNews
2025-12-08T12:21:31Z
India openly aligns with Putin's Russia
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T11:30:15Z
Святкові новорічні локації відкрито у всіх районах Києва. Де шукати ідеальне місце для фото
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T10:42:32Z
Провели 62 дні під землею: неймовірна історія виживання військових
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T10:06:59Z
Викрито агентку РФ, яка фіксувала рух техніки ЗСУ за допомогою смартфонів
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T10:00:35Z
На маршрут у Києві вийшов останній, четвертий двоповерховий автобус: де курсує
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T09:54:40Z
Бої за Покровськ: окупанти використовують туман, щоб пробратися в місто
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T09:15:04Z
Найкращі країни для роботи іноземців у 2025 році: рейтинг
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T12:03:21Z
Як заощадити на подорожах у 2026 році: поради експертів
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T04:54:41Z
8 грудня: яке сьогодні свято, традиції та заборони
ГЛАВКОМ NET
2025-12-07T22:03:48Z
Чи любите ви коньяк і шампанське так, як люблю їх я?
ГЛАВКОМ NET
2025-12-06T15:03:38Z
Розбудіть фаленопсис взимку: почне шалено цвісти
24tv
2025-12-03T21:21:01Z
Мінімум витрат – максимум емоцій: куди хочуть поїхати всі мандрівники світу
24tv
2025-12-03T20:36:18Z
Після першої ложки не відірватися: шикарний салат з оселедця за 10 хвилин
GlavRed
2025-12-03T20:24:17Z
Десерт за 5 хвилин: готуємо суперпростий кекс у чашці
24tv
2025-12-03T20:21:03Z
Потішать око: які кімнатні рослини треба перенести на зиму на балкон
24tv
2025-12-03T20:06:21Z
Перший у світі смартфон із повністю голосовим управлінням з'явився у Китаї
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T13:45:31Z
16-річна українка в Уельсі досліджує сонячні панелі для космічних місій
ГЛАВКОМ NET
2025-12-07T18:15:58Z
Маскова Х заблокувала рекламний акаунт Єврокомісії після штрафу проти себе
Европейская правда
2025-12-07T16:45:45Z
Прогноз магнітних бур на 7-8 грудня: якою буде сонячна активність
ГЛАВКОМ NET
2025-12-07T05:15:05Z
Штучний інтелект під загрозою: науковці критикують потік низькоякісних досліджень
ГЛАВКОМ NET
2025-12-07T00:45:28Z
Лайфхак для шпигунів: голос людини можна змінити, але є нюанс
Фокус
2025-12-06T09:15:07Z
Недорогі смартфони майже наздогнали великі флагмани: чи є сенс переплачувати
Фокус
2025-12-03T20:57:15Z
Ігри зі Steam можуть стати доступними на смартфонах і планшетах – як це працюватиме
24tv
2025-12-03T20:36:13Z
Шукали одне, а знайшли зовсім інше: випадкові відкриття, які змінили світ назавжди
24tv
2025-12-03T20:15:35Z
Німецький тенісист справив весілля під пісню російського пропагандиста
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T13:18:50Z
Олімпійський чемпіон Ї став одним з головних героїв марафону в Валенсії
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T12:21:32Z
Салах висловився проти «Ліверпуля» та ризикує погіршити становище в клубі
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T11:51:31Z
Шеремет з юніорським рекордом світу здобув срібло чемпіонату Європи з плавання
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T11:36:04Z
Збірна України здобула шість нагород у фіналі Кубка світу з панкратіону
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T10:54:55Z
Молодіжна збірна України з перемоги стартувала на чемпіонаті світу з хокею
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T07:54:44Z
Чемпіонка-зрадниця Лискун опублікувала фото з Москви
ГЛАВКОМ NET
2025-12-08T07:45:36Z
Збірна України з сокки завершила виступ на чемпіонаті світу
ГЛАВКОМ NET
2025-12-07T16:15:30Z
Уперше в історії країни. Хочин виборов дебютну медаль юніорського Кубка світу
ГЛАВКОМ NET
2025-12-07T15:48:42Z