MY.UAНовини
"П'яте колесо" громадського транспорту: як маршрутки в умовах війни монополізували перевезення та хто за цим стоїть
"П'яте колесо" громадського транспорту: як маршрутки в умовах війни монополізували перевезення та хто за цим стоїть

"П'яте колесо" громадського транспорту: як маршрутки в умовах війни монополізували перевезення та хто за цим стоїть

Наслідки агресії рф виявили нові проблеми та посилили вже існуючі, додаючи головного болю пасажирам

Попричисленні спроби росії спровокувати тотальний колапс у Києві, столиця встояла, а ритм життєдіяльності міста поступово повертається на довоєнний рівень. Втім, більш ніж річний воєнний стрес-тест для столиці і містян загострив якстарі багаторічні проблеми, так і виявив нові.

Однією з болючих міських тем, що псує комфорт містян, залишається сфера пасажирських перевезень. Зокрема — і так званих маршруток.

"Телеграф" розбирався, що відбувається та чому ситуація з громадським транспортом не покращується.

Наземний напів колапс

Якщо метро ще працює більш-менш стабільно, як за годинником, то з наземним транспортом відбуваються якісь дива. З літа минулого року, коли до Києва після масової евакуації почали повертатися містяни, кияни неодноразово зверталися до міської влади з вимогою дозволити рух комунального транспорту під час повітряних тривог.

Минулого тижня стало відомо, що транспортна комісія Київради не підтримала одразу дві петиції про скасування зупинки руху громадського комунального транспорту під час повітряних тривог (№11722, 11745). Водночас комісія одноголосно підтримала рішення про те, щоб направити відповідне звернення до Ради оборони Києва, яка має розглянути цю проблему на найближчому засіданні.

Раніше мер Києва Віталій Кличко, коментуючи відхилення ним чергової транспортної петиції (№11709) зазначав наступне: "Рішення Ради оборони міста Києва ухвалювалося з урахуванням оцінки поточної та прогнозованої безпекової ситуації в столиці та буде переглянуте виключно за умови її суттєвої стабілізації та надходження відповідних рекомендацій від Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Відповідний аналіз та оцінка здійснюються на постійній основі".

І хоча столичний градоначальник підкреслював, що призупинення роботи комунального транспорту під час повітряної тривоги не несе для пасажирів жодних додаткових витрат (оскільки після її завершення вони можуть скористатися попередньо сплаченими проїзними документами), на практиці ситуація дещо інша.

Коли наземний комунальний транспорт зупиняється під час тривог, частина пасажирів або йде пішки, або пересідає на маршрутки. У останніх, як відомо, проїзд здебільшого дорожчий у 2 рази.

Тобто, по факту один такий пасажир при пересадці може витратити 23 грн (8 грн+15 грн). Якщо ж за день тривог буде більше, відповідно й зростатимуть витрати на проїзд.

Зазначимо, за даними застосунку "Київ цифровий", з початку масштабного вторгнення рф в столиці пролунало 722 тривоги загальною тривалістю 821 годину 14 хвилин.

Якщо відняти половину від цієї суми (з урахуванням того, що тривоги трапляються у нічний час та враховуючи перші місяці війни, коли місто фактично зупинилось), це складе близько 410 годин.

За даними вакансій Work.ua, в квітні-2023 у Києві середня зарплата за вакансіями становить близько 17 тис. грн. Виходить, що при 8-годинному робочому дню і 22-х робочих днях на місяць (загалом 176 робочих годин) оплата однієї години складе в середньому близько 100 грн.

Таким чином, через 410 годин простою транспорту під час тривог один працівник умовно втратив за рік війни 41 тисячу грн. За ці гроші можна було б купити, наприклад, новий бронежилет UT PROFI 6-го класу (Multicam) UKRTAC, який захищає від пострілів з вогнепальної зброї (такої, як ПМ, АПС, ТТ, АКМ, АК-74 та навіть СВД).

А ще — наземний громадський транспорт відхиляється від графіків руху. В години пік він курсує більш менш стабільно. А в інший час з рухом транспорту проблеми. З цих причин на сайті міськради також зареєстровані відповідні гнівні петиції містян. Адже, знову ж таки, коли громадський транспорт не їздить, пасажири користуються послугами маршруток і витрачають більше.

