MY.UAНовини
Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня
Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня

Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня

Польські перевізники загрожують блокуванням кордону

Початок страйку польських перевізників поблизу пункту пропуску "Рава-Руська — Хребене" перенесено на 6 листопада. Ще вчора його планували на сьогодні, 3 листопада. Поляки налаштовані серйозно. Акція може розтягнутися аж на два місяці – до січня 2024 року. "Бізнес-Телеграф" пояснює, що відбувається.

Страйк може бути масштабним. 31 жовтня українське посольство в Польщі повідомило Асоціацію міжнародних перевізників що, окрім акції на "Рава-Руській", будуть й інші. Зокрема, з 10 ранку 6 листопада до півночі 6 грудня пройде страйк на пункті пропуску "Ягодин-Дорохуськ". Очікується участь не менше 200 осіб, підвезуть також 100 тягачів. Тобто рух поблизу пунктів пропуску може бути повністю паралізованим.

Українська сторона вже проводить консультації з польськими колегами. Польська влада у свою чергу організувала зустріч із організаторами страйку. Але поки що вдалося лише домовитися, що 6 листопада буде два одноденні попереджувальні страйки на Рава-Руській та Ягодині

Нащо поляки це роблять? "Для привернення уваги до ситуації у сфері транспортних перевезень Польщі", — пояснюють організатори. Список претензій польських перевізників довгий. Але насамперед, це "зайва" активність українських транспортників у Європі (що позбавляє заробітку польських водіїв) та довгі черги на українсько-польському кордоні.

Польські перевізники хочуть, щоби Україна їх вимоги виконала. І, якщо цього не станеться, то погрожують взагалі перекрити кордон.

Вимоги польських перевізників

У Міністерстві відновлення України назвали більшість "хотілок" поляків нереальними. Тобто виконувати їх на першу ж вимогу явно не стануть – як мінімум, це питання затяжних переговорів.

І більшість пропускних пунктів на українсько-польському кордоні можуть виявитися паралізованими. І це при тому, що рух там уже зараз іде насилу. Фури стоять у черзі по 10-12 днів. Тобто виникає реальна загроза блокування імпорту багатьох товарів до нашої країни.

З постачання деяких товарів може скластися катастрофічна ситуація. Зокрема йдеться про автомобільне паливо. "Постачання з Болгарії та Молдови вже фактично закрили (блокування йдуть з українського боку – перевіряльники намагаються перекрити ввезення російського дизпалива – БТ). Залишилися — Польща та Прибалтика. Якщо і тут "приїдемо" – то все, не буде палива", – каже власник мережі АЗС "Прайм" Дмитро Леушкін.

Скандал із перевізниками – вже не перший конфлікт між Україною та Польщею. Нещодавно був ще й зерновий, коли Польща звинуватила українських експортерів у тому, що ті "ламають" польський ринок зерна та вганяють місцевих фермерів у збитки. За словами голови Економічного дискусійного клубу Олега Пензина, у майбутньому подібні сутички можуть стати ще частішими. "Україна претендує на членство в ЄС. І водночас — на частину ринків, на яких уже заробляю поляки. Це, зокрема, те саме зерно та перевезення. Спочатку фермери, потім — перевізники. На горизонті — будівельники та ще хтось може по дорозі підтягнутися", — зазначив Пензин.

"Бізнес-Телеграф" розбирався, чим загрожує війна за перевезення з Польщею, і що буде з кордоному.

Чого хочуть польські перевізники

Як зазначили в Асоціації міжнародних перевізників, з метою врегулювання ситуації наше посольство провело консультації з Міністерством інфраструктури Польщі. Паралельно Генеральне консульство Любліні проводить консультації з Люблінським воєводством. Днями голова останнього провів зустріч із організаторами акції протесту та спробував відмовити їх від радикальних кроків.

