MY.UAНовини
"Петиції - звичайний інструмент, немає завдання виконувати, що там написано": інтерв'ю із замом Кличка, ч.I
"Петиції - звичайний інструмент, немає завдання виконувати, що там написано": інтерв'ю із замом Кличка, ч.I

"Петиції - звичайний інструмент, немає завдання виконувати, що там написано": інтерв'ю із замом Кличка, ч.I

Головний чиновник КМДА з цифрових трансформацій Петро Оленич розповів "Телеграфу" про диджиталізацію Києва під час війни та певні непорозуміння

В Україні бум цифровізації продовжує набирати обертів. Разом з деякими рішеннями у військовому секторі трансформації поширюються і на інші сфери. Так, найближчим часом у застосунок "Дія" додадуть нову функцію — оформлення документів для отримання водійського посвідчення. Активно розвиваються і міські цифрові сервіси.

Яка динаміка діджиталізації столиці до і під час війни, нові опції в "Київ Цифровий", скандали через петиції і транспорт. Про це читайте у першій частині інтерв'ю "Телеграфу" із заступником голови КМДА Петром Оленичем, який курирує сферу цифрового розвитку, сферу земельних ресурсів та містобудування.

Про "Київ Цифровий", користувачів і популярні опції

У липні цього року в застосунку "Київ Цифровий" з'явилась опція сплати житлово-комунальних послуг. Чи є статистика, скільки містян скористалися нею, наскільки ця функція популярна та про які суми йдеться?

– Завдання влади міста запроваджувати такі сервіси, що спрощують життя і забезпечують комфорт містянам. Сплатити за компослуги в принципі, можна ж не тільки через "Київ Цифровий", є різні інструменти. Щодо популярності, то, хто як звик: хто сплачує через банки, хто – через електронні кабінети.

Цей функціонал ми додали у "Київ Цифровий" ("КЦ") як один з видів оплати, але більшість громадян все ж таки користуються банківськими інструментами. Там простіший механізм "прив'язки" тих, хто на постійній основі сплачує. Разом із тим у "Києві Цифровому" всі переглядають показники. Думаю, що це була найважливіша опція. Не скільки сплатити, а які показники по лічильниках подати, перевірити, нарахувати.

Скільки користувачів завантажили застосунок "КЦ" і активно ним користуються?

– Зараз це понад 2,5 млн користувачів. У нас є офіційно зареєстровані кияни. Є й ті, хто перебуває (не містяни. Авт.) в Києві. Так от, серед тих, хто перебуває і користуються київськими сервісами, становить майже 80% іногородніх.

Який приріст користувачів відбувся спочатку вторгнення росії?

– Ми запустили цей проєкт за рік до повномасштабного вторгнення, 2021-го. Це був, в першу чергу, транспортний додаток. Тому що ми аналізували попит, вивчали фокус-групи, питали людей, що б кияни хотіли в першу чергу бачити в цифровому вигляді, які сервіси від міста. В результатах опитування на першому місці якраз були транспортні послуги (паркування, повернення автомобілів під час евакуації і проїзд у пасажирському транспорті). Тому спершу ми на ньому і закцентувалися.

До активної фази війни (нагадаю, війна з рф йде з 2014 р.) йшов плановий приріст користувачів. Під час повномасштабної війни 2022 р. був певний сплеск, тому що у "КЦ" ми зробили першу систему повідомлень про повітряну небезпеку. Дійсно, тоді був сплеск завантажень. Разом із тим, ви мабуть звертали увагу, що навіть в ТГ-каналах, є такі тренди, як приріст і вибування користувачів. Якщо сервіс стає непотрібним, юзери перестають користуватися ним, і він втрачає сенс. Тому в нас не тільки йде аналіз по приросту, ми ще дивимося кількість активних користувачів, хто якими сервісами користується в першу чергу.

Це забезпечує коефіцієнт задоволення від сервісу. Ми на нього звертаємо увагу в першу чергу. Що ж стосується приросту, він позитивний, коли цим зручно користуватися, і коли це треба.

Які функції найпопулярніші у Києві?

– Найбільш популярні, звісно, транспортні послуги. У розрізі транспорту особливо сплеск пішов, коли ми додали цифрову транспортну картку (що набула попиту серед містян) і запартнерилися з VISA, Apple і Mastercard. На сьогодні дуже гарні показники проїзду по таких картках. Емітовано майже 60 тисяч цифрових карток. Люди відмовляються від пластику.

