MY.UAНовини
Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня
Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня

Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня

Польські перевізники загрожують блокуванням кордону

Початок страйку польських перевізників поблизу пункту пропуску "Рава-Руська — Хребене" перенесено на 6 листопада. Ще вчора його планували на сьогодні, 3 листопада. Поляки налаштовані серйозно. Акція може розтягнутися аж на два місяці – до січня 2024 року. "Бізнес-Телеграф" пояснює, що відбувається.

Страйк може бути масштабним. 31 жовтня українське посольство в Польщі повідомило Асоціацію міжнародних перевізників що, окрім акції на "Рава-Руській", будуть й інші. Зокрема, з 10 ранку 6 листопада до півночі 6 грудня пройде страйк на пункті пропуску "Ягодин-Дорохуськ". Очікується участь не менше 200 осіб, підвезуть також 100 тягачів. Тобто рух поблизу пунктів пропуску може бути повністю паралізованим.

Українська сторона вже проводить консультації з польськими колегами. Польська влада у свою чергу організувала зустріч із організаторами страйку. Але поки що вдалося лише домовитися, що 6 листопада буде два одноденні попереджувальні страйки на Рава-Руській та Ягодині

Нащо поляки це роблять? "Для привернення уваги до ситуації у сфері транспортних перевезень Польщі", — пояснюють організатори. Список претензій польських перевізників довгий. Але насамперед, це "зайва" активність українських транспортників у Європі (що позбавляє заробітку польських водіїв) та довгі черги на українсько-польському кордоні.

Польські перевізники хочуть, щоби Україна їх вимоги виконала. І, якщо цього не станеться, то погрожують взагалі перекрити кордон.

Вимоги польських перевізників

У Міністерстві відновлення України назвали більшість "хотілок" поляків нереальними. Тобто виконувати їх на першу ж вимогу явно не стануть – як мінімум, це питання затяжних переговорів.

І більшість пропускних пунктів на українсько-польському кордоні можуть виявитися паралізованими. І це при тому, що рух там уже зараз іде насилу. Фури стоять у черзі по 10-12 днів. Тобто виникає реальна загроза блокування імпорту багатьох товарів до нашої країни.

З постачання деяких товарів може скластися катастрофічна ситуація. Зокрема йдеться про автомобільне паливо. "Постачання з Болгарії та Молдови вже фактично закрили (блокування йдуть з українського боку – перевіряльники намагаються перекрити ввезення російського дизпалива – БТ). Залишилися — Польща та Прибалтика. Якщо і тут "приїдемо" – то все, не буде палива", – каже власник мережі АЗС "Прайм" Дмитро Леушкін.

Скандал із перевізниками – вже не перший конфлікт між Україною та Польщею. Нещодавно був ще й зерновий, коли Польща звинуватила українських експортерів у тому, що ті "ламають" польський ринок зерна та вганяють місцевих фермерів у збитки. За словами голови Економічного дискусійного клубу Олега Пензина, у майбутньому подібні сутички можуть стати ще частішими. "Україна претендує на членство в ЄС. І водночас — на частину ринків, на яких уже заробляю поляки. Це, зокрема, те саме зерно та перевезення. Спочатку фермери, потім — перевізники. На горизонті — будівельники та ще хтось може по дорозі підтягнутися", — зазначив Пензин.

"Бізнес-Телеграф" розбирався, чим загрожує війна за перевезення з Польщею, і що буде з кордоному.

Чого хочуть польські перевізники

Як зазначили в Асоціації міжнародних перевізників, з метою врегулювання ситуації наше посольство провело консультації з Міністерством інфраструктури Польщі. Паралельно Генеральне консульство Любліні проводить консультації з Люблінським воєводством. Днями голова останнього провів зустріч із організаторами акції протесту та спробував відмовити їх від радикальних кроків.

У результаті домовилися, що 6 листопада польські перевізники проведуть одноденні попереджувальні страйки на Рава-Руській — Херебені та Ягодині — Дорохуські, щоб привернути увагу до ситуації у сфері транспортних перевезень. А подальші дії протестувальників залежатимуть від переговорів української та польської влади.

Якщо ті знайдуть компроміс — страйки припиняться, а в протилежному випадку — продовжаться. Посольство України в Польщі вже звернулося до польських Міністерства інфраструктури та Міністерства закордонних справ з вимогою вжити заходів щодо недопущення блокування кордону. Але ті поки що ніяк не відреагували.

Польські перевізники висунули кілька вимог.

