Після оприлюднення частини вихідного коду алгоритму рекомендацій y Twitter, кілька активних користувачів заявили про те, що публікації, пов’язані із ситуацією в Україні маркуються на пониження видимості та охоплення.
Зокрема, користувач Twitter Аакаш Гупта з’ясував, що одним із чинників оцінки рейтингу контенту є достовірність інформації. Він вказав на те, що пости з теми UkraineCrisisTopic («Українська криза») позначаються так званими «маркерами безпеки» як дезінформація, і стають поруч із постами, де помічене координоване цькування, фейки, контент для дорослих, порушення авторського права. За словами користувача, це може знижувати рівень охоплень та залучення повідомлень про Україну у соцмережі.
«Дезінформація отримує дуже низький рейтинг (у показах). Все, що класифікується як дезінформація, витягується з-під килима. Дивно, але й пости про Україну», — написав Аакаш Гупта.
На цю закономірність звернув увагу і Пол Массаро. «Давно підозрював, нарешті це підтвердилось», — написав він.
Користувач Пекка Каліоніємі вважає, що до приходу Ілона Маска у Twitter алгоритм соцмережі був налаштований так, щоб віддавати пріоритет українському контенту, роблячи його більш помітним.
«З приходом Ілона Маска у Twitter моя залученість до контенту, пов’язаного з Україною, впала на 40%», — заявив користувач.
За його словами, нова платна підписка Twitter Blue надає широке поле для зловживань за допомогою опублікованих алгоритмів: якщо ферми тролів хочуть зменшити охоплення в опонента, їм потрібно створити сотні облікових записів, які потім заблокують обліковий запис цього інакодумця. Вони також можуть підвищити охоплення у пропагандистів та шахраїв, додаючи ретвіти.
«Насправді, це може зробити будь-хто — купівля 1000 лайків сьогодні коштує приблизно 30 доларів США, а 500 ретвітів можна купити за 15 доларів США», — написав Пекка Каліоніємі.
Зниження власного рейтингу у соцмережі Twitter помітила платформа UNITED24.media, створена для привернення уваги до України та залучення благодійної підтримки.
«Нічого страшного, просто пости про країну, яка зазнала вторгнення і де люди продовжують щодня боротися за своє життя (песимізуються — ред)… цікаво, кому це вигідно», — повідомило видання у своєму офіційному обліковому записі.
Адміністрація Twitter поки що не коментувала застереження користувачів.
Нагадаємо, стало відомо, що Білий дім не планує платити за те, щоб офіційні профілі його співробітників у Twitter продовжували верифікацію. Згідно з інформацією Axios, директор Білого дому з цифрової стратегії Роб Флаерті надіслав відповідні вказівки співробітникам електронною поштою.
Фото: help.twitter.com