Як на мене, це й екологічно, в першу чергу. Тому що ми забезпечуємо зменшення викидів і необхідності вторинної переробки. Як-то кажуть, знаєте, маленький крок, але за рахунок таких маленьких кроків ми з вами стаємо більш екологічними.

І, по-друге, це зручно. Зараз ми завершуємо модернізацію всіх систем, щоб цифрові транспортні карти повноцінно працювали і в метрополітені.

Уточнююче запитання: у чому суть нещодавньоїзміни порядку оплати в громадському транспорті, коли кошти з карток пасажирів почали списувати не одразу за одну поїздку, а за дві, які люди здійснюють протягом дня?

– Жодної зміни оплати банківською карткою не відбулось. Всі правила проїзду і можливості оплати залишаються такими, як і були. Об'єднання платежів є технічним питанням, відмінність якого полягає виключно в часових рамках, коли користувач побачить зняття коштів з картки. Об'єднання платежів дозволить місту оптимізувати роботу системи.

Петро Оленич: "Проникнення серед дорослого населення становить 80%"

Про опитування в "КЦ" і скандали

Які системні глобальні інновації ви готуєте цього року, 2024-го? Щось ще цікаве впроваджувати плануєте?

– Наше завдання було все ж таки запровадити саме цифрову транспортну картку. Ми планували її запустити до повномасштабної агресії. Але плани посунули, тому що в пріоритеті була безпека і збереження життя в Києві.

Тому ми змістили всі плани з розвитку цивільних сервісів. І в першу чергу зробили систему повідомлення, карти, подачу інформації і отримання інформації від малого-середнього бізнесу: де що працює, де можна взяти медикаменти, як пройти до укриття, що є в бомбосховищі тощо.

Після цього, враховуючи, що воєнний стан в силу специфіки обмежує природу комунікації і можливість зібрати громадян, запитати думки, ми зробили також ставку на інструменти еволюційної демократії. Щоб ми могли залишатися в комунікації і розуміти, попри те, що ми не можемо всіх масово зібрати разом, щоб проводити онлайн-опитування.

Нам дуже важлива думка киян, особливо зараз, що їм важливо, що хвилює, що необхідно першу чергу робити. Тому, як бачите, дуже активно використовуємо цей інструмент. І щоб розуміти, по-перше, що містянам зручно, і щоб людям було зрозуміло, чим займається міська влада. А по-друге, щоб владі були зрозумілими настрої і побажання киян.

"Телеграф" запитував соціологів, і вони кажуть, що опитування через "Дію" не репрезентативні, бо там здебільшого молоді користувачі, а не враховано покоління віку 60+. Чи є моніторинг, наскільки об'єктивні подібні опитування? Бо ними можна маніпулювати, як вийшло зі спробою перейменувати Повітрофлотський проспект на "проспект ЄС".

– Якщо казати про соціологію, то це вибірки. У нас же проникнення серед дорослого населення становить 80%. Це дуже великі показники. Як муніципальний інструмент ми не ситуативно розвиваємо опитування, а постійно опрацьовуємо питання, цікаві киянам. Серед них, наприклад, облаштування притулків для тварин, як ми вчинимо (з тою чи іншою проблемою), як перейменовувати вулиці тощо?

Щодо результативності – ми дуже непогано тоді донесли думку, що такі опитування важливі. І, до речі, в нас за кожне перейменування голосували не менше 10 тисяч киян. Іншими словами, фізично опитати таку кількість людей було б складно і довго. Якщо ми подивимося, скільки на найближчих вулицях проживає містян, то цифра буде здебільшого менша. Особливо в центрі міста. Звісно, в спальних районах є висотки, може, там стільки й наберемо, але разом з тим є запитання: "Скільки в одному будинку проживає?". Тисяча людей максимум. Це у великому. От вам і результат ефективності опитування в онлайн-форматі.

Вважаю, що з репрезентацією на місцевому рівні вийшло дуже непогано. Соціологи більше, я так розумію, на це дивляться як на політичні події. А ми відійшли від політики. У нас муніципальні і господарські питання.

Коли нам вдалося налагодити цю комунікацію з киянами, у нас пішли зовсім інші результати. Бо ми питаємо виключно про міські питання (лавочки, парки, платежі). І це вже всіх стосується. Один з плюсів Києва у тому, що у столиці велике проникнення цифрових сервісів у принципі. У нас і вікова група потужна, всі пенсіонери мають картку. Вони отримують туди пенсію, а це передбачає наявність BankID. За BankID можна вже авторизуватися, тож можна голосувати або за BankID, або через "КЦ". Повірте, це та аудиторія, яка точно голосує. Бо їм цікаво, їм це важливо.

