MY.UAНовини
Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт
Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт

Україні потрібна не чергова "зернова угода" з окупантами, а повне розблокування портів – експерт

Росія в липні повідомила про відмову від формату "зернової ініціативи" або ж, як її називають, "зернової угоди", завдяки якій українська агропродукція перевозилась Чорним морем. Зараз Україна не може вивозити будь-який експорт через морські порти, адже це небезпечно. Голова асоціації "Укрметалургпром" Олександр Каленков впевнений: рішення має бути знайдене, а українські порти – розблоковані.

Хто він: президент асоціації "Укрметалургпром".

Чому він: Відомий експерт в галузі економіки та промисловості. Вісім років тому обраний головою галузевої асоціації "Укрметалургпром", має великий досвід в управлінні, буврадником прем'єр-міністра України з економічних питань, заступником міністра промислової політики України. Має досвід роботи у зарубіжних інвестиційних кампаніях. Отримав ступінь магістра в управлінні бізнесом (МВА), ступінь магістра в фінансовому управлінні США.

Як ви наразі оцінюєте взагалі "зернову угоду", що діяла до середини липня 2023 року? Якими були головні переваги цього формату для України?

Сам термін "угода" тут дуже обманливий і дуже прикро, що його використовують. Адже може скластися враження, що це продукт переговорів щодо взаємовигідних умов. У цьому випадку це зовсім не так. Це як укласти угоду з людиною, яка тримає пістолет біля твоєї скроні. Це абсолютно ніяка неугода. Ми всі пам'ятаємо, що було рік тому. У України був повністю заблокований вихід в Чорне море, було багато залишків продукції, в тому числі, аграрна продукція. Треба розуміти взагалі значення портів для економіки України. Це не просто якийсь там фактор впливу на економіку поряд з іншими факторами. Україна традиційно – це експортоорієнтована держава, в якої дуже великий відсоток виробництва займає продукція, яка йде на експорт. Без можливості вивозити продукцію морем українська економіка не може існувати.

Тому, коли ми опинилися в блокаді, мова йшла про те, щоб хоча б щось вивезти. Я не знаю, хто перший запропонував цей формат, але це точно не угода. Це вимушений крок. Навіть якщо Україна не укладала ніяких угод з РФ, а тільки з ООН та з Туреччиною, все рівно це неприродні домовленості. Тому що Російська Федерація, атакуючи Україну, порушила десятки міжнародних угод, а тому числі, угод з міжнародної торгівлі. Усі країни намагаються відповідати правилам таких угод, угод міжнародної торгівлі, а Росія грубо своєю блокадою портів України грубо порушила цілий ряд морських договорів, це було дуже показово. Єдині країни, які можуть це робити, це терористичні організації та пірати. Це вони так діють, коли блокують цивільні грузи, вантажі. Російська Федерація заявила, що цей регіон небезпечний, що нібито судна, які прямують до України, перевозять військовий вантаж. Але це абсолютно зі стелі притягнуті аргументи, і це просто показує, що РФ чхати хотіла на будь-які міжнародні домовленості.

Росія припинила свою участь у "зерновій ініціативі", і це може бути шансом для України отримати новий формат, каже Олександр Каленков
Фото: Відкриті джерела

Звичайно, після початку блокади наших портів розпочались різні переговори в різних форматах, як розблокувати морську торгівлю України.Нажаль, врешті була протягнута ця форма "зернової ініціативи" чи "зернової угоди". Звісно, йдеться про потребу країн у нашій агропродукції, є гуманітарний аспект питання, коли саме Україна може забезпечувати світову продовольчу безпеку. Але з самого початку треба було з нашими міжнародними партнерами говорити про порушення Російською Федерацією законів морського судноплавства. До речі, на прикладі цієї зернової угоди ми прекрасно бачимо, що якісь побоювання Російської Федерації про перевезення морем до нас військового обладнання елементарно може вирішуватись перевірками суден. З іншого боку, ми вже побачили, як такі перевірки протягом минулого і цього року відбувалися — робилося з боку РФ усе, щоб якомога менше суден пропустити. Думаю, головна мета була для Росії — повністю заблокувати для України морську торгівлю, фактично, вплинувши таким чином на економіку країни.

