MY.UAНовини
Що думають представники індустрії про зміни до закону «Про рекламу»
Що думають представники індустрії про зміни до закону «Про рекламу»

Що думають представники індустрії про зміни до закону «Про рекламу»

Оцінюють і коментують пропонований законопроєкт представники Publicis Groupe Ukraine, Всеукраїнської рекламної коаліції та Dentsu Ukraine.

Услід за Законом «Про медіа» ще однією реформою для індустрії мають стати зміни в рекламному законодавстві. Відповідний законопроєкт № 9206 уже рекомендували ухвалити в парламенті члени профільного комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики. Законопроєкт імплементує норми європейського законодавства — Європейської конвенції про транскордонне телебачення, Директиви Європейського парламенту та Ради 2010/13/ЄС про аудіовізуальні медіапослуги — в українське.

Голова комітету гуманітарної та інформаційної політики й один з авторів документу Микита Потураєв казав, що законопроєкт про зміни до закону вперше розмежовує і визначає спонсорство та продакт-плейсмент, імплементує заборони реклами тютюну й тютюновмісних виробів (вони раніше були в тих законопроєктах, які втратили силу після набуття чинності Закону «Про медіа» .

Законопроєкт також установлює критерії, за якими реклама потрапляє під юрисдикцію України, передбачає саморегулювання та співрегулювання у сфері реклами, розширює заборону дискримінаційних висловлювань і зображень у рекламі, а також таких, що розпалюють ворожнечу, пропагують жорстокість тощо, посилює захист дітей, забороняє будь-яку рекламу резидентів країни-агресорки, уточнює регулювання соціальної реклами, допускає в ній показ зброї тощо.

Ще одним нововведенням є збільшення квоти реклами до 20 % у лінійних аудіальних та аудіовізуальних медіа. Тепер її пропонують розраховувати не погодинно, а для часових проміжків із 6:00 до 18:00 та з 18:00 до 24:00. Фільми, новини та програми для дітей, відповідно до цього законопроєкту, пропонують дозволити переривати лише раз на пів години. Але винятком є серіали та документальні фільми.  

Законопроєкт, у разі його прийняття, запровадить регулювання реклами на платформах спільного доступу до відео та спільного доступу до інформації, а також із використанням електронних комунікацій (месенджери, боти, віртуальна та доповнена реальність — будь-які цифрові технології). Згідно з пропозиціями, рекламу потрібно буде обов’язково маркувати, окрім цього запроваджена заборона спаму.

У законопроєкті є технічна правка, яка дасть можливість Суспільному мовнику розпоряджатися своїм майном. Ідеться про наміри керівництва НСТУ відмовитися від приміщення у будівлі на вул. Іллєнка, 42, яка зветься «Олівцем».

«Детектор медіа» вирішив зібрати думки представників індустрії, агенцій Publicis Groupe Ukraine, Dentsu Ukraine та Всеукраїнської рекламної коаліції про новий законопроєкт.

Запитання:

  1. У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт № 9206 «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо імплементації норм європейського законодавства в національне законодавство України». Як ви оцінюєте цей законопроєкт? Які нововведення, на вашу думку, найважливіші для індустрії? А які положення викликають у вас запитання або є неоднозначними? Як вплине на ринок збільшення квоти реклами?
  2. Наскільки індустрія згуртована для створення механізмів саморегулювання та співрегулювання? І над якими саморегулювальними документами, на вашу думку, варто зосередитись насамперед?

Олена Андрієнко, заступниця директора з правових питань Publicis Groupe Ukraine, членкиня Наглядової Ради  Всеукраїнської рекламної коаліції:

  1. Найперше — це важливий крок. Щонайменше, щоб ми усвідомлювали себе частиною європейської спільноти.

По-друге, новий проєкт закону включає безліч норм, які просто необхідні для правового регулювання сучасної реклами, особливо цифрової. Поширюватися воно має на всі інструменти диджитал-реклами, включно з ботами, месенджерами тощо. Зрозуміло, що зараз постає питання регулювання використання штучного інтелекту в комунікаціях, але до цього ми ще теж прийдемо.

