MY.UAНовини
Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня
Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня

Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня

Польські перевізники загрожують блокуванням кордону

Початок страйку польських перевізників поблизу пункту пропуску "Рава-Руська — Хребене" перенесено на 6 листопада. Ще вчора його планували на сьогодні, 3 листопада. Поляки налаштовані серйозно. Акція може розтягнутися аж на два місяці – до січня 2024 року. "Бізнес-Телеграф" пояснює, що відбувається.

Страйк може бути масштабним. 31 жовтня українське посольство в Польщі повідомило Асоціацію міжнародних перевізників що, окрім акції на "Рава-Руській", будуть й інші. Зокрема, з 10 ранку 6 листопада до півночі 6 грудня пройде страйк на пункті пропуску "Ягодин-Дорохуськ". Очікується участь не менше 200 осіб, підвезуть також 100 тягачів. Тобто рух поблизу пунктів пропуску може бути повністю паралізованим.

Українська сторона вже проводить консультації з польськими колегами. Польська влада у свою чергу організувала зустріч із організаторами страйку. Але поки що вдалося лише домовитися, що 6 листопада буде два одноденні попереджувальні страйки на Рава-Руській та Ягодині

Нащо поляки це роблять? "Для привернення уваги до ситуації у сфері транспортних перевезень Польщі", — пояснюють організатори. Список претензій польських перевізників довгий. Але насамперед, це "зайва" активність українських транспортників у Європі (що позбавляє заробітку польських водіїв) та довгі черги на українсько-польському кордоні.

Польські перевізники хочуть, щоби Україна їх вимоги виконала. І, якщо цього не станеться, то погрожують взагалі перекрити кордон.

Вимоги польських перевізників

У Міністерстві відновлення України назвали більшість "хотілок" поляків нереальними. Тобто виконувати їх на першу ж вимогу явно не стануть – як мінімум, це питання затяжних переговорів.

І більшість пропускних пунктів на українсько-польському кордоні можуть виявитися паралізованими. І це при тому, що рух там уже зараз іде насилу. Фури стоять у черзі по 10-12 днів. Тобто виникає реальна загроза блокування імпорту багатьох товарів до нашої країни.

З постачання деяких товарів може скластися катастрофічна ситуація. Зокрема йдеться про автомобільне паливо. "Постачання з Болгарії та Молдови вже фактично закрили (блокування йдуть з українського боку – перевіряльники намагаються перекрити ввезення російського дизпалива – БТ). Залишилися — Польща та Прибалтика. Якщо і тут "приїдемо" – то все, не буде палива", – каже власник мережі АЗС "Прайм" Дмитро Леушкін.

Скандал із перевізниками – вже не перший конфлікт між Україною та Польщею. Нещодавно був ще й зерновий, коли Польща звинуватила українських експортерів у тому, що ті "ламають" польський ринок зерна та вганяють місцевих фермерів у збитки. За словами голови Економічного дискусійного клубу Олега Пензина, у майбутньому подібні сутички можуть стати ще частішими. "Україна претендує на членство в ЄС. І водночас — на частину ринків, на яких уже заробляю поляки. Це, зокрема, те саме зерно та перевезення. Спочатку фермери, потім — перевізники. На горизонті — будівельники та ще хтось може по дорозі підтягнутися", — зазначив Пензин.

"Бізнес-Телеграф" розбирався, чим загрожує війна за перевезення з Польщею, і що буде з кордоному.

Чого хочуть польські перевізники

Як зазначили в Асоціації міжнародних перевізників, з метою врегулювання ситуації наше посольство провело консультації з Міністерством інфраструктури Польщі. Паралельно Генеральне консульство Любліні проводить консультації з Люблінським воєводством. Днями голова останнього провів зустріч із організаторами акції протесту та спробував відмовити їх від радикальних кроків.

