MY.UAНовини
Велике інтерв’ю із Сергієм Гальонкіним: про перші українські ігрові студії, піратські війни та огляди ігор в Playboy. Частина 1
Велике інтерв’ю із Сергієм Гальонкіним: про перші українські ігрові студії, піратські війни та огляди ігор в Playboy. Частина 1

Велике інтерв’ю із Сергієм Гальонкіним: про перші українські ігрові студії, піратські війни та огляди ігор в Playboy. Частина 1

Сергій Гальонкін пройшов довгий шлях від головного редактора українського журналу про відеоігри Gameplay до керівних позицій в одній з найбільших ігрових компаній світу. Ми поговорили з Сергієм про стан ігрової індустрії в Україні з початку її незалежності й до сьогодні. В першій частині нашого великого інтерв’ю згадаємо про перші українські ігрові студії, як люди вчилися програмувати на початку 90-х, про піратство та проблеми створення українського видавця відеоігор.

Ви неодноразово розповідали, що вже в дитинстві почали робити перші ігри, як це було?

Батьки купили мені програмований калькулятор MK52 (прим. ред. — Електроніка МК-52) на якому можна було робити прості, коротенькі програмки. Він був для інженерів, щоб робили легші обчислення. Але якщо на чомусь можна програмувати, то люди на тому роблять ігри. Були книжки та журнали, де було написано, як це працює. Так я почав робити ігри. 

Потім у товариша з’явився ZX Spectrum і мені теж захотілося. Грошей не було купити звичайний ZX Spectrum, то ми придбали його по запчастинах. Я займався в гуртку електроніки, тож я сам його спаяв.

Це який рік був десь приблизно, початок 90-х?! Звідки можна було навчитися програмувати? 

Вакансії

Журналіст, автор історій про IT, бізнес та людей в MC.today MC.today

Customer Support Manager (Advanced English level) YozmaTech, Віддалено, з/п 1500

Linkbuilder Computools, Віддалено

DevOps Engineer DataForest

Це десь 1986-1987. Книжки були самвидав. У Луганську, де я жив, був такий ринок, Балка, він був у лісі. Треба було їхати автобусом на інший край міста, потім йти у ліс, і десь там за посадкою був такий маленький ринок. Тут люди прямо на землі продавали всякі речі для радіоелектроніки та комп’ютерів. Також були ігри для ZX Spectrum, ксерокопії книжок з програмування й таке інше. Працював він неділями і саме там я купував запчастини для ZX Spectrum.

І так було декілька років, аж поки його не перенесли. Це був дуже цікавий експіріенс. Коли я був на тому ринку, приїхала міліція, усіх взяли, посадили у ці бусики, і не заарештували, а повезли на нове місце. Сказали, що тепер ринок буде тут, а не у лісі десь.

Новим місцем був стадіон біля школи, що для мене було дуже зручно. Це також було на іншому краю міста, але та школа була поруч з басейном куди я ходив щонеділі. Для мене було дуже зручно. Після басейну я йшов купувати щось для ZX Spectrum або спілкуватися. Це було таке місце, де люди просто зустрічалися та обговорювали електроніку. 

Уявляю, як би зараз Петрівку перевезли десь ближче до Хрещатика, щоб людям було простіше піратку купувати. І книжки.

Так, а така ситуація була, що це справді було у лісі. Як я розумію може когось там вбили або викрали, і тому міліція зайнялася цим питанням. Бо всі знали, що ринок знаходиться там, але ж це був ще радянський союз, але вже не такий, який був раніше. Не такий потужний. Хтось вирішив, що хай буде інша локація.

Отже, першу ваша гра була переробленням з ZX Spectrum?

Я не можу сказати, що це моя перша гра. Коли в мене з’явився Spectrum, я почав програмувати на ньому. Перше, що я зробив, це Ayforia Kingdom (1990) на BASIC. Це дуже примітивна гра. Є один ресурс і ти вирішуєш, що люди робитимуть. І є рандомні івенти які трапляються кожен рік. Це все — дуже примітивна штука.

Я на той час вже знав складніші мови за Basic, але Spectrum мав Basic та Assembler. Тож я почав з Basic та перейшов на Assembler. 

