MY.UAНовини
Авіапрорив на "Азовсталь": стали відомі деталі унікальної спецоперації ГУР у Маріуполі
Авіапрорив на "Азовсталь": стали відомі деталі унікальної спецоперації ГУР у Маріуполі

Авіапрорив на "Азовсталь": стали відомі деталі унікальної спецоперації ГУР у Маріуполі

Загалом в усій операції було втрачено три вертольоти, але всі 16 бортів змогли доправити до Маріуполя все необхідне для тривалої оборони.

ГУР Міноборони України повідомило про невідомі досі деталі унікальної повітряно-десантної спецоперації в оточеному ворогом Маріуполі. Тоді до міста було здійснено сім бойових вильотів 16 вертольотами і кожен – як останній.

Про це йдеться у першому фільмі з документальної трилогії Артема Шевченка "Воєнна розвідка України: на морі, у небі, на землі". 

Оточення Маріуполя

Маріуполь опинився під загрозою оточення вже на початку березня 2022 року – всього через тиждень після повномасштабного вторгнення РФ до України.

"Ми не думали, що противник дійде маршем у такій великій кількості з території Херсонщини і Запоріжжя. Та кількість сил і засобів, яка пішла зі сторони Криму, це була така досить неприємна несподіванка. Хоча про цю несподіванку нам начальник розвідки доповів ще 25 числа ввечері: ми вже знали, що противник досить швидко рухається і до 1 числа ми точно будемо в повному оточенні", – розповів начальник штабу зв’язку оборони Маріуполя, офіцер ОЗСП "Азов" з позивним "Мольфар".

Металургійний комбінат "Азовсталь" розташований всередині міста на самому березі моря в гирлі річки Кальміус – вона там природний бар’єрний рубіж. За неї ж вирішили відходити і тримати оборону до останнього, якщо ворога таки не вдасться стримати на підступах до Маріуполя.

"І з географічної точки зору, і з військової, "Азовсталь" була найбільш підходящим для цього об’єктом. Оскільки ми розуміли, що якщо ми будемо зав’язуватися спочатку на рубежах навколо міста, – а ми тримали там рубежі – то в подальшому треба буде все одно відходити. Якщо доведеться тримати рубежі всередині самого міста, то місто буде знищуватися. Саме тому була ідея відходити на територію "Азовсталі", – пояснив "Мольфар".

Під заводом розташовані понад 30 підземних бункерів – така собі промислова добре укріплена фортеця. Саме в цих бункерах, окрім поранених військових, ховалися від ворожих бомбардуваль і до 1000 цивільних маріупольців.

Небо над Маріуполем контролювала російська бойова авіація, а з моря місто щільно заблокував ворожий флот. І кораблі, і літаки противника стирали Маріуполь з лиця землі. Ситуація щодня ставала дедалі критичнішою. Окупанти атакували місто 500- та 1000 кілограмовими бомбами, а також найбільшими – тритонними бомбами ФАБ-3000.

"Гарнізон "Азовсталі" на той момент вже вів оборону винятково стрілецькою зброєю. Хлопцям, які там тримали оборону, потрібні були засоби ураження броньованої техніки: NLAW, Javelin. Потрібні були засоби ураження авіації – як-от Stinger. Потрібні були засоби зв’язку", – розповів офіцер групи спеціального призначення ГУР МО України з позивним "Флінт".

Чому розвідка вирішила влаштувати авіапрорив

Окрім цього, треба було терміново вивезти поранених, передусім важких, яких дедалі більшало у бункерах "Азовсталі". Просто там у підземному шпиталі їм проводили надскладні операції, зокрема й ампутації уражених кінцівок. Поранені ризикували померти. 

За організацію ризикованої операції постачання припасів захисникам Маріуполя та евакуації їхніх поранених взялася військова розвідка України.

"Задум цієї операції виник, виходячи з реалій, з якими ми зіткнулися в той час, коли місто Маріуполь було вже повністю оточене і відрізане від будь-якого зовнішнього постачання. Ми маємо на увазі – від постачання як людей, так і озброєння, боєприпасів, медикаментів, продовольства та іншого. Тому іншого варіанту, окрім як прориватися до своїх через повітря, просто не існувало. Оскільки вже на той час вся південна частина була окупована противником", – пояснив очільник ГУР Кирило Буданов.