У результаті домовилися, що 6 листопада польські перевізники проведуть одноденні попереджувальні страйки на Рава-Руській — Херебені та Ягодині — Дорохуські, щоб привернути увагу до ситуації у сфері транспортних перевезень. А подальші дії протестувальників залежатимуть від переговорів української та польської влади.

Якщо ті знайдуть компроміс — страйки припиняться, а в протилежному випадку — продовжаться. Посольство України в Польщі вже звернулося до польських Міністерства інфраструктури та Міністерства закордонних справ з вимогою вжити заходів щодо недопущення блокування кордону. Але ті поки що ніяк не відреагували.

Польські перевізники висунули кілька вимог.

  1. Повернення системи видачі дозволів українським перевізникам
  2. Посилення вимог для в'їзду до Євросоюзу для українських перевізників за правилами ЄКМТ (це спеціальний дозвіл, який дозволяє здійснювати перевезення протягом року учасникам системи квот)
  3. Окремі черги на українсько-польському кордоні для фур з європейськими номерами
  4. Організація руху для порожніх фур через окремі пропускні пункти
  5. Неможливість реєстрації в Польщі компаній, якщо їхні фінанси розміщені за межами ЄС
  6. Допуск до української системи "Шлях"

В Україні вже назвали більшість цих умов "нереальними". Як заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач, коментуючи ситуацію "Інтерфаксу — Україна", "нереалістичною є вимога повернутися до системи видачі дозволів для роботи в Євросоюзі українським перевізникам"."Наразі між Україною та ЄС діє домовленість, згідно з якою українські перевізники їздять без дозволів до країн Євросоюзу. Угода про лібералізацію вантажних перевезень, за якою це відбувається, діє до червня 2024 року", — зазначив Деркач.

В рамках цієї угоди, українські перевізники їздять без дозволів до Європи, а європейські перевізники на тих же умовах їдуть до нашої країни. Скасувати цю угоду на рівні польського уряду просто неможливо. "Швидше за все, вони хочуть закласти базу на наступний рік і вплинути на переговори перевізників щодо пролонгації угоди", — додав заступник міністра.

Голова секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський каже, що рішення про можливість в'їжджати до ЄС для наших фур Комісія з автомобільних перевезень за участю української та польської сторони затвердила лише у червні цього року. Вона поширюється на всі авто стандарту не нижче за Євро-5 і почала діяти з 1 липня 2023 року. "При цьому у наших транспортних компаній стандарту Євро-5 відповідає близько 70 000 авто", — зазначив Забловський.

На думку Деркача, "дивною" є і вимога щодо посилення правил перевезень ЄКМТ, оскільки правила однакові для всіх перевізників країн-учасниць ЄМКТ. За ними можуть возити вантажі по території ЄС усі перевізники, які мають транспортні засоби рівня Євро-5 та Євро-6. Розподіл квот на перевезення в Україні здійснювався на спеціальному конкурсі, і "скасувати" його результати на вимогу польських транспортників – просто нереально".

"У 2022 році Україна підписала з ЄС транспортний безвіз", у рамках якого наші перевізники можуть здійснювати двосторонні або транзитні перевезення до 27 країн Євросоюзу. Дозволи ЄМКТ потрібні тим, хто здійснює перевезення до 52 країн Європи, вони дозволяють, окрім транзиту, возити товар до третіх країн. Але Польщі це явно не стосується", — зазначив Забловський.

Те саме — з окремою чергою для авто на європейських номерах. Це, за словами Деркача, буде "нечесно" стосовно інших перевізників — як українських, так і, наприклад, турецьких, яких на наших кордонах також багато.

"На кордоні у нас немає окремої черги для українських водіїв – їдуть усі, хто зареєструвався. Через територію України їздять також перевізники з Туреччини та інших країн. Якщо запровадити окрему чергу, їм доведеться чекати, доки проїдуть транспортні засоби з номерами ЄС. Але немає окремої черги для українських вантажівок у жодній країні ЄС". — Зауважив Деркач.

