MY.UAНовини
Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт
Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт

Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт

Росія в липні повідомила про відмову від формату "зернової ініціативи" або ж, як її називають, "зернової угоди", завдяки якій українська агропродукція перевозилась Чорним морем. Зараз Україна не може вивозити будь-який експорт через морські порти, адже це небезпечно. Голова асоціації "Укрметалургпром" Олександр Каленков впевнений: рішення має бути знайдене, а українські порти – розблоковані.

Хто він: президент асоціації "Укрметалургпром".

Чому він: Відомий експерт в галузі економіки та промисловості. Вісім років тому обраний головою галузевої асоціації "Укрметалургпром", має великий досвід в управлінні, буврадником прем'єр-міністра України з економічних питань, заступником міністра промислової політики України. Має досвід роботи у зарубіжних інвестиційних кампаніях. Отримав ступінь магістра в управлінні бізнесом (МВА), ступінь магістра в фінансовому управлінні США.

Як ви наразі оцінюєте взагалі "зернову угоду", що діяла до середини липня 2023 року? Якими були головні переваги цього формату для України?

Сам термін "угода" тут дуже обманливий і дуже прикро, що його використовують. Адже може скластися враження, що це продукт переговорів щодо взаємовигідних умов. У цьому випадку це зовсім не так. Це як укласти угоду з людиною, яка тримає пістолет біля твоєї скроні. Це абсолютно ніяка неугода. Ми всі пам'ятаємо, що було рік тому. У України був повністю заблокований вихід в Чорне море, було багато залишків продукції, в тому числі, аграрна продукція. Треба розуміти взагалі значення портів для економіки України. Це не просто якийсь там фактор впливу на економіку поряд з іншими факторами. Україна традиційно – це експортоорієнтована держава, в якої дуже великий відсоток виробництва займає продукція, яка йде на експорт. Без можливості вивозити продукцію морем українська економіка не може існувати.

Тому, коли ми опинилися в блокаді, мова йшла про те, щоб хоча б щось вивезти. Я не знаю, хто перший запропонував цей формат, але це точно не угода. Це вимушений крок. Навіть якщо Україна не укладала ніяких угод з РФ, а тільки з ООН та з Туреччиною, все рівно це неприродні домовленості. Тому що Російська Федерація, атакуючи Україну, порушила десятки міжнародних угод, а тому числі, угод з міжнародної торгівлі. Усі країни намагаються відповідати правилам таких угод, угод міжнародної торгівлі, а Росія грубо своєю блокадою портів України грубо порушила цілий ряд морських договорів, це було дуже показово. Єдині країни, які можуть це робити, це терористичні організації та пірати. Це вони так діють, коли блокують цивільні грузи, вантажі. Російська Федерація заявила, що цей регіон небезпечний, що нібито судна, які прямують до України, перевозять військовий вантаж. Але це абсолютно зі стелі притягнуті аргументи, і це просто показує, що РФ чхати хотіла на будь-які міжнародні домовленості.

Росія припинила свою участь у "зерновій ініціативі", і це може бути шансом для України отримати новий формат, каже Олександр Каленков
Фото: Відкриті джерела

Звичайно, після початку блокади наших портів розпочались різні переговори в різних форматах, як розблокувати морську торгівлю України.Нажаль, врешті була протягнута ця форма "зернової ініціативи" чи "зернової угоди". Звісно, йдеться про потребу країн у нашій агропродукції, є гуманітарний аспект питання, коли саме Україна може забезпечувати світову продовольчу безпеку. Але з самого початку треба було з нашими міжнародними партнерами говорити про порушення Російською Федерацією законів морського судноплавства. До речі, на прикладі цієї зернової угоди ми прекрасно бачимо, що якісь побоювання Російської Федерації про перевезення морем до нас військового обладнання елементарно може вирішуватись перевірками суден. З іншого боку, ми вже побачили, як такі перевірки протягом минулого і цього року відбувалися — робилося з боку РФ усе, щоб якомога менше суден пропустити. Думаю, головна мета була для Росії — повністю заблокувати для України морську торгівлю, фактично, вплинувши таким чином на економіку країни.

