MY.UAНовини
Що думають представники індустрії про зміни до закону «Про рекламу»
Що думають представники індустрії про зміни до закону «Про рекламу»

Що думають представники індустрії про зміни до закону «Про рекламу»

Оцінюють і коментують пропонований законопроєкт представники Publicis Groupe Ukraine, Всеукраїнської рекламної коаліції та Dentsu Ukraine.

Услід за Законом «Про медіа» ще однією реформою для індустрії мають стати зміни в рекламному законодавстві. Відповідний законопроєкт № 9206 уже рекомендували ухвалити в парламенті члени профільного комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики. Законопроєкт імплементує норми європейського законодавства — Європейської конвенції про транскордонне телебачення, Директиви Європейського парламенту та Ради 2010/13/ЄС про аудіовізуальні медіапослуги — в українське.

Голова комітету гуманітарної та інформаційної політики й один з авторів документу Микита Потураєв казав, що законопроєкт про зміни до закону вперше розмежовує і визначає спонсорство та продакт-плейсмент, імплементує заборони реклами тютюну й тютюновмісних виробів (вони раніше були в тих законопроєктах, які втратили силу після набуття чинності Закону «Про медіа» .

Законопроєкт також установлює критерії, за якими реклама потрапляє під юрисдикцію України, передбачає саморегулювання та співрегулювання у сфері реклами, розширює заборону дискримінаційних висловлювань і зображень у рекламі, а також таких, що розпалюють ворожнечу, пропагують жорстокість тощо, посилює захист дітей, забороняє будь-яку рекламу резидентів країни-агресорки, уточнює регулювання соціальної реклами, допускає в ній показ зброї тощо.

Ще одним нововведенням є збільшення квоти реклами до 20 % у лінійних аудіальних та аудіовізуальних медіа. Тепер її пропонують розраховувати не погодинно, а для часових проміжків із 6:00 до 18:00 та з 18:00 до 24:00. Фільми, новини та програми для дітей, відповідно до цього законопроєкту, пропонують дозволити переривати лише раз на пів години. Але винятком є серіали та документальні фільми.  

Законопроєкт, у разі його прийняття, запровадить регулювання реклами на платформах спільного доступу до відео та спільного доступу до інформації, а також із використанням електронних комунікацій (месенджери, боти, віртуальна та доповнена реальність — будь-які цифрові технології). Згідно з пропозиціями, рекламу потрібно буде обов’язково маркувати, окрім цього запроваджена заборона спаму.

У законопроєкті є технічна правка, яка дасть можливість Суспільному мовнику розпоряджатися своїм майном. Ідеться про наміри керівництва НСТУ відмовитися від приміщення у будівлі на вул. Іллєнка, 42, яка зветься «Олівцем».

«Детектор медіа» вирішив зібрати думки представників індустрії, агенцій Publicis Groupe Ukraine, Dentsu Ukraine та Всеукраїнської рекламної коаліції про новий законопроєкт.

Запитання:

  1. У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт № 9206 «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо імплементації норм європейського законодавства в національне законодавство України». Як ви оцінюєте цей законопроєкт? Які нововведення, на вашу думку, найважливіші для індустрії? А які положення викликають у вас запитання або є неоднозначними? Як вплине на ринок збільшення квоти реклами?
  2. Наскільки індустрія згуртована для створення механізмів саморегулювання та співрегулювання? І над якими саморегулювальними документами, на вашу думку, варто зосередитись насамперед?

Олена Андрієнко, заступниця директора з правових питань Publicis Groupe Ukraine, членкиня Наглядової Ради  Всеукраїнської рекламної коаліції:

  1. Найперше — це важливий крок. Щонайменше, щоб ми усвідомлювали себе частиною європейської спільноти.

По-друге, новий проєкт закону включає безліч норм, які просто необхідні для правового регулювання сучасної реклами, особливо цифрової. Поширюватися воно має на всі інструменти диджитал-реклами, включно з ботами, месенджерами тощо. Зрозуміло, що зараз постає питання регулювання використання штучного інтелекту в комунікаціях, але до цього ми ще теж прийдемо.

