Наразі жоден законопроєкт, який би запроваджував платні дороги, не надходив до Верховної Ради. Профільним парламентським комітетом не розглядалася відповідна законодавча ініціатива.
Про це заявив народний депутат України, заступник голови комітету Верховної Ради України Володимир Крейденко.
Нещодавно Голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України Мустафа Найєм заявив, що незабаром в нашій державі можуть з'явитися платні дороги. За його словами, ця новація запрацює для водіїв вантажівок. Йдеться про 6 автодоріг у Дніпропетровській, Київській, Львівській, Одеській та Полтавській областях. Їх побудують у співпраці з європейськими партнерами. Загальна вартість цього проєкту оцінюється у 6,5 млрд. доларів.
Натомість, народний депутат України, заступник голови комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко заспокоює всіх українців та підприємців, які вантажівками здійснюють перевезення товарів. За словами народного депутата наразі зарано говорити про платні дороги, адже жоден законопроєкт, який би це запроваджував, до Верховної Ради не надходив. Також, Володимир Крейденко стверджує, що профільним парламентським комітетом не розглядалася відповідна законодавча ініціатива, а депутатам не було представлено жодного обґрунтування щодо доцільності запровадження зараз в Україні платних доріг.
Володимир Крейденко наголошує на тому, що кошти, які планується витратити на проєктну документацію для платних доріг в Україні, варто в першу чергу направити на відновлення інфраструктури, будинків українців, які руйнуються кожен день через російські обстріли, щоб наші громадяни побачили, що держава про них не забуває і дійсно піклується.
Крім того, Володимир Крейденко зазначає, що у державах Євросоюзу платні дороги функціонують поряд з якісними безкоштовними автошляхами, щоб водії завжди мали альтернативу. В Україні більшість доріг наразі перебувають не у найкращому стані, тому, на думку нардепа, необхідно в першу чергу відбудувати існуючі автошляхи, відновити домівки українців, соціальну інфраструктуру і лише після цього обговорювати можливість будівництва платних доріг.
За словами народного обранця, запровадження платних доріг без побудови якісних альтернативних шляхів в першу чергу "вдарить по кишені" кожного українця, оскільки вантажоперевізники змушені будуть закладати вартість проїзду платними дорогами у кінцеву вартість товару, що перевозиться. Тому, на думку Володимира Крейденка, ініціатива Голови Держагентства відновлення Мустафи Найєма зараз є недоцільною та не актуальною для України.