MY.UAНовини
Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня
Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня

Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня

Польські перевізники загрожують блокуванням кордону

Початок страйку польських перевізників поблизу пункту пропуску "Рава-Руська — Хребене" перенесено на 6 листопада. Ще вчора його планували на сьогодні, 3 листопада. Поляки налаштовані серйозно. Акція може розтягнутися аж на два місяці – до січня 2024 року. "Бізнес-Телеграф" пояснює, що відбувається.

Страйк може бути масштабним. 31 жовтня українське посольство в Польщі повідомило Асоціацію міжнародних перевізників що, окрім акції на "Рава-Руській", будуть й інші. Зокрема, з 10 ранку 6 листопада до півночі 6 грудня пройде страйк на пункті пропуску "Ягодин-Дорохуськ". Очікується участь не менше 200 осіб, підвезуть також 100 тягачів. Тобто рух поблизу пунктів пропуску може бути повністю паралізованим.

Українська сторона вже проводить консультації з польськими колегами. Польська влада у свою чергу організувала зустріч із організаторами страйку. Але поки що вдалося лише домовитися, що 6 листопада буде два одноденні попереджувальні страйки на Рава-Руській та Ягодині

Нащо поляки це роблять? "Для привернення уваги до ситуації у сфері транспортних перевезень Польщі", — пояснюють організатори. Список претензій польських перевізників довгий. Але насамперед, це "зайва" активність українських транспортників у Європі (що позбавляє заробітку польських водіїв) та довгі черги на українсько-польському кордоні.

Польські перевізники хочуть, щоби Україна їх вимоги виконала. І, якщо цього не станеться, то погрожують взагалі перекрити кордон.

Вимоги польських перевізників

У Міністерстві відновлення України назвали більшість "хотілок" поляків нереальними. Тобто виконувати їх на першу ж вимогу явно не стануть – як мінімум, це питання затяжних переговорів.

І більшість пропускних пунктів на українсько-польському кордоні можуть виявитися паралізованими. І це при тому, що рух там уже зараз іде насилу. Фури стоять у черзі по 10-12 днів. Тобто виникає реальна загроза блокування імпорту багатьох товарів до нашої країни.

З постачання деяких товарів може скластися катастрофічна ситуація. Зокрема йдеться про автомобільне паливо. "Постачання з Болгарії та Молдови вже фактично закрили (блокування йдуть з українського боку – перевіряльники намагаються перекрити ввезення російського дизпалива – БТ). Залишилися — Польща та Прибалтика. Якщо і тут "приїдемо" – то все, не буде палива", – каже власник мережі АЗС "Прайм" Дмитро Леушкін.

Скандал із перевізниками – вже не перший конфлікт між Україною та Польщею. Нещодавно був ще й зерновий, коли Польща звинуватила українських експортерів у тому, що ті "ламають" польський ринок зерна та вганяють місцевих фермерів у збитки. За словами голови Економічного дискусійного клубу Олега Пензина, у майбутньому подібні сутички можуть стати ще частішими. "Україна претендує на членство в ЄС. І водночас — на частину ринків, на яких уже заробляю поляки. Це, зокрема, те саме зерно та перевезення. Спочатку фермери, потім — перевізники. На горизонті — будівельники та ще хтось може по дорозі підтягнутися", — зазначив Пензин.

"Бізнес-Телеграф" розбирався, чим загрожує війна за перевезення з Польщею, і що буде з кордоному.

Чого хочуть польські перевізники

Як зазначили в Асоціації міжнародних перевізників, з метою врегулювання ситуації наше посольство провело консультації з Міністерством інфраструктури Польщі. Паралельно Генеральне консульство Любліні проводить консультації з Люблінським воєводством. Днями голова останнього провів зустріч із організаторами акції протесту та спробував відмовити їх від радикальних кроків.

