MY.UAНовини
Повітряні самураї: як готують льотчиків ВМС США
Повітряні самураї: як готують льотчиків ВМС США

Повітряні самураї: як готують льотчиків ВМС США

Серед авіаторів побутує жарт, що льотчик сучасного бойового літака не керує літаком, а "має право голосу в управлінні" — тобто, більшу частину польоту виконує сам літак. Однак попри високу автоматизацію, навчання майбутніх льотчиків потребує змін.

Попри наявність найкращих морських льотчиків і літаків на початку Другої світової війни, японські планувальники не змогли підготуватися до поповнення бойових втрат, і це дорого їм коштувало. До 1942 року японська морська авіація занепала, тому що "флот просто отримував занадто мало льотчиків". Американські військові перемогли, швидко наповнивши небо нашвидкуруч підготовленими льотчиками. Японський флот так і не зміг оговтатися від втрати понад сотні професійних морських льотчиків під час битви за Мідуей, а потім від знищення авіаторів, що залишилися, в битві за Філіппінське море.

Фокус переклав статтю Тревора Філліпса-Левіна і Вокера Д. Міллза про те, як змінюється підхід до навчання американських льотчиків.

Сьогодні американські збройні сили також випускають занадто мало льотчиків, що призводить до втрати досвіду в розгорнутих ескадрильях. У разі військових дій США ризикують пройти той самий шлях, що і Японія. Хронічна нестача льотчиків матиме місце в американських збройних силах ще багато років. Одна з причин полягає в тому, що застарілі системи і програми навчання невиправдано затягують льотну підготовку і посилюють гостру нестачу кадрів.

Режим точної посадки, використовуваний у ВМС США, та інші автоматизовані системи беруть на себе виконання найскладніших льотних завдань у сучасних кабінах. У зв'язку з цим постає питання, чи не переборщують американські військові з навчанням своїх льотчиків і чи не заважає залежність від застарілих навчальних літаків, таких як T-45C Goshawk, впровадженню більш якісної підготовки. Змушуючи студентів-льотчиків виконувати застарілі завдання з ручного пілотування, які можна автоматизувати, ВМС отримують сумнівні переваги, затягують навчання, витрачають дорогоцінні ресурси та подекуди проводять зайвий відсів кадрів.

T-45C Goshawk
Фото: US Navy

Військові мають зрозуміти, які навички автоматизація може безпечно і надійно замінити в кабінах сучасних льотчиків, і виключити ці елементи із програм підготовки. Крім того, військові навчальні літаки повинні мати необхідний рівень автоматизації, щоб підготувати льотчиків-студентів до роботи на бойових літаках. Сучасне навчання не повинне зводитися тільки до експлуатації застарілого обладнання та перевірки майбутніх льотчиків на навички, які їм більше не потрібні.

Обмежені навчальні ресурси

Японський досвід часів Другої світової війни актуальний і для сучасних американських збройних сил. Час, необхідний для підготовки пілотів реактивних літаків, неухильно зростає в усіх відомствах. Постійна нестача льотчиків являє собою стратегічний ризик для армії, оскільки їй не вистачає досвідчених авіаторів для оперативних підрозділів. Частково проблема полягає в тому, що підготовка нових льотчиків займає більше часу, а їхній вступ на службу відбувається повільніше, ніж вибуття досвідчених колег. Це призводить до того, що в дослідженні RAND названо "дефіцитом швидкості старіння", коли недосвідчені льотчики стають основним складом ескадрильї і збільшують загальну кількість льотних годин, необхідних для того, щоб молоді льотчики стали "досвідченими". Досвідченим же льотчикам потрібно менше годин для підтримки кваліфікації, що дає змогу збільшити кількість льотних годин для розвитку недосвідчених екіпажів.

Визнаючи необхідність прискореного навчання для розв'язання проблеми нестачі льотчиків, ВМС США реалізували низку ініціатив зі скорочення часу навчання, включно з наймом льотчиків-інструкторів за контрактом і залученням досвідчених льотчиків з інших підрозділів військово-морської авіації. На превеликий жаль ескадрилій заміни флоту і шкіл озброєнь, їхніх льотчиків також залучили для посилення навчальних команд. Ще одна ініціатива включала перегляд навчальних планів, в результаті чого були виключені деякі заходи та етапи, що дозволило скоротити кількість льотних годин і заходів для льотчиків-курсантів. Однак інші, більш ресурсомісткі старі програми залишилися.