У результаті домовилися, що 6 листопада польські перевізники проведуть одноденні попереджувальні страйки на Рава-Руській — Херебені та Ягодині — Дорохуські, щоб привернути увагу до ситуації у сфері транспортних перевезень. А подальші дії протестувальників залежатимуть від переговорів української та польської влади.

Якщо ті знайдуть компроміс — страйки припиняться, а в протилежному випадку — продовжаться. Посольство України в Польщі вже звернулося до польських Міністерства інфраструктури та Міністерства закордонних справ з вимогою вжити заходів щодо недопущення блокування кордону. Але ті поки що ніяк не відреагували.

Польські перевізники висунули кілька вимог.

  1. Повернення системи видачі дозволів українським перевізникам
  2. Посилення вимог для в'їзду до Євросоюзу для українських перевізників за правилами ЄКМТ (це спеціальний дозвіл, який дозволяє здійснювати перевезення протягом року учасникам системи квот)
  3. Окремі черги на українсько-польському кордоні для фур з європейськими номерами
  4. Організація руху для порожніх фур через окремі пропускні пункти
  5. Неможливість реєстрації в Польщі компаній, якщо їхні фінанси розміщені за межами ЄС
  6. Допуск до української системи "Шлях"

В Україні вже назвали більшість цих умов "нереальними". Як заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач, коментуючи ситуацію "Інтерфаксу — Україна", "нереалістичною є вимога повернутися до системи видачі дозволів для роботи в Євросоюзі українським перевізникам"."Наразі між Україною та ЄС діє домовленість, згідно з якою українські перевізники їздять без дозволів до країн Євросоюзу. Угода про лібералізацію вантажних перевезень, за якою це відбувається, діє до червня 2024 року", — зазначив Деркач.

В рамках цієї угоди, українські перевізники їздять без дозволів до Європи, а європейські перевізники на тих же умовах їдуть до нашої країни. Скасувати цю угоду на рівні польського уряду просто неможливо. "Швидше за все, вони хочуть закласти базу на наступний рік і вплинути на переговори перевізників щодо пролонгації угоди", — додав заступник міністра.

Голова секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський каже, що рішення про можливість в'їжджати до ЄС для наших фур Комісія з автомобільних перевезень за участю української та польської сторони затвердила лише у червні цього року. Вона поширюється на всі авто стандарту не нижче за Євро-5 і почала діяти з 1 липня 2023 року. "При цьому у наших транспортних компаній стандарту Євро-5 відповідає близько 70 000 авто", — зазначив Забловський.

На думку Деркача, "дивною" є і вимога щодо посилення правил перевезень ЄКМТ, оскільки правила однакові для всіх перевізників країн-учасниць ЄМКТ. За ними можуть возити вантажі по території ЄС усі перевізники, які мають транспортні засоби рівня Євро-5 та Євро-6. Розподіл квот на перевезення в Україні здійснювався на спеціальному конкурсі, і "скасувати" його результати на вимогу польських транспортників – просто нереально".

"У 2022 році Україна підписала з ЄС транспортний безвіз", у рамках якого наші перевізники можуть здійснювати двосторонні або транзитні перевезення до 27 країн Євросоюзу. Дозволи ЄМКТ потрібні тим, хто здійснює перевезення до 52 країн Європи, вони дозволяють, окрім транзиту, возити товар до третіх країн. Але Польщі це явно не стосується", — зазначив Забловський.

Те саме — з окремою чергою для авто на європейських номерах. Це, за словами Деркача, буде "нечесно" стосовно інших перевізників — як українських, так і, наприклад, турецьких, яких на наших кордонах також багато.

"На кордоні у нас немає окремої черги для українських водіїв – їдуть усі, хто зареєструвався. Через територію України їздять також перевізники з Туреччини та інших країн. Якщо запровадити окрему чергу, їм доведеться чекати, доки проїдуть транспортні засоби з номерами ЄС. Але немає окремої черги для українських вантажівок у жодній країні ЄС". — Зауважив Деркач.

