MY.UAНовини
Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня
Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня

Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня

Польські перевізники загрожують блокуванням кордону

Початок страйку польських перевізників поблизу пункту пропуску "Рава-Руська — Хребене" перенесено на 6 листопада. Ще вчора його планували на сьогодні, 3 листопада. Поляки налаштовані серйозно. Акція може розтягнутися аж на два місяці – до січня 2024 року. "Бізнес-Телеграф" пояснює, що відбувається.

Страйк може бути масштабним. 31 жовтня українське посольство в Польщі повідомило Асоціацію міжнародних перевізників що, окрім акції на "Рава-Руській", будуть й інші. Зокрема, з 10 ранку 6 листопада до півночі 6 грудня пройде страйк на пункті пропуску "Ягодин-Дорохуськ". Очікується участь не менше 200 осіб, підвезуть також 100 тягачів. Тобто рух поблизу пунктів пропуску може бути повністю паралізованим.

Українська сторона вже проводить консультації з польськими колегами. Польська влада у свою чергу організувала зустріч із організаторами страйку. Але поки що вдалося лише домовитися, що 6 листопада буде два одноденні попереджувальні страйки на Рава-Руській та Ягодині

Нащо поляки це роблять? "Для привернення уваги до ситуації у сфері транспортних перевезень Польщі", — пояснюють організатори. Список претензій польських перевізників довгий. Але насамперед, це "зайва" активність українських транспортників у Європі (що позбавляє заробітку польських водіїв) та довгі черги на українсько-польському кордоні.

Польські перевізники хочуть, щоби Україна їх вимоги виконала. І, якщо цього не станеться, то погрожують взагалі перекрити кордон.

Вимоги польських перевізників

У Міністерстві відновлення України назвали більшість "хотілок" поляків нереальними. Тобто виконувати їх на першу ж вимогу явно не стануть – як мінімум, це питання затяжних переговорів.

І більшість пропускних пунктів на українсько-польському кордоні можуть виявитися паралізованими. І це при тому, що рух там уже зараз іде насилу. Фури стоять у черзі по 10-12 днів. Тобто виникає реальна загроза блокування імпорту багатьох товарів до нашої країни.

З постачання деяких товарів може скластися катастрофічна ситуація. Зокрема йдеться про автомобільне паливо. "Постачання з Болгарії та Молдови вже фактично закрили (блокування йдуть з українського боку – перевіряльники намагаються перекрити ввезення російського дизпалива – БТ). Залишилися — Польща та Прибалтика. Якщо і тут "приїдемо" – то все, не буде палива", – каже власник мережі АЗС "Прайм" Дмитро Леушкін.

Скандал із перевізниками – вже не перший конфлікт між Україною та Польщею. Нещодавно був ще й зерновий, коли Польща звинуватила українських експортерів у тому, що ті "ламають" польський ринок зерна та вганяють місцевих фермерів у збитки. За словами голови Економічного дискусійного клубу Олега Пензина, у майбутньому подібні сутички можуть стати ще частішими. "Україна претендує на членство в ЄС. І водночас — на частину ринків, на яких уже заробляю поляки. Це, зокрема, те саме зерно та перевезення. Спочатку фермери, потім — перевізники. На горизонті — будівельники та ще хтось може по дорозі підтягнутися", — зазначив Пензин.

"Бізнес-Телеграф" розбирався, чим загрожує війна за перевезення з Польщею, і що буде з кордоному.

Чого хочуть польські перевізники

Як зазначили в Асоціації міжнародних перевізників, з метою врегулювання ситуації наше посольство провело консультації з Міністерством інфраструктури Польщі. Паралельно Генеральне консульство Любліні проводить консультації з Люблінським воєводством. Днями голова останнього провів зустріч із організаторами акції протесту та спробував відмовити їх від радикальних кроків.

