MY.UAНовини
Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня
Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня

Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня

Польські перевізники загрожують блокуванням кордону

Початок страйку польських перевізників поблизу пункту пропуску "Рава-Руська — Хребене" перенесено на 6 листопада. Ще вчора його планували на сьогодні, 3 листопада. Поляки налаштовані серйозно. Акція може розтягнутися аж на два місяці – до січня 2024 року. "Бізнес-Телеграф" пояснює, що відбувається.

Страйк може бути масштабним. 31 жовтня українське посольство в Польщі повідомило Асоціацію міжнародних перевізників що, окрім акції на "Рава-Руській", будуть й інші. Зокрема, з 10 ранку 6 листопада до півночі 6 грудня пройде страйк на пункті пропуску "Ягодин-Дорохуськ". Очікується участь не менше 200 осіб, підвезуть також 100 тягачів. Тобто рух поблизу пунктів пропуску може бути повністю паралізованим.

Українська сторона вже проводить консультації з польськими колегами. Польська влада у свою чергу організувала зустріч із організаторами страйку. Але поки що вдалося лише домовитися, що 6 листопада буде два одноденні попереджувальні страйки на Рава-Руській та Ягодині

Нащо поляки це роблять? "Для привернення уваги до ситуації у сфері транспортних перевезень Польщі", — пояснюють організатори. Список претензій польських перевізників довгий. Але насамперед, це "зайва" активність українських транспортників у Європі (що позбавляє заробітку польських водіїв) та довгі черги на українсько-польському кордоні.

Польські перевізники хочуть, щоби Україна їх вимоги виконала. І, якщо цього не станеться, то погрожують взагалі перекрити кордон.

Вимоги польських перевізників

У Міністерстві відновлення України назвали більшість "хотілок" поляків нереальними. Тобто виконувати їх на першу ж вимогу явно не стануть – як мінімум, це питання затяжних переговорів.

І більшість пропускних пунктів на українсько-польському кордоні можуть виявитися паралізованими. І це при тому, що рух там уже зараз іде насилу. Фури стоять у черзі по 10-12 днів. Тобто виникає реальна загроза блокування імпорту багатьох товарів до нашої країни.

З постачання деяких товарів може скластися катастрофічна ситуація. Зокрема йдеться про автомобільне паливо. "Постачання з Болгарії та Молдови вже фактично закрили (блокування йдуть з українського боку – перевіряльники намагаються перекрити ввезення російського дизпалива – БТ). Залишилися — Польща та Прибалтика. Якщо і тут "приїдемо" – то все, не буде палива", – каже власник мережі АЗС "Прайм" Дмитро Леушкін.

Скандал із перевізниками – вже не перший конфлікт між Україною та Польщею. Нещодавно був ще й зерновий, коли Польща звинуватила українських експортерів у тому, що ті "ламають" польський ринок зерна та вганяють місцевих фермерів у збитки. За словами голови Економічного дискусійного клубу Олега Пензина, у майбутньому подібні сутички можуть стати ще частішими. "Україна претендує на членство в ЄС. І водночас — на частину ринків, на яких уже заробляю поляки. Це, зокрема, те саме зерно та перевезення. Спочатку фермери, потім — перевізники. На горизонті — будівельники та ще хтось може по дорозі підтягнутися", — зазначив Пензин.

"Бізнес-Телеграф" розбирався, чим загрожує війна за перевезення з Польщею, і що буде з кордоному.

Чого хочуть польські перевізники

Як зазначили в Асоціації міжнародних перевізників, з метою врегулювання ситуації наше посольство провело консультації з Міністерством інфраструктури Польщі. Паралельно Генеральне консульство Любліні проводить консультації з Люблінським воєводством. Днями голова останнього провів зустріч із організаторами акції протесту та спробував відмовити їх від радикальних кроків.

