MY.UAНовини
Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня
Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня

Польща на замку: рух транспорту на кордоні може бути обмежено вже наступного тижня

Польські перевізники загрожують блокуванням кордону

Початок страйку польських перевізників поблизу пункту пропуску "Рава-Руська — Хребене" перенесено на 6 листопада. Ще вчора його планували на сьогодні, 3 листопада. Поляки налаштовані серйозно. Акція може розтягнутися аж на два місяці – до січня 2024 року. "Бізнес-Телеграф" пояснює, що відбувається.

Страйк може бути масштабним. 31 жовтня українське посольство в Польщі повідомило Асоціацію міжнародних перевізників що, окрім акції на "Рава-Руській", будуть й інші. Зокрема, з 10 ранку 6 листопада до півночі 6 грудня пройде страйк на пункті пропуску "Ягодин-Дорохуськ". Очікується участь не менше 200 осіб, підвезуть також 100 тягачів. Тобто рух поблизу пунктів пропуску може бути повністю паралізованим.

Українська сторона вже проводить консультації з польськими колегами. Польська влада у свою чергу організувала зустріч із організаторами страйку. Але поки що вдалося лише домовитися, що 6 листопада буде два одноденні попереджувальні страйки на Рава-Руській та Ягодині

Нащо поляки це роблять? "Для привернення уваги до ситуації у сфері транспортних перевезень Польщі", — пояснюють організатори. Список претензій польських перевізників довгий. Але насамперед, це "зайва" активність українських транспортників у Європі (що позбавляє заробітку польських водіїв) та довгі черги на українсько-польському кордоні.

Польські перевізники хочуть, щоби Україна їх вимоги виконала. І, якщо цього не станеться, то погрожують взагалі перекрити кордон.

Вимоги польських перевізників

У Міністерстві відновлення України назвали більшість "хотілок" поляків нереальними. Тобто виконувати їх на першу ж вимогу явно не стануть – як мінімум, це питання затяжних переговорів.

І більшість пропускних пунктів на українсько-польському кордоні можуть виявитися паралізованими. І це при тому, що рух там уже зараз іде насилу. Фури стоять у черзі по 10-12 днів. Тобто виникає реальна загроза блокування імпорту багатьох товарів до нашої країни.

З постачання деяких товарів може скластися катастрофічна ситуація. Зокрема йдеться про автомобільне паливо. "Постачання з Болгарії та Молдови вже фактично закрили (блокування йдуть з українського боку – перевіряльники намагаються перекрити ввезення російського дизпалива – БТ). Залишилися — Польща та Прибалтика. Якщо і тут "приїдемо" – то все, не буде палива", – каже власник мережі АЗС "Прайм" Дмитро Леушкін.

Скандал із перевізниками – вже не перший конфлікт між Україною та Польщею. Нещодавно був ще й зерновий, коли Польща звинуватила українських експортерів у тому, що ті "ламають" польський ринок зерна та вганяють місцевих фермерів у збитки. За словами голови Економічного дискусійного клубу Олега Пензина, у майбутньому подібні сутички можуть стати ще частішими. "Україна претендує на членство в ЄС. І водночас — на частину ринків, на яких уже заробляю поляки. Це, зокрема, те саме зерно та перевезення. Спочатку фермери, потім — перевізники. На горизонті — будівельники та ще хтось може по дорозі підтягнутися", — зазначив Пензин.

"Бізнес-Телеграф" розбирався, чим загрожує війна за перевезення з Польщею, і що буде з кордоному.

Чого хочуть польські перевізники

Як зазначили в Асоціації міжнародних перевізників, з метою врегулювання ситуації наше посольство провело консультації з Міністерством інфраструктури Польщі. Паралельно Генеральне консульство Любліні проводить консультації з Люблінським воєводством. Днями голова останнього провів зустріч із організаторами акції протесту та спробував відмовити їх від радикальних кроків.