У результаті домовилися, що 6 листопада польські перевізники проведуть одноденні попереджувальні страйки на Рава-Руській — Херебені та Ягодині — Дорохуські, щоб привернути увагу до ситуації у сфері транспортних перевезень. А подальші дії протестувальників залежатимуть від переговорів української та польської влади.

Якщо ті знайдуть компроміс — страйки припиняться, а в протилежному випадку — продовжаться. Посольство України в Польщі вже звернулося до польських Міністерства інфраструктури та Міністерства закордонних справ з вимогою вжити заходів щодо недопущення блокування кордону. Але ті поки що ніяк не відреагували.

Польські перевізники висунули кілька вимог.

  1. Повернення системи видачі дозволів українським перевізникам
  2. Посилення вимог для в'їзду до Євросоюзу для українських перевізників за правилами ЄКМТ (це спеціальний дозвіл, який дозволяє здійснювати перевезення протягом року учасникам системи квот)
  3. Окремі черги на українсько-польському кордоні для фур з європейськими номерами
  4. Організація руху для порожніх фур через окремі пропускні пункти
  5. Неможливість реєстрації в Польщі компаній, якщо їхні фінанси розміщені за межами ЄС
  6. Допуск до української системи "Шлях"

В Україні вже назвали більшість цих умов "нереальними". Як заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач, коментуючи ситуацію "Інтерфаксу — Україна", "нереалістичною є вимога повернутися до системи видачі дозволів для роботи в Євросоюзі українським перевізникам"."Наразі між Україною та ЄС діє домовленість, згідно з якою українські перевізники їздять без дозволів до країн Євросоюзу. Угода про лібералізацію вантажних перевезень, за якою це відбувається, діє до червня 2024 року", — зазначив Деркач.

В рамках цієї угоди, українські перевізники їздять без дозволів до Європи, а європейські перевізники на тих же умовах їдуть до нашої країни. Скасувати цю угоду на рівні польського уряду просто неможливо. "Швидше за все, вони хочуть закласти базу на наступний рік і вплинути на переговори перевізників щодо пролонгації угоди", — додав заступник міністра.

Голова секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський каже, що рішення про можливість в'їжджати до ЄС для наших фур Комісія з автомобільних перевезень за участю української та польської сторони затвердила лише у червні цього року. Вона поширюється на всі авто стандарту не нижче за Євро-5 і почала діяти з 1 липня 2023 року. "При цьому у наших транспортних компаній стандарту Євро-5 відповідає близько 70 000 авто", — зазначив Забловський.

На думку Деркача, "дивною" є і вимога щодо посилення правил перевезень ЄКМТ, оскільки правила однакові для всіх перевізників країн-учасниць ЄМКТ. За ними можуть возити вантажі по території ЄС усі перевізники, які мають транспортні засоби рівня Євро-5 та Євро-6. Розподіл квот на перевезення в Україні здійснювався на спеціальному конкурсі, і "скасувати" його результати на вимогу польських транспортників – просто нереально".

"У 2022 році Україна підписала з ЄС транспортний безвіз", у рамках якого наші перевізники можуть здійснювати двосторонні або транзитні перевезення до 27 країн Євросоюзу. Дозволи ЄМКТ потрібні тим, хто здійснює перевезення до 52 країн Європи, вони дозволяють, окрім транзиту, возити товар до третіх країн. Але Польщі це явно не стосується", — зазначив Забловський.

Те саме — з окремою чергою для авто на європейських номерах. Це, за словами Деркача, буде "нечесно" стосовно інших перевізників — як українських, так і, наприклад, турецьких, яких на наших кордонах також багато.

"На кордоні у нас немає окремої черги для українських водіїв – їдуть усі, хто зареєструвався. Через територію України їздять також перевізники з Туреччини та інших країн. Якщо запровадити окрему чергу, їм доведеться чекати, доки проїдуть транспортні засоби з номерами ЄС. Але немає окремої черги для українських вантажівок у жодній країні ЄС". — Зауважив Деркач.