У результаті домовилися, що 6 листопада польські перевізники проведуть одноденні попереджувальні страйки на Рава-Руській — Херебені та Ягодині — Дорохуські, щоб привернути увагу до ситуації у сфері транспортних перевезень. А подальші дії протестувальників залежатимуть від переговорів української та польської влади.

Якщо ті знайдуть компроміс — страйки припиняться, а в протилежному випадку — продовжаться. Посольство України в Польщі вже звернулося до польських Міністерства інфраструктури та Міністерства закордонних справ з вимогою вжити заходів щодо недопущення блокування кордону. Але ті поки що ніяк не відреагували.

Польські перевізники висунули кілька вимог.

  1. Повернення системи видачі дозволів українським перевізникам
  2. Посилення вимог для в'їзду до Євросоюзу для українських перевізників за правилами ЄКМТ (це спеціальний дозвіл, який дозволяє здійснювати перевезення протягом року учасникам системи квот)
  3. Окремі черги на українсько-польському кордоні для фур з європейськими номерами
  4. Організація руху для порожніх фур через окремі пропускні пункти
  5. Неможливість реєстрації в Польщі компаній, якщо їхні фінанси розміщені за межами ЄС
  6. Допуск до української системи "Шлях"

В Україні вже назвали більшість цих умов "нереальними". Як заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач, коментуючи ситуацію "Інтерфаксу — Україна", "нереалістичною є вимога повернутися до системи видачі дозволів для роботи в Євросоюзі українським перевізникам"."Наразі між Україною та ЄС діє домовленість, згідно з якою українські перевізники їздять без дозволів до країн Євросоюзу. Угода про лібералізацію вантажних перевезень, за якою це відбувається, діє до червня 2024 року", — зазначив Деркач.

В рамках цієї угоди, українські перевізники їздять без дозволів до Європи, а європейські перевізники на тих же умовах їдуть до нашої країни. Скасувати цю угоду на рівні польського уряду просто неможливо. "Швидше за все, вони хочуть закласти базу на наступний рік і вплинути на переговори перевізників щодо пролонгації угоди", — додав заступник міністра.

Голова секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський каже, що рішення про можливість в'їжджати до ЄС для наших фур Комісія з автомобільних перевезень за участю української та польської сторони затвердила лише у червні цього року. Вона поширюється на всі авто стандарту не нижче за Євро-5 і почала діяти з 1 липня 2023 року. "При цьому у наших транспортних компаній стандарту Євро-5 відповідає близько 70 000 авто", — зазначив Забловський.

На думку Деркача, "дивною" є і вимога щодо посилення правил перевезень ЄКМТ, оскільки правила однакові для всіх перевізників країн-учасниць ЄМКТ. За ними можуть возити вантажі по території ЄС усі перевізники, які мають транспортні засоби рівня Євро-5 та Євро-6. Розподіл квот на перевезення в Україні здійснювався на спеціальному конкурсі, і "скасувати" його результати на вимогу польських транспортників – просто нереально".

"У 2022 році Україна підписала з ЄС транспортний безвіз", у рамках якого наші перевізники можуть здійснювати двосторонні або транзитні перевезення до 27 країн Євросоюзу. Дозволи ЄМКТ потрібні тим, хто здійснює перевезення до 52 країн Європи, вони дозволяють, окрім транзиту, возити товар до третіх країн. Але Польщі це явно не стосується", — зазначив Забловський.

Те саме — з окремою чергою для авто на європейських номерах. Це, за словами Деркача, буде "нечесно" стосовно інших перевізників — як українських, так і, наприклад, турецьких, яких на наших кордонах також багато.

"На кордоні у нас немає окремої черги для українських водіїв – їдуть усі, хто зареєструвався. Через територію України їздять також перевізники з Туреччини та інших країн. Якщо запровадити окрему чергу, їм доведеться чекати, доки проїдуть транспортні засоби з номерами ЄС. Але немає окремої черги для українських вантажівок у жодній країні ЄС". — Зауважив Деркач.