У результаті домовилися, що 6 листопада польські перевізники проведуть одноденні попереджувальні страйки на Рава-Руській — Херебені та Ягодині — Дорохуські, щоб привернути увагу до ситуації у сфері транспортних перевезень. А подальші дії протестувальників залежатимуть від переговорів української та польської влади.

Якщо ті знайдуть компроміс — страйки припиняться, а в протилежному випадку — продовжаться. Посольство України в Польщі вже звернулося до польських Міністерства інфраструктури та Міністерства закордонних справ з вимогою вжити заходів щодо недопущення блокування кордону. Але ті поки що ніяк не відреагували.

Польські перевізники висунули кілька вимог.

  1. Повернення системи видачі дозволів українським перевізникам
  2. Посилення вимог для в'їзду до Євросоюзу для українських перевізників за правилами ЄКМТ (це спеціальний дозвіл, який дозволяє здійснювати перевезення протягом року учасникам системи квот)
  3. Окремі черги на українсько-польському кордоні для фур з європейськими номерами
  4. Організація руху для порожніх фур через окремі пропускні пункти
  5. Неможливість реєстрації в Польщі компаній, якщо їхні фінанси розміщені за межами ЄС
  6. Допуск до української системи "Шлях"

В Україні вже назвали більшість цих умов "нереальними". Як заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач, коментуючи ситуацію "Інтерфаксу — Україна", "нереалістичною є вимога повернутися до системи видачі дозволів для роботи в Євросоюзі українським перевізникам"."Наразі між Україною та ЄС діє домовленість, згідно з якою українські перевізники їздять без дозволів до країн Євросоюзу. Угода про лібералізацію вантажних перевезень, за якою це відбувається, діє до червня 2024 року", — зазначив Деркач.

В рамках цієї угоди, українські перевізники їздять без дозволів до Європи, а європейські перевізники на тих же умовах їдуть до нашої країни. Скасувати цю угоду на рівні польського уряду просто неможливо. "Швидше за все, вони хочуть закласти базу на наступний рік і вплинути на переговори перевізників щодо пролонгації угоди", — додав заступник міністра.

Голова секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський каже, що рішення про можливість в'їжджати до ЄС для наших фур Комісія з автомобільних перевезень за участю української та польської сторони затвердила лише у червні цього року. Вона поширюється на всі авто стандарту не нижче за Євро-5 і почала діяти з 1 липня 2023 року. "При цьому у наших транспортних компаній стандарту Євро-5 відповідає близько 70 000 авто", — зазначив Забловський.

На думку Деркача, "дивною" є і вимога щодо посилення правил перевезень ЄКМТ, оскільки правила однакові для всіх перевізників країн-учасниць ЄМКТ. За ними можуть возити вантажі по території ЄС усі перевізники, які мають транспортні засоби рівня Євро-5 та Євро-6. Розподіл квот на перевезення в Україні здійснювався на спеціальному конкурсі, і "скасувати" його результати на вимогу польських транспортників – просто нереально".

"У 2022 році Україна підписала з ЄС транспортний безвіз", у рамках якого наші перевізники можуть здійснювати двосторонні або транзитні перевезення до 27 країн Євросоюзу. Дозволи ЄМКТ потрібні тим, хто здійснює перевезення до 52 країн Європи, вони дозволяють, окрім транзиту, возити товар до третіх країн. Але Польщі це явно не стосується", — зазначив Забловський.

Те саме — з окремою чергою для авто на європейських номерах. Це, за словами Деркача, буде "нечесно" стосовно інших перевізників — як українських, так і, наприклад, турецьких, яких на наших кордонах також багато.

"На кордоні у нас немає окремої черги для українських водіїв – їдуть усі, хто зареєструвався. Через територію України їздять також перевізники з Туреччини та інших країн. Якщо запровадити окрему чергу, їм доведеться чекати, доки проїдуть транспортні засоби з номерами ЄС. Але немає окремої черги для українських вантажівок у жодній країні ЄС". — Зауважив Деркач.

