MY.UAНовини
Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт
Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт

Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт

Росія в липні повідомила про відмову від формату "зернової ініціативи" або ж, як її називають, "зернової угоди", завдяки якій українська агропродукція перевозилась Чорним морем. Зараз Україна не може вивозити будь-який експорт через морські порти, адже це небезпечно. Голова асоціації "Укрметалургпром" Олександр Каленков впевнений: рішення має бути знайдене, а українські порти – розблоковані.

Хто він: президент асоціації "Укрметалургпром".

Чому він: Відомий експерт в галузі економіки та промисловості. Вісім років тому обраний головою галузевої асоціації "Укрметалургпром", має великий досвід в управлінні, буврадником прем'єр-міністра України з економічних питань, заступником міністра промислової політики України. Має досвід роботи у зарубіжних інвестиційних кампаніях. Отримав ступінь магістра в управлінні бізнесом (МВА), ступінь магістра в фінансовому управлінні США.

Як ви наразі оцінюєте взагалі "зернову угоду", що діяла до середини липня 2023 року? Якими були головні переваги цього формату для України?

Сам термін "угода" тут дуже обманливий і дуже прикро, що його використовують. Адже може скластися враження, що це продукт переговорів щодо взаємовигідних умов. У цьому випадку це зовсім не так. Це як укласти угоду з людиною, яка тримає пістолет біля твоєї скроні. Це абсолютно ніяка неугода. Ми всі пам'ятаємо, що було рік тому. У України був повністю заблокований вихід в Чорне море, було багато залишків продукції, в тому числі, аграрна продукція. Треба розуміти взагалі значення портів для економіки України. Це не просто якийсь там фактор впливу на економіку поряд з іншими факторами. Україна традиційно – це експортоорієнтована держава, в якої дуже великий відсоток виробництва займає продукція, яка йде на експорт. Без можливості вивозити продукцію морем українська економіка не може існувати.

Тому, коли ми опинилися в блокаді, мова йшла про те, щоб хоча б щось вивезти. Я не знаю, хто перший запропонував цей формат, але це точно не угода. Це вимушений крок. Навіть якщо Україна не укладала ніяких угод з РФ, а тільки з ООН та з Туреччиною, все рівно це неприродні домовленості. Тому що Російська Федерація, атакуючи Україну, порушила десятки міжнародних угод, а тому числі, угод з міжнародної торгівлі. Усі країни намагаються відповідати правилам таких угод, угод міжнародної торгівлі, а Росія грубо своєю блокадою портів України грубо порушила цілий ряд морських договорів, це було дуже показово. Єдині країни, які можуть це робити, це терористичні організації та пірати. Це вони так діють, коли блокують цивільні грузи, вантажі. Російська Федерація заявила, що цей регіон небезпечний, що нібито судна, які прямують до України, перевозять військовий вантаж. Але це абсолютно зі стелі притягнуті аргументи, і це просто показує, що РФ чхати хотіла на будь-які міжнародні домовленості.

Росія припинила свою участь у "зерновій ініціативі", і це може бути шансом для України отримати новий формат, каже Олександр Каленков
Фото: Відкриті джерела

Звичайно, після початку блокади наших портів розпочались різні переговори в різних форматах, як розблокувати морську торгівлю України.Нажаль, врешті була протягнута ця форма "зернової ініціативи" чи "зернової угоди". Звісно, йдеться про потребу країн у нашій агропродукції, є гуманітарний аспект питання, коли саме Україна може забезпечувати світову продовольчу безпеку. Але з самого початку треба було з нашими міжнародними партнерами говорити про порушення Російською Федерацією законів морського судноплавства. До речі, на прикладі цієї зернової угоди ми прекрасно бачимо, що якісь побоювання Російської Федерації про перевезення морем до нас військового обладнання елементарно може вирішуватись перевірками суден. З іншого боку, ми вже побачили, як такі перевірки протягом минулого і цього року відбувалися — робилося з боку РФ усе, щоб якомога менше суден пропустити. Думаю, головна мета була для Росії — повністю заблокувати для України морську торгівлю, фактично, вплинувши таким чином на економіку країни.