Олександре, а якщо ми кажемо про зернову ініціативу, взагалі, в чому її головні недоліки або ризики?

Головний недолік — це те, що ми через цю угоду до деякого ступеня легітимізували вимоги Російської Федерації. Тобто ми з боку ООН, з боку Туреччини ми робимо дії, які можуть інтерпретуватися так, що ми з розумінням ставимося до побоювань Російської Федерації, що можуть везтися військові вантажі, і ми наче йдемо назустріч РФ та відокремлюємо аграрні грузи, зерно, і готові на перевірки вантажів. Тобто ми легітимізуємо претензії Російської Федерації на право блокувати торгівлю України, і в цьому ризик. І ризик в тому, що РФ свідомо організувала такі перевірки суден та так їх використовувала, щоб мінімізувати кількість суден, які йдуть до України. Фактично йдеться про легітимізацію незаконних дій РФ стосовно України. І ще один ризик: в будь-якій країні можуть бути війни, і тоді ця блокада буде розглядатися, як прийнятна дія. Зараз багато експертів бачать цю ситуацію так: блокада цивільних вантажів — це прямий шлях до економічної та гуманітарної катастрофи, це те, що може призвести до голоду, зубожіння населення.

"Нам треба відійти взагалі від слова "угода". Тому що ніяких угод не може бути з країною-терористом. Треба повертати все до міжнародного права".

Фактично, це тактика середньовіччя, коли в облогу береться місто. Всіма конвенціями такі дії заборонені.

А наші партнери говорять, от бачите, Російська Федерація побоюється, що буде іти морем зброя. Що ми маємо відповісти? Якщо Росія хоче перевіряти наші судна, давайте будемо перевіряти і російські судна. Тим більше, що Росія перевозить Чорним морем в 10 разів більше вантажів, ніж Україна.

Чи потрібна зміна формату зернової ініціативи, якими можуть бути наші дії взагалі і наших партнерів?

Перше, нам треба відійти взагалі від слова "угода". Тому що ніяких угод не може бути з країною-терористом. Треба повертати все до міжнародного права.

І зокрема треба відійти від слова "зернова", тому що морські шляхи потрібно відкрити для будь-якої цивільної продукції. Тобто, потрібно, щоб будь-яка продукція мала змогу як завозитися морем до України, так і вивозитися. Як я вже казав, це додаткові 18 мільярдів доларів на рік для України. Що ми повинні сказати нашим партнерам — це те, що Російська Федерація порушує всі закони, посилаючись на можливі військові вантажі. Але ми ж можемо погодитися, наприклад, на вибіркову перевірку суден, які йдуть з України та від України, якщо це буде супроводжуватися дзеркально такими ж перевірками і російських суден. Потрібно, щоб була створена міжнародна комісія, і нехай така комісія перевіряє кожне судно Російської Федерації. Це перше. Друге — потрібно забезпечити безпечну торгівлю України. І тут є два аспекти: безпековий та економічний.

Що в питанні безпеки можна зробити для забезпечення деблокади портів?

Звісно, надати Україні більше систем ППО, і я так розумію, що у наших партнерів після обстрілів Рені, Одеси, Миколаєва повинно було створитися розуміння, що Україні потрібно більше ППО для того, щоб захистити морські міста. По-друге, треба надати нам мінні тральщики, щоб ми могли моніторити наші територіальні води і міжнародні води.

Україні потрібно захистити приморські міста та порти від російських ракет, для цього необхідна допомога країн-партнерів, переконаний експерт
Фото: Getty Images

Впевнений, що РФ просто буде розкидувати міни на шляху суден, тож дуже потрібним є надання Україні цих мінних тральщиків, це важливий вклад в безпеку морського регіону. Звичайно, безпековий аспект — це не лише ППО та тральщики, але і літаки, нам потрібні F16 -16 — це також буде дуже дієвим механізмом, тому що це дозволить контролювати нашим силам, в тому числі, і регіон Чорного моря.

Які ще дії партнерів можуть допомогти Україні розвивати судноплавство в Чорному морі в умовах війни?