Підготовка нових льотчиків займає більше часу, а їхній вступ на службу відбувається повільніше, ніж вибування досвідчених
Фото: US Air Force

Кваліфікаційна програма підготовки для авіаносців ВМС складається з 23 заходів, включно з п'ятьма заняттями на тренажері та понад 17 годинами в літаку. Крім того, перед отриманням кваліфікації на авіаносець курсанти мають здійснити щонайменше 250 тренувальних посадок на аеродромі, які накопичуються впродовж кількох місяців льотної підготовки. Часто буває, що студенти не виконують вимоги щодо практичних посадок, і це вимагає додаткових польотів понад виділені програмою, щоб заповнити дефіцит. Програма підготовки до польотів на літаку поглинає ресурси старіючого парку реактивних тренажерів і забирає багато часу у студентів та інструкторів. Наприклад, етап кваліфікації на авіаносець зазвичай починається за кілька тижнів, і курсанти, які беруть участь у ньому, зосереджуються виключно на цих заходах.

Команди, що проводять підготовку, зазвичай перекидають на обидва узбережжя по 20 літаків для забезпечення кваліфікації на авіаносці. Переліт до місць навчання вимагає значних витрат льотних годин і вильотів понад вимоги навчальної програми. Близько 120 вильотів витрачається тільки на перегін літаків до місця підготовки на авіаносець – а це години, які марнують ресурс планера і могли би піти на інші види підготовки. Ці літаки та їхні льотчики-інструктори можуть становити до третини парку, доступного для навчання, що вимагає уповільнення всіх інших заходів під час кваліфікації для авіаносця. Крім того, виконання програми залежить від розкладу і готовності авіаносців, схильних до затримок у технічному обслуговуванні, які можуть скасувати ресурсомісткі тренування і перешкодити оперативній готовності. Скорочення або зменшення вимог у програмі підготовки для авіаносців значною мірою сприяє оптимізації та скороченню термінів підготовки, особливо в умовах зниження пріоритетності планових тренувань на авіаносцях на тлі інших оперативних переваг.

Автоматизація винищувачів

Більшість західних бойових винищувачів оснащені системами fly-by-wire або, як їх ще називають, fly-by-control з розширенням повноважень. Це означає, що керування з боку пілота кодується електронікою, інтерпретується програмним забезпеченням управління польотом, а потім передається на керувальні поверхні літака – і тепер дії пілота не пов'язані безпосередньо з керувальними поверхнями. Літаки fly-by-control забезпечують маневреність, недосяжну в інших випадках, роблячи аеродинамічно нестабільні літаки керованими для пілотів-людей. Комп'ютеризовані системи управління польотом автоматично компенсують нестабільність, створюючи для пілота видимість стабільного літака і перетворюючи відносно прості команди пілота на складні налаштування керуючих поверхонь літака. Коли пілот подає команду на керування літаком за допомогою стіка, комп'ютери системи керування польотом аналізують сигнал, порівнюють його з поточними параметрами польоту літака і видають компенсований сигнал керування.

Серед авіаторів побутує жарт, що льотчик сучасного бойового літака не керує літаком, а "має право голосу в управлінні" — тобто більшу частину польоту виконує сам літак
Фото: U.S. Navy Photo

Серед авіаторів побутує жарт, що льотчик сучасного бойового літака не керує літаком, а "має право голосу в управлінні" – тобто більшу частину польоту виконує сам літак. Ця гармонійна система забезпечує безпрецедентну маневреність і якісне інтуїтивне управління, що дає змогу льотчикам приділяти увагу не тільки пілотуванню, а й виконанню завдань, пов'язаних із виконанням місії. Ця технологія дедалі ширше застосовується у військовій і цивільній авіації. Наприклад, система Safe Return Autoland компанії Garmin у бізнес-джетах Cirrus дає змогу одним натисканням кнопки вибрати аеропорт, зв'язатися з диспетчером повітряного руху і посадити літак, враховуючи рельєф місцевості.

