Дві провідні тютюнові компанії світу Philip Morris International та Japan Tobacco International були внесені до переліку міжнародних спонсорів війни.
Про це повідомила пресслужба Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК).
Зазначається, що компанії продовжують вести бізнес в Росії та підтримувати економіку країни-агресорки сплатою значних податків до її бюджету.
Компанія Philip Morris International, яка виробляє продукцію Marlboro, Parliament, Bond, Chesterfield, L&M, Next, HEETS, займала у 2019 році 30,1% ринку Росії.
Наразі сукупний обсяг інвестицій Philip Morris International в РФ перевищує $2 млрд.
– Згідно з даними фінансової звітності російського підрозділу Philip Morris, виручка компанії у перший рік повномасштабного вторгнення РФ в Україну зросла на 8% до 140,3 млрд руб., а чистий прибуток до 48,2 млрд руб., що на 45% більше, ніж у 2021 році. Відповідно, податку на прибуток до бюджету агресора було сплачено на суму понад $136 млн, – повідомили в агентстві.
У НАЗК зазначили, що на початку повномасштабної війни Philip Morris заявив про намір продати свій російський бізнес, однак усі “спроби” начебто не мали успіху, і корпорація досі лишається одним з найбільших платників податків до бюджету РФ.
Друга компанія, Japan Tobacco International (JTI), є безсумнівним лідером тютюнового ринку в Росії (частка ринку близько 34,9%).
На російському ринку вона представлена, зокрема, брендами Winston, LD, Mevius, Camel, Sobranie.
– За останні 20 років інвестиції JTI в економіку РФ перевищили $4,6 млрд. Податкові платежі компанії 2020 року забезпечили 1,4% доходу федерального бюджету РФ. Сама компанія відкрито заявляла про те, що російський ринок генерував близько $2 млрд у 2022 році для JT групи, або приблизно 11% її консолідованого доходу за 2022 рік, – повідомили в НАЗК.
Хоч представники JTI заявляли, що JT Group призупинила нові інвестиції та маркетингову діяльність у Росії, компанія досі продовжує виробляти та поширювати продукцію в РФ.