MY.UAНовини
Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт
Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт

Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт

Росія в липні повідомила про відмову від формату "зернової ініціативи" або ж, як її називають, "зернової угоди", завдяки якій українська агропродукція перевозилась Чорним морем. Зараз Україна не може вивозити будь-який експорт через морські порти, адже це небезпечно. Голова асоціації "Укрметалургпром" Олександр Каленков впевнений: рішення має бути знайдене, а українські порти – розблоковані.

Хто він: президент асоціації "Укрметалургпром".

Чому він: Відомий експерт в галузі економіки та промисловості. Вісім років тому обраний головою галузевої асоціації "Укрметалургпром", має великий досвід в управлінні, буврадником прем'єр-міністра України з економічних питань, заступником міністра промислової політики України. Має досвід роботи у зарубіжних інвестиційних кампаніях. Отримав ступінь магістра в управлінні бізнесом (МВА), ступінь магістра в фінансовому управлінні США.

Як ви наразі оцінюєте взагалі "зернову угоду", що діяла до середини липня 2023 року? Якими були головні переваги цього формату для України?

Сам термін "угода" тут дуже обманливий і дуже прикро, що його використовують. Адже може скластися враження, що це продукт переговорів щодо взаємовигідних умов. У цьому випадку це зовсім не так. Це як укласти угоду з людиною, яка тримає пістолет біля твоєї скроні. Це абсолютно ніяка неугода. Ми всі пам'ятаємо, що було рік тому. У України був повністю заблокований вихід в Чорне море, було багато залишків продукції, в тому числі, аграрна продукція. Треба розуміти взагалі значення портів для економіки України. Це не просто якийсь там фактор впливу на економіку поряд з іншими факторами. Україна традиційно – це експортоорієнтована держава, в якої дуже великий відсоток виробництва займає продукція, яка йде на експорт. Без можливості вивозити продукцію морем українська економіка не може існувати.

Тому, коли ми опинилися в блокаді, мова йшла про те, щоб хоча б щось вивезти. Я не знаю, хто перший запропонував цей формат, але це точно не угода. Це вимушений крок. Навіть якщо Україна не укладала ніяких угод з РФ, а тільки з ООН та з Туреччиною, все рівно це неприродні домовленості. Тому що Російська Федерація, атакуючи Україну, порушила десятки міжнародних угод, а тому числі, угод з міжнародної торгівлі. Усі країни намагаються відповідати правилам таких угод, угод міжнародної торгівлі, а Росія грубо своєю блокадою портів України грубо порушила цілий ряд морських договорів, це було дуже показово. Єдині країни, які можуть це робити, це терористичні організації та пірати. Це вони так діють, коли блокують цивільні грузи, вантажі. Російська Федерація заявила, що цей регіон небезпечний, що нібито судна, які прямують до України, перевозять військовий вантаж. Але це абсолютно зі стелі притягнуті аргументи, і це просто показує, що РФ чхати хотіла на будь-які міжнародні домовленості.

Росія припинила свою участь у "зерновій ініціативі", і це може бути шансом для України отримати новий формат, каже Олександр Каленков
Фото: Відкриті джерела

Звичайно, після початку блокади наших портів розпочались різні переговори в різних форматах, як розблокувати морську торгівлю України.Нажаль, врешті була протягнута ця форма "зернової ініціативи" чи "зернової угоди". Звісно, йдеться про потребу країн у нашій агропродукції, є гуманітарний аспект питання, коли саме Україна може забезпечувати світову продовольчу безпеку. Але з самого початку треба було з нашими міжнародними партнерами говорити про порушення Російською Федерацією законів морського судноплавства. До речі, на прикладі цієї зернової угоди ми прекрасно бачимо, що якісь побоювання Російської Федерації про перевезення морем до нас військового обладнання елементарно може вирішуватись перевірками суден. З іншого боку, ми вже побачили, як такі перевірки протягом минулого і цього року відбувалися — робилося з боку РФ усе, щоб якомога менше суден пропустити. Думаю, головна мета була для Росії — повністю заблокувати для України морську торгівлю, фактично, вплинувши таким чином на економіку країни.

