Не так давно Tesla відкрила для електрокарів інших брендів власну мережу зарядних станцій Supercharger разом з пропрієтарним зарядним роз’ємом, а наступним кроком, найімовірніше, стане ліцензуванням власної ADAS-системи Full Self-Driving (FSD) іншим виробникам автомобілів та OEM — цими (несподіваними та очікуваними одночасно) планами поділився поки що гендиректор Ілон Маск під час конференц-дзвінка, присвяченому обговоренню рекордного квартального звіту.
Ліцензії на Tesla Full Self-Driving — всім і кожному
Ілон Маск розповів, що Tesla наразі веде переговори щодо ліцензування FSD з великим OEM-виробником, проте не уточнив з яким саме.
«Ми дуже відкриті щодо ліцензування нашого програмного та апаратного забезпечення FSD іншим автомобільним компаніям. І ми вже ведемо переговори з великим OEM-виробником стосовно використання Tesla FSD».
співзасновник та гендиректор Tesla
Також Маск анонсував «одноразову амністію» протягом третього кварталу, яка дозволить власникам перенести наявний FSD вартістю до $15 тис. на новопридбану Tesla — пропозиція діятиме лише протягом третього кварталу 2023 року (до кінця вересня). Пригадуємо, як наприкінці 2022-го суд США зобов’язав Tesla власним коштом модернізувати клієнту автомобіль через «оманливу рекламу» Автопілоту та забезпечити йому Full Self-Driving без додаткових витрат — йдеться про обіцянки що з 2016 року всі автомобілі Tesla, окрема й молодша версія Model 3, оснащуються всім необхідним обладнанням для повноцінного автопілота.
Що там взагалі з тим Tesla Autopilot
Tesla Autopilot поки так і не став повністю автономною системою попри численні обіцянки Ілона Маска, зміни стратегії та безліч перенесень термінів — автомобілі Tesla на сьогодні не здатні пересуватися самостійно без контролю та допомоги водія. До речі, говорячи про готові комерційні системи, за кілька місяців Mercedes-Benz першим почне продавати автомобілі в Каліфорнії з автопілотом 3-го рівня – без використання рук та очей.
Щодо Tesla, безперечно, компанія за ці роки досягла чимало успіхів та зробила фірмову систему допомоги водієві однією з кращих на ринку, але наразі є дуже багато але. Найголовніше – нинішнє покоління системи FSD, яка знаходиться у беті з 2020 року, дуже «сире» попри регулярні оновлення та активний розвиток: 400 тис. авто з активним FSD в США та Канаді на початок 2023-го, які станом на 1 липня наїздили дорогами загального користування понад 400 тис. миль (650 тис. км). У багатьох складається враження, що ця бета триватиме вічно. Наочно можливості автопілота Tesla демонстрував відомий ютубер та техноблогер Маркес Браунлі у грудневому тест-драйві, який назвав поїздку «великим стресом» та заявив, що до «повноцінного роботаксі ще дуже далеко» (відтоді особливих зрушень немає). Наш переказ його вражень від поїздки та цікавих деталей – в окремому тексті нижче.
Втрата головного архітектора напряму Tesla Autopilot Андрея Карпати, маса технічних труднощів, судові позови та постійні проблеми з регуляторами (наразі компанія є фігурантом кількох розслідувань, зокрема і через численні аварії з припаркованими авто) — все це не додає впевненості щодо швидкого запуску комерційної технології. Тим часом Ілон Маск продовжує обіцяти інвесторам омріяне роботаксі — старт серійного виробництва заплановано на 2024 рік.
Нам залишається пригадати, що спочатку запуск роботаксі Tesla Networkпланувався на 2020 рік, а потім на кінець 2022-го, але поки що цього не сталося. Щодо загадкового футуристичного роботаксі, його Маск вперше анонсував у квітні 2022-го під час Tesla Cyber Rodeo Маск та обіцяв показати у 2023 році перед запуском у масове виробництво у 2024 році. Сервіс рекламувався як надзвичайно доступний — «дешевше, ніж квиток на автобус у розрахунку на пройдену милю». Чи вдасться цього разу Ілону Маску дотримати слова, час покаже. У реалізації цих планів значна роль відведена суперкомп’ютеру Dojo екзафлопного класу, який нарешті став на конвеєр, щоб ефективніше тренуватиме автопілот. Детальніше про Dojo, який анонсували ще у 2021 році, ми писали в одній із сьогоднішніх новин.