Небо і справді давало шанс на прорив, хоча й туманний. Військова розвідка вирішила вертольотами спробувати прорватися до міста. 

Як готували операцію

"У нас досить непогано побудована система розвідки, тому ми чітко розуміли, де і в який час знаходиться противник і його вогневі засоби. І ми змогли розробити операцію, при якій для мене особисто стало цілком реальним провести повітряну операцію. Маршрут проробляли з армійською авіацією. Інформація постійно оновлювалась і просто безпосередньо перед вильотом вносилися певні корективи. Час і місце визначали пілоти, виходячи з погодних умов – це перше. І друге – це час зльоту", – розповів Буданов.

Бойові пілоти-вертолітники армійської авіації Сухопутних військ ЗСУ з перших днів вторгнення нещадно били ворога. Але те, що їм треба було зробити тоді – у березні 2022 року – одразу мало вигляд, як нездійсненна місія.

"Потрібні були добровольці зробити політ на Маріуполь. Маріуполь вже був у щільному оточенні, у двох кільцях. Зранку командир мене побачив і я прямо думи думав, як можна пройти на Маріуполь. Тобто сказати, що прямо "я піду" – ні, тому що ця місія видавалася абсолютно божевільною і неможливою. У нас, наскільки я пам’ятаю, ніхто ніколи в історії авіації не виконував таких польотів у умовах щільної ешелонованої ППО противника", – розповів командир екіпажу Олексій Гребенщиков.

Бойові порядки російських сил, які оточили і штурмували Маріуполь, були насичені стаціонарними і переносними ЗРК.

"На той час я знав, що в них знаходяться ЗРК "Тор", "Панцир. У всіх підрозділах є ПЗРК і також стрілецьке озброєння", – повідомив штурман вертолітної ланки Ігор Харченко.

У самому місті тривали запеклі бої. Нічого не було відомо й про майданчики посадки. У таких умовах навіть долетіти в один бік туди здавалося чистим самогубством. А повернутися назад неушкодженими – і поготів. 

"Я вже не зміг відмовити. І не хотів, і не міг. Пішов до свого штурмана Ігоря. Він палив цигарку на вулиці. Він нічого не знав про це. Я йому говорю "Ігоре, підеш зі мною на Маріуполь?" А він такий: "Та піду, чого ж не піти?" Красунчик!" – розповів командир екіпажу.

На відміну від ударів по ворожих цілях, цього разу треба було навпаки прошмигнути бойові порядки противника якомога швидше і бажано – непоміченими. На штурмана Ігоря впала найвідповідальніша підготовча робота – ретельно прорахувати маршрут першого польоту. Від цього залежало, чи стане він квитком в один бік.

"Мені дали карту з точками. Я собі всі переніс. Їх було 48 і прямо до посадки на майданчику. Також мені потрібно було розрахувати час, паливо", – розповів Харченко.

Контрольні точки на маршруті польоту вертолітники отримали від військових розвідників.

"Керівництво ГУР чітко відстежувало всі пересування пересувних зенітно-ракетних комплексів і стан оборони на цій конкретній ділянці, яку планували до прольоту. Тому ця ситуація була дуже живою, зокрема у зв’язку з тим, що наш перший рейс був відкладений практично на добу і ситуація на маршруті змінювалася залежно від пересування їхніх сил", – розповів "Флінт".

"Вищим керівництвом була проведена певна розвідувальна підготовка. Наш маршрут був ретельно прорахований. Але це ми зараз знаємо. А тоді ми думали, що це якась фігня, чесно кажучи. Нам сказали, що там буде найменша протидія противника", – розповів командир екіпажу.

Політ першого екіпажу

Екіпаж з двох пілотів на кожному з двох вертольотів буде вирішено посилити й двома офіцерами-спецпризначенцями з воєнної розвідки.

"Завдання я отримав безпосередньо від свого командира Буданова Кирила Олексійовича безпосередньо в його кабінеті, на що сказав, що так, я готовий. Взагалі це було за сім годин до старту", – розповів "Флінт".

