MY.UAНовини
Що думають представники індустрії про зміни до закону «Про рекламу»
Що думають представники індустрії про зміни до закону «Про рекламу»

Що думають представники індустрії про зміни до закону «Про рекламу»

Оцінюють і коментують пропонований законопроєкт представники Publicis Groupe Ukraine, Всеукраїнської рекламної коаліції та Dentsu Ukraine.

Услід за Законом «Про медіа» ще однією реформою для індустрії мають стати зміни в рекламному законодавстві. Відповідний законопроєкт № 9206 уже рекомендували ухвалити в парламенті члени профільного комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики. Законопроєкт імплементує норми європейського законодавства — Європейської конвенції про транскордонне телебачення, Директиви Європейського парламенту та Ради 2010/13/ЄС про аудіовізуальні медіапослуги — в українське.

Голова комітету гуманітарної та інформаційної політики й один з авторів документу Микита Потураєв казав, що законопроєкт про зміни до закону вперше розмежовує і визначає спонсорство та продакт-плейсмент, імплементує заборони реклами тютюну й тютюновмісних виробів (вони раніше були в тих законопроєктах, які втратили силу після набуття чинності Закону «Про медіа» .

Законопроєкт також установлює критерії, за якими реклама потрапляє під юрисдикцію України, передбачає саморегулювання та співрегулювання у сфері реклами, розширює заборону дискримінаційних висловлювань і зображень у рекламі, а також таких, що розпалюють ворожнечу, пропагують жорстокість тощо, посилює захист дітей, забороняє будь-яку рекламу резидентів країни-агресорки, уточнює регулювання соціальної реклами, допускає в ній показ зброї тощо.

Ще одним нововведенням є збільшення квоти реклами до 20 % у лінійних аудіальних та аудіовізуальних медіа. Тепер її пропонують розраховувати не погодинно, а для часових проміжків із 6:00 до 18:00 та з 18:00 до 24:00. Фільми, новини та програми для дітей, відповідно до цього законопроєкту, пропонують дозволити переривати лише раз на пів години. Але винятком є серіали та документальні фільми.  

Законопроєкт, у разі його прийняття, запровадить регулювання реклами на платформах спільного доступу до відео та спільного доступу до інформації, а також із використанням електронних комунікацій (месенджери, боти, віртуальна та доповнена реальність — будь-які цифрові технології). Згідно з пропозиціями, рекламу потрібно буде обов’язково маркувати, окрім цього запроваджена заборона спаму.

У законопроєкті є технічна правка, яка дасть можливість Суспільному мовнику розпоряджатися своїм майном. Ідеться про наміри керівництва НСТУ відмовитися від приміщення у будівлі на вул. Іллєнка, 42, яка зветься «Олівцем».

«Детектор медіа» вирішив зібрати думки представників індустрії, агенцій Publicis Groupe Ukraine, Dentsu Ukraine та Всеукраїнської рекламної коаліції про новий законопроєкт.

Запитання:

  1. У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт № 9206 «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо імплементації норм європейського законодавства в національне законодавство України». Як ви оцінюєте цей законопроєкт? Які нововведення, на вашу думку, найважливіші для індустрії? А які положення викликають у вас запитання або є неоднозначними? Як вплине на ринок збільшення квоти реклами?
  2. Наскільки індустрія згуртована для створення механізмів саморегулювання та співрегулювання? І над якими саморегулювальними документами, на вашу думку, варто зосередитись насамперед?

Олена Андрієнко, заступниця директора з правових питань Publicis Groupe Ukraine, членкиня Наглядової Ради  Всеукраїнської рекламної коаліції:

  1. Найперше — це важливий крок. Щонайменше, щоб ми усвідомлювали себе частиною європейської спільноти.

По-друге, новий проєкт закону включає безліч норм, які просто необхідні для правового регулювання сучасної реклами, особливо цифрової. Поширюватися воно має на всі інструменти диджитал-реклами, включно з ботами, месенджерами тощо. Зрозуміло, що зараз постає питання регулювання використання штучного інтелекту в комунікаціях, але до цього ми ще теж прийдемо.

