Про це передає власний кореспондент Укрінформу.
«"Коридори солідарності" є одним з елементів тривалої підтримки України, тож ми хочемо гарантувати їх належне функціонування та не можемо допустити, щоб напружена ситуація зберігалась настільки тривалий час», - заявив державний секретар Іспанії у справах Європейського Союзу Паскуаль Наварро Ріос.
За його словами, було досягнуто домовленості з польським та словацьким урядом щодо пошуку найкращого рішення для послаблення напруженості на кордоні. «Працює також спільний комітет, де український уряд та Європейська комісія розглядають ці проблеми», - уточнив іспанський політик.
Депутат Європарламнту з Литви Андрюс Кубілюс висловив думку, що будь-яка блокада прикордонних доріг і смуг солідарності з Україною є абсолютно неприйнятною та слугує лише інтересам Кремля. Україна не може бути заблокованою з двох боків: з боку Росії та з боку деяких країн-членів ЄС. «60-кілометрова черга з 2100 вантажівок - це не те, що ви чи Польща маєте надати Україні як символ нашої солідарності», - наголосив він.
Разом з кількома іншими депутатами Кубілюс закликав польську та словацьку сторони негайно зняти блокаду.
Водночас його польський колега Козьма Злотовський заявив, що перевізники з Польщі, Словаччини та Угорщини скаржаться на «дискримінацію з боку української влади». Вони підозрюють, що йдеться про недобросовісну конкуренцію з українського боку, тому очікують, що Європейська комісія розгляне скаргу перевізників та проведе необхідний аналіз.
«Якщо нам потрібно більше контролю, то давайте це зробимо. Ми повинні поважати наші компанії, і якщо ми не будемо поважати наші власні компанії, Україна також не буде цього робити», - сказав польський депутат.
Його словацька колега Катаріна Рот Неведєлова закликала зберігати спокій та заявила, що через блокаду з боку Польщі на Словаччину та її громадян чиниться великий тиск, оскільки між Україною і Словаччиною є лише один пункт перетину кордону для вантажівок. Вона запевнила, що відвідає словацький страйк особисто та поінформує Європарламент про те, що там відбувається.
За словами єврокомісара з питань рівності Хелени Даллі, Єврокомісія перебуває в постійному контакті зі словацькою, угорською та польською владою.
«Ми попросили ці три країни скасувати свої односторонні заборони. Нашим пріоритетом зараз є конструктивна робота з усіма сторонами, щоб забезпечити виконання плану дій»,- сказала вона.
Єврокомісія також обіцяє посилити контроль, аби українські зернові не залишались в країнах, «у яких вони не потрібні». Саме цю проблему називають однією з причин блокади прикордонних пунктів. Натомість «сприяти транзиту цих зернових до країн-членів ЄС, які залежать від них, зокрема, до Іспанії» Комісія також уважно стежить за іншим імпортом з України, зокрема постачанням цукру, м'яса птиці та яєць, рівень якого різко зріс.
Водночас "коридори солідарності", за словами іспанського держсекретаря Ріоса, "будуть існувати доти, доки триватиме російське вторгнення і стрілятимуть гармати».
Як повідомлялося, у травні 2022 року ЄС започаткував "коридори солідарності" на кордонах з Україною, які дали змогу Києву продовжувати зерновий експорт на світовий ринок в умовах блокування Росією українських чорноморських портів.
6 листопада польські перевізники розпочали блокаду руху вантажівок біля трьох найбільших пунктів пропуску на кордоні з Україною. Згодом четвертий пункт заблокували польські аграрії. На початку грудня блокували кордон перевізники Словаччини.
11 грудня польські страйкарі розблокували найбільший пункт пропуску вантажівок на кордоні з Україною "Ягодин – Дорогуськ".