MY.UAНовини
Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт
Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт

Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт

Росія в липні повідомила про відмову від формату "зернової ініціативи" або ж, як її називають, "зернової угоди", завдяки якій українська агропродукція перевозилась Чорним морем. Зараз Україна не може вивозити будь-який експорт через морські порти, адже це небезпечно. Голова асоціації "Укрметалургпром" Олександр Каленков впевнений: рішення має бути знайдене, а українські порти – розблоковані.

Хто він: президент асоціації "Укрметалургпром".

Чому він: Відомий експерт в галузі економіки та промисловості. Вісім років тому обраний головою галузевої асоціації "Укрметалургпром", має великий досвід в управлінні, буврадником прем'єр-міністра України з економічних питань, заступником міністра промислової політики України. Має досвід роботи у зарубіжних інвестиційних кампаніях. Отримав ступінь магістра в управлінні бізнесом (МВА), ступінь магістра в фінансовому управлінні США.

Як ви наразі оцінюєте взагалі "зернову угоду", що діяла до середини липня 2023 року? Якими були головні переваги цього формату для України?

Сам термін "угода" тут дуже обманливий і дуже прикро, що його використовують. Адже може скластися враження, що це продукт переговорів щодо взаємовигідних умов. У цьому випадку це зовсім не так. Це як укласти угоду з людиною, яка тримає пістолет біля твоєї скроні. Це абсолютно ніяка неугода. Ми всі пам'ятаємо, що було рік тому. У України був повністю заблокований вихід в Чорне море, було багато залишків продукції, в тому числі, аграрна продукція. Треба розуміти взагалі значення портів для економіки України. Це не просто якийсь там фактор впливу на економіку поряд з іншими факторами. Україна традиційно – це експортоорієнтована держава, в якої дуже великий відсоток виробництва займає продукція, яка йде на експорт. Без можливості вивозити продукцію морем українська економіка не може існувати.

Тому, коли ми опинилися в блокаді, мова йшла про те, щоб хоча б щось вивезти. Я не знаю, хто перший запропонував цей формат, але це точно не угода. Це вимушений крок. Навіть якщо Україна не укладала ніяких угод з РФ, а тільки з ООН та з Туреччиною, все рівно це неприродні домовленості. Тому що Російська Федерація, атакуючи Україну, порушила десятки міжнародних угод, а тому числі, угод з міжнародної торгівлі. Усі країни намагаються відповідати правилам таких угод, угод міжнародної торгівлі, а Росія грубо своєю блокадою портів України грубо порушила цілий ряд морських договорів, це було дуже показово. Єдині країни, які можуть це робити, це терористичні організації та пірати. Це вони так діють, коли блокують цивільні грузи, вантажі. Російська Федерація заявила, що цей регіон небезпечний, що нібито судна, які прямують до України, перевозять військовий вантаж. Але це абсолютно зі стелі притягнуті аргументи, і це просто показує, що РФ чхати хотіла на будь-які міжнародні домовленості.

Росія припинила свою участь у "зерновій ініціативі", і це може бути шансом для України отримати новий формат, каже Олександр Каленков
Фото: Відкриті джерела

Звичайно, після початку блокади наших портів розпочались різні переговори в різних форматах, як розблокувати морську торгівлю України.Нажаль, врешті була протягнута ця форма "зернової ініціативи" чи "зернової угоди". Звісно, йдеться про потребу країн у нашій агропродукції, є гуманітарний аспект питання, коли саме Україна може забезпечувати світову продовольчу безпеку. Але з самого початку треба було з нашими міжнародними партнерами говорити про порушення Російською Федерацією законів морського судноплавства. До речі, на прикладі цієї зернової угоди ми прекрасно бачимо, що якісь побоювання Російської Федерації про перевезення морем до нас військового обладнання елементарно може вирішуватись перевірками суден. З іншого боку, ми вже побачили, як такі перевірки протягом минулого і цього року відбувалися — робилося з боку РФ усе, щоб якомога менше суден пропустити. Думаю, головна мета була для Росії — повністю заблокувати для України морську торгівлю, фактично, вплинувши таким чином на економіку країни.