Щодо окремих пунктів для "порожняка", Деркач прокоментував, що їх уже зараз пропускають пункти "Устилуг-Зосин" та "Ніжанковичі-Мальховіце".

А відкриття додаткових пунктів нереальне, оскільки Україна зацікавлена в тому, щоб якнайбільше пропускних пунктів працювали на виїзд завантажених авто, це сприяє збільшенню обсягів експорту (насамперед зерна – БТ) та зміцненню нашої економіки", — сказав Деркач.

Для пропуску порожняка можуть відкрити лише пункт "Угринів-Довгобичув" і це вже запропонували польській стороні.

Ще більш "дивною" в Україні називають вимогу поляків допустити їх до нашої системи "Шлях". "Цю систему розраховано виключно на українських перевізників. Швидше за все, ця вимога з боку польських перевізників — просто для підвищення ставок", — сказав "Бізнес-Телеграфу" голова секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський.

Втім, як зауважує Олег Пензин, у цій вимозі польських перевізників є сенс. "Вони хочуть отримати доступ до системи, і розуміти, скільки українських транспортних компаній на сьогодні взагалі працює в Польщі і Європі. І надалі така "доказова база" може бути використана як аргумент – чому українським перевізникам слід обмежити в'їзд до Євросоюзу", – каже Пензин. Віце-президент АСМАП Володимир Балін у коментарях "Бізнес-Телеграфу" сказав, що через доступ до "Шляху" польські перевізники хочуть бронювати наших далекобійників, які на них і так працюють — залучили уже понад тисячу водіїв.

"Розраховувати на швидке вирішення конфлікту не варто, бо більшість вимог польських перевізників або завищені, або взагалі нереальні. Як Україна, яка отримала право возити вантажі по Європі без дозволів, поверне їх у односторонньому порядку на перевезеннях до Польщі? Думаю, організатори страйків свідомо взяли дуже високу планку у розрахунку на те, що зможуть домовитися хоч до чогось. І не лише від України, а й вид своєї влади (не виключено, що саме задля тиску на польський уряд це все й затіяли). З нашого боку це "щось" — наприклад, можливі поступки по пропуску порожняка з меншими чергами тощо. Та все буде вирішуватися на переговорах. А до того часу можливі "загострення" та блокування кордонів, — пояснює високопоставлений чиновник одного з профільних міністерств. — Польський коридор для нас дуже важливий — ним йдуть потоки товарів з Німеччини, Франції, Скандинавії. Плюс іде транзит зерна у польські порти Гданськ та Гдиня. Частину вантажів, скоріш за все, доведеться пускати в обхід, скажімо, через Чоп, але це зайвий кілометраж, логістика ще більш здорожчає. Крім того, замість руху рівнинною місцевістю ми отримаєм активний гірський трафік на Закарпатті, де траси вже й так перевантажені, а це не дуже добре, особливо враховуючи наближення зими та погіршення погодних умов".

Наші демпингують

Чому польські перевізники взагалі зважилися на страйки та чого вони домагаються?

Об'єктивно ґрунт для збурень є.

Забловський каже, що польські перевізники страйкують уже не вперше – у травні цього року вже були протести на пропускному пункті Дорохуськ. Перевізники вимагали повернути дозвільну систему для українських перевізників. Тоді інцидент зам’яли, але проблема залишилася.

"До великої війни було близько тисячі разових дозволів для наших перевізників на в'їзд до ЄС. Це значить: в'їхав-розвантажився – виїхав. Після того, як дозволи скасували, українські перевізники отримали можливість вести бізнес на території ЄС, але до того його вже взяли під контроль поляки. У 2022 році на їхню частку припадало близько 50% перевезень у ЄС. І на українських конкурентів ніхто не чекав", — каже Пензин.