У результаті домовилися, що 6 листопада польські перевізники проведуть одноденні попереджувальні страйки на Рава-Руській — Херебені та Ягодині — Дорохуські, щоб привернути увагу до ситуації у сфері транспортних перевезень. А подальші дії протестувальників залежатимуть від переговорів української та польської влади.

Якщо ті знайдуть компроміс — страйки припиняться, а в протилежному випадку — продовжаться. Посольство України в Польщі вже звернулося до польських Міністерства інфраструктури та Міністерства закордонних справ з вимогою вжити заходів щодо недопущення блокування кордону. Але ті поки що ніяк не відреагували.

Польські перевізники висунули кілька вимог.

  1. Повернення системи видачі дозволів українським перевізникам
  2. Посилення вимог для в'їзду до Євросоюзу для українських перевізників за правилами ЄКМТ (це спеціальний дозвіл, який дозволяє здійснювати перевезення протягом року учасникам системи квот)
  3. Окремі черги на українсько-польському кордоні для фур з європейськими номерами
  4. Організація руху для порожніх фур через окремі пропускні пункти
  5. Неможливість реєстрації в Польщі компаній, якщо їхні фінанси розміщені за межами ЄС
  6. Допуск до української системи "Шлях"

В Україні вже назвали більшість цих умов "нереальними". Як заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач, коментуючи ситуацію "Інтерфаксу — Україна", "нереалістичною є вимога повернутися до системи видачі дозволів для роботи в Євросоюзі українським перевізникам"."Наразі між Україною та ЄС діє домовленість, згідно з якою українські перевізники їздять без дозволів до країн Євросоюзу. Угода про лібералізацію вантажних перевезень, за якою це відбувається, діє до червня 2024 року", — зазначив Деркач.

В рамках цієї угоди, українські перевізники їздять без дозволів до Європи, а європейські перевізники на тих же умовах їдуть до нашої країни. Скасувати цю угоду на рівні польського уряду просто неможливо. "Швидше за все, вони хочуть закласти базу на наступний рік і вплинути на переговори перевізників щодо пролонгації угоди", — додав заступник міністра.

Голова секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський каже, що рішення про можливість в'їжджати до ЄС для наших фур Комісія з автомобільних перевезень за участю української та польської сторони затвердила лише у червні цього року. Вона поширюється на всі авто стандарту не нижче за Євро-5 і почала діяти з 1 липня 2023 року. "При цьому у наших транспортних компаній стандарту Євро-5 відповідає близько 70 000 авто", — зазначив Забловський.

На думку Деркача, "дивною" є і вимога щодо посилення правил перевезень ЄКМТ, оскільки правила однакові для всіх перевізників країн-учасниць ЄМКТ. За ними можуть возити вантажі по території ЄС усі перевізники, які мають транспортні засоби рівня Євро-5 та Євро-6. Розподіл квот на перевезення в Україні здійснювався на спеціальному конкурсі, і "скасувати" його результати на вимогу польських транспортників – просто нереально".

"У 2022 році Україна підписала з ЄС транспортний безвіз", у рамках якого наші перевізники можуть здійснювати двосторонні або транзитні перевезення до 27 країн Євросоюзу. Дозволи ЄМКТ потрібні тим, хто здійснює перевезення до 52 країн Європи, вони дозволяють, окрім транзиту, возити товар до третіх країн. Але Польщі це явно не стосується", — зазначив Забловський.

Те саме — з окремою чергою для авто на європейських номерах. Це, за словами Деркача, буде "нечесно" стосовно інших перевізників — як українських, так і, наприклад, турецьких, яких на наших кордонах також багато.

"На кордоні у нас немає окремої черги для українських водіїв – їдуть усі, хто зареєструвався. Через територію України їздять також перевізники з Туреччини та інших країн. Якщо запровадити окрему чергу, їм доведеться чекати, доки проїдуть транспортні засоби з номерами ЄС. Але немає окремої черги для українських вантажівок у жодній країні ЄС". — Зауважив Деркач.