"Та то була звичайна машина зі штатною бронею. Єдине що оці фахівці ГУР, які з нами летіли, в них були додаткові кулемети. Тай усе", – розповів Гребенщиков.

"У випадку, якщо б ситуація складалася так, що нас намагалися б обстрілювати, нашим завданням було відкривати вогонь у відповідь і здійснювати вогневе прикриття. Тому що борти, які летіли, з них було зняте все озброєння. Зі всього озброєння був лише бортовий кулемет і стрілецька зброя, яка у нас знаходилася", – розповів офіцер групи спецпризначення ГУР.

"Завдання номер один – це звичайна діяльність бортового стрільця. Але от завдання два – це реально наявність офіцерів спеціального призначення всередині повітряного судна додавало впевненості у діях пілотів, які були за штурвалам. Без розуміння того, що є всередині наші хлопці, не були готові здійснити такі ризиковані маневри. Всі розуміли, що коли є наші офіцери всередині, навіть коли зіб’ють, досить великий шанс того, що вони їх звідти потім можуть кудись вивести", – пояснив Буданов.

У разі падіння чи приземлення вертольотів на ворожій території, спецпризначенці ГУР  були б останньою надією для тих, хто, можливо, зміг би вжити на борту. Задля цього спецпризначенці переодяглися у цивільний одяг і залишили всі документи на базі перед вильотом.

Пілоти зазнаються, що не спали в ніч перед вильотом, а оточення на них дивилося, майже "як на мерців".

"Всі розуміли, що задача, мабуть, в один кінець", – розповів штурман.

Настала ніч 21 березня. Останні приготування були позаду. Дві тонни корисного вантажу розмістили по всьому десантному відсіку гвинтокрила. Вилітати перша пара вирішила ще до світанку. Два вертольоти Мі-8 злетіли з аеропорту Дніпра і взяли курс на південний схід у напрямку міста Пологи Запорізької області і далі на Донеччину через лінію фронту, потім узбережжям Азовського моря просто до Маріуполя.

"38 хвилин – до лінії фронту, 42 хвилини – до "Азовсталі". Все життя буду пам’ятати", ­ – каже Гребенщиков. 

Після перетину лінії фронту всі розуміли – якщо їх побачать ППО противника, навряд чи вдасться врятуватися.

"Потрібно розуміти, що наша техніка – все є таки це транспортний вертоліт. Ві не броньований настільки, щоби від всього вберегти. Теплові пастки розраховані на кілька хвилин бою, тобто їх не могло вистачити в жодному разі. Та взагалі всі ці польоти – це голий фарт, м’яко кажучи", – розповів командир екіпажу.

Аби збільшити свої шанси, вертолітники летіли на максимальній швидкості, але не мінімальній висоті.

"Я дивився тільки на висоту та вперед, щоб нікуди не врізатись. Скільки в нас було, Ігорю? П’ять, сім метрів, три, чотири – як попало. Ну колесом один раз ми по дереву вдарили. Літати на таких висотах, як ми говоримо, це злочинно малі висоти. Але ризик бути ураженими засобами противника набагато вищий, ніж ризик врізатися в землю на такій висоті, тому ми обираємо висоту", – зізнається Гребенщиков.

Тим часом у самому Маріуполі ставало дедалі пекельніше. Ворожі танки розстрілювали впритул багатоповерхівки, літаки закидували місто бомбами, артилерія рівняла квартали з землею.

"Чесно кажучи, навіть ніхто не вірив, що це наші гелікоптери. Тобто коли ми почули звук гелікоптерів, ми думали, що це гелікоптери противника, тому що від початку операції жодної української авіації над Маріуполем не працювало. Тому ми не вірили, що гелікоптери долетять до нас, не те що вони там ще щось доставлять і когось заберуть", – розповів мольфар.

Попереду у пілотів була остання серйозна перешкода – найвища на маршруті ЛЕП поблизу морського берега на висоті 30-40 м. Її треба було швидко перестрибнути, а це означало стати помітнішими для ураження. Це був найкритичніший епізод польоту.