Навіть деякі з перших бойових літаків із системою fly-by-control, як-от F-16, були доповнені автоматичними режимами захисту від збоїв, а деякі з них здатні безпосередньо відбирати управління у льотчика, щоб запобігти катастрофі. Сьогодні F-16 ВПС США оснащені автоматичною системою запобігання зіткненню із землею, яка перехоплює управління в разі неминучого зіткнення з рельєфом, якщо пілот не може зробити це самостійно. Ця технологія врятувала дев'ять життів, зокрема щонайменше одне в бою, а ВМС працюють над установкою цієї системи на F/A-18 Super Hornet. Крім того, у союзників є літаки, що використовують системи автоматичного відновлення, наприклад, Eurofighter Typhoon і Dassault Rafale. У Rafale пілот, який втратив орієнтацію в просторі, може натиснути кнопку, яка автоматично поверне літак у стабільний політ із нахилу.

Критики автоматизації на найважливіших етапах польоту, таких як посадка, можуть поставити під сумнів таку перестраховку: "А що, якщо програмне забезпечення автоматичної посадки відмовить, а льотчик не знає, як сідати вручну?". Ці побоювання безпідставні. Автоматика управління польотом має безліч резервних систем, а реактивні літаки fly-by-wire в усі моменти польоту покладаються на програмне забезпечення та електроніку. Немає жодної можливості вдатися до повністю ручного режиму польоту. Відмова автоматики управління означатиме відмову самого комп'ютера управління польотом. Це неконтрольована ситуація, яка змушує льотчика катапультуватися.

До чого готуватися?

"Паралелофобія" – це тривога або страх перед паралельним паркуванням, до якої схильні 49% американських водіїв. Для водіїв паралельне паркування – одна з найскладніших навичок. У штатах, де на іспитах з водіння потрібне паралельне паркування, відзначається високий відсоток нездач. Але що, якщо автоматика зможе надійно припаркувати автомобіль за вас? Сьогодні на дорогах можна зустріти безліч автомобілів, здатних виконувати паралельне паркування без допомоги водія. Ця технологія стає досить поширеною, щоб її можна було використати як причину для скасування вимоги паралельного паркування в тих штатах, де її досі включають в іспит із водіння.

Традиційно одним із найскладніших завдань, виконуваних військово-морськими льотчиками, була посадка на авіаносець. Вона слугує взірцем майстерності і є обов'язковим елементом з самого початку існування морської авіації. Наразі F-35 і F /A-18 оснащені високоавтоматизованими системами управління польотом, відомими як режим точної посадки, які усувають необхідність у багатьох коригуваннях, виконуваних льотчиками під час заходу на посадку. Нещодавні зміни в програмному забезпеченні режиму точної посадки зробили систему ще надійнішою, тож вона продовжуватиме працювати за численних відмов гідравліки або за відмови одного двигуна. З моменту впровадження цієї системи ефективність заходів на посадку значно зросла. Під час одного з відряджень автора на авіаносець у 2022 році у складі 2-го авіаносного крила він помітив суттєве поліпшення показників у нових льотчиків, до того ж багато хто з них вийшов на один рівень із досвідченими льотчиками, які вже здійснили сотні посадок на авіаносець. Це було безпрецедентно. Якщо новоспечені льотчики, які використовують режим точної посадки, так само добре або краще справляються з посадкою на авіаносець, ніж досвідчені льотчики без нього, то виникає запитання: чи потрібно ВМС, як і раніше, проводити кваліфікацію на авіаносцях у навчальних командах, перш ніж курсанти потраплять до резервних ескадрилій флоту? Чи їм достатньо кваліфікації в оперативних ескадрильях, оснащених режимом точної посадки?

Наразі F-35 і F/A-18 оснащені високоавтоматизованими системами управління польотом, відомими як режим точної посадки, які усувають необхідність у багатьох коригуваннях, що виконуються льотчиками під час заходу на посадку.
Фото: DVIDS

ВМС вивчають можливість повного виключення кваліфікації для авіаносців зі складу навчальних команд. Обговорення почалося на початку 2020 року. Однак вище керівництво не бажає йти цим здоровим шляхом скорочення часу навчання. Офіційно досі триває збір даних після того, як ВМС вирішили зробити поступові кроки, відправивши 50% своїх льотчиків-початківців тактичної авіації на авіаносець, а іншу половину – на кваліфікацію в резервну ескадрилью флоту. Перші результати багатообіцяючі: офіцери відзначають незначну різницю в оцінках за захід на авіаносець між льотчиками, які раніше пройшли кваліфікацію в навчальному командуванні, і тими, хто отримав початкову кваліфікацію в резервних ескадрильях флоту. Навіть якщо ВМС скасують кваліфікацію на авіаносці, вони планують зберегти її для E-2 Hawkeye, що є ще одним непотрібним пережитком. Попри те, що E-2 не безекіпажний, характеристики управління між ним і навчальними літаками-носіями помітно відрізняються. Крім того, нові льотчики E-2 відправляються на авіаносець у супроводі інструктора. Ці причини наводилися як ще один доказ того, що навчання на авіаносці слід повністю виключити з програми підвищення кваліфікації.