Олександре, а якщо ми кажемо про зернову ініціативу, взагалі, в чому її головні недоліки або ризики?

Головний недолік — це те, що ми через цю угоду до деякого ступеня легітимізували вимоги Російської Федерації. Тобто ми з боку ООН, з боку Туреччини ми робимо дії, які можуть інтерпретуватися так, що ми з розумінням ставимося до побоювань Російської Федерації, що можуть везтися військові вантажі, і ми наче йдемо назустріч РФ та відокремлюємо аграрні грузи, зерно, і готові на перевірки вантажів. Тобто ми легітимізуємо претензії Російської Федерації на право блокувати торгівлю України, і в цьому ризик. І ризик в тому, що РФ свідомо організувала такі перевірки суден та так їх використовувала, щоб мінімізувати кількість суден, які йдуть до України. Фактично йдеться про легітимізацію незаконних дій РФ стосовно України. І ще один ризик: в будь-якій країні можуть бути війни, і тоді ця блокада буде розглядатися, як прийнятна дія. Зараз багато експертів бачать цю ситуацію так: блокада цивільних вантажів — це прямий шлях до економічної та гуманітарної катастрофи, це те, що може призвести до голоду, зубожіння населення.

"Нам треба відійти взагалі від слова "угода". Тому що ніяких угод не може бути з країною-терористом. Треба повертати все до міжнародного права".

Фактично, це тактика середньовіччя, коли в облогу береться місто. Всіма конвенціями такі дії заборонені.

А наші партнери говорять, от бачите, Російська Федерація побоюється, що буде іти морем зброя. Що ми маємо відповісти? Якщо Росія хоче перевіряти наші судна, давайте будемо перевіряти і російські судна. Тим більше, що Росія перевозить Чорним морем в 10 разів більше вантажів, ніж Україна.

Чи потрібна зміна формату зернової ініціативи, якими можуть бути наші дії взагалі і наших партнерів?

Перше, нам треба відійти взагалі від слова "угода". Тому що ніяких угод не може бути з країною-терористом. Треба повертати все до міжнародного права.

І зокрема треба відійти від слова "зернова", тому що морські шляхи потрібно відкрити для будь-якої цивільної продукції. Тобто, потрібно, щоб будь-яка продукція мала змогу як завозитися морем до України, так і вивозитися. Як я вже казав, це додаткові 18 мільярдів доларів на рік для України. Що ми повинні сказати нашим партнерам — це те, що Російська Федерація порушує всі закони, посилаючись на можливі військові вантажі. Але ми ж можемо погодитися, наприклад, на вибіркову перевірку суден, які йдуть з України та від України, якщо це буде супроводжуватися дзеркально такими ж перевірками і російських суден. Потрібно, щоб була створена міжнародна комісія, і нехай така комісія перевіряє кожне судно Російської Федерації. Це перше. Друге — потрібно забезпечити безпечну торгівлю України. І тут є два аспекти: безпековий та економічний.

Що в питанні безпеки можна зробити для забезпечення деблокади портів?

Звісно, надати Україні більше систем ППО, і я так розумію, що у наших партнерів після обстрілів Рені, Одеси, Миколаєва повинно було створитися розуміння, що Україні потрібно більше ППО для того, щоб захистити морські міста. По-друге, треба надати нам мінні тральщики, щоб ми могли моніторити наші територіальні води і міжнародні води.

Україні потрібно захистити приморські міста та порти від російських ракет, для цього необхідна допомога країн-партнерів, переконаний експерт
Фото: Getty Images

Впевнений, що РФ просто буде розкидувати міни на шляху суден, тож дуже потрібним є надання Україні цих мінних тральщиків, це важливий вклад в безпеку морського регіону. Звичайно, безпековий аспект — це не лише ППО та тральщики, але і літаки, нам потрібні F16 -16 — це також буде дуже дієвим механізмом, тому що це дозволить контролювати нашим силам, в тому числі, і регіон Чорного моря.

Які ще дії партнерів можуть допомогти Україні розвивати судноплавство в Чорному морі в умовах війни?