Олександре, а якщо ми кажемо про зернову ініціативу, взагалі, в чому її головні недоліки або ризики?

Головний недолік — це те, що ми через цю угоду до деякого ступеня легітимізували вимоги Російської Федерації. Тобто ми з боку ООН, з боку Туреччини ми робимо дії, які можуть інтерпретуватися так, що ми з розумінням ставимося до побоювань Російської Федерації, що можуть везтися військові вантажі, і ми наче йдемо назустріч РФ та відокремлюємо аграрні грузи, зерно, і готові на перевірки вантажів. Тобто ми легітимізуємо претензії Російської Федерації на право блокувати торгівлю України, і в цьому ризик. І ризик в тому, що РФ свідомо організувала такі перевірки суден та так їх використовувала, щоб мінімізувати кількість суден, які йдуть до України. Фактично йдеться про легітимізацію незаконних дій РФ стосовно України. І ще один ризик: в будь-якій країні можуть бути війни, і тоді ця блокада буде розглядатися, як прийнятна дія. Зараз багато експертів бачать цю ситуацію так: блокада цивільних вантажів — це прямий шлях до економічної та гуманітарної катастрофи, це те, що може призвести до голоду, зубожіння населення.

"Нам треба відійти взагалі від слова "угода". Тому що ніяких угод не може бути з країною-терористом. Треба повертати все до міжнародного права".

Фактично, це тактика середньовіччя, коли в облогу береться місто. Всіма конвенціями такі дії заборонені.

А наші партнери говорять, от бачите, Російська Федерація побоюється, що буде іти морем зброя. Що ми маємо відповісти? Якщо Росія хоче перевіряти наші судна, давайте будемо перевіряти і російські судна. Тим більше, що Росія перевозить Чорним морем в 10 разів більше вантажів, ніж Україна.

Чи потрібна зміна формату зернової ініціативи, якими можуть бути наші дії взагалі і наших партнерів?

Перше, нам треба відійти взагалі від слова "угода". Тому що ніяких угод не може бути з країною-терористом. Треба повертати все до міжнародного права.

І зокрема треба відійти від слова "зернова", тому що морські шляхи потрібно відкрити для будь-якої цивільної продукції. Тобто, потрібно, щоб будь-яка продукція мала змогу як завозитися морем до України, так і вивозитися. Як я вже казав, це додаткові 18 мільярдів доларів на рік для України. Що ми повинні сказати нашим партнерам — це те, що Російська Федерація порушує всі закони, посилаючись на можливі військові вантажі. Але ми ж можемо погодитися, наприклад, на вибіркову перевірку суден, які йдуть з України та від України, якщо це буде супроводжуватися дзеркально такими ж перевірками і російських суден. Потрібно, щоб була створена міжнародна комісія, і нехай така комісія перевіряє кожне судно Російської Федерації. Це перше. Друге — потрібно забезпечити безпечну торгівлю України. І тут є два аспекти: безпековий та економічний.

Що в питанні безпеки можна зробити для забезпечення деблокади портів?

Звісно, надати Україні більше систем ППО, і я так розумію, що у наших партнерів після обстрілів Рені, Одеси, Миколаєва повинно було створитися розуміння, що Україні потрібно більше ППО для того, щоб захистити морські міста. По-друге, треба надати нам мінні тральщики, щоб ми могли моніторити наші територіальні води і міжнародні води.

Україні потрібно захистити приморські міста та порти від російських ракет, для цього необхідна допомога країн-партнерів, переконаний експерт
Фото: Getty Images

Впевнений, що РФ просто буде розкидувати міни на шляху суден, тож дуже потрібним є надання Україні цих мінних тральщиків, це важливий вклад в безпеку морського регіону. Звичайно, безпековий аспект — це не лише ППО та тральщики, але і літаки, нам потрібні F16 -16 — це також буде дуже дієвим механізмом, тому що це дозволить контролювати нашим силам, в тому числі, і регіон Чорного моря.

Які ще дії партнерів можуть допомогти Україні розвивати судноплавство в Чорному морі в умовах війни?