Олександре, а якщо ми кажемо про зернову ініціативу, взагалі, в чому її головні недоліки або ризики?

Головний недолік — це те, що ми через цю угоду до деякого ступеня легітимізували вимоги Російської Федерації. Тобто ми з боку ООН, з боку Туреччини ми робимо дії, які можуть інтерпретуватися так, що ми з розумінням ставимося до побоювань Російської Федерації, що можуть везтися військові вантажі, і ми наче йдемо назустріч РФ та відокремлюємо аграрні грузи, зерно, і готові на перевірки вантажів. Тобто ми легітимізуємо претензії Російської Федерації на право блокувати торгівлю України, і в цьому ризик. І ризик в тому, що РФ свідомо організувала такі перевірки суден та так їх використовувала, щоб мінімізувати кількість суден, які йдуть до України. Фактично йдеться про легітимізацію незаконних дій РФ стосовно України. І ще один ризик: в будь-якій країні можуть бути війни, і тоді ця блокада буде розглядатися, як прийнятна дія. Зараз багато експертів бачать цю ситуацію так: блокада цивільних вантажів — це прямий шлях до економічної та гуманітарної катастрофи, це те, що може призвести до голоду, зубожіння населення.

"Нам треба відійти взагалі від слова "угода". Тому що ніяких угод не може бути з країною-терористом. Треба повертати все до міжнародного права".

Фактично, це тактика середньовіччя, коли в облогу береться місто. Всіма конвенціями такі дії заборонені.

А наші партнери говорять, от бачите, Російська Федерація побоюється, що буде іти морем зброя. Що ми маємо відповісти? Якщо Росія хоче перевіряти наші судна, давайте будемо перевіряти і російські судна. Тим більше, що Росія перевозить Чорним морем в 10 разів більше вантажів, ніж Україна.

Чи потрібна зміна формату зернової ініціативи, якими можуть бути наші дії взагалі і наших партнерів?

Перше, нам треба відійти взагалі від слова "угода". Тому що ніяких угод не може бути з країною-терористом. Треба повертати все до міжнародного права.

І зокрема треба відійти від слова "зернова", тому що морські шляхи потрібно відкрити для будь-якої цивільної продукції. Тобто, потрібно, щоб будь-яка продукція мала змогу як завозитися морем до України, так і вивозитися. Як я вже казав, це додаткові 18 мільярдів доларів на рік для України. Що ми повинні сказати нашим партнерам — це те, що Російська Федерація порушує всі закони, посилаючись на можливі військові вантажі. Але ми ж можемо погодитися, наприклад, на вибіркову перевірку суден, які йдуть з України та від України, якщо це буде супроводжуватися дзеркально такими ж перевірками і російських суден. Потрібно, щоб була створена міжнародна комісія, і нехай така комісія перевіряє кожне судно Російської Федерації. Це перше. Друге — потрібно забезпечити безпечну торгівлю України. І тут є два аспекти: безпековий та економічний.

Що в питанні безпеки можна зробити для забезпечення деблокади портів?

Звісно, надати Україні більше систем ППО, і я так розумію, що у наших партнерів після обстрілів Рені, Одеси, Миколаєва повинно було створитися розуміння, що Україні потрібно більше ППО для того, щоб захистити морські міста. По-друге, треба надати нам мінні тральщики, щоб ми могли моніторити наші територіальні води і міжнародні води.

Україні потрібно захистити приморські міста та порти від російських ракет, для цього необхідна допомога країн-партнерів, переконаний експерт
Фото: Getty Images

Впевнений, що РФ просто буде розкидувати міни на шляху суден, тож дуже потрібним є надання Україні цих мінних тральщиків, це важливий вклад в безпеку морського регіону. Звичайно, безпековий аспект — це не лише ППО та тральщики, але і літаки, нам потрібні F16 -16 — це також буде дуже дієвим механізмом, тому що це дозволить контролювати нашим силам, в тому числі, і регіон Чорного моря.

Які ще дії партнерів можуть допомогти Україні розвивати судноплавство в Чорному морі в умовах війни?