Щодо окремих пунктів для "порожняка", Деркач прокоментував, що їх уже зараз пропускають пункти "Устилуг-Зосин" та "Ніжанковичі-Мальховіце".

А відкриття додаткових пунктів нереальне, оскільки Україна зацікавлена в тому, щоб якнайбільше пропускних пунктів працювали на виїзд завантажених авто, це сприяє збільшенню обсягів експорту (насамперед зерна – БТ) та зміцненню нашої економіки", — сказав Деркач.

Для пропуску порожняка можуть відкрити лише пункт "Угринів-Довгобичув" і це вже запропонували польській стороні.

Ще більш "дивною" в Україні називають вимогу поляків допустити їх до нашої системи "Шлях". "Цю систему розраховано виключно на українських перевізників. Швидше за все, ця вимога з боку польських перевізників — просто для підвищення ставок", — сказав "Бізнес-Телеграфу" голова секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський.

Втім, як зауважує Олег Пензин, у цій вимозі польських перевізників є сенс. "Вони хочуть отримати доступ до системи, і розуміти, скільки українських транспортних компаній на сьогодні взагалі працює в Польщі і Європі. І надалі така "доказова база" може бути використана як аргумент – чому українським перевізникам слід обмежити в'їзд до Євросоюзу", – каже Пензин. Віце-президент АСМАП Володимир Балін у коментарях "Бізнес-Телеграфу" сказав, що через доступ до "Шляху" польські перевізники хочуть бронювати наших далекобійників, які на них і так працюють — залучили уже понад тисячу водіїв.

"Розраховувати на швидке вирішення конфлікту не варто, бо більшість вимог польських перевізників або завищені, або взагалі нереальні. Як Україна, яка отримала право возити вантажі по Європі без дозволів, поверне їх у односторонньому порядку на перевезеннях до Польщі? Думаю, організатори страйків свідомо взяли дуже високу планку у розрахунку на те, що зможуть домовитися хоч до чогось. І не лише від України, а й вид своєї влади (не виключено, що саме задля тиску на польський уряд це все й затіяли). З нашого боку це "щось" — наприклад, можливі поступки по пропуску порожняка з меншими чергами тощо. Та все буде вирішуватися на переговорах. А до того часу можливі "загострення" та блокування кордонів, — пояснює високопоставлений чиновник одного з профільних міністерств. — Польський коридор для нас дуже важливий — ним йдуть потоки товарів з Німеччини, Франції, Скандинавії. Плюс іде транзит зерна у польські порти Гданськ та Гдиня. Частину вантажів, скоріш за все, доведеться пускати в обхід, скажімо, через Чоп, але це зайвий кілометраж, логістика ще більш здорожчає. Крім того, замість руху рівнинною місцевістю ми отримаєм активний гірський трафік на Закарпатті, де траси вже й так перевантажені, а це не дуже добре, особливо враховуючи наближення зими та погіршення погодних умов".

Наші демпингують

Чому польські перевізники взагалі зважилися на страйки та чого вони домагаються?

Об'єктивно ґрунт для збурень є.

Забловський каже, що польські перевізники страйкують уже не вперше – у травні цього року вже були протести на пропускному пункті Дорохуськ. Перевізники вимагали повернути дозвільну систему для українських перевізників. Тоді інцидент зам’яли, але проблема залишилася.

"До великої війни було близько тисячі разових дозволів для наших перевізників на в'їзд до ЄС. Це значить: в'їхав-розвантажився – виїхав. Після того, як дозволи скасували, українські перевізники отримали можливість вести бізнес на території ЄС, але до того його вже взяли під контроль поляки. У 2022 році на їхню частку припадало близько 50% перевезень у ЄС. І на українських конкурентів ніхто не чекав", — каже Пензин.