Щодо окремих пунктів для "порожняка", Деркач прокоментував, що їх уже зараз пропускають пункти "Устилуг-Зосин" та "Ніжанковичі-Мальховіце".

А відкриття додаткових пунктів нереальне, оскільки Україна зацікавлена в тому, щоб якнайбільше пропускних пунктів працювали на виїзд завантажених авто, це сприяє збільшенню обсягів експорту (насамперед зерна – БТ) та зміцненню нашої економіки", — сказав Деркач.

Для пропуску порожняка можуть відкрити лише пункт "Угринів-Довгобичув" і це вже запропонували польській стороні.

Ще більш "дивною" в Україні називають вимогу поляків допустити їх до нашої системи "Шлях". "Цю систему розраховано виключно на українських перевізників. Швидше за все, ця вимога з боку польських перевізників — просто для підвищення ставок", — сказав "Бізнес-Телеграфу" голова секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський.

Втім, як зауважує Олег Пензин, у цій вимозі польських перевізників є сенс. "Вони хочуть отримати доступ до системи, і розуміти, скільки українських транспортних компаній на сьогодні взагалі працює в Польщі і Європі. І надалі така "доказова база" може бути використана як аргумент – чому українським перевізникам слід обмежити в'їзд до Євросоюзу", – каже Пензин. Віце-президент АСМАП Володимир Балін у коментарях "Бізнес-Телеграфу" сказав, що через доступ до "Шляху" польські перевізники хочуть бронювати наших далекобійників, які на них і так працюють — залучили уже понад тисячу водіїв.

"Розраховувати на швидке вирішення конфлікту не варто, бо більшість вимог польських перевізників або завищені, або взагалі нереальні. Як Україна, яка отримала право возити вантажі по Європі без дозволів, поверне їх у односторонньому порядку на перевезеннях до Польщі? Думаю, організатори страйків свідомо взяли дуже високу планку у розрахунку на те, що зможуть домовитися хоч до чогось. І не лише від України, а й вид своєї влади (не виключено, що саме задля тиску на польський уряд це все й затіяли). З нашого боку це "щось" — наприклад, можливі поступки по пропуску порожняка з меншими чергами тощо. Та все буде вирішуватися на переговорах. А до того часу можливі "загострення" та блокування кордонів, — пояснює високопоставлений чиновник одного з профільних міністерств. — Польський коридор для нас дуже важливий — ним йдуть потоки товарів з Німеччини, Франції, Скандинавії. Плюс іде транзит зерна у польські порти Гданськ та Гдиня. Частину вантажів, скоріш за все, доведеться пускати в обхід, скажімо, через Чоп, але це зайвий кілометраж, логістика ще більш здорожчає. Крім того, замість руху рівнинною місцевістю ми отримаєм активний гірський трафік на Закарпатті, де траси вже й так перевантажені, а це не дуже добре, особливо враховуючи наближення зими та погіршення погодних умов".

Наші демпингують

Чому польські перевізники взагалі зважилися на страйки та чого вони домагаються?

Об'єктивно ґрунт для збурень є.

Забловський каже, що польські перевізники страйкують уже не вперше – у травні цього року вже були протести на пропускному пункті Дорохуськ. Перевізники вимагали повернути дозвільну систему для українських перевізників. Тоді інцидент зам’яли, але проблема залишилася.

"До великої війни було близько тисячі разових дозволів для наших перевізників на в'їзд до ЄС. Це значить: в'їхав-розвантажився – виїхав. Після того, як дозволи скасували, українські перевізники отримали можливість вести бізнес на території ЄС, але до того його вже взяли під контроль поляки. У 2022 році на їхню частку припадало близько 50% перевезень у ЄС. І на українських конкурентів ніхто не чекав", — каже Пензин.

