Поснідати хот-догом дорогою на роботу, вийти на обід з колегами на шаурму, а ввечері нагодувати родину смачною піцою – чудовий план, який хоча би раз чи два на тиждень збереже вам купу енергії. Тим паче, що за останні десять років вулична їжа стала не лише безпечнішою, але й смачнішою, адже погодьтеся – якісне м'ясо та овочі і смакують краще.
То де ж їсти шаурму, хот-доги, піцу, бургери, круасани та картоплю фрі – розбирався у партнерському матеріалі Obozrevatel.
Шаурма від Döner Маркет
Що в меню: шаурма і донери, картопля фрі, нагетси, курячі крильця
Де спробувати: більше 150 точок по всій Україні (знайти найближчу можна за посиланням)
Рекомендація редакції: фірмова шаурма з куркою, донер з яловичиною і курячі крильця у маринаді APERO BBQ
Шаурма – арабська та близькосхідна закуска, а донер – родом з Туреччини. Їх об'єднує спосіб приготування м’яса – його обсмажують на вертикальному вертелі. Шаурму традиційно загортають в лаваш, а донер подають в булці з мінімумом овочів і соусів, щоб нічого не відволікало від смаку хорошого м’яса.
Колись їх готували в підозрілих з виду кіосках і з таких же підозрілих з виду інгредієнтів. Але ті часи минули, а шаурма перетворилася на смачний і безпечний стритфуд. Ба більше – тепер її подають навіть у ресторанах (в деяких – навіть з листом їстівного золота).
Незважаючи на те, що шаурму можна купити практично на кожному куті, обирати її все ж варто відповідально. В мережі Döner Market, яку розвиває МХП з партнерами-франчайзі, ретельно стежать за якістю сировини, умовами транспортування та зберігання продуктів. Для приготування використовують курятину "Наша Ряба" та яловичину Skott Smeat. Соуси – теж авторська розробка технологів МХП. Інших постачальників ретельно перевіряють. Безпечна шаурма – головна фішка компанії.
"У нас є аудитори та таємні покупці. Перші перевіряють дотримання стандартів якості, умов зберігання тощо, другі – сервіс. Також у мене є своя команда кухарів, яка їздить по всій країні і навчає людей, допомагає відкривати нові точки і удосконалювати наявні. За місяць вони в середньому долають 5-7 тис. км. Нещодавно записали відеоуроки для кухарів і навіть склали для них тести, щоб ще й таким чином відслідковувати прогалини у їх знаннях", – говорить бренд-шеф напряму стритфуд МХП Андрій Денисюк.
Шаурму подають у лаваші, а донер – по-турецьки, в булці. Крім м’яса, всередині – свіжі овочі, маринована цибуля, огірки і авторський соус. Є варіації без цибулі, а також з фалафелем замість м’яса. Також начинку можна замовити і зовсім без булки чи лаваша – у форматі боулу. У всіх точках використовують однакові, індустріалізовані інгредієнти, тож смак шаурми у Києві, Львові, Запоріжжі чи будь-якому іншому місті буде ідентичним.
"Одна з важливих складових смаку шаурми чи донера – соус. Для його приготування ми використовуємо тільки свіжі інгредієнти. Ми можемо собі це дозволити завдяки технології холодної пастеризації. З нею ми без додавання консервантів створюємо соус, який може зберігатися і не втрачати смаку протягом 75 днів. Для порівняння – соус, приготований без використання цієї технології, "живе" в середньому 12 годин", – пояснює Андрій.
Перший Döner Маркет з'явився в Києві у 2020 році. Зараз в 20 областях України працює 159 торгових точок мережі. Найбільша їх концентрація у Києві та області, проте шаурму від Döner Маркет можна купити навіть у невеличкому містечку Вилок на Закарпатті – там живе 3,5 тисячі людей. Деякі точки працюють навіть у прифронтових зонах.
Крім власне формату кафе з посадковими місцями є також точки на фудкортах у торгових центрах, корнери поряд із "М’ясомаркетами", компактні точки продажу у форматі to go, а також пересувний Döner Track. Найбільший Döner Маркет працює у Запоріжжі, його площа – 200 кв. м, а найменший – у Чернігові, він займає всього 6 кв. м.
