В результаті двох авіакатастроф за останній тиждень в Україні загинуло дев’ятеро військових армійської авіації.
Авіакатастрофа в Донецькій області – це друга за тиждень трагедія в Україні з досвідченими льотчиками. В соцмережах розгорілись справжні баталії, бо частина українців не вірить у випадковість, що за чотири дні несподівано загинули дев’ять асів української авіації. Чи дійсно це так розбирався Кореспондент.net.
Авіакатастрофа на Житомирщині
Зіткнення двох літаків L-39 сталось 25 серпня в Житомирській області. Внаслідок трагедії загинуло троє досвідчених пілотів: майор В’ячеслав Мінка, майор Сергій Проказін та відомий льотчик капітан Андрій Пильщиков з позивним “Джус”. Зазначимо, що “Джус” виконував надскладні бойові завдання, а Проказін присвятив авіації 24 роки.
Речник Повітряних сил Юрій Ігнат розповів, що зіткнення літаків сталося фактично на старті. За його словами, пілоти виконували бойове завдання, проте деталі розкривати не став.
При цьому Ігнат наголосив, що навіть дуже досвідчені льотчики не беруться казати, що стало причиною трагедії, тому варто дочекатись результатів розслідування ДБР.
“Мені навіть досвідчені льотчики, дуже досвідчені, кажуть, що сказати важко. Треба розбиратися – бортові самописці, радіообмін, все це буде проаналізовано і буде надано цю інформацію, що відбувалося”, – додав він.
В свою чергу речниця з комунікацій ДБР Тетяна Сапьян повідомляла, що авіакатастрофа сталася внаслідок зіткнення літаків під час виконання маневру з розвороту. Наразі слідство розглядає три версії трагедії: технічна несправність літаків, помилка пілотів, порушення при організації здійснення польотів.
Вона наголосила, щоб довести одну з версій, треба провести “немало експертиз, які не робляться за один день”.
“Встановимо винних, винні понесуть відповідальність. І сподіваємося, що таких прикрих авіакатастроф не буде”, – сказала вона.
Трагедія на Донбасі
Проте напередодні стало відомо про ще одну прикру аварію. В Донецькій області 29 серпня під час виконання бойового завдання загинули шестеро військових 18 окремої бригади армійської авіації імені Ігоря Сікорського. Зокрема, четверо пілотів і двоє борттехніків, всі полеглі мали офіцерські звання. Один із пілотів був родом із Полтавщини, решта – з інших регіонів України. Їхні імена поки не розголошують із міркувань безпеки
Речник Східного угруповання військ ЗСУ Ілля Євлаш розповів, що два гелікоптери Мі-8 виконували бойове завдання в Краматорському районі. Авіакатастрофа сталася під час спроби здійснити посадку.
“У зв’язку з тим, що злетів ворожий Су-35, аби не стати його цілями, вони здійснювали посадку. Що саме трапилося далі – встановлюється“, – сказав Євлаш.
За його словами, зараз працює комісія, яка має встановити, на якому моменті сталася аварія. Він зазначив, що наразі розглядаються різні версії: попередньо, це могла бути помилка пілотів або влучання ворожої ракети.
“Як тільки комісія завершить свою роботу, офіційні результати вона оголосить, і стане відома точна причина, що саме трапилось”, – уточнив речник.
Зазначимо, що розслідування катастрофи вже веде ДБР. Попередня кваліфікація справи – порушення правил польотів або підготовки до них.
“Зокрема, особлива увага буде приділена вивченню технічного стану гелікоптерів та дотриманню правил підготовки до польотів. Також вивчатиметься версія диверсії або ураження вертольотів ворогом. Профільні фахівці проведуть ретельну діагностику бортових самописців”, – додали у відомстві.
Сумніви щодо випадковості
Другу за тиждень трагедію з українськими пілотами прокоментувала народна депутатка Ірина Геращенко. Вона схиляється, що за авіакатастрофами на Житомирщині та Донеччині стоять диверсанти.
“Вдруге за тиждень – трагедія з досвідченими льотчиками. Це дуже не схоже на нещасний випадок. І схоже на диверсії. Ракети цієї ночі летіли в аеропорти Васильків, Жуляни. Клята русня дуже боїться F16 і української переваги в повітрі”, – написала .
Вона також додала, що зараз росіяни вже виготовляють понад 100 ракет в місяць і будуть, скоріше за все, обстрілювати саме аероінфраструктуру України.
Таку думку розділяє громадський діяч і виконавчий директор ГО Інститут геополітичного виміру Дмитро Биков. Авіакатастрофи, за його словами, влаштували “кроти”.
“Я не можу пояснити як так стається, що масово почали гинути пілоти, окрім роботи внутрішніх ворогів, які передають інформацію про деталі операцій пілотів зовнішнім ворогам”, – вважає .
В той же час, з посиланням на джерела серед військових вказує, що причини авіатрощі в Донецькій області можуть і не бути пов’язаними з диверсією чи збиттям.
“Там літають дуже низько, могло статись все, що завгодно. Зачепитись могли за щось – провід, дерева чи щось подібне, може нещасний випадок, може збили. На фронті кожен день гине багато людей, це війна“, – розповів співрозмовник і додає, що на Донбасі умови роботи пілотів екстремальні.