Олександре, а якщо ми кажемо про зернову ініціативу, взагалі, в чому її головні недоліки або ризики?

Головний недолік — це те, що ми через цю угоду до деякого ступеня легітимізували вимоги Російської Федерації. Тобто ми з боку ООН, з боку Туреччини ми робимо дії, які можуть інтерпретуватися так, що ми з розумінням ставимося до побоювань Російської Федерації, що можуть везтися військові вантажі, і ми наче йдемо назустріч РФ та відокремлюємо аграрні грузи, зерно, і готові на перевірки вантажів. Тобто ми легітимізуємо претензії Російської Федерації на право блокувати торгівлю України, і в цьому ризик. І ризик в тому, що РФ свідомо організувала такі перевірки суден та так їх використовувала, щоб мінімізувати кількість суден, які йдуть до України. Фактично йдеться про легітимізацію незаконних дій РФ стосовно України. І ще один ризик: в будь-якій країні можуть бути війни, і тоді ця блокада буде розглядатися, як прийнятна дія. Зараз багато експертів бачать цю ситуацію так: блокада цивільних вантажів — це прямий шлях до економічної та гуманітарної катастрофи, це те, що може призвести до голоду, зубожіння населення.

"Нам треба відійти взагалі від слова "угода". Тому що ніяких угод не може бути з країною-терористом. Треба повертати все до міжнародного права".

Фактично, це тактика середньовіччя, коли в облогу береться місто. Всіма конвенціями такі дії заборонені.

А наші партнери говорять, от бачите, Російська Федерація побоюється, що буде іти морем зброя. Що ми маємо відповісти? Якщо Росія хоче перевіряти наші судна, давайте будемо перевіряти і російські судна. Тим більше, що Росія перевозить Чорним морем в 10 разів більше вантажів, ніж Україна.

Чи потрібна зміна формату зернової ініціативи, якими можуть бути наші дії взагалі і наших партнерів?

Перше, нам треба відійти взагалі від слова "угода". Тому що ніяких угод не може бути з країною-терористом. Треба повертати все до міжнародного права.

І зокрема треба відійти від слова "зернова", тому що морські шляхи потрібно відкрити для будь-якої цивільної продукції. Тобто, потрібно, щоб будь-яка продукція мала змогу як завозитися морем до України, так і вивозитися. Як я вже казав, це додаткові 18 мільярдів доларів на рік для України. Що ми повинні сказати нашим партнерам — це те, що Російська Федерація порушує всі закони, посилаючись на можливі військові вантажі. Але ми ж можемо погодитися, наприклад, на вибіркову перевірку суден, які йдуть з України та від України, якщо це буде супроводжуватися дзеркально такими ж перевірками і російських суден. Потрібно, щоб була створена міжнародна комісія, і нехай така комісія перевіряє кожне судно Російської Федерації. Це перше. Друге — потрібно забезпечити безпечну торгівлю України. І тут є два аспекти: безпековий та економічний.

Що в питанні безпеки можна зробити для забезпечення деблокади портів?

Звісно, надати Україні більше систем ППО, і я так розумію, що у наших партнерів після обстрілів Рені, Одеси, Миколаєва повинно було створитися розуміння, що Україні потрібно більше ППО для того, щоб захистити морські міста. По-друге, треба надати нам мінні тральщики, щоб ми могли моніторити наші територіальні води і міжнародні води.

Україні потрібно захистити приморські міста та порти від російських ракет, для цього необхідна допомога країн-партнерів, переконаний експерт
Фото: Getty Images

Впевнений, що РФ просто буде розкидувати міни на шляху суден, тож дуже потрібним є надання Україні цих мінних тральщиків, це важливий вклад в безпеку морського регіону. Звичайно, безпековий аспект — це не лише ППО та тральщики, але і літаки, нам потрібні F16 -16 — це також буде дуже дієвим механізмом, тому що це дозволить контролювати нашим силам, в тому числі, і регіон Чорного моря.