  1. Повернення системи видачі дозволів українським перевізникам
  2. Посилення вимог для в'їзду до Євросоюзу для українських перевізників за правилами ЄКМТ (це спеціальний дозвіл, який дозволяє здійснювати перевезення протягом року учасникам системи квот)
  3. Окремі черги на українсько-польському кордоні для фур з європейськими номерами
  4. Організація руху для порожніх фур через окремі пропускні пункти
  5. Неможливість реєстрації в Польщі компаній, якщо їхні фінанси розміщені за межами ЄС
  6. Допуск до української системи "Шлях"

В Україні вже назвали більшість цих умов "нереальними". Як заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач, коментуючи ситуацію "Інтерфаксу — Україна", "нереалістичною є вимога повернутися до системи видачі дозволів для роботи в Євросоюзі українським перевізникам"."Наразі між Україною та ЄС діє домовленість, згідно з якою українські перевізники їздять без дозволів до країн Євросоюзу. Угода про лібералізацію вантажних перевезень, за якою це відбувається, діє до червня 2024 року", — зазначив Деркач.

В рамках цієї угоди, українські перевізники їздять без дозволів до Європи, а європейські перевізники на тих же умовах їдуть до нашої країни. Скасувати цю угоду на рівні польського уряду просто неможливо. "Швидше за все, вони хочуть закласти базу на наступний рік і вплинути на переговори перевізників щодо пролонгації угоди", — додав заступник міністра.

Голова секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський каже, що рішення про можливість в'їжджати до ЄС для наших фур Комісія з автомобільних перевезень за участю української та польської сторони затвердила лише у червні цього року. Вона поширюється на всі авто стандарту не нижче за Євро-5 і почала діяти з 1 липня 2023 року. "При цьому у наших транспортних компаній стандарту Євро-5 відповідає близько 70 000 авто", — зазначив Забловський.

На думку Деркача, "дивною" є і вимога щодо посилення правил перевезень ЄКМТ, оскільки правила однакові для всіх перевізників країн-учасниць ЄМКТ. За ними можуть возити вантажі по території ЄС усі перевізники, які мають транспортні засоби рівня Євро-5 та Євро-6. Розподіл квот на перевезення в Україні здійснювався на спеціальному конкурсі, і "скасувати" його результати на вимогу польських транспортників – просто нереально".

"У 2022 році Україна підписала з ЄС транспортний безвіз", у рамках якого наші перевізники можуть здійснювати двосторонні або транзитні перевезення до 27 країн Євросоюзу. Дозволи ЄМКТ потрібні тим, хто здійснює перевезення до 52 країн Європи, вони дозволяють, окрім транзиту, возити товар до третіх країн. Але Польщі це явно не стосується", — зазначив Забловський.

Те саме — з окремою чергою для авто на європейських номерах. Це, за словами Деркача, буде "нечесно" стосовно інших перевізників — як українських, так і, наприклад, турецьких, яких на наших кордонах також багато.

"На кордоні у нас немає окремої черги для українських водіїв – їдуть усі, хто зареєструвався. Через територію України їздять також перевізники з Туреччини та інших країн. Якщо запровадити окрему чергу, їм доведеться чекати, доки проїдуть транспортні засоби з номерами ЄС. Але немає окремої черги для українських вантажівок у жодній країні ЄС". — Зауважив Деркач.

Щодо окремих пунктів для "порожняка", Деркач прокоментував, що їх уже зараз пропускають пункти "Устилуг-Зосин" та "Ніжанковичі-Мальховіце".

А відкриття додаткових пунктів нереальне, оскільки Україна зацікавлена в тому, щоб якнайбільше пропускних пунктів працювали на виїзд завантажених авто, це сприяє збільшенню обсягів експорту (насамперед зерна – БТ) та зміцненню нашої економіки", — сказав Деркач.

Для пропуску порожняка можуть відкрити лише пункт "Угринів-Довгобичув" і це вже запропонували польській стороні.

Ще більш "дивною" в Україні називають вимогу поляків допустити їх до нашої системи "Шлях". "Цю систему розраховано виключно на українських перевізників. Швидше за все, ця вимога з боку польських перевізників — просто для підвищення ставок", — сказав "Бізнес-Телеграфу" голова секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський.

