MY.UAНовини
Бар'єрний Київ: коли у столиці буде зручно тим, хто втратив кінцівки через війну
Бар'єрний Київ: коли у столиці буде зручно тим, хто втратив кінцівки через війну

Бар'єрний Київ: коли у столиці буде зручно тим, хто втратив кінцівки через війну

Українцям з інвалідністю важко пересуватися в поточній інфраструктурі

Ще у 2021 році в Україні було понад 600 тис. людей з інвалідністю, які потребують технічних засобів реабілітації (ТЗР): протезів, інвалідних візків, ходунків та медичних ліжок. Для порівняння — це населення таких міст, як Миколаїв або Кривий Ріг. Внаслідок повномасштабного вторгнення росії в Україну статистика погіршилася — втратили одну чи кілька кінцівок від 20 до 50 тисяч українців. І масштаби цієї проблеми, на жаль, продовжують зростати.

Однією з основних причин ампутацій на початку конфлікту були поранення, отримані під час артилерійських та ракетних обстрілів. Зараз багато людей отримують травми через підриви на мінах, які були встановлені вздовж лінії фронту. А в місцях, де точаться основні бої, з пораненнями, що вимагають ампутації кінцівок, надходять 40-80% пацієнтів.

Реальність така, що з часом людей на візках буде набагато більше. І зручний побут — це найменше, що можна для них зробити. Звідси випливає важлива проблема — високі бордюри та розбиті дороги майже унеможливлюють нормальне пересування. Саме тому Телеграф вирішив розібратися з тим, коли держава планує побудувати повноцінний безбар’єрний простір, і чи є таке в планах взагалі.

Яким є реальний стан інфраструктури для маломобільного населення?

Як розповів транспортний експерт Олександр Гречко, багато хто з наших людей не помічає, якою насправді є ситуація з безбар’єрністю. Більшість почуває себе добре, тож не надають цьому особливого значення. Вони звикли до цих умов і ніколи не мали можливості зіставити їх з іншими. Однак в наявній інфраструктурі справді багато недоліків.

"Найбанальніші недоліки Києва чи інших міст — величезна кількість підземних переходів, які абсолютно не обладнані. Хоча в більшості випадках підземний перехід можна замінити наземним переходом. І це буде найкраще рішення для того, щоб маломобільні люди себе почували вільно та безпечно. Оскільки вони не будуть потребувати чиєїсь допомоги, аби перейти вулицю, спуститися по сходах. Тим паче взимку взагалі можна впасти з тих сходів, якщо їх хтось не прибрав.

Крім того, підземні переходи — це досить великі фінансові навантаження для міських бюджетів. Адже їх треба ремонтувати та обслуговувати", — каже фахівець з транспортних питань в коментарі Телеграфу.

На думку Олександра Гречка, наші політики та чиновники все ще орієнтовані на старі та радянські підходи. Вони роблять переважно автомобільну інфраструктуру: щоб були вулиці безперервного руху, широкі дороги тощо. Тобто заганяють людей у підземні переходи попри те, що це не зручно. Однак це дуже хибний підхід. Наприклад в європейських містах практично немає підземних переходів, за винятком тих, що побудовані для спуску в метро чи вокзал.

"І це ми кажемо лише про підземні переходи. Але ж зрозуміло, що в Україні велика кількість іншої непридатної інфраструктури. Наприклад магазини, в яких не зручно перебувати людям на колісних кріслах, і до яких взагалі складно дістатися. Столиця має необхідність все це змінити, однак в основному влада обирає дорогі дорожні проєкти", — додає Гречко.

Якщо людина має протез нижньої кінцівки, а тим паче пересувається візком, то розбиті тротуари, високі бордюри та круті сходи будуть спричиняти труднощі та надмірні навантаження. А іноді повну неможливість долати такі перешкоди.

Окрім того, у пішохідних зонах є необхідність розмістити достатню кількість лавок або створити місця з доглянутою травою чи покриттям, де можна відпочити. Деякі ампутації кінцівок можуть спричиняти втому від тривалого носіння протезів, тому важливо надати можливість людям сісти або навіть зняти протез на певний час. До речі, проблема з кількістю лав в столиці є постійною.