"Цю ЛЕП ми перестрибували в такому порядку. Ми йшли і такі – раз, два, три – ручку на себе! Швидко-швидко. І тільки порівнялися, і одразу – від себе вниз, от так от вертикально пішли до землі. Коли ми вже біля землі вирівняли, і в нас нічого не прилетіло, от тоді в мене з’явився перший такий промінчик надії, що, можливо, в нас все вийде", – розповів командир екіпажу. 

Але треба було ще знайти, куди приземлитися на самій "Азовсталі". До неї останні кілька кілометрів мчали вже понад морем, ледь не чіпляючи колесами воду.

Скриншот з відео

"Найголовніше – це було обійти місто. Ми заходили з моря, тому що через дим, якби ми йшли через місто, ми не пройшли. Ми розуміли, що якщо в місті все навколо горить, то там іде бій. Ми, скажімо так, зайшли із заднього входу і виконали посадку", – розповів штурман.

Вертольотам довелося сідати не на підготованих, рівних і безпечних місцях, а на якихось будівельних майданчиках посеред териконів піску, шлаку і сміття біля гігантських кранів та промислових конструкцій. 

Скриншот з відео

"Повністю вся вантажна кабіна була заповнена боєприпасами. Були "Старлінки" і медикаменти. Все було прив’язане швартувальними канатами. Почали все розрізати і нікому нічого не треба було пояснювати. Просто стали в ланцюжок і все викидали і вкидали", – розповів штурман.

"Це зайняло не більш ніж 20 хвилин. Вертольоти двигуни не глушили. Всі були готові у разі чого до швидкого зльоту", – розповів представник ГУР.

Скриншот з відео

Супутниковий Інтернет "Старлінк", який привезли перші вертольоти, забезпечував потім гарнізону "Азовсталі" стійкий зв'язок протягом усієї героїчної оборони. А доправленими тоді ж сучасники іноземними протитанковими комплексами захисники Маріуполя довго й успішно палили ворожу бронетехніку на вулицях міста.

Завантаження вісьмох поранених, особливо двох важких на ношах, тривало набагато довше, ніж розвантаження майна. Якби на місце прилетіла бодай одна ворожда міна, вертольоти могла б узагалі більше не піднятися. 

Скриншот з відео

"Саме те, що противнику здається неможливим, у більшості випадків спрацьовує. Тому що противник не готовий був до такої наглості, зухвалості і до того, що ми можемо на таке піти", – розповів спецпризначенець ГУР.

Коли вертоліт Олексія та Ігоря піднявся знову в повітря для повернення і почав набирати швидкість, терміново довелося сідати ще за одним пораненим. Поки це все відбувалося, зачепили і пошкодили об щось всі три лопаті рульового гвинта на хвості. Помітили це лише потім. А тоді штурман запропонував командирам якнайшвидше взяти курс на море, адже туди йшов дим від міста і вертоліт міг бути там непоміченим. Це вдалося зробити.

Опісля вертольоти сіли на дозаправку в Запоріжжі і тоді всі збагнули, що якимось дивом вони це зробили. Обидва вертольоти, хоч і пошкодженими, але таки долетіла назад.

"Коли на практиці всі побачили, що це реально, авжеж, всі зробили подих впевненості і далі вже було трішки легше. Взагалі жодної протидії в першому вильоті не було. Як ми й планували, вони (ворог – ред.) навіть не зрозуміли, що відбулося", – розповів очільник ГУР.

Перший такий успішний політ 21 березня відкрив цей ризикований повітряний міст з великої землі в оточений Маріуполь. Тоді стало зрозуміло, що літати туди можна і треба, хоча і вкрай небезпечно.

Четверта авіаційна місія

Кожному з пілотів довелося літати в Маріуполь лише раз. Кирилові випало летіти в четверту місію. На борту його вертольота, окрім півтори тонни вантажу, були ще восьмеро бійців. Військова розвідка вирішила десантом-азовцями посилити гарнізон захисників. Вилітали так само з Дніпра.

"Наша задача полягала в тому, щоб залетіти безпосередньо в міста Маріуполь і там виконувати ураження цілей противника. Одразу було повідомлення, що скоріш за все, можливості в нас звідти евакуюватися, можливо, не буде", – розповів військовослужбовець із позивним "Азов".

Кирило вилітав уночі в темряві в окулярах нічного бачення, аби ворог не зафіксував їх. Тоді передньою стійкою вертоліт зачепив землю, пригадує пілот.