Втім, як зауважує Олег Пензин, у цій вимозі польських перевізників є сенс. "Вони хочуть отримати доступ до системи, і розуміти, скільки українських транспортних компаній на сьогодні взагалі працює в Польщі і Європі. І надалі така "доказова база" може бути використана як аргумент – чому українським перевізникам слід обмежити в'їзд до Євросоюзу", – каже Пензин. Віце-президент АСМАП Володимир Балін у коментарях "Бізнес-Телеграфу" сказав, що через доступ до "Шляху" польські перевізники хочуть бронювати наших далекобійників, які на них і так працюють — залучили уже понад тисячу водіїв.

"Розраховувати на швидке вирішення конфлікту не варто, бо більшість вимог польських перевізників або завищені, або взагалі нереальні. Як Україна, яка отримала право возити вантажі по Європі без дозволів, поверне їх у односторонньому порядку на перевезеннях до Польщі? Думаю, організатори страйків свідомо взяли дуже високу планку у розрахунку на те, що зможуть домовитися хоч до чогось. І не лише від України, а й вид своєї влади (не виключено, що саме задля тиску на польський уряд це все й затіяли). З нашого боку це "щось" — наприклад, можливі поступки по пропуску порожняка з меншими чергами тощо. Та все буде вирішуватися на переговорах. А до того часу можливі "загострення" та блокування кордонів, — пояснює високопоставлений чиновник одного з профільних міністерств. — Польський коридор для нас дуже важливий — ним йдуть потоки товарів з Німеччини, Франції, Скандинавії. Плюс іде транзит зерна у польські порти Гданськ та Гдиня. Частину вантажів, скоріш за все, доведеться пускати в обхід, скажімо, через Чоп, але це зайвий кілометраж, логістика ще більш здорожчає. Крім того, замість руху рівнинною місцевістю ми отримаєм активний гірський трафік на Закарпатті, де траси вже й так перевантажені, а це не дуже добре, особливо враховуючи наближення зими та погіршення погодних умов".

Наші демпингують

Чому польські перевізники взагалі зважилися на страйки та чого вони домагаються?

Об'єктивно ґрунт для збурень є.

Забловський каже, що польські перевізники страйкують уже не вперше – у травні цього року вже були протести на пропускному пункті Дорохуськ. Перевізники вимагали повернути дозвільну систему для українських перевізників. Тоді інцидент зам’яли, але проблема залишилася.

"До великої війни було близько тисячі разових дозволів для наших перевізників на в'їзд до ЄС. Це значить: в'їхав-розвантажився – виїхав. Після того, як дозволи скасували, українські перевізники отримали можливість вести бізнес на території ЄС, але до того його вже взяли під контроль поляки. У 2022 році на їхню частку припадало близько 50% перевезень у ЄС. І на українських конкурентів ніхто не чекав", — каже Пензин.

Тарифи українських перевізників на транспортування вантажів ЄС — 2,5-3 євро за кілометр. У поляків – до 5 –10 євро. "З початку війни фрахт обвалився вчетверо. За маршрутом Київ-Варшава було в середньому 4 000 євро, зараз – тисяча з фури, Польські перевізники на цьому напрямі раніше займали 35%, зараз – 10%. Але це ринок, такі тепер умови", – каже віце-президент АСМАП Володимир Балін.

"Машини, паливо – стоять однаково. Але в Польщі далекобійникам платять близько 2-2,5 тисячі євро, у нас — 1-1,5 тисячі. Це той резерв, який дозволяє нашим перевізникам демпінгувати", — наголосив Пензин.

Тобто, банально, наші перевізники перейшли дорогу полякам і через це — страйки та загроза блокування кордону. Але основний конфлікт, на думку Баліна, навіть не за нинішні перевезення. "Поляки хочуть, щоб після закінчення війни у них було не менше 50% перевезень з України до Східної Європи", — зазначив Балін.

А якщо заблокують кордони?

Але зараз одна з головних проблем — великі черги на кордонах, від чого страждають і українські, і польські перевізники.

Наприклад, за данними Державної прикордонної служби, на пункті пропуску Шегині-Медика потрібно чекати більше 11 днів, на Рава-Руській — більше 12 днів, на Нижаковичі-Мальхтвіце (для порожняка) — більше 13 днів.

Як зазначив співвласник "Нової пошти" Володимир Поперешнюк щодо вимоги поляків зменшити черги на кордонах – вони повністю за, тому що машини стоять в кращому випадку 9 днів, І за таких умов економіка працювати взагалі не може.

Віце-президент АСМАП Володимир Балін у коментарі "Бізнес-Телеграфу" сказав, що у разі страйків "поляки можуть заблокувати усе". Але при цьому пріоритетні вантажі все ж пропускатимуть без черги, це стосується, зокрема, того ж палива, ліків і продукції, що швидко псується, — вважає Балін.