Відновлення ж руху трамваїв після тривалої повітряної тривоги — взагалі окрема проблема, адже рух відновлюється поступово паралельними маршрутами та зі змінами номерів. І тому подекуди після відновлення руху необхідного маршруту людям доводиться чекати як мінімум ще 40 хвилин. Тому в цій ситуації також виграють маршрутчики, які здебільшого не зупиняють рух під час тривог.

Маршрутки беруть своє?

Попри те, що міська влада закликала приватних перевізників дотримуватися правил безпеки під час повітряної тривоги і також зараховувати пасажирам попередньо сплачений проїзд після відновлення руху, в реальному житті все інакше.

Складається враження, що хтось чи на рівні центральної влади, чи на рівні КМДА підігрує маршруточникам. З іншого боку, справедливості заради варто зауважити, що якби приватні перевізники теж виконували вимогу зупиняти рух під час тривог, у місті напевно точно стався б транспортний колапс.

В чиїх руках знаходиться ринок маршрутних таксі

Як повідомили журналістам "Телеграфу" в Асоціації перевізників Києва і Київщини, особливих змін серед компаній-лідерів ринку приватних перевезень не відбулося. Як і раніше в топ-3 входять: "Київпастранс", "Союз-Авто", та "Кийтранс-2005".

100% акцій "Київпастрансу" належать Київській міській раді. Підприємство з 2016 року очолює Дмитро Левченко. За інформацією видання Слідство.інфо, тестем топменеджера є колишній нардеп від партій УДАР Кличка та БПП Порошенка Роман Романюк.

За даними порталу Наші Гроші, з 2016 року деякі тендери КП почали вигравати компанії, що були пов'язані з оточенням експрезидента Порошенка.

Так, в червні 2019-го компанія "Богдан Моторс" (її контролює бізнес-партнер Порошенка Олег Гладковский, до заміни прізвища – Свинарчук) почала постачати КП "Киевпастранс" перші 19-метрові тролейбуси (загальна їхня кількість по контракту – 55 одиниць).

За даними YouControl, минулого року виручка "Київпастрансу" склала 615 млн грн.

Виручка "Київпастрансу". Дані - YouControl

Як зазначає той же майданчик YouControl, власниками "Союз-Авто" вказані Олександр Гроссу (75%) та Юрій Нестерчук.

Дані - YouControl

В 2019 році Нестерчук балотувався на виборах до Верховної Ради від партії "Слуга народу" у 90-му окрузі (Біла Церква), але програв перегони, посівши друге місце.

Сім'я Нестерчука має низку транспортних компаній, у тому числі й ТОВ "Транссіті".

Джерело - YouControl

Видання Цензор.нет називало цю компанію "фактичним монополістом маршрутних перевезень у Білій Церкві".

За даними низки видань, Нестерчука нібито протежував ексдепутат Київської обласної державної адміністрації Володимир Коваль. Останній – директор ТОВ "Трейдфілд Україна" (агробізнес). Також він балотувався у парламент як член партії Сергія Тігіпка "Сильна Україна".

Дочка Коваля — нині нардеп від "Слуги народу" Ольга Коваль.

Минулого року виручка "Союз-Авто" склала 91 млн грн.

Джерело - YouControl

Керівником підприємства "Кийтранс-2005", як повідомляє YouControl, з 2020 року є Олег Вишемірський, який окрім того володіє ще низкою автокомпаній.

Джерело - YouControl
Дані - YouControl

Як повідомляло видання Цензор.нет, раніше підприємством володіли Дмитро Лізунов (ексдепутат Києво-Святошинської райради від Партії регіонів, був членом земельної комісії) і Тетяна Гамбашидзе. Лізунов у 2021 році фігурував у розслідуванні проєкту СтопКору в скандальній історії із нібито захопленням 3 га землі на Київщині.

Минулого року виручка "Кийтранс-2005" склала майже 59 млн грн.

