У США вважають, що українські пілоти зможуть навчитися керувати американськими винищувачами F-16 не за 18 місяців, як оцінювалося раніше, а лише за чотири місяці. Такий висновок зробили у Військово-повітряних силах США після того, як два українські пілоти пройшли тренування на авіасимуляторах.
Документ ВПС США, який було передано кільком союзникам по НАТО, з'явився у розпорядженні видання Yahoo News. У ньому наголошується, що пілоти з України перевершили очікування Пентагону.
"Цей документ посилить тиск на основних іноземних союзників України, таких як США. Деякі з них стверджували, що західні літаки надто складні, і тому підготовка пілотів займе надто багато часу, щоби вплинути на війну між Україною та Росією", – пише видання.
У документі йдеться, що українські пілоти пройшли тренування наприкінці лютого і на початку березня на авіабазі Морріс в Аризоні, де базується 162 авіакрило ВПС США.
Як зазначається, один із пілотів мав кваліфікацію на МіГ-29, а інший – на Су-27. Раніше вони не проходили підготовку на F-16, за винятком невеликого ознайомлення. Пілоти провели тренувальні польоти на авіасимуляторі – всього було проведено 9 випробувань загальною тривалістю 11,5 годин.
Внаслідок тренувань американці зробили висновок, що на детальну підготовку колег з України на винищувачах може знадобитися не більше 4 місяців. Водночас у документі йдеться про те, що основною проблемою українців під час тренувань було те, що авіоніка F-16 досить складна через американські терміни.
Фахівці назвали мовний бар'єр "проблемою", проте зазначили, що вже вже за кілька тижнів в обох пілотів спостерігалося "помітне покращення володіння англійською мовою".
"Незважаючи на ці недоліки, у звіті робиться висновок, що "з огляду на нинішній набір навичок, продемонстрований пілотами ВПС України, чотири місяці – це реалістичний термін навчання (на F-16. – Ред.)", – пише видання.
Підполковник Джаред Уайт, який складав цю оцінку, зазначив, що пілоти з України виконали низку "відносно технічних" маневрів у змодельованих умовах, наприклад, посадку літака після втрати двигуна.
"Обидва пілоти змогли успішно посадити літак за схемою імітації полум'я. Це технічна навичка, яка повинна постійно відпрацьовуватися протягом усієї кар'єри пілота F-16", – йдеться у документі.
Обидва пілоти також змогли "виконати імітацію атаки, ґрунтуючись на параметрах, переданих під час польоту на тренажері".
Напередодні британський прем'єр-міністр Ріші Сунак на зустрічі з главою уряду Нідерландів Марком Рютте в межах саміту Ради Європи в Ісландії домовився про роботу над створенням міжнародної коаліції із закупівлі винищувачів для України. Також це підтвердив президент України Володимир Зеленський.
За словами льотчика-інструктора, полковника ЗСУ в запасі, військового експерта Романа Світана, процедура підготовки льотного складу й аеродромів України для прийняття винищувачів F-16 вимагає близько трьох місяців. Освоєння цих літаків не має особливих труднощів для українських льотчиків першого та другого класу, а аеродроми не потребуватимуть капітальної реконструкції.
У певному сенсі винищувач F-16 легший в управлінні, аніж Міг-29 або Су-27, заявив експерт.
Як писав OBOZREVATEL, для захисту Києва від бомбардувань з неба потрібно до 50 винищувачів F-16 четвертого покоління, заявив радник міністра оборони України Юрій Сак. За його словами, Україна не припиняє переговорів із союзниками з цього питання, оскільки його актуальність щодня лише зростає.
Тільки перевірена інформація в нас у Telegram-каналі Obozrevatel та у Viber. Не ведіться на фейки!