Молоду людину може не хвилювати, як буде звучати назва вулиці, а бабусю це буде цікавити, бо вона ще 20-40 років тому хотіла, щоб її перейменували. Це якраз питання висвітлення, комунікації і довіри до сервісу, а також розуміння, що там саме господарські, а не політичні питання. Це якраз і забезпечує великий відсоток проникнення та участі.

Про петиції і гучний кейс із зупинкою транспорту

Разом із тим є ще один інструмент у місті електронні петиції. То там, ймовірно, репрезентативність під запитанням?

— Поясню у чому різниця. У порівнянні з будь-яким цифровим сервісом, петиції — звичайний інструмент. У вас з одного боку є людина, і з іншого боку є людина. Одна людина створює цей сервіс і формує якийсь порядок денний. З іншого боку людина, яка отримує цей сервіс і дає фідбек.

Що виходить з опитуванням?

— Наша команда дуже копітко, маленькими крочками формулює питання. Ми намагаємося виявити, що треба спитати. І це ми формуємо порядок денний, щоб зрозуміти, чи буде від цього користь для Києва. Нам важливо, що думають кияни насправді.

Петиції ж — законодавчо трохи інші інструменти. Це хтось, навіть одна особа, хоче запитати/запропонувати, і крапка. Після цього вона подає, формулює свою думку і створює петицію. Щоб вона далі почала рухатися, необхідно набрати 6000 однодумців (підписів).

Це невелика кількість людей, якщо брати столичний рівень. І коли однодумці знаходяться, то для адресата такого звернення — міського голови — є обов'язком розглянути це питання, яким би воно не було. І надати потім аргументовану відповідь, що ми як міська влада робимо.

Нема ні законодавчого, ні ідеологічного, ні логічного завдання будь-що виконувати з того, що там написано. Є завдання розглянути і розібратися.

Наприклад, були неодноразові петиції не зупиняти транспорт під час повітряної тривоги. І петиції про скасування обмеження набирали навіть не 6000 голосів, а більше. Адже дійсно, якщо брати ситуацію для пасажирів, зупинка транспорту є дискомфортною. Однак є чітка позиція військових: рух буде небезпечним для людей. Тому й було прийнято рішення про зупинку громадського транспорту.

А завдання влади зрозуміти — є певне нерозуміння чи невдоволення, — відреагувати і провести комунікацію (розібрати, роз'яснити або щось зробити залежно від того, що в петиції написано).

Міські опитування — це зворотній канал, коли вже ми питаємо у містян. Наприклад, петиція поставити лавочки в такому-то парку. Ми дивимося, ну, логічно в принципі, лавочки із зарядками для телефонів. А в інших парках треба ставити? Якщо одним поставимо, то іншим треба теж? Адже бюджет один. Мабуть, треба. Давайте спитаємо всіх містян. Питаємо.

Якщо у першому разі люди з інших районів не реагували на попередню петицію, то у другому разі ми вже питаємо всіх. Всі кажуть: і нам треба, але давайте не такі зарядки, а отакі. Ми дивимося, багато людей проголосували. 70 на 30. 70 хочуть отак. Окей, на петицію відреагували, але спитали людей, як це зробити, щоб було задоволення від результату.

Чи нема політичних маніпуляцій у петиціях і як цього уникнути?

— Ми бачимо зріз ("кияни" чи "не-кияни") і він, як правило, не впливає на результати. Однак ці дані подають Київраді і вже вона приймає остаточне рішення. Ми розуміємо, що є певний відсоток людей, які проживають у міській зоні, але не зареєструвалися в Києві. Але разом з тим вони працюють у столиці, впливають на економіку міста, тому не бачити їхніх голосів, буде б невірним.

"Люди відмовляються від пластику"

Разом з тим, бачити, хто саме в Києві зареєстрований, а хто живе не в Києві, це теж нормальна історія. Тоді депутати вже чітко розуміють зріз і приймають рішення.

У голосуванні по транспорту (щодо зупинки під час тривоги), який був зріз? Це кияни підтримували дані петиції чи якісь умовні "гості столиці"?

— Перше, що нас цікавило, це були ті, хто користується пасажирським транспортом. У нас щодня транспортом користуються більш як мільйон пасажирів. І 20-26 тисяч голосів (на підтримку цих петицій. Авт.) не є питомою вагою від загальної кількості пасажирів.