Це так званий економічний аспект. Вантажі та судна, які проходять, мають бути застраховані. Зрозуміло, що вартість судна – від 20 до 75 млн доларів плюс 20-25 мільйонів доларів вартість товару, плюс страховка екіпажу. Повинні бути страхові компанії, які зможуть взяти на себе такі великі ризики. А вони зможуть їх взяти, якщо буде зрозумілий механізм перестрахування. Наші партнери могли б створити фонд, який би забезпечив можливість перестрахування вантажів, що йдуть Чорним морем. Також є необхідність посилення санкцій проти РФ. Якщо Російська Федерація грубо порушує міжнародні закони морської торгівлі, то взагалі яка може бути торгівля з Російською Федерацією? Повинна бути тотальна заборона морської торгівлі з Російською Федерацією. Якщо треті країни не підтримують санкції, треба накладати санкції на ті країни, на страхові компанії, які обслуговують РФ, та інше.

Повертаючись до ситуації з блокадою портів. Ми бачимо, що ця зернова ініціатива діяла лише щодо певної групи агропродукції,але багато секторів лишалися поза можливістю перевозити морем свою продукцію. На ваш погляд, які галузі в Україні найбільше постраждали вже від блокади морських портів?

Традиційно до війни, наприклад, ще в лютому минулого року, ми вивозили морем 40% виробленої в країні аграрної продукції, 40% продукції ГМК та 20% інших сегментів. Тобто, у нас вивозилась кольорова металургія, хімія, інше. Врешті від блокади постраждав і експорт, і імпорт. Галузям дуже важко без морських шляхів, без портів. Не лише металургії чи хімпрому, енергетиці теж, адже вугілля ми теж отримували через море.

"Є необхідність посилення санкцій проти РФ. Повинна бути тотальна заборона морської торгівлі з Російською Федерацією".

І, звичайно, величезна частина експорту йшла морем. Звісно, сектори прилаштувалися до нових умов, були знайдені альтернативні шляхи, але ми бачимо, що ніякі інші логістичні маршрути не замінять морських перевезень. Порти відіграють колосальну роль в економіці України. Наприклад, ми рахували, що лише ГМК міг би наростити експорт на понад 8 млрд доларів, якщо відкрити морські перевезення. Це кошти, які створюють економічний розвиток. А якщо казати загалом по усім галузям, то зростання експорту було б понад 18 млрд доларів. Це все додало б нашому державному бюджету платежів більше ніж на 135 млрд грн.

Як зараз відбувається експорт продукції ГМК з України і як ці нові шляхи відображаються на вартості логістики та втратах часу для виробників?

Головній чинник — це вартість перевезень. Адже доставка вантажів наземними шляхами коштує у 4-5 разів вище за доставку морем. А це суттєво, тому що це дуже додає до загальної собівартості продукції. Якщо у вас логістика дорожчає в 4-5 разів, це робить вашу продукцію не конкурентоздатною. Тому що продукція йде до західного прикордонпереходу, залізною дорогою України, тоді залізною дорогою європейського перевізника, потім до портів — Констанци в Румунії чи інших, і це реально збільшує вартість нашої продукції на світових ринках.

"Потрібна увага з боку міністерства, створення координаційного центру для вирішення питання вільного судноплавства в Чорному морі".

По-друге, так, ми маємо альтернативні можливості через дунайські порти, через Рені, але це не може бути повноцінною заміною морських портів. І ще одне: дуже важливі наслідки того, що блокується українська продукція, — це відкриття Росією нових ринків, поки з них пішла українська продукція. На всіх ринках, коли ми поставляємо аграрну продукцію, чи продукцію ГМК, чи хімії, ми завжди конкурували з російською продукцією. Зараз, коли ми не можемо поставляти продукцію, на ринках утворюється дефіцит, який заповнюється продукцією з РФ.

Олександр Каленков: "Доставка вантажів наземними шляхами коштує у 4-5 разів вище за доставку морем"
Фото: Укрметалургпром

До речі, це ще один аспект, чому для росіян так суттєво важлива ця блокада портів України. Перше — задіяти суттєву шкоду економіці України, друге – звільнити ринки від наших товарів, щоб завозити туди свою продукцію. Ми не можемо поставляти свою продукцію, тому що заблоковано море, і ми втрачаємо свої ринки, які займають виробники з країни-агресора та отримують мільярди доларів виручки.