Це так званий економічний аспект. Вантажі та судна, які проходять, мають бути застраховані. Зрозуміло, що вартість судна – від 20 до 75 млн доларів плюс 20-25 мільйонів доларів вартість товару, плюс страховка екіпажу. Повинні бути страхові компанії, які зможуть взяти на себе такі великі ризики. А вони зможуть їх взяти, якщо буде зрозумілий механізм перестрахування. Наші партнери могли б створити фонд, який би забезпечив можливість перестрахування вантажів, що йдуть Чорним морем. Також є необхідність посилення санкцій проти РФ. Якщо Російська Федерація грубо порушує міжнародні закони морської торгівлі, то взагалі яка може бути торгівля з Російською Федерацією? Повинна бути тотальна заборона морської торгівлі з Російською Федерацією. Якщо треті країни не підтримують санкції, треба накладати санкції на ті країни, на страхові компанії, які обслуговують РФ, та інше.

Повертаючись до ситуації з блокадою портів. Ми бачимо, що ця зернова ініціатива діяла лише щодо певної групи агропродукції,але багато секторів лишалися поза можливістю перевозити морем свою продукцію. На ваш погляд, які галузі в Україні найбільше постраждали вже від блокади морських портів?

Традиційно до війни, наприклад, ще в лютому минулого року, ми вивозили морем 40% виробленої в країні аграрної продукції, 40% продукції ГМК та 20% інших сегментів. Тобто, у нас вивозилась кольорова металургія, хімія, інше. Врешті від блокади постраждав і експорт, і імпорт. Галузям дуже важко без морських шляхів, без портів. Не лише металургії чи хімпрому, енергетиці теж, адже вугілля ми теж отримували через море.

"Є необхідність посилення санкцій проти РФ. Повинна бути тотальна заборона морської торгівлі з Російською Федерацією".

І, звичайно, величезна частина експорту йшла морем. Звісно, сектори прилаштувалися до нових умов, були знайдені альтернативні шляхи, але ми бачимо, що ніякі інші логістичні маршрути не замінять морських перевезень. Порти відіграють колосальну роль в економіці України. Наприклад, ми рахували, що лише ГМК міг би наростити експорт на понад 8 млрд доларів, якщо відкрити морські перевезення. Це кошти, які створюють економічний розвиток. А якщо казати загалом по усім галузям, то зростання експорту було б понад 18 млрд доларів. Це все додало б нашому державному бюджету платежів більше ніж на 135 млрд грн.

Як зараз відбувається експорт продукції ГМК з України і як ці нові шляхи відображаються на вартості логістики та втратах часу для виробників?

Головній чинник — це вартість перевезень. Адже доставка вантажів наземними шляхами коштує у 4-5 разів вище за доставку морем. А це суттєво, тому що це дуже додає до загальної собівартості продукції. Якщо у вас логістика дорожчає в 4-5 разів, це робить вашу продукцію не конкурентоздатною. Тому що продукція йде до західного прикордонпереходу, залізною дорогою України, тоді залізною дорогою європейського перевізника, потім до портів — Констанци в Румунії чи інших, і це реально збільшує вартість нашої продукції на світових ринках.

"Потрібна увага з боку міністерства, створення координаційного центру для вирішення питання вільного судноплавства в Чорному морі".

По-друге, так, ми маємо альтернативні можливості через дунайські порти, через Рені, але це не може бути повноцінною заміною морських портів. І ще одне: дуже важливі наслідки того, що блокується українська продукція, — це відкриття Росією нових ринків, поки з них пішла українська продукція. На всіх ринках, коли ми поставляємо аграрну продукцію, чи продукцію ГМК, чи хімії, ми завжди конкурували з російською продукцією. Зараз, коли ми не можемо поставляти продукцію, на ринках утворюється дефіцит, який заповнюється продукцією з РФ.

Олександр Каленков: "Доставка вантажів наземними шляхами коштує у 4-5 разів вище за доставку морем"
Фото: Укрметалургпром

До речі, це ще один аспект, чому для росіян так суттєво важлива ця блокада портів України. Перше — задіяти суттєву шкоду економіці України, друге – звільнити ринки від наших товарів, щоб завозити туди свою продукцію. Ми не можемо поставляти свою продукцію, тому що заблоковано море, і ми втрачаємо свої ринки, які займають виробники з країни-агресора та отримують мільярди доларів виручки.