Тобто це все було вивчено з цих книжок куплених в лісі, так виходить?

Basic, Pascal так. C++ також вчив з книжок, бо тоді я вже розумів C. Я вивчав C сам та в школі. Як я пам’ятаю Петро Кузнєцов навчав нас С, хоча ще були Паскаль та Бейсік. Паскаль на той час я вже знав, але я більше полюбляв С.

У мене було два вчителі інформатики. Ігор Хмелівцов був колись вчителем історії, але потім його, як-то кажуть, захедхантили в нашу школу. Директор Дмитро Табачник збирав кращих спеціалістів з усього міста, щоб працювали в школі. Ігор Хмелівцов був сліпий тож йому допомагала дружина Еліна. Він дуже талановита людина, і як викладач він просто чудовий.

А іншою людиною, яка допомагала це все вивчати, був Петро Кузнєцов. Він був колись психологом, але потім почав цікавитися програмуванням. Він програмував навіть щось для радянської космічної програми. В нього було дуже багато всіляких цікавих девайсів вдома.

Я не знаю, як він погодився. Мені здається його Табачник та Хмелівцов вдвох вмовляли, що б той вів кружок програмування у школі. На перший кружок прийшло дуже багато дітей, бо всі хотіли програмувати, це ж було цікаво. На першому уроці він розповідав про основи. На другий урок знову прийшло багато дітей. Я так розумію, що він був трохи інтроверт, то йому це було не дуже зручно, тож почав розмовляти про серйозні речі. Про сортування та про інші речі advanced-рівня. І на третій кружок вже прийшло десь сім людей, або щось так, і всі вони залишилися поки тривав цей кружок, десь 2-3 роки. Усі вони пішли програмувати. 

Дехто почав робити ігри, дехто програмував у інших конторах, але деякі з них працювали з Кузнєцовим. Потім він з друзями зробили свою компанію, яка робила ігри. Meridian’93.

Admiral Sea Battles. Перша гра студії Meridian’93

Якраз про неї я теж хотів запитати. Це ж, принаймні офіційно, перша українська студія розробки відеоігор?

Мені здається, вони були не перші. У них була гра про піратів (Admiral Sea Battles), після того, як вона стала успішною, вони переїхали в Австралію майже усі. Окрім декількох людей. Петро Кузнєцов не поїхав. І зараз мені здається, що після Петра його син займався Meridian’93 майже до війни (Мається на увазі початок війни у 2014 році). Але потім, звичайно, Луганський геймдев закрився.

Meridian’93 був заснований в 1993 році. А взагалі індустрія в Україні була хоч якась до цього часу?

Індустрії як такової не було, але дуже багато людей робили ігри. Був же такий Kings Bounty 2 (розроблений Сергієм Прокоф’євим) і були інші люди, які робили ігри. Це було навіть у 80-ті роки. Люди працювали й робили щось. Майже всі ці ігри зникли, але там було дуже багато проєктів для ZX Spectrum та для радянських комп’ютерів, назву яких не пам’ятаю. Це не був бізнес, люди все робили як ентузіасти. 

Вони намагалися щось продавати, були спроби робити якусь комерцію, але грошей у людей не було, інфраструктури не було, то ж це було так більш аматорське.

З Meridian’93 було дуже цікаво, бо вони ж відкривалися на гроші ковбасного місцевого магната. Смірнова, мені здається.

І вони були більш професійні. Працювали з німцями та робили щось по контракту. Їх перша гра була успішною, якою може бути успішна гра з України в 90-ті роки. І на той час багато компаній намагалися щось таке зробити. Найбільш відома Action Forms, вони зробили свій Chasm: The Rift.

На той час Chasm: The Rift, на мою думку, був революційний проєкт, але їм не дуже пощастило з видавцем на заході.

Проєкт затримали й потім він вже вийшов не тоді, коли він мав вийти. Мені здається, їх видавав GT Interactive або хтось такий, хто був майже мертвий. Вони не доклали тих зусиль, яких мали докласти для такого проєкту.

У 2022 році ремастер Chasm: The Rift робила російська студія General Arcade, видала польська компанія з російським корінням SNEG

Тобто виходить, що саме індустрія в Україні з’явилась з Meridian’93? Вони й працювали на захід, і це вже була повноцінна компанія?

