Реставратори Музею Гуггенхайма в Нью-Йорку виявили маленького песика на картині «Мулен де ла Галетт» Пабло Пікассо. Тварина з якоїсь причини була зафарбована, тому раніше її ніхто не помічав. Образ чарівної болонки з червоним бантом виявили музейні експерти під час технічного аналізу картини напередодні виставки ранніх робіт Пікассо.
«Мулен де ла Галетт» зображує жваву сцену у знаменитій паризькій танцювальній залі, яку також малювали і багато інших художників, зокрема П’єр-Огюст Ренуар. На полотні Пікассо зображені пари та три фігури за столом на передньому плані.
Четвертий гість за столиком захований під шаром темної фарби. Виявити його первісний вигляд вдалося за допомогою рентгенівської флуоресценції, методу візуалізації, що відображає хімічні елементи у картині, включаючи пігменти.
У музеї зазначили, що собака дуже схожий на кавалер-кінг-чарльз-спанієль. За словами старшого реставратора картин Гуггенхайма Джулі Бартен, Пікассо міг сховати собаку, вважаючи її морду і «приманливу цибулю» надто відволікаючими.
В оригінальному виконанні без собаки глядачі можуть уважніше розглянути всі ці інші чудові постаті у композиції — по-різному відчути простір, додала експерт.
Зміна картин пізніше стала частиною регулярної практики Пікассо, сказала Бартен, додавши, що «Мулен де ла Галетт» тепер вважається одним із ранніх прикладів цього. Нова виставка «Молодий Пікассо в Парижі», що відкрилася в п’ятницю в музеї Гуггенхайма, включає 10 картин і малюнків, написаних художником після прибуття у французьку столицю в 1900 році.