Тарифи українських перевізників на транспортування вантажів ЄС — 2,5-3 євро за кілометр. У поляків – до 5 –10 євро. "З початку війни фрахт обвалився вчетверо. За маршрутом Київ-Варшава було в середньому 4 000 євро, зараз – тисяча з фури, Польські перевізники на цьому напрямі раніше займали 35%, зараз – 10%. Але це ринок, такі тепер умови", – каже віце-президент АСМАП Володимир Балін.

"Машини, паливо – стоять однаково. Але в Польщі далекобійникам платять близько 2-2,5 тисячі євро, у нас — 1-1,5 тисячі. Це той резерв, який дозволяє нашим перевізникам демпінгувати", — наголосив Пензин.

Тобто, банально, наші перевізники перейшли дорогу полякам і через це — страйки та загроза блокування кордону. Але основний конфлікт, на думку Баліна, навіть не за нинішні перевезення. "Поляки хочуть, щоб після закінчення війни у них було не менше 50% перевезень з України до Східної Європи", — зазначив Балін.

А якщо заблокують кордони?

Але зараз одна з головних проблем — великі черги на кордонах, від чого страждають і українські, і польські перевізники.

Наприклад, за данними Державної прикордонної служби, на пункті пропуску Шегині-Медика потрібно чекати більше 11 днів, на Рава-Руській — більше 12 днів, на Нижаковичі-Мальхтвіце (для порожняка) — більше 13 днів.

Як зазначив співвласник "Нової пошти" Володимир Поперешнюк щодо вимоги поляків зменшити черги на кордонах – вони повністю за, тому що машини стоять в кращому випадку 9 днів, І за таких умов економіка працювати взагалі не може.

Віце-президент АСМАП Володимир Балін у коментарі "Бізнес-Телеграфу" сказав, що у разі страйків "поляки можуть заблокувати усе". Але при цьому пріоритетні вантажі все ж пропускатимуть без черги, це стосується, зокрема, того ж палива, ліків і продукції, що швидко псується, — вважає Балін.

Україна стає головним конкурентом Польщі у ЄС, Тому час від часу будуть нові конфлікти — починаючи вид зерна і перевезень, і закінчуючи будівництвом чи сферою послуг. Треба вже зараз вчитися шукати компроміси, — підсумував Пензин.

