Microsoft співпрацює з компанією Inworld AI над розробленням інструментів для Xbox, які дозволять розробникам створювати персонажів, історії та квести зі штучним інтелектом.
Компанії уклали багаторічне партнерство, яка передбачає створення системи «copilot ШІ-дизайну», яку розробники Xbox зможуть використовувати для створення детальних сценаріїв, дерев діалогів, квестових ліній тощо. Про це пише The Verge.
«Ми в Xbox віримо, що з кращими інструментами творці зможуть створювати ще більш неординарні ігри. Це партнерство об'єднає наші зусилля: досвід Inworld у роботі з генеративними AI-моделями для розробки персонажів, передові хмарні AI-рішення Microsoft, включаючи Azure OpenAI Service, технічні знання Microsoft Research про майбутнє ігор, а також сильні сторони Team Xbox у революційному створенні доступних і відповідальних інструментів для всіх розробників — пояснив Хайян Чжан, генеральний менеджер ігрового ШІ в Xbox.
Мультиплатформний інструментарій ШІ міститиме помічника для створення сценаріїв і діалогів, а також рушій ШІ-персонажів, який можна буде інтегрувати в ігри та використовувати для динамічної генерації історій, квестів і діалогів.
Inworld працює над ШІ NPC (неігровими персонажами), які реагують на запитання гравця, подібно до того, як ChatGPT або Bing Chat реагують на запити звичайною мовою. Ці ШІ NPC можуть відповідати унікальними голосами й матимуть складні дерева діалогів або персоналізовані динамічні сюжетні лінії в грі. Технологія Inworld також може бути використана для розповіді, тому компаньйони в рольових іграх можуть попереджати про групи ворогів або гравців попереду.
«ШІ вже давно став невіддільною частиною розробки ігор, його застосування варіюється від штучного інтелекту ворогів до генерації процедур. Поява великих мовних моделей і генеративного ШІ відкрила нові можливості для розповіді історій і залучення персонажів в іграх — говорить Ілля Гельфенбейн, генеральний директор Inworld AI.
Microsoft пропонує цей інструмент розробникам ігор лише як додатковий, тож вони самі вирішуватимуть, наскільки генеративний ШІ буде присутній у майбутніх іграх. Як відомо, нещодавно гравці розкритикували використання генерованих ШІ голосів для коментаторів у грі The Finals.
В Microsoft позиціюють свої інструменти як допоміжні, подібно до системи Copilot для Microsoft 365 і Windows. «Ми хочемо допомогти розробникам легше реалізовувати свої задуми, пробувати щось нове, розширювати межі сучасних ігор та експериментувати, щоб покращити ігровий процес, зв’язок із гравцями тощо», — каже Чжан.
Генеративний штучний інтелект дедалі тісніше вплітається в розробку ігор. Крім вже випадку із The Finals, яка наразі збирає мільйони гравців у Steam, також можна пригадати як розробники Cyberpunk 2077 відтворили голос померлого актора за допомогою українського стартапу Respeecher, що використовує ШІ.
Ці ШІ-технології стають настільки доступними, що їх навіть намагаються використовувати для створення фанатських озвучень. Втім, росіянам, які намагалися повернути таким чином озвучення своєю мовою в доповнення «Ілюзія Свободи» до все тієї ж Cyberpunk 2077, отримали страйки на YouTube і заборону від розробників.