Індустрія, це коли в тебе є декілька компаній.

Але ж були вже Action Forms, в 95-му з’явилися GSC Game World, які пізніше зробили Козаків.

Григорович, коли він намагався знайти видавця для Козаків коли ще Козаки були Warcraft 2000, то їздив на Uleon — ігрову виставку, якої вже немає. Там був Олександр Птиця, з Gameplay і Домашнього ПК, який йому допомагав з видавцями, в тому числі як перекладач. 

Вони ходили до Blizzard, ті сказали, що їм дуже цікаво, але вони не можуть це видавати, бо це проблеми з копірайтом та таке інше. І тоді ж вони (GSC) вирішили, що будуть робити те саме, але про козаків. І зробили Козаків.

Я пам’ятаю, принаймні як історія каже, Blizzard могли б дозволити Warcraft 2000, але тільки якщо GSC будете працювати як частина Blizzard. Щоб це все перетворилося в повноцінний Warcraft.

Я не знаю деталей, це треба питати у Григоровича. Я знаю, що тоді Blizzard намагалися якось розширювати компанію. Вони ж придбали розробника Diablo і вони намагалися працювати з компаніями у санкт-петербурзі, тоді ще ленінград, що б зробити Warcraft Adventures. 

Як тоді було заведено, ленінградська компанія працювала на якомусь режимному заводі. І щоб люди з Blizzard могли туди потрапити, вони мали прикидатися, що вони не іноземці. І мені здається, що після цього вони не дуже хотіли працювати з країнами з колишнього срср.

Тепер до ДПК і Gameplay. Чому взагалі ви вирішили створювати окремий журнал про відеоігри? Просто з’явився попит на ринку? Чи гроші зайві у видавництва?

Я б не казав, що був попит. Просто хотілося, а Сергій Арабаджи (власник ITC Publishing) казав, що ринку немає. І ринку, насправді і не було. Бо ринок – це ж не тільки читачі, ринок – це рекламодавці.

І на той час навіть для ДПК було не дуже легко знаходити достатньо рекламодавців. Якщо казати про відношення реклами до контенту ДПК був на грані. В нього було стільки, скільки можна реклами, не менше. Якби було трохи менше, то вже були б проблеми з грошима.

У Gameplay завжди були проблеми з цим. В журнал було дуже важко знаходити рекламу, бо локальних видавництв не було. Були російські компанії, які давали рекламу у російських журналах. Порівняно з вартістю реклами у російських журналах, реклама в Gameplay коштувала, до речі, багато. Російські журнали мали іншу бізнес-модель, більшу частину грошей вони брали з продажу, тож журнали були дуже дорогі. Їх журнал з трьома DVD, 230 сторінок, повноцінний альманах. Gameplay був більш традиційний, європейський, 120-140 сторінок на гарному папері.

Бізнес-ідея була, що Gameplay має бути не дуже дорогий і заробляти на рекламі.

Це був такий ІТ бізнес-план. Майже всі видання так працювали. Вони були не дуже дорогі, а відбивалися з рахунок реклами. Ще треба пам’ятати, що в ті роки Україна була не дуже багата. Вона і зараз не дуже багата, але на той час, особливо порівняно з іншими пострадянськими країнами люди були не дуже заможними. Тож наш бізнес-план якось працював. Gameplay не був прибутковий, але він був у нуль.

Чи журнал нормально тримався?

Так, в нього був позитивний тренд, облік йшов вгору, бо більше людей його стали купувати, більше людей стали цікавитися іграми. Мені здається, що якби вдалося протриматися… ні, не так. В той час вже Інтернет з’явився і настала криза. Якби ми почали декілька років раніше переходити в онлайн, може було б трохи краще. Я вже тоді пішов за ІТС, але це складна проблема. Як фізичне видання, ти можеш заробляти щось з продажу тиражу, а от заробляти з прямих продажів людям в інтернеті було складно, бо в інтернеті ніхто нічого купити не міг. Онлайнові платежі ще не були такими розповсюдженими як зараз. 