Якщо заглиблюватися в деталі, то важливою є поява поняття платформи спільного доступу до відео та інформації. Адже з моменту прийняття зазначеного закону регулюватиметься реклама в ютубі, фейсбуку та на інших платформах. Також у правове поле вводять відсутні нині поняття «продакт-плейсмент» і «користувацький контент» (UGC). Це дає правові підстави відстежувати відсутність маркування реклами у блогерів. Адже лідери думок часто створюють користувацький контент на замовлення клієнтів. Крім того, якщо будь-яка людина за певне заохочення створюватиме контент, беручи участь в активності клієнтів, то так само повинна буде маркувати його. Тож така норма відповідає принципу доброчесності й технологічної нейтральності: в усіх медіа на будь-яких носіях реклама має позначатися як реклама та більш-менш регулюватися.

Велика перемога — це всі ті зміни, що стосуються патріотичної реклами. Ура, вже з 31 березня цього року ми можемо використовувати український прапор. Моїх колег з інших країн дивувало, що це було заборонено. Єдине, державну символіку потрібно використовувати з повагою до неї й так, щоб не вводити споживача в оману.

Важливо, що закон про рекламу визначатиме набір критеріїв, за якими реклама вважається такою, що таргетована на Україну та, відповідно, підпадає під наш закон. І це великий крок для безпеки нашої держави, адже можна в правовому полі розв’язувати питання з особами чи організаціями, що, наприклад, реєструються десь у США, а на Україну таргетують ворожий проросійський контент. Проте наразі не можна використовувати назви держорганів і міжнародних організацій, за винятком випадків, коли це передбачено законодавством про інтелектуальну власність. Цей момент також коригується проєктом закону, адже існують випадки, коли це прямо вимагається законом, а також коли самі держоргани чи міжнародні організації виступають рекламодавцями.

Законом «Про медіа» було внесено зміни до Закону «Про рекламу», якими забороняється розповсюдження реклами на території України, якщо за неї не було сплачено юридичній особі в Україні. Зрозуміло, поки в нас воєнний стан, це не так критично з огляду на заборону НБУ платити валюту за кордон за рекламні послуги. Проте ця норма є гальмівною для рекламного ринку. Адже існують цікаві для рекламодавців платформи, які наразі не мають представництва чи компанії в Україні. Очікується, що цього року ця вимога буде скасована під час гармонізації законодавства України та ЄС.

Проте планується заборонити будь-яку рекламу, замовником якої є резидент держави-агресорки.

Із 31 березня спрощено правила показу людей у рекламі: якщо у клієнта є всі необхідні права на рекламний матеріал, то додаткова згода від актора чи акторки на використання їхніх зображень у рекламі не потрібна. Це, безумовно, спрощує роботу як для агенцій, так і для клієнтів.

Плюс тепер можна показувати грошові купюри із зображенням фізосіб. Проте законопроєкт удосконалює й цю норму, передбачаючи можливість одержання згоди в електронній формі та від законних представників, скажімо, від батьків для неповнолітніх чи від спадкоємців для людей, які вже померли.

Звертаю увагу, що з 31 березня забороняється розміщувати рекламу на вебсайтах, включених Всесвітньою організацією інтелектуальної власності до переліку сайтів, до яких є претензії правовласників. Це логічний крок у розвитку правових механізмів протидії піратству. Проте потрібно законодавчо врегулювати, який державний орган в Україні здійснюватиме адміністративний нагляд за додержанням вказаної заборони.

Пропоновані законопроєктом зміни також торкнуться само- та співрегулювання. Це важливий інструмент розвитку так званого м’якого права: коли всі зацікавлені гравці ринку долучаються до спільного вироблення правил гри, то це дає, як мінімум, два позитивні ефекти: по-перше, такі правила є досконалішими та швидше адаптованими до мінливої реальності, а по-друге, їх дотримується більше учасників процесу із власної доброї волі, а не через примус держави. Це загальноєвропейська практика. Тому саме від органів спів- і саморегулювання законопроєкт очікує розроблення кодексів створення та розповсюдження реклами щодо таких складних питань, як спонсорство (зокрема, алкоголю); продакт-плейсмент; реклама на платформах спільного доступу до відео та до інформації; реклама азартних ігор, алкоголю, харчових продуктів, що містять цукор, сіль, соду, трансжирні кислоти, зловживання якими не рекомендується та харчові якості яких не повинні надмірно підкреслюватися. Такі кодекси передусім повинні захищати дітей від надмірного впливу подібної реклами.

Щодо впливу на рекламний ринок пропонованих відповідно до вимог ЄС змін квот на рекламу в лінійних аудіовізуальних медіа, то тут краще спілкуватися з медійними групами, які можуть надати глибокий аналіз.