Якщо заглиблюватися в деталі, то важливою є поява поняття платформи спільного доступу до відео та інформації. Адже з моменту прийняття зазначеного закону регулюватиметься реклама в ютубі, фейсбуку та на інших платформах. Також у правове поле вводять відсутні нині поняття «продакт-плейсмент» і «користувацький контент» (UGC). Це дає правові підстави відстежувати відсутність маркування реклами у блогерів. Адже лідери думок часто створюють користувацький контент на замовлення клієнтів. Крім того, якщо будь-яка людина за певне заохочення створюватиме контент, беручи участь в активності клієнтів, то так само повинна буде маркувати його. Тож така норма відповідає принципу доброчесності й технологічної нейтральності: в усіх медіа на будь-яких носіях реклама має позначатися як реклама та більш-менш регулюватися.

Велика перемога — це всі ті зміни, що стосуються патріотичної реклами. Ура, вже з 31 березня цього року ми можемо використовувати український прапор. Моїх колег з інших країн дивувало, що це було заборонено. Єдине, державну символіку потрібно використовувати з повагою до неї й так, щоб не вводити споживача в оману.

Важливо, що закон про рекламу визначатиме набір критеріїв, за якими реклама вважається такою, що таргетована на Україну та, відповідно, підпадає під наш закон. І це великий крок для безпеки нашої держави, адже можна в правовому полі розв’язувати питання з особами чи організаціями, що, наприклад, реєструються десь у США, а на Україну таргетують ворожий проросійський контент. Проте наразі не можна використовувати назви держорганів і міжнародних організацій, за винятком випадків, коли це передбачено законодавством про інтелектуальну власність. Цей момент також коригується проєктом закону, адже існують випадки, коли це прямо вимагається законом, а також коли самі держоргани чи міжнародні організації виступають рекламодавцями.

Законом «Про медіа» було внесено зміни до Закону «Про рекламу», якими забороняється розповсюдження реклами на території України, якщо за неї не було сплачено юридичній особі в Україні. Зрозуміло, поки в нас воєнний стан, це не так критично з огляду на заборону НБУ платити валюту за кордон за рекламні послуги. Проте ця норма є гальмівною для рекламного ринку. Адже існують цікаві для рекламодавців платформи, які наразі не мають представництва чи компанії в Україні. Очікується, що цього року ця вимога буде скасована під час гармонізації законодавства України та ЄС.

Проте планується заборонити будь-яку рекламу, замовником якої є резидент держави-агресорки.

Із 31 березня спрощено правила показу людей у рекламі: якщо у клієнта є всі необхідні права на рекламний матеріал, то додаткова згода від актора чи акторки на використання їхніх зображень у рекламі не потрібна. Це, безумовно, спрощує роботу як для агенцій, так і для клієнтів.

Плюс тепер можна показувати грошові купюри із зображенням фізосіб. Проте законопроєкт удосконалює й цю норму, передбачаючи можливість одержання згоди в електронній формі та від законних представників, скажімо, від батьків для неповнолітніх чи від спадкоємців для людей, які вже померли.

Звертаю увагу, що з 31 березня забороняється розміщувати рекламу на вебсайтах, включених Всесвітньою організацією інтелектуальної власності до переліку сайтів, до яких є претензії правовласників. Це логічний крок у розвитку правових механізмів протидії піратству. Проте потрібно законодавчо врегулювати, який державний орган в Україні здійснюватиме адміністративний нагляд за додержанням вказаної заборони.

Пропоновані законопроєктом зміни також торкнуться само- та співрегулювання. Це важливий інструмент розвитку так званого м’якого права: коли всі зацікавлені гравці ринку долучаються до спільного вироблення правил гри, то це дає, як мінімум, два позитивні ефекти: по-перше, такі правила є досконалішими та швидше адаптованими до мінливої реальності, а по-друге, їх дотримується більше учасників процесу із власної доброї волі, а не через примус держави. Це загальноєвропейська практика. Тому саме від органів спів- і саморегулювання законопроєкт очікує розроблення кодексів створення та розповсюдження реклами щодо таких складних питань, як спонсорство (зокрема, алкоголю); продакт-плейсмент; реклама на платформах спільного доступу до відео та до інформації; реклама азартних ігор, алкоголю, харчових продуктів, що містять цукор, сіль, соду, трансжирні кислоти, зловживання якими не рекомендується та харчові якості яких не повинні надмірно підкреслюватися. Такі кодекси передусім повинні захищати дітей від надмірного впливу подібної реклами.

Щодо впливу на рекламний ринок пропонованих відповідно до вимог ЄС змін квот на рекламу в лінійних аудіовізуальних медіа, то тут краще спілкуватися з медійними групами, які можуть надати глибокий аналіз.