Дані - YouControl

Додамо, раніше в коментарі "Телеграфу" народний депутат України Роман Грищук зазначав, що через господарські прорахунки міської владиу Києві знищується громадський транспорт на користь приватних перевізників, зокрема в частині диджиталізації оплати за проїзд.

"Відбувається проста річ, яка називається "вбивство" громадського транспорту у місті Києві на користь різних "маршруточників". Сюди входить і зупинка всього громадського транспорту під час повітряних тривог, коли працюють тільки маршрутки. Тобто це стимулює людей пересідати на маршрутні таксі, платити готівкою — абсолютно ніхто не знає, куди цей кеш йде. Тобто, немає ніякої звітності та збільшується недовіра до громадського транспорту", — наголошував нардеп.

Разом з тим голова Асоціації перевізників Києва та Київщини Ігор Мойсеєнко у коментарі нашим журналістам озвучував свою версію, чомустоличний ринок пасажирських перевезень до сих пір так і не вдалося детінізувати.

За його словами, міські чиновники пропонують встановлювати валідатори коштом приватних перевізників (один апарат коштує до 100 тис. грн) та пропускати оплату проїзду через Головний інформаційно-обчислювальний центр, який зароблятиме комісії. До того ж, скоріше за все, операторам треба буде додатково наймати контролерів, адже при запуску системи збільшиться кількість пасажирів, що не будуть сплачувати за проїзд.

Відтак, рішення і цієї багаторічної проблеми наразі теж загальмувалося.

Які проблеми громадського транспорту проявились іще

Разом з тим поглиблюються й інші системні негаразди з наземним громадським транспортом.

"Телеграф" вже писав про заморозку будівництва кінцевої станції швидкісного трамваю. Так, станція "Кільцева дорога" не функціонує, і вже тривалий час створює чималі труднощі для містян, які мешкають у тому районі. Кілька років поспіль люди з доволі густо населеного району змушені йти на наступну за кінцевою станцію "Ромена Ролана", або ж виходити на ній, щоб дістатись додому. Тобто, від неї до пересадного вузла на Кільцевій треба пройти майже цілий квартал. І весь сенс "швидкісного трамваю", який мав на меті домчати пасажирів з центру до умовного пересадочного вузла на Кільцевій за короткий час — втрачається. Бо навіщо їхати не до кінцевої, щоб потім йти пішки?

Тут варто освіжити у пам'яті гучний скандал довкола будівництва другої черги ТРЦ "Апрель" (нині "Квітень") прямо на станції "Кільцева дорога". У 2021 р. будівельники продовжили зводити опори майбутнього закладу посеред проїжджої частини, "вкравши" у водіїв одну смугу для руху. В години пік часом це призводило до реального колапсу. До речі, одну зі смуг будівельники таки "вкрали" — об'їзд навколо другої черги недобудованого ТРЦ в напрямку Софіївської Борщагівки здійснюється лише по одній смузі, що змушує водіїв довго простоювати у пробках увечері.

А минулого тижня стало відомо, що зупинка "Ромена Ролана" тріщить по швам після нещодавнього "капремонту". Про це зокрема написав головний редактор "Телеграфу" Ярослав Жарєнов: "Віталій Кличко, навряд ви їздите швидкісним трамваєм. Так от доводжу до вашого відома — так виглядає станція "Ромена Ролана", яку декілька років тому капітально реконструювали. Якість ремонту, як бачимо, неймовірна. Будемо знову виділяти з бюджету гроші на чергову реконструкцію? Це вже я не кажу про те, що кінцева зупинка "Кільцева дорога" давно не працює, а її так забудовують новим ТЦ, що забрали цілу смугу на в’їзд в Софіївську Борщагівку".

Фото - facebook.com/zharienov

Місцевий житель Борщагівки Юрій розповів "Телеграфу", що вже за Кличка на "Ромена Ролана" проводили ремонт, тому що та плитка повідпадала на зупинках. "А ще під час капремонту 2011 року, напередодні Євро, там не зробили дренаж, тому коли сильна злива, то проміжок шляху в ямі на вул. Героїв Севастополя буквально стоїть по пояс у воді, а трамваї не ходять. Підземні переходи на Гавела перетворюються на якийсь аквапарк, як на Дорогожичах. Тільки Дорогожичі заливає просто, а там зі стелі вода ллється крізь дірки", — розказує киянин.