Це так званий економічний аспект. Вантажі та судна, які проходять, мають бути застраховані. Зрозуміло, що вартість судна – від 20 до 75 млн доларів плюс 20-25 мільйонів доларів вартість товару, плюс страховка екіпажу. Повинні бути страхові компанії, які зможуть взяти на себе такі великі ризики. А вони зможуть їх взяти, якщо буде зрозумілий механізм перестрахування. Наші партнери могли б створити фонд, який би забезпечив можливість перестрахування вантажів, що йдуть Чорним морем. Також є необхідність посилення санкцій проти РФ. Якщо Російська Федерація грубо порушує міжнародні закони морської торгівлі, то взагалі яка може бути торгівля з Російською Федерацією? Повинна бути тотальна заборона морської торгівлі з Російською Федерацією. Якщо треті країни не підтримують санкції, треба накладати санкції на ті країни, на страхові компанії, які обслуговують РФ, та інше.

Повертаючись до ситуації з блокадою портів. Ми бачимо, що ця зернова ініціатива діяла лише щодо певної групи агропродукції,але багато секторів лишалися поза можливістю перевозити морем свою продукцію. На ваш погляд, які галузі в Україні найбільше постраждали вже від блокади морських портів?

Традиційно до війни, наприклад, ще в лютому минулого року, ми вивозили морем 40% виробленої в країні аграрної продукції, 40% продукції ГМК та 20% інших сегментів. Тобто, у нас вивозилась кольорова металургія, хімія, інше. Врешті від блокади постраждав і експорт, і імпорт. Галузям дуже важко без морських шляхів, без портів. Не лише металургії чи хімпрому, енергетиці теж, адже вугілля ми теж отримували через море.

"Є необхідність посилення санкцій проти РФ. Повинна бути тотальна заборона морської торгівлі з Російською Федерацією".

І, звичайно, величезна частина експорту йшла морем. Звісно, сектори прилаштувалися до нових умов, були знайдені альтернативні шляхи, але ми бачимо, що ніякі інші логістичні маршрути не замінять морських перевезень. Порти відіграють колосальну роль в економіці України. Наприклад, ми рахували, що лише ГМК міг би наростити експорт на понад 8 млрд доларів, якщо відкрити морські перевезення. Це кошти, які створюють економічний розвиток. А якщо казати загалом по усім галузям, то зростання експорту було б понад 18 млрд доларів. Це все додало б нашому державному бюджету платежів більше ніж на 135 млрд грн.

Як зараз відбувається експорт продукції ГМК з України і як ці нові шляхи відображаються на вартості логістики та втратах часу для виробників?

Головній чинник — це вартість перевезень. Адже доставка вантажів наземними шляхами коштує у 4-5 разів вище за доставку морем. А це суттєво, тому що це дуже додає до загальної собівартості продукції. Якщо у вас логістика дорожчає в 4-5 разів, це робить вашу продукцію не конкурентоздатною. Тому що продукція йде до західного прикордонпереходу, залізною дорогою України, тоді залізною дорогою європейського перевізника, потім до портів — Констанци в Румунії чи інших, і це реально збільшує вартість нашої продукції на світових ринках.

"Потрібна увага з боку міністерства, створення координаційного центру для вирішення питання вільного судноплавства в Чорному морі".

По-друге, так, ми маємо альтернативні можливості через дунайські порти, через Рені, але це не може бути повноцінною заміною морських портів. І ще одне: дуже важливі наслідки того, що блокується українська продукція, — це відкриття Росією нових ринків, поки з них пішла українська продукція. На всіх ринках, коли ми поставляємо аграрну продукцію, чи продукцію ГМК, чи хімії, ми завжди конкурували з російською продукцією. Зараз, коли ми не можемо поставляти продукцію, на ринках утворюється дефіцит, який заповнюється продукцією з РФ.

Олександр Каленков: "Доставка вантажів наземними шляхами коштує у 4-5 разів вище за доставку морем"
Фото: Укрметалургпром

До речі, це ще один аспект, чому для росіян так суттєво важлива ця блокада портів України. Перше — задіяти суттєву шкоду економіці України, друге – звільнити ринки від наших товарів, щоб завозити туди свою продукцію. Ми не можемо поставляти свою продукцію, тому що заблоковано море, і ми втрачаємо свої ринки, які займають виробники з країни-агресора та отримують мільярди доларів виручки.

