Українська промислова компанія "Інтерпайп" через блокаду польсько-українського кордону в листопаді поточного року сумарно недоотримала або додатково витратила $1,2 млн.
Про це повідомив директор із забезпечення закупівель і логістики групи Олексій Яновський агентству "Інтерфакс-Україна".
"В умовах блокади чорноморських портів основними видами транспорту для доставки клієнту продукції "Інтерпайпу" у 2023 році є автомобільний і водний, на які припадає загалом 79% відвантаженої продукції. При цьому автомобільні перевезення до європейських клієнтів є дуже важливими для нашої компанії, оскільки за підсумками дев'яти місяців на їхню частку припадало 38% від усієї відвантаженої продукції", – зазначив Яновський.
За його словами, автомобілі з продукцією компанії активно перетинали польсько-український кордон через пункти пропуску "Ягодин - Дорогуськ", "Краківець - Корчова", "Рава-Руська - Гребенне", проте з 6 листопада їх було заблоковано.
"Це призвело до того, що "Інтерпайп" не доставив уже виготовлену продукцію європейським клієнтам, також частину замовлень було перенесено з листопада на грудень. Це наші прямі збитки в листопаді від страйку", – зауважив директор компанії.
Він також повідомив, що, крім цього, є й непрямі збитки. Зокрема, щоб уникнути заблокованих пунктів пропуску, потік авто було переспрямовано на інші вільні переходи в Словаччині та Румунії. Збільшення транспортного плеча призвело до зростання вартості транспортування продукції.
Крім того, зросло навантаження на словацькі й румунські переходи, через що там утворилися черги й збільшилися простої авто.
"Наші клієнти також готуються до виставлення претензій і скасування вже укладених угод. При цьому "Інтерпайп" купував низку товарів за імпортом, який також не може перетнути кордон через блокаду. Отже, ми залишилися без потрібного імпорту, а європейські продавці цих товарів – без продажів в Україну", – наголосив Яновський.