Отже, в будні транспортом користуються більш як мільйон. У вихідні — пів мільйона. Коли бачиш реальні цифри, вже розумієш проникнення. Коли з мільйона користувачів 6000 (необхідний мінімум для розгляду петиції міською владою. Авт.), для прикладу, невдоволені якимись новаціями, треба розібратися в ситуації, розглянути, є чи нема якоїсь критичної проблеми. Проте з іншого боку це не той відсоток, який впливає на задоволення користувачів. Але цю групу треба враховувати, аналізувати, що призвело до невдоволення.

Може, у цих людей відсутня якась інформація або нерозуміння процесів. Треба пояснити. Як правило, в багатьох ситуаціях все завершується тим, що треба роз'яснити чому, як і для чого. І все.

"Якщо брати ситуацію для пасажирів, зупинка транспорту є дискомфортною"

*Про спроби росії зламати "КЦ", жетони в метро, боротьбу з маршрутками та вільну землю у Києві — читайте у другій частині інтерв'ю з Петром Оленичем читайте у середу вранці, 18 жовтня.

Теги за темою
КиевТехнологииКГГА
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Россия озвучила условия перед переговорами в Стамбуле: чего Кремль требует от Украины
UAToday
2025-05-13T15:45:36Z
Победительница "Битвы экстрасенсов" назвала дату масштабной атаки РФ на Украину
TSN
2025-05-11T13:34:57Z
В Мексике в прямом эфире убили кандидатку в мэры
Корреспондент
2025-05-13T04:18:18Z
Зеленский: оружие уже на складах, России не поможет даже 30 дней перемирия
UAToday
2025-05-13T18:27:09Z
Макаревич пожаловался на "украинского журналиста" полиции Израиля
TSN
2025-05-23T17:43:30Z
Опрос: оппозиция уверенно обгоняет партию Орбана за год до выборов
Европейская правда
2025-05-23T17:39:26Z
Портников объяснил, почему Путин отказался от прекращения огня и предложил переговоры
TSN
2025-05-11T13:34:59Z
США, Великобритания и ЕС раскрыли операцию ГРУ против Украины
Корреспондент
2025-05-21T18:18:37Z
Зеленский в Ватикане встретился с Венсом
Европейская правда
2025-05-18T14:48:10Z
Этот паразит грызет клетки человека: ученые сделали жуткое открытие
TSN
2025-05-19T07:48:24Z
Какое питание поможет сохранить здоровье в старости — исследование
TSN
2025-05-17T21:18:17Z
Враги помидоров: список растений, которые нельзя сажать рядом
TSN
2025-05-21T16:33:49Z
Как личность влияет на сон: ученые поразили исследованием
UAToday
2025-05-23T12:36:34Z
Роль физиотерапии в реабилитации после нейрохирургических вмешательств
Espreso
2025-05-23T12:48:00Z
5 утренних напитков натощак для быстрого похудения
UAToday
2025-05-23T09:00:45Z
Как определить, что авокадо точно спелое: простые уловки
TSN
2025-05-15T14:34:08Z
Завтрак для женщин: что должно быть в рационе каждой
Gazeta UA
2025-05-09T21:39:52Z
Ученые открыли редкую мутацию, которая позволяет высыпаться всего за 4 часа
Факти ICTV
2025-05-11T09:30:52Z
Необратимые изменения: врач рассказал о диагнозе известной российской певицы, заставившей ее уйти со сцены
Comments UA
2025-05-11T20:57:50Z
Победитель Евровидения-2025 хочет исключить Израиль из конкурса
Корреспондент
2025-05-22T15:48:51Z
Яна Глущенко с мужем и сыном показала свой роскошный особняк за 200 тыс. долларов: вид изнутри
TSN
2025-05-16T19:19:10Z
Известный украинский певец высказался о неизлечимом сыне и раскрыл главную проблему
TSN
2025-05-21T16:18:11Z
Эмма Уотсон вернулась к Канни после 12-летнего перерыва
Корреспондент
2025-05-23T15:48:52Z
Дьявол носит Prada: сиквел культового фильма выйдет в 2026 году
Корреспондент
2025-05-23T15:33:56Z
Степан Казанин резко высказался об исчезновении Елены Кравец из "Квартал 95": "Мы ее научили..."