Деякі європейські країни пропонують свої порти для вивезення української агропродукції. Такі заяви є від Литви, від Хорватії та інших країн. На ваш погляд, чи є така доцільна підтримка з боку країн ЄС, а також чи зможуть експортери інших галузей розраховувати на певну допомогу у питанні доступу до портів різних країн?

Будь-яка підтримка важлива, навіть якщо вона символічна. А в цьому випадку вона саме символічна, тому що треба ще до цих портів довезти продукцію. І мова навіть не про зростання вартості доставки в 4-5 разів, а про неможливість фізично перевезти весь цей вантаж. І тому це важливий крок з боку країн-партнерів, але він не вирішить проблем. Зараз також підіймається питання про якісь зелені коридори на аграрну продукцію. Знову ж таки, це дуже дивно виглядає, що мова тільки про аграрну продукцію. Адже нам потрібно вивозити всю продукцію з України на експорт, а не лише зерно.

Наприклад, якщо буде якийсь вигідний для українських компаній тариф перевезення залізницею в ЄС, і якийсь фонд буде, з якого перевізнику компенсуватиметься вартість тарифу, то нам би це дуже допомогло. Та навіть в цьому разі ми не зможемо вивезти всю продукцію через обмеження на західних прикордонпереходах України.

Експерт впевнений: якщо морем можна буде вивозити продукцію металургії, це суттєво вплине на вітчизняний ВВП
Фото: УНІАН

Чи йдуть наразі якісь консультації з Мінфраструктури та іншими відомствами щодо покращення ситуації з експортом не лише зерна, але й металургії?

Знаю, шо певна робота ведеться на рівні Міністерства інфраструктури, але, нажаль, цього недостатньо. Ці питання перевезень — вони не лише стосуються Мінінфраструктури, але й міністерства економіки, а ще Міноборони, Міненерго. Тобто більшості нашого уряду це питання перевезень експорту стосується напряму. Тому, звісно, потрібна увага з боку міністерство, створення координаційного центру для вирішення проблемних питань. І для вирішення питання вільного судноплавства в Чорному морі. Думаю, на політичному рівні, зокрема і наш президент Володимир Зеленський, який вже робить дуже багато надважливих речей і постійно домовляється з нашими партнерами про допомогу Україні, він теж може підняти питання вивезення з України експорту морем із нашими партнерами.

Якщо Україні вдасться звільнити морські шляхи від блокади з боку РФ, яким буде економічний ефект?

Морські шляхи та їхня деблокада – це зараз найважливіше економічне питання для України. Деблокада Чорного моря для всіх видів товарів забезпечить якнайменше зростання на 10% ВВП. Це – сотні мільярдів гривень додатково у держбюджеті. І це до 20 мільярдів доларів додаткових валютних надходжень в Україну. А якщо ми говоримо про кількість трудових ресурсів, на яких має вплив ситуація в Чорному морі, то це до півмільйона людей, які працюють в економіці України.