Щодо окремих пунктів для "порожняка", Деркач прокоментував, що їх уже зараз пропускають пункти "Устилуг-Зосин" та "Ніжанковичі-Мальховіце".

А відкриття додаткових пунктів нереальне, оскільки Україна зацікавлена в тому, щоб якнайбільше пропускних пунктів працювали на виїзд завантажених авто, це сприяє збільшенню обсягів експорту (насамперед зерна – БТ) та зміцненню нашої економіки", — сказав Деркач.

Для пропуску порожняка можуть відкрити лише пункт "Угринів-Довгобичув" і це вже запропонували польській стороні.

Ще більш "дивною" в Україні називають вимогу поляків допустити їх до нашої системи "Шлях". "Цю систему розраховано виключно на українських перевізників. Швидше за все, ця вимога з боку польських перевізників — просто для підвищення ставок", — сказав "Бізнес-Телеграфу" голова секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський.

Втім, як зауважує Олег Пензин, у цій вимозі польських перевізників є сенс. "Вони хочуть отримати доступ до системи, і розуміти, скільки українських транспортних компаній на сьогодні взагалі працює в Польщі і Європі. І надалі така "доказова база" може бути використана як аргумент – чому українським перевізникам слід обмежити в'їзд до Євросоюзу", – каже Пензин. Віце-президент АСМАП Володимир Балін у коментарях "Бізнес-Телеграфу" сказав, що через доступ до "Шляху" польські перевізники хочуть бронювати наших далекобійників, які на них і так працюють — залучили уже понад тисячу водіїв.

"Розраховувати на швидке вирішення конфлікту не варто, бо більшість вимог польських перевізників або завищені, або взагалі нереальні. Як Україна, яка отримала право возити вантажі по Європі без дозволів, поверне їх у односторонньому порядку на перевезеннях до Польщі? Думаю, організатори страйків свідомо взяли дуже високу планку у розрахунку на те, що зможуть домовитися хоч до чогось. І не лише від України, а й вид своєї влади (не виключено, що саме задля тиску на польський уряд це все й затіяли). З нашого боку це "щось" — наприклад, можливі поступки по пропуску порожняка з меншими чергами тощо. Та все буде вирішуватися на переговорах. А до того часу можливі "загострення" та блокування кордонів, — пояснює високопоставлений чиновник одного з профільних міністерств. — Польський коридор для нас дуже важливий — ним йдуть потоки товарів з Німеччини, Франції, Скандинавії. Плюс іде транзит зерна у польські порти Гданськ та Гдиня. Частину вантажів, скоріш за все, доведеться пускати в обхід, скажімо, через Чоп, але це зайвий кілометраж, логістика ще більш здорожчає. Крім того, замість руху рівнинною місцевістю ми отримаєм активний гірський трафік на Закарпатті, де траси вже й так перевантажені, а це не дуже добре, особливо враховуючи наближення зими та погіршення погодних умов".

Наші демпингують

Чому польські перевізники взагалі зважилися на страйки та чого вони домагаються?

Об'єктивно ґрунт для збурень є.

Забловський каже, що польські перевізники страйкують уже не вперше – у травні цього року вже були протести на пропускному пункті Дорохуськ. Перевізники вимагали повернути дозвільну систему для українських перевізників. Тоді інцидент зам’яли, але проблема залишилася.

"До великої війни було близько тисячі разових дозволів для наших перевізників на в'їзд до ЄС. Це значить: в'їхав-розвантажився – виїхав. Після того, як дозволи скасували, українські перевізники отримали можливість вести бізнес на території ЄС, але до того його вже взяли під контроль поляки. У 2022 році на їхню частку припадало близько 50% перевезень у ЄС. І на українських конкурентів ніхто не чекав", — каже Пензин.