Знай
2025-05-10T09:51:08Z
Мадонна кардинально изменила стиль ради мамы
Корреспондент
2025-05-19T09:15:58Z
Виктор Розовый высказался о разводе с Ольгой Мерзликиной
Корреспондент
2025-05-19T07:57:04Z
Эти два знака зодиака могут тянуть из вас энергию: как их распознать и защититься
TSN
2025-05-19T07:18:37Z
Гороскоп на 23 мая 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-05-22T16:55:28Z
Гороскоп для знаков зодиака на 22 мая 2025 года
Корреспондент
2025-05-21T08:03:41Z
На грядке пожелтел весь укроп — в чем причина и как спасти зелень
TSN
2025-05-15T14:34:10Z
В Испании хотят бороться с наплывом туристов новым налогом на аренду жилья
Европейская правда
2025-05-23T16:02:21Z
Гороскоп на 24 мая 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-05-23T15:30:26Z
Гороскоп на 18 мая 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-05-17T15:30:37Z
Что добавить в лунку во время высадки рассады сладкого перца для хорошего урожая
TSN
2025-05-17T20:22:26Z
"Згідний" или "згодний": языковед разъяснил употребление схожих слов
TSN
2025-05-12T17:19:12Z
Медсестра одним выстрелом из гранатомета уничтожила группу оккупантов
Comments UA
2025-05-12T13:52:51Z
Почему Закарпатская область не Ужгородская: историк удивил ответом
TSN
2025-05-17T21:18:56Z
В Киеве объявлена воздушная тревога: что угрожает столице
TSN
2025-05-17T21:18:45Z
На подконтрольную Украине территорию вернули еще 9 детей
Корреспондент
2025-05-22T15:12:07Z
Ситуация на фронте на вечер 23 мая 2025 года
UAToday
2025-05-23T17:03:46Z
Гороскоп на воскресенье 24 мая 2025 года
UAToday
2025-05-23T15:30:39Z
Остаемся без еды: Украину накроет опасная жара и засуха уже летом, что обещает прогноз погоды
Знай
2025-05-11T04:30:41Z
Атака шахедов: в Киеве прогремели взрывы
Корреспондент
2025-05-18T00:18:39Z
Генштаб обновил данные о потерях РФ в войне
Корреспондент
2025-05-13T05:06:12Z
Новое усиление мобилизации: кого ищут ТЦК
Корреспондент
2025-05-23T08:24:46Z
В ТЦК назвали главную проблему с мобилизацией мужчин старше 55 лет
UAToday
2025-05-14T16:27:28Z
Под заснеженной горой может скрываться вход в "мир пришельцев": документы ЦРУ
Фокус
2025-05-11T16:51:58Z
Силы беспилотных систем уничтожили дроны россиян
Корреспондент
2025-05-14T20:54:30Z
В Украине максимально увеличивают количество блокпостов: будет усилена охота на дезертиров и уклонистов
UAToday
2025-05-23T16:54:05Z
На производство артиллерии привлечено 2/3 средств - Зеленский
Корреспондент
2025-05-23T16:33:00Z
Зеленский отреагировал на идею Папы Льва XIV
Корреспондент
2025-05-14T21:24:03Z
18 мая: церковный праздник сегодня, три вещи, которые лучше не делать в этот день
UAToday
2025-05-18T04:00:15Z
В Турции обнаружили христианскую мозаику накануне визита Папы Римского
Корреспондент
2025-05-19T17:51:03Z
На Франковщине чиновник торговал закрытыми данными ГПСУ
Корреспондент
2025-05-16T11:57:53Z
В Ивано-Франковске и Луцке прогремели взрывы
Корреспондент
2025-05-15T03:39:51Z
На Киевщине задержали мужчину за изнасилование 15-летней девушки
Корреспондент
2025-05-13T12:06:52Z
В Одессе произошёл взрыв во дворе частного дома
Корреспондент
2025-05-13T16:12:12Z
В Днепре судья на мотоцикле сбил насмерть пешехода
Корреспондент
2025-05-23T17:37:08Z
Чиновника Федерации профсоюзов посадили в тюрьму за попытку подкупа судьи
Корреспондент
2025-05-23T17:21:45Z
В ОВА показали последствия атаки дронов на Полтавщине
Корреспондент
2025-05-15T06:21:56Z
Поджог имущества Стармера: задержан второй подозреваемый
Корреспондент
2025-05-17T21:18:55Z
