При виїзді за кордон українці зобовʼязані мати страховку. Це зазначено у
На кордоні у вас можуть попросити показати поліс турстраховки. А можливо, і ні. Але ви повинні мати страховку. Тим паче, що це в інтересах туриста. Адже не доведеться шукати клініку в чужій країні та оплачувати лікування власним коштом, якщо раптом щось станеться.
До того ж можна оформити онлайн за 5 хвилин на hotline.finance.
На що звернути увагу при виборі турстраховки
Навіть найдешевша туристична страховка покриває базовий набір опцій: стаціонар та виклик швидкої. Але якщо ви зацікавлені в якіснішій страховці з ширшим набором опцій, зверніть увагу на такі пункти.
Страхові опції
- Активний відпочинок, спорт.
Якщо плануєте займатися активностями як-от плаванням, серфінгом, стрибками у воду, дайвінгом, волейболом, кататися на сноуборді чи лижах, відвідати аквапарк, піти в турпохід, кататися на велосипеді, квадроциклі, верблюдах тощо, то обовʼязково вибирайте розширений поліс, що це покриває. Бо найдешевша страховка таке не включає — якщо травмуєтеся при активному відпочинку, доведеться лікуватися власним коштом.
- Ліміт покриття.
Це максимальна сума, яку може виплатити страхова компанія при настанні страхового випадку. Зазвичай вона становить 30 000 або 50 000 євро. Але це загальний ліміт. А є ще окремі ліміти на певні послуги. Наприклад, зазвичай на стоматологічну допомогу встановлюють менший ліміт (припустимо, 3000 євро). У кожній страховій компанії по-різному. Тому дивіться на ліміти на окремі послуги перед оформленням поліса.
- Наявність чи відсутність франшизи.
Франшиза — це сума, яку не виплатить страхова компанія при настанні страхового випадку. Ви будете виплачувати ці кошти самостійно. Тобто якщо ви купите страховку з франшизою 50 євро на медичну допомогу, а в клініці буде чек на 300 євро, 50 євро ви платите власним коштом, а 250 оплатить страхова.
Є страховки з франшизою і без. Перші вигідні страховій компанії, адже їй не доводиться витрачати ресурси на збитки з малими сумами. Другі кращі для туриста, але і трохи дорожчі.
- Компанія-асистанс.
Це компанія-посередник між вами та страховою компанією. Саме асистанс приймає ваше звернення по страховці та організовує для вас клініку за кордоном. Найпопулярніші з них: Ensuria Assistance, SOS-service, Euro-Center Holding.
Тому звертайте увагу, чи працює асистанс цілодобово, чи можна звʼязатися з ними у зручних для вас месенджерах.
- Можливість оформити за кордоном.
Якщо ви виїхали за кордон, і у вас закінчується поточний поліс, а ви плануєте ще залишатися, вам потрібно оформити новий.
Початково страховики дозволяли оформлювати поліс лише перебуваючи в Україні. Це робили, щоб не було випадків шахрайства, коли людина захворіла, а тоді тільки оформила поліс, щоб отримати медичну допомогу за кордоном коштом страхової. Проте зараз більшість компаній дозволяє оформити поліс, перебуваючи за кодоном, але з певними обмеженнями. Наприклад, що страховкою можна буде скористатися найраніше через 3 дні після дати оформлення. Тому відфільтровуйте поліси з можливістю оформити за кордоном.
- Для роботи.
Якщо їдете працювати за кодон, звичайна турстраховка не підійде. Для роботи за кордоном та отримання робочої візи потрібна спеціальна страховка, яку приймають візові центри.
- Відгуки.
Радимо почитати відгуки клієнтів про роботу страхових компаній при настанні страхових випадків.
Якщо виїжджаєте за кордон на авто, не забудьте також придбати обовʼязкову страховку — Зелену картку.
Як скористатися страховкою за кордоном
Звʼяжіться із компанією асистанс за контактами, вказаними у вашому полісі. Розкажіть, що з вами сталося, та уважно слухайте вказівки менеджера. На всякий випадок можете уточнити, чи медичну допомогу відразу оплатить страхова компанія. Адже якщо страховик не підписав договір з якоюсь клінікою, клієнт повинен самостійно оплатити послуги, зберегти всі чеки, а при поверненні в Україну звернутися по компенсацію до страховика.