MY.UAНовини
Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт
Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт

Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт

Росія в липні повідомила про відмову від формату "зернової ініціативи" або ж, як її називають, "зернової угоди", завдяки якій українська агропродукція перевозилась Чорним морем. Зараз Україна не може вивозити будь-який експорт через морські порти, адже це небезпечно. Голова асоціації "Укрметалургпром" Олександр Каленков впевнений: рішення має бути знайдене, а українські порти – розблоковані.

Хто він: президент асоціації "Укрметалургпром".

Чому він: Відомий експерт в галузі економіки та промисловості. Вісім років тому обраний головою галузевої асоціації "Укрметалургпром", має великий досвід в управлінні, буврадником прем'єр-міністра України з економічних питань, заступником міністра промислової політики України. Має досвід роботи у зарубіжних інвестиційних кампаніях. Отримав ступінь магістра в управлінні бізнесом (МВА), ступінь магістра в фінансовому управлінні США.

Як ви наразі оцінюєте взагалі "зернову угоду", що діяла до середини липня 2023 року? Якими були головні переваги цього формату для України?

Сам термін "угода" тут дуже обманливий і дуже прикро, що його використовують. Адже може скластися враження, що це продукт переговорів щодо взаємовигідних умов. У цьому випадку це зовсім не так. Це як укласти угоду з людиною, яка тримає пістолет біля твоєї скроні. Це абсолютно ніяка неугода. Ми всі пам'ятаємо, що було рік тому. У України був повністю заблокований вихід в Чорне море, було багато залишків продукції, в тому числі, аграрна продукція. Треба розуміти взагалі значення портів для економіки України. Це не просто якийсь там фактор впливу на економіку поряд з іншими факторами. Україна традиційно – це експортоорієнтована держава, в якої дуже великий відсоток виробництва займає продукція, яка йде на експорт. Без можливості вивозити продукцію морем українська економіка не може існувати.

Тому, коли ми опинилися в блокаді, мова йшла про те, щоб хоча б щось вивезти. Я не знаю, хто перший запропонував цей формат, але це точно не угода. Це вимушений крок. Навіть якщо Україна не укладала ніяких угод з РФ, а тільки з ООН та з Туреччиною, все рівно це неприродні домовленості. Тому що Російська Федерація, атакуючи Україну, порушила десятки міжнародних угод, а тому числі, угод з міжнародної торгівлі. Усі країни намагаються відповідати правилам таких угод, угод міжнародної торгівлі, а Росія грубо своєю блокадою портів України грубо порушила цілий ряд морських договорів, це було дуже показово. Єдині країни, які можуть це робити, це терористичні організації та пірати. Це вони так діють, коли блокують цивільні грузи, вантажі. Російська Федерація заявила, що цей регіон небезпечний, що нібито судна, які прямують до України, перевозять військовий вантаж. Але це абсолютно зі стелі притягнуті аргументи, і це просто показує, що РФ чхати хотіла на будь-які міжнародні домовленості.

Росія припинила свою участь у "зерновій ініціативі", і це може бути шансом для України отримати новий формат, каже Олександр Каленков
Фото: Відкриті джерела

Звичайно, після початку блокади наших портів розпочались різні переговори в різних форматах, як розблокувати морську торгівлю України.Нажаль, врешті була протягнута ця форма "зернової ініціативи" чи "зернової угоди". Звісно, йдеться про потребу країн у нашій агропродукції, є гуманітарний аспект питання, коли саме Україна може забезпечувати світову продовольчу безпеку. Але з самого початку треба було з нашими міжнародними партнерами говорити про порушення Російською Федерацією законів морського судноплавства. До речі, на прикладі цієї зернової угоди ми прекрасно бачимо, що якісь побоювання Російської Федерації про перевезення морем до нас військового обладнання елементарно може вирішуватись перевірками суден. З іншого боку, ми вже побачили, як такі перевірки протягом минулого і цього року відбувалися — робилося з боку РФ усе, щоб якомога менше суден пропустити. Думаю, головна мета була для Росії — повністю заблокувати для України морську торгівлю, фактично, вплинувши таким чином на економіку країни.