  1. Як ми бачимо, протягом останнього року українці загалом показують неймовірний рівень єднання та зростання громадянської позиції. Ми неодноразово бачили, що різні гравці на ринку об’єднуються задля розв’язання важливих питань. Коли ми говоримо про ринок, то маються на увазі три сторони — розповсюджувачі реклами, агенції, що виступають посередниками, та клієнти-замовники. Тож при достатній активності індустріальних організацій, як-то Всеукраїнської рекламної коаліції, IAB Ukraine, ІТК, Національної асоціації мовників і багатьох інших, можна виробити певний набір правил і кодексів створення та розповсюдження реклами відповідно до принципів доброчесності та етичності. Ми неодноразово це бачили. Скажімо, коли з десяток років тому було створено кодекс про порядок спонсорства в медіа для алкоголю. Я, загалом, палка прихильниця саморегулювання та співрегулювання, адже це надзвичайно ефективний інструмент розвитку як правової свідомості, так і громадянського суспільства. Крім того, наглядовий чи контрольний орган може не помічати багатьох нюансів, на відміну від гравців ринку, які рекламою займаються щодня.

Серед першочергових завдань, на мою думку, — розроблення кодексів щодо продакт-плейсменту та реклами на платформах спільного доступу до відео та до інформації.

Максим Лазебник, директор Всеукраїнської рекламної коаліції, додав до позиції Олени Андрієнко наступне:

— Як особа, яка понад 20 років брала участь у консультативно-законотворчих процесах, додам, що вважаю, можливо, найбільш революційними позитивними змінами два моменти:

  1. введення у визначення реклами слів про грошову чи іншу винагороду;
  2. nbsp;     нова стаття про спільне регулювання та саморегулювання.

Олександр Гороховський, CEO Dentsu Ukraine:

— Реклама вже не вперше стикається з кризою. Але війна, безумовно, стала найбільшим викликом, тестом на виживання для багатьох учасників нашого ринку. Наразі дві організації, на мою думку, найкращим чином допомагають індустрії напрацювати спільні та консолідовані рішення задля подальшого розвитку: Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК) та Interactive Advertising Bureau (IAB). Завдяки ВРК та IAB уже розроблено багато механізмів саморегулювання. Це вже працює. Гадаю, в майбутньому буде працювати так само ефективно.

Володимир Яковенко, Chief Legal Officer Dentsu Ukraine:

— У доданому визначенні «користувацький контент» у п. 10 ч. 1 ст. 1 Закону «Про рекламу» (далі — Закон) коло осіб чомусь обмежується фізичними особами, хоча на відповідних платформах сторінки можуть мати і юридичні особи.

Виключено поняття «особа», що раніше дозволяло уникати відповідальності рекламодавцям-нерезидентам. Позитивно сприймаємо цю зміну.

У п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону розширюється визначення поняття «реклама». Тепер однією з ознак реклами є винагорода за її розповсюдження, хоча це не завжди може бути актуально, наприклад, при розповсюдженні соціальної реклами.

Також виділено два способи розповсюдження: прямий і непрямий. До останнього належать спонсорство та продакт-плейсмент. Таким чином, зі введенням спонсорства та продакт-плейсменту до переліку видів реклами відбувається їхнє подвійне регулювання, оскільки тепер на них поширюватимуться вимоги як окремих статей у Законі, присвячених спонсорству та продакт-плейсменту, так і загальні норми статей, що регулюють рекламу. Наприклад, необхідність додавати відповідні попереджувальні написи. Таким чином, на нашу думку, виникає колізія в регулюванні, яка ускладнює виконання.

У проєкті, як і раніше в Законі, використовується поняття «знак для товарів і послуг», хоча у 2020 році в Закон «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» були внесені зміни, які передбачили заміну цього поняття поняттям «торговельна марка».

Доданий до ч. 1 ст. 1 пункт 19 визначає поняття «продакт-плейсмент», зокрема і як можливу рекомендацію товарів, послуг, ТМ, іншого об’єкта права інтелектуальної власності. При цьому в доданій статті 5-2, яка цілком присвячена продакт-плейсменту, зазначено, що програми, які містять продакт-плейсмент, не повинні прямо заохочувати до купівлі товарів, зокрема шляхом розміщення спеціальних рекламних рекомендацій щодо цих товарів. Вбачаємо тут суперечність.

