"Укрзалізниця" користується своїм монопольним статусом, і саме тому постійно підвищує тарифи, не зважаючи на якість послуг, які вона надає. Тому, щоб тарифи зменшувалися, а клієнти мали гарні послуги, компанію потрібно позбавити монополії на перевезення.
Таке переконання висловив голова Комітету економістів України Андрій Новак.
"Там, де монополіст, завжди буде постійне підвищення цін і тарифів при постійній низькій якості надання цих послуг. Тільки розбиття монополії "Укрзалізниці" може змінити ситуацію. Більше нічого. Це знову-таки один із елементів стратегії. А тут так само немає стратегії", – зауважив економіст.
Як приклад він навів ситуацію з монополією Укрпошти, яка була подолана, і в результаті українські споживачі отримали якісні послуги з доставки товарів.
"Коли була тільки "Укрпошта", ми знали якість і ціну послуг пошти. А як тільки з’явилася "Нова пошта", вони стали конкурентами, і в результаті ми, споживачі, виграємо! Тому що маємо прекрасні послуги, швидкі і абсолютно доступні. Тобто, якби на ринку Укрзалізниці, тобто залізничних перевезень, з’явився будь-який приватний конкурент, співмірний – ми би мали таку саму ситуацію", – наголосив економіст.
Як відомо, "Укрзалізниця" наступного року ініціювала збільшення тарифів на вантажні перевезення на 20%. Рік тому у липні компанія вже підвищувала тарифи на 70% – це призвело до зростання собівартості української продукції та скорочення обсягів виробництва підприємств.
У свою чергу в Федерації роботодавців транспорту України заявили, що за останній рік тарифи на вантажні залізничні перевезення вже зросли більш ніж удвічі, проте "Укрзалізниця" продовжує звітувати про збитки, і планує чергове підвищення тарифу. Водночас, зрозуміти природу збитків неможливо, адже свої фінансові результати компанія засекретила. Це викликає у бізнесу серйозні сумніви у тому, що керівництво УЗ ефективно розподіляє фінанси.