Щодо окремих пунктів для "порожняка", Деркач прокоментував, що їх уже зараз пропускають пункти "Устилуг-Зосин" та "Ніжанковичі-Мальховіце".

А відкриття додаткових пунктів нереальне, оскільки Україна зацікавлена в тому, щоб якнайбільше пропускних пунктів працювали на виїзд завантажених авто, це сприяє збільшенню обсягів експорту (насамперед зерна – БТ) та зміцненню нашої економіки", — сказав Деркач.

Для пропуску порожняка можуть відкрити лише пункт "Угринів-Довгобичув" і це вже запропонували польській стороні.

Ще більш "дивною" в Україні називають вимогу поляків допустити їх до нашої системи "Шлях". "Цю систему розраховано виключно на українських перевізників. Швидше за все, ця вимога з боку польських перевізників — просто для підвищення ставок", — сказав "Бізнес-Телеграфу" голова секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський.

Втім, як зауважує Олег Пензин, у цій вимозі польських перевізників є сенс. "Вони хочуть отримати доступ до системи, і розуміти, скільки українських транспортних компаній на сьогодні взагалі працює в Польщі і Європі. І надалі така "доказова база" може бути використана як аргумент – чому українським перевізникам слід обмежити в'їзд до Євросоюзу", – каже Пензин. Віце-президент АСМАП Володимир Балін у коментарях "Бізнес-Телеграфу" сказав, що через доступ до "Шляху" польські перевізники хочуть бронювати наших далекобійників, які на них і так працюють — залучили уже понад тисячу водіїв.

"Розраховувати на швидке вирішення конфлікту не варто, бо більшість вимог польських перевізників або завищені, або взагалі нереальні. Як Україна, яка отримала право возити вантажі по Європі без дозволів, поверне їх у односторонньому порядку на перевезеннях до Польщі? Думаю, організатори страйків свідомо взяли дуже високу планку у розрахунку на те, що зможуть домовитися хоч до чогось. І не лише від України, а й вид своєї влади (не виключено, що саме задля тиску на польський уряд це все й затіяли). З нашого боку це "щось" — наприклад, можливі поступки по пропуску порожняка з меншими чергами тощо. Та все буде вирішуватися на переговорах. А до того часу можливі "загострення" та блокування кордонів, — пояснює високопоставлений чиновник одного з профільних міністерств. — Польський коридор для нас дуже важливий — ним йдуть потоки товарів з Німеччини, Франції, Скандинавії. Плюс іде транзит зерна у польські порти Гданськ та Гдиня. Частину вантажів, скоріш за все, доведеться пускати в обхід, скажімо, через Чоп, але це зайвий кілометраж, логістика ще більш здорожчає. Крім того, замість руху рівнинною місцевістю ми отримаєм активний гірський трафік на Закарпатті, де траси вже й так перевантажені, а це не дуже добре, особливо враховуючи наближення зими та погіршення погодних умов".

Наші демпингують

Чому польські перевізники взагалі зважилися на страйки та чого вони домагаються?

Об'єктивно ґрунт для збурень є.

Забловський каже, що польські перевізники страйкують уже не вперше – у травні цього року вже були протести на пропускному пункті Дорохуськ. Перевізники вимагали повернути дозвільну систему для українських перевізників. Тоді інцидент зам’яли, але проблема залишилася.

"До великої війни було близько тисячі разових дозволів для наших перевізників на в'їзд до ЄС. Це значить: в'їхав-розвантажився – виїхав. Після того, як дозволи скасували, українські перевізники отримали можливість вести бізнес на території ЄС, але до того його вже взяли під контроль поляки. У 2022 році на їхню частку припадало близько 50% перевезень у ЄС. І на українських конкурентів ніхто не чекав", — каже Пензин.