Олександре, а якщо ми кажемо про зернову ініціативу, взагалі, в чому її головні недоліки або ризики?

Головний недолік — це те, що ми через цю угоду до деякого ступеня легітимізували вимоги Російської Федерації. Тобто ми з боку ООН, з боку Туреччини ми робимо дії, які можуть інтерпретуватися так, що ми з розумінням ставимося до побоювань Російської Федерації, що можуть везтися військові вантажі, і ми наче йдемо назустріч РФ та відокремлюємо аграрні грузи, зерно, і готові на перевірки вантажів. Тобто ми легітимізуємо претензії Російської Федерації на право блокувати торгівлю України, і в цьому ризик. І ризик в тому, що РФ свідомо організувала такі перевірки суден та так їх використовувала, щоб мінімізувати кількість суден, які йдуть до України. Фактично йдеться про легітимізацію незаконних дій РФ стосовно України. І ще один ризик: в будь-якій країні можуть бути війни, і тоді ця блокада буде розглядатися, як прийнятна дія. Зараз багато експертів бачать цю ситуацію так: блокада цивільних вантажів — це прямий шлях до економічної та гуманітарної катастрофи, це те, що може призвести до голоду, зубожіння населення.

"Нам треба відійти взагалі від слова "угода". Тому що ніяких угод не може бути з країною-терористом. Треба повертати все до міжнародного права".

Фактично, це тактика середньовіччя, коли в облогу береться місто. Всіма конвенціями такі дії заборонені.

А наші партнери говорять, от бачите, Російська Федерація побоюється, що буде іти морем зброя. Що ми маємо відповісти? Якщо Росія хоче перевіряти наші судна, давайте будемо перевіряти і російські судна. Тим більше, що Росія перевозить Чорним морем в 10 разів більше вантажів, ніж Україна.

Чи потрібна зміна формату зернової ініціативи, якими можуть бути наші дії взагалі і наших партнерів?

Перше, нам треба відійти взагалі від слова "угода". Тому що ніяких угод не може бути з країною-терористом. Треба повертати все до міжнародного права.

І зокрема треба відійти від слова "зернова", тому що морські шляхи потрібно відкрити для будь-якої цивільної продукції. Тобто, потрібно, щоб будь-яка продукція мала змогу як завозитися морем до України, так і вивозитися. Як я вже казав, це додаткові 18 мільярдів доларів на рік для України. Що ми повинні сказати нашим партнерам — це те, що Російська Федерація порушує всі закони, посилаючись на можливі військові вантажі. Але ми ж можемо погодитися, наприклад, на вибіркову перевірку суден, які йдуть з України та від України, якщо це буде супроводжуватися дзеркально такими ж перевірками і російських суден. Потрібно, щоб була створена міжнародна комісія, і нехай така комісія перевіряє кожне судно Російської Федерації. Це перше. Друге — потрібно забезпечити безпечну торгівлю України. І тут є два аспекти: безпековий та економічний.

Що в питанні безпеки можна зробити для забезпечення деблокади портів?

Звісно, надати Україні більше систем ППО, і я так розумію, що у наших партнерів після обстрілів Рені, Одеси, Миколаєва повинно було створитися розуміння, що Україні потрібно більше ППО для того, щоб захистити морські міста. По-друге, треба надати нам мінні тральщики, щоб ми могли моніторити наші територіальні води і міжнародні води.

Україні потрібно захистити приморські міста та порти від російських ракет, для цього необхідна допомога країн-партнерів, переконаний експерт
Фото: Getty Images

Впевнений, що РФ просто буде розкидувати міни на шляху суден, тож дуже потрібним є надання Україні цих мінних тральщиків, це важливий вклад в безпеку морського регіону. Звичайно, безпековий аспект — це не лише ППО та тральщики, але і літаки, нам потрібні F16 -16 — це також буде дуже дієвим механізмом, тому що це дозволить контролювати нашим силам, в тому числі, і регіон Чорного моря.

Які ще дії партнерів можуть допомогти Україні розвивати судноплавство в Чорному морі в умовах війни?