Якщо заглиблюватися в деталі, то важливою є поява поняття платформи спільного доступу до відео та інформації. Адже з моменту прийняття зазначеного закону регулюватиметься реклама в ютубі, фейсбуку та на інших платформах. Також у правове поле вводять відсутні нині поняття «продакт-плейсмент» і «користувацький контент» (UGC). Це дає правові підстави відстежувати відсутність маркування реклами у блогерів. Адже лідери думок часто створюють користувацький контент на замовлення клієнтів. Крім того, якщо будь-яка людина за певне заохочення створюватиме контент, беручи участь в активності клієнтів, то так само повинна буде маркувати його. Тож така норма відповідає принципу доброчесності й технологічної нейтральності: в усіх медіа на будь-яких носіях реклама має позначатися як реклама та більш-менш регулюватися.

Велика перемога — це всі ті зміни, що стосуються патріотичної реклами. Ура, вже з 31 березня цього року ми можемо використовувати український прапор. Моїх колег з інших країн дивувало, що це було заборонено. Єдине, державну символіку потрібно використовувати з повагою до неї й так, щоб не вводити споживача в оману.

Важливо, що закон про рекламу визначатиме набір критеріїв, за якими реклама вважається такою, що таргетована на Україну та, відповідно, підпадає під наш закон. І це великий крок для безпеки нашої держави, адже можна в правовому полі розв’язувати питання з особами чи організаціями, що, наприклад, реєструються десь у США, а на Україну таргетують ворожий проросійський контент. Проте наразі не можна використовувати назви держорганів і міжнародних організацій, за винятком випадків, коли це передбачено законодавством про інтелектуальну власність. Цей момент також коригується проєктом закону, адже існують випадки, коли це прямо вимагається законом, а також коли самі держоргани чи міжнародні організації виступають рекламодавцями.

Законом «Про медіа» було внесено зміни до Закону «Про рекламу», якими забороняється розповсюдження реклами на території України, якщо за неї не було сплачено юридичній особі в Україні. Зрозуміло, поки в нас воєнний стан, це не так критично з огляду на заборону НБУ платити валюту за кордон за рекламні послуги. Проте ця норма є гальмівною для рекламного ринку. Адже існують цікаві для рекламодавців платформи, які наразі не мають представництва чи компанії в Україні. Очікується, що цього року ця вимога буде скасована під час гармонізації законодавства України та ЄС.

Проте планується заборонити будь-яку рекламу, замовником якої є резидент держави-агресорки.

Із 31 березня спрощено правила показу людей у рекламі: якщо у клієнта є всі необхідні права на рекламний матеріал, то додаткова згода від актора чи акторки на використання їхніх зображень у рекламі не потрібна. Це, безумовно, спрощує роботу як для агенцій, так і для клієнтів.

Плюс тепер можна показувати грошові купюри із зображенням фізосіб. Проте законопроєкт удосконалює й цю норму, передбачаючи можливість одержання згоди в електронній формі та від законних представників, скажімо, від батьків для неповнолітніх чи від спадкоємців для людей, які вже померли.

Звертаю увагу, що з 31 березня забороняється розміщувати рекламу на вебсайтах, включених Всесвітньою організацією інтелектуальної власності до переліку сайтів, до яких є претензії правовласників. Це логічний крок у розвитку правових механізмів протидії піратству. Проте потрібно законодавчо врегулювати, який державний орган в Україні здійснюватиме адміністративний нагляд за додержанням вказаної заборони.

Пропоновані законопроєктом зміни також торкнуться само- та співрегулювання. Це важливий інструмент розвитку так званого м’якого права: коли всі зацікавлені гравці ринку долучаються до спільного вироблення правил гри, то це дає, як мінімум, два позитивні ефекти: по-перше, такі правила є досконалішими та швидше адаптованими до мінливої реальності, а по-друге, їх дотримується більше учасників процесу із власної доброї волі, а не через примус держави. Це загальноєвропейська практика. Тому саме від органів спів- і саморегулювання законопроєкт очікує розроблення кодексів створення та розповсюдження реклами щодо таких складних питань, як спонсорство (зокрема, алкоголю); продакт-плейсмент; реклама на платформах спільного доступу до відео та до інформації; реклама азартних ігор, алкоголю, харчових продуктів, що містять цукор, сіль, соду, трансжирні кислоти, зловживання якими не рекомендується та харчові якості яких не повинні надмірно підкреслюватися. Такі кодекси передусім повинні захищати дітей від надмірного впливу подібної реклами.

Щодо впливу на рекламний ринок пропонованих відповідно до вимог ЄС змін квот на рекламу в лінійних аудіовізуальних медіа, то тут краще спілкуватися з медійними групами, які можуть надати глибокий аналіз.