Які ще дії партнерів можуть допомогти Україні розвивати судноплавство в Чорному морі в умовах війни?

Це так званий економічний аспект. Вантажі та судна, які проходять, мають бути застраховані. Зрозуміло, що вартість судна – від 20 до 75 млн доларів плюс 20-25 мільйонів доларів вартість товару, плюс страховка екіпажу. Повинні бути страхові компанії, які зможуть взяти на себе такі великі ризики. А вони зможуть їх взяти, якщо буде зрозумілий механізм перестрахування. Наші партнери могли б створити фонд, який би забезпечив можливість перестрахування вантажів, що йдуть Чорним морем. Також є необхідність посилення санкцій проти РФ. Якщо Російська Федерація грубо порушує міжнародні закони морської торгівлі, то взагалі яка може бути торгівля з Російською Федерацією? Повинна бути тотальна заборона морської торгівлі з Російською Федерацією. Якщо треті країни не підтримують санкції, треба накладати санкції на ті країни, на страхові компанії, які обслуговують РФ, та інше.

Повертаючись до ситуації з блокадою портів. Ми бачимо, що ця зернова ініціатива діяла лише щодо певної групи агропродукції,але багато секторів лишалися поза можливістю перевозити морем свою продукцію. На ваш погляд, які галузі в Україні найбільше постраждали вже від блокади морських портів?

Традиційно до війни, наприклад, ще в лютому минулого року, ми вивозили морем 40% виробленої в країні аграрної продукції, 40% продукції ГМК та 20% інших сегментів. Тобто, у нас вивозилась кольорова металургія, хімія, інше. Врешті від блокади постраждав і експорт, і імпорт. Галузям дуже важко без морських шляхів, без портів. Не лише металургії чи хімпрому, енергетиці теж, адже вугілля ми теж отримували через море.

"Є необхідність посилення санкцій проти РФ. Повинна бути тотальна заборона морської торгівлі з Російською Федерацією".

І, звичайно, величезна частина експорту йшла морем. Звісно, сектори прилаштувалися до нових умов, були знайдені альтернативні шляхи, але ми бачимо, що ніякі інші логістичні маршрути не замінять морських перевезень. Порти відіграють колосальну роль в економіці України. Наприклад, ми рахували, що лише ГМК міг би наростити експорт на понад 8 млрд доларів, якщо відкрити морські перевезення. Це кошти, які створюють економічний розвиток. А якщо казати загалом по усім галузям, то зростання експорту було б понад 18 млрд доларів. Це все додало б нашому державному бюджету платежів більше ніж на 135 млрд грн.

Як зараз відбувається експорт продукції ГМК з України і як ці нові шляхи відображаються на вартості логістики та втратах часу для виробників?

Головній чинник — це вартість перевезень. Адже доставка вантажів наземними шляхами коштує у 4-5 разів вище за доставку морем. А це суттєво, тому що це дуже додає до загальної собівартості продукції. Якщо у вас логістика дорожчає в 4-5 разів, це робить вашу продукцію не конкурентоздатною. Тому що продукція йде до західного прикордонпереходу, залізною дорогою України, тоді залізною дорогою європейського перевізника, потім до портів — Констанци в Румунії чи інших, і це реально збільшує вартість нашої продукції на світових ринках.

"Потрібна увага з боку міністерства, створення координаційного центру для вирішення питання вільного судноплавства в Чорному морі".

По-друге, так, ми маємо альтернативні можливості через дунайські порти, через Рені, але це не може бути повноцінною заміною морських портів. І ще одне: дуже важливі наслідки того, що блокується українська продукція, — це відкриття Росією нових ринків, поки з них пішла українська продукція. На всіх ринках, коли ми поставляємо аграрну продукцію, чи продукцію ГМК, чи хімії, ми завжди конкурували з російською продукцією. Зараз, коли ми не можемо поставляти продукцію, на ринках утворюється дефіцит, який заповнюється продукцією з РФ.