У четвертому рейсі пара вертольотів сідала вже не на "Азовсталі", а в морському порту Маріуполя, адже попередні майданчики посадки на заводі, куди наші прилітали вже тричі, потім нещадно розбивав противник.

"Ми розвантажились, А час розвантаження був десь п’ять хвилин – це як вічність. Всі щось роблять, викидають там, гвинти працюють, все працює. Праворуч були високі будинки і ти дивишся туди і думаєш, що як би там хтось не сидів, щоб у тебе нічого не прилетіло", – розповів Кирило.

Три вертольоти були збиті

Тоді, 28 березня, гвинтокрилам четвертого рейсу, як і перших трьох, пощастило повернутися. Але наступний, п’ятий виліт вже приніс гіркі втрати.

"Потім був п’ятий. Збили один (вертоліт – ред.). І в шостому (вильоті – ред.) збили один, який повертав. Він був обстріляний. Він не долетів до нашої території, яку ми контролювали, в впав на території, яку контролював противник. Вертоліт, який пішов за другим вертольотом, теж його збили. Три машини збили (загалом – ред.)", – розповів Кирило.

Скриншот з відео

Однак на війні трапляються й дива. В один з вертольотів п’ятого рейсу влучила ворожа ракета, яка не розірвалася, а лише продірявила один з двигунів. Екіпаж зміг повернутись назад, врятувавши всіх, хто був на борту, зокрема 20 поранених.

"Я  зрозумів, що ніякої пожежі немає. Ми втратили один двигун. І перші секунди намагався просто не впасти, тому що це було падіння обертів несучого гвинта, що є дуже критичним, і намагався продовжувати летіти. І при цьому необхідно було маневрувати, тому що по нас ще стріляли", – розповів командир екіпажу Євген Соловйов.

За цей подвиг вертолітнику було присвоєно найвищу нагороду – Героя України.

Результат операції

Загалом в усій операції було втрачено три вертольоти, але всі 16 бортів змогли доправити до Маріуполя все необхідне для тривалої оборони.

"Той місяць, який виграли, дозволив вибудувати ту систему оборони, яка діє навіть зараз. Тобто цими діями вони скували противника і не дозволили більш ніж десятитисячному угрупованню рушити одразу на Запоріжжя. Цим ми виграли час і цим ми зруйнували їхній задум", – пояснив Буданов. 

Нагадаємо, навесні 2022 року з заводу "Азовсталь" вдалося евакуювати цивільних. А згодом у травні до медзакладу в Новоазовську  ("ДНР") було евакуйовано тяжкопоранених українських бійців. Ще частина з них через гуманітарний коридор були доправлені до Оленівки ("ДНР"). Для подальшого повернення їх додому була проведена процедура обміну.

Так, 21 вересня відбувся обмін полоненими на території кількох країн: Польщі, Туреччини, Саудівської Аравії та на кордоні між Україною та РФ. 200 українських героїв обміняли на кума президента РФ Віктора Медведчука, а командирів "Азовсталі" – на 55 окупантів. За умовами обміну, командири "Азовсталі" повинні до кінця війни перебувати в Туреччині.  

Читайте також:

  • Новини України
  • Війна в Україні
  • Новини України: відео

Підписуйтесь на наші канали у Telegram та Viber.