Тарифи українських перевізників на транспортування вантажів ЄС — 2,5-3 євро за кілометр. У поляків – до 5 –10 євро. "З початку війни фрахт обвалився вчетверо. За маршрутом Київ-Варшава було в середньому 4 000 євро, зараз – тисяча з фури, Польські перевізники на цьому напрямі раніше займали 35%, зараз – 10%. Але це ринок, такі тепер умови", – каже віце-президент АСМАП Володимир Балін.

"Машини, паливо – стоять однаково. Але в Польщі далекобійникам платять близько 2-2,5 тисячі євро, у нас — 1-1,5 тисячі. Це той резерв, який дозволяє нашим перевізникам демпінгувати", — наголосив Пензин.

Тобто, банально, наші перевізники перейшли дорогу полякам і через це — страйки та загроза блокування кордону. Але основний конфлікт, на думку Баліна, навіть не за нинішні перевезення. "Поляки хочуть, щоб після закінчення війни у них було не менше 50% перевезень з України до Східної Європи", — зазначив Балін.

А якщо заблокують кордони?

Але зараз одна з головних проблем — великі черги на кордонах, від чого страждають і українські, і польські перевізники.

Наприклад, за данними Державної прикордонної служби, на пункті пропуску Шегині-Медика потрібно чекати більше 11 днів, на Рава-Руській — більше 12 днів, на Нижаковичі-Мальхтвіце (для порожняка) — більше 13 днів.

Як зазначив співвласник "Нової пошти" Володимир Поперешнюк щодо вимоги поляків зменшити черги на кордонах – вони повністю за, тому що машини стоять в кращому випадку 9 днів, І за таких умов економіка працювати взагалі не може.

Віце-президент АСМАП Володимир Балін у коментарі "Бізнес-Телеграфу" сказав, що у разі страйків "поляки можуть заблокувати усе". Але при цьому пріоритетні вантажі все ж пропускатимуть без черги, це стосується, зокрема, того ж палива, ліків і продукції, що швидко псується, — вважає Балін.

Україна стає головним конкурентом Польщі у ЄС, Тому час від часу будуть нові конфлікти — починаючи вид зерна і перевезень, і закінчуючи будівництвом чи сферою послуг. Треба вже зараз вчитися шукати компроміси, — підсумував Пензин.