  1. Як ми бачимо, протягом останнього року українці загалом показують неймовірний рівень єднання та зростання громадянської позиції. Ми неодноразово бачили, що різні гравці на ринку об’єднуються задля розв’язання важливих питань. Коли ми говоримо про ринок, то маються на увазі три сторони — розповсюджувачі реклами, агенції, що виступають посередниками, та клієнти-замовники. Тож при достатній активності індустріальних організацій, як-то Всеукраїнської рекламної коаліції, IAB Ukraine, ІТК, Національної асоціації мовників і багатьох інших, можна виробити певний набір правил і кодексів створення та розповсюдження реклами відповідно до принципів доброчесності та етичності. Ми неодноразово це бачили. Скажімо, коли з десяток років тому було створено кодекс про порядок спонсорства в медіа для алкоголю. Я, загалом, палка прихильниця саморегулювання та співрегулювання, адже це надзвичайно ефективний інструмент розвитку як правової свідомості, так і громадянського суспільства. Крім того, наглядовий чи контрольний орган може не помічати багатьох нюансів, на відміну від гравців ринку, які рекламою займаються щодня.

Серед першочергових завдань, на мою думку, — розроблення кодексів щодо продакт-плейсменту та реклами на платформах спільного доступу до відео та до інформації.

Максим Лазебник, директор Всеукраїнської рекламної коаліції, додав до позиції Олени Андрієнко наступне:

— Як особа, яка понад 20 років брала участь у консультативно-законотворчих процесах, додам, що вважаю, можливо, найбільш революційними позитивними змінами два моменти:

  1. введення у визначення реклами слів про грошову чи іншу винагороду;
  2. nbsp;     нова стаття про спільне регулювання та саморегулювання.

Олександр Гороховський, CEO Dentsu Ukraine:

— Реклама вже не вперше стикається з кризою. Але війна, безумовно, стала найбільшим викликом, тестом на виживання для багатьох учасників нашого ринку. Наразі дві організації, на мою думку, найкращим чином допомагають індустрії напрацювати спільні та консолідовані рішення задля подальшого розвитку: Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК) та Interactive Advertising Bureau (IAB). Завдяки ВРК та IAB уже розроблено багато механізмів саморегулювання. Це вже працює. Гадаю, в майбутньому буде працювати так само ефективно.

Володимир Яковенко, Chief Legal Officer Dentsu Ukraine:

— У доданому визначенні «користувацький контент» у п. 10 ч. 1 ст. 1 Закону «Про рекламу» (далі — Закон) коло осіб чомусь обмежується фізичними особами, хоча на відповідних платформах сторінки можуть мати і юридичні особи.

Виключено поняття «особа», що раніше дозволяло уникати відповідальності рекламодавцям-нерезидентам. Позитивно сприймаємо цю зміну.

У п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону розширюється визначення поняття «реклама». Тепер однією з ознак реклами є винагорода за її розповсюдження, хоча це не завжди може бути актуально, наприклад, при розповсюдженні соціальної реклами.

Також виділено два способи розповсюдження: прямий і непрямий. До останнього належать спонсорство та продакт-плейсмент. Таким чином, зі введенням спонсорства та продакт-плейсменту до переліку видів реклами відбувається їхнє подвійне регулювання, оскільки тепер на них поширюватимуться вимоги як окремих статей у Законі, присвячених спонсорству та продакт-плейсменту, так і загальні норми статей, що регулюють рекламу. Наприклад, необхідність додавати відповідні попереджувальні написи. Таким чином, на нашу думку, виникає колізія в регулюванні, яка ускладнює виконання.

У проєкті, як і раніше в Законі, використовується поняття «знак для товарів і послуг», хоча у 2020 році в Закон «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» були внесені зміни, які передбачили заміну цього поняття поняттям «торговельна марка».

Доданий до ч. 1 ст. 1 пункт 19 визначає поняття «продакт-плейсмент», зокрема і як можливу рекомендацію товарів, послуг, ТМ, іншого об’єкта права інтелектуальної власності. При цьому в доданій статті 5-2, яка цілком присвячена продакт-плейсменту, зазначено, що програми, які містять продакт-плейсмент, не повинні прямо заохочувати до купівлі товарів, зокрема шляхом розміщення спеціальних рекламних рекомендацій щодо цих товарів. Вбачаємо тут суперечність.