Деякі європейські країни пропонують свої порти для вивезення української агропродукції. Такі заяви є від Литви, від Хорватії та інших країн. На ваш погляд, чи є така доцільна підтримка з боку країн ЄС, а також чи зможуть експортери інших галузей розраховувати на певну допомогу у питанні доступу до портів різних країн?

Будь-яка підтримка важлива, навіть якщо вона символічна. А в цьому випадку вона саме символічна, тому що треба ще до цих портів довезти продукцію. І мова навіть не про зростання вартості доставки в 4-5 разів, а про неможливість фізично перевезти весь цей вантаж. І тому це важливий крок з боку країн-партнерів, але він не вирішить проблем. Зараз також підіймається питання про якісь зелені коридори на аграрну продукцію. Знову ж таки, це дуже дивно виглядає, що мова тільки про аграрну продукцію. Адже нам потрібно вивозити всю продукцію з України на експорт, а не лише зерно.

Наприклад, якщо буде якийсь вигідний для українських компаній тариф перевезення залізницею в ЄС, і якийсь фонд буде, з якого перевізнику компенсуватиметься вартість тарифу, то нам би це дуже допомогло. Та навіть в цьому разі ми не зможемо вивезти всю продукцію через обмеження на західних прикордонпереходах України.

Експерт впевнений: якщо морем можна буде вивозити продукцію металургії, це суттєво вплине на вітчизняний ВВП
Фото: УНІАН

Чи йдуть наразі якісь консультації з Мінфраструктури та іншими відомствами щодо покращення ситуації з експортом не лише зерна, але й металургії?

Знаю, шо певна робота ведеться на рівні Міністерства інфраструктури, але, нажаль, цього недостатньо. Ці питання перевезень — вони не лише стосуються Мінінфраструктури, але й міністерства економіки, а ще Міноборони, Міненерго. Тобто більшості нашого уряду це питання перевезень експорту стосується напряму. Тому, звісно, потрібна увага з боку міністерство, створення координаційного центру для вирішення проблемних питань. І для вирішення питання вільного судноплавства в Чорному морі. Думаю, на політичному рівні, зокрема і наш президент Володимир Зеленський, який вже робить дуже багато надважливих речей і постійно домовляється з нашими партнерами про допомогу Україні, він теж може підняти питання вивезення з України експорту морем із нашими партнерами.

Якщо Україні вдасться звільнити морські шляхи від блокади з боку РФ, яким буде економічний ефект?

Морські шляхи та їхня деблокада – це зараз найважливіше економічне питання для України. Деблокада Чорного моря для всіх видів товарів забезпечить якнайменше зростання на 10% ВВП. Це – сотні мільярдів гривень додатково у держбюджеті. І це до 20 мільярдів доларів додаткових валютних надходжень в Україну. А якщо ми говоримо про кількість трудових ресурсів, на яких має вплив ситуація в Чорному морі, то це до півмільйона людей, які працюють в економіці України.

