В Україні знову заговорили про можливість поновлення пасажирських авіаперевезень. Цього разу компанія Air Ocean Airlines заявила про готовність здійснювати польоти з аеропорту Ужгорода.
Про це повідомляє avianews.com. Зазначається: за словами директора авіаперевізника, вибір упав саме на Ужгород через те, що той "впритул розташований до словацького кордону і літак після зльоту потрапляє у повітряний простір країни-члена НАТО".
"Аеропорт Ужгород знаходиться біля підніжжя Карпатських гір з боку Словаччини. Та відносно захищений зі сторони сходу", – йдеться в обґрунтуванні пропозиції авіакомпанії, яку компанія, за даними ресурсу, направила українській владі.
Що це за компанія
Air Ocean Airlines була створена у 2020 році. Розвивалася як регіональний авіаперевізник із повним сервісом. Компанія запустила рейси:
- з Києва у Запоріжжя, Львів, Чернівці, Харків;
- зі Львова в Запоріжжя та Харків.
Власником же двох літаків Ан-148, на яких літала Air Ocean Airlines і які хоче використовувати для польотів з Ужгорода, є кіпрська компанія Cyprus Aircraft Leasing 2. Ці судна:
- були зроблені у партнерстві з Україною на авіазаводі у Воронежі;
- кілька років літали в авіакомпанії "Ангара" у Сибіру.
"12 травня 2023 року президент України Володимир Зеленський ввів санкції проти Cyprus Aircraft Leasing 2, які передбачають блокування активів компанії. Директор Air Ocean Airlines повідомив, що авіакомпанія готова взяти в оренду Ан-148 прямо у держави після завершення процедури їхньої націоналізації", – розповіли аналітики. .
У ЗСУ проти відновлення польотів
Раніше найбільший лоукостер Європи Ryanair допустив відновлення пасажирського авіасполучення в Україні до кінця 2023 року. Головна умова для цього – успішне завершення переговорів щодо часткового відкриття повітряного простору.
Проте спікер Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат зазначив: наразі повітряний простір над Україною перекрито. І, ймовірно, "відкриють його ще не скоро".
"Як у стані війни можна взагалі здійснювати перельоти? У нас війна та воєнний стан. Долітає до будь-якої точки країни. Можуть з'явитися ворожі ракети та дрони. Скільки летить "Кинжал" – ви самі чудово знаєте (максимальна швидкість – до 14 688 км/год. – Ред)", – сказав Ігнат.
Крім цього, зазначив він, існують й інші проблеми, які унеможливлюють відновлення цивільних перельотів. Це:
- питання страховки – "як страхувати борти та життя громадян, коли над головою літають ракети?";
- перетворення зосередження цивільних літаків у ціль для росіян – "вони можуть вдарити по стоянці літаків і сказати, що там стояла західна військова техніка. Це ж звичайна терористична практика для росіян".
Останній аспект, до речі, унеможливлює використання навіть Ужгородського аеропорту, при зльоті з якого літаки заходять на територію Словаччини.
"Це буде ціль для ворога – і вони цього не приховують. Вони відкрито кажуть, що цілі для них є і в країнах НАТО. А практика Ізраїлю – з прикриттям повітряного простору Україні не підходить: Ізраїль невелика країна, а в нас територія велика і ракети летять з усіх боків. Тому повітряний простір над Україною зараз перекритий і, гадаю, відкриють його ще не скоро", – підсумував Ігнат.
Як повідомляв OBOZREVATEL, попри позицію військових, розмови про відновлення польотів в Україні іноді, все ж, виникають. Наприклад, на початку червня голова Львівської облдержадміністрації Максим Козицький заявив, що в Україні можуть частково відкрити повітряний простір ще до кінця війни. Зокрема, зазначав він, може бути запущений Львівський аеропорт.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі Obozrevatel та у Viber. Не ведіться на фейки!