Україна стає головним конкурентом Польщі у ЄС, Тому час від часу будуть нові конфлікти — починаючи вид зерна і перевезень, і закінчуючи будівництвом чи сферою послуг. Треба вже зараз вчитися шукати компроміси, — підсумував Пензин.

Теги за темою
Польша
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Європейці змінюють стратегію військової допомоги Україні – WP
Факти ICTV
2025-04-20T21:57:59Z
Помилка ще до співбесіди: рекретурка сказала, що відштовхує в резюме
24tv
2025-04-28T19:30:42Z
Радониця: традиції, як правильно поминати та заборони в батьківський вівторок
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T19:09:18Z
Почти 500 цвяхів перетворили массачусетські вулиці на небезпечні капкани зі шипами протягом ночі
Топ Жир
2025-04-28T19:00:24Z
800 жителів і 0 народжуваності: у якій країні світу найменше населення
24tv
2025-04-28T18:45:59Z
У Бога немає мертвих, у нього усі живі
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T18:36:28Z
В Дніпропетровській області ВПО можуть втратити пенсію: що потрібно зробити у 2025 році
Политека
2025-04-28T18:30:03Z
Учні Волинського ліцею позували із символікою СРСР: відбулося службове розслідування
24tv
2025-04-28T18:09:05Z
Безкоштовні продукти для ВПО та пенсіонерів у Харкові: хто отримає підтримку
Политека
2025-04-28T18:01:23Z
Китайські науковці випробували неядерну водневу бомбу
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T19:57:49Z
У мирний план Трампа внесли важливу зміну: який пункт прибрали – ЗМІ
Telegraf
2025-04-28T19:25:39Z
Перемир'я на 9 травня і реакція України та США: головні новини України
GlavRed
2025-04-28T19:25:21Z
Орбан і Фіцо хочуть зберегти право ветувати рішення в ЄС
Европейская правда
2025-04-28T19:25:10Z
Навіщо Путіну "перемирʼя" на 9 травня: політолог сказав, що задумали в РФ
GlavRed
2025-04-28T19:25:07Z
Позиція США змінилася? Які три висновки зробили американці після лондонських переговорів
Telegraf
2025-04-28T19:03:33Z
Зараз я керую країною і світом, — Трамп дав інтерв'ю редактору The Atlantic, якого помилково додали в чат у Signal
ZN UA
2025-04-28T19:01:49Z
З мирного плану Трампа зникла серйозна вимога до України
FaceNews
2025-04-28T19:01:44Z
Може нарватися на гнів Трампа: для чого Путін продовжує гру в "перемир'я"
24tv
2025-04-28T18:57:41Z
Чи можна приватизувати землю без згоди сусідів
24tv
2025-04-28T19:06:15Z
Травневі пенсії: хто отримає збільшені виплати
Знай
2025-04-28T19:01:55Z
Іспанські АЕС втратили електропостачання
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T18:51:32Z
В яких містах України ІТ-працівники отримують найвищі зарплати
24tv
2025-04-28T18:39:16Z
Новий законопроєкт про криптовалюти в Україні: заборонять деякі види реклами та захистять споживачів
ITC
2025-04-28T18:31:04Z
Новий стандарт 230В в Україні: чи потрібні стабілізатори та що буде з тарифами
Хвиля
2025-04-28T17:54:55Z
Через мита Трампа в США може виникнути дефіцит електроніки
InternetUA
2025-04-28T17:36:36Z
Знижуємо витрати на логістику з Китаю: поради для малого бізнесу
Gazeta UA
2025-04-28T17:30:59Z
Корецький став новим головою правління «Нафтогазу» – Forbes
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T17:21:04Z
"Дякую Богу за це щастя": Могилевська вперше показала свого чоловіка
GlavRed
2025-04-28T19:30:34Z
"Підемо під вінець": Melovin підтвердив стосунки з відомою співачкою
GlavRed
2025-04-28T19:25:53Z
Чорні штани — класика гардероба – ідеї образів для будь-якої нагоди
GlavRed
2025-04-28T19:25:23Z
Наймодніші відтінки лаку: не пропустіть хітові кольори цієї весни
24tv
2025-04-28T18:36:07Z