  1. Як ми бачимо, протягом останнього року українці загалом показують неймовірний рівень єднання та зростання громадянської позиції. Ми неодноразово бачили, що різні гравці на ринку об’єднуються задля розв’язання важливих питань. Коли ми говоримо про ринок, то маються на увазі три сторони — розповсюджувачі реклами, агенції, що виступають посередниками, та клієнти-замовники. Тож при достатній активності індустріальних організацій, як-то Всеукраїнської рекламної коаліції, IAB Ukraine, ІТК, Національної асоціації мовників і багатьох інших, можна виробити певний набір правил і кодексів створення та розповсюдження реклами відповідно до принципів доброчесності та етичності. Ми неодноразово це бачили. Скажімо, коли з десяток років тому було створено кодекс про порядок спонсорства в медіа для алкоголю. Я, загалом, палка прихильниця саморегулювання та співрегулювання, адже це надзвичайно ефективний інструмент розвитку як правової свідомості, так і громадянського суспільства. Крім того, наглядовий чи контрольний орган може не помічати багатьох нюансів, на відміну від гравців ринку, які рекламою займаються щодня.

Серед першочергових завдань, на мою думку, — розроблення кодексів щодо продакт-плейсменту та реклами на платформах спільного доступу до відео та до інформації.

Максим Лазебник, директор Всеукраїнської рекламної коаліції, додав до позиції Олени Андрієнко наступне:

— Як особа, яка понад 20 років брала участь у консультативно-законотворчих процесах, додам, що вважаю, можливо, найбільш революційними позитивними змінами два моменти:

  1. введення у визначення реклами слів про грошову чи іншу винагороду;
  2. nbsp;     нова стаття про спільне регулювання та саморегулювання.

Олександр Гороховський, CEO Dentsu Ukraine:

— Реклама вже не вперше стикається з кризою. Але війна, безумовно, стала найбільшим викликом, тестом на виживання для багатьох учасників нашого ринку. Наразі дві організації, на мою думку, найкращим чином допомагають індустрії напрацювати спільні та консолідовані рішення задля подальшого розвитку: Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК) та Interactive Advertising Bureau (IAB). Завдяки ВРК та IAB уже розроблено багато механізмів саморегулювання. Це вже працює. Гадаю, в майбутньому буде працювати так само ефективно.

Володимир Яковенко, Chief Legal Officer Dentsu Ukraine:

— У доданому визначенні «користувацький контент» у п. 10 ч. 1 ст. 1 Закону «Про рекламу» (далі — Закон) коло осіб чомусь обмежується фізичними особами, хоча на відповідних платформах сторінки можуть мати і юридичні особи.

Виключено поняття «особа», що раніше дозволяло уникати відповідальності рекламодавцям-нерезидентам. Позитивно сприймаємо цю зміну.

У п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону розширюється визначення поняття «реклама». Тепер однією з ознак реклами є винагорода за її розповсюдження, хоча це не завжди може бути актуально, наприклад, при розповсюдженні соціальної реклами.

Також виділено два способи розповсюдження: прямий і непрямий. До останнього належать спонсорство та продакт-плейсмент. Таким чином, зі введенням спонсорства та продакт-плейсменту до переліку видів реклами відбувається їхнє подвійне регулювання, оскільки тепер на них поширюватимуться вимоги як окремих статей у Законі, присвячених спонсорству та продакт-плейсменту, так і загальні норми статей, що регулюють рекламу. Наприклад, необхідність додавати відповідні попереджувальні написи. Таким чином, на нашу думку, виникає колізія в регулюванні, яка ускладнює виконання.

У проєкті, як і раніше в Законі, використовується поняття «знак для товарів і послуг», хоча у 2020 році в Закон «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» були внесені зміни, які передбачили заміну цього поняття поняттям «торговельна марка».

Доданий до ч. 1 ст. 1 пункт 19 визначає поняття «продакт-плейсмент», зокрема і як можливу рекомендацію товарів, послуг, ТМ, іншого об’єкта права інтелектуальної власності. При цьому в доданій статті 5-2, яка цілком присвячена продакт-плейсменту, зазначено, що програми, які містять продакт-плейсмент, не повинні прямо заохочувати до купівлі товарів, зокрема шляхом розміщення спеціальних рекламних рекомендацій щодо цих товарів. Вбачаємо тут суперечність.