Теги за темою
експорт
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Юлія Буйновська: Я досить довго воювала з невпевненістю в собі, тим паче на сцені
Комсомольская правда
2025-09-14T13:07:17Z
У Шарліз Терон викрали авто, а Бреда Пітта пограбували: що відбувається в Лос-Анджелесі
Фокус
2025-09-14T13:06:27Z
80% російського кінопрокату складають пропагандистські фільми, — розвідка
Детектор М
2025-09-14T12:42:30Z
Найталановитіша акторка України: Сеітаблаєв назвав свою фаворитку
GlavRed
2025-09-14T12:27:29Z
"Пішов так рано": Дзідзьо показав єдине прижиттєве фото з батьком
GlavRed
2025-09-14T12:27:25Z
Рецензія на фільм "Малевич"
ITC
2025-09-14T12:12:04Z
Творці " Брати Супер Маріо в кіно " опублікували тизер сиквелу та назвали дату виходу
Детектор М
2025-09-14T10:48:36Z
«Хлібний капітан України». У Києві презентували фільм про Олексія Вадатурського
Детектор М
2025-09-14T10:30:21Z
"Нагадувала гру в дворовий футбол": Суханов поділився одкровенням про новий роман
GlavRed
2025-09-14T10:27:08Z
США та Китай проведуть переговори щодо TikTok, мит та нафти РФ у Мадриді
Европейская правда
2025-09-14T13:18:20Z
Пасажири Ryanair можуть перевозити 3 одиниці багажу безкоштовно: але є одна умова
24tv
2025-09-14T13:15:02Z
Пенсії під загрозою: головні помилки, які можуть залишити без виплат
GlavRed
2025-09-14T13:06:30Z
"Нафтогаз" вводить бонуси для споживачів: українцям пояснили, як зекономити
24tv
2025-09-14T13:03:22Z
Невелика виноробня може вийти у прибуток за кілька років
AgroPortal
2025-09-14T13:00:25Z
"Укрпошта" планує виконати нові вимоги НБУ щодо капіталу без залучення грошей з держбюджету
ZN UA
2025-09-14T12:53:24Z
У Росії очікуються масові банкрутства забудовників - розвідка
УкраинФорм
2025-09-14T12:52:04Z
Яка сума залишається на руки: податки для найманих працівників у вересні
24tv
2025-09-14T12:45:41Z
Українців попередили про новий стрибок цін: олія може подорожчати мінімум на 40%
Фокус
2025-09-14T12:42:25Z
У Німеччині закликають НАТО терміново закупити безпілотники для захисту від Росії
Европейская правда
2025-09-14T13:21:24Z
Надзвичайно дорого: в Генштабі розкрили, скільки коштує Україні один день війни
GlavRed
2025-09-14T13:21:14Z
У Непалі під час масових протестів загинули понад 70 людей
УкраинФорм
2025-09-14T13:18:42Z
У посла України в Албанії стався серцевий напад
Европейская правда
2025-09-14T13:15:54Z
У Румунії відреагували на дронові провокації рф
iPress
2025-09-14T13:12:19Z
Новий етап "тихої експансії": у ЦПД розповіли, що означає намір Росії надати безвіз для китайців
Gazeta UA
2025-09-14T13:09:52Z
В Росії "злили" таємні карти Герасимова щодо війни проти України - що задумала РФ
GlavRed
2025-09-14T13:00:05Z
Трамп засумнівався у здатності вплинути на путіна щодо війни в Україні – Axios
iPress
2025-09-14T12:57:52Z
Це прецедент: економіст пояснив важливість введення санкцій США проти низки країн
24tv
2025-09-14T12:54:39Z
На кордоні затримали чоловіка з паспортом Саудівської Аравії: що з’ясувалося
TSN
2025-09-14T13:21:32Z
У Кракові літак зійшов зі смуги: польоти призупинено
Европейская правда
2025-09-14T13:03:49Z
Свириденко розповіла про ліквідацію наслідків вибуху поїзда: 28 рейсів йдуть зміненими маршрутами
Хвиля
2025-09-14T13:03:11Z
У центрі Ніжина впали уламки російського безпілотника
УкраинФорм
2025-09-14T12:57:24Z
Вибухи на залізниці: поліція Київщини озвучила нові деталі інциденту
TSN
2025-09-14T12:51:32Z