До ст. 2 додано ч. 5, яка визначає, яка реклама вважається такою, що розповсюджується та споживається на території України. Зокрема, це пов’язується із двома обставинами в сукупності: необмеження доступу до такої реклами з території України та пропонування рекламованих товарів особам, які перебувають на території України. Далі запроваджено критерії, якими повинен керуватися орган контролю для оцінки вказаних обставин, до того ж він повинен знайти три або більше ознак із перерахованих, щоби прийти до висновку, що реклама справді розповсюджується на території України. При цьому не зовсім зрозуміло, як це кореспондується з перерахованими двома обставинами. Крім того, запропоновані критерії явно не охоплюють необхідний обсяг реклами, яка розповсюджується на території України, але «не добирає» необхідну кількість критеріїв. Наприклад, якщо йдеться про рекламу, яка розповсюджується на території України, спрямована на осіб, що перебувають на території України, але рекламує послуги, які будуть цілком надаватися за межами України. Наприклад, послуги мобільного зв’язку, лікування в іноземних медичних закладах, навчання за кордоном тощо.

Проєктом передбачається незастосування деяких норм закону (ч. 5 ст. 2, ч. 8 та ч. 9 ст. 13, ч. 2 ст. 14-2) до реклами, яка розповсюджується офіційними мовами Європейського Союзу юридичною особою, яка розташована в одній чи кількох державах — членкинях Європейського Союзу.

При цьому діє і не обмежується пряма норма ст. 6 закону, якою передбачено, що мовою реклами є державна мова. Як це кореспондується з розміщенням реклами офіційними мовами Європейського Союзу, незрозуміло.

Позитивним нововведенням проєкту є створення інституту спільного регулювання в рекламі, тобто залучення учасників ринку до саморегулювання, визначення вимог до реклами шляхом прийняття кодексів (правил) створення та розповсюдження реклами. Однак ч. 1 ст. 3-1, яка присвячена саме цьому питанню, виділяє чомусь тільки дві сфери, щодо яких можна приймати відповідні кодекси (хоча використання слова «зокрема» може свідчити про те, що перелік питань не є вичерпним. Але тоді постає питання, навіщо взагалі вказувати ці два пункти):

1) щодо реклами алкогольних напоїв — із метою зменшення впливу на дітей такої реклами;

2) щодо реклами, яка супроводжує або включена в дитячі програми аудіальних чи аудіовізуальних медіа, а також розповсюджується на платформах спільного доступу до відео щодо харчових продуктів і напоїв, які містять нутрієнти та речовини з поживним або фізіологічним впливом, зокрема жири, трансжирні кислоти, сіль, соду або цукор, надмірне споживання яких у загальній дієті не рекомендується.

Таке регулювання здійснюється з метою запобігти підкреслюванню позитивної якості, поживної цінності таких харчових продуктів і напоїв.

Позитивним є внесення ясності в абзац 2 ч. 1 ст. 5 про те, що спонсорство виробників алкогольної продукції на радіо все ж таки можливе, оскільки про це дискутували після внесення змін у цю статтю Законом «Про медіа».

Ч. 6 ст. 5 передбачає, що спонсорство програм новин заборонене. Спонсорство програм про поточні події дозволяється винятково за умови дотримання вимог ч. 5 цієї статті. При цьому в ч. 1 ст. 5-2 програми новин прирівняні до програм про поточні події.

Ч. 8 ст. 5 про спільне регулювання знову дає невичерпний і дивний перелік питань для такого регулювання, а саме: спонсорство дитячих, документальних і релігійних програм в аудіальних та аудіовізуальних медіа.

Введення в законодавче поле поняття «продакт-плейсмент» і врегулювання його розміщення в цілому сприймаємо позитивно. Передбачається, що під заборону розміщення в продакт-плейсменті підпадають лише:

1) тютюнові вироби, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронні сигарети, заправні контейнери, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, товари осіб, основною діяльністю яких є виробництво та/або продаж таких товарів;

2) лікарські засоби, що вживаються та розповсюджуються лише за приписом (рецептом) лікаря, а також медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, застосування яких потребує спеціальних знань та підготовки.

У ч. 4 ст. 22 внесено зміни, які передбачають можливість продакт-плейсменту алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускають алкогольні напої, в програмах лінійних аудіовізуальних медіа.