Тарифи українських перевізників на транспортування вантажів ЄС — 2,5-3 євро за кілометр. У поляків – до 5 –10 євро. "З початку війни фрахт обвалився вчетверо. За маршрутом Київ-Варшава було в середньому 4 000 євро, зараз – тисяча з фури, Польські перевізники на цьому напрямі раніше займали 35%, зараз – 10%. Але це ринок, такі тепер умови", – каже віце-президент АСМАП Володимир Балін.

"Машини, паливо – стоять однаково. Але в Польщі далекобійникам платять близько 2-2,5 тисячі євро, у нас — 1-1,5 тисячі. Це той резерв, який дозволяє нашим перевізникам демпінгувати", — наголосив Пензин.

Тобто, банально, наші перевізники перейшли дорогу полякам і через це — страйки та загроза блокування кордону. Але основний конфлікт, на думку Баліна, навіть не за нинішні перевезення. "Поляки хочуть, щоб після закінчення війни у них було не менше 50% перевезень з України до Східної Європи", — зазначив Балін.

А якщо заблокують кордони?

Але зараз одна з головних проблем — великі черги на кордонах, від чого страждають і українські, і польські перевізники.

Наприклад, за данними Державної прикордонної служби, на пункті пропуску Шегині-Медика потрібно чекати більше 11 днів, на Рава-Руській — більше 12 днів, на Нижаковичі-Мальхтвіце (для порожняка) — більше 13 днів.

Як зазначив співвласник "Нової пошти" Володимир Поперешнюк щодо вимоги поляків зменшити черги на кордонах – вони повністю за, тому що машини стоять в кращому випадку 9 днів, І за таких умов економіка працювати взагалі не може.

Віце-президент АСМАП Володимир Балін у коментарі "Бізнес-Телеграфу" сказав, що у разі страйків "поляки можуть заблокувати усе". Але при цьому пріоритетні вантажі все ж пропускатимуть без черги, це стосується, зокрема, того ж палива, ліків і продукції, що швидко псується, — вважає Балін.

Україна стає головним конкурентом Польщі у ЄС, Тому час від часу будуть нові конфлікти — починаючи вид зерна і перевезень, і закінчуючи будівництвом чи сферою послуг. Треба вже зараз вчитися шукати компроміси, — підсумував Пензин.

