У Дніпропетровській ОДА знову вирішили витратити на дороги мільярди гривень – «Наші гроші»
Після закликів президента до місцевої влади припинити займатись бруківкою та протестів місцевих жителів проти невиправданих під час війни витрат, підопічні глави Дніпропетровської ОДА Сергія Лисака вирішили за кілька днів роздати на ремонти доріг 2,93 млрд грн. Із середини серпня ця сума загалом становить 5,73 млрд грн, пишуть «Наші гроші».
Вказано, що це велетенська сума, видана на дороги. Востаннє таку суму на дорожні підряди віддавав попередник Лисака на посаді глави ОДА Валентин Резніченко. Зокрема, в рамках замовлення від підопічних Лисака, фірма «Інвестбуд» отримала 570 млн грн на ремонт 7 кілометрів доріг під Кривим Рогом.
У виданні зазначили, що формально «Інвестбуд» належить так званому ноунейму Богдану Кормі. Раніше її засновником значився Дмитро Логвин, якого дніпровці знають як власника фірми «ЄРЦ КП». Останній мерія Дніпра віддала право обслуговувати комунальні рахунки мешканців обласного центру за підвищеними тарифами.
Однак по суті, як зазначили у виданні, це схоже на перестановку доданків у назві підрядника («Буд+Інвест» на «Інвест+Буд»). «Будінвест-інжиніринг» – так називалась фірма знайомої Резніченка, яка отримала величезну суму нібито на будівництво доріг.
Згідно із судовим реєстром, «Інвестбуд» ще кілька років тому звинувачували у закупці дуже різних товарів «у контрагентів-постачальників, придбання яких по ланцюгу постачання не встановлено». Зокрема, під приціл податківців потрапила закупка асфальту, щебеню, пральних машин і холодильників, штанів, олії та інших товарів у фірм «Кірміком» і «Торгового дому «Буд-інвест». У результаті суд тоді встановив, що податківці не підтвердили своє звинувачення у фіктивності поставок, але сам факт співпраці з фірмами з кубла Резніченка-Дубінських залишився неспростовним.
У виданні також звернули увагу, що зазвичай державні замовники великих ремонтів доріг виставляють вимогу, аби учасники тендерів мали досвід виконання аналогічних робіт у розмірі до 100% від нового замовлення. Зазвичай це працює як запобіжник від появи дрібних конкурентів на великих тендерах. Однак Дніпропетровська ОДА, як зазначили ЗМІ, не виставила цієї вимоги. Єдиною вимогою було, аби учасник надав хоча б один договір про ремонт доріг, укладений не раніше 2020 року. «Інвестбуд» за весь час існування має якраз один єдиний підряд на ремонт дороги, отриманий у 2020 році. І розміром далеко не 570 млн грн, як зараз, а в десять разів менше – 55 млн грн.
Нагадаємо, детективи розслідують, як одна приватна компанія отримала на дороги на Дніпропетровщині 1,5 мільярда гривень, і таким чином було встановлено рекорд фінансування відновлення доріг по всій Україні. Підприємство пов'язують із близькою подругою ексголови Дніпропетровської ОВА Валентина Резніченка.
У грудні минулого року детективи НАБУ провели обшуки ексглави обласної військової адміністрації. Тоді ж НАБУ прийшло і до Голіка.
Останній є державним менеджером, який обіймав посаду радника прем'єр-міністра Олексія Гончарука у 2019-2020 роках, а також радником голови Дніпропетровської ОВА. Координатором ініційованої президентом програми «Велике будівництво» він став у лютому 2020 року.
Де-юре Голік немає жодної офіційної посади, але де-факто глибоко залучений до цих процесів – у ЗМІ його зазвичай називають куратором Великого будівництва, яке теж у полі зору НАБУ. Сам він характеризує себе як консультант президентського проекту. Наразі він також інтегрований у процеси відновлення інфраструктури України. При цьому Кирило Тимошенко вже звільнено з ОПУ, а ось «Брабус» Голіка дуже часто паркується у внутрішньому дворі президентського палацу.