Це так званий економічний аспект. Вантажі та судна, які проходять, мають бути застраховані. Зрозуміло, що вартість судна – від 20 до 75 млн доларів плюс 20-25 мільйонів доларів вартість товару, плюс страховка екіпажу. Повинні бути страхові компанії, які зможуть взяти на себе такі великі ризики. А вони зможуть їх взяти, якщо буде зрозумілий механізм перестрахування. Наші партнери могли б створити фонд, який би забезпечив можливість перестрахування вантажів, що йдуть Чорним морем. Також є необхідність посилення санкцій проти РФ. Якщо Російська Федерація грубо порушує міжнародні закони морської торгівлі, то взагалі яка може бути торгівля з Російською Федерацією? Повинна бути тотальна заборона морської торгівлі з Російською Федерацією. Якщо треті країни не підтримують санкції, треба накладати санкції на ті країни, на страхові компанії, які обслуговують РФ, та інше.

Повертаючись до ситуації з блокадою портів. Ми бачимо, що ця зернова ініціатива діяла лише щодо певної групи агропродукції,але багато секторів лишалися поза можливістю перевозити морем свою продукцію. На ваш погляд, які галузі в Україні найбільше постраждали вже від блокади морських портів?

Традиційно до війни, наприклад, ще в лютому минулого року, ми вивозили морем 40% виробленої в країні аграрної продукції, 40% продукції ГМК та 20% інших сегментів. Тобто, у нас вивозилась кольорова металургія, хімія, інше. Врешті від блокади постраждав і експорт, і імпорт. Галузям дуже важко без морських шляхів, без портів. Не лише металургії чи хімпрому, енергетиці теж, адже вугілля ми теж отримували через море.

"Є необхідність посилення санкцій проти РФ. Повинна бути тотальна заборона морської торгівлі з Російською Федерацією".

І, звичайно, величезна частина експорту йшла морем. Звісно, сектори прилаштувалися до нових умов, були знайдені альтернативні шляхи, але ми бачимо, що ніякі інші логістичні маршрути не замінять морських перевезень. Порти відіграють колосальну роль в економіці України. Наприклад, ми рахували, що лише ГМК міг би наростити експорт на понад 8 млрд доларів, якщо відкрити морські перевезення. Це кошти, які створюють економічний розвиток. А якщо казати загалом по усім галузям, то зростання експорту було б понад 18 млрд доларів. Це все додало б нашому державному бюджету платежів більше ніж на 135 млрд грн.

Як зараз відбувається експорт продукції ГМК з України і як ці нові шляхи відображаються на вартості логістики та втратах часу для виробників?

Головній чинник — це вартість перевезень. Адже доставка вантажів наземними шляхами коштує у 4-5 разів вище за доставку морем. А це суттєво, тому що це дуже додає до загальної собівартості продукції. Якщо у вас логістика дорожчає в 4-5 разів, це робить вашу продукцію не конкурентоздатною. Тому що продукція йде до західного прикордонпереходу, залізною дорогою України, тоді залізною дорогою європейського перевізника, потім до портів — Констанци в Румунії чи інших, і це реально збільшує вартість нашої продукції на світових ринках.

"Потрібна увага з боку міністерства, створення координаційного центру для вирішення питання вільного судноплавства в Чорному морі".

По-друге, так, ми маємо альтернативні можливості через дунайські порти, через Рені, але це не може бути повноцінною заміною морських портів. І ще одне: дуже важливі наслідки того, що блокується українська продукція, — це відкриття Росією нових ринків, поки з них пішла українська продукція. На всіх ринках, коли ми поставляємо аграрну продукцію, чи продукцію ГМК, чи хімії, ми завжди конкурували з російською продукцією. Зараз, коли ми не можемо поставляти продукцію, на ринках утворюється дефіцит, який заповнюється продукцією з РФ.

Олександр Каленков: "Доставка вантажів наземними шляхами коштує у 4-5 разів вище за доставку морем"
Фото: Укрметалургпром

До речі, це ще один аспект, чому для росіян так суттєво важлива ця блокада портів України. Перше — задіяти суттєву шкоду економіці України, друге – звільнити ринки від наших товарів, щоб завозити туди свою продукцію. Ми не можемо поставляти свою продукцію, тому що заблоковано море, і ми втрачаємо свої ринки, які займають виробники з країни-агресора та отримують мільярди доларів виручки.