Теги за темою
Польша
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Військовий оглядач розповів, які населені пункти окупував ворог
TSN
2024-11-20T01:18:36Z
Ворог окупував Нову Іллінку та просувається на трьох напрямках, – DeepState
24tv
2024-11-20T01:06:20Z
Гороскоп на сьогодні: астрологічний прогноз на 20 листопада для всіх знаків Зодіаку
Политека
2024-11-20T01:03:30Z
У Святогірській громаді війська РФ зруйнували всі школи, а одну розстріляли з танка
УкраинФорм
2024-11-20T00:41:36Z
Ворог окупував Нову Іллінку - Deep State
TSN
2024-11-20T00:03:44Z
Росіяни просунулися у Торецьку та біля Курахового, а також окупували селище на Донеччині ‒ DeepState
ZN UA
2024-11-19T23:31:08Z
Стан здоров’я політвʼязня Зеврі Абсеїтова значно погіршився - правозахисники
УкраинФорм
2024-11-19T23:27:34Z
У Києві та низці областей оголошена повітряна тривога: що летить
TSN
2024-11-19T23:18:33Z
Війна, день 1000. Україна вперше використала ATACMS для цілей у рф, F-16 від Данії
Football.ua
2024-11-19T23:00:06Z
"Країна, яка дала мені нове життя": Світлана Лобода зробила гучну заяву
GlavRed
2024-11-20T00:27:34Z
Любов чи провокація: Мадонна відреагувала на чутки про розрив зухвалим фото
GlavRed
2024-11-20T00:27:02Z
Російська дівчина Джонні Деппа спровокувала чутки про заручини з актором
GlavRed
2024-11-19T23:27:37Z
"Мрію повторити": Соломія Вітвіцька показала романтику з бойфрендом-військовим
GlavRed
2024-11-19T22:27:31Z
Надихнулись часами 90-х: українські виконавці підірвали мережу новою піснею
24tv
2024-11-19T22:06:00Z
Для вдалого відпочинку: 3 цікаві фільми на вечір
24tv
2024-11-19T21:30:37Z
Енн Гетевей порушила золоте правило інтер'єру у своїй вітальні: який результат вона отримала
24tv
2024-11-19T20:48:39Z
"Моя найніжніша": Пресняков звернувся до коханої жінки - не дружини
GlavRed
2024-11-19T20:27:45Z
Програв битву з раком: у США померла 35-річна зірка серіалів
GlavRed
2024-11-19T20:27:26Z
США відреагували на розширення Путіним умов ядерного удару
Европейская правда
2024-11-20T01:39:37Z
Президент Австрії: Путін не має милосердя, загарбницька війна має бути припинена
УкраинФорм
2024-11-20T01:27:12Z
У Берліні в 1000-й день повномасштабної війни протестували перед посольством РФ
УкраинФорм
2024-11-20T01:21:39Z
Республіканці в Конгресі офіційно підтвердили скасування обмежень для України щодо ATACMS
УкраинФорм
2024-11-20T01:18:36Z
Росіяни скаржаться на масову атаку безпілотників на території РФ
TSN
2024-11-20T01:18:22Z
Росія займатиметься ескалацією воєнного конфлікту до інаугурації Трампа - експерт
Хвиля
2024-11-20T01:09:20Z
Олаф Шольц може повторити долю Байдена: хто стане "Ненсі Пелосі" для Німеччини
ZN UA
2024-11-20T01:04:04Z
Санкції проти Росії та Ірану мають бути закріплені в різних пакетах — експерт
Хвиля
2024-11-20T00:12:01Z
У Відні підсвітили українськими кольорами Ворота героїв до 1000 днів опору України
УкраинФорм
2024-11-19T23:51:33Z
Глава російського Центробанку заявила про вичерпання майже всіх ресурсів російської економіки
УкраинФорм
2024-11-20T00:37:44Z
Крипторинок наближається до фази «ейфорії»: чого очікувати?
ITC
2024-11-19T23:37:07Z
Компанію Ілона Маска SpaceX оцінюють у $255 мільярдів
InternetUA
2024-11-19T22:57:16Z
Без черг і трати грошей на поїздок: як отримати довідку про відсутність заборгованості за газ
Знай
2024-11-19T21:12:56Z
Україна збільшила експорт товарів - Мінекономіки
Хвиля
2024-11-19T21:03:28Z
