/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2Fe7d1297ae04e0531bd6eaa80c00d3093.jpg)
Україну заливають підробним дизелем: як розпізнати фальсифікат
Тіньовий ринок набирає обертів
Як зазначили в Інституті Споживчих Експертиз, стрімкість повернення фальсифікаторів на ринок зумовлена, зокрема, майбутнім поверненням податків на пальне на довоєнний рівень. Що призведе до здорожчання ресурсу.
А це тільки збільшить маржу (фальсифікаторів), оскільки працювати їм буде "цікавіше", ніяких податків вони не платили і не збираються,
– підкреслюють експерти.
Як підробляють дизель
Дослідження Інституту засвідчило: головним показником підробленого дизеля є високий вміст сірки. Так, у зразку, виявленому в одній з мереж АЗС, він склав 362 міліграмів у кілограмі – при нормі в не більше 10 міліграмів у кілограмі.
Експерти пояснюють: сірка вбивча для нейтралізаторів і сажових фільтрів. А вилучення її з пального є важким і витратним процесом.
Висока концентрація сірки в дизелі неминуче призведе до схуднення гаманця внаслідок ремонту паливної системи та двигуна. Це ще не кажучи про вихлоп, через який оксидом будуть дихати пішоходи на вулицях міст,
– зазначили в Інституті.
Також у підробному пальному було виявлено порушення у температурі спалаху. Яка має складати щонайменш 55 градусів.
За даними ж Інституту, у деяких зразках цей показник склав 45 та 37 градусів. Що робить таке пальне вогненебезпечним – оскільки "що нижча температура від нормативу, то вища ймовірність його вибуху при ДТП чи іншій надзвичайній ситуації".
Українці купуватимуть неякісне пальне
Зі свого боку, аналітики Нафтогазової Асоціації України переконані: українці купуватимуть фальсифікат, навіть попри всі загрози, які той несе. Причиною цього там називають все те ж повернення податків на довоєнний рівень.
Заради економії власних коштів, покупці пального масово переходитимуть до відвертих нелегалів. Не зважаючи на ризики від якості пального та загрозу для здоров’я та життя,
– вважають в Асоціації.