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Гаражний верстак із дерев’яних піддонів: простий проєкт своїми руками
24tv
2025-03-14T20:00:18Z
Не працює мобільний інтернет? Експерти назвали простий спосіб виправити це на Android
InternetUA
2025-03-14T19:42:10Z
ШІ-платформи викликають занепокоєння через помилки в роботі з джерелами новин
360ua.news
2025-03-14T19:21:36Z
Авторитетні оглядачі назвали 10 смартфонів з найкращою селфі-камерою у 2025 році
InternetUA
2025-03-14T19:01:31Z
Власник ПК оновлює BIOS материнської плати понад 48 годин і веде фототрансляцію
ITC
2025-03-14T18:49:19Z
Що робити зі старою консервацією: неочевидна відповідь
GlavRed
2025-03-14T18:27:45Z
Над Києвом сходив «кривавий Місяць»: фото унікального явища
ГЛАВКОМ NET
2025-03-14T18:27:23Z
Silent Hill f отримала новий трейлер та деталі сюжету, які здивували фанатів серії
24tv
2025-03-14T18:18:22Z
Ніколи не вимикайте ці прилади з розетки: шкоди більше, ніж користі
24tv
2025-03-14T18:12:49Z
Не тільки на щодень, а й до святкового столу: популярні картопляні діжечки з фаршем
24tv
2025-03-14T20:03:49Z
5 стійких парфумів, які варто придбати цієї весни: вони тримаються цілий день
24tv
2025-03-14T19:48:27Z
Аж 4 знаки зодіаку у списку: на кого найбільше вплине сонячне затемнення
24tv
2025-03-14T19:39:06Z
Що посадити в тіні – кращі тіньовитривалі овочі та зелень
GlavRed
2025-03-14T19:27:53Z
Посадка картоплі – поради, що допоможуть уникнути втрат
GlavRed
2025-03-14T18:27:25Z
Лондон для українців: як дістатися, що потрібно для в'їзду та інші нюанси
24tv
2025-03-14T18:03:20Z
Ніколи не підіймайте ці речі з землі: накличете на себе біду
24tv
2025-03-14T17:48:24Z
Ці 3 овочі потрібно посадити вже в першій половині березня: буде максимальний урожай
24tv
2025-03-14T16:51:00Z
Українка розповіла, як в Японії відрізнити натуральний сік: що має бути на упаковці
24tv
2025-03-14T16:27:31Z
Нідерланди: поліція вилучила 4-кілограмову "раковину", зроблену з екстазі
Европейская правда
2025-03-14T20:31:39Z
РФ вдарила ракетами по житловому кварталу в Кривому Розі
ГЛАВКОМ NET
2025-03-14T20:19:07Z
В Кривому Розі кількість постраждалих зросла до 11
УкраинФорм
2025-03-14T20:18:04Z
Інтернет-шахраї ошукали подружжя, яке хотіло отримати соціальну допомогу від держави
InternetUA
2025-03-14T20:13:21Z
Російська авіація знову вдарила по Херсону, у житловому кварталі - пожежа
УкраинФорм
2025-03-14T20:00:32Z
Поліція Харкова розпочала кримінальне провадження за фактом бійки між працівниками РТЦК та СП та цивільними чоловіками
Мій Харків
2025-03-14T19:51:14Z
У Харкові 16-річний хлопець отримав хімічний опік очей під час конфлікту з ТЦК
TSN
2025-03-14T19:42:57Z
Кількість постраждалих від ракетної атаки на Кривий Ріг зросла до восьми
УкраинФорм
2025-03-14T19:42:24Z
Застрелили через позицію: у поліції підозрюють, що вбивство Ганула замовили спецслужби Росії
24tv
2025-03-14T19:09:33Z
ESPN оприлюднило оновлений рейтинг P4P: яке місце зайняв Усик
24tv
2025-03-14T20:06:00Z
Аякс презентував спеціальну форму на честь 125-річчя клубу
Football.ua
2025-03-14T19:58:34Z
Збірна України готується до матчів Ліги націй проти футболістів Бельгії
УкраинФорм
2025-03-14T19:48:16Z
Денис Фаворов та Мусолітін приєдналися до клуба другого дивізіону Польщі
Football.ua
2025-03-14T19:42:09Z
Усик знесе свій будинок, у якому в 2022 році жили російські окупанти
ГЛАВКОМ NET
2025-03-14T19:12:17Z
Маліновський зіграє з перших хвилин проти Лечче
Football.ua