Деякі європейські країни пропонують свої порти для вивезення української агропродукції. Такі заяви є від Литви, від Хорватії та інших країн. На ваш погляд, чи є така доцільна підтримка з боку країн ЄС, а також чи зможуть експортери інших галузей розраховувати на певну допомогу у питанні доступу до портів різних країн?

Будь-яка підтримка важлива, навіть якщо вона символічна. А в цьому випадку вона саме символічна, тому що треба ще до цих портів довезти продукцію. І мова навіть не про зростання вартості доставки в 4-5 разів, а про неможливість фізично перевезти весь цей вантаж. І тому це важливий крок з боку країн-партнерів, але він не вирішить проблем. Зараз також підіймається питання про якісь зелені коридори на аграрну продукцію. Знову ж таки, це дуже дивно виглядає, що мова тільки про аграрну продукцію. Адже нам потрібно вивозити всю продукцію з України на експорт, а не лише зерно.

Наприклад, якщо буде якийсь вигідний для українських компаній тариф перевезення залізницею в ЄС, і якийсь фонд буде, з якого перевізнику компенсуватиметься вартість тарифу, то нам би це дуже допомогло. Та навіть в цьому разі ми не зможемо вивезти всю продукцію через обмеження на західних прикордонпереходах України.

Експерт впевнений: якщо морем можна буде вивозити продукцію металургії, це суттєво вплине на вітчизняний ВВП
Фото: УНІАН

Чи йдуть наразі якісь консультації з Мінфраструктури та іншими відомствами щодо покращення ситуації з експортом не лише зерна, але й металургії?

Знаю, шо певна робота ведеться на рівні Міністерства інфраструктури, але, нажаль, цього недостатньо. Ці питання перевезень — вони не лише стосуються Мінінфраструктури, але й міністерства економіки, а ще Міноборони, Міненерго. Тобто більшості нашого уряду це питання перевезень експорту стосується напряму. Тому, звісно, потрібна увага з боку міністерство, створення координаційного центру для вирішення проблемних питань. І для вирішення питання вільного судноплавства в Чорному морі. Думаю, на політичному рівні, зокрема і наш президент Володимир Зеленський, який вже робить дуже багато надважливих речей і постійно домовляється з нашими партнерами про допомогу Україні, він теж може підняти питання вивезення з України експорту морем із нашими партнерами.

Якщо Україні вдасться звільнити морські шляхи від блокади з боку РФ, яким буде економічний ефект?

Морські шляхи та їхня деблокада – це зараз найважливіше економічне питання для України. Деблокада Чорного моря для всіх видів товарів забезпечить якнайменше зростання на 10% ВВП. Це – сотні мільярдів гривень додатково у держбюджеті. І це до 20 мільярдів доларів додаткових валютних надходжень в Україну. А якщо ми говоримо про кількість трудових ресурсів, на яких має вплив ситуація в Чорному морі, то це до півмільйона людей, які працюють в економіці України.