Це так званий економічний аспект. Вантажі та судна, які проходять, мають бути застраховані. Зрозуміло, що вартість судна – від 20 до 75 млн доларів плюс 20-25 мільйонів доларів вартість товару, плюс страховка екіпажу. Повинні бути страхові компанії, які зможуть взяти на себе такі великі ризики. А вони зможуть їх взяти, якщо буде зрозумілий механізм перестрахування. Наші партнери могли б створити фонд, який би забезпечив можливість перестрахування вантажів, що йдуть Чорним морем. Також є необхідність посилення санкцій проти РФ. Якщо Російська Федерація грубо порушує міжнародні закони морської торгівлі, то взагалі яка може бути торгівля з Російською Федерацією? Повинна бути тотальна заборона морської торгівлі з Російською Федерацією. Якщо треті країни не підтримують санкції, треба накладати санкції на ті країни, на страхові компанії, які обслуговують РФ, та інше.

Повертаючись до ситуації з блокадою портів. Ми бачимо, що ця зернова ініціатива діяла лише щодо певної групи агропродукції,але багато секторів лишалися поза можливістю перевозити морем свою продукцію. На ваш погляд, які галузі в Україні найбільше постраждали вже від блокади морських портів?

Традиційно до війни, наприклад, ще в лютому минулого року, ми вивозили морем 40% виробленої в країні аграрної продукції, 40% продукції ГМК та 20% інших сегментів. Тобто, у нас вивозилась кольорова металургія, хімія, інше. Врешті від блокади постраждав і експорт, і імпорт. Галузям дуже важко без морських шляхів, без портів. Не лише металургії чи хімпрому, енергетиці теж, адже вугілля ми теж отримували через море.

"Є необхідність посилення санкцій проти РФ. Повинна бути тотальна заборона морської торгівлі з Російською Федерацією".

І, звичайно, величезна частина експорту йшла морем. Звісно, сектори прилаштувалися до нових умов, були знайдені альтернативні шляхи, але ми бачимо, що ніякі інші логістичні маршрути не замінять морських перевезень. Порти відіграють колосальну роль в економіці України. Наприклад, ми рахували, що лише ГМК міг би наростити експорт на понад 8 млрд доларів, якщо відкрити морські перевезення. Це кошти, які створюють економічний розвиток. А якщо казати загалом по усім галузям, то зростання експорту було б понад 18 млрд доларів. Це все додало б нашому державному бюджету платежів більше ніж на 135 млрд грн.

Як зараз відбувається експорт продукції ГМК з України і як ці нові шляхи відображаються на вартості логістики та втратах часу для виробників?

Головній чинник — це вартість перевезень. Адже доставка вантажів наземними шляхами коштує у 4-5 разів вище за доставку морем. А це суттєво, тому що це дуже додає до загальної собівартості продукції. Якщо у вас логістика дорожчає в 4-5 разів, це робить вашу продукцію не конкурентоздатною. Тому що продукція йде до західного прикордонпереходу, залізною дорогою України, тоді залізною дорогою європейського перевізника, потім до портів — Констанци в Румунії чи інших, і це реально збільшує вартість нашої продукції на світових ринках.

"Потрібна увага з боку міністерства, створення координаційного центру для вирішення питання вільного судноплавства в Чорному морі".

По-друге, так, ми маємо альтернативні можливості через дунайські порти, через Рені, але це не може бути повноцінною заміною морських портів. І ще одне: дуже важливі наслідки того, що блокується українська продукція, — це відкриття Росією нових ринків, поки з них пішла українська продукція. На всіх ринках, коли ми поставляємо аграрну продукцію, чи продукцію ГМК, чи хімії, ми завжди конкурували з російською продукцією. Зараз, коли ми не можемо поставляти продукцію, на ринках утворюється дефіцит, який заповнюється продукцією з РФ.

Олександр Каленков: "Доставка вантажів наземними шляхами коштує у 4-5 разів вище за доставку морем"
Фото: Укрметалургпром

До речі, це ще один аспект, чому для росіян так суттєво важлива ця блокада портів України. Перше — задіяти суттєву шкоду економіці України, друге – звільнити ринки від наших товарів, щоб завозити туди свою продукцію. Ми не можемо поставляти свою продукцію, тому що заблоковано море, і ми втрачаємо свої ринки, які займають виробники з країни-агресора та отримують мільярди доларів виручки.