Нинішній вдосконалений реактивний тренажер ВМС T-45C не має багатьох автоматизованих функцій, властивих сучасним винищувачам. T-45C не є літаком fly-by-wire, у нього немає автопілота, аварійного відновлення або будь-якого режиму допомоги льотчику. Його льотні характеристики і можливості тьмяніють порівняно з сучасними винищувачами або новішими навчально-тренувальними літаками, такими як T-7A Redhawk компанії Boeing, T-50 компанії Lockheed або M-346N компанії Textron. Кожен з них здатний розвивати швидкість, близьку до звукової, має цифрове управління польотом за принципом fly-by-wire, гідне співвідношення тяги і ваги, а також маневрує під великим кутом атаки. T-45C – це літак, який потрібно пілотувати вручну у всіх сенсах цього слова і який потребує тривалої програми раннього навчання, щоб навчитися правильного управління. Один з авторів згадує, як багато часу на ранніх етапах навчання було витрачено на навчання правильній техніці тримінгу, який у досконаліших літаках виконується автоматично. Крім того, численні керуючі впливи, необхідні для безпечного приземлення T-45C на борт авіаносця, не переходять у ті коригування, які льотчик повинен робити на своєму літаку. Яка користь від того, що майбутні льотчики змушені постійно коригувати або "вручну" керувати складнішим аналоговим літаком, коли комп'ютеризовані бойові літаки спроєктовані так, щоб ними було легко керувати, а коригувальні впливи не переносяться на всі платформи?

Сучасні бойові літаки проєктуються так, щоб ними було легко керувати, а їхні льотчики могли зосередитися на складних бойових системах і тактиці. Уже зараз передові концепції ведення бойових дій передбачають, що льотчики стають автономними веденими у високоавтоматизованих кабінах, діючи радше як квотербеки, які керують грою, а не вступаючи в ближній бій із нападниками, як у минулому. Але на T-45C відсутня навіть імітація бойових систем, з якими в кінцевому підсумку будуть взаємодіяти нові льотчики, а також ті характеристики, які мають перспективні навчально-тренувальні літаки, пропоновані на військовому ринку.

Вороги змін і старі граблі

На жаль, культура опору змінам пронизує ВМС, як і всю оборонну бюрократію. Вона зачіпає всі аспекти, включно з бюро з управління персоналом, незважаючи на дедалі більші докази того, що в епоху алгоритмів зміни необхідні. Чи то через луддизм, чи то через ностальгію, але не всі в лавах ВМС згодні зі скороченням або переглядом навчальних програм. Під час інтерв'ю з інструкторами навчальних команд відзначалися випадки, коли їхні начальники виступали проти перегляду навчальних планів, особливо тих, які виключали навчання на авіаносцях, навіть коли наявні дані вказували лише на незначні переваги збереження нинішніх навчальних планів. Можливо, таке зволікання є причиною найбільшої перешкоди на шляху прискорення навчання у ВМС – використання літака T-45C Goshawk. T-45C потерпає від численних "сюрпризів", пов'язаних із технічним обслуговуванням, а контрактне технічне обслуговування ледве підтримує достатню кількість придатних до польотів літаків. Скасування заходів через брак літаків – звичайна справа при повному розкладі польотів.

Ключовою проблемою при виборі літака на заміну є нездатність потенційного інструктора впоратися з жорсткими умовами берегового тренування посадки на авіаносець або торкання палуби авіаносця. Літаки мають бути спеціально спроектовані та побудовані так, щоб витримувати стрес реальних та імітованих посадок на авіаносець. Але якщо вже впроваджене програмне забезпечення для управління польотом значно поліпшило характеристики льотчиків під час посадки на авіаносець, чи потрібні такі жорсткі вимоги до тренувальних посадок, чи це застаріла практика? Кожен день, коли ВМС відкладають рішення про вибір нової навчальної платформи, призводить до погіршення стану парку T-45C.