Тарифи українських перевізників на транспортування вантажів ЄС — 2,5-3 євро за кілометр. У поляків – до 5 –10 євро. "З початку війни фрахт обвалився вчетверо. За маршрутом Київ-Варшава було в середньому 4 000 євро, зараз – тисяча з фури, Польські перевізники на цьому напрямі раніше займали 35%, зараз – 10%. Але це ринок, такі тепер умови", – каже віце-президент АСМАП Володимир Балін.

"Машини, паливо – стоять однаково. Але в Польщі далекобійникам платять близько 2-2,5 тисячі євро, у нас — 1-1,5 тисячі. Це той резерв, який дозволяє нашим перевізникам демпінгувати", — наголосив Пензин.

Тобто, банально, наші перевізники перейшли дорогу полякам і через це — страйки та загроза блокування кордону. Але основний конфлікт, на думку Баліна, навіть не за нинішні перевезення. "Поляки хочуть, щоб після закінчення війни у них було не менше 50% перевезень з України до Східної Європи", — зазначив Балін.

А якщо заблокують кордони?

Але зараз одна з головних проблем — великі черги на кордонах, від чого страждають і українські, і польські перевізники.

Наприклад, за данними Державної прикордонної служби, на пункті пропуску Шегині-Медика потрібно чекати більше 11 днів, на Рава-Руській — більше 12 днів, на Нижаковичі-Мальхтвіце (для порожняка) — більше 13 днів.

Як зазначив співвласник "Нової пошти" Володимир Поперешнюк щодо вимоги поляків зменшити черги на кордонах – вони повністю за, тому що машини стоять в кращому випадку 9 днів, І за таких умов економіка працювати взагалі не може.

Віце-президент АСМАП Володимир Балін у коментарі "Бізнес-Телеграфу" сказав, що у разі страйків "поляки можуть заблокувати усе". Але при цьому пріоритетні вантажі все ж пропускатимуть без черги, це стосується, зокрема, того ж палива, ліків і продукції, що швидко псується, — вважає Балін.

Україна стає головним конкурентом Польщі у ЄС, Тому час від часу будуть нові конфлікти — починаючи вид зерна і перевезень, і закінчуючи будівництвом чи сферою послуг. Треба вже зараз вчитися шукати компроміси, — підсумував Пензин.