Тарифи українських перевізників на транспортування вантажів ЄС — 2,5-3 євро за кілометр. У поляків – до 5 –10 євро. "З початку війни фрахт обвалився вчетверо. За маршрутом Київ-Варшава було в середньому 4 000 євро, зараз – тисяча з фури, Польські перевізники на цьому напрямі раніше займали 35%, зараз – 10%. Але це ринок, такі тепер умови", – каже віце-президент АСМАП Володимир Балін.

"Машини, паливо – стоять однаково. Але в Польщі далекобійникам платять близько 2-2,5 тисячі євро, у нас — 1-1,5 тисячі. Це той резерв, який дозволяє нашим перевізникам демпінгувати", — наголосив Пензин.

Тобто, банально, наші перевізники перейшли дорогу полякам і через це — страйки та загроза блокування кордону. Але основний конфлікт, на думку Баліна, навіть не за нинішні перевезення. "Поляки хочуть, щоб після закінчення війни у них було не менше 50% перевезень з України до Східної Європи", — зазначив Балін.

А якщо заблокують кордони?

Але зараз одна з головних проблем — великі черги на кордонах, від чого страждають і українські, і польські перевізники.

Наприклад, за данними Державної прикордонної служби, на пункті пропуску Шегині-Медика потрібно чекати більше 11 днів, на Рава-Руській — більше 12 днів, на Нижаковичі-Мальхтвіце (для порожняка) — більше 13 днів.

Як зазначив співвласник "Нової пошти" Володимир Поперешнюк щодо вимоги поляків зменшити черги на кордонах – вони повністю за, тому що машини стоять в кращому випадку 9 днів, І за таких умов економіка працювати взагалі не може.

Віце-президент АСМАП Володимир Балін у коментарі "Бізнес-Телеграфу" сказав, що у разі страйків "поляки можуть заблокувати усе". Але при цьому пріоритетні вантажі все ж пропускатимуть без черги, це стосується, зокрема, того ж палива, ліків і продукції, що швидко псується, — вважає Балін.

Україна стає головним конкурентом Польщі у ЄС, Тому час від часу будуть нові конфлікти — починаючи вид зерна і перевезень, і закінчуючи будівництвом чи сферою послуг. Треба вже зараз вчитися шукати компроміси, — підсумував Пензин.