Олександр Каленков: "Доставка вантажів наземними шляхами коштує у 4-5 разів вище за доставку морем"
Фото: Укрметалургпром

До речі, це ще один аспект, чому для росіян так суттєво важлива ця блокада портів України. Перше — задіяти суттєву шкоду економіці України, друге – звільнити ринки від наших товарів, щоб завозити туди свою продукцію. Ми не можемо поставляти свою продукцію, тому що заблоковано море, і ми втрачаємо свої ринки, які займають виробники з країни-агресора та отримують мільярди доларів виручки.

Деякі європейські країни пропонують свої порти для вивезення української агропродукції. Такі заяви є від Литви, від Хорватії та інших країн. На ваш погляд, чи є така доцільна підтримка з боку країн ЄС, а також чи зможуть експортери інших галузей розраховувати на певну допомогу у питанні доступу до портів різних країн?

Будь-яка підтримка важлива, навіть якщо вона символічна. А в цьому випадку вона саме символічна, тому що треба ще до цих портів довезти продукцію. І мова навіть не про зростання вартості доставки в 4-5 разів, а про неможливість фізично перевезти весь цей вантаж. І тому це важливий крок з боку країн-партнерів, але він не вирішить проблем. Зараз також підіймається питання про якісь зелені коридори на аграрну продукцію. Знову ж таки, це дуже дивно виглядає, що мова тільки про аграрну продукцію. Адже нам потрібно вивозити всю продукцію з України на експорт, а не лише зерно.

Наприклад, якщо буде якийсь вигідний для українських компаній тариф перевезення залізницею в ЄС, і якийсь фонд буде, з якого перевізнику компенсуватиметься вартість тарифу, то нам би це дуже допомогло. Та навіть в цьому разі ми не зможемо вивезти всю продукцію через обмеження на західних прикордонпереходах України.

Експерт впевнений: якщо морем можна буде вивозити продукцію металургії, це суттєво вплине на вітчизняний ВВП
Фото: УНІАН

Чи йдуть наразі якісь консультації з Мінфраструктури та іншими відомствами щодо покращення ситуації з експортом не лише зерна, але й металургії?

Знаю, шо певна робота ведеться на рівні Міністерства інфраструктури, але, нажаль, цього недостатньо. Ці питання перевезень — вони не лише стосуються Мінінфраструктури, але й міністерства економіки, а ще Міноборони, Міненерго. Тобто більшості нашого уряду це питання перевезень експорту стосується напряму. Тому, звісно, потрібна увага з боку міністерство, створення координаційного центру для вирішення проблемних питань. І для вирішення питання вільного судноплавства в Чорному морі. Думаю, на політичному рівні, зокрема і наш президент Володимир Зеленський, який вже робить дуже багато надважливих речей і постійно домовляється з нашими партнерами про допомогу Україні, він теж може підняти питання вивезення з України експорту морем із нашими партнерами.

Якщо Україні вдасться звільнити морські шляхи від блокади з боку РФ, яким буде економічний ефект?

Морські шляхи та їхня деблокада – це зараз найважливіше економічне питання для України. Деблокада Чорного моря для всіх видів товарів забезпечить якнайменше зростання на 10% ВВП. Це – сотні мільярдів гривень додатково у держбюджеті. І це до 20 мільярдів доларів додаткових валютних надходжень в Україну. А якщо ми говоримо про кількість трудових ресурсів, на яких має вплив ситуація в Чорному морі, то це до півмільйона людей, які працюють в економіці України.