До ст. 2 додано ч. 5, яка визначає, яка реклама вважається такою, що розповсюджується та споживається на території України. Зокрема, це пов’язується із двома обставинами в сукупності: необмеження доступу до такої реклами з території України та пропонування рекламованих товарів особам, які перебувають на території України. Далі запроваджено критерії, якими повинен керуватися орган контролю для оцінки вказаних обставин, до того ж він повинен знайти три або більше ознак із перерахованих, щоби прийти до висновку, що реклама справді розповсюджується на території України. При цьому не зовсім зрозуміло, як це кореспондується з перерахованими двома обставинами. Крім того, запропоновані критерії явно не охоплюють необхідний обсяг реклами, яка розповсюджується на території України, але «не добирає» необхідну кількість критеріїв. Наприклад, якщо йдеться про рекламу, яка розповсюджується на території України, спрямована на осіб, що перебувають на території України, але рекламує послуги, які будуть цілком надаватися за межами України. Наприклад, послуги мобільного зв’язку, лікування в іноземних медичних закладах, навчання за кордоном тощо.

Проєктом передбачається незастосування деяких норм закону (ч. 5 ст. 2, ч. 8 та ч. 9 ст. 13, ч. 2 ст. 14-2) до реклами, яка розповсюджується офіційними мовами Європейського Союзу юридичною особою, яка розташована в одній чи кількох державах — членкинях Європейського Союзу.

При цьому діє і не обмежується пряма норма ст. 6 закону, якою передбачено, що мовою реклами є державна мова. Як це кореспондується з розміщенням реклами офіційними мовами Європейського Союзу, незрозуміло.

Позитивним нововведенням проєкту є створення інституту спільного регулювання в рекламі, тобто залучення учасників ринку до саморегулювання, визначення вимог до реклами шляхом прийняття кодексів (правил) створення та розповсюдження реклами. Однак ч. 1 ст. 3-1, яка присвячена саме цьому питанню, виділяє чомусь тільки дві сфери, щодо яких можна приймати відповідні кодекси (хоча використання слова «зокрема» може свідчити про те, що перелік питань не є вичерпним. Але тоді постає питання, навіщо взагалі вказувати ці два пункти):

1) щодо реклами алкогольних напоїв — із метою зменшення впливу на дітей такої реклами;

2) щодо реклами, яка супроводжує або включена в дитячі програми аудіальних чи аудіовізуальних медіа, а також розповсюджується на платформах спільного доступу до відео щодо харчових продуктів і напоїв, які містять нутрієнти та речовини з поживним або фізіологічним впливом, зокрема жири, трансжирні кислоти, сіль, соду або цукор, надмірне споживання яких у загальній дієті не рекомендується.

Таке регулювання здійснюється з метою запобігти підкреслюванню позитивної якості, поживної цінності таких харчових продуктів і напоїв.

Позитивним є внесення ясності в абзац 2 ч. 1 ст. 5 про те, що спонсорство виробників алкогольної продукції на радіо все ж таки можливе, оскільки про це дискутували після внесення змін у цю статтю Законом «Про медіа».

Ч. 6 ст. 5 передбачає, що спонсорство програм новин заборонене. Спонсорство програм про поточні події дозволяється винятково за умови дотримання вимог ч. 5 цієї статті. При цьому в ч. 1 ст. 5-2 програми новин прирівняні до програм про поточні події.

Ч. 8 ст. 5 про спільне регулювання знову дає невичерпний і дивний перелік питань для такого регулювання, а саме: спонсорство дитячих, документальних і релігійних програм в аудіальних та аудіовізуальних медіа.

Введення в законодавче поле поняття «продакт-плейсмент» і врегулювання його розміщення в цілому сприймаємо позитивно. Передбачається, що під заборону розміщення в продакт-плейсменті підпадають лише:

1) тютюнові вироби, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронні сигарети, заправні контейнери, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, товари осіб, основною діяльністю яких є виробництво та/або продаж таких товарів;

2) лікарські засоби, що вживаються та розповсюджуються лише за приписом (рецептом) лікаря, а також медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, застосування яких потребує спеціальних знань та підготовки.

У ч. 4 ст. 22 внесено зміни, які передбачають можливість продакт-плейсменту алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускають алкогольні напої, в програмах лінійних аудіовізуальних медіа.