Деякі європейські країни пропонують свої порти для вивезення української агропродукції. Такі заяви є від Литви, від Хорватії та інших країн. На ваш погляд, чи є така доцільна підтримка з боку країн ЄС, а також чи зможуть експортери інших галузей розраховувати на певну допомогу у питанні доступу до портів різних країн?

Будь-яка підтримка важлива, навіть якщо вона символічна. А в цьому випадку вона саме символічна, тому що треба ще до цих портів довезти продукцію. І мова навіть не про зростання вартості доставки в 4-5 разів, а про неможливість фізично перевезти весь цей вантаж. І тому це важливий крок з боку країн-партнерів, але він не вирішить проблем. Зараз також підіймається питання про якісь зелені коридори на аграрну продукцію. Знову ж таки, це дуже дивно виглядає, що мова тільки про аграрну продукцію. Адже нам потрібно вивозити всю продукцію з України на експорт, а не лише зерно.

Наприклад, якщо буде якийсь вигідний для українських компаній тариф перевезення залізницею в ЄС, і якийсь фонд буде, з якого перевізнику компенсуватиметься вартість тарифу, то нам би це дуже допомогло. Та навіть в цьому разі ми не зможемо вивезти всю продукцію через обмеження на західних прикордонпереходах України.

Експерт впевнений: якщо морем можна буде вивозити продукцію металургії, це суттєво вплине на вітчизняний ВВП
Фото: УНІАН

Чи йдуть наразі якісь консультації з Мінфраструктури та іншими відомствами щодо покращення ситуації з експортом не лише зерна, але й металургії?

Знаю, шо певна робота ведеться на рівні Міністерства інфраструктури, але, нажаль, цього недостатньо. Ці питання перевезень — вони не лише стосуються Мінінфраструктури, але й міністерства економіки, а ще Міноборони, Міненерго. Тобто більшості нашого уряду це питання перевезень експорту стосується напряму. Тому, звісно, потрібна увага з боку міністерство, створення координаційного центру для вирішення проблемних питань. І для вирішення питання вільного судноплавства в Чорному морі. Думаю, на політичному рівні, зокрема і наш президент Володимир Зеленський, який вже робить дуже багато надважливих речей і постійно домовляється з нашими партнерами про допомогу Україні, він теж може підняти питання вивезення з України експорту морем із нашими партнерами.

Якщо Україні вдасться звільнити морські шляхи від блокади з боку РФ, яким буде економічний ефект?

Морські шляхи та їхня деблокада – це зараз найважливіше економічне питання для України. Деблокада Чорного моря для всіх видів товарів забезпечить якнайменше зростання на 10% ВВП. Це – сотні мільярдів гривень додатково у держбюджеті. І це до 20 мільярдів доларів додаткових валютних надходжень в Україну. А якщо ми говоримо про кількість трудових ресурсів, на яких має вплив ситуація в Чорному морі, то це до півмільйона людей, які працюють в економіці України.