Новий максимум біткоїна: криптовалюта пробила позначку в $93 700
InternetUA
2024-11-19T20:50:25Z
Угода в $4 млрд на ринку дронів: виробник Switchblade купує оборонну компанію
InternetUA
2024-11-19T20:16:01Z
В Україні стрімко дорожчають яйця: які ціни на ринках
24tv
2024-11-19T20:03:40Z
"Ми встояли": коли на більшій частині Україні можуть скасувати відключення світла
24tv
2024-11-19T19:39:23Z
Кабмін змінює правила, за якими «швидка» везтиме пацієнтів до лікарень
ГЛАВКОМ NET
2024-11-19T23:45:56Z
Інститут травматології та ортопедії отримав сучасне реабілітаційне обладнання
УкраинФорм
2024-11-19T22:33:14Z
Метод 25-7-2: як виконувати це нове ультраефективне кардіотренування на тренажері
24tv
2024-11-19T20:39:36Z
Свіжість і безпека. Як зберегти продукти під час вимкнення світла
Фокус
2024-11-19T20:15:58Z
Що можна підчепити від одягу зі секонд-хенду
24tv
2024-11-19T20:03:08Z
Джефф Безос інвестував 7 мільйонів доларів у розроблення вакцини проти метеоризму в корів
TSN
2024-11-19T19:12:43Z
Про які захворювання можуть розповісти ваші нігті
24tv
2024-11-19T17:48:53Z
«Ситуація жахлива». Ветеран, який залишився без ніг, розповів, що треба змінити в лікарнях
ГЛАВКОМ NET
2024-11-19T17:33:12Z
Зелений чи чорний: який чай більш корисний
24tv
2024-11-19T17:27:42Z
Більшість забуває: чому потрібно чистити фільтр пралки – важливий нюанс
GlavRed
2024-11-20T01:33:23Z
Масло буде свіжим цілий рік: експерт розкрила секрети зберігання продукту
GlavRed
2024-11-20T01:27:02Z
Як знищити бруд на вікнах: фахівці дали цінні поради
24tv
2024-11-19T23:36:19Z
Рецепт ідеального тіста для піци від судді "Мастер Шеф": завжди смачне та мʼяке
Политека
2024-11-19T23:30:19Z
Ніяк не можуть насолодись сновидіннями: які знаки зодіаку рідко висипаються
GlavRed
2024-11-19T23:27:08Z
Цей рецепт вважають подарунком долі: рулет з шинкою та сиром, який не перестають обожнювати
24tv
2024-11-19T22:00:03Z
Пляма від таба-лапки зникне за лічені хвилини: ось як відмити її зі стіни
24tv
2024-11-19T21:51:23Z
Смак буде зводити з розуму: які секрети допоможуть приготувати ідеальні реберця
24tv
2024-11-19T20:39:39Z
5 найкращих подарунків для близьких: вони приносять щастя та неймовірну удачу
24tv
2024-11-19T20:39:30Z
Албанія – Україна: де дивитись заключний матч команди Реброва у Лізі націй
ZN UA
2024-11-19T23:18:38Z
Ліга націй УЄФА. Підсумки групового турніру
УкраинФорм
2024-11-19T23:06:35Z
Гвардіола погодився продовжити контракт із Манчестер Сіті – Орнштейн
Football.ua
2024-11-19T23:05:14Z
Ліга націй: Угорщина вирвала нічию проти Німеччини, повернення Уельсу в еліту, покер Дьокереша вивів Швецію до дивізіону В
Football.ua
2024-11-19T22:13:38Z
Хто був найкращим гравцем збірної України у матчі з Албанією?
Football.ua
2024-11-19T22:06:07Z
"Переміг на всіх змаганнях": Хижняк розповів, чого хоче досягти після перемоги на Олімпіаді
Фокус
2024-11-19T21:51:31Z
Грузія на користь Україні поступилася Чехії та посіла третє місце в Лізі націй
Football.ua
2024-11-19T21:51:18Z
Збірна України обіграла футболістів Албанії у Лізі націй УЄФА
УкраинФорм
2024-11-19T21:40:35Z
Взяли реванш за першу гру: збірна України у напруженому матчі перемогла Албанію
24tv
2024-11-19T21:39:21Z
Складнощі перекладу: як сказати українською «кукушка»
ZN UA
2024-11-20T01:04:03Z
Вінницька громада передала механізованій бригаді багі та 150 FPV-дронів
УкраинФорм
2024-11-20T01:00:45Z
Прокукурікав 90 разів за півтори години: 80-річного британця оштрафували через крики півня
