Усі нюанси нового законопроєкту
Ну що ж схрестили пальці і вкотре чекаємо справжньої реформи.
Цього разу Держмитслужбу врятує кілька речей:
- конкурс на посаду очільника, а також щорічний аудит його роботи;
- чергова переатестація працівників;
- посадові оклади від 30 прожиткових мінімумів для голови (близько 80 тисяч гривень) до 9,5 таких мінімумів для звичайного інспектора (близько 25 тисяч гривень), а також надбавки за різні вислуги.
Оптимістично, але поки що стримано радію цьому "рецепту". Маю перестороги.
Кабмін має призначити 9 людей в конкурсну комісію по відбору керівника, зокрема 5 осіб від міжнародних організацій. І тут основне питання – для чого Кабміну призначати 9 людей, якщо Кабмін і зараз має всі повноваження призначити керівників Держмитслужби. Виглядає так, що вони це не робили, бо це в них комісії не було! Невже та комісія якась дивотворяща?
Склад комісій – то окреме питання. Кого в комісію призначить Кабмін, думаю всім нам зрозуміло.
Є одне "але"
А от поважні міжнародні організації, які делегують в конкурсну комісію НАБУ фахівців міжнародного рівня у сфері правоохоронної діяльності та боротьби з корупцією – це дуже добре.
Проте у випадку з Держмитслужбою пропонується залучити міжнародні організації, які надавали технічну допомогу у сферах проведення структурних реформ, фінансової та технічної підтримки України, запобігання і протидії корупції.
Але є одне "але" – в НАБУ та в Держмитслужби різні статуси, функції та завдання. Тож виникає питання – чому в конкурсну комісію не запрошують профільних митних міжнародних експертів, фахівців з митної справи та права, а також профільну громадськість?
Взагалі, "прозорі" конкурси сильно себе дискредитували. Все одно якимось дивом "перемагає" політичний ставленик. І міжнародники не завжди рятують!
Дуже хочеться, щоб з новими ініціативами по реформі митниці, не вийшло як із конкурсом в БЕБ та перетіканням туди кадрів податкової міліції, але тепер вже на гарантовані законом високі зарплати.