Можливості для більш швидкого навчання

У 1944 році Японія мала літаки, але не мала компетентних льотчиків, щоб ефективно керувати ними, і вдалася до допомоги камікадзе. Хто більше зацікавлений у підготовці – дрібка виняткових льотчиків, як в імператорській Японії, чи оператори інтуїтивних систем озброєння? Флот визнає, що у нього є проблеми з підготовкою льотчиків, і шукає рішення, але поки що вони надто повільні та їх надто мало. Оперативні підрозділи відчувають хронічну нестачу досвідчених льотчиків, а льотчики, які проходять навчання, мають справу із тривалим очікуванням. Автоматизація готова перейняти на себе дедалі більше функцій з пілотування літаків, включно з функціями, які раніше вважалися занадто складними, наприклад, ведення доґфайтів. Компанія Heron Systems, яка тепер входить до складу Shield AI, розробила алгоритм ведення доґфайта, який переміг людину-льотчика винищувача з рахунком 5:0 на змаганнях, і тепер активно літає у складі Hivemind. У міру того як алгоритми стають дедалі розумнішими і беруть на себе дедалі більше завдань у літаку, як-от відновлення орієнтації в Rafale, системи автопосадки в бізнес-літаку Cirrus або ведення доґфайтів у платформі майбутнього, з'являться можливості для скорочення програм навчання та навчальних планів. Створення нових програм підготовки на БПЛА у ВМС і Корпусі морської піхоти надає унікальну можливість оцінити вимоги до навчання на предмет їхнього скорочення, особливо в міру того, як алгоритми продовжують забирати все більшу частину "пілотування" у льотчиків-людей. В авіації зниження когнітивного навантаження під час керування літаком дає змогу льотчикам – як тим, хто перебуває в літаку, так і віддаленим, – зосередитися на корисному навантаженні та поставленому завданні.

ВМС США не можуть собі дозволити час на ностальгію в аналізі застарілих програм
Фото: Alamy

Військово-морський флот і Корпус морської піхоти мають рацію в тому, що їм необхідно провести ретельну перевірку і переконатися в обґрунтованості різкої відмови від застарілих рекомендацій з навчання, що не є необґрунтованим. Однак вони не можуть дозволити собі витрачати час на ностальгію, адже зараз саме час боротися із затягнутістю навчання. Відомства повинні використовувати можливості для раціоналізації підготовки льотчиків і припинити навчання непотрібних або надлишкових навичок. Опора на автоматизацію для скорочення вимог до підготовки, таких як кваліфікація на авіаносець, є однією з найкращих можливостей. Якщо відомства не зможуть цього зробити, Сполучені Штати ризикують наразитися на нестачу льотчиків у мирний час або кризу у воєнний час.

Про авторів

Тревор "Місіс" Філліпс-Левін – авіатор ВМС США та інструктор спільного контролера термінальної атаки в спеціальних операціях. Нині він служить офіцером відділу спільної ближньої повітряної підтримки в Центрі розвитку бойових дій військово-морської авіації, де опікується питаннями застосування і тактики використання безпілотних систем. Філліпс-Левін є стипендіатом Центру освіти в галузі нерозповсюдження, космічної та ядерної політики і здобуває ступінь магістра в галузі системного аналізу у Військово-морській аспірантурі.

Вокер Д. Міллз – офіцер піхоти Корпусу морської піхоти, наразі проходить підготовку до польотів на безпілотному літальному апараті MQ-9 Reaper. Він є автором численних статей для таких видань, як War on the Rocks, USNI Proceedings і Marine Corps Gazette.