Теги за темою
експорт
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
lifecell попередив абонентів: популярну послугу відключать із 1 березня
Хвиля
2025-02-21T17:27:20Z
Вчені виявили 300 найрідкісніших чорних дір у Всесвіті
Portaltele
2025-02-21T17:12:20Z
NVIDIA «зажала» ядра: деякі RTX 5090 мають чипи з меншою кількістю блоків ROP та на 5-6% гіршою продуктивністю
ITC
2025-02-21T16:52:14Z
Власники Xbox ніколи не побачать Helldivers 2
Знай
2025-02-21T16:51:17Z
У Китаї виявили новий коронавірус що може передаватися від тварин до людей
360ua.news
2025-02-21T16:48:58Z
Щоб не платити фотографу: підбірка додатків в яких можна зробити фотосесію за допомогою ШІ
24tv
2025-02-21T16:39:55Z
"Київстар" анулює номери: експерти розповіли, кому з абонентів це загрожує
Политека
2025-02-21T16:30:54Z
Amazon закриває магазин застосунків для Android
ITC
2025-02-21T16:24:53Z
Ілон Маск закликав звести МКС з орбіти якнайшвидше
24tv
2025-02-21T16:24:43Z
Що посадити у березні – досвідчена дачниця поділилася своїми секретами
GlavRed
2025-02-21T17:27:39Z
Магія оживає в серці Карпат: в Bukovel відкрився ліцензійний аквапарк Mavka
TSN
2025-02-21T17:03:49Z
5 хитрощів, що зроблять маленьку ванну більшою: може спробувати кожен
24tv
2025-02-21T17:03:37Z
Догляд без клопоту: квіти на балконі – ТОП невибагливих рослин
GlavRed
2025-02-21T16:27:52Z
5 місць в домівці, де ніколи не варто вішати дзеркало
24tv
2025-02-21T16:18:06Z
Встигла закохати в себе ще у ​​шкільних їдальнях: ідеальна підлива до тюфтельок за 10 хвилин
24tv
2025-02-21T15:36:49Z
Трендова стрижка з TikTok, яка підійде для жінок після 50 років: додає об'єму навіть тонкому волоссю
TSN
2025-02-21T15:36:00Z
Отримаєте ранній урожай: коли треба сіяти огірки на розсаду за місячним календарем
24tv
2025-02-21T15:27:50Z
Домашні способи боротьби з льодом на дорозі: ефективні та доступні рішення
24tv
2025-02-21T15:27:09Z
СБУ затримала молодика, який на замовлення росіян підірвав авто військового прокурора в Одесі
УкраинФорм
2025-02-21T17:36:22Z
Росіяни вдарили дронами по Сумщині, пошкоджена інфраструктура
УкраинФорм
2025-02-21T17:33:02Z
Жінка потрапила на гачок шахраїв: сподівалася отримати прибутки від операцій з криптовалютою
InternetUA
2025-02-21T17:30:49Z
Допомагав ухилянтам за гроші. ДБР затримало очільника Хмельницької райдержадміністрації
ГЛАВКОМ NET
2025-02-21T17:18:44Z
Росіяни атакували дроном Дніпровський район Херсона, поранена жінка
УкраинФорм
2025-02-21T17:09:57Z
Правоохоронці затримали зловмисника, який вчинив напад на поліцейського у Стрийському районі
Украина Криминальная
2025-02-21T16:12:47Z
Пасажирка літака окропила літак святою водою після жахливої низки катастроф
Фокус
2025-02-21T16:12:33Z
Чоловік убив дружину через її реакцію на романтичне побачення
TSN
2025-02-21T16:06:30Z
Донька ексзаступника воєнкома потрапила під суд: деталі справи
ГЛАВКОМ NET
2025-02-21T16:00:18Z
Збірна України зазнала п'ятої поразки поспіль і втратила шанси вийти на Євробаскет-2025
TSN
2025-02-21T17:36:04Z
Манчестер Сіті розглядає трансфер українського голкіпера: він має замінити Едерсона
24tv
2025-02-21T17:15:48Z
Менеджер Паркера оцінив налаштування боксера на бій проти Баколе
24tv
2025-02-21T17:15:17Z
Дмитренко розпочне першою: визначився склад збірної України на жіночу естафету на ЧС-2025
24tv
2025-02-21T17:00:59Z
Ворскла підписала Ющишина
Football.ua
2025-02-21T16:48:55Z
