Понад 20% російського скрапленого газу (СПГ), який надходить до портів Європейського Союзу (ЄС), у результаті переправляється до інших частин світу. Таким чином, європейські порти, по суті, дозволяють Кремлю нарощувати нафтові доходи, незважаючи на всі спроби їх обмежити.
Нідерланди та Великобританія – найбільші нафтові хаби Європи – заборонили перевалку російського СПГ. Проте партії російського газу регулярно перевантажуються з одного танкера на інший у Бельгії, Франції та Іспанії, пише Financial Times (FT).
За даними Інституту енергетичної економіки та фінансового аналізу, з 17,8 млрд кубометрів російського СПГ, що надійшов до ЄС із січня по вересень 2023 року, 21% було перевантажено на судна, призначені для країн, що не входять до ЄС, включаючи Китай, Японію та Бангладеш..
Найбільше газу з РФ пройшло через порти Зебрюгге (Бельгія) та Монтуар-де-Бретань (Франція). На відміну від вугілля та нафти, російський газ не потрапив під санкції ЄС, але Європейська комісія заявила, що держави-члени повинні позбутися російського викопного палива до 2027 року.
Зміна танкерів, які перевозять паливо, є дуже важливою для Росії. Завдяки цьому Кремль може розвантажити судна свого арктичного флоту. "Перевалка зазвичай відбувається між російськими танкерами льодового класу, які курсують між півостровом Ямал і північно-західною Європою, і звичайними СПГ-танкерами, які потім вирушають в інші порти, звільняючи судна льодового класу для повернення на північ", – йдеться в матеріалі.
Саме до портів Бельгії, Іспанії та Франції надходять значні обсяги газу від російського заводу "Ямал СПГ", розташованого в Сибіру. Його найбільшими акціонерами є російський енергогігант "Новатек", Китайська національна нафтогазова корпорація та французька енергетична компанія TotalEnergies.
Європейські представники захищають продовження імпорту газу з Росії, посилаючись на довгострокові контракти, укладені до повномасштабної війни. У разі їхнього розриву, європейські компанії будуть змушені платити компенсації Росії. Наприклад, бельгійська газова компанія Fluxys має 20-річний контракт з "Ямалом", який закінчується тільки в 2039 році.
Однак у Міністерстві енергетики Бельгії вже заявили, що " рішуче налаштовані на вирішення цієї проблеми " та "збирають дані про ефективні підходи". "Ми визнаємо важливість пошуку шляху, який не поставить під загрозу безпеку постачання на європейський континент", – зазначили у відомстві.
Натомість Міненерго Франції визнало, що не планує перешкоджати перевалюванню російського СПГ. "Франція та Європа значно знизили споживання російського газу, диверсифікувавши свої джерела постачання", – заявили у відомстві.
Єврокомісії має інші плани. Комісар з енергетики Кадрі Сімсон заявила у вересні-2023: "Ми можемо і маємо скоротити експорт російського ЗПГ, щоб повністю відмовитися від нього". Вже в грудні планується узгодження нових правил, які дозволять країнам-членам ЄС перешкоджати доступу російських та білоруських операторів до газової інфраструктури ЄС.
Як повідомляв OBOZ.UA, раніше три великі грецькі судноплавні компанії припинили транспортування російської нафти. Рішення було ухвалено для того, щоб уникнути санкцій США, які поширюються на деякі судноплавні компанії, які перевозять нафту з країни-агресора.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та Viber. Не ведіться на фейки!