Теги за темою
Японияавиация
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Названо ймовірну дату похорон Папи Франциска
ГЛАВКОМ NET
2025-04-22T01:57:50Z
У Defence Express розповіли, які можливості нового ворожого наземного дрона "Вольчанін"
24tv
2025-04-22T01:42:04Z
Губили взуття, вода плескала у всі боки і гучні крики: як українці відсвяткували поливаний понеділок
Telegraf
2025-04-22T01:30:01Z
«Контракт 18-24»: на які спеціальності беруть бійців
ZN UA
2025-04-22T01:04:41Z
Пенсія в не менше 9 тисяч. Якими мають бути стаж та зарплата у 60-річного
Telegraf
2025-04-22T00:21:32Z
Геополітичний зсув: Алжир міняє Росію на Китай у військово-морській сфері
Хвиля
2025-04-21T23:45:15Z
Скільки українців перебуває у російському полоні, або зникли безвісти: названо дуже сумну цифру
Telegraf
2025-04-21T23:42:35Z
Українські імена,які Росія вкрала та привласнила собі - Богдан, Леся
Telegraf
2025-04-21T23:33:04Z
Світлий вівторок після Великодня: 5 заборон, які вбережуть від бід і хвороб
GlavRed
2025-04-21T23:27:02Z
Китайські науковці випробували неядерну водневу бомбу
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T19:57:49Z
IT-коаліція передала Україні обладнання на майже €2 млн
InternetUA
2025-04-22T02:01:18Z
США на переговорах у Лондоні представлятимуть Рубіо, Віткофф та Келлог - Bloomberg
УкраинФорм
2025-04-22T02:00:49Z
Євросоюз може піти на поступки США щодо газу: що відомо
Хвиля
2025-04-22T01:18:36Z
Росія може завдати нового удару по Чорнобильській АЕС: названо головну умову
GlavRed
2025-04-22T01:03:12Z
Рейтинг схвалення Трампа падає: американці занепокоєні його жагою влади — опитування Reuters/Ipsos
ZN UA
2025-04-22T00:46:51Z
"Путін розглядає сценарій завершення "СВО": коли це можливо
24tv
2025-04-22T00:42:17Z
Путін підтвердив, що РФ била по цивільних об’єктах у Сумах та Кривому Розі
ГЛАВКОМ NET
2025-04-22T00:30:47Z
Чому президент США Дональд Трамп і віцепрезидент Джей Ді Венс не їдуть до України? — пояснює The Hill
ZN UA
2025-04-22T00:21:41Z
Загальна післяопераційна летальність у харківському госпіталі становить 0,1% - начальник медзакладу
УкраинФорм
2025-04-22T00:28:12Z
Алое проти зморшок: лікарі радять використовувати гель із листя
Gazeta UA
2025-04-21T23:57:58Z
На будь-який смак: що робити з білками, які залишилися після випікання пасок
24tv
2025-04-21T21:00:41Z
Помідори виростуть вдвічі більшими: додайте в ґрунт одне добриво
24tv
2025-04-21T19:27:29Z
Які помилки під час прийому ліків здатні звести нанівець усе лікування
Gazeta UA
2025-04-21T19:24:41Z
Користь для мозку і контроль ваги: 9 переваг волоських горіхів
GlavRed
2025-04-21T18:27:53Z
Поширені комбінації харчових добавок можуть підвищувати ризик діабету 2 типу
24tv
2025-04-21T18:03:23Z
Тест на IQ: тільки 5% геніїв можуть знайти фальшивого лікаря за 5 секунд
GlavRed
2025-04-21T16:27:57Z
Названо ідеальну довжину для денного сну: це менше, ніж ви думали
24tv
2025-04-21T16:03:04Z
Анна Саліванчук в короткій сукні посвітила довгими ногами на тлі графіті
Gazeta UA
2025-04-22T01:15:24Z
59-річна Елізабет Херлі натякнула на роман із відомим співаком
GlavRed
2025-04-21T23:27:06Z
"Мені не соромно": Slavia зізналася, з ким з українського шоу-бізу готова "сісти за стіл"
GlavRed
2025-04-21T20:27:34Z
"Ми вирішили": Юлія Саніна розповіла, куди вона зникла разом із чоловіком
GlavRed
2025-04-21T20:27:02Z
Ви маєте це знати: яка стрижка підійде під ваш тип волосся
24tv
2025-04-21T20:03:36Z