Теги за темою
Польша
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Старіє красиво: як у 91 рік виглядає Софі Лорен і де зараз легенда Голівуду
Telegraf
2025-09-20T11:30:07Z
"Буде бейбі-бум": чоловік Олени Мозгової розкрив плани на поповнення в родині
GlavRed
2025-09-20T11:27:38Z
"Назавжди збережу": син Олени Кравець зустрівся з легендою українського футболу
GlavRed
2025-09-20T11:27:28Z
Дружина Віталія Козловського похизувалася їхнім відпочинком утрьох у казковому місці в Карпатах
TSN
2025-09-20T11:21:46Z
21-річна донька Валіда Арфуша підкорила провокативним кліпом у стилі R&B нульових
TSN
2025-09-20T11:21:32Z
Скандал в шоу-бізнесі. Рибчинський назвав артистів-піратів і запалив мережу
ГЛАВКОМ NET
2025-09-20T11:15:01Z
Рецензія на фільм “Останнє пограбування” / Afterburn
ITC
2025-09-20T11:03:48Z
HBO офіційно підтвердив вихід третього сезону серіалу Дім Дракона - розкрито деталі сюжету
Известия Киев
2025-09-20T10:36:43Z
Нова романтична комедія на Netflix, яку зараз дивляться найчастіше
24tv
2025-09-20T10:30:49Z
Професор української історії Сергій Плохій відвідав Національний банк і Музей грошей. На його думку, український шаг має повернутись в обіг замість монети "копійка", яка має російське коріння
Telegraf
2025-09-20T12:18:25Z
Кібератака спричинила збої в аеропортах Берліна та Брюсселя
Европейская правда
2025-09-20T12:09:08Z
Дефіцит продуктів у Сумській області: урожай зменшився, з чим виникли проблеми
Политека
2025-09-20T12:00:38Z
Комуналка по-новому: експерт попередив про можливе зростання платежів в три рази
ZN UA
2025-09-20T11:45:33Z
Подорожчання продуктів у Дніпрі: що відбувається з цінами
Политека
2025-09-20T11:30:58Z
Будьте уважні: які долари не приймають в обмінниках
24tv
2025-09-20T11:30:16Z
VITAGRO майже весь урожай кукурудзи спрямовує в переробку
AgroPortal
2025-09-20T11:30:07Z
Відпочинок держслужбовців по-новому: як зміняться виплати у 2026 році
24tv
2025-09-20T11:09:02Z
Зростання реального ВВП України сповільнилося – Держстат
ZN UA
2025-09-20T10:42:45Z
В Україні з’являться Штурмові війська - Зеленський
УкраинФорм
2025-09-20T12:15:11Z
В Естонії закликають закрити кордон після зальоту російських літаків до країни
Лига
2025-09-20T12:06:53Z
"Корейський сценарій" для України? Чи підтримує його Зеленський
Telegraf
2025-09-20T12:06:37Z
Путін підвищує ставки: експерти розібрали зухвале вторгнення російських МіГ-31 в Естонію
24tv
2025-09-20T12:06:22Z
Росія запустила "власне" Євробачення під час війни: що відомо про Інтербачення-2025
24tv
2025-09-20T12:06:14Z
ООН планує закрити UNAIDS у 2026 році через скорочення фінансування з боку США
УкраинФорм
2025-09-20T12:03:11Z
Зеленський: Трамп може підштовхнути Європу відмовитися від енергоресурсів РФ
Европейская правда
2025-09-20T12:00:41Z
Винуватець скандалу з Signal Волц отримає нову посаду
InternetUA
2025-09-20T12:00:22Z
Зеленський розказав, про що говоритиме з Трампом наступного тижня у Нью-Йорку
ГЛАВКОМ NET
2025-09-20T12:00:06Z
Жебракування дитини та бездіяльність служб: дитину передавали фактично стороннім особам
Украина Криминальная
2025-09-20T12:09:50Z
У мережі показали момент влучання ракети у багатоповерхівку в Дніпрі
24tv
2025-09-20T12:09:01Z
У Полтаві розслідують діяльність адміністраторів Telegram-каналів щодо перешкоджання ЗСУ
InternetUA
2025-09-20T11:27:59Z
На Вінниччині підрядник привласнив понад чверть мільйона гривень на утепленні будинку
Украина Криминальная
2025-09-20T11:24:27Z
