З 16 вересня з чорноморських портів України тимчасовим коридором пройшло 32 судна загальним дедвейтом близько 1,4 млн тонн. Це відповідає обсягу вантажів, які пройшли "зерновим коридором" під егідою ООН і Туреччини в перший місяць його роботи
Про це свідчать дані сервісу відстеження суден Marine Traffic, зібрані Bloomberg.
"Це вказує на те, що ризикована ставка Києва є більшою, ніж просто символічна, бо він повертає собі певний контроль над торгівлею через свої чорноморські порти", - йдеться в повідомленні.
Рухаючись тимчасовим морським коридором, вантажні судна обережно підходять ближче до узбережжя країн-членів НАТО - Болгарії та Румунії - щоб зменшити ризики. Деякі судна, які користуються новим маршрутом, вимкнули свої сигнали про місцезнаходження, коли вони досягли чорноморських портів, свідчать дані стеження.
Агенство зазначає, що принаймні дев’ять із суден, які заходили в українські чорноморські порти, були суднами класу Panamax, які перевозять зерно в усьому світі. Це демонструє, що деякі судновласники готові ризикнути відправити більші та цінніші судна в Україну, попри потенційну небезпеку.
Окрім агропродукції, судна також перевозили з України метал, хоча раніше "зерновий коридор" під егідою ООН дозволяв транспортувати лише зерно, продукти харчування та добрива.