Теги за темою
експорт
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Apple готує 7 нових функцій для iPhone 17 Air
InternetUA
2025-02-01T15:31:43Z
У вас більше ніколи не пропаде капуста: шикарний рецепт на всі випадки життя
GlavRed
2025-02-01T15:27:52Z
Червоний рівень небезпеки: магнітна буря вдарила Україну з новою силою
GlavRed
2025-02-01T15:27:24Z
Російське видання "Медуза" використало кадри війни в Україні для реклами "преси в еміграції"
24tv
2025-02-01T15:18:27Z
Якою була би наша Сонячна система, який в ній була ще одна планета класу Суперземля
24tv
2025-02-01T15:06:18Z
Самці дельфінів в Амазонці поводяться дивно — "стріляють" струменем у 90 см: це зовсім не вода
Фокус
2025-02-01T15:06:03Z
У космосі можуть ховатися мільярди прихованих чорних дір
Portaltele
2025-02-01T15:03:00Z
Як дізнатися, чи розблокував хтось iPhone, щоб стежити і читати листування
InternetUA
2025-02-01T14:34:24Z
Хто на малюнку начальник: тільки найкмітливіші вгадають за 5 секунд
GlavRed
2025-02-01T14:27:05Z
Очікуйте на особливі події: любовний гороскоп на лютий для всіх знаків зодіаку
24tv
2025-02-01T15:30:56Z
Як врятувати охололе картопляне пюре: простий прийом, що поверне йому повітряність
24tv
2025-02-01T14:36:32Z
Як смачно приготувати курку за 10 хвилин: зірка "Мастер Шеф" Глінська поділилася рецептом
Политека
2025-02-01T14:30:21Z
Як правильно телефонувати і хто має закінчити розмову: правила етикету
GlavRed
2025-02-01T14:27:05Z
5 декоративних дерев для стильного двору: варто посадити навесні
24tv
2025-02-01T14:00:15Z
"Не можу нічого знайти у шафі": помилки в організації гардероба і як їх виправити
24tv
2025-02-01T13:39:21Z
Відмовтеся від традиційного тримача: як створити стильний органайзер для ключів і дрібниць
24tv
2025-02-01T12:45:05Z
Як легко укласти чубчик лише за декілька хвилин
24tv
2025-02-01T12:39:33Z
Кого можна називати "ясочкою": розкриваємо загадку цього давнього слова
24tv
2025-02-01T12:12:02Z
СБУ викрила бізнесмена, який виготовляв «Шахеди» для російської армії
ГЛАВКОМ NET
2025-02-01T16:00:28Z
Житель Полтави втратив усю родину через удар РФ по багатоповерхівці
Комсомольская правда
2025-02-01T15:46:45Z
На території Рівненського ТЦК пролунав вибух, - ЗМІ
24tv
2025-02-01T15:24:16Z
У будівлі Рівненського обласного ТЦК прогримів вибух
ГЛАВКОМ NET
2025-02-01T15:21:56Z
У Рівному в ТЦК стався вибух: що відомо
TSN
2025-02-01T15:18:59Z
Суд Греції схвалив першу компенсацію за смертельну аварію на залізниці
Европейская правда
2025-02-01T15:13:50Z
Стрілянина на Полтавщині: у поліції розповіли, який мотив розглядається слідством
TSN
2025-02-01T15:12:44Z
У лікарні померла одна з постраждалих під час атаки по багатоповерхівці у Сумах
УкраинФорм
2025-02-01T14:54:25Z
Вбивство військового ТЦК обростає новими подробицями: що відомо про вбитого
Telegraf
2025-02-01T14:51:17Z
"Тиранозавр Рекс з обличчям моделі": Майк Тайсон зізнався, кого б ніколи не зміг перемогти
24tv
2025-02-01T15:57:38Z
Українці Сікан та Таловєров дебютували за свої клуби у Туреччині та Англії
ZN UA
2025-02-01T15:42:52Z
Перша перемога з осені: Таловєров вдало дебютував у новому клубі
24tv
2025-02-01T15:36:40Z
Прощавайте, «Шахтар» і «Динамо». Легенди українського футболу їдуть у теплі краї
Комсомольская правда
2025-02-01T15:04:42Z
"Він готовий": промоутер Джошуа назвав суперників, з якими хоче зустрітися боксер
24tv
2025-02-01T15:03:30Z
Ястремська вийшла у фінал турніру WTA в Лінці
УкраинФорм