Що до оглядів. Я чув багато разів думку, що видавцям вигідніше давати гру на огляд чи рекламу в журнали типу Playboy, Maxim, Men’s Health. Ігрові журнали, а зараз блогери та сайти, й так більш-менш напишуть про гру, їм нікуди діватися. Вигідніше вливати кошти в аудиторію, яка ще не залучена до ігор. Це так? 

У той час була така думка. Люди намагалися робити щось з Плейбоєм, з Максимом, але воно не дуже працює, бо люди купують Плейбой та Максим не для того, щоб читати про ігри. І навіть якщо вони там побачать щось, то на той час це було 200-300 знаків про гру, тож вони все одно нічого не будуть знати про цю гру. Мені здається, що це був такий експеримент, який не дуже добре спрацював. 

Я читав про God of War, Shadow of the Colossus й мені відкрився новий чарівний світ консольних ігор з думками: “Чому не на ПК?”. Чому ви вирішили писати саме про консолі, хоча консольних гравців у нас не те що б багато було?

Є загальна аудиторія, і є аудиторія, яка купує ігрові журнали. Другі також читають ігрові сайти. Вона зазвичай трохи більш обізнані та мають доступ до ігрових консолей. Тобто людина, яка грає цілковито на ПК, скоріше за все не купуватиме журнали. До того ж російські журнали були тільки про ПК, тож конкуренція була дуже велика, навіть при тому, що вони були дорожчі.

ІТС завжди робили видання для ентузіастів, тому Gameplay також був для аудиторії, яка трохи обізнаніша. А якщо це не так, то вона читає, дізнається щось нове і стає більш обізнана. Це ж комунікація також. Є ентузіасти, і ось ми були орієнтовані на саме таких читачів.

Що читали найбільше, були якісь метрики?

Якийсь відгук ми могли почути тільки коли спілкувалися з людьми. Найбільше, мені здається, читали стандартні матеріали: прев’ю, ревю, потім вже спеціальні матеріали та інтерв’ю. Інтерв’ю люди не дуже полюбляли, але нам здавалось, що треба робити хоча б одне інтерв’ю на місяць, бо це розширює світогляд. І так само з новинами.

Новини — це була дуже дурна ідея для видання, яке виходить раз на місяць.

Але там було декілька сторінок для цього, бо треба такий кетчап: “Що я можу пропустити?!”.

І так само з рев’ю. У Gameplay’s огляди були дуже короткі. Ми не дуже багато часу на них витрачали, бо ми розуміли, що на той час, коли вийде рев’ю, більшість людей з нашої аудиторії вже грають у цю гру. Тобто ми маємо це робити, але це не було головне. Прев’ю ми приділяли більше часу та більше простору.

Також в рамках Gameplay ви робили Територію ігор. Розкажіть про це. 

Так, це був сумісний проєкт з компанією, яка робила конференції. ITC співпрацював з ними, Домашній ПК допомагав одній частині виставці, Dfoto допомагав іншій, а ми, Gameplay, теж хочемо якось допомагати. То вони вирішили з нами робити Територію ігор, яка була частиною тієї виставки. 

Я думав, що це була окрема виставка суто про ігри. А виявляється, там були різні теми? 

Територія ігор була суто про ігри. Але важко говорити про “суто про ігри” в Україні у 2000-х роках, коли локальні компанії не мали грошей, щоб там виставлятися. Якщо там хтось виставлявся, то це було дуже дешево і більше рекрутинг, ніж промокампанія ігор. І виставлялися там, зазвичай, компанії, які виробляли залізо для ігор. Була основна вистава про комп’ютери на якій дуже важко виділитися, бо там в тебе і корпоративні комп’ютери, і лептопи, і таке інше. І була Територія ігор, де люди продавали джойстики, графічні карти й таке інше. 

Ми робили стенд, де можна було пограти в щось, були турніри. Звичайна ігрова виставка.

Ми намагалися залучити західні видавництва, але це було дуже складно, бо не було ринку. 

Я пам’ятаю, що PlayStation 3 офіційно ввозили та от вони робили заходи в тій же Арені. Ви якось співпрацювали? 