Хот-дог від Мr.Grill
Що в меню: французькі та класичні "американські" хот-доги з понад 20 видами сосисок і ковбасок
Де спробувати: понад 10 тисяч партнерів по всій Україні (близько 2000 АЗК та більш як 7000 торгових точок)
Рекомендація редакції: французький хот-дог з білою булочкою, найпершою молочною сосискою "Прем'єра" та міксом із трьох соусів; хот-дог з "Баварською" ковбаскою в темній булочці
Хрустка булочка, яку зручно тримати в руках, разом із м’ясною сосискою свого часу зробили революцію на АЗК. Французький хот-дог тримав форму, його легко було їсти на ходу чи за кермом. А ще це було дуже смачно та ситно. Тож не дивно, що з часом на заправки стали заїжджати спеціально по них.
За цією історією стоїть Віталій Войтович і його Premier FOOD Group. У 2007 році вони почали змінювати уявлення українців про типовий хот-дог, що зазвичай готувався з дешевої сировини сумнівної якості. І судячи з нинішніх масштабів, у них це вийшло. Так, хот-доги від Мr.Grill можна купити на близько 2000 заправок – ОККО, КЛО, БРСМ, UPG, SHELL, ANP, SOKAR – та більш як в 7000 точок продажу (кафе, кавʼярні, роздрібні магазини формату "біля дому"). Більше того – вони є навіть у потягах Інтерсіті й кінотеатрах.
У самому центрі столиці, на Хрещатику, працює фірмовий хот-дог бар Мr.Grill Hotdogs&Burgers. Також ковбаски та сосиски бренду Мr.Grill можна придбати в національних мережах супермаркетів, віднедавна – навіть в деяких АТБ. Загалом на місяць продають до 10 млн хот-догів.
"Зараз наші хот-доги українці купують значно частіше – понад чотири рази на місяць. У чому ж секрет? Premier FOOD Group робить сосиски та ковбаски на власному виробництві повного циклу. Свіже м'ясо з цеху обвалювання відразу потрапляє на лінію. Готова продукція проходить шокову заморозку. Так її можна довго зберігати без додавання консервантів.
Але найголовніша фішка – особлива гриль-технологія, завдяки якій сосиски та ковбаски зберігають свіжість і апетитно виглядають протягом 4-х годин на грилі", – говорить директорка з виробництва Наталія Кудельська.
Продукцію розробляють технологи Premier FOOD Group у власному R&D хабі. Команда постійно працює над новаціями — досліджує світові тренди, враховує смаки й уподобання споживачів.
"Наразі маємо понад 500 унікальних рецептур. Наше виробництво сертифіковане за європейськими стандартами ISO та працює відповідно до системи HACCP. Головний принцип роботи Premier FOOD Group — виготовляти такий продукт, який безпечно споживатимуть наші діти", – додає Наталія.
Круасани від Lviv Croissants
Що в меню: великі круасани з солоними і солодкими начинками, бульон
Де спробувати: більш як 150 точок в Україні та Польщі
Рекомендація редакції: круасани "Дабл чізбургер", галицький і з мигдалевим кремом
Круасан відомий як символ французької кухні, однак вигадали його не зовсім французи. Вони його радше удосконалили і прославили на весь світ. Хтось приписує його створення австрійцям, а хтось говорить про мусульман, адже півмісяць, який круасан нагадує по формі, є символом ісламу. В українській традиції існують рогалики – такі ж закручені вироби, але з іншого тіста, не листкового.
Львівський круасан же з'явився завдяки помилці. Засновник Lviv Croissants Андрій Галицький колись розвивав іншу мережу закладів і тестував для неї напівфабрикати круасанів. Останні забули на пічці, а коли згадали про них – вони вже були розміром з сихівський батон. Залишилось тільки начинити їх, – і ось з'явився круасан, який ми знаємо зараз. І який куштувала навіть Анджеліна Джолі під час свого візиту до України.
Перший заклад Lviv Croissants відкрився у 2015 році у Львові. Це було невелике кафе площею 14 кв.м і десятком круасанів в меню. Зараз в закладах мережі можна спробувати круасани з яловичою котлетою і тостовим сиром, з салямі і яєчнею, з прошутто і навіть лососем. Компанія значно розширила асортимент, має власне виробництво і розвивається по франшизі.
"Нові рецептури розробляє технологічний відділ. А дегустують – дуже багато працівників компанії. Так враховуємо різні думки і смакові уподобання. Бувають смаки, які створюють ледь не рік, а іноді все складається з першого разу.