Зміни в ст. 8 в цілому оцінюємо позитивно, зокрема:

  1. щодо розширення кола питань, у яких не може бути дискримінації;
  2. щодо уточнення форми отримання згоди фізичної особи на використання її зображення в рекламі;
  3. щодо використання офіційних назв державних органів, органів місцевого самоврядування, міжнародних організацій та об’єднань;
  4. щодо розділення вимог до дозвільних документів для рекламодавців резидентів і нерезидентів;
  5. щодо заборони розміщення рекламодавця — резидента держави-агресорки.

Також позитивно сприймаємо уточнення, що саме рекламодавець несе відповідальність за наявність необхідних дозвільних документів. При цьому обумовлюється, що рекламне агентство не є рекламодавцем у цьому контексті, зокрема дається визначення рекламного агентства як особи, яка замовляє розповсюдження реклами на замовлення іншого рекламодавця. Те саме відокремлення рекламного агентства від поняття рекламодавця дається в ч. 2 ст. 11 у контексті відповідальності за порушення вимог про порівняльну рекламу.

Не досить зрозумілими, на нашу думку, є правки в ч. 3 та ч. 5 ст. 8, у яких, крім загального правила про необхідну інформацію в рекламі знижок, конкурсів, лотерей, розіграшів, заходів рекламного характеру тощо, прописується окремо, що для аудіальних медіа така реклама повинна містити інформаційне джерело, з якого можна дізнатися про умови цих акцій. При цьому не зрозуміло, чи в аудіальних медіа потрібно розміщувати тільки цю, чи й загальну попередньо означену інформацію.

Зміни в ч. 9 ст. 8 щодо адекватнішого зазначення валюти в рекламі повністю підтримуємо.

Зміни щодо розширення кола осіб, що можуть бути зазначені в соціальній рекламі оцінюємо позитивно, підтримуємо (ч. 2 ст. 12).

Підтримуємо введення у правове поле реклами на платформах спільного доступу до відео та платформах спільного доступу до інформації та реклами з використанням електронних комунікацій (статті 14-2, 14-3) та заборону спаму. Також позитивною зміною є перекваліфікація ст. 15 з реклами послуг із використанням електрозв’язку на рекламу послуг із використанням електронних комунікацій і скорочення вимог до неї.

Особливим позитивним сприятливим моментом цього проєкту закону є врегулювання питання зображення зброї в рекламі, що було фактично під забороною за ст. 20 «Реклама і діти» та ст. 23 «Реклама зброї». Зараз пропонується залишити заборону на зображення застосування справжньої або іграшкової вогнепальної зброї та вибухових пристроїв. При цьому передбачено, що ці обмеження не застосовуються до соціальної реклами, спрямованої на популяризацію воєнізованих і військових формувань у складі державних органів та національно-патріотичне виховання населення, а також до реклами та анонсів аудіовізуальних творів.

Вітаємо деталізацію та розширення предмета заборони реклами тютюнових виробів, що охоплюють усе більше похідних і подібних товарів та враховують більше нюансів рекламування.

Цілком підтримуємо внесення ясності в ч. 7 ст. 22-1 та ч. 3 ст. 25 Закону щодо можливості залучення рекламних агентств при розміщенні реклами азартних ігор і реклами фінансових інструментів, ринків капіталу та організованих товарних ринків.

Також можна тільки привітати запровадження Законом нового органу, який буде здійснювати контроль за виконанням заборони ч. 11 ст. 8 щодо розміщення реклами в інтернеті на вебсайтах, включених Всесвітньою організацією інтелектуальної власності до відповідного переліку (бази даних) вебсайтів, до яких є претензії з боку правовласників щодо дотримання прав інтелектуальної власності. До цього не було зрозуміло, хто такий контроль повинен здійснювати.

У цілому проєкт закону містить багато позитивних змін, які вже давно назріли та внесення яких довгий час обговорювали учасники ринку рекламних послуг. Однак проєкт повинен бути доопрацьований, щоби прибрати неточності, розбіжності та, можливо, переглянути деякі суперечливі послаблення, які в ньому містяться.