Теги за темою
Польща
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Инсайдер: Ремастер первой трилогии God of War для PlayStation 5 будет анонсирован в ближайшее время
GameMag
2025-02-22T21:55:05Z
Продолжение Cyberpunk 2077? CD Projekt RED ищет старшего аниматора для создания иммерсивной игры от первого лица
GameMag
2025-02-22T21:36:33Z
Посмотрите на новую геймплейную демонстрацию ремейка "Готики" на ПК с GeForce RTX 5090 — выходит в 2025 году
GameMag
2025-02-22T20:37:43Z
Bandai Namco планирует поставить выпуск ремастеров Tales of на поток
GameMag
2025-02-22T20:31:45Z
Илон Маск обвинил агентство Reuters во лжи относительно отключения Украины от Starlink
ZN UA
2025-02-22T20:28:52Z
Microsoft предложила использовать генеративный ИИ для воскрешения игровой классики
GameMag
2025-02-22T20:12:47Z
5 лучших приложений для пар, которые укрепят отношения и здорово развлекут
Знай
2025-02-22T19:51:21Z
Создатель Xbox Симус Блэкли: "Разговоры о самой мощной консоли больше никого не удивляют, все решает контент"
GameMag
2025-02-22T19:42:30Z
Лотерейный гений: пара пенсионеров обыграла систему и разбогатела на 26 миллионов
Знай
2025-02-22T18:51:23Z
День ангела 23 февраля: кого и как поздравлять с именинами
TSN
2025-02-22T22:18:24Z
Убивает не только мотивацию: ученые рассказали, как травля на работе влияет на наши семьи
Фокус
2025-02-22T19:36:06Z
Таро гороскоп на воскресенье: кому следует быть очень внимательным
Comments UA
2025-02-22T18:30:21Z
Готовим невероятно вкусный щербет: рецепт восточных сладостей
TSN
2025-02-22T17:36:55Z
Гороскоп на 23 февраля 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-02-22T17:03:53Z
Как сделать равенство «3+3=3−3» верным: нужно перевести только одну спичку
TSN
2025-02-22T16:54:16Z
Три знака Зодиака, которые встретят свою любовь весной 2025 года
Фокус
2025-02-22T16:45:50Z
Как определить, что перед вами свежесрезанные розы: на что обратить внимание
TSN
2025-02-22T16:39:52Z
Куда поехать в конце зимы: ТОП-9 мест для незабываемого отдыха
Comments UA
2025-02-22T13:42:21Z
Атака БПЛА: в двух районах Киева вспыхнули пожары
Корреспондент
2025-02-22T22:51:11Z
Под Одессой – прилет БПЛА, в Киеве упали обломки
Корреспондент
2025-02-22T22:09:19Z
Выписали пенсионера из больницы - и через минуту он умер на пороге: трагедия, которая шокировала всех
Знай
2025-02-22T20:51:53Z
В Калифорнии нашли «виновного» в масштабных пожарах
Comments UA
2025-02-22T19:18:56Z
В Киеве водитель элитного автомобиля устроил стрельбу на дороге
Апостроф
2025-02-22T18:27:21Z
В Житомирской области во время пожара погибли двое детей и двое взрослых
Корреспондент
2025-02-22T17:27:57Z
В ужасном ДТП погиб музыкант рок-группы KISS из-за опрометчивости 90-летней матери
TSN
2025-02-22T17:27:33Z
Дроны СБУ остановили работу нефтеперекачивающей станции в Краснодарском крае – источники
UAToday
2025-02-22T17:03:30Z
За нападение на ТЦК - 180 тысяч штрафа: суд начал оформлять наказания
Знай
2025-02-22T16:30:43Z
Астон Вілла – Челсі 2:1 Відео голів та огляд матчу АПЛ
Football.ua
2025-02-22T21:16:46Z
Динамо – Карпаты: онлайн-видеотрансляция матча УПЛ
TSN
2025-02-22T18:33:20Z
В Саудовской Аравии готовы заплатить миллиард евро за звезду "Реала" – СМИ
ZN UA
2025-02-22T17:43:20Z
Забарный получил красную карточку: "Борнмут" проиграл "Вулверхэмптону" в поединке АПЛ
TSN
2025-02-22T17:33:59Z
Украинец Забарный впервые в карьере был удален в матче АПЛ
ZN UA
2025-02-22T17:12:03Z