Щодо окремих пунктів для "порожняка", Деркач прокоментував, що їх уже зараз пропускають пункти "Устилуг-Зосин" та "Ніжанковичі-Мальховіце".

А відкриття додаткових пунктів нереальне, оскільки Україна зацікавлена в тому, щоб якнайбільше пропускних пунктів працювали на виїзд завантажених авто, це сприяє збільшенню обсягів експорту (насамперед зерна – БТ) та зміцненню нашої економіки", — сказав Деркач.

Для пропуску порожняка можуть відкрити лише пункт "Угринів-Довгобичув" і це вже запропонували польській стороні.

Ще більш "дивною" в Україні називають вимогу поляків допустити їх до нашої системи "Шлях". "Цю систему розраховано виключно на українських перевізників. Швидше за все, ця вимога з боку польських перевізників — просто для підвищення ставок", — сказав "Бізнес-Телеграфу" голова секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський.

Втім, як зауважує Олег Пензин, у цій вимозі польських перевізників є сенс. "Вони хочуть отримати доступ до системи, і розуміти, скільки українських транспортних компаній на сьогодні взагалі працює в Польщі і Європі. І надалі така "доказова база" може бути використана як аргумент – чому українським перевізникам слід обмежити в'їзд до Євросоюзу", – каже Пензин. Віце-президент АСМАП Володимир Балін у коментарях "Бізнес-Телеграфу" сказав, що через доступ до "Шляху" польські перевізники хочуть бронювати наших далекобійників, які на них і так працюють — залучили уже понад тисячу водіїв.

"Розраховувати на швидке вирішення конфлікту не варто, бо більшість вимог польських перевізників або завищені, або взагалі нереальні. Як Україна, яка отримала право возити вантажі по Європі без дозволів, поверне їх у односторонньому порядку на перевезеннях до Польщі? Думаю, організатори страйків свідомо взяли дуже високу планку у розрахунку на те, що зможуть домовитися хоч до чогось. І не лише від України, а й вид своєї влади (не виключено, що саме задля тиску на польський уряд це все й затіяли). З нашого боку це "щось" — наприклад, можливі поступки по пропуску порожняка з меншими чергами тощо. Та все буде вирішуватися на переговорах. А до того часу можливі "загострення" та блокування кордонів, — пояснює високопоставлений чиновник одного з профільних міністерств. — Польський коридор для нас дуже важливий — ним йдуть потоки товарів з Німеччини, Франції, Скандинавії. Плюс іде транзит зерна у польські порти Гданськ та Гдиня. Частину вантажів, скоріш за все, доведеться пускати в обхід, скажімо, через Чоп, але це зайвий кілометраж, логістика ще більш здорожчає. Крім того, замість руху рівнинною місцевістю ми отримаєм активний гірський трафік на Закарпатті, де траси вже й так перевантажені, а це не дуже добре, особливо враховуючи наближення зими та погіршення погодних умов".

Наші демпингують

Чому польські перевізники взагалі зважилися на страйки та чого вони домагаються?

Об'єктивно ґрунт для збурень є.

Забловський каже, що польські перевізники страйкують уже не вперше – у травні цього року вже були протести на пропускному пункті Дорохуськ. Перевізники вимагали повернути дозвільну систему для українських перевізників. Тоді інцидент зам’яли, але проблема залишилася.

"До великої війни було близько тисячі разових дозволів для наших перевізників на в'їзд до ЄС. Це значить: в'їхав-розвантажився – виїхав. Після того, як дозволи скасували, українські перевізники отримали можливість вести бізнес на території ЄС, але до того його вже взяли під контроль поляки. У 2022 році на їхню частку припадало близько 50% перевезень у ЄС. І на українських конкурентів ніхто не чекав", — каже Пензин.