В Арені деякі заходи я робив разом з ними. Games Day одна з них. PlayStation навіть привозили свої демостенди, щоб люди могли грати в ігри, які ще не вийшли. Це було дуже цікаво. Щось інше вони теж робили, але я не мав ніякого відношення до того.

Після Gameplay ти перейшов в ритейл і це був ліцензійний ритейл само собою. Яким був його стан тоді? Це ж 2008 рік приблизно.

Ритейл був таким собі. В тебе були магазини, які продавали поруч піратські ігри та легальні ігри, що було проблемою для нас. Ми намагалися якось виділитися, бо піратські ігри, вони ж дуже швидкі, їм не треба було платити мито. Вони випускали ігри швидше. Ми працювали з локальними компаніями: Ельдорадо, Ашан, Empic.

Empic — польська мережа. Мені здається, що вони вже закрилися в Україні. Але з ним було дуже приємно працювати, бо Емпік була єдиною торговою мережею, яка не торгувала піраткою на той час. Усі інші якось приторговували нею.

Ми тоді ще намагалися врегулювати це з владою. Я брав участь у деяких зустрічах з владою, бо тоді США дуже тиснули на Україну, щоб зробити щось з піратством.

Ти приходиш на цю зустріч, а там людина від американського торгового представництва, і троє людей від трьох піратських компаній, які сидять поруч. Ти єдина людина, яка просуває легальні ігри і задається питанням “Що я тут роблю? Що я маю сказати?”

Що піратство — це погано.

Так, але вони ж усі казали, що вони не пірати. Вони казали, купують права у Гонконзі, а там їм кажуть, що в них, продавців, є права на ці ігри. Тому наші пірати “купували” ігри там і видавали тут. 

Ну так, ліцензійна голографічна наліпка є, значить це ліцензія

Так, і ліцензійна ця наклейка. Був механізм, така собі «Комісія із захисту моралі». Це був спосіб кіноіндустрії боротися з піратами. Ця Комісія видавала сертифікати, що твоє кіно моральне, що воно не містить контент для дорослих.

В американській індустрії коміксів було щось подібне

Насправді ця Комісія існувала, щоб боротися з піратами. Вони могли заборонити що завгодно. І українські пірати також хотіли робити такий аналог Комісії моралі, щоб з ними не могли воювати справжні ліцензійні видавництва. Але, на щастя, всі побачили, як ця система дурно працює з кіно, тому для ігор нічого подібного не з’явилося.

Якби Комісія з питань моралі була створена, пірати заборонили б ліцензійні ігри в Україні. 

Який їм сенс від цієї заборони? Ліцензійні ігри й так дорожче коштують, у піратів вже є конкурентна перевага.

Вони конкурували з іншими піратами. Була така цікава історія, коли українські пірати робили підробки під російських піратів, і ці підробки продавалися на росії. Були скандали. Російські пірати, Фаргус чи Сьомий Вовк, навіть на своїх сайтах писали, що українці нас піратять, і це було дуже смішно читати.

Це смішно слухати зараз.  Вкрав у злодія. Та повернімося до легального бізнесу. Ви ж завозили World of Warcraft?

Так, це були ми. Це був Софт-Пром. Завозили легальне видання Warcraft 3 та World of Warcraft. Ми з World of Warcraft могли заходити в мережі, які торгували піраткою, і прибирати нелегальні ігри з тих мереж. Бо ти приходиш до них, кажеш: “Зараз ви продаєте ігри по долару-два, і ваш магазин, який може бути на Хрещатику, порівнюється з Петрівкою, бо ви ж продаєте те саме, тільки дорожче”. А ми їм давали World of Warcraft, який, наприклад, на Петрівці продавати ніхто не буде, бо сама гра коштувала десь 30-40 доларів.

Ми використовували World of Warcraft, щоб зайти в мережі, де торгували піраткою, та прибрати піратку з полиці. І це виходило.

Як я й казав, Емпік була єдиною мережею, що торгувала суто ліцензійними іграми та ніколи не торгувала піраткою. Були інші магазини, не мережі, які торгували також суто-ліцензійними іграми, але їх було не багато. Arena, наприклад, торгувала тільки ліцензійними іграми.