Фокус
2024-11-20T01:00:06Z
Влучний постріл: жінок-військових, що збили крилату ракету, нагородили відзнаками Міноборони
Фокус
2024-11-20T00:39:39Z
Де розташовані уражені дронами "продуктові" заводи ЭФКО і чому насправді це військові цілі
24tv
2024-11-20T00:21:59Z
На фронті загинув актор і воїн Петро Великий
Детектор М
2024-11-20T00:09:49Z
Торонто передало Україні пʼять спецавтомобілів
УкраинФорм
2024-11-19T23:54:19Z
У росіян виник "критичний дефіцит артилерії" — "АТЕШ"
TSN
2024-11-19T23:18:34Z
День ангела 20 листопада: кого та як вітати з іменинами
TSN
2024-11-19T23:18:07Z
За вбивство 10-річної дівчинки у Кривому Розі судитимуть її матір
Украина Криминальная
2024-11-20T01:19:59Z
Волинянина, підозрюваного у сексуальному насильстві щодо 11-річної доньки, взяли під варту
Украина Криминальная
2024-11-20T00:34:45Z
РФ запустила ударні безпілотники: у Києві прогриміли вибухи
GlavRed
2024-11-19T23:27:59Z
За вбивства та жорстоке поводження з цивільними в Бучі судитимуть чотирьох російських окупантів
Украина Криминальная
2024-11-19T23:07:57Z
Правоохоронці Швеції розслідують пошкодження кабелю у Балтійському морі як диверсію
ZN UA
2024-11-19T22:51:11Z
У Києві 11-річний хлопчик випав з вікна багатоповерхівки – деталі трагедії
TSN
2024-11-19T21:33:56Z
У Вінниці суд залишив під вартою підозрюваного у роботі на Росію студента
InternetUA
2024-11-19T20:59:24Z
Потужні вибухи у двох областях: у РФ прильоти після атаки безпілотників
GlavRed
2024-11-19T20:27:41Z
Ректорка університету брала ухилянтів "на навчання": за це їй платили 1 500 євро
Политека
2024-11-19T20:27:10Z
Трамп спостерігав за запуском надважкого космічного корабля компанії Маска
УкраинФорм
2024-11-20T01:30:54Z
Батареї можуть стати гарячішими в рази: сантехнік поділився секретом
GlavRed
2024-11-20T01:27:49Z
США звинуватили BOE у порушенні патентів Samsung
InternetUA
2024-11-20T01:01:50Z
Vivo випустить два нові смартфони: стало відомо, коли з'являться пристрої серії X200
InternetUA
2024-11-20T00:01:21Z
Біля берегів США знайдено рибу «Судного дня»: вона вважається вісником нещасть
ГЛАВКОМ NET
2024-11-19T21:51:10Z
Завтра відбудеться реліз Stalker 2: який ПК потрібен для комфортної гри
Фокус
2024-11-19T21:46:28Z
Сміттяр знайшов ПК на роботі — топова NVIDIA RTX та AMD Threadripper
ITC
2024-11-19T21:27:10Z
У Києво-Могилянській академії заборонили використовувати телеграм
Детектор М
2024-11-19T20:24:02Z
Хто жартує смішніше: люди чи штучний інтелект? Результати дослідження здивували
ГЛАВКОМ NET
2024-11-19T20:09:33Z
Українці втрачають інтерес до нових автомобілів з бензиновими ДВЗ: які моделі найпопулярніші
ITC
2024-11-19T19:39:47Z
Не зіпсуються та не замерзнуть: де і як правильно зберігати літні шини взимку
GlavRed
2024-11-19T19:27:44Z
Як в Україні з’явився унікальний бронеавтомобіль для перевезення цінностей
AutoCentre
2024-11-19T19:09:05Z
Кількість аварій скорочено на 80%: що означає нова розмітка у вигляді білих кіл
GlavRed
2024-11-19T18:27:10Z
MG планує закріпитися на ринку пікапів
AutoCentre
2024-11-19T17:04:51Z
TWR представив екстравагантний 650-сильний рестомод Supercat
AutoCentre
2024-11-19T17:04:23Z
Старий Suzuki Vitara 90-х перетворили на мініатюрний позашляховий дім на колесах
Фокус
2024-11-19T15:36:13Z
Donkervoort анонсував екстремальний родстер F22 Final Five
AutoCentre
2024-11-19T14:33:55Z
Geely представила недорогий кросовер з яскравим дизайном
AutoCentre
2024-11-19T13:37:21Z