Тарифи українських перевізників на транспортування вантажів ЄС — 2,5-3 євро за кілометр. У поляків – до 5 –10 євро. "З початку війни фрахт обвалився вчетверо. За маршрутом Київ-Варшава було в середньому 4 000 євро, зараз – тисяча з фури, Польські перевізники на цьому напрямі раніше займали 35%, зараз – 10%. Але це ринок, такі тепер умови", – каже віце-президент АСМАП Володимир Балін.

"Машини, паливо – стоять однаково. Але в Польщі далекобійникам платять близько 2-2,5 тисячі євро, у нас — 1-1,5 тисячі. Це той резерв, який дозволяє нашим перевізникам демпінгувати", — наголосив Пензин.

Тобто, банально, наші перевізники перейшли дорогу полякам і через це — страйки та загроза блокування кордону. Але основний конфлікт, на думку Баліна, навіть не за нинішні перевезення. "Поляки хочуть, щоб після закінчення війни у них було не менше 50% перевезень з України до Східної Європи", — зазначив Балін.

А якщо заблокують кордони?

Але зараз одна з головних проблем — великі черги на кордонах, від чого страждають і українські, і польські перевізники.

Наприклад, за данними Державної прикордонної служби, на пункті пропуску Шегині-Медика потрібно чекати більше 11 днів, на Рава-Руській — більше 12 днів, на Нижаковичі-Мальхтвіце (для порожняка) — більше 13 днів.

Як зазначив співвласник "Нової пошти" Володимир Поперешнюк щодо вимоги поляків зменшити черги на кордонах – вони повністю за, тому що машини стоять в кращому випадку 9 днів, І за таких умов економіка працювати взагалі не може.

Віце-президент АСМАП Володимир Балін у коментарі "Бізнес-Телеграфу" сказав, що у разі страйків "поляки можуть заблокувати усе". Але при цьому пріоритетні вантажі все ж пропускатимуть без черги, це стосується, зокрема, того ж палива, ліків і продукції, що швидко псується, — вважає Балін.

Україна стає головним конкурентом Польщі у ЄС, Тому час від часу будуть нові конфлікти — починаючи вид зерна і перевезень, і закінчуючи будівництвом чи сферою послуг. Треба вже зараз вчитися шукати компроміси, — підсумував Пензин.

