Про це передає кореспондент Укрінформу.
«Ми довго думали, як презентувати писанки, не хотіли банального, ми бачимо, що все, що відбувається у контексті війни, – набуває особливого сенсу. Ми показуємо, що боротьба за фізичні межі України – це також і боротьба за нашу ідентичність, а що, як не писанка, показує це? Це ще одна можливість показати культурну спадщину Кіровоградщини як складову загальнонаціональної. Ми згадали, як військові святять паски й крашанки у своїх шоломах, і ця картинка нас надихнула насипати зерна як символ життя і покласти туди писанки як символ Всесвіту. Один шолом належить чоловіку однієї із співзасновниць нашої етнолабораторії, інший – його побратиму й ще один – хлопцю, який, на жаль, вже загинув», – зазначила Інна Тільнова, одна з організаторок виставки, співзасновниця етнолабораторії «Баба Єлька».
За словами організаторів, команда проєкту «Баба Єлька» працює над колекцією писанок, всього їх буде 64, але до Великодня презентували 12 писанок. Створювала їх Ірина Михалевич, майстриня з Олександрії, яка опікується школою писанкарства «Ряст». Писанки Ірина створювала за мотивами старовинних з Кіровоградщини, користується каталогом Сергія Кульжинського і книгою Павла Рибалка про колекцію писанок краєзнавця Володимира Ястребова.
«Перші 12 писанок обирала інтуїтивно, які мені знайомі дуже добре, я їх знаю, це писанки мого рідного Маловисківського краю, тобто ті, які мені ближче до серця. На цих писанках є різні орнаменти: ружі, сварги, сорококлинки, просто клиння, «ластівчині хвостики». Писанки – це не просто робота або хобі, це мій спосіб життя, моє писанкування вже триває 12 років», – розповіла Михалевич, майстриня, яка створювала писанки.
Етнолабораторія «Баба Єлька» – громадська організація у Кропивницькому, яка опікується пошуком, відродженням та збереженням фольклорної та етнографічної спадщини Кіровоградської області.