Деякі європейські країни пропонують свої порти для вивезення української агропродукції. Такі заяви є від Литви, від Хорватії та інших країн. На ваш погляд, чи є така доцільна підтримка з боку країн ЄС, а також чи зможуть експортери інших галузей розраховувати на певну допомогу у питанні доступу до портів різних країн?

Будь-яка підтримка важлива, навіть якщо вона символічна. А в цьому випадку вона саме символічна, тому що треба ще до цих портів довезти продукцію. І мова навіть не про зростання вартості доставки в 4-5 разів, а про неможливість фізично перевезти весь цей вантаж. І тому це важливий крок з боку країн-партнерів, але він не вирішить проблем. Зараз також підіймається питання про якісь зелені коридори на аграрну продукцію. Знову ж таки, це дуже дивно виглядає, що мова тільки про аграрну продукцію. Адже нам потрібно вивозити всю продукцію з України на експорт, а не лише зерно.

Наприклад, якщо буде якийсь вигідний для українських компаній тариф перевезення залізницею в ЄС, і якийсь фонд буде, з якого перевізнику компенсуватиметься вартість тарифу, то нам би це дуже допомогло. Та навіть в цьому разі ми не зможемо вивезти всю продукцію через обмеження на західних прикордонпереходах України.

Експерт впевнений: якщо морем можна буде вивозити продукцію металургії, це суттєво вплине на вітчизняний ВВП
Фото: УНІАН

Чи йдуть наразі якісь консультації з Мінфраструктури та іншими відомствами щодо покращення ситуації з експортом не лише зерна, але й металургії?

Знаю, шо певна робота ведеться на рівні Міністерства інфраструктури, але, нажаль, цього недостатньо. Ці питання перевезень — вони не лише стосуються Мінінфраструктури, але й міністерства економіки, а ще Міноборони, Міненерго. Тобто більшості нашого уряду це питання перевезень експорту стосується напряму. Тому, звісно, потрібна увага з боку міністерство, створення координаційного центру для вирішення проблемних питань. І для вирішення питання вільного судноплавства в Чорному морі. Думаю, на політичному рівні, зокрема і наш президент Володимир Зеленський, який вже робить дуже багато надважливих речей і постійно домовляється з нашими партнерами про допомогу Україні, він теж може підняти питання вивезення з України експорту морем із нашими партнерами.

Якщо Україні вдасться звільнити морські шляхи від блокади з боку РФ, яким буде економічний ефект?

Морські шляхи та їхня деблокада – це зараз найважливіше економічне питання для України. Деблокада Чорного моря для всіх видів товарів забезпечить якнайменше зростання на 10% ВВП. Це – сотні мільярдів гривень додатково у держбюджеті. І це до 20 мільярдів доларів додаткових валютних надходжень в Україну. А якщо ми говоримо про кількість трудових ресурсів, на яких має вплив ситуація в Чорному морі, то це до півмільйона людей, які працюють в економіці України.