Детонація боєприпасів на залізниці в Київській області: правоохоронці відкрили кримінальне провадження
ZN UA
2025-09-14T12:45:08Z
У Німеччині затримки потягів через пожежу на станції та автомобіль, який врізався в міст
Европейская правда
2025-09-14T12:39:18Z
Через пошкодження на німецькій залізниці порушений рух потягів
УкраинФорм
2025-09-14T12:24:32Z
Поліція розслідує детонацію боєприпасів у вантажному вагоні на Київщині
Комсомольская правда
2025-09-14T12:21:29Z
Росія випробувала біля кордонів НАТО гіперзвукову ракету «Циркон»
ГЛАВКОМ NET
2025-09-14T13:21:59Z
У яких випадках встановлення паркану може призвести до штрафу
24tv
2025-09-14T13:15:07Z
У Києві відкрили пам’ятний знак на честь українських танкістів
УкраинФорм
2025-09-14T13:09:26Z
Естонія планує надати 100 млн євро на військову підтримку України наступного року
Европейская правда
2025-09-14T13:06:22Z
Гора валентинок, шоколаду та сердечок. Такий День закоханих у школі згадують всі з усмішкою
Telegraf
2025-09-14T13:06:10Z
Кого з мобілізованих не мають права відправляти на фронт
24tv
2025-09-14T13:03:16Z
Росія запустила гіперзвукову ракету «Циркон» у Баренцевому морі під час навчань із Білоруссю
УкраинФорм
2025-09-14T13:00:44Z
Рибак ловив на звичайні снасті: на гачок потрапив трофей
Telegraf
2025-09-14T12:52:21Z
У Франківську вшанували пам’ять депортованих у 1944-1951 роках українців
УкраинФорм
2025-09-14T12:45:04Z
100 г в барабан — і за один цикл пралка позбудеться бруду, накипу та плісняви: дієвий трюк
TSN
2025-09-14T12:51:58Z
Найкорисніші та найшкідливіші фрукти для травлення: рейтинг гастроентеролога
TSN
2025-09-14T12:33:01Z
Зменшує набряки та знімає втому: який огірок здатний повернути ідеальний тон шкіри
Gazeta UA
2025-09-14T11:12:31Z
Від косметики до їжі: де ховаються фталати, і чому це небезпечно
24tv
2025-09-14T11:06:31Z
Чому блакитні очі насправді не блакитні, а зелені – найрідкісніші
24tv
2025-09-14T11:03:08Z
Тетріс може допомогти у боротьбі з ПТСР – як це працює
24tv
2025-09-14T08:45:29Z
Салат із броколі проти раку: міф чи реальність
24tv
2025-09-14T08:24:01Z
Найдорожчий у світі: грам цього металу коштує понад 2 тисячі доларів
24tv
2025-09-14T05:18:44Z
Як організувати харчування школяра при нестачі сну після нічних тривог - поради дієтолога
Комсомольская правда
2025-09-14T05:03:16Z
Евакуатор не потрібен: що робити водіям, коли заблокувалося кермо авто
GlavRed
2025-09-14T12:27:50Z
Астон Мартін: Суперпозашляховик втратив майже 85 тисяч доларів за три місяці
Топ Жир
2025-09-14T11:51:44Z
Найпотужніша модель Audi RS пропонує те, що недоступне навіть BMW M5
Топ Жир
2025-09-14T10:09:56Z
Непоказний ексклюзив: у Києві помітили унікальний спортивний Volkswagen Passat B5
Фокус
2025-09-14T09:36:06Z
Електричні вантажівки MAN eTGX наїздили понад 5 млн км
AutoCentre
2025-09-14T08:04:21Z
Найпопулярнішими серед ввезених легковиків з пробігом є бензинові авто - Укравтопром
УкраинФорм
2025-09-14T08:00:10Z
Дверцята закривати чи ні: 6 помилок, які псують пральну машину
Фокус
2025-09-14T06:30:29Z
Подряпали авто і зникли: водіям назвали першу необхідну дію
Хвиля
2025-09-14T02:30:03Z
Aston Martin здобула значний технологічний успіх з кібершинами, які можуть потрапити під заборону в США
Топ Жир
2025-09-13T23:21:06Z
У Вінниці провели дві операції з пересадки нирок за один день
УкраинФорм
2025-09-14T13:21:40Z
Температура не вище 25, дощі у частині регіонів: яку погоду очікувати 15 вересня
24tv
2025-09-14T13:21:36Z
Партизани здійснили диверсію на залізниці в Карачаєво-Черкеській Республіці