До ст. 2 додано ч. 5, яка визначає, яка реклама вважається такою, що розповсюджується та споживається на території України. Зокрема, це пов’язується із двома обставинами в сукупності: необмеження доступу до такої реклами з території України та пропонування рекламованих товарів особам, які перебувають на території України. Далі запроваджено критерії, якими повинен керуватися орган контролю для оцінки вказаних обставин, до того ж він повинен знайти три або більше ознак із перерахованих, щоби прийти до висновку, що реклама справді розповсюджується на території України. При цьому не зовсім зрозуміло, як це кореспондується з перерахованими двома обставинами. Крім того, запропоновані критерії явно не охоплюють необхідний обсяг реклами, яка розповсюджується на території України, але «не добирає» необхідну кількість критеріїв. Наприклад, якщо йдеться про рекламу, яка розповсюджується на території України, спрямована на осіб, що перебувають на території України, але рекламує послуги, які будуть цілком надаватися за межами України. Наприклад, послуги мобільного зв’язку, лікування в іноземних медичних закладах, навчання за кордоном тощо.

Проєктом передбачається незастосування деяких норм закону (ч. 5 ст. 2, ч. 8 та ч. 9 ст. 13, ч. 2 ст. 14-2) до реклами, яка розповсюджується офіційними мовами Європейського Союзу юридичною особою, яка розташована в одній чи кількох державах — членкинях Європейського Союзу.

При цьому діє і не обмежується пряма норма ст. 6 закону, якою передбачено, що мовою реклами є державна мова. Як це кореспондується з розміщенням реклами офіційними мовами Європейського Союзу, незрозуміло.

Позитивним нововведенням проєкту є створення інституту спільного регулювання в рекламі, тобто залучення учасників ринку до саморегулювання, визначення вимог до реклами шляхом прийняття кодексів (правил) створення та розповсюдження реклами. Однак ч. 1 ст. 3-1, яка присвячена саме цьому питанню, виділяє чомусь тільки дві сфери, щодо яких можна приймати відповідні кодекси (хоча використання слова «зокрема» може свідчити про те, що перелік питань не є вичерпним. Але тоді постає питання, навіщо взагалі вказувати ці два пункти):

1) щодо реклами алкогольних напоїв — із метою зменшення впливу на дітей такої реклами;

2) щодо реклами, яка супроводжує або включена в дитячі програми аудіальних чи аудіовізуальних медіа, а також розповсюджується на платформах спільного доступу до відео щодо харчових продуктів і напоїв, які містять нутрієнти та речовини з поживним або фізіологічним впливом, зокрема жири, трансжирні кислоти, сіль, соду або цукор, надмірне споживання яких у загальній дієті не рекомендується.

Таке регулювання здійснюється з метою запобігти підкреслюванню позитивної якості, поживної цінності таких харчових продуктів і напоїв.

Позитивним є внесення ясності в абзац 2 ч. 1 ст. 5 про те, що спонсорство виробників алкогольної продукції на радіо все ж таки можливе, оскільки про це дискутували після внесення змін у цю статтю Законом «Про медіа».

Ч. 6 ст. 5 передбачає, що спонсорство програм новин заборонене. Спонсорство програм про поточні події дозволяється винятково за умови дотримання вимог ч. 5 цієї статті. При цьому в ч. 1 ст. 5-2 програми новин прирівняні до програм про поточні події.

Ч. 8 ст. 5 про спільне регулювання знову дає невичерпний і дивний перелік питань для такого регулювання, а саме: спонсорство дитячих, документальних і релігійних програм в аудіальних та аудіовізуальних медіа.

Введення в законодавче поле поняття «продакт-плейсмент» і врегулювання його розміщення в цілому сприймаємо позитивно. Передбачається, що під заборону розміщення в продакт-плейсменті підпадають лише:

1) тютюнові вироби, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронні сигарети, заправні контейнери, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, товари осіб, основною діяльністю яких є виробництво та/або продаж таких товарів;

2) лікарські засоби, що вживаються та розповсюджуються лише за приписом (рецептом) лікаря, а також медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, застосування яких потребує спеціальних знань та підготовки.

У ч. 4 ст. 22 внесено зміни, які передбачають можливість продакт-плейсменту алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускають алкогольні напої, в програмах лінійних аудіовізуальних медіа.