За оцінками низки ЗМІ, вже тоді після гучного першого запуску оновленої лінії у далекому сьогодні 2011 році місцеві мешканці (та громадяни з передмістя, які користувалися лінією, щоб дістатися в центр столиці) були розчаровані капремонтом, який, до речі, обійшовся бюджету в 420 млн грн. Тому через чимало недоліків та незручностей проєкт містяни почали називати не інакше, як "Борщагівська швидкісна ганьба". Адже виходить, що таке трамвайне "задоволення" тоді де-факто обійшлося в $52,5 млн (по курсу 8 грн за $1 станом на 2011 р.). Тобто, грубо кажучи, одна зупинка обійшлася тоді платникам податків в $3,5 млн. Наприклад, за тими цінами та курсу долара тоді за ці кошти можна було б купити 10500 б/в автівок марки "Опель" для місцевих родин, що не мали приватні машини.

Постійні витрати на горезвісну Борщагівську трамвайну лінію міські господарники "обкатали" вже і за мера Кличка.

Так, в 2019 р. відбувся дивний ремонт п`яти станцій незадовго до нової комплексної реконструкції лінії. На фактично подвійний ремонт з міського бюджету виділили біля 50 млн грн, а тендер тоді виграла компанія зі статутним капіталом в… 14 тис. грн.

А віз, як то кажуть, і нині там. Тобто, лінія трамваю на маршруті №3 так повноцінно і не працює після перезапуску в січні 2023 р. А про якийсь європейський комфорт для пасажирів і годі говорити.

Чому так відбувається, не до кінця зрозуміло, адже якщо такі сумнівні витрати раніше можна було б перекласти на "злочинну владу", то зараз, вже за мерства Кличка, ситуацію просто не виходить списувати на наслідки постковідної кризи та війни й брак коштів у "Київпастрансу" (він, як зазначалося вище, заробив минулого року понад 600 млн грн).

До того ж, "Київпастранс" і під час війни продовжує витрачати значні кошти на якісь незрозумілі тендери. Зокрема, в березні КП змішало у один лот різні товари, і в результаті замовило трамвайні рейки на третину дорожче від Кривого Рогу. Витрати тільки на цей тендер становлять 131 млн грн.

До речі, за цю суму можна було б теоретично придбати 1310 валідаторів для тих же приватних перевізників (по ціні 100 тис. грн/шт.) та детінізувати ринок пасажирського транспорту.

Про інші негаразди з лінією швидкісного трамваю читайте на "Телеграфі" найближчим часом.

Зазначимо, вислів "п`яте колесо" є фразеологізмом та означає щось непотрібне, зайве. Зазвичай уживається як категоричне заперечення змісту зазначеного слова "потрібний".