"На підтримку російської армії": відома співачка розповіла правду про Ані Лорак
GlavRed
2025-04-28T18:27:09Z
Чи справді Бенюк не бачив домагань у вишах? Акторка розкритикувала заяву народного артиста
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T18:24:36Z
Бізнесмен, батько та чоловік Олі Полякової: де зараз Вадим Буряковський
24tv
2025-04-28T18:06:28Z
Друг найшанованіших людей свого часу: що треба знати про найвідомішого нащадка Тараса Шевченка
24tv
2025-04-28T17:15:56Z
Фестиваль «Київський тиждень критики» стартує 8 травня у Нідерландах
Детектор М
2025-04-28T16:10:06Z
У Новоросійську пролунали гучні вибухи: є загоряння
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T19:09:16Z
МВС Іспанії оголосило надзвичайний стан через блекаут
Европейская правда
2025-04-28T19:01:16Z
У Москві завили сирени повітряної тривоги: небезпеку оголосили одночасно в кількох районах
Telegraf
2025-04-28T18:54:34Z
На Миколаївщині чоловік кинув гранату в поліцейських: один загинув, ще 3 поранені
GlavRed
2025-04-28T18:42:43Z
Шахрай викрав 120 тис грн у жінки, яка хотіла придбати авто для ЗСУ
InternetUA
2025-04-28T18:28:27Z
Наркобізнес з мільйонними прибутками: на Чернігівщині затримано п’ятьох учасників міжрегіонального організованого злочинного угруповання
Украина Криминальная
2025-04-28T18:24:09Z
ДТП на трасі Одеса – Миколаїв призвела до ускладнення руху транспорту
VGorode
2025-04-28T18:00:42Z
Чому в Україні стало набагато більше нелегальної зброї: у поліції пояснили та назвали цифри
Telegraf
2025-04-28T16:39:35Z
На Харківщині судитимуть чотирьох підлітків, які вчиняли диверсії на замовлення кураторів з рф
Мій Харків
2025-04-28T15:43:19Z
Урожай картоплі буде рекордним: вам потрібен лише один аптечний засіб
24tv
2025-04-28T18:36:03Z
Роботи Neuralink уже імплантують чипи в мозок, хірурги скоро будуть не потрібні, - Маск
InternetUA
2025-04-28T18:16:02Z
Алергія чи застуда: як відрізнити ці захворювання весною
24tv
2025-04-28T17:54:26Z
Як самостійно видалити кліща: епідеміологиня поділилася важливими нюансами
Знай
2025-04-28T17:51:38Z
Вірус папіломи людини: близько 29% молодих українців не знаю, що це
ZN UA
2025-04-28T16:34:53Z
Персик мрії — це реально: ключові поради від садівника
GlavRed
2025-04-28T16:27:26Z
Їжа без пестицидів — мозок без туману
360ua.news
2025-04-28T15:03:44Z
Виявили "перемикач" хвороби Паркінсона: це може стати революцією в лікуванні захворювання
24tv
2025-04-28T14:24:57Z
Кульбаби на ділянці: як впоратися з жовтим загарбником швидко і надовго
Знай
2025-04-28T13:51:55Z
Погода в Україні 29 квітня: впродовж дня відчутно потеплішає
Комсомольская правда
2025-04-28T19:31:29Z
До Сум лишилось 25 кілометрів: які населені пункти захопили росіяни
GlavRed
2025-04-28T19:25:17Z
У Києві тимчасово обмежать рух пішоходів в підземних переходах на Майдані Незалежності та Європейській площі
Украина Криминальная
2025-04-28T19:25:14Z
Черкащина зазнала однієї з найбільших атак РФ: в ОВА розкрили наслідки
FaceNews
2025-04-28T19:16:20Z
По телевізору не казали слово "війна", зате про нацистів чули багато, – полонений з Криму
24tv
2025-04-28T18:57:03Z
"Наша смуга – у пріоритеті ворога": у 47 бригаді показали майстерне знищення окупантів
24tv
2025-04-28T18:51:16Z
У Києві поліція затримала двох 16-річних "зачеперів", що каталися на вагонах метро
24tv
2025-04-28T18:51:14Z
Що варто змінити кожному знаку зодіаку у травні 2025 – відповідь у гороскопі
24tv
2025-04-28T18:27:26Z
153 бригада отримала позашляховик від "Української команди"
24tv
2025-04-28T18:21:46Z