Зміни в ст. 8 в цілому оцінюємо позитивно, зокрема:

  1. щодо розширення кола питань, у яких не може бути дискримінації;
  2. щодо уточнення форми отримання згоди фізичної особи на використання її зображення в рекламі;
  3. щодо використання офіційних назв державних органів, органів місцевого самоврядування, міжнародних організацій та об’єднань;
  4. щодо розділення вимог до дозвільних документів для рекламодавців резидентів і нерезидентів;
  5. щодо заборони розміщення рекламодавця — резидента держави-агресорки.

Також позитивно сприймаємо уточнення, що саме рекламодавець несе відповідальність за наявність необхідних дозвільних документів. При цьому обумовлюється, що рекламне агентство не є рекламодавцем у цьому контексті, зокрема дається визначення рекламного агентства як особи, яка замовляє розповсюдження реклами на замовлення іншого рекламодавця. Те саме відокремлення рекламного агентства від поняття рекламодавця дається в ч. 2 ст. 11 у контексті відповідальності за порушення вимог про порівняльну рекламу.

Не досить зрозумілими, на нашу думку, є правки в ч. 3 та ч. 5 ст. 8, у яких, крім загального правила про необхідну інформацію в рекламі знижок, конкурсів, лотерей, розіграшів, заходів рекламного характеру тощо, прописується окремо, що для аудіальних медіа така реклама повинна містити інформаційне джерело, з якого можна дізнатися про умови цих акцій. При цьому не зрозуміло, чи в аудіальних медіа потрібно розміщувати тільки цю, чи й загальну попередньо означену інформацію.

Зміни в ч. 9 ст. 8 щодо адекватнішого зазначення валюти в рекламі повністю підтримуємо.

Зміни щодо розширення кола осіб, що можуть бути зазначені в соціальній рекламі оцінюємо позитивно, підтримуємо (ч. 2 ст. 12).

Підтримуємо введення у правове поле реклами на платформах спільного доступу до відео та платформах спільного доступу до інформації та реклами з використанням електронних комунікацій (статті 14-2, 14-3) та заборону спаму. Також позитивною зміною є перекваліфікація ст. 15 з реклами послуг із використанням електрозв’язку на рекламу послуг із використанням електронних комунікацій і скорочення вимог до неї.

Особливим позитивним сприятливим моментом цього проєкту закону є врегулювання питання зображення зброї в рекламі, що було фактично під забороною за ст. 20 «Реклама і діти» та ст. 23 «Реклама зброї». Зараз пропонується залишити заборону на зображення застосування справжньої або іграшкової вогнепальної зброї та вибухових пристроїв. При цьому передбачено, що ці обмеження не застосовуються до соціальної реклами, спрямованої на популяризацію воєнізованих і військових формувань у складі державних органів та національно-патріотичне виховання населення, а також до реклами та анонсів аудіовізуальних творів.

Вітаємо деталізацію та розширення предмета заборони реклами тютюнових виробів, що охоплюють усе більше похідних і подібних товарів та враховують більше нюансів рекламування.

Цілком підтримуємо внесення ясності в ч. 7 ст. 22-1 та ч. 3 ст. 25 Закону щодо можливості залучення рекламних агентств при розміщенні реклами азартних ігор і реклами фінансових інструментів, ринків капіталу та організованих товарних ринків.

Також можна тільки привітати запровадження Законом нового органу, який буде здійснювати контроль за виконанням заборони ч. 11 ст. 8 щодо розміщення реклами в інтернеті на вебсайтах, включених Всесвітньою організацією інтелектуальної власності до відповідного переліку (бази даних) вебсайтів, до яких є претензії з боку правовласників щодо дотримання прав інтелектуальної власності. До цього не було зрозуміло, хто такий контроль повинен здійснювати.

У цілому проєкт закону містить багато позитивних змін, які вже давно назріли та внесення яких довгий час обговорювали учасники ринку рекламних послуг. Однак проєкт повинен бути доопрацьований, щоби прибрати неточності, розбіжності та, можливо, переглянути деякі суперечливі послаблення, які в ньому містяться.