Ілюстративне фото: Getty Images

Теги за темою
опитування
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Головне – досягти своїх цілей: у Путіна зробили нову цинічну заяву про війну в Україні
24tv
2025-07-20T09:30:42Z
Іран погодився прийняти експертів МАГАТЕ «найближчими тижнями»
УкраинФорм
2025-07-23T17:57:35Z
У Стамбулі стартував третій раунд переговорів України та Росії
ГЛАВКОМ NET
2025-07-23T17:57:03Z
Президент підписав указ про негайний аудит державних видатків
ГЛАВКОМ NET
2025-07-23T17:57:03Z
Іран погрожує вийти з договору про ядерну зброю, якщо Європа поверне санкції
Европейская правда
2025-07-23T17:49:54Z
ЗМІ: У Франції набуває обертів конфлікт між Макроном і міністром внутрішніх справ
Европейская правда
2025-07-23T17:49:21Z
У Києві та інших містах пройшли акції проти закону щодо НАБУ і САП
УкраинФорм
2025-07-23T17:48:48Z
«Пожалійте комунальників». Українські посадовці відреагували на звинувачення Угорщини
ГЛАВКОМ NET
2025-07-23T17:48:34Z
Щонайменше у 17 містах: в Україні відновились протести через закон №12414
Фокус
2025-07-23T17:45:59Z
Нестерпна спека суне в Україну: де прокапають невеликі дощі
GlavRed
2025-07-23T17:36:49Z
Подорожчання проїзду у Львові: жителям розповіли, до чого треба готуватися
Политека
2025-07-23T17:30:16Z
Операція у Покровську: ЗСУ розкрили деталі знищення російських ДРГ у місті
GlavRed
2025-07-23T17:30:15Z
Справа про розкрадання грошей для тяжкохворих. Затримано ексочільника департаменту КМДА
ГЛАВКОМ NET
2025-07-23T17:12:28Z
Йдуть не дуже свіжі, – військовий розповів, як росіяни здійснюють штурми
24tv
2025-07-23T17:00:47Z
Місцева пожежна команда на Одещині отримала цікавий автомобіль
AutoCentre
2025-07-23T16:51:32Z
У Краматорську залишаються 53 тисячі людей: ОВА закликає їх якнайшвидше евакуюватись
Фокус
2025-07-23T16:42:48Z
Прогноз погоди у Запоріжжі на тиждень з 24 по 30 липня: синоптики розповіли, до чого готуватися українцям
Политека
2025-07-23T16:30:30Z
Графік відключення світла в Київській області з 24 по 25 липня: де не буде електроенергії
Политека
2025-07-23T16:15:59Z
Шкіра скаже "дякую": лікарі розповіли, що робити, якщо згоріли на сонці
GlavRed
2025-07-23T17:39:06Z
Музика проти деменції: знайшли безпечну альтернативу лікам
24tv
2025-07-23T16:09:17Z
Не лише лікує, а запобігає: створили універсальну вакцину проти раку
24tv
2025-07-23T15:57:05Z
Спалах кору зафіксовано в Україні: де найвищі показники захворюваності
Фокус
2025-07-23T15:36:37Z
На Сумщині зробили безбар'єрним Охтирський центр первинної меддопомоги
УкраинФорм
2025-07-23T15:30:10Z
Як позбутися кліщів у дворі: дієві поради
24tv
2025-07-23T15:06:21Z
Як зберегти літню засмагу до зими: ці поради точно допоможуть
24tv
2025-07-23T14:51:34Z
Як підняти тиск швидко в домашніх умовах
24tv
2025-07-23T14:18:31Z
Як уникнути вигорання волосся на сонці: будьте влітку обережними
24tv
2025-07-23T13:12:42Z
Трінчер, Верба, Цимбалюк, Лебіга: американка оцінювала українських зірок по фото
24tv
2025-07-23T17:54:17Z
Обезголовлений кажан і розстріляні коти: факти із життя Оззі Озборна, які шокують
24tv
2025-07-23T17:15:06Z
Де зараз зірка шоу "Довгоносиків" – Віктор Андрієнко, який покинув родину на 5 років
24tv
2025-07-23T16:33:03Z
Оззі, який ніколи не старався занадто
Лига
2025-07-23T16:30:07Z
Klavdia Petrivna відповіла, чи планує взяти участь у Нацвідборі на Євробачення
24tv
2025-07-23T15:48:18Z
На кінофестивалі в Торонто відбудеться світова прем'єра українського фільму «За перемогу!»