Наставницю Ковтуна номінували на тренера року від European Gymnastics
24tv
2025-02-21T16:24:55Z
Довбик не гратиме з Монцею
Football.ua
2025-02-21T16:24:45Z
УПЛ повернулася після зимової паузи: "Чорноморець" вирвав перемогу над "Колосом"
TSN
2025-02-21T16:15:59Z
Паркер – Баколе: як змінився прогноз на переможця після зняття з бою Дюбуа
24tv
2025-02-21T16:03:42Z
Україну атакує 17-градусний мороз: коли в регіони прийде потепління
GlavRed
2025-02-21T17:33:50Z
ЗСУ продовжують тримати оборону Білогорівки, Часового Яру і Торецька
УкраинФорм
2025-02-21T17:24:05Z
Тіла загиблих з передмістя Херсона вивезли на броньованому авто
УкраинФорм
2025-02-21T17:03:32Z
Стоїть на руїнах дзвіниці й був під загрозою через скандал: чим особливий готель "Салют" у Києві
24tv
2025-02-21T16:45:50Z
Правозахисники заявляють про катастрофічне скорочення населення на ТОТ
УкраинФорм
2025-02-21T16:39:35Z
У Варшаві нагадали про чергову річницю окупації Криму
УкраинФорм
2025-02-21T16:39:14Z
Росіяни панікують через ймовірні удари по Криму найближчими днями
24tv
2025-02-21T16:27:12Z
На Полтавщині до перейменування було 128 вулиць Пушкіна
УкраинФорм
2025-02-21T16:21:15Z
Знову морози: синоптик попередив про нову хвилю холоду
ZN UA
2025-02-21T16:15:33Z
"Каменських уже занадто старою стала": Потап знайшов заміну Насті
GlavRed
2025-02-21T17:30:56Z
Арестович уперше прокоментував розлучення з дружиною - деталі
GlavRed
2025-02-21T17:27:22Z
У Варшаві відбувся показ польсько-українського фільму «Дві сестри»
УкраинФорм
2025-02-21T17:03:35Z
"Це було так смішно": жінка не може повірити в те, що чоловік робить з її одягом
Фокус
2025-02-21T16:57:43Z
На Netflix вийшов новий мінісеріал: у стрічці несподівано згадали про Україну
24tv
2025-02-21T16:57:10Z
У Нідерландах показали документальний фільм «Порцелянова війна», який номінували на «Оскар»
УкраинФорм
2025-02-21T16:48:35Z
У Вінниці відкрилася виставка про бойовий шлях 120-ї окремої бригади тероборони
УкраинФорм
2025-02-21T16:39:56Z
5 жакетів, без яких не обійтися цієї весни: вони будуть найпопулярнішими
24tv
2025-02-21T16:30:24Z
Зірка фільму "Коли ти вийдеш заміж" Павло Текучев розсекретив стать майбутньої дитини
24tv
2025-02-21T16:24:28Z
Пенсіонерів ставлять на "паузу": у ПФУ відповіли, навіщо та чому зупинять виплати на карти
Знай
2025-02-21T17:30:59Z
Удвічі потужніша за Tomahawk: один з постачальників зброї Україні показав нову крилату ракету
InternetUA
2025-02-21T17:28:58Z
Водіїв чекають нові обмеження: які додаткові перевірки готують депутати
GlavRed
2025-02-21T17:27:46Z
«Розумна політика» точно не буде за це голосувати, - Оксана Дмитрієва про зниження мобілізаційного віку
Политека
2025-02-21T17:27:02Z
Головний демограф попередила українців про нову дуже небезпечну лінію розколу нації
ГЛАВКОМ NET
2025-02-21T17:24:06Z
Журнал Time назвав найвпливовіших жінок 2025 року
Детектор М
2025-02-21T17:18:00Z
Вже скоро почнеться Великий піст 2025: чи можна одружуватися під час нього
24tv
2025-02-21T17:09:36Z
Кабмін виділив 7,9 млрд грн на закупівлю дронів
360ua.news
2025-02-21T17:03:22Z
Українців можуть карати через паспорт: коли документ стає недійсним і який штраф загрожує
Политека
2025-02-21T17:03:10Z
Це не для всіх безплатно: як у Польщі викликати швидку допомогу
24tv
2025-02-21T16:18:20Z
М'ясо – ідеальне джерело білку, але що буде з тілом, якщо їсти його щодня
24tv
2025-02-21T16:09:37Z
Ще одна небезпека для всього світу: у Китаї виявили новий коронавірус