Теги за темою
экспорт
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Яке свято 21 квітня 2025 року та навіщо обливатися водою
Факти ICTV
2025-04-21T03:01:19Z
Поливаний понеділок 2025: найкращі привітання зі святом у картинках та листівках
24tv
2025-04-21T03:00:47Z
"Прослуховують в кущах": чиновникам забороняють гуляти в парках через китайських шпигунів
Фокус
2025-04-21T01:51:15Z
Ухилення від мобілізації: в який строк притягують до адміністративної відповідальності
ZN UA
2025-04-21T01:03:56Z
Росіяни запустили кілька груп ударних дронів
УкраинФорм
2025-04-21T00:31:46Z
Якщо зарплата всього 5 тисяч. На яку пенсію очікувати українцю у 2025 році
Telegraf
2025-04-21T00:27:24Z
Карта повітряних тривог України онлайн: де є загроза ракетного удару
Факти ICTV
2025-04-20T22:06:23Z
Європейці змінюють стратегію військової допомоги Україні – WP
Факти ICTV
2025-04-20T21:57:59Z
Поливаний понеділок: традиції
ZN UA
2025-04-20T21:33:19Z
Китайські науковці випробували неядерну водневу бомбу
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T19:57:49Z
США можуть взяти ЗАЕС під свій контроль: нова ідея Трампа
Gazeta UA
2025-04-21T03:00:53Z
Росія запустила дрони по Україні, гучна заява Трампа: головне за ніч
ГЛАВКОМ NET
2025-04-21T02:48:32Z
Тотальна мілітаризація: Кремль налаштовує росіян на затяжну війну з НАТО
Telegraf
2025-04-21T02:45:17Z
"Наступний може дійти до Кремля": сотня мобілізованих влаштувала бунт у Краснодарі
24tv
2025-04-21T02:33:39Z
ISW: Кремль посилює мілітаристську риторику, готуючись до затяжного конфлікту з Заходом
ГЛАВКОМ NET
2025-04-21T01:54:40Z
Захарова розкритикувала заклик США до перемир’я, звинувативши і Київ, і Вашингтон
ГЛАВКОМ NET
2025-04-21T01:09:05Z
В обмін на військову допомогу: які підводні камені Трамп заховав в угоді про корисні копалини
24tv
2025-04-21T00:42:20Z
"Українська мрія може здійснитись": чи запустить обвал цін на нафту розпад Росії
GlavRed
2025-04-21T00:36:49Z
Чи шкідливі соцмережі: вчені спростували поширений міф
InternetUA
2025-04-20T20:31:38Z
Продукти, які підвищують рівень серотоніну та покращують настрій
360ua.news
2025-04-20T19:15:57Z
Що найкраще випити перед сном. Оберіть свій напій
Gazeta UA
2025-04-20T18:27:45Z
Назвали найгірші пози для сну, якщо болить спина
Gazeta UA
2025-04-20T18:06:06Z
Як миттєво позбутись запаху часнику з рота. Вчені здивували відкриттям
Gazeta UA
2025-04-20T14:46:22Z
Шість продуктів, які зменшують тривалість життя
Gazeta UA
2025-04-20T14:46:21Z
Все життя ви робили це неправильно: як насправді потрібно мити волосся
24tv
2025-04-20T11:42:52Z
Вісім причин, чому манго треба їсти чоловікам та жінкам
Gazeta UA
2025-04-20T09:57:36Z
Як депресія батьків впливає на поведінку дитини
360ua.news
2025-04-20T07:42:52Z
Мінус 40 кг і боротьба за життя: Ярмак зустрів друга, який пережив російський полон
Gazeta UA
2025-04-21T01:33:09Z
Музикант Ярмак зустрівся на обміні полоненими зі своїм побратимом: той втратив 40 кілограмів
24tv
2025-04-20T21:12:12Z
"Скромність - сестра бідності": Тіна Кароль дала 4 зухвалі поради
GlavRed
2025-04-20T19:27:28Z
66-річна Мадонна відзначила Великдень у компанії дітей і 28-річного коханця
Фокус
2025-04-20T19:01:37Z
На одному подиху: 3 легкі мінісеріали для вихідного дня
24tv
2025-04-20T18:18:19Z
Майбутнє української рок-музики: діти зіграли легендарну пісню, мережу у захваті
Telegraf
2025-04-20T17:48:30Z
Анна Саліванчук зізналася, навіщо вийшла заміж за експродюсера Студії Квартал 95
GlavRed