Теги за темою
КиевТранспорт
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Історії, що стали культовими у літературі та кіно: які фільми за книгами Кінга варто подивитись
24tv
2025-09-21T14:15:44Z
Ольга Фреймут вперше за довгий час показала молодшу доньку і похизувалася досягненням Євдокії
24tv
2025-09-21T13:57:00Z
Арнольд Шварценеггер публічно підколов ексдружину зухвалим жартом про їхнє розлучення
TSN
2025-09-21T13:33:10Z
Психічний стан Брітні Спірс знову викликає занепокоєння: що відбувається у житті співачки
Фокус
2025-09-21T13:27:27Z
Триматимуть у напрузі: 8 серіалів на Netflix для тих, кому набрид банальний сюжет
24tv
2025-09-21T13:24:41Z
На фронті загинув співробітник харківського театру
УкраинФорм
2025-09-21T13:09:53Z
В Анкарі презентували виставку про відомих історичних лідерок українського походження
УкраинФорм
2025-09-21T12:51:59Z
Ці кадри були у кожного школяра в "нульових". Як робили фото з популярними зірками
Telegraf
2025-09-21T12:21:52Z
Крабик з 90-х знову повертається в моду: як його стильно носити
24tv
2025-09-21T11:48:58Z
Несвоєчасні розрахунки на ринку електроенергії відлякують інвесторів та гальмують розвиток ВДЕ – Корф
ГЛАВКОМ NET
2025-09-21T14:09:10Z
Ринок електроенергії загруз у боргах: вирішити проблему зможе лише держава – Верещинська
ГЛАВКОМ NET
2025-09-21T14:06:05Z
Швейцарія спрямує 30 мільйонів франків на розвиток економічної конкурентоспроможності України
УкраинФорм
2025-09-21T14:00:26Z
Золоті яблука: чому фрукти стають предметом розкоші
Gazeta UA
2025-09-21T13:42:51Z
Росія закручує податкові гайки: бізнес і банки платитимуть за війну
Gazeta UA
2025-09-21T13:15:44Z
Не всім потрібно здійснювати повірку лічильників: кого звільнили від цього обов’язку
24tv
2025-09-21T13:06:59Z
У Британії розглядають план надання Україні «репараційних» позик
360ua.news
2025-09-21T13:06:11Z
Mars, PepsiCo та ADM разом розвиватимуть регенеративне землеробство
AgroPortal
2025-09-21T13:00:54Z
Пташиний грип продовжує ширитись молочними фермами США
AgroPortal
2025-09-21T12:30:22Z
Україна хоче виступити на засіданні Радбезу ООН, скликаного Естонією через дії РФ
Европейская правда
2025-09-21T14:15:14Z
В світі офіційно визнають державу Палестина: які країни вже зробили заяви та які умови висунули
TSN
2025-09-21T14:06:40Z
Бійка сталася на засіданні ради у Бородянці під Києвом: дісталося і депутатам, і голові
Telegraf
2025-09-21T14:06:37Z
Застала коханку у своїй квартирі: хто розповів дружині Путіна про його зради
Фокус
2025-09-21T14:06:35Z
"Захистимо кожен сантиметр ЄС": Урсула фон дер Ляєн оцінила ймовірність Третьої світової війни
24tv
2025-09-21T14:03:39Z
Британія визнала Палестину
Европейская правда
2025-09-21T14:03:20Z
НАТО має реагувати на провокації Росії - міністр оборони Польщі
УкраинФорм
2025-09-21T13:57:19Z
Чи почнуть країни НАТО збивати російські літаки: The Times оцінило шанси
24tv
2025-09-21T13:42:58Z
Франція готує дипломатичну ініціативу на підтримку Палестини
360ua.news
2025-09-21T13:42:42Z
У Польщі виявили уламки дронів одразу в трьох воєводствах
Лига
2025-09-21T14:06:25Z
У Росії за добу обрушилися дві школи
УкраинФорм
2025-09-21T12:12:20Z
На Вінничині суд арештував чоловіка, підозрюваного у зґвалтуванні 10-річної дитини
ГЛАВКОМ NET
2025-09-21T11:45:24Z
Нетвереза дама, яка підпалювала авто в Києві "для розваги", отримала тюремний строк
Khreschatyk
2025-09-21T11:15:00Z
ДСНС показали кадри після ліквідації масштабної пожежі після обстрілу "Епіцентру" цього тижня
Khreschatyk