Теги за темою
Польша
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Ювілей Шевченківської премії: Зеленський розширив перелік номінацій
ГЛАВКОМ NET
2025-07-26T18:09:18Z
"Обидва дуже обережні": Анджеліна Джолі та Джонні Депп закрутили таємний роман
GlavRed
2025-07-26T17:27:05Z
Маша Єфросиніна показала, як виріс її син: затишні фото з відпочинку в Іспанії
24tv
2025-07-26T17:15:42Z
Чоловічий гардероб для дівчат: Андре Тан розповів, що додати в образ
24tv
2025-07-26T17:15:21Z
Іво Бобул висловився про скандальних Винника та Потапа й розмови з ними: "Наслідили недобре"
TSN
2025-07-26T16:09:56Z
Куди сходити у Києві 28 липня – 3 серпня: дайджест культурних подій
ГЛАВКОМ NET
2025-07-26T16:06:24Z
Переможниця "Холостяка-13" Бєлєнь опинилася в епіцентрі вибухів у Харкові
Комсомольская правда
2025-07-26T15:43:58Z
Козловський і Сагайдачна палко підтримали Трінчер, яка презентувала трек у відвертому образі
24tv
2025-07-26T15:30:34Z
"Майкл живий": чоловік зобразив легендарний танець короля попмузики у шоу тіней
Фокус
2025-07-26T15:00:53Z
Коли сон тільки зашкодить: вчені розкрили тривожний нюанс
Фокус
2025-07-26T18:12:09Z
Що небезпечніше — спека чи холод:критичні межі, за якими життя неможливе
GlavRed
2025-07-26T17:27:16Z
Невидимі вороги: найпоширеніша алергія у світі
GlavRed
2025-07-26T15:27:38Z
Природні способи зменшення потовиділення: коштують копійки, але допомагають
Знай
2025-07-26T14:51:54Z
Що робити, якщо закладає вуха в літаку: лікар дав дієву пораду
24tv
2025-07-26T14:12:01Z
Часник лежатиме свіжим до літа: як правильно обрізати стебла
Gazeta UA
2025-07-26T13:45:36Z
Фісташки на ніч: нова стратегія у боротьбі з переддіабетом
24tv
2025-07-26T13:12:32Z
Від бур’яну до суперфуду: у Кенії бум на місцеві овочі
AgroPortal
2025-07-26T12:30:03Z
Рятуючись від спеки, люди буквально виділяють калюжі поту: чому цього ніхто не бачить
Фокус
2025-07-26T10:21:31Z
Парфуми багатих жінок: 3 аромати з кілометровим шлейфом
24tv
2025-07-26T18:12:11Z
Ці 5 слів притягують борги та злидні: не варто їх говорити
24tv
2025-07-26T18:06:33Z
Зірки теж тануть: який смак морозива підходить твоєму знаку Зодіаку влітку-2025
Знай
2025-07-26T17:51:51Z
Романтичний серпень: кому зі знаків Зодіаку пощастить у коханні в серпні 2025 року
Фокус
2025-07-26T17:15:16Z
Світ змінює алкогольні звички: які країни "зав’язали", а які - вживають літрами
TSN
2025-07-26T17:06:27Z
Краще, ніж озеро Комо: де в Італії є розкішне озеро з палацами і садами
24tv
2025-07-26T17:06:20Z
Від замків Баварії до піратських бухт: нові перлини ЮНЕСКО, які варто побачити
ГЛАВКОМ NET
2025-07-26T16:33:27Z
В авіакомпанії розповіли, валізи якого кольору краще не купляти
Gazeta UA
2025-07-26T15:58:45Z
У Нідерландах випустили чіпси зі смаком батарейки
ГЛАВКОМ NET
2025-07-26T15:48:57Z
Головне – досягти своїх цілей: у Путіна зробили нову цинічну заяву про війну в Україні
24tv
2025-07-20T09:30:42Z
Таїланд і Камбоджа хочуть миру: Трамп заявив про розмови з прем'єрами країн
24tv
2025-07-26T18:06:09Z
Франція визнає Палестину: чому це важливо для Близького Сходу
ГЛАВКОМ NET
2025-07-26T18:06:08Z
У Києві тривають акції проти закону щодо НАБУ і САП
УкраинФорм
2025-07-26T18:04:12Z
Основний конкурент Орбана озвучив свою позицію щодо вступу України в ЄС
24tv
2025-07-26T17:48:34Z
Британія планує повітряне постачання допомоги в Газу – BBC
iPress
2025-07-26T17:37:32Z
