Українцям розповіли, що робити, якщо рахунок на спожиту електроенергію надійшов на суму, яка значно перевищує очікувану, а показники коректні та передані вчасно. Інструкція оприлюднена на сайті YASNO.
Щомісяця українці передають показники електролічильника, тож орієнтовно розуміють своє базове споживання. Коли приходить рахунок, а сума в ньому аномально більша чи навпаки маленька, то є кілька причин.
Несправний електролічильник
Якщо клієнт завжди справно передає показники, але помітив, що споживання дуже велике чи маленьке, то проблема, мабуть, у лічильнику. Тоді необхідно звернутися до оператора системи розподілу, до мереж якого підключено будинок та поінформувати його про це. ОСР перевірить лічильник, а потім здійснить перерахунок обсягів споживання відповідно до причин несправності та періоду, за який споживання фіксувалося некоректно.
Помилка при передачі показників клієнтом
При передачі показань припуститися помилки може і сам споживач. В результаті прийде рахунок із некоректною сумою. Перерахунок у разі можливий лише у наступному розрахунковому періоді, коли клієнт передасть фактичні показання.
Несвоєчасна передача показань
Передавати показники хаотично чи не передавати взагалі – погана ідея. Нарахування здійснюватиметься за середньодобовим споживанням, яке розраховується за формулою, з урахуванням споживання за аналогічний період минулого року. Звичайно, сума в платіжці буде відрізнятися від реальної. Щоб не платити більше, слід вчасно передавати показники.
Технічна помилка
Техніка може давати збій, тому якщо клієнт отримати платіжку з неправильною сумою і впевнений, що передав показання правильно, потрібно звернутися до ЗРР для звірки обсягів. Після цього постачальник зможе провести перерахунок, якщо було допущено помилку.