Ілюстративне фото: Getty Images

Теги за темою
опитування
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Зеленський вперше прокоментував можливу відставку уряду Шмигаля
ГЛАВКОМ NET
2025-06-21T13:54:32Z
У ЦПД спростували російський фейк про нібито затримання поляків в Україні
УкраинФорм
2025-06-21T13:54:12Z
Зеленський після заяв Путіна повідомив про низку важливих рішень
ГЛАВКОМ NET
2025-06-21T13:54:09Z
Україна не може виробити свою ядерну зброю: як наша держава може діяти з позиції сили
24tv
2025-06-21T13:54:01Z
Зеленський спростував заяви РФ про поразку Patriot під час атаки на Київ
Комсомольская правда
2025-06-21T13:51:25Z
У Лондоні зібрався великий протест на підтримку Палестини і проти бомбардувань Ірану
Европейская правда
2025-06-21T13:51:21Z
У Росії заговорили про "стратегічну перевагу": що мав на увазі Пєсков
24tv
2025-06-21T13:45:36Z
Зеленський про «Орєшнік»: 39 російських компаній задіяні у виробництві, 21 досі не під санкціями
ГЛАВКОМ NET
2025-06-21T13:42:48Z
На тлі чуток про можливий наступ Росії на НАТО: для чого Келлог міг зустрітися з Лукашенком
24tv
2025-06-21T13:33:41Z
Обстріли Донеччини: у прокуратурі кажуть про шістьох постраждалих
УкраинФорм
2025-06-21T13:45:43Z
На Південно-Слобожанському та Куп’янському напрямках росіяни атакували по два рази — Генштаб ЗСУ
Мій Харків
2025-06-21T13:42:06Z
Росія зможе вийти на кордони Донецької області хіба що через десятки років, – Сили оборони
24tv
2025-06-21T13:42:00Z
В Україні завтра подекуди короткочасні дощі з грозами та сильний вітер, вдень до +24°
УкраинФорм
2025-06-21T13:33:56Z
Мав двох дітей та вагітну дружину. ЗСУ на фронті знищили бурятського борця
ГЛАВКОМ NET
2025-06-21T13:30:39Z
Де в Україні безпечно купатись, а де це краще не робити: перелік пляжів
Фокус
2025-06-21T13:27:51Z
Дощі з грозами накриють Україну: які області оминуть опади
GlavRed
2025-06-21T13:27:36Z
Подорожчання проїзду у Львівській області: як змінилися ціни
Политека
2025-06-21T13:00:41Z
У Маріуполі можливе ураження систем ППО окупантів - міськрада
УкраинФорм
2025-06-21T12:51:58Z
Проєкти вітрової генерації досі залишаються без податкових пільг
ГЛАВКОМ NET
2025-06-21T13:39:12Z
Підвищені геополітичні ризики підвищують ціну на нафту
24tv
2025-06-21T13:39:07Z
Україна хоче, щоб партнери виділяли на її "оборонку" чверть відсотка ВВП - Зеленський
Лига
2025-06-21T13:33:24Z
Кредитори банків-банкрутів у травні отримали ₴321,7 мільйона - Фонд гарантування
УкраинФорм
2025-06-21T13:21:56Z
"Укрзалізниця" внесла зміни в літній графік: додали ще кілька поїздів
ZN UA
2025-06-21T13:04:17Z
Що таке лісовий квиток та навіщо він потрібен у 2025 році
24tv
2025-06-21T13:03:34Z
Експерт назвав адаптивні практики для протидії змінам клімату
AgroPortal
2025-06-21T13:00:19Z
Зеленський: Цьогоріч інвестиції в ОПК становитимуть $43 мільярди
УкраинФорм
2025-06-21T12:45:08Z
Ірландія закрила останню вугільну електростанцію
iPress
2025-06-21T12:30:57Z
Ці 5 кущів можуть захистити від зла та притягнути щастя в дім: потрібно посадити їх
24tv
2025-06-21T13:30:10Z
Що приготувати на Івана Купала: 3 страви наших предків
24tv
2025-06-21T13:27:45Z
Як стати справжньою леді: 10 уроків елегантності Одрі Хепберн, які працюють
GlavRed
2025-06-21T13:27:35Z
Літнє сонцестояння як трамплін до нових початків: на які ТОП-3 знаки чекає успіх
GlavRed
2025-06-21T13:27:26Z
Де на Львівщині розташоване таємниче Журавлине озеро, яке в народі називають "Мертвим"
24tv
2025-06-21T12:51:26Z