Теги за темою
Польша
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Галкин сделал знаменитым украинского мальчика и перешел на украинский язык
GlavRed
2025-11-04T18:27:07Z
Первой лауреаткой новой польской премии для переводчиков стала украинская писательница Ия Кива
Апостроф
2025-11-04T17:48:49Z
В Париже откроется самый масштабный проект современной украинской фотографии во время всемирной выставки Paris Photo
Апостроф
2025-11-04T17:30:59Z
Соблазнительная Тина Кароль в полупрозрачном платье засветила пышный бюст в новом откровенном фотосете
TSN
2025-11-04T17:06:39Z
Главные холостяки страны: какими были герои романтического шоу в предыдущих сезонах и где они сейчас
Фокус
2025-11-04T16:06:25Z
39-летняя исполнительница хита Call Me Maybe беременна первенцем
TSN
2025-11-04T14:36:50Z
Звезда сериала "Бриджертоны" стал самым сексуальным мужчиной года по версии People
Апостроф
2025-11-04T14:21:32Z
Юлия Думанская высмеяла юзера, которая заигрывала к ее мужу-бизнесмену и раскрыла их переписку
TSN
2025-11-04T14:06:18Z
"Їду... дахом": Левко Дурко презентовал новую юмористическую песню и попросился в больницу к сумасшедшим
Апостроф
2025-11-04T13:48:05Z
Цены замрут на минимуме: какие продукты не подорожают в ближайшие 2-3 месяца
Знай
2025-11-04T18:06:35Z
Пенсионерам гарантируют минимум 7000 грн: кому повезет с выплатами
Знай
2025-11-04T17:06:20Z
В Украине хотят реформировать пенсионную систему: что известно
Comments UA
2025-11-04T16:51:59Z
Все города погрузятся во тьму: эксперты оценили возможность тотального блэкаута в Украине
Знай
2025-11-04T16:36:55Z
Дефицит хлеба в Днепропетровской области: производители муки бьют тревогу
Политека
2025-11-04T16:15:02Z
Кредит ЕС под залог российских активов: каковы шансы Украины получить 140 млрд евро/Решение о займе заблокировала Бельгия
Апостроф
2025-11-04T15:48:39Z
Обложат налогом даже безделушки: украинцев ждет налоговый шоковый душ
Знай
2025-11-04T15:30:44Z
Польская система для «упрощенцев»: что скрывается за новой идеей Гетманцева
Comments UA
2025-11-04T15:03:19Z
Почему заговорили о возобновлении энергосистемы за счет украинцев: когда повысят тариф
Comments UA
2025-11-04T14:30:33Z
Президент Литвы намекнул, что поддержит назначение кандидата в министры обороны
Европейская правда
2025-11-04T18:33:49Z
Кремлевские пропагандисты в отчаянии: провалился громкий план Путина
Comments UA
2025-11-04T18:24:06Z
Когда закончится война в Украине: военная Татьяна Черновол откровенно ответила
TSN
2025-11-04T18:18:49Z
Удары по НПЗ больно ударили по России: какое решение нашел Путин
Comments UA
2025-11-04T18:18:48Z
ГУР разрушает военную мощь и международную репутацию России, – эксперт
Апостроф
2025-11-04T18:06:29Z
Сербские антикоррупционные прокуроры обвинили Вучича в давлении
Европейская правда
2025-11-04T18:06:09Z
США могут закрыть часть воздушного пространства, если шатдаун продлится
Европейская правда
2025-11-04T18:01:04Z
Путин подписал закон о так называемом вечном призыве на срочную службу
Апостроф
2025-11-04T17:39:06Z
РФ концентрирует войска под Покровском: эксперт объяснил, какова цель Путина
TSN
2025-11-04T17:27:30Z
В США закрыли аэропорт из-за минирования самолета
ZN UA
2025-11-04T18:33:26Z
Пьяная полицейская убила человек
Comments UA
2025-11-04T14:51:02Z
Будут судить бывшую инспектора полиции: совершила ДТП, в котором погибла ее подруга
Украинская правда
2025-11-04T12:31:54Z
Атака БПЛА: на заводе Росхима произошел взрыв и обвал
UAToday
2025-11-04T11:57:21Z
В Липецке и Кстово серия взрывов, горит НПЗ - СМИ
UAToday