Теги за темою
экспорт
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Анастасия Приходько впервые за долгое время показала мужа и обратилась к нему в особый день
TSN
2025-10-26T08:21:24Z
Известный украинский певец подался на нацотбор на "Евровидение-2026" после предыдущих трех неудач
TSN
2025-10-26T08:21:24Z
"Я за военный переворот": певец Олег Скрипка рассказал, что украинцы на руководящие должности выбирают не тех
Знай
2025-10-26T07:51:18Z
Украсит любой образ: Андре Тан назвал главный аксессуар осени-2025
Знай
2025-10-25T20:51:09Z
Под вино и в режим "не планировали": Грейс Абрамс рассказала, как напилась с Тейлор Свифт и написала "Us"
Знай
2025-10-25T19:51:59Z
Модный маникюр-2026: гармония цвета, пастели и блеска на ваших ногтях
TSN
2025-10-25T15:36:09Z
Дашу Квиткову после свадьбы с Бражко заподозрили в беременности: блогерша отреагировала
TSN
2025-10-25T13:51:14Z
48-летнего Орландо Блума застали на свидании после разрыва с Кэти Перри — что известно
TSN
2025-10-25T13:06:18Z
Евровидение-2026: 5 украинских звезд, которым закрыт путь на сцену навсегда — и это не Оля Полякова
Знай
2025-10-25T11:51:08Z
Сегодня отключений света будет меньше – как будут отключать электроэнергию
Новости Украины
2025-10-26T09:12:21Z
Если батареи холодные, а суммы в платежках не меняются: что делать, чтобы меньше платить за некачественные услуги
Знай
2025-10-26T09:06:59Z
Кыргызстан запускает национальную криптовалюту при поддержке Binance
Апостроф
2025-10-26T08:57:29Z
Проверки и блокирование счетов: украинцам пригрозили за переводы
Знай
2025-10-26T08:36:33Z
Курс доллара до конца месяца: чего ожидать украинцам
TSN
2025-10-26T08:21:04Z
ООО "Маршалл Файнест Тобакко Юкрейн": теневой табачный бизнес под прикрытием легального производства
Знай
2025-10-26T07:21:18Z
Молдова сократила тариф на транзит газа в Украину на отопительный сезон 2025-2026
Апостроф
2025-10-26T05:39:54Z
Тариф на воду с 1 января: украинцев ждет рост в платежках
Знай
2025-10-26T05:06:19Z
Блэкауты ударят по ценам на продукты: как подорожают мясо, хлеб и яйца
Хвиля
2025-10-26T04:30:18Z
Бывшая соперница Трампа намекнула на участие в следующих выборах президента США
Европейская правда
2025-10-26T09:49:00Z
США ввели санкции против президента Колумбии
Новости Украины
2025-10-26T09:21:34Z
"Россия обеспокоена": для чего Путин отправил Дмитриева в США
Comments UA
2025-10-26T09:21:25Z
"Прилет" в Белый дом США: Безуглая опубликовала фото разрушенного здания
Comments UA
2025-10-26T08:57:37Z
Трамп назвал одно единственное условие для встречи с Путиным
Comments UA
2025-10-26T08:51:22Z
В Эстонии не видят экономического эффекта от перевода часов
Европейская правда
2025-10-26T08:51:01Z
Австрийский суд рассмотрит экстрадицию в Украину бывшего генерала СБУ — СМИ
Апостроф
2025-10-26T08:36:17Z
"Это бесконечная игра": бригадный генерал оценил силы РФ на войне
TSN
2025-10-26T08:33:25Z
Какую задачу поставил Путин своим войскам: стоит ли ожидать окончания войны
TSN
2025-10-26T08:21:14Z
СМИ: во Франции задержали воров, ограбивших Лувр
Европейская правда
2025-10-26T09:49:28Z
В Харьковской области в результате атак повреждены энергетическая и железнодорожная инфраструктура
Апостроф
2025-10-26T09:33:57Z
Скандал в Тернополе: мужчина обещал «вывезти» военного из учебного центра без статуса СЗЧ за деньги
Новости Украины
2025-10-26T09:33:09Z
Детективы подозревают охранника Лувра в сотрудничестве с налетчиками
Апостроф
2025-10-26T09:15:27Z
18-летние парни пытались взорвать правоохранителей в Ровенской области
Новости Украины
2025-10-26T09:03:31Z