"Пропагує українство": Таїсія Повалій остаточно залишилася без нічого
GlavRed
2025-04-21T19:27:42Z
Зрадниця Лорак зробила заяву після новини про нове кохання її чоловіка
GlavRed
2025-04-21T19:27:21Z
Могилевська показала, як із доньками готувалася до Великодня: зворушливе відео
ГЛАВКОМ NET
2025-04-21T18:45:08Z
Крістен Стюарт та Ділан Мейєр одружилися у Лос-Анджелесі
360ua.news
2025-04-21T18:36:57Z
Паралізував життя міста: в Улан-Уде один гризун став причиною зникнення світла
Фокус
2025-04-22T01:57:48Z
Росіяни пошкодили в Одесі житло та навчальний заклад: є постраждалі
Telegraf
2025-04-21T23:45:16Z
Ворог поцілив по житловій забудові: в Одесі показали наслідки атаки дронів
УкраинФорм
2025-04-21T23:39:01Z
На Київщині припинено підпільне виробництво алкогольних виробів
Украина Криминальная
2025-04-21T23:33:43Z
В Одесі внаслідок російської атаки є постраждалі
ГЛАВКОМ NET
2025-04-21T23:24:31Z
У Харкові оголосили підозру чоловіку, який за $11 тисяч допомагав ухилянтам
УкраинФорм
2025-04-21T23:21:47Z
Атака дронів на Одесу: пошкоджені будинки, цивільна інфраструктура та навчальний заклад
УкраинФорм
2025-04-21T22:27:01Z
Пошкоджено багато квартир: росіяни поцілили по густонаселеному району Одеси – фото наслідків
24tv
2025-04-21T22:15:47Z
У ДТП на Львівщині загинули троє чоловіків
Факти ICTV
2025-04-21T21:09:29Z
Благодійники передали ДСНС на Черкащині дрон для підводного розмінування
УкраинФорм
2025-04-22T01:54:02Z
Росіяни хаотично перекидають ППО і техніку в Криму ‒ АТЕШ
ZN UA
2025-04-22T00:03:56Z
Громада з Луганщини передала нацгвардійцям на фронт техніки на ₴5 мільйонів
УкраинФорм
2025-04-21T22:57:19Z
Йшли закріплятися, але не вийшло: бійці НГУ взяли у полон російських піхотинців
24tv
2025-04-21T22:45:11Z
У Музею історії Києва нова втрата - помер заступник гендиректорки Ігор Селецький
ZN UA
2025-04-21T22:40:01Z
У Києві оголосили повітряну тривогу, в області лунають вибухи - столичний регіон атакують "шахеди"
ZN UA
2025-04-21T22:16:46Z
"Бачив вибухи з вікна": грузинський боєць UFC опинився в Одесі під час російського обстрілу
ZN UA
2025-04-21T22:13:38Z
«Білі янголи» вивезли ще дев’ятьох людей з Лиманської громади
УкраинФорм
2025-04-21T22:09:18Z
Росіяни обстріляли Харківщину: є загиблі і постраждалі
Gazeta UA
2025-04-21T22:01:16Z
Чому не можна казати Саша, Юра, Діма: як правильно називати людей з такими іменами
GlavRed
2025-04-22T01:48:19Z
Місячний гороскоп на 22 квітня: що не можна робити у цей день
GlavRed
2025-04-22T01:24:23Z
Взуття більше не буде тиснути: як правильно виміряти розмір ноги
GlavRed
2025-04-22T00:36:43Z
Не в той час народились: яка епоха підходить кожному знаку зодіаку
Gazeta UA
2025-04-21T21:39:53Z
Буряк зійде вже на другий день: експерт сказав, у чому замочити насіння овоча
GlavRed
2025-04-21T21:28:39Z
Дешево, практично та неймовірно смачно: рецепт "тієї самої" запіканки з локшиною і сиром
24tv
2025-04-21T19:30:23Z
Рослини вам подякують: ось що потрібно підживити попелом вже зараз
24tv
2025-04-21T19:24:49Z
Жити з одним чи з кількома: вся суть моногамії та немоногамії у простих словах
24tv
2025-04-21T18:48:11Z
Фінансовий прогноз за місяцем народження: коли народжуються справжні мільйонери
GlavRed
2025-04-21T17:27:31Z
У "Шахтарі" повідомили про переговори щодо трансферу футболіста збірної України
ZN UA
2025-04-21T22:37:53Z
Колишній чемпіон світу назвав слабке місце Усика у реванші з Дюбуа
ZN UA
2025-04-21T21:46:29Z