Незручності міського транспорту

Громадський транспорт наразі теж є непридатним, через неможливість заїхати в салон на візку і виїхати. А стан та якість перевезення звичайними маршрутками вже давно викликає стурбованість у громадян.

"Велику частку наземного транспорту становлять маршрутні таксі, які є абсолютно некомфортними. Міські ради особливо цим не переймаються і не намагаються суттєво подолати проблему. А водії того громадського транспорту, що є пристосованим для маломобільних людей, не завжди виконують зазначені правила.

Наприклад, громадський транспорт не під’їжджає до бордюрів близько. Відповідно навіть якщо в автобуса чи тролейбуса низька підлога, але він не під'їхав на достатню відстань до тротуару, то це нівелює зручність людей. Оскільки треба спершу зійти зі сходинки бордюри, а потім так само піднятися на транспорт.

Звісно лише маломобільні люди зможуть пояснити весь спектр недоліків. Хоча я періодично теж відношусь до маломобільної людини, оскільки в мене є маленька дитина. І навіть з дитячим візком часто виникають проблеми", — зазначає один із засновників "Пасажирів Києва" Олександр Гречко.

Чи робить щось держава?

Ще у квітні 2021 року держава схвалила Національну стратегію зі створення безбар’єрного простору на період до 2030 року. Уряд повідомляє, що попри війну реалізація проєкту продовжується. Так, вже визначили програму заходів на 2023 і 2024. Серед планів: підвищення інформаційної обізнаності, аналіз та збір інформації про рівень проблеми, розробка заходів, різного роду культурні ініціативи, доступність до відповідних електронних сервісів тощо. Це безумовно є важливим, однак комплексного будівництва правильної інфраструктури та доріг поки не видно.

"Не можна сказати, що влада взагалі нічого не робить — певні зрушення є. Інколи вони помітні, а деколи звісно можна робити краще. Вони точкові та несистемні. Під тиском громади можна побачити, що встановлюються пандуси для людей. І хоч дуже поступово, але бачимо і пішохідні переходи додаються поряд з підземними.

Наприклад: в Києві є близько 250 підземних переходів, які потрібно продублювати наземними. А щоб зробити один наземний перехід на станцію метро Університет, який таки почали будувати, громаді довелося тиснути 4 роки.

Тобто темп є, але він занадто низький. Враховуючи фінансування інших проєктів та будування певної інфраструктури, від якої можна відмовитися. Я вважаю, що необхідніше було б перенаправити ці кошти на побудову інфраструктури для маломобільних людей. На жаль, це зараз дуже актуально", — каже Олександр Гречко.

Марш захисників України. 2019 рік

Транспортний експерт переконаний, що держава робить недостатньо. Тож маємо надію, що Україна досягне безбар‘єрного середовища не через десятиліття. Хоча звісно роботи багато, бо за часів СРСР особливо цим ніхто не переймався. Наразі суспільству треба намагатися привернути увагу до цієї проблеми.

Телеграф звернувся до КМДА, щоб дізнатися, коли буде забезпечений хоча б базовий доступ для всіх громадян бодай в Києві. Адже ці процеси в столиці тривають досить довго, а потреба у зручностях для маломобільного населення нагальна.

Як повідомили у державній адміністрації — замовником будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів вулично-дорожньої мережі виступає комунальна корпорація "Київавтодор". На це направляються кошти із загального фонду міського бюджету, а моніторинг проводиться управителями об’єктів один раз на рік.

Заходи щодо забезпечення безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення визначені державними будівельними нормами та передбачаються в обов’язковому порядку.

На поточний рік вже є деякі обіцянки: заплановано проєктування і будівництво світлофорних об'єктів, які передбачають дублювання підземних переходів наземними за 49 адресами (ред. — це приблизно 20% від загальної кількості підземних переходів). З них у 2023 році планується реалізувати 9 адрес шляхом реконструкції автомобільних світлофорів з добудовою пішохідних фаз. За словами генерального директора "Київавтодор" Олександра Федоренка, роботу в цьому напрямку вже активізовано. Утім чи справді плани влади будуть виконані, стане відомо пізніше.

Загалом у Департаменті транспортної інфраструктури нагадують, що за цей рік вже виконано понад 250 понижень бордюру на пішохідних переходах.