На Черкащині человік зґвалтував 13-річну доньку своїх сусідів: деталі інцидента
TSN
2025-09-20T11:21:29Z
В Туреччині зіткнулися пасажирське й вантажне судно: що відомо
TSN
2025-09-20T11:21:17Z
«Втомився боротися». У Росії застрелився топменеджер «Росатома»
ГЛАВКОМ NET
2025-09-20T11:21:09Z
У Рівненській області стався витік хлору
1News
2025-09-20T11:12:44Z
Просив грошей на кисень: пенсіонерка стала жертвою "космічного" шахрая
Фокус
2025-09-20T11:00:19Z
Чоловіків 18-22 років випустили за кордон. Президент пояснив логіку цього рішення
ГЛАВКОМ NET
2025-09-20T12:18:45Z
Розкриті технічні характеристики південнокорейського бойового есмінця Dasan Jeong Yak-Yong
InternetUA
2025-09-20T12:03:06Z
Келлог про доньку-волонтерку в Україні: вона дуже прив’язана до цієї країни
iPress
2025-09-20T12:00:29Z
Дрони ЗСУ влучили в нафтопереробні заводи в Саратові та Самарі
iPress
2025-09-20T12:00:12Z
У Резерв+ запускають бета-тест ще одного типу відстрочок: як долучитися
24tv
2025-09-20T11:54:45Z
Американці водять більше за минулий рік, проте кількість смертельних випадків на дорогах зменшилася
Топ Жир
2025-09-20T11:51:27Z
Дівчина розказала, чому іспанці називають українців "лимонами"
Фокус
2025-09-20T11:51:17Z
Як українські медіа розповідають про біженців — дослідження Pikasa Analytics
Детектор М
2025-09-20T11:36:40Z
Зміни у роботі рієлторів: чи дійсно ціни на квартири зростуть
24tv
2025-09-20T11:24:28Z
Корінь, який покращує травлення і відганяє відьом: хрін як приправа, ліки та оберіг
Комсомольская правда
2025-09-20T11:03:25Z
Нове відкриття: мікропластик може стати фактором ризику остеопорозу
360ua.news
2025-09-20T10:45:58Z
М'яка чи тверда їжа: вчені перевіряють, що змушує нас переїдати
24tv
2025-09-20T09:39:49Z
Дефіцит ваги чи ожиріння – що небезпечніше для здоровʼя
24tv
2025-09-20T06:21:07Z
Варіанти сніданків: як зробити перший прийом їжі незвичайним та поживним
Фокус
2025-09-20T05:15:21Z
З Днем фармацевта 2025: гарні картинки-привітання зі святом
24tv
2025-09-20T03:30:29Z
Що буде, якщо кожного дня лягати спати в різний час
Gazeta UA
2025-09-19T21:42:40Z
Коли обрізати виноград восени: секрети дачників, які треба знати
24tv
2025-09-19T19:06:00Z
Світові хірурги приїхали, щоб допомогти Ромчику, який зустрічався з Папою та принцом Гаррі
TSN
2025-09-19T18:51:54Z
У столиці стартував автомобільний фестиваль Kyiv Car Fest Vol.6
AutoCentre
2025-09-20T10:54:52Z
BYD презентував платформу для електробусів третього покоління
AutoCentre
2025-09-20T10:12:05Z
Ця модель 911 S/T вшановує переможця Ле-Мана, ім’я якого залишається маловідомим
Топ Жир
2025-09-20T10:06:06Z
На шасі Tatra Force збудували унікальний автомобіль для гірничорятувальної служби
AutoCentre
2025-09-20T08:12:14Z
Ferrari на мінімалках: у Києві з'явився перший електрокросовер Xiaomi
Фокус
2025-09-20T08:00:29Z
Honda представила стильний кросовер за ціною Renault Duster
Gazeta UA
2025-09-20T07:33:17Z
Ці номерні знаки створюють проблеми: що тепер заборонено водіям
Хвиля
2025-09-20T02:15:44Z
Баругзай позбавив цей Range Rover значка та будь-якої елегантності
Топ Жир
2025-09-20T01:21:55Z
Знайомтеся з фіналістами боротьби за звання Найкращого Автомобіля, Пікапа та Позашляховика 2026 року
Топ Жир
2025-09-20T00:36:41Z
У неділю Україну прогріє до +27°
УкраинФорм
2025-09-20T12:15:19Z
Температура впаде до +2: коли в Україні різко похолоднішає – стала відома дата
GlavRed
2025-09-20T12:06:41Z
В Україну повертається бабине літо: синоптики обіцяють комфортну погоду без дощів