TSN
2025-02-21T16:06:58Z
Епідемічна ситуація в Україні: Ляшко назвав тривожну тенденцію
24tv
2025-02-21T15:48:37Z
Замінник цукру, який є в багатьох харчах, викликає хвороби серця: що це за речовина
24tv
2025-02-21T15:18:27Z
В Україні будуть проводити трансплантацію тканин за стандартами ЄС - рішення уряду
УкраинФорм
2025-02-21T15:18:19Z
Як швидко позбутися набряку на обличчі: три найкращі та найлегші способи
TSN
2025-02-21T14:48:40Z
МОЗ попереджає про зростання госпіталізацій через грип та Covid-19
360ua.news
2025-02-21T14:30:22Z
Що потрібно знати про лихоманку: збивати чи не збивати високу температуру
TSN
2025-02-21T13:18:43Z
Знижки на електрику з 1 березня 2025: хто платитиме майже вдвічі менше
Политека
2025-02-21T17:30:54Z
Імпорт «блакитного палива» зріс після російських атак на об'єкти видобутку газу
УкраинФорм
2025-02-21T17:30:41Z
Доведеться вкладатись у військове виробництво: чи повернуться американські компанії до Росії
24tv
2025-02-21T17:30:38Z
Не тільки внаслідок індексації: у кого збільшиться пенсія вже в березні
GlavRed
2025-02-21T17:27:53Z
Долар раптово пішов у піке: яким буде курс валют з 24 лютого
GlavRed
2025-02-21T17:27:44Z
Україна готується до впровадження ринку торгівлі квотами на викиди парникових газів: Світлана Гринчук розповіла деталі
Знай
2025-02-21T17:21:53Z
Meta скорочує витрати на співробітників, щоб вкладати в штучний інтелект
24tv
2025-02-21T17:15:20Z
В Україні пропонують заборонити продаж енергетиків підліткам
УкраинФорм
2025-02-21T17:00:20Z
Попит на морські перевезення зерна з України низький, однак фрахт не дешевшає
AgroPortal
2025-02-21T17:00:19Z
Позашляховий монстр: представлено найпотужніший і найнезвичніший Jeep Wrangler
Фокус
2025-02-21T17:12:04Z
Яке паливо найкраще використовувати взимку для автомобіля: поради водіям
ТСН
2025-02-21T16:18:54Z
Презентовано флагманський автобус другого покоління від Wrightbus
AutoCentre
2025-02-21T16:07:32Z
Раритетне спортивне авто 60-х поїхало після 28 років простою надворі
Фокус
2025-02-21T15:45:28Z
Прослужать десятиліття: ТОП-7 бюджених авто, що не потребують частого ремонту
GlavRed
2025-02-21T15:27:58Z
В Україні з’явилася перша вантажівка JAC N120 з дворядною кабіною
AutoCentre
2025-02-21T15:04:13Z
Сім недорогих авто, які можуть прослужити протягом усієї пенсії
ТСН
2025-02-21T14:48:42Z
Тест-драйв оновленного Nissan Juke 2025: яскраво сірий
AutoCentre
2025-02-21T14:37:18Z
Як зробити ідеальне покриття кузова алкідною автоемаллю
AutoCentre
2025-02-21T13:46:49Z
Через Трампа іноземні розвідки остерігаються ділитися секретами зі США — Politico
TSN
2025-02-21T17:36:11Z
Нова заява Трампа: "Путіну не потрібно укладати угоду - він міг би отримати всю Україну"
ZN UA
2025-02-21T17:34:37Z
Офіс президента визначив основні потреби України в угоді зі США
360ua.news
2025-02-21T17:33:56Z
Глава Гагаузії просить Трампа на Х припинити фінансування Молдови
Европейская правда
2025-02-21T17:30:34Z
Розуміє Україну, чує Європу. Що потрібно знати про Келлога та його роль у переговорах
Лига
2025-02-21T17:27:39Z
Армія РФ протягом дня атакувала Нікопольський район дронами та артилерією
УкраинФорм
2025-02-21T17:27:38Z
Чому їм заважає Зеленський
GlavRed
2025-02-21T17:27:22Z
Трамп заявив, що Макрон і Стармер "нічого не зробили" для завершення війни в Україні
Лига
2025-02-21T17:24:35Z
Збройовий переділ: як зміняться постачання озброєння в Україну за Трампа
Фокус
2025-02-21T17:21:37Z