У Євросоюзі сьогодні, 25 серпня, набирає чинності закон про цифрові послуги (The Digital Service Act, DSA), скерований на забезпечення безпеки користувачів в Інтернеті, протидії дезінформації та нелегальному контенту у мережі, повідомило агенство АP.
За словами єврокомісара з питань внутрішнього ринку Тьєррі Бретона, великі онлайн-платформи і пошукові системи мали достатньо часу, щоб адаптуватися до нових зобов'язань.
Відповідно до нового закону, великі платформи та пошукові системи з аудиторією понад 45 мільйонів унікальних користувачів на місяць повинні будуть суворо стежити за контентом, що розміщується, і платити збори наглядовим органам.
Наразі дія закону поширюється на 19 платформ та пошукових систем, у тому числі AliExpress, Amazon Store, AppStore, Bing, Booking, Facebook, Instagram, Google Maps, Google Play, Google Search, Google Shopping, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, X (раніше Twitter), Wikipedia, YouTube та Zalando.
Брюссельські інсайдери, однак, вказали на деякі помітні упущення, такі як eBay, Airbnb, Netflix і навіть PornHub. Список не є остаточним, і, можливо, інші платформи можуть бути додані пізніше.
Готуючись до набуття чинності закона, платформи запровадили нові способи для європейських користувачів позначати незаконний онлайн-контент і оманливі продукти, які компанії будуть зобов’язані швидко та об’єктивно видаляти.
DSA «матиме значний вплив на досвід європейців, коли вони відкривають свої телефони або запускають свої ноутбуки», – зазначив президент Meta з глобальних справ Нік Клегг у своєму блозі.
Приміром, Meta дозволила користувачам фейсбуку та інстаграму відключати ШІ-алгоритми рекомендаціїй для контенту у Reels, Stories, Search. Європейські користувачі матимуть можливість переглядати історії та сюжети лише тих людей, на яких вони підписані, у хронологічному порядку від найновіших до найстаріших. Вони також зможуть переглядати результати пошуку лише на основі введених слів, а не на основі їхньої попередньої діяльності та особистих інтересів.
Amazon відкрив новий канал для повідомлення про підозрілі товари.
TikTok надав користувачам додаткову опцію для позначення відео, які містять мову ворожнечі, заборонений контент або шахрайства. Скарги на такі відео має розглядати додатково сформована командою експертів.
Google заявив, що пропонує більше «видимості» щодо рішень модерації контенту та різних способів для користувачів зв’язатися з компанією. Google також надасть більше інформації про цільову рекламу, яку показують людям у ЄС, і надасть дослідникам більше доступу до даних про те, як працюють її продукти.
DSA також забороняє націлювати рекламу на вразливі категорії людей, зокрема дітей. Такі платформи, як Snapchat і TikTok, перестануть націлювати рекламу на користувачів-підлітків на основі їхніх дій в Інтернеті.
Офіційні особи попередили технологічні компанії, що порушення можуть призвести до штрафів у розмірі до 6% їхнього світового доходу — що може становити мільярди — або навіть заборони на доступ до ЄС .
«Справжнє випробування починається зараз», — сказав єврокомісар Тьєррі Бретон, який контролює цифрову політику. Він пообіцяв «ретельно забезпечити дотримання DSA і повністю використовувати наші нові повноваження для розслідування та застосування санкцій щодо платформ, де це виправдано».
Фото: Unsplash