Зміни в ст. 8 в цілому оцінюємо позитивно, зокрема:

  1. щодо розширення кола питань, у яких не може бути дискримінації;
  2. щодо уточнення форми отримання згоди фізичної особи на використання її зображення в рекламі;
  3. щодо використання офіційних назв державних органів, органів місцевого самоврядування, міжнародних організацій та об’єднань;
  4. щодо розділення вимог до дозвільних документів для рекламодавців резидентів і нерезидентів;
  5. щодо заборони розміщення рекламодавця — резидента держави-агресорки.

Також позитивно сприймаємо уточнення, що саме рекламодавець несе відповідальність за наявність необхідних дозвільних документів. При цьому обумовлюється, що рекламне агентство не є рекламодавцем у цьому контексті, зокрема дається визначення рекламного агентства як особи, яка замовляє розповсюдження реклами на замовлення іншого рекламодавця. Те саме відокремлення рекламного агентства від поняття рекламодавця дається в ч. 2 ст. 11 у контексті відповідальності за порушення вимог про порівняльну рекламу.

Не досить зрозумілими, на нашу думку, є правки в ч. 3 та ч. 5 ст. 8, у яких, крім загального правила про необхідну інформацію в рекламі знижок, конкурсів, лотерей, розіграшів, заходів рекламного характеру тощо, прописується окремо, що для аудіальних медіа така реклама повинна містити інформаційне джерело, з якого можна дізнатися про умови цих акцій. При цьому не зрозуміло, чи в аудіальних медіа потрібно розміщувати тільки цю, чи й загальну попередньо означену інформацію.

Зміни в ч. 9 ст. 8 щодо адекватнішого зазначення валюти в рекламі повністю підтримуємо.

Зміни щодо розширення кола осіб, що можуть бути зазначені в соціальній рекламі оцінюємо позитивно, підтримуємо (ч. 2 ст. 12).

Підтримуємо введення у правове поле реклами на платформах спільного доступу до відео та платформах спільного доступу до інформації та реклами з використанням електронних комунікацій (статті 14-2, 14-3) та заборону спаму. Також позитивною зміною є перекваліфікація ст. 15 з реклами послуг із використанням електрозв’язку на рекламу послуг із використанням електронних комунікацій і скорочення вимог до неї.

Особливим позитивним сприятливим моментом цього проєкту закону є врегулювання питання зображення зброї в рекламі, що було фактично під забороною за ст. 20 «Реклама і діти» та ст. 23 «Реклама зброї». Зараз пропонується залишити заборону на зображення застосування справжньої або іграшкової вогнепальної зброї та вибухових пристроїв. При цьому передбачено, що ці обмеження не застосовуються до соціальної реклами, спрямованої на популяризацію воєнізованих і військових формувань у складі державних органів та національно-патріотичне виховання населення, а також до реклами та анонсів аудіовізуальних творів.

Вітаємо деталізацію та розширення предмета заборони реклами тютюнових виробів, що охоплюють усе більше похідних і подібних товарів та враховують більше нюансів рекламування.

Цілком підтримуємо внесення ясності в ч. 7 ст. 22-1 та ч. 3 ст. 25 Закону щодо можливості залучення рекламних агентств при розміщенні реклами азартних ігор і реклами фінансових інструментів, ринків капіталу та організованих товарних ринків.

Також можна тільки привітати запровадження Законом нового органу, який буде здійснювати контроль за виконанням заборони ч. 11 ст. 8 щодо розміщення реклами в інтернеті на вебсайтах, включених Всесвітньою організацією інтелектуальної власності до відповідного переліку (бази даних) вебсайтів, до яких є претензії з боку правовласників щодо дотримання прав інтелектуальної власності. До цього не було зрозуміло, хто такий контроль повинен здійснювати.

У цілому проєкт закону містить багато позитивних змін, які вже давно назріли та внесення яких довгий час обговорювали учасники ринку рекламних послуг. Однак проєкт повинен бути доопрацьований, щоби прибрати неточності, розбіжності та, можливо, переглянути деякі суперечливі послаблення, які в ньому містяться.