Якість кінцевого продукту ми контролюємо протягом всього його шляху – від сировини до тарілки гостя. Спочатку контроль відбувається на виробничих площах виробника. Основні критерії співпраці з мережею Lviv Croissants – це сертифікат якості HACCP та логістика по всій Україні. Таким чином ми будемо розуміти, що продукт, який потрапляє в пекарню, відповідає заявленим нами стандартам якості.
Контроль безпосередньо на торгових точках відбувається через стандарти мережі: за допомогою чек-листів, технічних стандартів зберігання в межах пекарні тощо. На регулярній основі навчаємо працівників стандартам санітарії та гігієни. Також центральний офіс має право проводити аудит на всіх рівнях роботи з торговими точками, щоб передбачити проблему ще до її появи.
Останній етап контролю – це робота таємних покупців та відгуки гостей", – говорить провідний технолог мережі Lviv Croissants Олег Білик.
Піца від Pizza Celentano
Що в меню: близько 20 видів піци, паста, салати, гарячі страви
Де спробувати: 46 точок у містах України, з них 18 – у форматі Ristorante
Рекомендація редакції: піца Bianco Verde з зеленим соусом, моцарелою і прошуто та піца Палермо з трьома видами м’яса, печерицями та маслинами
Пласкі коржі їли ще у древній Греції – там їх змащували оливковим маслом, посипали цибулею і травами, іноді додавали овечий сир. Проте сучасного вигляду піці надали в італійському місті Неаполь. Там її спочатку називали "коржем бідних": тісто змащували салом або маслом, посипали часником і сиром, і так випікали.
Потім піцу придумали нарізати трикутними шматочками і стали продавати її на вулиці. Проте єдиного рецепту не було – кожен готував її як умів. Загалом теорій походження піци практично стільки ж, скільки і її рецептів. Створити власну композицію з інгредієнтів в Україні придумали в Celentano – так званий піца-конструктор.
Перший заклад мережі запрацював ще у 1998 році у Львові. Відкрив його підприємець Марк Зархін з друзями. Вже наступного року з'явився другий ресторан, а потім проєкт почав розвиватися по франшизі. 100-й, ювілейний ресторан, відкрили у Києві у 2007 році. Зелені стіни, яскравий дизайн і швидке обслуговування довгий час асоціювалися з мережею, проте так довго існувати на ринку без змін неможливо. Компанія пережила повний ребрендинг, закрила частину закладів і майже як фенікс відродилася з новим форматом – сімейного ресторану з демократичними цінами і більш стриманим, хоча все ще яскравим інтер'єром. В Pizza Celentano навіть жартують, що частина клієнтів виросла разом з ними і колишні студенти тепер водять сюди своїх дітей на майстер-класи.
В меню зараз більше 20 видів піци, регулярно з'являються сезонні новинки. Окрім того, в закладах можна спробувати пасту власного виробництва, салати, бургери, супи і ще багато чого.
"Ми хочемо створювати автентичну італійську піцу, але при цьому не забувати про українські смаки. Тому частину інгредієнтів завозимо з Італії, частину – купуємо в Україні. Так, імпортуємо італійське борошно. Воно використовується у всіх ресторанах мережі, це системно важливий продукт. Також з Італії веземо томати відомого бренду Mutti – вони мають солодкуватий смак і чудово підходять для соусу. Звідти ж – прошуто і салямі. Сири навпаки – українські.
Всіх постачальників перевіряю особисто я з командою, також якість продуктів контролюють су-шефи в ресторанах на місцях.
Сезонне меню оновлюємо чотири рази на рік. Як бренд-шеф я відслідковую світові тренди і локальні тенденції. Цим надихаюсь в роботі. Моя ціль – щоб гості отримали більше, ніж вони очікували", – коментує бренд-шеф мережі Pizza Celentano Дмитро Новаков.
Бургер від Burger Farm
Що в меню: бургери, салати, боули, закуски
Де спробувати: у Києві за адресами бул. Шевченко, 56, вул. Межигірська, 19 та Княжий Затон, 14Б
Рекомендація редакції: "Ситий фермер" з яйцем, беконом, сиром чеддер, солодкою цибулею і томатом, який тут готують вже 10 років
Здавалося би, що нового можна розповісти про бургер? Традиційна американська страва, символ країни наряду з джинсами і кока-колою. Проте чи справді ця страва американська, як ми звикли думати? І до чого тут німецьке місто Гамбург, яке дало назву цій страві? Версій походження декілька. Хтось першим бургером вважає їжу монгольської армії – в походах вони клали м’ясо під сідло і під час їзди воно добре відбивалось. Інші говорять, що ідею бургера з Азії привіз німецький купець. Як би там не було, а котлета між половинками булки скоро з’явилась в Америці, звідки і поширилась на весь світ.