Арсенал у меншості та із Зінченком поступився в дербі Вест Гему
Football.ua
2025-02-22T17:01:35Z
Франция выиграла женскую эстафету на чемпионате мира, Украина не вошла в топ-10
Корреспондент
2025-02-22T15:51:15Z
Манчестер Сити – Ливерпуль: где смотреть и ставки букмекеров на матч АПЛ
TSN
2025-02-22T14:21:36Z
Чжилей заявил, кого желает получить в соперники
Корреспондент
2025-02-22T14:12:58Z
В Запорожской области активизировались оккупанты, но силы обороны держат фронт
ZN UA
2025-02-22T22:34:15Z
Вражеские беспилотники атакуют Украину: направление движения
TSN
2025-02-22T22:33:11Z
РФ ударила по Кривому Рогу
Корреспондент
2025-02-22T22:27:38Z
В Луганской области школьные охранники обыскивают детей - партизаны
Корреспондент
2025-02-22T20:57:56Z
Враг атакует Украину ударными дронами и авиацией: взрывы раздаются в нескольких областях
TSN
2025-02-22T20:06:57Z
На двух направлениях становится очень сложно: что говорят военные
Comments UA
2025-02-22T19:45:40Z
Россияне повторно ударили по Константиновке - погибла женщина, минимум трое раненых
Комсомольская правда
2025-02-22T19:30:46Z
По украинцам решили ударить заоблачными тарифами на воду: подорожание в 2,5 раза
Знай
2025-02-22T17:30:53Z
Гороскоп на воскресенье 23 февраля 2025 года
UAToday
2025-02-22T17:03:30Z
Джордж Мартин слышал о разработке экранизации Elden Ring
GameMag
2025-02-22T21:19:55Z
Не Томом Харди единым: актеры, которым пророчат роль следующего Джеймса Бонда
Marie Claire
2025-02-22T18:00:42Z
Браслеты, ленты и бисер: Андре Тан подсказал, с какими аксессуарами нужно сиять весной 2025
Знай
2025-02-22T16:51:43Z
Вера Кобзарь рассказала, почему скрывала беременность от родных: "Родители узнали на седьмом месяце"
TSN
2025-02-22T16:21:19Z
Танго, твист и вог: лучшие танцевальные сцены из кино
Marie Claire
2025-02-22T15:00:56Z
12 недель в топе: какой фильм "не отпускает" фанатов Netflix уже 3 месяца
Фокус
2025-02-22T14:30:28Z
Весна-лето 2025: 5 новых тенденций в моде
Comments UA
2025-02-22T13:21:39Z
Глава Amazon пытается понять, кто должен сыграть нового Джеймса Бонда — зрители массово голосуют за Генри Кавилла
GameMag
2025-02-22T13:07:29Z
Расставляем акценты: 11 модных украшений на 2025 год, которые сделают образ ярче
Marie Claire
2025-02-22T13:00:30Z
Мясопустное воскресенье: запреты и традиции
ZN UA
2025-02-22T22:34:13Z
23 февраля 2025 года: Поликарпов день - что сегодня нельзя делать
Фокус
2025-02-22T22:00:05Z
Переоформление паспорта и прописки: изменяющееся после переименования улицы
Политека
2025-02-22T21:01:02Z
Украинская молодежь все чаще уезжает за границу без родителей: "Дальше они исчезают"
Знай
2025-02-22T20:30:32Z
Решила действовать: женщина умело проучила водителя, занявшего ее парковочное место
Фокус
2025-02-22T19:36:59Z
Мобилизация их обойдет: категории украинцев, которым точно не вручат повестку в марте
Знай
2025-02-22T19:30:00Z
"Я не понимаю русского языка": сотрудница ПриватБанка отшила русскоязычного клиента
Апостроф
2025-02-22T19:27:26Z
"Мне писать заявление?": как в Украине пересчитывают пенсии, если человек продолжает работать
Знай
2025-02-22T19:12:55Z
ВСУ испытали логистическо-эвакуационную платформу "Воля-Е" – видео
Лига
2025-02-22T18:03:49Z
Излечили врожденную слепоту: врачи провели уникальную быструю операцию незрячим детям
Фокус
2025-02-22T20:51:04Z
Антибиотики и вирусы: почему они не работают
Comments UA
2025-02-22T20:18:13Z
Можно ли спать всего 4 часа в сутки: ученые дали неожиданный ответ
TSN
2025-02-22T19:24:00Z