Брентфорд готовий поборотися з Наполі за Судакова — GMS
Football.ua
2025-04-21T21:34:57Z
Бетіс із голом Антоні впевнено переграв Жирону з Циганковим
Football.ua
2025-04-21T21:04:50Z
Циганков провалив черговий матч за кризову Жирону: команда стрімко наближається до зони вильоту
24tv
2025-04-21T21:03:34Z
Манчестер Юнайтед очолює перегони за Куньєю — Романо
Football.ua
2025-04-21T20:31:07Z
Лідс та Бернлі оформили повернення в АПЛ після нетривалої паузи: хто претендує на третю путівку
24tv
2025-04-21T20:03:05Z
Мілан націлився на ще одного форварда — ЗМІ
Football.ua
2025-04-21T20:01:02Z
Барселона хоче викласти 40 мільйонів за форварда, який став вигнанцем у Манчестер Юнайтед
24tv
2025-04-21T19:24:41Z
Подорожчання молочних продуктів у Харкові: ціни поповзли вгору, що здорожчало найбільше
Политека
2025-04-22T02:00:14Z
Росія й далі використовує Керченський порт для експорту скрапленого газу та українського зерна - ЗМІ
УкраинФорм
2025-04-22T01:30:13Z
В Нафтогазі розповіли, скільки видобутку газу втратили через російські атаки
Gazeta UA
2025-04-21T23:09:33Z
Аеропорт у Стамбулі став першим у Європі з одночасним використанням трьох злітних смуг
УкраинФорм
2025-04-21T23:03:24Z
В ЄС порушили справи проти X, Meta, TikTok - фон дер Ляєн
InternetUA
2025-04-21T23:01:22Z
Митна політика «фінансового генія» Трампа та його тиск на ФРС призвели до чергового обвалу на фондових ринках
Украина Криминальная
2025-04-21T21:57:32Z
Державний оператор тилу розширив функціонал системи DOT-Chain
УкраинФорм
2025-04-21T21:55:57Z
На ринку нафту зафіксували стрімкий обвал
24tv
2025-04-21T21:39:50Z
Нафтогаз залучив мільярди євро: на що підуть кошти
Хвиля
2025-04-21T20:36:40Z
Grok тепер "бачить" через камеру iPhone — що може нова функція
InternetUA
2025-04-22T01:04:14Z
Що першим побачили на картинці: тест, який розкаже більше, ніж психолог
GlavRed
2025-04-22T00:25:49Z
У Норвегії тане популярний льодовик: науковці запропонували оригінальне рішення
ГЛАВКОМ NET
2025-04-21T23:00:00Z
Японія погодилась передавати Україні супутникові знімки
ГЛАВКОМ NET
2025-04-21T22:36:54Z
США випробовують конкурента нейроімпланта Neuralink: у чому його особливість
InternetUA
2025-04-21T20:43:33Z
Вдруге за тиждень: популярний стримінговий сервіс знову зазнав масштабного збою
Фокус
2025-04-21T20:00:26Z
Українські айтівці опинилися під прицілом хакерів
InternetUA
2025-04-21T18:46:39Z
Час ще є: коли і де дивитися метеоритний потік Лірид
Telegraf
2025-04-21T18:45:20Z
Кіберполіція попереджає про шахрайства: фішингові посилання
Украина Криминальная
2025-04-21T18:00:25Z
Ніссан Скайлайн мріє стати вантажівкою для бездоріжжя та драг-рейсером
Топ Жир
2025-04-22T01:30:48Z
Stellantis відкликає 50 000 автомобілів Alfa Romeo, Dodge та Maserati
Топ Жир
2025-04-22T00:45:51Z
Чоловіка звинувачили після того, як він похвалився крадіжкою шин на селфі
Топ Жир
2025-04-22T00:00:48Z
Електромобіль KIA EV6 2025 демонструє, що оновлення не є дешевими
Топ Жир
2025-04-21T23:30:06Z
Мріяли про Вайпер і Корвет, але лише одне місце для паркування?
Топ Жир
2025-04-21T22:45:55Z
Buick представив новий підбренд Electra
Топ Жир
2025-04-21T22:00:45Z
Тарифи Трампа підвищують середню рекламну ціну на нові автомобілі понад 50 тисяч доларів знову
Топ Жир
2025-04-21T21:15:06Z
Нове гібридне покоління від Hyundai: збільшення паливної ефективності на 45%
Топ Жир
2025-04-21T20:45:55Z
Концепт седана від Buick на рівні з S-Class за розміром
Топ Жир
2025-04-21T20:15:35Z