Але щодо піратства. Взагалі, можна ж сказати, що, по суті, воно нам зробило індустрію і людей познайомило з відеоіграми? Завдяки своїй дешевизні

Так, люди на той час не мали доступу до ігор, і відверто кажучи, не мали коштів купувати ігри за повну ціну. Звичайно, було б краще, якби в нас був механізм, як він почався в росії свого часу, коли були локальні видавництва, які видавали Джевел, Бука, наприклад. Вони ніколи не могли перемогти піратів, але вони змогли стати на ринку такими великими, щоб люди звикли купувати ліцензійні ігри й зважати на ліцензію.

Якби в нас була така індустрія, нам було б, мені здається, трохи легше розвиватися як країні. Але на те були причини, бо росіяни купували права також на Україну, тому українське видавництво не могло б нічого робити. Навіть як би на той час хтось навіть намагався робити його. Навіть Софт-Пром видавав деякі ігри, але ми були формально дистриб’юторами. 

Чи були взагалі якісь шанси створення українського видавця в той час? 

Між піратами та росіянами, між цими двома силами це було дуже складно. 

А в 90-х? Ти ж сказав, що в нас тоді не було видавця, і в принципі ті студії, які створювалися, їм було важко працювати із західними аудиторіями. Зрозуміло, що це по суті така ініціативна робота, яка колись може десь себе виправдає фінансово, але не знайшлося ще одного ковбасного магната? 

Видавництво тоді працювало трохи інакше, ніж воно працює зараз. Щоб видавати ігри на заході ти мав працювати з дистриб’юторами та з магазинами. І ти мав ще фінансувати ігри. Зараз більшість ігор фінансується іншим капіталом, а не видавництвами. Але на той час видавництва фінансували розробку ігор, а в Україні просто не було умов для цього. 

Українська компанія, яка тільки з’явилася у 90-ті роки, як вона могла продавати ігри в американському GameStop, наприклад? Люди забувають про те, як тоді працювала інфраструктура. Гроші з Америки було майже неможливо завести в Україну.

Наша банківська система була несумісна з іншими системами, ми ще мали ці артефакти радянського простору.

Якщо ти приймав гроші, ти мав мати Акт прийому-передачі, Акт про виконання роботи і таке інше, що не існувало в Америці, і зараз не існує в Україні, слава богу. Але це ж не можна так: Був радянський час, зараз вимкнули його і ось тобі ринкова економіка. Це потребує багато часу на перебудування.

А пізніше, коли вже більш-менш з’явилися індустрія?

Було дуже важко, бо ще не було експертизи та не було грошей. І зараз, мені здається, це головна проблема, якщо ти будеш намагатися робити українське видавництво, це гроші та експертизи. Зараз це буде зробити трохи легше, ніж у 90-ті роки, але все-одно це дуже складне питання. Якщо хтось зараз спробує, в нього є більше шансів на те, що в нього щось вийде з видавництвом, але це не гарантовано. Це дуже складно. 

Я пам’ятаю, що GSC розділилися на GSC Game World як розробник, і GSC World Publishing як видавець. В них ще червоний логотип був

Мені здається, що це була їх структура, яка видавала суто ігри GSC. Є CD Projekt, який сам себе видає і це гарно для них працює. В них є велика гра, яку має сенс видавати самим, але вони не намагаються видавати когось іншого. 

Українські розробники гри New Arc Line пішли до Fulqrum Publishing, які колись були 1С Publishing, зараз вже належать Tencent. Вони звертались до різних видавців, але їм відмовляли, тому що “ви з України, нам якось трішки боязно давати вам гроші”. А Fulqrum Games це поляки по суті, хоча саме у видавничому підрозділі переважно працюють росіяни. І от якби був український видавець, таких проблем не було б у розробників.

Проблема фінансування українських студій справді є. Але знову ж таки питання, звідки український видавець має брати ці гроші.

Тобто це така інвестиція, яка, можливо, колись себе окупить, але скоріше за все, що ні. Тому що ризики великі.

Ні, вона може себе дуже гарно окупити, але це дуже ризиковано.

Тобто, якби приїхав, умовний Бобі Котік і такий “створюю в Україні Activision Ukraine” який буде видавцем українських ігор. І експертиза є, і гроші є.