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Задыхается и имеет проблемы со спиной: известный советский певец остановил концертную деятельность
Comments UA
2025-10-28T21:12:37Z
Пугачева и Галкин переезжают в новую страну: куда они едут
Comments UA
2025-10-28T20:51:36Z
Музей Ханенко выбрали "Проектом влияния" на The Best in Heritage 2025 в Барселоне
Апостроф
2025-10-28T20:06:05Z
"Капитан Америка" Крис Эванс впервые стал отцом: имя и пол ребенка
Фокус
2025-10-28T18:06:10Z
Ксения Мишина впервые за долгое время показала отца и как съездила с ним в священный город
TSN
2025-10-28T17:21:31Z
"Немного "зажрался": Егор Андрюшин рассказал, сколько тратит на косметику и работу звезд
Апостроф
2025-10-28T16:06:49Z
Наталка Денисенко слилась в пикантных объятиях с манекенщиком, с которым ее подозревают в романе
TSN
2025-10-28T16:06:33Z
Решетники, воспитывающие троих сыновей, подогрели слухи о пополнении в семье
Фокус
2025-10-28T15:42:10Z
Тина Кароль после потери мужа отказывалась от браков и объяснила почему: "Никого не пущу"
TSN
2025-10-28T15:21:23Z
Третий уровень защиты не реализован ни на одном из объектов Укрэнерго
UAToday
2025-10-28T22:06:29Z
В Украине могут создать "черный список" банковских карт: кто может попасть под контроль
UAToday
2025-10-28T22:06:11Z
В каких городах Украины могут быть проблемы с отоплением — энергоэксперт
TSN
2025-10-28T21:27:28Z
«Это конец банковской тайны»: журналистка предупредила об усилении финансового мониторинга
Знай
2025-10-28T20:42:24Z
Фермеры из Пакистана подали претензии к немецким компаниям из-за экологического загрязнения
Апостроф
2025-10-28T20:00:36Z
«Лукойл» продает зарубежные активы после санкций США
Новости Украины
2025-10-28T19:18:27Z
ЦБ прогнозирует самое сильное с 1990-х годов падение экономики РФ
Корреспондент
2025-10-28T18:57:41Z
Будем годами копить: с украинцев хотят взимать дополнительный сбор на пенсию
Знай
2025-10-28T18:36:05Z
Вырастут как на дрожжах: украинцам рассказали, что будет с ценами в случае блэкаутов
Знай
2025-10-28T18:06:22Z
План завершения войны может измениться по результатам встречи Трампа и Си — СМИ
TSN
2025-10-28T23:48:09Z
США пытались подкупить личного пилота Николаса Мадуро
Апостроф
2025-10-28T23:33:00Z
Попытка угона Мадуро: детали провала секретной операции США
TSN
2025-10-28T22:18:07Z
В Москве заговорили о "гарантиях" для ЕС и НАТО
UAToday
2025-10-28T22:06:06Z
Судья из Одесской области отказался исправлять в своем решении «неприличное» название России
Новости Украины
2025-10-28T22:00:16Z
СБУ провела учения по противодействию кибертерроризму
Корреспондент
2025-10-28T21:48:42Z
Они за 4 года не поняли еще ничего, – Михаил Шейтельман о неадекватной российской дипломатии
Знай
2025-10-28T21:42:47Z
"Буревестник" летает на словах — в СНБО сказали, зачем Путин пугает мир
TSN
2025-10-28T21:39:14Z
Долетят и до столицы: украинцев предупредили о новой угрозе
Знай
2025-10-28T21:30:24Z
БПЛА атаковали нефтебазу в Ульяновской области и завод в Ставропольском крае
TSN
2025-10-28T23:18:59Z
В России горят НПЗ и химзавод – соцсети
Корреспондент
2025-10-28T23:00:46Z
Взрыв в Хмельницком: под завалами может быть женщина, версия с газом - не окончательная
Комсомольская правда
2025-10-28T21:51:37Z
В Одессе у нарушителя ПДД нашли почти 1000 свертков с наркотиками
Корреспондент
2025-10-28T20:42:14Z
Разрушенный подъезд, раненые и поиски человека под завалами: что известно о взрыве в Хмельницком