2025-04-20T17:27:48Z
"Ти - мій": обраниця Дмитра Кулеби показала романтичне фото з політиком
GlavRed
2025-04-20T16:25:09Z
У Великдень Христина Соловій поділилася рідкісним фото з мамою
24tv
2025-04-20T14:36:25Z
Пригріє до +26, дощитиме тільки на заході країни: погода на 21 квітня
ГЛАВКОМ NET
2025-04-21T03:00:17Z
Метеозалежним приготуватися: погода приготувала українцям неприємний сюрприз
Telegraf
2025-04-21T02:30:44Z
В Україні є свій "Бермудський трикутник": де розташоване це місце та що про нього відомо
Telegraf
2025-04-21T02:06:52Z
"Перемир'я" закінчилось, і "Шахеди" полетіли знову: де тривога в Україні 21 квітня
24tv
2025-04-21T00:09:36Z
Сирський доповів Зеленському про ситуацію на фронті
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T22:33:41Z
"Дочекались смачної паски?": родичі полонених провели акцію "Не мовчи"
ZN UA
2025-04-20T22:21:41Z
Війна, день 1152. росіяни понад 2 тисячі разів порушили "Великоднє перемирʼя"
Football.ua
2025-04-20T22:00:33Z
У Києві відзначили світле свято Великодня
ZN UA
2025-04-20T21:12:58Z
У Києві поліція затримала студента: той каже, що правоохоронці вчинили це без причини
24tv
2025-04-20T21:12:32Z
На Харківщині під час пожежі підірвалась службова автівка: постраждали двоє лісників
ГЛАВКОМ NET
2025-04-21T02:33:53Z
Трагічне відкриття мотосезону на Хмельниччині: загинув 36-річний мотоцикліст
ГЛАВКОМ NET
2025-04-21T02:12:49Z
Через вибух у багатоповерхівці Харкова постраждали більше десятка людей
ZN UA
2025-04-21T01:19:31Z
На Черкащині знайдено тіло молодика, якого розшукували з 14 березня
ГЛАВКОМ NET
2025-04-21T01:15:12Z
Румунські рятувальники шукають українця, який вже декілька днів блукає у горах
Украина Криминальная
2025-04-20T23:33:39Z
У російському Омську стався нічний переполох: лунали сирени, небо палало спалахами
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T22:54:54Z
У Харкові стався вибух у багатоповерхівці: горіли дві квартири, є постраждалі
24tv
2025-04-20T22:54:37Z
В одній з квартир Харкова стався вибух: вигоріли кімнати, мешканці постраждали
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T22:45:19Z
На Харківщині під час гасіння пожежі підірвався автомобіль лісгоспу, постраждали двоє лісників
Украина Криминальная
2025-04-20T21:57:33Z
Не відводять очей годинами: чому коти люблять стежити за комахами
GlavRed
2025-04-21T02:33:16Z
Ракам загрожує сварка з коханою людиною: гороскоп на 21 квітня
24tv
2025-04-21T02:06:02Z
Експерти закликали покласти матрац біля вікна під сонячне світло: яка причина
GlavRed
2025-04-21T01:36:26Z
Пристрасть до чорного: про що розповість ваш улюблений колір одягу
Gazeta UA
2025-04-20T21:39:03Z
«Україномовний» чи «українськомовний»: мовознавиця пояснила, як казати правильно
ZN UA
2025-04-20T21:03:56Z
Як дізнатися, чи перебуваєте ви у стосунках з аб'юзом – і як діяти, якщо відповідь "так"
24tv
2025-04-20T18:45:19Z
Який бізнес можна відкрити в селі – 10 ідей, які легко втілити в життя
24tv
2025-04-20T18:39:56Z
Як позбутися ос в будинку - дієвий та екологічний спосіб
Gazeta UA
2025-04-20T17:27:40Z
Перевірте, чи доживете ви до 100 років – 9 ознак та цікавий тест
24tv
2025-04-20T17:09:43Z
АЗС знову оновили цінники: водіям розповіли, де заправлятися вигідніше
Хвиля
2025-04-21T03:00:49Z
Пенсії, пільги, субсидії: про які зміни потрібно повідомляти отримувачам
ZN UA
2025-04-21T02:22:31Z
Українці міняють "підматрацні долари" на євро: експерт пояснив аномалію
Хвиля
2025-04-21T02:12:16Z