Теги за темою
Польша
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Режим упізнав себе: у РФ заборонили показ легендарного кіно
GlavRed
2025-10-11T09:30:25Z
Тоня Матвієнко відверто зізналась в серйозних кризах у шлюбі з Мірзояном: "Не могла бути з ним"
TSN
2025-10-11T09:27:41Z
Переможці Євробачення-2024 чесно відповіли, чи поїдуть ще раз на конкурс
24tv
2025-10-11T09:27:08Z
"Він теж винен": Тоня Матвієнко заговорила про розлучення з Арсеном Мірзояном
GlavRed
2025-10-11T08:45:44Z
Офіційно змінила свої дані в паспорті: яке справжнє ім'я та прізвище Злати Огнєвіч
24tv
2025-10-11T08:15:49Z
Ці історії неможливо відкласти: 5 книжкових новинок, що зроблять ваші осінні вечори ідеальними
24tv
2025-10-11T08:15:09Z
Рецензія на фільм “Хороший хлопчик” / Good Boy
ITC
2025-10-11T08:06:46Z
Мода – це люди, а не тренди․ Як ветерани з протезами руйнують стереотипи на подіумах
24tv
2025-10-11T08:06:22Z
33-річна Олександра Машлятіна виходить заміж за молодшого на чотири роки бойфренда — джерела
TSN
2025-10-11T07:48:32Z
"Виклик 100 конвертів": у мережі показали трюк, як за сто днів зібрати $5000 готівкою
Фокус
2025-10-11T09:30:51Z
Дефіцит хліба в Харківській області: що варто знати про ускладнення ситуації
Политека
2025-10-11T09:30:35Z
Вкладення краще, ніж біткойн – капіталізація ринку скінів Counter-Strike 2 знову побила рекорд
24tv
2025-10-11T09:12:46Z
Пенсіонерам неправильно розрахували виплати: кому повернуть недоотримані кошти
Знай
2025-10-11T09:12:43Z
Стрімке зростання цін може активізувати імпорт огірків
AgroPortal
2025-10-11T09:00:11Z
Надходження митних платежів за рік зросли більше ніж на чверть
ZN UA
2025-10-11T08:51:16Z
Відключення світла в Україні: Міненерго повідомило про ситуацію в регіонах
TSN
2025-10-11T08:42:39Z
Український столовий виноград — не конкурент імпорту
AgroPortal
2025-10-11T08:30:08Z
"Укренерго" відзвітувало про стан заживлення електроенергією споживачів по всій Україні
ZN UA
2025-10-11T08:21:41Z
Естонія закрила один перехід на кордоні з РФ через підозрілу активність
Европейская правда
2025-10-11T09:33:32Z
Білий дім скоротив понад 4 тисячі співробітників під час шатдауну
Европейская правда
2025-10-11T09:33:25Z
"Справа відкрита щодо посадовців Міноборони": інженер Fire Point про розслідування НАБУ
ZN UA
2025-10-11T09:33:16Z
Угорські шпигуни багато років намагалася вербувати співробітників інституцій ЄС у Брюсселі
Известия Киев
2025-10-11T09:30:55Z
Незадекларовані квартири на мільйони: якою елітною нерухомістю володіють працівники кіберполіції
24tv
2025-10-11T09:30:45Z
Британія, Німеччина і Франція домовились просувати "репараційну позику" для України з російських активів
Хвиля
2025-10-11T09:30:22Z
Путіна охопив страх через Томагавки для України: у США розкрили деталі
GlavRed
2025-10-11T09:27:49Z
У Польщі заявили про зростання кількості кібератак з боку Росії на критичну інфраструктуру
УкраинФорм
2025-10-11T09:18:10Z
Заява Трампа спричинила обвал крипторинку
360ua.news
2025-10-11T09:03:34Z
У Києві в автівці виявили тіло підприємця і блогера з простреленою головою
УкраинФорм
2025-10-11T09:30:34Z
Правоохоронці викрили мережу з чотирьох шахрайських кол-центрів
InternetUA
2025-10-11T09:27:03Z
У Херсоні внаслідок обстрілу Дніпровського району постраждав чоловік
УкраинФорм
2025-10-11T09:24:25Z
У Києві знайдено тіло Костянтина Ганіча: що відомо про криптоблогера
ГЛАВКОМ NET
2025-10-11T09:03:31Z
Адвокат, який намагався підкупити прокурора, заплатить космічний штраф
ГЛАВКОМ NET