Миємо підлогу після ремонту: ефективні способи та практичні поради
24tv
2025-06-21T11:36:31Z
Цей метод на 30 секунд навчить вас правильно сваритися у стосунках, щоб вони не зруйнувалися
24tv
2025-06-21T11:06:49Z
Ледача вечеря: рецепт курки з овочами та рисом за 7 хвилин - готуйте, поки дивитесь ТікТок
Знай
2025-06-21T10:51:58Z
Ягода з бабусиної аптечки: малина гальмує старіння, підвищує імунітет, рятує від лихоманки
Комсомольская правда
2025-06-21T10:04:53Z
Чоловік тричі поспіль ловив і відпускав рідкісного лобстера: це був один і той же омар
Фокус
2025-06-21T13:42:51Z
Ізраїльські розробники представили новітній ударний дрон German Heron TP
InternetUA
2025-06-21T13:34:57Z
"Надихаюсь ними": Святослав Вакарчук вперше показав своїх дітей
24tv
2025-06-21T13:33:30Z
Безугла закликала до мобілізації жінок: "Вже давно мали ввести"
Знай
2025-06-21T13:30:50Z
Грошова допомога для пенсіонерів від ООН у Дніпропетровській області: як отримати виплату
Политека
2025-06-21T13:30:45Z
У РФ відзвітували про знищення Patriot ЗСУ: Зеленський зробив важливу заяву
GlavRed
2025-06-21T13:27:49Z
Несподівані пільги для пенсіонерів: як ними скористатися
24tv
2025-06-21T13:09:23Z
Мало броні, потрібно ще: британці випробовують танк Challenger 3 з новим типом захисту
Фокус
2025-06-21T13:06:38Z
У Мексиці адвокатка відомого наркобарона стала суддею
24tv
2025-06-21T13:03:47Z
Жорстоке убивство семирічної дівчинки в Одесі: підозрюваного взято під варту
ГЛАВКОМ NET
2025-06-21T13:45:51Z
Злодія затримали за крадіжку речей з автомобіля у Подільському районі столиці
Украина Криминальная
2025-06-21T13:12:04Z
"Заховався неподалік від дому": рятувальник розповів про пошуки 5-річного Кирила на Прикарпатті
24tv
2025-06-21T13:00:11Z
Біля Сицилії підняли затонулу яхту технологічного магната Лінча
УкраинФорм
2025-06-21T13:00:09Z
У Франції вночі стався блекаут на державному телебаченні
УкраинФорм
2025-06-21T11:24:18Z
5-річного хлопчика, якого шукали три доби на Прикарпатті, госпіталізували з виснаженням організму
Комсомольская правда
2025-06-21T11:13:03Z
Бачу чоловіка призовного віку біля кордону — викликаю групу реагування, — операторка БПЛА
Фокус
2025-06-21T09:42:22Z
Біля берегів Сицилії підняли британську суперʼяхту, що затонула торік
Европейская правда
2025-06-21T09:12:41Z
Від ураження струмом загинув житель Тернопільщини
Украина Криминальная
2025-06-21T08:33:16Z
Одна з найкорисніших активностей: як нарешті почати займатись йогою
24tv
2025-06-21T12:03:57Z
Чи безпечно купатись у відкритих водоймах, які інфекції можна підчепити та як вберегтись
24tv
2025-06-21T11:57:52Z
Чому не варто «забивати» на математику у школі. Пояснення психолога
ZN UA
2025-06-21T10:03:12Z
В Україні виводять їстівний лопух
AgroPortal
2025-06-21T07:30:25Z
Секонд-хенд: які хвороби можна "купити" разом із ношеним одягом
Фокус
2025-06-21T07:00:23Z
Вчені назвали основні джерела "вічних хімікатів"
24tv
2025-06-21T06:06:23Z
Часник і вода - народний рецепт, який очищає судини і продовжує молодість, як правильно приготувати
Знай
2025-06-21T05:51:12Z
Зі смородини почали опадати ягоди: зробіть це, щоб врятувати урожай
24tv
2025-06-21T05:36:37Z
Жінка їла по 2 яйця на сніданок протягом двох тижнів: що сталося
Фокус
2025-06-21T05:00:39Z
Оселя зірки серіалу "Баффі – винищувачка вампірів": який елемент декору дуже вразив дизайнерів
24tv
2025-06-21T13:12:35Z
Ексміністр Кулеба зробив незвичне татуювання
ГЛАВКОМ NET
2025-06-21T12:48:30Z
Юна харків’янка перемогла на конкурсі піаністів у Франції