Фокус
2025-10-28T20:06:58Z
Росармия ударила по Чугуеву в Харьковской области: вспыхнуло предприятие
Апостроф
2025-10-28T19:48:58Z
Война в Бразилии: правоохранители воюют с наркокартелями
ZN UA
2025-10-28T19:36:52Z
В Германии подтвердили приговор россиянину за убийство двух украинских военных
Европейская правда
2025-10-28T19:24:08Z
Взрыв в Хмельницком: есть пострадавшие
TSN
2025-10-28T18:09:44Z
Отпуск при рождении ребенка: может ли его взять отец, если официально не женат
ZN UA
2025-10-28T23:21:58Z
Пекин "перекрывает кислород" украинскому производству дронов
ZN UA
2025-10-28T22:54:40Z
Зеленский рассказал о программе "управляемого экспорта": когда запустят
UAToday
2025-10-28T22:06:51Z
Рядом с монстрами: женщина рассказала, как жила год с серийными убийцами
TSN
2025-10-28T21:51:53Z
Не «Томагавком» единственным: может ли Украина получить дальнобойные ракеты Barracuda
TSN
2025-10-28T21:15:35Z
Арест счетов за долги: как украинцам снять средства с заблокированной карты
Знай
2025-10-28T21:12:38Z
"Не дрон и ракета": педагог поделился мыслями, что представляет наибольшую опасность
Знай
2025-10-28T20:51:45Z
Многоквартирные дома будут взрываться чаще: украинцев предупредили об угрозе
Comments UA
2025-10-28T20:36:06Z
В Украине начали блокировать счета уклонистов: могут ли ТЦК закрыть доступ к карте
Знай
2025-10-28T20:30:40Z
Ученые назвали специю, которая снижает артериальное давление и холестерин
Comments UA
2025-10-28T22:48:56Z
Врачи бьют тревогу: назвали ночные симптомы, которые сигнализируют о развитии рака
Comments UA
2025-10-28T22:09:05Z
Учёные создали уникальные самозарядные имплантаты для позвоночника
Корреспондент
2025-10-28T19:33:35Z
Большинство стирает полотенца и постельное белье неправильно: названа главная ошибка
Comments UA
2025-10-28T19:24:06Z
Кофе не так полезен, как считает большинство: какие негативные последствия вызывает напиток
Comments UA
2025-10-28T16:15:04Z
Ученые обнаружили связь между размерами пениса и одной деталью
Comments UA
2025-10-28T15:51:52Z
Никогда не употребляйте шоколад в это время суток: названа неожиданная причина
Comments UA
2025-10-28T15:48:03Z
Пародонтолог дал четкий ответ или обязательно удалять зубы мудрости
Comments UA
2025-10-28T15:45:45Z
В Киеве сгорел склад с 20% месячного запаса лекарств. На рынке возможен дефицит
ZN UA
2025-10-28T15:36:50Z
Як у Великій Британії освоїли випуск першої іномарки
AutoCentre
2025-10-28T18:27:12Z
BYD выпустил мощный электрифицированный кроссовер для семьи с запасом хода 1300 км
Фокус
2025-10-28T18:15:33Z
Названы электромобили с самым медленным износом батареи
Корреспондент
2025-10-27T21:36:58Z
Porsche потеряла 99% прибыли в третьем квартале
Корреспондент
2025-10-27T18:39:02Z
Pininfarina также представила свою версию обновленного NSX от Honda
Топ Жир
2025-10-27T17:09:27Z
Механики назвали бюджетные авто, разоряющие владельцев: самые затратные модели
Фокус
2025-10-27T15:57:17Z
Гид по автовокзалам Чехии: как ориентироваться в Праге, Брно и Остраве.
AutoSite
2025-10-27T11:50:17Z
Автопроизводитель Toyota фиксирует рекордные показатели продаж
Корреспондент
2025-10-27T11:27:21Z
Канадец проехал 1,3 миллиона километров на Porsche 911 Turbo за полвека
Фокус
2025-10-27T10:45:17Z
Киевлянам подадут тепло в дома: названа дата начала отопительного сезона
UAToday
2025-10-28T22:06:45Z
Россияне продвинулись на фронте: подробности
