Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України ініціювало заборону джипінгу у заповідних зонах, оскільки пересування на джипах, ендуро-мотоциклах, квадроциклах та багі наносить значної шкоди навколишньому середовищу.
Як йдеться в повідомленні прес-служби Міндовкілля, відомство вже розробило законопроект, який вносить відповідні зміни до закону України "Про природно-заповідний фонд України" та Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Зокрема, зазначається, що проект документа вводить заборону проїзду автомобілів по територіях об’єктів природно-заповідного фонду. Заборона не стосуватиметься доріг загального користування, вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, а також автомобільних доріг на приватних територіях.
Це допоможе захистити біорізноманіття від знищення та хімічних забруднень, шумів та вібрацій, які спричиняють автомобілі, впевнені у Міндовкілля.
При цьому в міністерстві зауважили, що законопроект вже обговорений та підтриманий представниками багатьох громадських організацій, серед яких – "Київський еколого-культурний центр", WWF-Україна, "Жива планета", "Українське товариство охорони птахів", "Екологія-Право-Людина", "Чисто.де", "Українська природоохоронна група" та інші. Попереду – процедура погодження з центральними органами влади.
Чому джипінг в заповідних зонах це тотальне зло
Катання на джипах та інших всюдиходних транспортних засобах заповідними зонами (лісами, луками, горами, річками) стало вельми популярним на початку 2000-х. Спочатку це була розвага для багатіїв, які любили влаштовувати перегони там, де "простим смертним" кататися не можна. Вже на початку десятих екологи почали звертати увагу на проблему, однак, здається, вона нікого не цікавила.
Також полюбляли приїздити "поганяти" на всюдиходах по українським заповідникам і іноземці – адже в багатьох європейських країнах джипінг вже давно заборонений.
Згодом ця сумнівна розвага розповсюдилася на масового туриста, ставши справжнім болем для Українських Карпат. В наші дні майже усі популярні гірські вершини на кшталт Захар Беркута у Славському, Гемби у Пилипці чи Маковиці у Яремче, до яких реально доїхати на джипах, заполонили місцеві "бізнесмени", які пропонують ледачим туристам за гроші з вітерцем прокотитися до вершини гори. Звісно, ніякої офіційної дороги там немає.
Втім, джипінг несе за собою купу проблем. З одного боку, ці транспортні засоби несуть серйозну шкоду довкіллю: під колесами знищуються рослини та тварини, а шкідливі речовини в "транспортному сліді" забруднюють навколишнє середовище. З іншого боку, вони несуть небезпеку для туристів – як пішохідників, які вимушені вивертатися під час сходження на гору, щоб не потрапити під колеса та не надихатися пилом, так і пасажирів такого транспорту, адже дуже часто ці туристичні джипи та багі доволі сумнівної якості.
Як повідомляв УНІАН, раніше міністр захисту довкілля та природних ресурсів Руслан Стрілець повідомив, що кожен день російської війни завдає українській природі шкоди на 4 мільярди гривень.