2025-10-11T09:00:19Z
В США стався потужний вибух на заводі з виробництва вибухівки: 19 загиблих або зниклих безвісти
iPress
2025-10-11T08:12:36Z
Росія вдарила дронами по Одесі. Постраждали енергетика, багатоповерхівки та готель – фото
Лига
2025-10-11T08:00:17Z
9 днів під землею: чоловік прорив тунель і вкрав чотири кілограми золота
Фокус
2025-10-11T08:00:08Z
У столиці затримали чоловіка, який обікрав магазин мобільної техніки
Украина Криминальная
2025-10-11T07:57:52Z
Олександр Лукашенко терміново підняв війська по тривозі — Міноборони Білорусі
GlavRed
2025-10-11T09:27:57Z
Журналіст і засновник медіапроєкту "Ukraїner" добровільно долучився до Сил оборони
24tv
2025-10-11T09:27:57Z
Усі розуміють його неправильно: що насправді означає слово "наглий"
GlavRed
2025-10-11T09:27:38Z
Що роблять собаки, коли господарка йде з дому: прихована камера показала правду
Фокус
2025-10-11T09:27:29Z
Сирський: Росія за місяць збільшила кількість повітряних атак в 1,3 раза
Лига
2025-10-11T09:21:35Z
Спецназ діє там, де найгарячіше – начальник ЦСП НГУ "Омега" про Покровський напрямок
Знай
2025-10-11T09:21:10Z
Чи можна в Україні ловити рибу в орендованому ставку безплатно
24tv
2025-10-11T09:06:52Z
Міф про велику російську культуру: що там насправді великого?
ГЛАВКОМ NET
2025-10-11T09:06:36Z
Сирський: Українська ППО демонструє ефективність на 74%
Украинская правда
2025-10-11T09:06:08Z
П’ять захворювань, за яких кабачки стають справжнім порятунком — і як вони діють
TSN
2025-10-11T09:33:42Z
Отрута у ліках: багато дітей померло після вживання сиропу від кашлю, що містив токсичний спирт
TSN
2025-10-11T09:33:04Z
Найкращі винаходи в медицині 2025 року за версією TIME
ZN UA
2025-10-11T08:57:20Z
Стало відомо, які професії точно не знищить штучний інтелект: експерти назвали перелік
InternetUA
2025-10-11T07:09:07Z
Неочевидні ознаки інсульту: як розпізнати загрозу за кілька днів до її появи
TSN
2025-10-11T04:51:56Z
Джерело вітамінів та мінералів: дієтолог назвав найкорисніший напій на сніданок
Знай
2025-10-11T02:51:21Z
У Херсоні вперше за час воєнного стану провели складну операцію на серці
УкраинФорм
2025-10-11T00:39:35Z
Ляшко: Для чекапу 40+ існуватиме певний перелік лікарень
УкраинФорм
2025-10-10T23:33:04Z
Цей трюк врятує вашу кухню: як прибрати запах каналізації з раковини без хімії
24tv
2025-10-10T19:09:53Z
ТОП-5 електромобілів вересня: найпопулярніші моделі серед українців
24tv
2025-10-11T09:12:11Z
Техогляд стане розкішшю: водіїв попередили про різке подорожчання
Знай
2025-10-11T08:51:50Z
Дебютували надлегкі електробуси Irizar
AutoCentre
2025-10-11T08:06:36Z
"Красивий" номер на авто: водіям пояснили важливий нюанс при замовленні
Хвиля
2025-10-11T03:00:23Z
Дешевший за "Дастер": дебютував найдоступніший електрокросовер Renault
Фокус
2025-10-10T17:06:47Z
Opel виводить на ринок сімейний електрокросовер із запасом ходу майже 700 км
Фокус
2025-10-10T16:21:09Z
Компанія BMC показала нове покоління електробусів
AutoCentre
2025-10-10T16:12:30Z
У Хмельницькому помітили дорогий представницький Rolls-Royce за $200 000
Фокус
2025-10-10T15:06:42Z
Можна "зламати" мозок: лише генії зможуть розгадати головоломку за 4 секунди
GlavRed
2025-10-10T12:27:30Z
50 тисяч гривень після полону: Зеленський підписав закон про нові виплати військовим
24tv
2025-10-11T09:33:36Z
У Софіївській Борщагівці сталося відключення світла в ЖК, що досі не переданий на баланс ДТЕК
УкраинФорм
2025-10-11T09:33:22Z
Старі назви районів Києва: де був Московський, а де - Ленінградський