2025-02-01T14:36:57Z
Чемпіонат Європи з біатлону-2025: результати жіночої гонки переслідування
TSN
2025-02-01T14:21:40Z
Претендент на пояс чемпіона кинув виклик Усику та пригрозив Дюбуа
24tv
2025-02-01T14:15:28Z
Лівий Берег підписав Шастала та відпустив Непейпієва
Football.ua
2025-02-01T14:01:32Z
Окупанти потрапили у вогневий мішок: армія РФ опинилася в пастці - Братчук
GlavRed
2025-02-01T15:57:43Z
У січні ворог окупував найменше території з серпня минулого року, – DeepState
24tv
2025-02-01T15:57:12Z
"Такі варіанти розглядаються": Братчук відповів, чи атакуватимуть росіяни Дніпропетровщину
TSN
2025-02-01T15:51:01Z
"Із запалом в очах": росіяни почали радо здаватися в полон ЗСУ через тортури своїх командирів
24tv
2025-02-01T15:51:00Z
Росіяни накопичили резерви біля Часового Яру, – ОТУ "Луганськ"
24tv
2025-02-01T15:48:03Z
"На 1,5-2° вище за норму": Укргідрометцентр повідомив, яка погода буде в лютому
GlavRed
2025-02-01T15:36:18Z
У Києві під час загрози балістики охоронці НАУ зачинили укриття перед десятками людей з дітьми
TSN
2025-02-01T15:21:18Z
На Куп’янському напрямку росіяни атакували 15 разів — Генштаб ЗСУ
Мій Харків
2025-02-01T15:18:11Z
Росіяни атакують острови на Дніпрі: чи можливий великий наступ на Херсон — Братчук
TSN
2025-02-01T14:51:25Z
Акторка Олена Хохлаткіна розповіла про пережиті домагання в театрі: "Режисер хватав за груди"
TSN
2025-02-01T15:51:46Z
"Жалюгідне видовище": який зараз вигляд має зрадниця Клара Новікова
GlavRed
2025-02-01T15:27:41Z
Підбір одягу за типом фігури: запам'ятайте це і ви завжди матимете приголомшливий вигляд
24tv
2025-02-01T15:21:12Z
Анна Вінтур проти Меланії Трамп на обкладинці Vogue
360ua.news
2025-02-01T15:06:20Z
Макс Барських відверто заговорив про серйозні стосунки та про плани стати батьком
TSN
2025-02-01T14:51:19Z
Трансгендерна номінантка на "Оскар" обізвала Селену Гомес "багатим щуром"
Фокус
2025-02-01T14:27:57Z
Анні Трінчер висунули звинувачення - до чого тут Марія Яремчук
GlavRed
2025-02-01T14:27:08Z
Сотні мільйонів доларів: топ-10 найдорожчих серіалів в історії
Фокус
2025-02-01T14:00:30Z
Третій зайвий: бойфренд Дженніфер Гарнер стривожений її зближенням із Беном Аффлеком
Фокус
2025-02-01T13:42:32Z
Польща показала, як її пілот вперше здійснив політ на винищувачі F-35
InternetUA
2025-02-01T16:01:09Z
Болгарія отримала перший винищувач F-16 від США
УкраинФорм
2025-02-01T15:48:59Z
У Дніпрі в оренду пропонують квартиру з душем посеред спальні
24tv
2025-02-01T15:30:15Z
"Це не бусифікація": Братчук розповів, як відбувається рекрутинг в армію
GlavRed
2025-02-01T15:27:34Z
Чоловік виявив дивну знахідку у саду: що це було
24tv
2025-02-01T15:12:09Z
Пусків «Калібрів» 1 лютого не було - Повітряні сили
УкраинФорм
2025-02-01T15:06:17Z
Викладач Карпенка-Карого Юрій Висоцький відповів на звинувачення студентів
Комсомольская правда
2025-02-01T15:01:38Z
Американські розробники створять власний аналог ізраїльської системи ПРО Залізний Купол
InternetUA
2025-02-01T15:01:24Z
У ГУР розповіли, куди військові можуть передавати затрофеєні ворожі дрони, радіостанції та РЕБи для вивчення
УкраинФорм
2025-02-01T15:01:03Z
Тренування, які спалюють найбільше калорій
24tv
2025-02-01T12:06:13Z
Вчені спростували популярний міф про ранкову каву
24tv
2025-02-01T10:27:45Z
ТЦК та лікарів ВЛК чекає кримінальна відповідальність: як каратимуть за примусову мобілізацію
Знай
2025-02-01T08:36:39Z