Порт Одессы атакован баллистикой, есть погибшие
Корреспондент
2025-05-23T13:33:44Z
В Украине выросло энергопотребление в конце недели
Корреспондент
2025-05-23T08:06:19Z
Выращивание картофеля: аграрные секреты, о которых знают не все
TSN
2025-05-20T14:06:17Z
Доллар подорожал: курс валют на 19 мая 2025
TSN
2025-05-19T06:06:00Z
Санкции уничтожают агросектор РФ - разведка
Корреспондент
2025-05-18T16:39:20Z
Россия заключит с Бахрейном трехлетний контракт на поставку СПГ
Корреспондент
2025-05-23T17:48:58Z
В Украине благодаря содействию ПРООН установлено более 450 МВт генерации
Корреспондент
2025-05-23T17:39:25Z
Moody's снизило кредитный рейтинг США
Корреспондент
2025-05-16T23:51:08Z
Курс валют на 23 мая: сколько стоят доллар, евро и злотый
TSN
2025-05-23T17:38:26Z
Сколько стоит украинская земля сейчас: эксперты прогнозируют рост цен
TSN
2025-05-23T17:37:00Z
В NASA зафиксировали в океане гигантскую форму жизни: ее видно даже из космоса
UAToday
2025-05-18T19:15:31Z
Apple готовит технологию управления iPhone с помощью мозга - СМИ
UAToday
2025-05-15T13:03:54Z
В Великобритании нашли скульптуру богини победы возрастом более 1800 лет
Корреспондент
2025-05-21T18:36:10Z
Команда с украинцем выиграла в Казахстане турнир по Counter-Strike 2
Корреспондент
2025-05-19T00:09:16Z
Apple планирует выпустить умные очки в 2026 году - СМИ
Корреспондент
2025-05-23T17:27:20Z
Хаббл сфотографировал наклонённую галактику NGC 3511
Корреспондент
2025-05-23T15:12:32Z
В Китае создали контактные линзы, которые позволят видеть в темноте
Корреспондент
2025-05-23T12:12:36Z
Xiaomi представила свой самый большой флагманский планшет
Корреспондент
2025-05-22T20:21:19Z
AMD представила новую бюджетную игровую видеокарту
Корреспондент
2025-05-22T19:21:41Z
Совладелец МЮ лишился почти трети своего состояния
Корреспондент
2025-05-16T20:36:12Z
Анчелотти хочет вернуть звезду мирового футбола в сборную Бразилии
Корреспондент
2025-05-13T14:39:38Z
Осимхен выбрал для себя приоритетный клуб для дальнейшей карьеры
Корреспондент
2025-05-12T17:18:15Z
Было обидно: Ярмоленко поделился воспоминаниями о Лиге наций без него
Корреспондент
2025-05-13T13:48:17Z
Ведущий игрок Ювентуса стремится попасть в Арсенал
Корреспондент
2025-05-23T17:30:31Z
Отдает предпочтение Ливерпулю: Флориан Вирц может быть продан со скидкой
Корреспондент
2025-05-23T16:57:54Z
УЕФА компенсировал недостающее количество медалей Тоттенхэму с извинениями
Корреспондент
2025-05-23T16:24:31Z
Ничья с Ворсклой не помогла Ингульцу удержаться в УПЛ
Корреспондент
2025-05-23T15:48:19Z
Престижный гол Груши: Оболонь в матче с Левым Берегом одерживает победу
Корреспондент
2025-05-23T15:45:51Z
Китай поставил под угрозу производство электромобилей в Европе
Корреспондент
2025-05-19T10:27:19Z
Waymo отзывает почти все свои роботакси из-за столкновений с препятствиями
Корреспондент
2025-05-15T18:30:16Z
Dodge представила обновленный Charger Daytona 2026 модельного года
Корреспондент
2025-05-23T17:15:08Z
Xiaomi представила свой первый кроссовер
Корреспондент
2025-05-22T18:57:39Z
Китайская BYD впервые обогнала Tesla по продажам электромобилей в Европе
Корреспондент
2025-05-22T18:45:00Z
Юный Арвид Линдблад готов заменить Лиама Лоусона в Racing Bulls
Корреспондент
2025-05-22T12:24:30Z
Дебютировало шестое поколение Toyota RAV4
Корреспондент
2025-05-21T17:18:37Z
Peugeot-Citroen выпустила сверхдешевый электрический кроссовер в Китае
Корреспондент
2025-05-20T19:09:19Z
Tesla начала принимать Cybertruck на обмен
Корреспондент
2025-05-20T16:45:14Z