2025-09-21T11:09:41Z
На Сумщині дрон влучив у цивільне авто: поранений водій
УкраинФорм
2025-09-21T09:57:17Z
У Туреччині вирують сильні лісові пожежі: під загрозою готелі і будинки в Анталії та Муглі
24tv
2025-09-21T09:42:22Z
"Завалилася": у Росії на очах очевидців обрушилася будівля школи
Фокус
2025-09-21T09:36:51Z
Поліція попереджає про нову шахрайську схему із застосуванням штучного інтелекту
InternetUA
2025-09-21T09:27:03Z
Місто на Житомирщині тероризує стадо кіз
ГЛАВКОМ NET
2025-09-21T14:15:55Z
ЗСУ знищили російського “термінатора на гусеницях”
1News
2025-09-21T14:15:55Z
Що не можна різати цього дня: суворі прикмети 22 вересня
GlavRed
2025-09-21T14:15:09Z
Робить ремонт і більше не намагається повернути дитину: як живе найстарша породілля України
24tv
2025-09-21T14:12:22Z
Колись міг прийняти півтори тисячі відпочивальників, а зараз став руїною: що стало з легендарним санаторієм на Дніпрі
Telegraf
2025-09-21T14:12:10Z
Скільки студентів покинули навчання у ЛНУ після дозволу на виїзд за кордон хлопцям 18 – 22 роки
24tv
2025-09-21T14:12:06Z
Сили оборони оприлюднили нові докази залучення РФ іноземних найманців
ZN UA
2025-09-21T14:09:21Z
У Польщі кілька днів ловили сервала, який втік з дому жінки
Европейская правда
2025-09-21T14:09:14Z
Ювелірна точність: як винищувачі сідають на рухомі авіаносці
InternetUA
2025-09-21T14:03:36Z
Небезпечна бактерія у прибережних водах США: 26 випадків і п'ять смертей у Луїзіані
24tv
2025-09-21T14:00:17Z
Моторошний експеримент: лікар спробував довести існування душі у людей і назвав її вагу
Фокус
2025-09-21T13:45:49Z
Не просто звичка: чому собака лиже лапи та коли варто бити на сполох
GlavRed
2025-09-21T13:18:11Z
У Нідерландах провели масштабні навчання для медиків на випадок воєнних сценаріїв
УкраинФорм
2025-09-21T12:57:35Z
Як працює сучасне IT у міжнародних компаніях: Роман Абакумов про якість і виклики командної роботи
Gazeta UA
2025-09-21T12:00:24Z
Назвали дієту, яка сповільнює старіння мозку
24tv
2025-09-21T10:09:05Z
Яке харчування може захистити від післяпологової депресії
24tv
2025-09-21T07:09:25Z
Українці зможуть отримати безкоштовно ще 85 препаратів: що змінилося у програмі "Доступні ліки"
Хвиля
2025-09-21T05:30:26Z
У США зростає кількість смертей внаслідок інфікування бактерією, що «поїдає тіло»
Украина Криминальная
2025-09-20T23:36:36Z
Тест-драйв Honda ZR-V: японці відкривають новий клас?
AutoCentre
2025-09-21T12:09:24Z
Гібридний триколісний велосипед дозволяє розвивати швидкість до 120 км/год за будь-якої погоди
Топ Жир
2025-09-21T11:51:06Z
На технофестивалі у Стамбулі представили нову модель турецького електрокара
УкраинФорм
2025-09-21T11:21:47Z
Китайський електрокар побив світовий рекорд, 496 км/год
360ua.news
2025-09-21T10:48:10Z
У Вірменії «швидку» РАФ продають за $58 тисяч
AutoCentre
2025-09-21T10:12:19Z
AMG може застосувати безшумну зброю проти Porsche 911
Топ Жир
2025-09-21T10:06:21Z
В Україні виявили рідкісний BMW 70-х із дуже цікавою історією
Фокус
2025-09-21T10:06:05Z
Навіщо автомобілісти натирають лобове скло сирою картоплею: цікавий лайфхак
Gazeta UA
2025-09-21T09:33:47Z
Найшвидше авто у світі: новий 3000-сильний суперкар BYD розігнався до 496 км/год
Фокус
2025-09-21T08:21:37Z
У 68-й ОЄБр розповіли про погіршення логістики ЗСУ в районі Покровська
ZN UA
2025-09-21T14:06:56Z
Прогноз погоди на тиждень з 22 по 28 вересня у Харкові: синоптики розповіли, до яких сюрпризів готуватися
Политека
2025-09-21T14:00:38Z