УкраинФорм
2025-09-14T13:21:35Z
Воїни ГУР знищили російський ЗРК "Бук-М3" у Запорізькій області
ZN UA
2025-09-14T13:21:09Z
Сьогодні будуть грози: які регіони накриє негода
24tv
2025-09-14T13:09:18Z
Смерть над головою: як захищають від дронів дороги на Донеччині
Telegraf
2025-09-14T13:06:00Z
Прогноз погоди на тиждень з 15 по 21 вересня у Харкові: синоптики зробили важливе попередження
Политека
2025-09-14T13:00:48Z
ЗСУ відкинули РФ на Сумщині, ворог просунувся на двох напрямках - DeepState
GlavRed
2025-09-14T12:33:40Z
Спецпризначенці здійснили комбіновану атаку на залізничну інфраструктуру Росії - джерело
УкраинФорм
2025-09-14T12:27:55Z
Де три відмінності між хлопцями, які катаються на сноуборді: лише уважні вгадають
GlavRed
2025-09-14T12:27:08Z
Красиві, але небезпечні: дерева, які швидко перетворюють подвір'я на кошмар
GlavRed
2025-09-14T12:27:08Z
Одна ложка - і унітаз сяє: 100%-вий натуральний засіб проти стійких плям
GlavRed
2025-09-14T12:27:06Z
Покинутий кар'єр став "найнебезпечнішим" місцем для відпочинку в світі
Фокус
2025-09-14T11:36:03Z
Коли гості вже не порозі: готуємо ароматні какао-кекси за 5 хвилин
24tv
2025-09-14T11:27:46Z
Завжди неохайні: чому шафи на кухні виглядають загромадженими та як це виправити
24tv
2025-09-14T11:27:36Z
Суцільне катування, – мандрівникам ніколи не слід обирати це місце для польоту
24tv
2025-09-14T11:27:08Z
Названо найщасливіше місто для відпочинку у світі – це відома столиця у Європі
24tv
2025-09-14T11:21:04Z
Ніколи не робіть цього: СЕО компанії назвав три "червоні прапорці" на співбесіді
Фокус
2025-09-14T11:00:07Z
5 маркетингових професій, які штучний інтелект не зможе замінити
InternetUA
2025-09-14T13:03:02Z
Літієві батареї раптом "порозумнішали": яка функція змусить їх працювати краще
Фокус
2025-09-14T13:00:29Z
Компанія-власниця Rolling Stone та Variety подала до суду на Google через огляди ШІ
Детектор М
2025-09-14T12:54:25Z
Що таке теорія мертвого інтернету: подробиці дивної конспірології про штучний інтелект
InternetUA
2025-09-14T12:33:54Z
Як сказати коту «ні» так, щоб він його зрозумів - розкрито головний секрет
GlavRed
2025-09-14T12:27:49Z
Windows 10 залишився місяць життя: користувачів попередили про завершення підтримки
TSN
2025-09-14T12:06:38Z
Новий формат від Samsung: смартфон, який розгортається в планшет
360ua.news
2025-09-14T11:57:13Z
Скандальна блогерка Діанка вперше стала мамою і розсекретила стать дитини
24tv
2025-09-14T11:48:14Z
Прямо перед очима: оптична ілюзія з літаками у небі поставила в ступір мережу
Фокус
2025-09-14T11:45:21Z
"Помстився двічі за Кличка": зірка українського боксу назвав найкращого боксера у світі
24tv
2025-09-14T13:21:58Z
Зіркова тенісистка Світоліна вперше засвітила обличчя доньки
GlavRed
2025-09-14T13:03:45Z
Збірна України із сумо - друга у командному заліку ЧС-2025
УкраинФорм
2025-09-14T13:03:42Z
Паласіос вибув на тривалий термін через травму
Football.ua
2025-09-14T13:00:53Z
Полісся мінімально здолало Кривбас
Football.ua
2025-09-14T12:53:23Z
Футболісту збірної України знадобилося 12 хвилин, щоб забити дебютний гол в Іспанії
Telegraf
2025-09-14T12:52:17Z
Ванат дебютує у стартовому складі Жирони проти Сельти, Крапивцов у запасі
Football.ua
2025-09-14T12:51:40Z
«Полісся» перемогло у гостях «Кривбас» у чемпіонаті України з футболу
УкраинФорм
2025-09-14T12:42:15Z
Ексчемпіона світу з боксу знайдено мертвим у власному будинку
ГЛАВКОМ NET
2025-09-14T12:33:57Z