РФ ударила по Киеву: сколько жертв, в каком состоянии пострадали
TSN
2025-10-26T08:21:07Z
Росіяни масовано атакували Київ: є загиблі та поранені. ФОТО
Новости Украины
2025-10-26T07:06:32Z
"Невозможно было выйти": жительница Киева о пережитой атаке
TSN
2025-10-26T07:06:14Z
В результате атаки Чернигова зафиксировано попадание в предприятие
Апостроф
2025-10-26T06:21:43Z
Кельтский гороскоп деревьев на 26 октября 2025: Весам – душевный баланс, Скорпионам – внутренняя опора
TSN
2025-10-26T09:48:31Z
Умер 106-летний бразилец, проживший в самом длинном браке в мире
Апостроф
2025-10-26T09:39:08Z
Пела в хоре Веревки: уборщица тетя Оля, поразившая всех пением, уволилась с работы
Фокус
2025-10-26T09:30:11Z
Точно идти в ЦНАП: Минобороны назвало отсрочки, первое оформление которых делается офлайн
Лига
2025-10-26T08:48:49Z
Демограф дала неожиданный прогноз, кто останется в Украине после окончания войны
TSN
2025-10-26T08:48:32Z
В школах катастрофическая проблема: педагог бьет тревогу
Знай
2025-10-26T08:21:24Z
Сил беспилотных систем поразили 632 цели врага в течение суток
Апостроф
2025-10-26T07:39:57Z
Все куда запутаннее: тест ДНК раскрыл скрытую родителями правду о женщине
Фокус
2025-10-26T07:30:50Z
ООН выплатит украинцам экстренную помощь: кто и как может получать 3600 гривен в месяц
Хвиля
2025-10-26T07:30:48Z
На завтрак, перекус или перед тренировкой: врачи рассказали, когда лучше есть яблоки, чтобы извлечь максимальную пользу
Знай
2025-10-26T09:51:59Z
В Европе быстро распространяется птичий грипп
Корреспондент
2025-10-26T06:09:20Z
Магнитная буря 26 октября: как уберечь свое здоровье
TSN
2025-10-26T06:06:05Z
Почему ваши руки "защемляет" во сне: врачи предупреждают об опасности онемения конечностей
Знай
2025-10-26T04:51:40Z
Переход на "зимнее время": психолог дала советы, как помочь организму адаптироваться
UAToday
2025-10-25T17:33:58Z
Найдете в каждом супермаркете: врачи назвали фрукт, который защитит от сахарного диабета
Знай
2025-10-25T14:51:57Z
Как уснуть за 2 минуты в любом месте: проверенный метод военных США
TSN
2025-10-25T14:09:30Z
Кофе и чай как источник жидкости: что реально учитывается в вашей ежедневной норме воды
TSN
2025-10-25T12:36:29Z
Новая система 5:2 набирает популярность: диетолог оценила этот метод похудения
UAToday
2025-10-25T12:21:55Z
Ферстаппен рассказал, что стоит делать и каким стоит быть, чтобы победить
Корреспондент
2025-10-25T20:15:52Z
Постучать по капоту, а затем садиться за руль: правило, спасающее жизнь в холодную погоду
Знай
2025-10-25T18:51:53Z
Два роковых цвета: какие авто дешевеют при при перепродаже
Фокус
2025-10-25T16:51:08Z
Обнаружен культовый заряженный Ford Mustang 60-х в новом состоянии: он стоит $450000
Фокус
2025-10-25T08:15:56Z
Это спасет жизнь на трассе: эксперт назвал 5 вещей, без которых нельзя садиться за руль
Знай
2025-10-25T04:51:21Z
Назван режим стирки, частое использование которого "убивает" стиральную машину
Comments UA
2025-10-24T14:48:35Z
Японский производитель телевизоров показал электрического конкурента Renault Kangoo
Фокус
2025-10-24T12:57:55Z
Маск намекнул на создание собственной армии из миллиона роботов-гуманоидов Tesla Optimus
Фокус
2025-10-24T06:57:12Z
Автолюбитель случайно купил на аукционе внедорожник королевы Елизаветы
Фокус
2025-10-23T20:00:51Z
Поврежденные пожаром квартиры и выбитые окна – фото последствий атаки РФ в Лесном массиве столицы
Апостроф
2025-10-26T09:51:24Z
МВА сообщила о 31 раненом в Киеве
Украинская правда
2025-10-26T09:39:06Z
На ВОТ Донецкой и Луганской областей загрязненная вода в кранах стремительно дорожает