В Україну повернеться літня спека, але ненадовго: синоптик Діденко попередила про погодний стрибок
Хвиля
2025-09-21T14:00:22Z
Російські диверсанти маскуються під цивільних, щоб проникнути у Куп’янськ
ГЛАВКОМ NET
2025-09-21T13:54:55Z
На Чернігівщині пролунало оголошення про радіаційну небезпеку: що сталося
Фокус
2025-09-21T13:42:12Z
Російські диверсанти постійно намагаються проникнути у Куп'янськ, – ОСУВ "Дніпро"
24tv
2025-09-21T13:42:08Z
Росія вдарила "Смерчем", КАБом і дронами по Костянтинівці, є загиблі та поранені
FaceNews
2025-09-21T13:30:44Z
Графік відключення газу на тиждень з 22 по 28 вересня у Вінницькій області: хто залишиться без постачання
Политека
2025-09-21T13:30:23Z
Захисник “Азовсталі” три роки провів у полоні з кулею в серці, її витягли: відео рятівної операції
FaceNews
2025-09-21T13:21:42Z
10 грамів на деко — і духовка сяятиме чистотою, як нова: віковий жир та нагар зійдуть самі
TSN
2025-09-21T13:48:42Z
Сонячне затемнення принесе кардинальні зміни: 4 знаки зодіаку, які вже на порозі нового життя
24tv
2025-09-21T13:36:58Z
Найскладніша загадка на уважність: де заховані два обличчя
GlavRed
2025-09-21T12:27:50Z
Осінь – найкращий час для посадки: як вплинути на колір гортензій
24tv
2025-09-21T11:33:00Z
Українка в Занзібарі зробила фото з місцевими: жінка уявити не могла, чим вони займаються
Фокус
2025-09-21T11:30:33Z
У вас вдома буде дід "на мінімалках": які породи собак складні у догляді
Telegraf
2025-09-21T11:30:09Z
Варто посіяти на зиму після збору картоплі: наступного року урожай вразить
24tv
2025-09-21T11:09:11Z
Вони просто неперевершені: як легко замаринувати опеньки – вічна класика
24tv
2025-09-21T10:42:02Z
Проблема вирішиться за хвилину: ось як треба мити вікна до кришталевого блиску
24tv
2025-09-21T10:33:19Z
Дешевше, безпечніше, 1500 циклів: нова батарея замінить літій-іонні акумулятори
Фокус
2025-09-21T13:00:47Z
Останнє повстання євреїв проти римлян: виявлено унікальний 1600-річний скарб монет
Фокус
2025-09-21T12:36:11Z
Розвиток ШІ прискорюється: експерт дав жахливий прогноз на 2030 рік
InternetUA
2025-09-21T12:34:45Z
Як безкоштовно перейти на Windows 11: експерти назвали три простих способи для будь-якого ПК
InternetUA
2025-09-21T12:03:41Z
Експерти порівняли дорогий і дешевий телевізори Samsung: результати їх здивували
Фокус
2025-09-21T12:00:13Z
Чому історія помилилася щодо Галілея
360ua.news
2025-09-21T11:57:38Z
Припинено спроби створення фейкових сайтів "держструктур Ізраїлю"
InternetUA
2025-09-21T11:57:16Z
Учені переписали один із головних законів фізики: до чого це може призвести
Фокус
2025-09-21T11:42:18Z
Паламарчук дебютує за ЛНЗ в УПЛ у грі проти Руху
Football.ua
2025-09-21T11:39:24Z
Збірна Італії вдруге поспіль завоювала Кубок Біллі Джин Кінг
ZN UA
2025-09-21T14:15:06Z
Райо Вальєкано та Сельта сильнішого не виявили
Football.ua
2025-09-21T14:12:33Z
Микитишин гратиме з перших хвилин проти Епіцентру
Football.ua
2025-09-21T14:03:18Z
Ярослава Магучіх виграла «бронзу» ЧС-2025 в стрибках у вистоту
УкраинФорм
2025-09-21T13:54:24Z
Луїс Енріке – напередодні "Ле класік": Коли наближається дуже важливий матч, всі нервують
Football.ua
2025-09-21T13:54:23Z
Українка Магучіх стала третьою на чемпіонаті світу з легкої атлетики
ZN UA
2025-09-21T13:36:26Z
Де Дзербі: ПСЖ не більше, ніж Марсель
Football.ua
2025-09-21T13:27:46Z
Рома з Довбиком утримала мінімальну перемогу над Лаціо
Football.ua
2025-09-21T13:15:52Z
Призер Олімпіади раптово заявив про готовність побитись із Усиком
24tv
2025-09-21T13:12:48Z