УкраинФорм
2025-07-23T15:48:04Z
Підібрали на вулиці: собака на ім"я Далі стала художницею і підкорює світ мистецтва
Фокус
2025-07-23T15:42:48Z
До програми 31-го Сараєвського кінофестивалю увійшли чотири українські фільми
УкраинФорм
2025-07-23T15:15:51Z
Який Mini LED телевізор краще купити: експерти порівняли популярні моделі
Фокус
2025-07-23T15:15:10Z
Найкращі рецепти чорничного варення: від бабусиної класики до пікантних експериментів
Знай
2025-07-23T17:51:54Z
Кабачкові вафлі будуть дійсно смачними, якщо додати до них цей інгредієнт: ідеальний рецепт сніданку
Telegraf
2025-07-23T17:51:07Z
Збережіть в саду одну рослину, і шкідники зникнуть: одиниці знають
24tv
2025-07-23T17:33:57Z
Випічку з "родзинками" чи "ізюмом" полюбляють українці
24tv
2025-07-23T17:00:51Z
Небезпечні маршрути: які гори краще обійти стороною
24tv
2025-07-23T17:00:12Z
Що робити у серпні-2025, щоб змінити своє життя: ритуали, які працюють
Знай
2025-07-23T16:51:58Z
Як на середземноморському курорті: унікальне містечко на Дністрі, яке потрібно відвідати цього літа
Telegraf
2025-07-23T16:36:08Z
Щури втечуть самі: 7 рослин, які найбільше відлякують гризунів
24tv
2025-07-23T16:18:33Z
Головоломка для найуважніших: знайдіть три відмінності між зображеннями дівчини
Gazeta UA
2025-07-23T15:42:31Z
Чому 24 липня не можна займатися господарськими справами: суворі прикмети
GlavRed
2025-07-23T17:27:51Z
Мало хто знає, а варто: 10 забутих українських слів, які закучерявлять вашу мову
GlavRed
2025-07-23T17:27:24Z
«Київ Цифровий» отримав нагороду Mobile-first Award 2025
Детектор М
2025-07-23T17:27:14Z
Міноборони вперше показало мобільні комплекси для обслуговування F-16
ГЛАВКОМ NET
2025-07-23T17:15:52Z
На такому можна в Румунію? Чоловік на параплані літав над Києвом і насмішив мережу
Telegraf
2025-07-23T17:12:08Z
У печерах Києво-Печерської лаври відбулося перше богослужіння ПЦУ
УкраинФорм
2025-07-23T17:06:45Z
Пенсія за вислугу років: що змінилося для вчителів та вихователів у 2025 році
Хвиля
2025-07-23T17:06:33Z
Журналістку Hromadske Мар’яну П’єцух атакують онлайн через матеріали про УПЦ, війну та національну ідентичність
Детектор М
2025-07-23T17:03:37Z
Український паспорт піднявся на три позиції у світовому рейтингу
Gazeta UA
2025-07-23T17:03:11Z
За сім місяців росіяни вбили і поранили дронами і КАБами більше людей у Херсоні, аніж за весь 2024-й
Лига
2025-07-23T17:42:34Z
Напад невідомої морської тварини на туристку: на популярному курорті евакуювали цілий пляж
TSN
2025-07-23T17:36:44Z
Спецоперація з 40 обшуками: накрили мережу кол-центрів, яка видурила у громадян ЄС до 10 млн грн
InternetUA
2025-07-23T17:33:30Z
У Києві затримали адміна російськомовного форуму для кіберзлочинців
1News
2025-07-23T17:24:43Z
Паніка на борту: лише один предмет у сумці спровокував пожежу в літаку
Фокус
2025-07-23T17:21:21Z
На Херсонщині росіяни атакували з дрона авто, поранений цивільний
УкраинФорм
2025-07-23T17:06:35Z
Під час катастрофічної пожежі в аеропорту Лондона директор проспав екстрені дзвінки
24tv
2025-07-23T17:03:25Z
Біля грецького Коринфа оголосили додаткові евакуації через лісову пожежу
Европейская правда
2025-07-23T16:49:59Z
У Білозерці на Херсонщині внаслідок російського обстрілу пошкоджений дитячий садок
УкраинФорм
2025-07-23T16:21:47Z
Українцям "накинуть" ще податків: за що мають заплатити
Знай
2025-07-23T17:36:01Z
Цукор дешевшає, борошно дорожчає: що відбувається з цінами на головні продукти у липні
Хвиля