2025-03-14T19:03:36Z
Барселона запланувала переговори з Ферраном Торресом щодо нового контракту
Football.ua
2025-03-14T19:01:16Z
Вигідна пропозиція для Паркера: стало відомо, за якої умови відбудеться реванш Усик – Дюбуа
24tv
2025-03-14T18:48:02Z
Усик відверто зізнався, що хотів змінити спортивне громадянство
24tv
2025-03-14T18:45:20Z
Масований обстріл Херсона та області: КАБ влучив у житловий квартал, постраждала дитина
24tv
2025-03-14T20:36:04Z
У Сумах пролунали вибухи: ворог атакує область дронами
24tv
2025-03-14T20:15:16Z
Подорожчання хлібобулочних виробів у Києві: скільки доведеться заплатити українцям
Политека
2025-03-14T20:00:47Z
А потім ми опинилися на Донбасі, – двоюрідний брат Джей Ді Венса розповів, як воював в Україні
24tv
2025-03-14T19:27:19Z
Кияни розповіли, за кого проголосували б на наступних виборах мера Києва – Кличка, Томенка чи Доній: результати опитування КМІС
Политека
2025-03-14T19:15:50Z
У Харківській області шпигуни під виглядом зооволонтерів збирали інформацію про ЗСУ
InternetUA
2025-03-14T19:12:17Z
На Сумщині прикордонники із Силами оборони зупинили прорив ворожої ДРГ
24tv
2025-03-14T19:03:52Z
Курська операція виконала своє завдання - Зеленський
УкраинФорм
2025-03-14T18:37:16Z
У Києві 15 березня обмежать рух транспорту вулицями Олександра Довженка та Олени Теліги
AutoCentre
2025-03-14T18:36:37Z
Богдана Бутусова – "Щастя" – 4 місце чарту FM-TV минулого тижня.
FM-TV
2025-03-14T20:36:04Z
5 неймовірних фільмів Гая Річі, які має побачити кожен
24tv
2025-03-14T20:30:18Z
Маленький король: дружина Козловського показала першу вечірку однорічного сина
GlavRed
2025-03-14T20:27:31Z
"Я повненький": Павло Зібров відверто заговорив про схуднення і пластику
GlavRed
2025-03-14T20:27:04Z
Сєдокова зробила черговий бридкий вчинок
GlavRed
2025-03-14T20:27:04Z
Відчував, що це буде, – Зібров зі сльозами на очах пригадав останній виступ з Назарієм Яремчуком
24tv
2025-03-14T19:21:20Z
У Києві відкрили виставку «Корифеї української культури у Китаєві»
УкраинФорм
2025-03-14T18:54:58Z
Ефектна розкіш і практичність: новий мармур для ванної підкорює всіх дизайнерів
24tv
2025-03-14T18:48:28Z
Знову в білому: Надя Дорофєєва і Міша Кацурін рука об руку зворушили Мережу
GlavRed
2025-03-14T18:27:57Z
Турецькі розробники інтегрували нову протикорабельну ракету Atmaca у бойову субмарину TCG Preveze
InternetUA
2025-03-14T20:31:48Z
Як купити ділянку, що перебуває в оренді
24tv
2025-03-14T20:03:07Z
"Тифозна Мері": що відомо про жінку, яка змогла увійти в історію медицини як "нульовий пацієнт"
24tv
2025-03-14T19:54:34Z
На війні загинув відомий український телепродюсер Юрій Кірпік
ZN UA
2025-03-14T19:42:41Z
Хто з чоловіків може виїжджати за кордон з України у 2025 році: повний перелік
24tv
2025-03-14T19:30:57Z
Чоловікам 60+ доведеться лізти в окопи: хочуть скасувати віковий поріг для військових
Знай
2025-03-14T19:30:55Z
«Збруч» відмазує Юрія Винничука від скандалу за допомогою штучного інтелекту. Штучний інтелект такі екперименти не схвалив
Детектор М
2025-03-14T19:30:49Z
Які предметні тести ЄФВВ треба для вступу в магістратуру
24tv
2025-03-14T19:21:41Z
На війні загинув ультрас Буковини Юрій Турлай
24tv
2025-03-14T19:21:35Z
Ці 5 звичок сну допоможуть вам дожити до 100 років
24tv
2025-03-14T20:18:20Z
Доктор Комаровський розкрив, як правильно лікувати нежить: існує два ключові фактори
Политека
2025-03-14T19:33:50Z
Чи можна під час застуди і грипу займатись сексом
24tv