Я казав про експертизу, а Бобі Котік не має експертизи українського ринку. В нього є експертиза міжнародного ринку. Тобі треба, щоб в тебе була людина, яка працювала на міжнародному ринку та працювала на українському ринку. Це має бути той самий GSC, наприклад, або хтось з таких компаній. Я не кажу, що це має бути саме компанія, але це має бути людина, яка працювала і там, і там.

Якщо не почати, то його ніколи й не буде

Це так. Але ще треба буде десь знайти на це гроші. І мені здається, що зараз в Україні не так легко знаходити гроші на інвестиційні проєкти.

Теги за темою
Ігри
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Брэд Питт подал в суд на Анджелину Джоли: за что требует 35 миллионов долларов
Comments UA
2025-11-06T19:06:03Z
Муж - не первый: Маша Полякова рассказала, как и с кем лишилась девственности, это было быстро
Знай
2025-11-06T18:51:21Z
Восхождение Майкла Джексона к славе в тизере фильма "Майкл"
GameMag
2025-11-06T18:48:36Z
«Кей-поп-охотницы на демонов» от Sony и Netflix получат продолжение — премьера состоится в 2029 году
GameMag
2025-11-06T18:36:03Z
Жена Жени Кота поделилась главными секретами, как вернуться в форму после родов
TSN
2025-11-06T17:21:09Z
Тоня Матвиенко показала редкое фото взрослой дочери-красавицы и растрогала обращением к ней
TSN
2025-11-06T16:51:00Z
Янина Соколова рассказала о своей "терапии" после расставания с Харчишиным
GlavRed
2025-11-06T16:39:45Z
"Живут в опасности, но не сдаются": Анджелина Джоли поделилась впечатлениями от визита в прифронтовые города Украины
Апостроф
2025-11-06T16:39:27Z
"Все у нас хорошо": группа Ziferblat отреагировала на слухи о раздоре между музыкантами
Апостроф
2025-11-06T16:18:25Z
Отключение света 7 ноября: "Укрэнерго" анонсировало вынужденные ограничения в большинстве областей
TSN
2025-11-06T20:18:51Z
Reuters: Волгоградский НПЗ остановил переработку нефти после удара БпЛА
Лига
2025-11-06T20:18:00Z
Народные депутаты бьют тревогу: "Мы все заплатим за развлечения Офиса президента"
Comments UA
2025-11-06T20:00:07Z
Дефицит мяса в Кривом Роге: что известно о проблеме
Политека
2025-11-06T19:00:39Z
Гуманитарка на продажу: директор фонда «Дипломатический корпус» наживался на авто для фронта
Знай
2025-11-06T18:21:51Z
"Позор космического масштаба": Российскому космодрому «Восточный» отключили свет из-за долгов
Новости Украины
2025-11-06T18:18:27Z
Какие дрова можно брать в лесу без разрешения: штрафы и правила
TSN
2025-11-06T17:48:43Z
Когда поступят выплаты за август в программе "Национальный кэшбек" - ответ Минэкономики
TSN
2025-11-06T17:27:03Z
600 миллионов под видом спецодежды: БЭБ расследует махинации Олега Митрохина и его компаний
Знай
2025-11-06T17:21:15Z
Саркози отказался от еды в тюрьме – живет только на йогуртах
Comments UA
2025-11-06T21:24:39Z
На Новый год Москва может оказаться в полной темноте: какая угроза нависла над РФ
Comments UA
2025-11-06T21:15:31Z
Трамп рассказал, отказалась ли Индия от российской нефти
TSN
2025-11-06T20:57:15Z
НАТО должно учиться у Украины, если не хочет проиграть войну с РФ, - шведский командующий
Новости Украины
2025-11-06T20:54:50Z
Бородянский суд впервые в Украине оправдал российского военного, обвиняемого в мародерстве во время оккупации Киевщины
Comments UA
2025-11-06T20:54:33Z
В Вашингтоне уверены: после Газы очередь Украины — и план уже на столе. ВИДЕО
Новости Украины
2025-11-06T20:33:27Z
