За даними федерального статистичного управління Destatis, обсяг безалкогольного пива, виробленого в Німеччині, за останні 10 років збільшився майже вдвічі, досягнувши 670 млн літрів 2022 року.
Німці все частіше замінюють традиційне пиво безалкогольним з міркувань здоров’я і зростаючої якості безалкогольних напоїв.
Пиво, що містить менше ніж 0,5% алкоголю (законна межа, яку можна класифікувати як безалкогольне), більше не є рідкістю в знаменитих пивних садах країни.
За даними дослідження Інституту Алленсбаха, проведеного 2022 року, безалкогольне пиво становило близько 7% від загального обсягу покупок пива.
– Ми спостерігаємо сильне зростання попиту, – зазначив голова Федерації пивоварів Німеччини, яка представляє інтереси пивоварної галузі, Хольгер Айхеле.
Випущене в 1970-х роках безалкогольне пиво спочатку призначалося для нішевого ринку: автомобілістів, вагітних жінок або алкоголіків, які одужують.
Але в останні роки безалкогольний напій став мейнстримом. За даними Федерації пивоварів Німеччини, з 2010 року кількість пропонованих брендів подвоїлася і досягла понад 700.
Частково це пов’язано з удосконаленими технологіями пивоваріння, які призвели до підвищення якості, що раніше утримувало безалкогольне пиво від проникнення на масовий ринок.
Бум безалкогольного пива в Німеччині також частково пояснюється тенденціями в галузі охорони здоров’я і зростаючим усвідомленням шкідливого впливу алкоголю.
Хоча німці є одними з найбільших споживачів алкоголю у світі: на душу населення припадає 10 літрів чистого алкоголю на рік, проте споживання падає, особливо серед молоді.
За даними дослідження Федерального центру санітарної просвіти, 8,7% молодих людей віком від 12 до 17 років вживають алкоголь хоча б раз на тиждень. У 2011 році ця цифра становила близько 14%, а в 1979 році — 25%.
За даними Destatis, середній німець випив 87,2 літра пива 2022 року порівняно з майже 100 літрами 2013 року.
Тож Федерація пивоварів прогнозує, що в кінцевому підсумку на частку безалкогольного пива припадатиме 20% ринку.