Німецький політик із проросійської AдН таємно воював на боці України проти росії
iPress
2025-07-26T17:37:13Z
Чи правда, що Росія має велику перевагу над НАТО у зброї: аналіз "Радіо Свобода"
24tv
2025-07-26T17:36:56Z
Трамп ризикує повторити "афганський сценарій" Байдена через війну в Україні, - Bloomberg
Хвиля
2025-07-26T17:31:15Z
Щоб буде з нашою армією найближчі роки?
ГЛАВКОМ NET
2025-07-26T18:12:45Z
Як КДБ скарби шукав: чому радянській агентурі не вдалося знайти королівські корони
Фокус
2025-07-26T18:12:41Z
РФ виробляє до 5 тисяч далекобійних дронів: чи є перевага над НАТО, — дослідження
Фокус
2025-07-26T18:06:28Z
Безкоштовне житло для переселенців у Кривому Розі: хто може надати підтримку
Политека
2025-07-26T18:01:17Z
Литва готова виділити €30 мільйонів на закупівлю Patriot для України - глава Міноборони
УкраинФорм
2025-07-26T18:00:41Z
Чи можливий баланс між якістю та кількістю у виробництві дронів під час війни
24tv
2025-07-26T17:57:24Z
На аеродромі "Армавів" у Росії знищено літак Су-27УБ, – ГУР
24tv
2025-07-26T17:46:34Z
Папа Римський зустрівся з представником Російської православної церкви, який зробив заяви про війну
TSN
2025-07-26T17:37:12Z
Пенсіонерів чекають штрафи: за що загрожує покарання
Знай
2025-07-26T17:36:47Z
Аномальна спека: Угорщина пережила найспекотніший день за 104 роки
ГЛАВКОМ NET
2025-07-26T18:15:06Z
Чоловік отримав 9 років ув’язнення за крадіжку коштів з рахунку матері
InternetUA
2025-07-26T17:25:33Z
Через російський обстріл на Херсонщині постраждали 27-річна жінка та її 9-річна дитина
TSN
2025-07-26T17:06:46Z
У Норвегії після двох днів пошуків у горах врятували туриста з Нідерландів
Европейская правда
2025-07-26T16:59:37Z
Російські дрони протягом дня атакували дві громади Херсонщини - п’ятеро поранених
УкраинФорм
2025-07-26T16:40:33Z
У Дніпрі через удар по ЖК загинула 21-річна Лариса Стягайло та її чоловік, – ЗМІ
24tv
2025-07-26T16:09:10Z
У Чернівцях знайшли вбитими двох жінок: поліція затримала підозрювану
24tv
2025-07-26T15:54:50Z
В Обухівці потрапив у ДТП відомий блогер "Арарат"
InternetUA
2025-07-26T15:53:20Z
У Перу автобус зірвався в ущелину: 15 загиблих, десятки поранених
360ua.news
2025-07-26T15:27:53Z
Потенціал зруйнований, – Федоренко назвав напрямки, на яких вдалося зупинити росіян
24tv
2025-07-26T18:06:59Z
Битва за Україну. День тисяча двісті сорок дев’ятий
УкраинФорм
2025-07-26T18:01:11Z
Росіяни обстрілюють Україну новим плануючим боєприпасом
Gazeta UA
2025-07-26T17:48:40Z
РФ атакувала ударними дронамидрон два села Путивльської громади на Сумщині
УкраинФорм
2025-07-26T17:37:26Z
Робота для пенсіонерів у Одесі: де гарантовано виплачуватимуть від 30 тисяч гривень
Политека
2025-07-26T17:31:26Z
Град, грози та шквали: Україну атакує небезпечний шторм
GlavRed
2025-07-26T17:27:41Z
Скоро розбагатіють: три знаки Зодіаку, яким пощастить із грошима в серпні 2025 року
Фокус
2025-07-26T17:27:23Z
Помер заступник мера Харкова Михайло Фатєєв
24tv
2025-07-26T17:27:06Z
Можемо ефективно протидіяти ворогу, – у 28 ОМБр розповіли про темпи мобілізації
24tv
2025-07-26T17:12:57Z
Дьокереш — гравець Арсеналу
Football.ua
2025-07-26T18:05:00Z
Реал може звернути увагу на Аліссона
Football.ua
2025-07-26T18:02:13Z
Стало відомо, на кого чемпіон світу з футболу Швайнштайгер проміняв експершу ракетку світу
ГЛАВКОМ NET
2025-07-26T18:00:22Z
Осієк підписав українського півзахисника