Що потрібно для потужного росту перцю: експерт радить особливе підживлення
GlavRed
2025-04-28T19:25:29Z
Непал посилить умови для альпіністів - сходження на Еверест дозволять не всім
Комсомольская правда
2025-04-28T18:40:14Z
Як Альпи, але дешевше: куди поїхати за кордоном, щоб закохатися в гори
24tv
2025-04-28T18:21:04Z
Чому потрібно чистити садові інструменти: як це робити правильно
24tv
2025-04-28T17:54:15Z
Посадіть на ділянці ці 5 рослин: кліщі навіть не наблизяться
24tv
2025-04-28T17:30:37Z
Експерти закликали ніколи не можна залишати їжу у фользі - в чому причина
GlavRed
2025-04-28T17:27:34Z
Що одягнути жінці на хрестини в церкву: поради для хрещених та батьків малюка
GlavRed
2025-04-28T17:27:21Z
Справжнє чи підробка: як легко перевірити якість масла – перевірені миттєві лайфхаки
24tv
2025-04-28T17:15:04Z
Фрази-табу: що в жодному разі не можна писати дівчині після знайомства
24tv
2025-04-28T17:00:47Z
Барселона розгромила Трабзонспор та виграла Юнацьку лігу УЄФА
Football.ua
2025-04-28T19:01:22Z
Суд обрав запобіжний захід колишньому українському боксеру: що відомо
24tv
2025-04-28T18:45:32Z
Удінезе та Болонья сильнішого не визначили
Football.ua
2025-04-28T18:34:14Z
Відомо, що сказав Дюбуа після того, як штовхнув Усика на дуелі поглядів
24tv
2025-04-28T18:15:11Z
Усик неочікувано зустрівся з легендою футболу в аеропорту в Італії: потужне відео
24tv
2025-04-28T18:06:00Z
Російський олімпійський чемпіон Храмцов незаконно відвідав окупований Донецьк
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T18:00:46Z
Реал домовився з Анчелотті про розірвання контракту: деталі угоди
24tv
2025-04-28T17:54:05Z
Рашфорд ризикує пропустити решту сезону через травму
Football.ua
2025-04-28T17:51:10Z
Клопп привітав Ліверпуль з чемпіонством АПЛ
Football.ua
2025-04-28T17:21:46Z
Автомобіль Mazda RX-7 1982 року з пробігом лише 1 600 миль був прихований протягом 43 років
Топ Жир
2025-04-28T19:30:55Z
У Києві покажуть легендарний австрійський всюдихід
AutoCentre
2025-04-28T19:10:32Z
Мотоцикл Brough Superior 1925 року продали на аукціоні
360ua.news
2025-04-28T18:30:16Z
Великі зміни: новий Chevrolet Captiva 2025 стане електрокаром
Фокус
2025-04-28T18:21:55Z
KGM представив вантажну версію SsangYong Rexton
360ua.news
2025-04-28T18:01:22Z
Чи було помічено бюджетну модель 2 Tesla на відкритому повітрі?
Топ Жир
2025-04-28T18:00:04Z
Ця Ferrari F50 може стати найдорожчою, що коли-небудь продавалася
Топ Жир
2025-04-28T17:45:05Z
В Україну привезли першу електричну вантажівку: подробиці та фото
Фокус
2025-04-28T17:30:10Z
Ілон Маск обіцяв, що Cybertruck плаватиме, як човен ─ автовласник перевірив
ITC
2025-04-28T17:22:51Z
Невідомі вкрали біткоїнів на $333 млн. — токени Monero подорожчали на 50%. Але чому?
ITC
2025-04-28T19:22:43Z
В Ізраїлі знайшли перший доказ однієї з біблійних битв
1News
2025-04-28T19:18:53Z
Як гігантські крокодили змінили уявлення про стародавніх хижаків
360ua.news
2025-04-28T19:15:07Z
Клієнти lifecell обурені новою послугою: "Поки дві нирки є, то воно не страшно"
Знай
2025-04-28T19:12:26Z
Sucker Punch поділилася подробицями Ghost of Yotei: у грі буде некласична кампанія і свобода дій
24tv
2025-04-28T19:06:41Z
Німецький стартап анонсував швидку появу повністю автономних ударних дронів
InternetUA
2025-04-28T19:01:33Z
Elden Ring розійшлася накладом у 30 мільйонів копій
24tv
2025-04-28T18:57:27Z
Asus та Bethesda випустили унікальну відеокарту GeForce RTX 5080 у стилі Doom: The Dark Ages
24tv
2025-04-28T18:15:26Z
Xiaomi представила нову лінійку доступних телевізорів для геймерів Redmi TV X 2025
24tv
2025-04-28T17:51:19Z