Теги за темою
експорт
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
«Великоднє перемир’я»: Зеленський зробив Путіну нову пропозицію
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T18:48:50Z
"Черговий обман": Рубіо спростував інформацію про закриття посольств США у Африці
24tv
2025-04-20T18:33:46Z
США хочуть продовження «великоднього перемир’я» між Україною та РФ
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T18:27:38Z
У Росії судять полоненого австралійця, який воював за Україну
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T18:24:54Z
Не Путін: Епіфаній назвав винного у війні між росіянами та українцями
24tv
2025-04-20T18:24:27Z
«Трамп може повернутися за допомогою України»: експерт розповів, у якому разі це може статися
Политека
2025-04-20T18:18:21Z
Герой України розповів, який корупційний скандал його обурив
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T18:15:34Z
Демократи не хочуть повернення Байдена в політику — The Hill
iPress
2025-04-20T18:10:58Z
Китайські науковці випробували неядерну водневу бомбу
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T18:10:31Z
Світлий тиждень-2025: що потрібно робити щодня після Великодня
Знай
2025-04-20T19:12:01Z
60+: як правильно називати пенсіонерів
Gazeta UA
2025-04-20T19:03:00Z
Поливаний понеділок: що потрібно зробити у перший день після Великодня
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T19:00:06Z
Папа Франциск закликав усі сторони докласти зусиль, щоб завершити війну в Україні
ZN UA
2025-04-20T18:46:16Z
$7500 на місяць: в якій країні українські айтівці заробляють найбільше
Хвиля
2025-04-20T18:45:02Z
Винищувачі Британії кілька разів перехопили літаки РФ у повітряному просторі НАТО
Европейская правда
2025-04-20T18:10:41Z
Допомога на оренду житла в Запоріжжі: як взяти участь у проєкті
Политека
2025-04-20T18:01:51Z
"Не вистачає золотих яєць": великодній кошик чиновника у Кривому Розі обурив українців
Telegraf
2025-04-20T17:57:50Z
Не жіноча професія: педагог розкритикував багаторічну традицію початкової школи
Знай
2025-04-20T17:51:55Z
Що найкраще випити перед сном. Оберіть свій напій
Gazeta UA
2025-04-20T18:27:45Z
Назвали найгірші пози для сну, якщо болить спина
Gazeta UA
2025-04-20T18:06:06Z
Як миттєво позбутись запаху часнику з рота. Вчені здивували відкриттям
Gazeta UA
2025-04-20T14:46:22Z
Шість продуктів, які зменшують тривалість життя
Gazeta UA
2025-04-20T14:46:21Z
Все життя ви робили це неправильно: як насправді потрібно мити волосся
24tv
2025-04-20T11:42:52Z
Вісім причин, чому манго треба їсти чоловікам та жінкам
Gazeta UA
2025-04-20T09:57:36Z
Як депресія батьків впливає на поведінку дитини
360ua.news
2025-04-20T07:42:52Z
Ранкові ритуали після яких ви будете бадьорі цілий день
24tv
2025-04-20T07:30:01Z
Нові дані про звичні уявлення щодо користі вина
24tv
2025-04-20T06:12:36Z
Ось і все "перемир’я": окупанти просунулися у трьох місцях на фронті та захопили село — DeepState
Telegraf
2025-04-20T18:42:50Z
РФ захопила Катеринівку і просунулася вперед на сході – DeepState
GlavRed
2025-04-20T18:27:28Z
Чоловік шість разів тікав за кордон, а після мобілізації здавав позиції ЗСУ ворогу – що вирішив суд
InternetUA
2025-04-20T18:27:24Z
РФ використовує "великоднє перемир'я" для подальшого наступу на Харківщині, — військові
Фокус
2025-04-20T18:21:09Z
Росіяни окупували Катеринівку на Донеччині – DeepState
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T18:09:43Z