2025-03-14T18:45:35Z
Лікування варикозу: чи допомагає гімнастика
24tv
2025-03-14T18:33:41Z
Небезпека на кожній полиці: найчастіші джерела отруєння в домі та методи боротьби з ними
Фокус
2025-03-14T18:12:30Z
В Україні може подешевшати ще більш як 200 ліків
24tv
2025-03-14T18:03:52Z
Супермаркети шкодять фігурі більше, ніж фастфуд: чому магазини роблять нас товстішими
Знай
2025-03-14T16:51:54Z
Голодати шкідливо, вино можна, - міфи і правда про роботу серця від кардіолога
Комсомольская правда
2025-03-14T15:49:01Z
Виробники ліків анонсували зниження ціни на ще понад 200 позицій
УкраинФорм
2025-03-14T14:43:45Z
Пенсія в Україні: стало відомо, що робити під час вимушеного простою підприємства
Политека
2025-03-14T20:31:33Z
Tesla застерігає: торговельні мита Трампа можуть вдарити по американській автоіндустрії
InternetUA
2025-03-14T20:25:14Z
Курятина дорожчає: огляд березневих цін у супермаркетах України
Хвиля
2025-03-14T20:18:03Z
Скільки в Україні власників авто, які сплачують "податок на розкіш"
24tv
2025-03-14T20:00:09Z
ПФУ зробив важливе роз'яснення щодо грошей на оздоровлення дітей
Хвиля
2025-03-14T18:36:55Z
Сусіди здивуються небувалому врожаю: на якій глибині садити картоплю
GlavRed
2025-03-14T18:33:50Z
Пенсія в Україні: в Мінсоцполітиці розкрили, чому пенсіонери отримують мізерні виплати
Политека
2025-03-14T18:30:47Z
Посли ЄС погодили нові мита на агропродукцію з Росії та Білорусі
УкраинФорм
2025-03-14T18:28:23Z
Китайські нафтові гіганти скорочують імпорт російської нафти через санкції США
360ua.news
2025-03-14T18:12:18Z
Заміна масла в авто: експерти пояснили, чому не можна орієнтуватися лише на пробіг
ТСН
2025-03-14T20:21:35Z
П'ять помилок, які "вбивають" автомобільні двигуни
ТСН
2025-03-14T19:03:07Z
У Європі з’явиться міжміський електробус Yutong із запасом ходу 610 км
AutoCentre
2025-03-14T16:16:37Z
Представлено Mercedes-Benz CLA: 792 км без підзарядки, двоступенева коробка передач та ШІ від Microsoft й Google
ITC
2025-03-14T16:13:31Z
Toyota заявила про випуск повністю електричного Yaris, але не скоро
AutoCentre
2025-03-14T15:15:03Z
В Україні виготовили багатофункціональний автомобіль на шасі Hongyan Genlyon
AutoCentre
2025-03-14T14:16:34Z
Всього одна фраза з уст водія: чому за неї грозить позбавлення прав до 10 років
GlavRed
2025-03-14T13:27:23Z
Lynx анонсував випуск Ford GT за мільйон доларів
AutoCentre
2025-03-14T13:13:45Z
Не вмикати музику й не їздити у понеділок: дивні правила для водіїв за кордоном
24tv
2025-03-14T13:12:37Z
Тимчасове перемир’я стало темою номер один у світі: але чи дійдуть ці розмови до фіналу
TSN
2025-03-14T20:33:03Z
В ОП сподіваються на участь Туреччини у саміті світових лідерів
УкраинФорм
2025-03-14T20:33:01Z
В ОП пояснили, чи буде підписана рамкова угода про рідкісноземельні метали
УкраинФорм
2025-03-14T20:30:12Z
"Питання територіальних поступок не обговорюють": експерт розповів, що задумав Трамп
GlavRed
2025-03-14T20:27:59Z
Путін застосовує до Трампа "тактику салямі": що це означає – Bild
TSN
2025-03-14T20:27:09Z
Святослав Дубина про допомогу США: «Вони надають ті розвіддані, які їх влаштовують»
Знай
2025-03-14T20:21:38Z
Зеленський і Макрон обговорили розвиток ситуації та скоординували подальші кроки
УкраинФорм
2025-03-14T20:15:32Z
Рішення про членство України в ЄС блокує лише Угорщина - Президент
УкраинФорм
2025-03-14T20:15:24Z
Зеленський підтвердив, що у Саудівській Аравії обговорювали питання територій
Лига
2025-03-14T20:15:10Z