«Кохання на виживання»: як покращити токсичні стосунки за допомогою «Атоксілу»
Детектор М
2025-02-01T08:00:08Z
Не намагайтеся повторити: 54-річний чоловік потрапив до лікарні після небезпечного експерименту із пінцетом
Знай
2025-02-01T04:51:15Z
2 прості кроки, і проблема зникне: як прибрати роздратування після гоління
GlavRed
2025-02-01T04:27:55Z
Гороскоп на завтра 2 лютого: Тельцям - грандіозний прибуток, Рибам - успіх
GlavRed
2025-02-01T04:27:26Z
Вперше за 3 роки: в Уганді зафіксували новий спалах Еболи
24tv
2025-01-31T20:15:26Z
Безсоння піде в минуле: вчені та лікарі розповіли, як досягти ідеального сну
Фокус
2025-01-31T18:27:47Z
ПФУ показав, яку пенсію в Україні отримують працюючі пенсіонери
Хвиля
2025-02-01T16:00:17Z
"Придністров’я" вже почало отримувати газ із Молдови у борг
24tv
2025-02-01T15:36:55Z
Молдова почала постачати 3 млн кубів газу в охоплене енергокризою Придністров’я
Европейская правда
2025-02-01T15:18:32Z
Далеко не по 42 гривні за долар: українцям назвали справедливий курс за індексом Біг-Мака
Политека
2025-02-01T15:03:05Z
Стало відомо про переваги глобального потепління для України
AgroNews
2025-02-01T15:03:00Z
Повертаючись з Угорщини українець "забув" задекларувати 8 відеокарт вартістю понад 300 тис. грн
InternetUA
2025-02-01T14:54:21Z
Виплата боргів за зелену електроенергію буде стимулом будувати нові електростанції – інвестори
ГЛАВКОМ NET
2025-02-01T14:45:45Z
Податки на міжнародні посилки: чи зміняться ціни для українців
24tv
2025-02-01T14:45:38Z
Чи повернеться курс долара в Україні до 20 чи 30 гривень: відповідь економіста
TSN
2025-02-01T14:21:58Z
Як українці купували нові авто у 2024 році
360ua.news
2025-02-01T15:30:00Z
Новий електрокар продемонстрував рекордно швидку зарядку
ГЛАВКОМ NET
2025-02-01T13:12:50Z
У Києві врятували знаковий автомобіль Lincoln Сontinental
AutoCentre
2025-02-01T11:57:24Z
Парковка в аеропорту обійшлася чоловікові у 200 тисяч доларів: як таке можливо
24tv
2025-02-01T10:48:12Z
Українці відновлюють попит на нові авто: що частіше купують
ТСН
2025-02-01T09:51:34Z
Працівник автосалону розбив новітній суперкар Lamborghini за $600 000
Фокус
2025-02-01T09:15:34Z
Новий Lamborghini Revuelto розбили під час доставки власнику
AutoCentre
2025-02-01T08:12:06Z
Найдешевший кросовер Fiat за ціною Renault Duster отримав цікаві деталі
Gazeta UA
2025-01-31T21:00:07Z
У чоловіка поцупили "невикрадне" авто за $227 000 менш ніж через 60 годин після купівлі – фото
TSN
2025-01-31T19:36:13Z
У Трампа хочуть, аби Україна провела вибори після "перемирʼя"
Европейская правда
2025-02-01T16:01:25Z
Європа дискутує хто підтримує місію миротворців в Україні
360ua.news
2025-02-01T16:00:00Z
В DeepState відповіли, яку площу України в січні окупувала Росія
TSN
2025-02-01T15:57:57Z
У Польщі опозиція вимагає відставки міністерки після обмовки про "польських нацистів"
Европейская правда
2025-02-01T15:43:53Z
"У Путіна немає іншого виходу": у The Hill сказали, чого диктатор хоче від Трампа
TSN
2025-02-01T15:36:43Z
Батьки досі живуть в Україні: затримано українського ексвійськового, який добровільно присягнув на вірність росії
Политека
2025-02-01T15:33:11Z
Трамп і гендиректор Nvidia обговорили DeepSeek: деталі зустрічі
InternetUA
2025-02-01T15:28:06Z
Путіну натякнули, що в Білому домі є людина, яка може його вбити, – політолог
24tv
2025-02-01T15:27:04Z
Норвегія підтвердила, що її дипломати потрапили під російський обстріл в Одесі
Европейская правда
2025-02-01T15:21:38Z