Готуються, – Андрющенко попередив про провокацію окупантів під час "великоднього перемир'я"
24tv
2025-04-20T18:09:01Z
Окупували нове селище і просунулися біля 3 населених пунктів: DeepState оновив карту фронту
24tv
2025-04-20T18:03:50Z
Окупанти заховали в будівлі новітній російський танк Т-80БВМ, але марно: ефектне відео від ЗСУ
24tv
2025-04-20T17:54:33Z
Нацгвардія розповіла, для чого російські війська використовують перемир’я
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T17:51:59Z
"Скромність - сестра бідності": Тіна Кароль дала 4 зухвалі поради
GlavRed
2025-04-20T19:06:49Z
66-річна Мадонна відзначила Великдень у компанії дітей і 28-річного коханця
Фокус
2025-04-20T19:01:37Z
На одному подиху: 3 легкі мінісеріали для вихідного дня
24tv
2025-04-20T18:18:19Z
Майбутнє української рок-музики: діти зіграли легендарну пісню, мережу у захваті
Telegraf
2025-04-20T17:48:30Z
Анна Саліванчук зізналася, навіщо вийшла заміж за експродюсера Студії Квартал 95
GlavRed
2025-04-20T17:27:48Z
"Ти - мій": обраниця Дмитра Кулеби показала романтичне фото з політиком
GlavRed
2025-04-20T16:25:09Z
У Великдень Христина Соловій поділилася рідкісним фото з мамою
24tv
2025-04-20T14:36:25Z
Разом із сином за святковим столом: як відзначає Великдень Софія Ротару
GlavRed
2025-04-20T14:27:14Z
Українській співачці у Росії загрожує 20 років тюрми
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T13:12:17Z
На Вінниччині автобус з пасажирами злетів у кювет: постраждали семеро людей
Факти ICTV
2025-04-20T19:01:41Z
В лікарнях Харкова залишаються ще понад 10 людей, які постраждали внаслідок ракетного обстрілу
24tv
2025-04-20T18:30:32Z
На Харківщині пожежна машина лісгоспу підірвалася на вибухівці, двоє постраждалих
УкраинФорм
2025-04-20T17:51:30Z
На Тернопільщині біля закинутого магазину знайдено новонароджену дитину
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T17:46:49Z
Великоднє диво: на Закарпатті поїзд врізався в авто, у людей лише синці та подряпини
Фокус
2025-04-20T17:39:05Z
Румунські рятувальники шукають 40-річного українця, який заблукав у горах
Европейская правда
2025-04-20T17:36:34Z
На Харківщині підірвався пожежний автомобіль під час гасіння: є постраждалі
24tv
2025-04-20T17:30:57Z
На Буковині загинув курсант-прикордонник: це вже друга трагедія за тиждень
ZN UA
2025-04-20T17:13:30Z
У Казахстані під час напівмарафону померли двоє учасників
УкраинФорм
2025-04-20T16:25:23Z
Як дізнатися, чи перебуваєте ви у стосунках з аб'юзом – і як діяти, якщо відповідь "так"
24tv
2025-04-20T18:45:19Z
Який бізнес можна відкрити в селі – 10 ідей, які легко втілити в життя
24tv
2025-04-20T18:39:56Z
Як позбутися ос в будинку - дієвий та екологічний спосіб
Gazeta UA
2025-04-20T17:27:40Z
Перевірте, чи доживете ви до 100 років – 9 ознак та цікавий тест
24tv
2025-04-20T17:09:43Z
Вчені вивели "формулу успіху": які риси характеру вам необхідні
24tv
2025-04-20T16:21:27Z
Назустріч пригодам: 2 знаки зодіаку, яким у травні треба піти у відпустку
24tv
2025-04-20T16:09:17Z
1100 євро за 3 ночі: у Німеччині готуються запустити найбільший круїзний лайнер у світі
Фокус
2025-04-20T16:03:52Z
Як виростити солодкий буряк — секрети посадки, поливу і підживлення
GlavRed
2025-04-20T15:27:13Z
Парфуми для жінок на весну: аромати, які закохують в себе з перших нот
24tv
2025-04-20T15:12:59Z
Популярний шоколад із Дубаю спричинив світовий дефіцит фісташок
Gazeta UA
2025-04-20T19:09:52Z
Хто є власником землі під приватним будинком
24tv
2025-04-20T19:03:13Z