GlavRed
2025-10-11T09:27:47Z
У Краматорську внаслідок атаки російських дронів пошкоджена школа імені Степана Чубенка
УкраинФорм
2025-10-11T09:27:06Z
Частина Сумщини залишиться без газу: у чому причина
24tv
2025-10-11T09:12:06Z
Синоптик потішив прогнозом і повідомив, коли врешті потеплішає
TSN
2025-10-11T09:03:01Z
Обмеження руху транспорту в Полтавській області: яка важлива ділянка буде недоступна для проїзду
Политека
2025-10-11T09:00:05Z
В Одесі внаслідок ворожої атаки постраждали два гуртожитки, багатоповерхівка та приватні будинки
УкраинФорм
2025-10-11T08:51:53Z
Морпіхи цього тижня знищили чотири артсистеми росіян, що обстрілювали Херсон
УкраинФорм
2025-10-11T08:42:17Z
Гороскоп Таро на завтра 12 жовтня: Раку - обережність, Левам - цілі
GlavRed
2025-10-11T09:27:54Z
Гороскоп на 11 жовтня для всіх знаків зодіаку: день, що принесе тепло
Вива
2025-10-11T09:21:33Z
Психолог назвав причину номер 1, чому сваряться пари: що з цим робити
Фокус
2025-10-11T09:00:53Z
Забудьте про них: 3 стрижки, які не варто робити жінкам з тонким волоссям
24tv
2025-10-11T08:27:20Z
Китайський гороскоп на завтра 12 жовтня: Зміям - нездорові стосунки, Козлам - невдача
GlavRed
2025-10-11T08:27:00Z
Вуличне мистецтво Вінниці: які мурали у місті повинен побачити кожен місцевий і турист
24tv
2025-10-11T08:15:07Z
Синє золото Провансу: як виростити розкішний лавандовий сад в Україні
GlavRed
2025-10-11T07:27:19Z
Хто є ідеальним партнером для Овнів: психолог відверто відповіла
24tv
2025-10-11T07:06:49Z
Крадії тепла: основні причини, чому холодно навіть із ввімкненим опаленням
24tv
2025-10-11T05:33:27Z
П’ять міфів про завершення підтримки Windows 10: що правда, а що вигадка
24tv
2025-10-11T09:33:47Z
Як підключити Wi-Fi роутер до повербанку: коротка інструкція і «підводні камені»
InternetUA
2025-10-11T09:03:58Z
Жінка "знайшла" на смітнику сумку з пачками доларів, але люди помітили один нюанс
Фокус
2025-10-11T09:03:08Z
"Живий релікт": дайвер зіткнувся віч-на-віч із рідкісною доісторичною рибою
Фокус
2025-10-11T08:42:24Z
"Можна самому жити": чоловік зі Львова розірвав інтернет, показавши свій курятник
Фокус
2025-10-11T08:30:34Z
Експерти порівняли автономність iPhone за останні три роки: хто став лідером за витривалістю
InternetUA
2025-10-11T08:27:11Z
Як знизити витрату батареї смартфона до мінімуму: коротке пояснення фахівця
InternetUA
2025-10-11T07:48:23Z
Netflix тепер дозволяє користувачам грати в ігри на екранах телевізорів
InternetUA
2025-10-11T07:00:15Z
Сонячні панелі щохвилини захоплюють цілу країну: як 500 000 модулів встановили так швидко
Фокус
2025-10-11T07:00:11Z
Малиновський: Було б неприємно завершити цей поєдинок унічию
УкраинФорм
2025-10-11T09:30:49Z
Дебютний гол Субіменді за Арсенал став найкращим за місяць в АПЛ
Football.ua
2025-10-11T09:24:27Z
Субіменді: Артета схиблений на футболі
Football.ua
2025-10-11T09:18:48Z
У новому чемпіонті України ХК «Київ Кепіталз» представлятиме «Крижинка»
УкраинФорм
2025-10-11T09:09:34Z
Пальссон: Результативність України шокує
Football.ua
2025-10-11T08:57:28Z
Нагельсманн – після перемоги над Люксембургом: Не все було ідеально
Football.ua
2025-10-11T08:51:56Z
Матч Україна - Азербайджан розсудять австрійці
УкраинФорм
2025-10-11T08:48:56Z
Судаков опублікував фото з травмованою рукою: чи зіграє з Азербайджаном
24tv
2025-10-11T08:42:15Z
Руді Гарсія – після нічиї із Північною Македонією: Ми могли б грати без воротаря
Football.ua
2025-10-11T08:42:12Z