Comments UA
2025-10-28T21:33:20Z
Прифронтовой российский город начали накрывать сеткой от дронов
Новости Украины
2025-10-28T21:21:29Z
В Киеве строят 7 новых ТЭЦ: заместитель Кличко рассказал, выдержат ли они атаки БПЛА
Фокус
2025-10-28T20:12:26Z
Тревожная экологическая угроза в Прикарпатье: детали и фото
TSN
2025-10-28T19:09:24Z
ВСУ разгромили колонну оккупантов под Владимировкой. ВИДЕО
Новости Украины
2025-10-28T18:51:06Z
«Запоріжсталь» закликає не підвищувати вантажні тарифи «Укрзалізниці»
AgroNews
2025-10-28T18:39:35Z
У Овнов - конфликты, у Тельцов - изменения в жизни: гороскоп на 29 октября
Comments UA
2025-10-28T18:39:26Z
Ограничение движения транспорта в Киеве: где именно нельзя будет ездить
Политека
2025-10-28T18:15:07Z
День ангела 29 октября: кого и как поздравлять с именинами
TSN
2025-10-28T22:18:54Z
Сеем помидоры осенью и наслаждаемся рекордным весенним урожаем — без лишних хлопот с рассадой
TSN
2025-10-28T17:06:46Z
Как наши бабушки мыли окна без пятен: гениальный лайфхак с двумя тряпками, проверенный поколениями
TSN
2025-10-28T16:33:58Z
Семь рецептов маринованной капусты от острой до сладкой: секреты идеального хруста и насыщенного вкуса
TSN
2025-10-28T16:21:26Z
Де зберігати капусту, якщо немає погреба
AgroNews
2025-10-28T16:15:42Z
Чем панировать вместо сухарей и муки: секрет пышных и сочных котлет с хрустящей корочкой
TSN
2025-10-28T16:06:38Z
Осенний яблочный пирог на кефире: проще шарлотки, а вкус - как у бабушки, рецепт
Знай
2025-10-28T15:51:49Z
Совет пекарей: простой ингредиент, который заставит дрожжевое тесто подняться вдвое быстрее
TSN
2025-10-28T15:36:17Z
Черная пятница: сезон лучших предложений
MY.UA
2025-10-28T15:10:20Z
Часть пользователей ChatGPT демонстрирует признаки психических кризисов – СМИ
ZN UA
2025-10-28T22:06:11Z
Netflix разрабатывает мультсериал по Crash Bandicoot
GameMag
2025-10-28T21:00:26Z
Новейший американский сверхзвуковой самолет X-59 QueSST совершил первый полет
Апостроф
2025-10-28T20:57:36Z
В Южной Корее загорелся Samsung Galaxy S25+
Корреспондент
2025-10-28T19:57:01Z
«Інтерпайп» розробив і почав випуск 59 типорозмірів коліс для локомотивів за 5 років
AgroNews
2025-10-28T19:39:51Z
Подо льдами Арктики нашли «невозможную» жизнь
ZN UA
2025-10-28T19:04:43Z
В игровом подразделении Amazon полетели головы — игроки переживают за судьбу новой Tomb Raider
GameMag
2025-10-28T18:15:31Z
Ученые раскрыли тайну знаменитого рисунка да Винчи
ZN UA
2025-10-28T18:12:38Z
Мужчина нашел в лесу «целительные» источники, которых нет в Google Maps
TSN
2025-10-28T18:06:53Z
Промоутер раскрыл, какие шаги может предпринять Усик
Корреспондент
2025-10-28T20:30:42Z
Экс-тренер сборной Италии поставил Ювентус выше остальных клубов
Корреспондент
2025-10-28T19:06:38Z
"Динамо" – "Шахтер": видео онлайн-трансляция матча Кубка Украины
ZN UA
2025-10-28T19:00:09Z
Красюк предложил Усику завершить карьеру и не драться с Уордли
Корреспондент
2025-10-28T18:51:14Z
Элина Свитолина удостоена приза по итогам Кубка Билли Джин Кинг
Корреспондент
2025-10-28T18:12:44Z
Уордли поднимается в рейтинге The Ring, Паркер теряет позиции
Корреспондент
2025-10-28T18:06:10Z
Определены сроки восстановления лидера Наполи
Корреспондент
2025-10-28T17:03:33Z
Защитнику Реала сделали операцию на колене
Корреспондент
2025-10-28T16:30:53Z
Игрок Брентфорда близок к переходу в аренду
Корреспондент
2025-10-28T15:45:35Z