ZN UA
2025-10-26T09:21:48Z
Прогноз погоды на неделю с 27 октября по 2 ноября в Одессе: синоптики предупредили, когда ждать дождя
Политека
2025-10-26T09:00:07Z
Россияне неожиданно опрокинули элитные подразделения: где возникла дополнительная опасность на фронте
Comments UA
2025-10-26T08:27:41Z
ВСУ оттеснили врага и освободили сразу три села в Донецкой области: подробности
TSN
2025-10-26T08:21:58Z
РФ усилила штурмы на трех направлениях - Генштаб
Корреспондент
2025-10-26T07:51:07Z
Четыре погибших в Донецкой области в результате обстрелов РФ 25 октября
Апостроф
2025-10-26T07:27:52Z
Российские захватчики продолжают терять боевую технику и живую силу
Новости Украины
2025-10-26T06:39:20Z
Эти два знака зодиака наиболее эгоистичны: они убеждены, что мир вращается только вокруг них
TSN
2025-10-26T08:21:32Z
Как сварить идеальный горячий шоколад дома: рецепт, что было вкуснее, чем в кофейне
Знай
2025-10-26T06:51:37Z
Этот простой тест за одну минуту может показать, как долго вы проживете
Comments UA
2025-10-26T06:06:09Z
На заметку родителям: какие жанры книг снова популярны среди зумеров
Фокус
2025-10-26T06:00:28Z
Нужны ли котам свитера и удобно ли им их носить: эксперты предупредили владельцев об опасности
Знай
2025-10-26T05:51:08Z
Одна хитрость в конце октября: как навсегда избавиться от черной пятнистости на розах
TSN
2025-10-25T16:09:26Z
Гороскоп на 26 октября 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-10-25T15:27:35Z
Скумбрия за 10 минут в пакете: простой рецепт для идеального вкуса и чистой кухни
TSN
2025-10-25T14:33:30Z
Секрет ухода за гортензиями: когда стоит обрезать кусты, чтобы не уничтожить цвет
TSN
2025-10-25T14:09:29Z
Муж и жена настолько схожи, что их часто путают
Comments UA
2025-10-26T09:42:18Z
Мужчина снял плинтус и нашел послание из прошлого: никто не может разгадать его
TSN
2025-10-26T09:36:32Z
Умершая миллиарды лет назад звезда поглощает планетную систему
TSN
2025-10-26T08:48:54Z
Украина официально перешла на зимнее время: что нужно знать
Новости Украины
2025-10-26T08:33:44Z
Межзвездный объект 3I/ATLAS: возможный "корабль" инопланетян теряет 180 кг вещества в секунду
Фокус
2025-10-26T08:06:19Z
Ученый предупреждает, что атака "потенциально враждебной инопланетной угрозы" может произойти через несколько дней
Comments UA
2025-10-26T05:45:05Z
Мошеннические боты Monobank заполонили Telegram и атакуют украинцев: что нужно знать, чтобы защитить свои деньги
Знай
2025-10-26T04:06:04Z
Obsidian промахнулась? The Outer Worlds 2 заинтересовала игроков меньше, чем Avowed
GameMag
2025-10-26T00:30:06Z
Надо подкачаться: Представлен новый трейлер Bylina
GameMag
2025-10-26T00:13:24Z
Капитан Ливерпуля поделился мнением о ситуации в АПЛ
Корреспондент
2025-10-26T08:48:31Z
Трубин сравнялся с Кандауровым по рекорду в Примейре
Корреспондент
2025-10-26T08:27:55Z
В НБА Оклахома победила Атланту, Денвер - Финикс
Корреспондент
2025-10-26T07:36:13Z
Украинские биатлонисты откроют сезон стартом в Швеции
Корреспондент
2025-10-26T05:45:56Z
В воскресном Эль-Класико играть будут знакомые все лица: Реал назвал состав
Корреспондент
2025-10-25T20:42:13Z
Украинцы в составе Жироны получили свои оценки за матч с Реал Овьедо
Корреспондент
2025-10-25T20:00:12Z
Федерация лыжного спорта Франции высказалась о биатлонистке-мошеннице
Корреспондент
2025-10-25T19:36:28Z
Бартулович об игре Металлиста 1925: Сложно, когда голы не засчитывают
Корреспондент
2025-10-25T18:27:12Z
Уордли хочет одержать победу над Паркером, чтобы получить встречу с Усиком
Корреспондент
2025-10-25T18:09:49Z