В Києві одними з перших бургери почали готувати у Burger Farm. Перша точка відкрилась ще у 2013 році у маленькому приміщенні колишньої трамвайної диспетчерської на Львівській площі. Відкрила заклад частина команди бару Fazenda, який розташовувався тоді поверхом вище. Там вони пропрацювали два роки, а коли оренду не продовжили – знайшли нове місце. Наступний Burger Farm з'явився біля Цирку – на вулиці Шевченка, і працює там донині. Ще два заклади працює у форматі корнера в барах Konteyner на Подолі та Осокорках.
В основному меню більше 10 бургерів. Є як класичні варіації, так і бургери з фалафелем чи рослинним замінником м’яса. З незвичного серед інгредієнтів – яблуко, гарбуз, макарони з сиром чи смажена у фритюрі моцарела (так, це все всередині бургера).
"Скільки би локацій ми не міняли і скільки б років не минуло, але наша концепція лишається стабільною. Ми готуємо чесні бургери за чесну ціну. Це стосується, в першу чергу, інгредієнтів. Ми самі кожного дня робимо фарш для котлет, використовуємо халяльну яловичину. Самі готуємо соуси. Скоро знову запустимо власну коптильню. Тільки овочі самі ще не вирошуємо", – жартує Максим, один із засновників.
При цьому Burger Farm досить консервативні – команда закладу не робить сезонних меню.
"У нас є страви, які з нами 10 років. Наприклад, наш флагман "Ситий фермер". Це класичний бургер, в якому немає нічого надприродного. Але ми бережемо цей смак і не змінюємо рецептуру з дня відкриття першого закладу. Або "Чикенбургер", який ми спочатку прибрали з меню, тому що не завжди можна було знайти для нього свіжий смачний гарбуз. Проте через два роки нам довелось його повернути на прохання гостей, тому що вони – наша головна цінність", – додає Максим.
Картопля фрі від "Картофан"
Що в меню: картопля фрі, хот-доги, цибулеві кільця, курячі нагетси, чуррос тощо
Де спробувати: в Києві працює 10 точок
Рекомендація редакції: картопля фрі з соусом по настрою, солодкі пончики чуррос на десерт
Картоплю фрі звикли сприймати як додаток до основної страви. Традиційно її подають до бургерів. Проте і сама по собі вона варта уваги – особливо якщо притрусити її смаженими беконом і цибулькою.
За право зватись автором картоплі у фритюрі змагаються французи і бельгійці. Іноді на арену виходять ще іспанці – виключно завдяки своєму вигідному географічному положенню вони мали всі шанси отримати картоплю першими, адже вперше цей овоч потрапив у Європу із Нового Світу (сучасні Америка та Австралія).
В Україні возвеличили картоплю до рівня окремої страви у мережі KARTOFAN. Перша торгова точка з'явилася у 2017 році в Києві. Вона швидко окупилася, тож власники, окрилені власним успіхом, відкрили протягом року ще чотири заклади. Наразі в Києві їх 10, частина працює по франшизі. Кілька точок перебувають на стадії відкриття, також KARTOFAN готується відкритися у форматі кафе.
Особливу увагу в мережі приділяють вибору сировини.
"Ми продегустували більше 30 видів різної картоплі, і не змогли визначити той єдиний варіант, який задовольнив би всі наші вимоги. Потім ми зустрілися з провідним агрономом заводу Lamb Weston (один з провідних виробників картоплі фрі у Європі – прим.ред.). Він довго розповідав, скільки різних сортів картоплі кілька десятків років вирощувала його компанія, щоб знайти ідеальний варіант для приготування фрі. В результаті обрали продукт класу А. На виробництві він проходить додаткову обробку – напилення крохмалем на вже підготовану картоплю. Завдяки цьому картопля має хрустку скоринку і дозволяє страві довше залишатися гарячою у вже приготованому вигляді", – розповідає Андрій Злуніцин, директор з розвитку франчайзингової мережі KARTOFAN.
Картопля подається у спеціальному ламінованому пакеті, який не пропускає жир. На додачу пропонують соуси, їх на вибір більше 20: карі-ананас, манго-чилі, тартар, сирний, кисло-солодкий, часниково-оливковий тощо.
Хай смакує!