Ілюстративне фото: Getty Images

Теги за темою
опрос
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Стало известно, на что США могут обменять четыре области в Украине
Comments UA
2025-04-12T15:18:21Z
Это может быть скоро: Тимошенко неожиданно заявила, когда завершится война в Украине
Comments UA
2025-04-06T16:12:51Z
Трампу предлагают более жесткую позицию по отношению к Путину, однако есть препятствие, - WSJ
Telegraf
2025-04-15T09:01:03Z
У Путина осталось совсем немного времени откладывать перемирие: что об этом говорит
Comments UA
2025-04-14T14:06:52Z
Польша помогает не просто так: Туск раскрыл истинные намерения Варшавы по Украине
Comments UA
2025-04-15T11:54:55Z
Почему действия Трампа с Виткоффом по отношению к Путину и Украине абсолютно недопустимы — объяснение журналиста
Апостроф
2025-04-15T11:54:18Z
Ответ на парад. Планы Украины на 9 мая
Корреспондент
2025-04-14T22:28:35Z
Китай сделал новое заявление о китайских солдатах в украинском плену
Comments UA
2025-04-15T09:18:59Z
Может остановить Россию за 24 часа: Жданов удивил, как можно закончить войну в Украине
TSN
2025-04-01T16:13:50Z
Ходжес назвал единственного человека в Украине, который все еще способен разрушить Крымский мост
Comments UA
2025-04-11T14:00:32Z
Российские силы пытаются прорвать линию обороны ВСУ в Запорожской области
Gazeta UA
2025-04-15T06:39:31Z
Известный волонтер указал на положительный момент в истории с гибелью украинского пилота F-16
Апостроф
2025-04-12T13:18:23Z
Хронология войны — день 1139: россияне продвигаются под Лиманом, а Киев отходит от обстрелов
Telegraf
2025-04-06T21:03:01Z
Отключение газа в Киевской области 16 апреля: Газсети назвали города и улицы, где будут введены ограничения
Политека
2025-04-15T12:01:16Z
В Киеве на взятке задержан чиновник одной из районных администраций
Telegraf
2025-04-15T12:00:24Z
Погиб украинский пилот F-16
Апостроф
2025-04-12T20:58:52Z
Оккупанты шокированы: командование РФ запретило эвакуацию раненых
Comments UA
2025-04-02T20:45:01Z
Передавал врагу координаты ВСУ: суд наказал военного-предателя
Новости Украины
2025-04-05T09:18:45Z
Народная артистка Ада Роговцева сообщила о тяжелой утрате/Актриса рассказала, что ушел из жизни близкий ей человек
Апостроф
2025-04-12T16:17:49Z
В ОП рассказали о количестве новобранцев по Контракту 18-24
Корреспондент
2025-04-12T19:51:13Z
Впервые в истории истребитель F-35 собрали из двух разбитых самолетов
Корреспондент
2025-04-10T23:45:18Z
Пенсионеры могут получить е-удостоверение - новый сервис от ПФУ
Новости Украины
2025-04-12T12:24:01Z
В Украине обновили правила бронирования военнообязанных
Корреспондент
2025-04-15T12:04:51Z
Весна на пороге: пришло время разрисовывать писанки
Комсомольская правда
2025-04-15T12:01:37Z
Сотрудницу уволили за уход с работы на минуту раньше положенного: чем все закончилось
Фокус
2025-04-12T12:21:11Z
Спикер Воздушных сил ВСУ уточнил свое заявление о Patriot
Апостроф
2025-04-06T16:45:07Z
Мобилизация в Украине с 1 апреля: кто может остаться без брони
Факти ICTV
2025-04-01T17:03:20Z
Джон Траволта растрогал фото с покойным сыном и довел до слез обращением к нему
TSN
2025-04-14T22:18:17Z
68-летняя актриса Нина Набока удивила, почему живет со студентом под одной крышей
TSN
2025-04-12T18:03:18Z
Жила в России 20 лет, но приезжала в Украину к дочери: как выглядит мама Поляковой и что о ней известно
Telegraf
2025-04-01T17:03:53Z
Бывший участник команды Данилко назвал сумму, которую ему платил артист/Финалист "Х-фактора" работал у артиста на бэк-вокале
Апостроф
2025-04-03T15:33:34Z