УкраинФорм
2025-06-21T12:27:55Z
АНТИТІЛА – 17 років разом з Україною: 6 кліпів, за які їх полюбили мільйони
24tv
2025-06-21T12:18:25Z
Рецензія на фільм «Тіньовий загін» / Shadow Force
ITC
2025-06-21T12:04:43Z
Театр у Кракові через погрози переніс український прапор з фасаду будівлі всередину приміщення
УкраинФорм
2025-06-21T12:03:44Z
Повідомлення про розрив між Кеті Перрі та Орландо Блумом отримали підтвердження
Известия Киев
2025-06-21T11:37:18Z
За лаштунками монархії: 5 цікавих фільмів і серіалів про британську королівську сім'ю
24tv
2025-06-21T11:12:44Z
ТОП 10 дивних фантастичних фільмів та серіалів, яких ви майже напевно не бачили
ITC
2025-06-21T10:16:08Z
Де є Росія – там війна: срібний призер Олімпіади-2024 висловився про країну-агресорку
24tv
2025-06-21T13:54:22Z
Бій-реванш Олександра Усика з Даніелем Дюбуа - прогноз від екс-чемпіна світу Джонні Нельсона
Известия Киев
2025-06-21T13:46:13Z
Антоні визначив пріоритет між Бетісом і Комо
Football.ua
2025-06-21T13:27:12Z
Захисник Динамо відреагував на чутки про своє небажання повертатись до Києва
24tv
2025-06-21T13:21:12Z
Даяна Ястремська - у фіналі турніру WTA 250 в Ноттінгемі
УкраинФорм
2025-06-21T13:15:17Z
"Знайдемо для Усика ігровий час": Ротань розповів про головну роль зірки боксу в Поліссі
Football.ua
2025-06-21T13:06:21Z
Вірц звернувся до вболівальників «Ліверпуля» після рекордного трансферу
ГЛАВКОМ NET
2025-06-21T12:48:49Z
Ротань – про Макуана: В нас є команда, ми не можемо думати тільки про себе
Football.ua
2025-06-21T12:36:22Z
Український голкіпер привернув увагу клубу з чемпіонату Франції
24tv
2025-06-21T12:18:43Z
Арвід Ліндблад зробить крок до Формули-1 у тестах на AT04
360ua.news
2025-06-21T13:33:55Z
Цей електромобіль за $110 тис. блокує власника, і це ще не найгірше
Топ Жир
2025-06-21T13:18:53Z
Китайський поїзд на магнітній подушці встановив рекорд швидкості
InternetUA
2025-06-21T12:03:39Z
Цей 68-й Мустанг Фастбек — це чистий адреналін у вбранні класичної усмішки
Топ Жир
2025-06-21T11:48:45Z
Електричний BMW M SUV стане серйозним викликом для Porsche та Lotus
Топ Жир
2025-06-21T10:18:15Z
Дебютував найпотужніший Volkswagen GTI в історії
AutoCentre
2025-06-21T07:10:22Z
Авто використовуватиме менше палива, якщо прибрали лише одну деталь з даху
GlavRed
2025-06-21T03:27:47Z
СТО стане другим домом: названо три ненадійні позашляховики
GlavRed
2025-06-21T03:27:42Z
Чи вистачить впливу Кларксона, щоб підняти ціну цього Ferrari?
Топ Жир
2025-06-21T01:33:57Z
Відкрито абсолютно нове правило біології: клітини процвітають у хаосі
Фокус
2025-06-21T13:45:18Z
Тайванські розробники представили перший вітчизняний підводний човен Hai Kun SS-711
InternetUA
2025-06-21T13:04:48Z
Samsung знижує обсяг виробництва Galaxy S25 Edge
Portaltele
2025-06-21T12:51:36Z
У найбільшої риби в океані немає жодної кісточки: чому вона стала такою гігантською
Фокус
2025-06-21T12:21:30Z
Підсанкційні росЗМІ досі можуть отримувати гроші від Facebook – Politico
InternetUA
2025-06-21T11:51:58Z
Містична прикраса під слідством КДБ: маловідомі факти про золоту пектораль із Товстої Могили
24tv
2025-06-21T11:36:09Z
Нарешті щось яскраве: iPhone 17 може вийти в новому сміливому відтінку
InternetUA
2025-06-21T11:34:09Z
Таємницю внутрішнього серця Місяця нарешті розкрито: що насправді приховано всередині супутника Землі
Фокус
2025-06-21T11:27:29Z
Магнітне поле Землі має несподіваний і дуже міцний зв’язок із рівнем кисню в атмосфері
24tv
2025-06-21T11:06:16Z