Через рекордне вичерпання запасів Україні може знадобитися імпорт мільярдів кубів газу – Reuters
ZN UA
2025-04-21T01:54:25Z
Що буде з цінами на продукти після Великодня: економіст дав прогноз на найближчі місяці
24tv
2025-04-21T01:30:10Z
Німеччина постачала хром для російських снарядів – ЗМІ
iPress
2025-04-20T21:28:11Z
Тарифна війна між США та Китаєм: покупці повернули літак
ZN UA
2025-04-20T19:36:16Z
Частини українців нарахують нову мінімальну пенсію після певного віку
Хвиля
2025-04-20T19:33:17Z
Популярний шоколад із Дубаю спричинив світовий дефіцит фісташок
Gazeta UA
2025-04-20T19:09:52Z
Став янголятком: Роналду з коханою зворушливо вшанували пам'ять покійного сина
GlavRed
2025-04-20T23:28:50Z
Ван Ністелрой прокоментував виліт Лестера з АПЛ
Football.ua
2025-04-20T21:28:59Z
Реал вирвав перемогу над Атлетіком завдяки божевільному м'ячу в овертаймі: відео суперголу
24tv
2025-04-20T21:03:54Z
Черговий божевільний удар Вальверде приніс Реалу перемогу в El Clasico проти Атлетіка
Football.ua
2025-04-20T21:01:46Z
Мілан додатково погіршив свої шанси на єврокубки мінімальною поразкою від Аталанти
Football.ua
2025-04-20T20:46:17Z
Світоліна у фіналі WTA здобула перший трофей за два роки
Факти ICTV
2025-04-20T20:39:26Z
Барелла: Інтер не повинен пропускати такі голи ні за яких обставин
Football.ua
2025-04-20T20:31:12Z
Болонья вирвала перемогу в Інтера на 94-й хвилині
Football.ua
2025-04-20T20:06:36Z
Нагадало битву Усик – Ф'юрі: українець переміг в Ер-Ріяді двометрового гіганта
24tv
2025-04-20T19:21:59Z
iPhone 16e почали збирати в Бразилії через введені Трампом тарифи
InternetUA
2025-04-21T03:01:39Z
Китай випробував водневу бомбу, що може знищити великі території
Gazeta UA
2025-04-21T02:27:02Z
Ілон Маск запускає у своїй соцмережі новий месенджер XChat
InternetUA
2025-04-21T02:01:59Z
Bungie зняла обмеження на огляди шутера Marathon через холодну реакцію гравців, - Forbes
InternetUA
2025-04-21T01:01:38Z
Власники GTA запатентували нову технологію анімації: що буде в новій частині гри
InternetUA
2025-04-20T23:01:59Z
"З аптечкою Червоного Хреста": Ісус зі штучного інтелекту порадив готуватись до кінця світу
Фокус
2025-04-20T23:01:51Z
У похованні знайшли незвичайну зброю
Gazeta UA
2025-04-20T22:39:56Z
З консистенцією зубної пасти: дослідники створили рідкий акумулятор
InternetUA
2025-04-20T19:34:02Z
ШІ генерує зображення гламурних ляльок у стилі Барбі: експерти попередили про загрозу
InternetUA
2025-04-20T18:31:24Z
Геній призводить до обновлення Tesla Model Y з веселим новим вихлопом
Топ Жир
2025-04-21T02:00:11Z
Ціни на вживані автомобілі з бензиновим двигуном вперше за два роки зростають, тоді як ціни на електромобілі швидко падають
Топ Жир
2025-04-21T00:45:41Z
Авто не реагує на кнопку старту: що рекомендують фахівці
Gazeta UA
2025-04-21T00:33:45Z
Як вибрати ідеальне авто для втечі після ограблення?
Топ Жир
2025-04-20T23:00:29Z
3 мільйони за кемпер у стилі космічної ери, який виглядає, ніби він з іншої планети
Топ Жир
2025-04-20T21:30:03Z
Ford призупиняє експорт автомобілів до Китаю через наслідки торгової війни з тарифами
Топ Жир
2025-04-20T20:15:10Z
Піастрі виграв Гран-прі Саудівської Аравії та очолив загальний залік
Факти ICTV
2025-04-20T19:42:33Z
Чи хто-небудь керує Porsche 911 Dakar? Ще один автомобіль перевернувся, забезпечивши прибуток у $100,000
Топ Жир
2025-04-20T18:45:48Z
5 ознак, що ваше авто на межі поломки — не чекайте на великий ремонт
360ua.news
2025-04-20T18:24:01Z