Виктор Павлик ответил, как отреагировал на очередную пластическую операцию жены/За два года Екатерина Репяхова сделала ринопластику и ментопластику
Апостроф
2025-04-15T11:54:51Z
Павел Зибров согласен жертвовать усами ради Украины: "Хоть за танк - побреюсь!"
Знай
2025-04-15T11:51:50Z
Новая порция негатива: фотография Пугачевой разозлила россиян
Comments UA
2025-04-06T20:42:44Z
​Умерла украинская звезда кино Таисия Литвиненко
Апостроф
2025-04-06T16:27:50Z
Спикер ВМС ВСУ увидел "карательную дискотеку"/ Сеть взорвалась комментариями от современного российского эстрадного "творчества"
Апостроф
2025-04-01T16:39:08Z
Определили самую опасную позу в сексе для мужчин
Gazeta UA
2025-04-07T19:39:04Z
Непригодных к службе могут неожиданно "вылечить": украинцам массово переписывают диагнозы
Знай
2025-04-12T19:30:30Z
Диетолог раскрыла рецепт блюда, которое убережет от рака
Comments UA
2025-04-12T14:39:43Z
В Украине расширили программу Доступные лекарства
Корреспондент
2025-04-12T18:51:26Z
Ученые создали жвачку, нейтрализующую вирусы во рту
UAToday
2025-04-15T12:03:34Z
Ученые разрушили большой миф о вине: люди в это верили годами
Comments UA
2025-04-15T11:54:01Z
Мог все испортить: биохакер, потративший миллионы на борьбу со смертью, сделал большую ошибку
Фокус
2025-04-06T13:06:28Z
Аптеки подвергают украинцев опасности: что известно
Comments UA
2025-04-15T11:18:52Z
Хрустят позвонки: о чем сигнализирует симптом
Comments UA
2025-04-15T10:57:13Z
Вместо "спасибо" - нож: в Винницкой области женщина спасла мужчину, а он ее убил
Новости Украины
2025-04-12T18:33:05Z
В Польше загорелся дом: есть жертвы, среди эвакуированных - украинцы
Корреспондент
2025-04-14T19:25:45Z
В Днепре во время теракта погиб товарищ Филатова
Comments UA
2025-04-04T11:15:56Z
Трагедия в Одессе: к супругам пришел знакомый и взорвал гранату
Telegraf
2025-04-11T19:21:23Z
В Киеве задержали мужчину, который ранил ножом военнослужащего
Корреспондент
2025-04-15T11:12:20Z
Суд наказал отца, который избил копа во время задержания сына
Новости Украины
2025-04-15T10:51:33Z
Мобилизированный в ВСУ полковник полиции устроил скандал из-за взяток для полицейских от военнообязанных
Апостроф
2025-04-06T10:06:07Z
Украину охватила масштабная воздушная тревога: названа причина
TSN
2025-04-06T00:30:24Z
Увеличилось количество российских Ту-95мс, совершивших вылет
TSN
2025-04-06T02:30:06Z
Этот дешевый раствор отбелит ваш тюль: от жира и пыли не останется ни следа
Telegraf
2025-04-03T19:06:34Z
Спасите свой урожай: вот чем следует обработать деревья после заморозков
Telegraf
2025-04-12T15:06:31Z
Чем помыть краны, чтобы сверкали, как новые: эффективные методы, о которых мало кто знает
TSN
2025-04-01T12:13:34Z
Как выбрать хороший растворимый кофе: украинцам дали лайфхаки
Апостроф
2025-04-01T18:27:38Z
Химикаты и токсины из плесени: дубайский шоколад может быть опасен для здоровья, но не весь
Фокус
2025-04-15T10:57:00Z
Не точно развалящиеся сырники: простые советы от шеф-кухарки
Знай
2025-04-15T10:51:27Z
Как ухаживать за седыми волосами: прически для женщин старше 40 лет
GlavRed
2025-04-01T16:30:42Z
Не спешите выбрасывать: что можно сделать из старого ковра
Gazeta UA
2025-04-15T09:12:38Z
Через три недели будете есть свежую зелень: как быстро вырастить укроп на грядке
Telegraf
2025-04-15T08:03:54Z
Когда появятся гривны с новыми портреты на банкнотах: в НБУ сделали заявление
Comments UA
2025-04-02T10:27:20Z
Пенсионеры могут не дождаться пересчета: как заставить ПФУ вовремя заплатить деньги
Знай
2025-04-01T14:30:57Z