2025-07-23T17:30:17Z
Новий графік поїздів у Кіровоградській області: кому доведеться звикати до змін
Политека
2025-07-23T17:00:29Z
Кредит на житло: вторинка падає, а новобудови набирають обертів
24tv
2025-07-23T17:00:03Z
Голодні ігри: чому українці масово скаржаться на відсутність квитків на потяги "Укрзалізниці"
24tv
2025-07-23T16:51:53Z
ЗМІ: Євросоюз і США близькі до угоди про 15-відсотковий тариф
Европейская правда
2025-07-23T16:49:50Z
Названо країну, яка стала головним імпортером мазуту з Росії
ГЛАВКОМ NET
2025-07-23T16:45:12Z
Молочка на вагу золота: українців попередили про зростання цін на цінний продукт
GlavRed
2025-07-23T16:27:26Z
Євро продовжує набирати обертів: в Україні переписали ціни на валюту
GlavRed
2025-07-23T16:21:57Z
Дзаніоло знову опинився на радарі топ-клубів
Football.ua
2025-07-23T17:57:48Z
Перехід колишнього захисника Манчестер Юнайтед до Саудівської Аравії зірвався
Football.ua
2025-07-23T17:55:52Z
Харькова гарантувала собі нагороду чемпіонату світу з фехтування
ГЛАВКОМ NET
2025-07-23T17:36:03Z
Лідс включився в боротьбу за Пайшана
Football.ua
2025-07-23T17:33:51Z
Тоттенгем стежить за ситуацією навколо майбутнього Паліньї
Football.ua
2025-07-23T17:21:27Z
Легенда Фіорентини наклав на себе руки: тіло знайшли у будинку
24tv
2025-07-23T17:18:46Z
Шпажистка Влада Харькова стала чемпіонкою світу-2025 з фехтування
УкраинФорм
2025-07-23T17:18:01Z
Наче виправдання: тренер Дюбуа відреагував на чутки про вечірку перед боєм з Усиком
24tv
2025-07-23T17:09:52Z
485 матчів позаду: Янг готується до нового виклику в Іпсвічі
Football.ua
2025-07-23T17:06:53Z
Забуті фішки Android — 5 функцій, які безслідно зникли
InternetUA
2025-07-23T17:06:59Z
Одразу два метеорні потоки поєднаються у небі в одну ніч: як спостерігати за видовищем
24tv
2025-07-23T17:03:58Z
Студенти показали дрон, який може переходити з повітря у воду
24tv
2025-07-23T16:37:22Z
У Китаї вперше у світі протестували 6G інтернет
InternetUA
2025-07-23T16:13:09Z
Що насправді лякає Сема Альтмана у фінансовій системі — і до чого тут ШІ
InternetUA
2025-07-23T15:48:28Z
Учені нарешті знайшли мільйони тонн зниклого пластику
24tv
2025-07-23T15:33:15Z
Не кажуть "алло" і мовчать у слухавку: якими є нові правила телефонних розмов у молоді
24tv
2025-07-23T15:24:26Z
13 прихованих функцій iOS 26, які спрощують життя з iPhone
InternetUA
2025-07-23T15:22:34Z
"Думали, що то "Шахед", а то сусід": над Києвом чоловік літав на парашуті, – соцмережі
24tv
2025-07-23T15:03:18Z
Експерти розповіли, чому не варто заряджати смартфон в автомобілі
InternetUA
2025-07-23T17:36:31Z
Чи можна ставити в авто акумулятор іншої ємності: експерти розкрили подробиці
GlavRed
2025-07-23T17:27:17Z
Аукціон на Acura Integra Type R досягнув позначки в 120 тисяч доларів і ціна продовжує зростати
Топ Жир
2025-07-23T17:18:27Z
Ціна $7300 і заводське ГБО: представлено доступний позашляховий мінівен Renault
Фокус
2025-07-23T17:15:48Z
Стильний обвіс для нового Jimny надає компактному позашляховику вигляду легендарного класика
Топ Жир
2025-07-23T16:33:28Z
Ferrari, Aston Martin та Rolls-Royce: на яких авто їздив Оззі Озборн
Фокус
2025-07-23T16:15:05Z
Як правильно сидіти за кермом, щоб вижити у разі ДТП: поради, які можуть зберегти життя
Фокус
2025-07-23T16:06:27Z
Покупці сподівалися на нижчу ціну для Hyundai Ioniq 6 N, але реальність виявилася іншою
Топ Жир
2025-07-23T16:03:14Z
Як вигідно обслуговувати авто: п’ять рішень від LIQUI MOLY
AutoCentre
2025-07-23T15:42:05Z