Залог здорового сна: ученые заявили, что дело совсем не в его продолжительности
Фокус
2025-02-22T18:12:47Z
Заменитель сахара в напитках может провоцировать проблемы с сердцем
Знай
2025-02-22T17:51:32Z
Буддийский секрет: ученые назвали необычный способ успокоения раздраженного кишечника
Фокус
2025-02-22T17:30:42Z
В Украине рентген и КТ пациенты должны получать бесплатно: куда звонить, когда требуют деньги
UAToday
2025-02-22T17:03:56Z
Она есть в коле и йогуртах: популярная добавка оказалась источником инфарктов и инсультов
Фокус
2025-02-22T16:30:35Z
Почему кофе пьют с холодной водой: простое объяснение, что с нею нужно делать
TSN
2025-02-22T15:33:40Z
Стаж 35 лет и зарплата 15 000 грн: на какую пенсию можно рассчитывать
Знай
2025-02-22T21:12:05Z
На оплату коммуналки или покупку продуктов: украинцам выплатят почти 11 000 гривен
Знай
2025-02-22T20:12:28Z
Стоит ли украинцам ждать введения графиков газоснабжения: в Раде спрогнозировали
Фокус
2025-02-22T20:12:23Z
Цены на сливочное масло бьют рекорды: известно сколько стоит
Политека
2025-02-22T19:30:43Z
Украина заняла первое место в мире по уровню потребления овощей населением
ZN UA
2025-02-22T19:01:16Z
Будут ли графики газоснабжения для населения: эксперт ответил
TSN
2025-02-22T18:33:27Z
45 грн за доллар – это счастье: банкиры советуют украинцам готовиться к резкому скачку
Знай
2025-02-22T18:30:46Z
Цены на овощи и фрукты в Украине: что подешевело
Политека
2025-02-22T17:30:04Z
Пенсионный фонд проводит инвентаризацию пенсий: кто может потерять значительную часть выплат
Политека
2025-02-22T17:03:40Z
Один взгляд, и это - любовь: в Киеве заметили элитный суперкар BMW, который топит 300 км/ч
Знай
2025-02-22T15:51:46Z
Пушка-ракета на 800 "лошадок": в Киеве засветился агрессивный "Гелик" за 20 млн грн
Знай
2025-02-22T11:51:10Z
Гость из 90-х: в Украине нашли редкий 33-летний мотоцикл "Днепр" без пробега
Фокус
2025-02-22T10:57:09Z
Дебютировала новая Honda Accord 2025: как изменился семейный седан
Фокус
2025-02-22T10:00:17Z
Кто кого должен пропустить: запутанный тест на правила дорожного движения с ответом
TSN
2025-02-22T08:06:07Z
Культовая капсула времени: обнаружен знаменитый BMW 2002 года в новом состоянии
Фокус
2025-02-21T14:51:32Z
Нового конкурента Tesla Model Y и Porsche Macan от Renault показали до премьеры
Фокус
2025-02-21T08:51:34Z
ЯПОНСКИЙ СТИЛЬ, БРИТАНСКИЙ ОПЫТ: ГЛАВНОЕ О NISSAN QASHQAI
Корреспондент
2025-02-21T06:03:58Z
Renault выпустит недорогой городской электромобиль за 18 000 евро
Фокус
2025-02-20T16:00:17Z
США ужесточают требования к Украине – СМИ
Корреспондент
2025-02-22T22:39:01Z
Соглашение о полезных ископаемых: Стефанчук сделал важное заявление
TSN
2025-02-22T22:16:12Z
Трамп сделал важное заявление о прекращении войны в Украине: что он сказал
TSN
2025-02-22T22:03:04Z
В США объяснили, что предусматривает соглашение о редкоземельных металлах
TSN
2025-02-22T21:36:29Z
Готовиться ли к массированной атаке в третью годовщину великой войны: в Воздушных силах ответили
Апостроф
2025-02-22T21:30:09Z
Зеленский провел разговор с премьером Нидерландов: заявления лидеров
Хвиля
2025-02-22T20:15:58Z
Делаем все возможное, чтобы переговоры об Украине проходили с участием Украины и Европы, - Зеленский
Комсомольская правда
2025-02-22T20:03:41Z
​Маск назвал фейком информацию о якобы отключении Starlink Украине
Апостроф
2025-02-22T20:03:27Z
Зять Орбана хочет купить Raiffeisen у РФ. Банк слухи не опровергает
Лига
2025-02-22T20:00:26Z