2025-11-04T11:57:00Z
В Одесской области пограничник планировал организовать переправку военнообязанного через границу
Апостроф
2025-11-04T11:51:20Z
В Киеве говорят о маньяке с молотком — полиция реагирует
Новости Украины
2025-11-04T11:36:02Z
Ужасная трагедия на отдыхе: отец и сын погибли от нападения шершней
TSN
2025-11-04T11:03:55Z
Бывший правоохранитель из Буковины продавал поддельные водительские удостоверения
Апостроф
2025-11-04T10:42:47Z
Пенсия, соцвыплаты и коммуналка: какие изменения ожидают украинцев в ноябре
Знай
2025-11-04T18:36:04Z
ГУР, ССО и ВСУ зажгли завод "Лукойла" в Нижегородской области РФ
Украинская правда
2025-11-04T18:30:07Z
КНДР отправила в Россию 5 тыс. "строительных военных" — разведка
TSN
2025-11-04T18:24:58Z
FT: Мир стремительно движется к потеплению планеты на 2,8°C — последствия будут почти апокалиптические
ZN UA
2025-11-04T18:06:25Z
Патриарх Кирилл цинично заявил, что "молится за украинцев", но поддерживает войну
Comments UA
2025-11-04T17:51:04Z
Военные указали на тревожные звоночки из России
Comments UA
2025-11-04T17:39:24Z
Арест имущества уклонистов: в ТЦК объяснили, когда дойдет до рокового шага
Знай
2025-11-04T17:36:06Z
ГУР раскрыла цель создания Россией авиабомб с дальностью 200 км
Апостроф
2025-11-04T17:33:48Z
3 армейский корпус рассказал, как использует зарядные станции от "Украинской команды": "от них зависят дроны и связь"
Политека
2025-11-04T17:12:29Z
Врачи назвали неожиданный симптом диабета: что указывает на болезнь
Comments UA
2025-11-04T18:03:53Z
Категорически запрещено: лор-врач объяснил, как нельзя лечить горло у детей
Знай
2025-11-04T17:21:03Z
Опасный вирус обнаружили в Киевской области: поражает нервную систему и сердце
Comments UA
2025-11-04T17:00:35Z
Система реабилитации в Украине: Швейцария инвестирует 9,5 млн евро в проект TRUE
Апостроф
2025-11-04T16:06:18Z
Врачи назвали 7 признаков рака поджелудочной железы: что не следует игнорировать
Comments UA
2025-11-04T16:00:30Z
Искусственный интеллект ответил, как дожить до 140 лет
TSN
2025-11-04T15:21:04Z
Как продлить молодость мозга и сохранить свежесть разума
UAToday
2025-11-04T15:03:15Z
Печень под страшной угрозой: стало известно об огромной опасности популярного напитка
Comments UA
2025-11-04T14:51:04Z
Лайфхак, который вернет орхидеям пышное цветение
TSN
2025-11-04T14:48:24Z
Главный миф об электрокарах развеян: что говорят эксперты про их долговечность
Фокус
2025-11-04T17:30:08Z
Brabus представил эксклюзивный мотоцикл по цене нового Lexus
Фокус
2025-11-04T15:21:47Z
Эти знаки Зодиака в ноябре рискуют попасть в ДТП
Comments UA
2025-11-04T14:42:06Z
В Украине продают старые "Жигули" 1972 года за 1,9 миллиона
Фокус
2025-11-04T14:06:12Z
Raptor на минималках: Ford показал недорогой спортивный пикап на базе Kuga
Фокус
2025-11-04T13:12:40Z
Новый электромобиль Renault Twingo за 20 000 евро рассекретили до премьеры
Фокус
2025-11-04T12:21:57Z
Презентован новый Chery Tiggo 8 2026: он дешевле Duster
Фокус
2025-11-04T10:36:23Z
Представлен экономичный кроссовер Hyundai за $9000: он может появиться в Украине
Фокус
2025-11-04T09:30:08Z
Водителям рассказали, какие авто убивает ржавчина: эксперты составили антирейтинг
Хвиля
2025-11-04T04:30:41Z
Россияне почти сравняли Покровск с землей: военный рассказал о ситуации в городе
Апостроф
2025-11-04T17:12:36Z
Покровск изнутри: ССО показали кадры городских боев
Украинская правда
2025-11-04T17:12:03Z
"Мы теряем город, надо это признать": корреспондентка ТСН о ситуации в Покровске
TSN
2025-11-04T17:06:35Z