ПриватБанк объявил новую волну выплаты госпомощи в 1,5 тыс. грн: какие условия
Апостроф
2025-04-01T14:45:39Z
Тарифы на газ на лето: Кабмин принял важное решение
Апостроф
2025-04-11T13:39:52Z
Влажные мечты налогового неудачника-террориста
Хвиля
2025-04-15T12:00:47Z
Шмыгаль рассказал, сколько поврежденных Россией энергообъектов удалось восстановить
Факти ICTV
2025-04-15T11:45:42Z
Польша хочет получить свой порт в Одессе для экспорта зерна в Африку
Хвиля
2025-04-04T19:54:03Z
Маск потерял миллиарды долларов из-за пошлин Трампа
Апостроф
2025-04-04T10:30:26Z
«Лекарства подешевеют на 5-52%»: журналистка рассказала, что еще изменится в апреле
Знай
2025-04-02T06:21:36Z
Патрульная полиция Киева провела задержание с наручниками бывшего футболиста Алиева
ZN UA
2025-04-12T18:33:09Z
«Усика из меню не уберём!» - в Донецке в кафе «вольничали», пока не пришла «полиция». ФОТО
Новости Украины
2025-04-13T19:27:57Z
В УЕФА почтили память российского футболиста, который добровольно пошел убивать украинцев
Telegraf
2025-04-03T15:12:02Z
Триумф Онофрийчук на этапе Кубка мира по художественной гимнастике
Корреспондент
2025-04-05T21:12:36Z
Действительно ли Тайсон Фьюри после двух поражений от Усика вновь собрался вернуться на ринг
Comments UA
2025-04-15T12:03:34Z
Анчелотти рассказал, что мечтал возглавить Ливерпуль
Корреспондент
2025-04-15T11:58:06Z
"Динамо" обыграло "Рух" в Кубке Украины благодаря соло голу Пихаленка
Telegraf
2025-04-02T16:57:27Z
Кубок Украины: где и когда смотреть четвертьфиналы "Динамо" и "Шахтера"
Telegraf
2025-04-01T14:21:18Z
Рома нашла кандидата для замены Довбику
Корреспондент
2025-04-15T11:57:08Z
Авторы Barotrauma анонсировали Frostrail — кооперативный хоррор про выживание машиниста в ледяной пустоши
GameMag
2025-04-12T14:42:34Z
S.T.A.L.K.E.R. 2 получил официальную «дорожную карту» — новое оружие, лут из мутантов и многое другое
ITC
2025-04-14T14:25:37Z
Исследование Astrum Entertainment: 85% российских геймеров не готовы платить за игру больше 4 тысяч рублей
GameMag
2025-04-12T18:58:41Z
В Македонии археологи нашли 2500-летний город
Корреспондент
2025-04-10T19:09:54Z
Сказки дядюшки Фила: Обзор South of Midnight
GameMag
2025-04-15T12:04:05Z
В Млечном Пути существует 44 планеты, такие же как Земля: что выяснили ученые
Фокус
2025-04-15T11:45:43Z
Появление Dishonored 3 маловероятно — Рафаэль Колантонио назвал причину
GameMag
2025-04-06T21:10:54Z
Это приложение постоянно ворует память на телефоне: как это быстро исправить
Telegraf
2025-04-06T05:21:34Z
Официально: Ubisoft издаст инди-рогалик Morbid Metal
GameMag
2025-04-10T18:49:55Z
Инженеры разобрали батареи Tesla и BYD: какие выводы они сделали
UAToday
2025-04-12T13:03:39Z
Sony без лишнего шума отправляет PlayStation 4 на покой
GameMag
2025-04-02T08:27:40Z
Японская надежность: американец проехал более 3 миллионов км на двух Toyota
Фокус
2025-04-15T06:42:42Z
Опасная ошибка: почему поворот колес при парковке может обернуться дорогим ремонтом
Знай
2025-04-15T04:51:12Z
Как развиваются сети зарядки электрокаров в Украине и почему цены ЭЗС остаются высокими
Comments UA
2025-04-15T03:12:16Z
В Украине попал в аварию уникальный суперкар Porsche: не кадры, а слезы крокодила
Знай
2025-04-15T02:51:23Z
Мерседес стремится заключить мегаконтракт со звездным пилотом
Корреспондент
2025-04-14T16:06:02Z
Китайский электроседан Zeekr 007 GT вышел в серию: что известно о новинке
Gazeta UA
2025-04-14T14:31:26Z
Новинка Cadillac Escalade за 5 млн грн превращается в шикарный ресторан: ужин с ветерком
Знай
2025-04-14T12:51:28Z