Gazeta UA
2025-09-20T12:06:06Z
У ЗСУ прокоментували заяви Міноборони Росії про нібито захоплення Серебрянського лісу
24tv
2025-09-20T12:06:03Z
Були удари по 3 локаціях: в облраді розповіли деталі страшної атаки на Дніпро
24tv
2025-09-20T12:00:16Z
Минулої доби на фронті відбулося 165 бойових зіткнень
360ua.news
2025-09-20T12:00:07Z
В Одесі протестують проти Труханова: чого вимагають одесити
24tv
2025-09-20T11:39:07Z
Зеленський - про оборону Куп’янська: Росіяни там будуть знищені
УкраинФорм
2025-09-20T11:36:38Z
Українські військові вже зачищають центр міста: де ЗСУ мають хороші успіхи
GlavRed
2025-09-20T11:30:09Z
Чи можна заморожувати картоплю: сиру, варену або у вигляді пюре
GlavRed
2025-09-20T12:18:52Z
Помідори не поспішають дозрівати? Цей простий лайфхак зробить їх стиглими лише за кілька днів
Telegraf
2025-09-20T12:03:42Z
Миттєве диво: один простий рух перетворює яєчню на кулінарний шедевр
GlavRed
2025-09-20T11:54:56Z
Народжені в ці числа люди, легко знаходять стосунки
24tv
2025-09-20T11:51:06Z
У Новій Зеландії панікують: рекордна кількість місцевих покидає країну з 2 причин
24tv
2025-09-20T11:45:12Z
Незвичайний спосіб прання: названо лайфхак для чистоти та свіжості кепок і капелюхів
GlavRed
2025-09-20T11:39:13Z
"Шафран для бідних": коли збирати чорнобривці, як сушити і чим вони корисні
GlavRed
2025-09-20T11:27:25Z
Де помилка на малюнку сімейної вечері: лише найуважніші знайдуть її за 11 секунд
GlavRed
2025-09-20T11:27:22Z
Відчуття свободи повернеться додому: прості хитрощі, що допоможуть у розхламленні
24tv
2025-09-20T11:21:55Z
Гравцям доведеться платити більше: консолі Microsoft знову подорожчали – у чому причина
24tv
2025-09-20T12:24:32Z
Годинами скролять соцмережі в ліжку: 70% зумерів не можуть заснути через фінансову тривогу, — ЗМІ
Фокус
2025-09-20T11:42:43Z
Як заробити у TikTok: жінка отримала понад 1,6 млн гривень за роботу в телефоні
Фокус
2025-09-20T11:36:37Z
iOS 26 на iPhone: 10 функцій, які варто ввімкнути в першу чергу
InternetUA
2025-09-20T11:33:52Z
Сатурн буде найяскравішим у вересні: як його побачити
ZN UA
2025-09-20T11:12:12Z
Досі працює. У Запоріжжі показали, якими були сушарки для рук у СРСР
Telegraf
2025-09-20T11:03:26Z
Науковці зробили крок до голограм: звичайні OLED-екрани покращили за допомогою метаповерхонь
24tv
2025-09-20T11:03:09Z
В мережі з'явилося опитування, що вплине на ймовірний сюжет екранізації Call of Duty
24tv
2025-09-20T10:48:52Z
Чому сучасні бренди більше не додають зарядку в комплект
InternetUA
2025-09-20T10:33:32Z
Деку розповів про майбутнє Левандовські та де Йонга в Барселоні
Football.ua
2025-09-20T12:24:49Z
Вже не футбол: після дискваліфікації Мудрик готується до нової кар’єри в спорті
GlavRed
2025-09-20T12:24:08Z
Маліновський — у старті Дженоа на виїзний матч проти Болоньї
Football.ua
2025-09-20T12:15:43Z
Неймар пропустить щонайменше місяць через травму
Football.ua
2025-09-20T12:12:40Z
Російські окупанти "прикрасили" стадіон у Маріуполі червоною зіркою: як виглядає арена
24tv
2025-09-20T12:09:41Z
Бурда повернувся до стартового складу Колоса на матч проти Вереса
Football.ua
2025-09-20T12:00:49Z
Манчестер Юнайтед та Ліверпуль хочуть взимку придбати півзахисника Брайтона – ЗМІ
Football.ua
2025-09-20T12:00:00Z
Колишній гравець клубу УПЛ переписав історію німецького футболу
24tv
2025-09-20T11:45:18Z
Деку: Хаві привніс стабільність, але ми вирішили, що нам потрібен хтось з іншими тренерськими навичками
Football.ua
2025-09-20T11:24:52Z