Football.ua
2025-07-26T17:52:23Z
Шестиразовий чемпіон Англії зацікавився основним голкіпером Шахтаря
24tv
2025-07-26T17:36:02Z
Три клуби цікавляться півзахисником Ювентуса Артуром Мело
Football.ua
2025-07-26T17:29:43Z
Асллані ігнорує пропозицію Бетіса
Football.ua
2025-07-26T17:29:22Z
Леан зворушливо вшанував пам’ять Діогу Жоти
Football.ua
2025-07-26T17:01:42Z
Жирона посилиться Лемаром
Football.ua
2025-07-26T16:59:24Z
Економіка РФ здивувала стійкістю, але вкрилася глибокими тріщинами - Bloomberg
GlavRed
2025-07-26T18:04:01Z
Від неї відмовився Євросоюз: яка купюра євро давно вийшла з обігу
24tv
2025-07-26T18:03:06Z
Катар пригрозив Європі зупинкою постачання газу через директиву ЄС
УкраинФорм
2025-07-26T17:37:39Z
ПФУ завершив виплату пенсій за липень: що з субсидіями та лікарняними
Хвиля
2025-07-26T17:15:58Z
Головне за 26 липня: штрафи у вагоні поїзда, залякування від ТЦК та обвал цін у супермаркетах
Знай
2025-07-26T16:31:58Z
Вражаючі суми: скільки платять за комунальні послуги в Європі
24tv
2025-07-26T16:06:33Z
Платформа UNITED24 залучила 770 мільйонів доларів на відновлення України
360ua.news
2025-07-26T16:01:57Z
Україна і Словенія домовилися про нові проєкти у сфері ЖКГ для прифронтових регіонів
УкраинФорм
2025-07-26T16:01:48Z
Дефіцит продуктів у Полтавській області: що зникає з ринку
Политека
2025-07-26T15:30:57Z
Вулкани — ворота з надр Землі: як працюють та чому вони вивергаються
GlavRed
2025-07-26T17:54:17Z
27 липня Землю накриє сильна магнітна буря: чого очікувати метеозалежним людям
Фокус
2025-07-26T17:51:21Z
Які предмети поруч з роутером блокують Wi-Fi сигнал
InternetUA
2025-07-26T17:17:02Z
Археологи розкопують поховання віком 100 000 років у печері в Ізраїлі
24tv
2025-07-26T17:06:50Z
Ховається під Червоним морем: затонулий порт змінив шлях міграції людей 20 000 років тому
Фокус
2025-07-26T17:00:52Z
Астероїд може врізатись у Місяць: якими будуть наслідки для Землі
TSN
2025-07-26T16:48:31Z
Cмартфон розряджається вночі: яка причина і як це зупинити
InternetUA
2025-07-26T16:31:55Z
Запальні батареї для електромобілів у дерев’яному корпусі — несподівано ефективне рішення, доведене дослідженнями
Топ Жир
2025-07-26T16:21:20Z
Єдиний та неповторний: коли народився неможливий гібрид слона та що з ним сталося
Фокус
2025-07-26T16:07:06Z
Орендар Hertz зняв відео свого авто, щоб спростувати помилку штучного інтелекту, але його спроба залишилася марною на тлі громадського обурення
Топ Жир
2025-07-26T18:06:24Z
Audi готує електричну заміну TT: перші подробиці майбутньої прем’єри
360ua.news
2025-07-26T17:49:41Z
Водіям ввели важливу заборону – кого стосується
Знай
2025-07-26T17:21:26Z
Як у Rolls-Royce — електрокросовер Genesis GV90 справді матиме тренерські двері
ITC
2025-07-26T17:05:08Z
“Після 50 днів у сервісі Tesla мій Cybertruck як і раніше скрипить” — скаржиться розчарований власник
Топ Жир
2025-07-26T14:36:56Z
Новий електричний гіперседан від AMG вражає понад 1300 кінськими силами, заявляючи претензії на лідерство
Топ Жир
2025-07-26T12:36:15Z
Тесла запускає роботаксі у Сан-Франциско, але керування залишається за людьми
Топ Жир
2025-07-26T10:48:24Z
Гігант із 90-х: в Україні помітили знамените американське авто неіснуючої марки
Фокус
2025-07-26T09:36:36Z
Проти банд та грабіжників: електромобіль Zeekr отримав броньовану версію
AutoGeek
2025-07-26T09:36:23Z