Німецька компанія продавала у Росію хром для виробництва гармат, – Handelsblatt
24tv
2025-04-20T18:45:56Z
Чи можуть в Україні запровадити графіки відключення газу: експерт чітко відповів
GlavRed
2025-04-20T18:27:52Z
Купує у Росії і спродує Європі: як Китай обійшов США із природним газом, – NYT
24tv
2025-04-20T18:27:34Z
НБУ ввів в обіг унікальну монету в честь Великодня: перші фото
24tv
2025-04-20T18:18:10Z
Курс долара після Великодня: банкір озвучив нові межі
Хвиля
2025-04-20T18:00:03Z
Майже пів мільйона за 1 долар: що відомо про найдешевшу валюту в світі
24tv
2025-04-20T17:51:46Z
Пенсія в Харківській області: стало відомо про зміни у виплатах
Политека
2025-04-20T17:30:58Z
Ганьба Шахтаря, Карпати рвуться в Європу, осічка Полісся: підсумки 25 туру та таблиця УПЛ
24tv
2025-04-20T18:54:16Z
Легендарний "Залізний Майк" назав боксера, який мав найсильніший удар
24tv
2025-04-20T18:09:31Z
Битва Боруссій: Дортмунд сильніший за Менхенгладбах
Football.ua
2025-04-20T18:04:46Z
Еліна Світоліна виграла тенісиний турнір в Руані
УкраинФорм
2025-04-20T18:03:42Z
Куадрадо — у стартовому складі Аталанти на матч проти Мілана
Football.ua
2025-04-20T17:58:42Z
Камавінга, Модрич та Себальйос гратимуть із перших хвилин El Clasico проти Атлетіка
Football.ua
2025-04-20T17:46:11Z
Ліверпуль обіграв Лестер і наблизився до титулу
Football.ua
2025-04-20T17:28:37Z
«Верес» обіграв «Чорноморець» на фініші 25-го туру УПЛ
УкраинФорм
2025-04-20T17:01:24Z
Арсенал з асистом Зінченка розтрощив "трактористів" з низів АПЛ
24tv
2025-04-20T17:00:35Z
ШІ генерує зображення гламурних ляльок у стилі Барбі: експерти попередили про загрозу
InternetUA
2025-04-20T18:31:24Z
Найшвидша пам'ять у світі записує дані в 10 000 разів швидше, ніж сучасні технології
InternetUA
2025-04-20T17:31:29Z
Експерти розкрили способи захисту гаджетів від стеження у 2025 році
InternetUA
2025-04-20T16:34:38Z
У Чорнобилі вперше помітили гібридів коней Пржевальського
FaceNews
2025-04-20T15:54:47Z
Експерти розповіли, як смартфон «вмирає» через одне налаштування
InternetUA
2025-04-20T15:46:21Z
220 днів у космосі: найстарший чинний астронавт із США приземлився на Землю у свій 70-й день народження
Фокус
2025-04-20T15:33:10Z
Вчені з'ясували, що найбільше шкодить акумуляторам телефонів й ноутбуків
InternetUA
2025-04-20T15:01:30Z
Інсайдер показав нові зображення iPhone 17 Pro в різнокольорових чохлах
InternetUA
2025-04-20T14:31:03Z
В Україні запустили AI-бота, який дає бізнес-поради мовою Коломойського та Корбана
24tv
2025-04-20T14:21:15Z
Чи хто-небудь керує Porsche 911 Dakar? Ще один автомобіль перевернувся, забезпечивши прибуток у $100,000
Топ Жир
2025-04-20T18:45:48Z
5 ознак, що ваше авто на межі поломки — не чекайте на великий ремонт
360ua.news
2025-04-20T18:24:01Z
Новий електричний кросовер Subaru Trailseeker для любителів подорожей
360ua.news
2025-04-20T17:27:34Z
Спробуйте розкрити капот свого Dodge Charger Daytona, щоб порушити його
Топ Жир
2025-04-20T17:15:47Z
Огляд електричного пікапа Riddara RD6: Як справляється перший позашляховик Geely на електриці?
Топ Жир
2025-04-20T16:00:00Z
Ця поширена звичка на заправці може стати причиною дорогого ремонту
24tv
2025-04-20T15:51:05Z
Знижки на Dodge Charger були вражаючі? Подивіться на знижки на Hornet!
Топ Жир
2025-04-20T14:45:29Z
Tesla відкладає випуск дешевшої та компактнішої моделі Y, планує скорочену версію Model 3
Топ Жир
2025-04-20T13:15:42Z
Незважаючи на санкції, Росія отримує новий Патруль від Nissan з Китаю
Топ Жир
2025-04-20T11:45:29Z