На северо-востоке Покровска продолжается активная зачистка от российских сил — ДШВ
Апостроф
2025-11-04T16:36:39Z
Десант ГУР в Покровске: к спецназовцам пробили наземный коридор. ВИДЕО
Новости Украины
2025-11-04T16:33:20Z
В Славянске погибла волонтер, которая заботилась о животных: подробности
TSN
2025-11-04T16:30:05Z
Гороскоп на 5 ноября 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-11-04T16:27:39Z
Отключение света в Харьковской области с 5 по 7 ноября: облэнерго предупредило о новых графиках
Политека
2025-11-04T16:00:01Z
Украинские защитники отразили многочисленные атаки захватчиков: 103 боевых столкновения с начала суток
Новости Украины
2025-11-04T15:51:12Z
Что запрещено класть в стиральную машину: эксперты назвали 7 вещей, которые могут ее испортить
UAToday
2025-11-04T18:27:40Z
Как мгновенно убрать краску из ткани: два простых и дешевых средства, которые растворяют даже давние пятна
TSN
2025-11-04T17:06:45Z
Гороскоп на среду 5 ноября 2025 года
UAToday
2025-11-04T16:42:42Z
Когда и как сеять петрушку на зиму: советы для хорошего урожая
TSN
2025-11-04T16:09:44Z
Серебро засияет как новое: простой лайфхак для чистки украшений за 20 минут
TSN
2025-11-04T16:09:06Z
Україна планує відновити експорт сухого молока до Японії
AgroNews
2025-11-04T14:21:48Z
Волосы после лета - как солома? Вот что реально вернет им блеск и жизнь этой осенью, советы трихолога
Знай
2025-11-04T13:51:03Z
Как жарить картошку, чтобы не прилипала к сковородке, была хрустящей и золотистой: секрет поваров
TSN
2025-11-04T12:06:02Z
Как сохранять летнюю резину зимой: советы, которые помогут продлить жизнь шин
UAToday
2025-11-04T11:57:51Z
Остановить хаос: Представлен релизный трейлер Call of Duty: Black Ops 7
GameMag
2025-11-04T18:09:52Z
Межзвездный объект 3I/ATLAS изменил курс: еще одна причина, что это "корабль" инопланетян
Фокус
2025-11-04T18:00:22Z
Король Рингбрадерсів розганяє Мустанг 69-го року до другої космічної швидкості
Топ Жир
2025-11-04T17:42:47Z
Таинственный светящийся объект завис над вулканом: очевидцы уверены, что это НЛО
Фокус
2025-11-04T17:36:35Z
Ученые объяснили появление загадочной древней магнитной аномалии
ZN UA
2025-11-04T17:33:01Z
Выгоды и вызовы искусственного интеллекта: выиграет ли человек от инновационной революции
Лига
2025-11-04T17:30:29Z
"Бобровая луна" и метеорные потоки: удивительные небесные явления в ноябре, которые следует не пропустить
Знай
2025-11-04T16:51:07Z
Миссия — выжить: Nintendo показала новые эффектные кадры Metroid Prime 4: Beyond для Switch и Switch 2
GameMag
2025-11-04T16:42:27Z
«Довольно неплохо»: Продажи Dispatch преодолели отметку в 1 млн копий
GameMag
2025-11-04T16:13:29Z
Британский бывший футболист Бекхэм получил рыцарское звание
ZN UA
2025-11-04T16:36:45Z
Суркис выступил с резким заявлением после поражения "Динамо" от "Шахтера"
Комсомольская правда
2025-11-04T15:54:30Z
Даша Квиткова взяла фамилию футболиста Бражка: спортсмен впервые прокомментировал их брак
TSN
2025-11-04T14:48:52Z
"Молчать больше не будем": Игорь Суркис жестко высказался о судействе в матче против "Шахтера"
ZN UA
2025-11-04T11:03:27Z
Главный тренер сербского клуба умер во время матча
ZN UA
2025-11-04T01:33:04Z
Самый старый чемпион Олимпийских игр скончался в возрасте 101 года
Апостроф
2025-11-03T18:57:48Z
Букмекеры сделали прогноз на матч "Шахтера" с исландцами в Лиге конференций
ZN UA
2025-11-03T15:21:20Z
Довбик один раз коснулся мяча в матче "Ромы" в Серии А
ZN UA
2025-11-03T11:33:50Z
Шовковский остался недоволен судейством в матче против "Шахтера"
ZN UA
2025-11-03T09:15:08Z