Украинские дипломаты посетили в Милане украинца, подозреваемого в подрыве "Северного потока"
Европейская правда
2025-11-06T20:18:59Z
Не просто оружие: зачем Путину подводный ядерный беспилотник "Посейдон"
TSN
2025-11-06T20:18:57Z
Российский депутат призвал «ударить ядерным оружием» по макетам Пентагона
Новости Украины
2025-11-06T20:18:00Z
Взрывы в Днепре: «Интерсити» остановился
Comments UA
2025-11-06T21:21:50Z
Поврежденный дом и 6 пострадавших: в ОВА уточнили последствия атаки по Днепру
Апостроф
2025-11-06T20:18:51Z
В Ровно во время пожара погиб 4-летний мальчик – полиция выясняет обстоятельства трагедии
Comments UA
2025-11-06T20:09:50Z
Мужчина облил кровью дверь бывшей и оставил ей "подарок": что ему грозит за это
TSN
2025-11-06T19:33:32Z
Украинский суд оправдал оккупанта, подозреваемого в мародерстве: нет достаточных доказательств
Фокус
2025-11-06T19:06:47Z
Российский удар по Днепру: что известно о пострадавших
TSN
2025-11-06T18:51:55Z
ВС РФ ударили по многоэтажке в Днепре: есть пострадавшие
Фокус
2025-11-06T17:36:45Z
Армия РФ атаковала Днепр: возник пожар, 4 человека пострадали
Украинская правда
2025-11-06T17:09:28Z
Россияне ударили дроном по пассажирскому автобусу в Краматорске — есть раненые
Апостроф
2025-11-06T16:42:41Z
Срочно замените паспорт: украинцев предупредили о новых правилах выезда за границу
Знай
2025-11-06T21:12:05Z
Зарплаты в армии: в проекте Госбюджета-2026 не предусмотрели повышения и индексации
Апостроф
2025-11-06T21:00:19Z
Bihus.Info: Теща главного киберполицейского Киева после его развода сразу обросла имуществом на миллионы
Украинская правда
2025-11-06T20:51:49Z
Выплаты за рождение ребенка: в Минсоцполитики пояснили, почему 50 тысяч получат не все
Новости Украины
2025-11-06T20:18:24Z
В Минобороны Польши объявили старт всеобщей военной подготовки граждан
Апостроф
2025-11-06T20:18:00Z
Бедность признали официально: правительство готовит новые социальные стандарты для украинцев
Знай
2025-11-06T20:12:54Z
Сломанная корона: Король нанес последний сокрушительный удар по бывшему принцу
GlavRed
2025-11-06T19:27:09Z
Будет доживать свой век на болотах: принца Эндрю отправят в самое мрачное королевское имение
Фокус
2025-11-06T19:12:00Z
Тревожная статистика в Украине: к чему приводят бессмысленные запреты
Comments UA
2025-11-06T18:57:48Z
Ешьте яблоки и забудете о таблетках: почему этот простой фрукт творит чудеса с вашим организмом
Знай
2025-11-06T20:51:41Z
Спокойствие в каждом глотке: диетологи назвали 5 напитков для снятия стресса
TSN
2025-11-06T17:00:13Z
Какое растительное масло лучше и полезнее — рафинированное или нерафинированное: ответ экспертов
TSN
2025-11-06T16:09:59Z
Как вернуть блеск стаканам после посудомойки: советы экспертов
TSN
2025-11-06T16:09:08Z
Что есть зимой, чтобы не набрать вес
Comments UA
2025-11-06T12:36:03Z
Детокс очищения для организма: выводы Минздрава
Comments UA
2025-11-06T12:15:45Z
Смертельные ловушки осени: 4 опасные вещи, которые могут отравить вашу собаку на прогулке
TSN
2025-11-06T11:48:41Z
Ученые связали ухудшение памяти с жиром на талии
TSN
2025-11-06T11:36:47Z
Этот орган страдает первым: медики призвали срочно отказаться от употребления сладкого
Comments UA
2025-11-06T11:27:26Z
Тонирование лобового стекла: эксперт предупредил об опасности для водителей и пешеходов
Знай
2025-11-06T15:51:05Z
Секрет очень прост: самый быстрый способ прогреть салон авто зимой
Comments UA
2025-11-05T14:21:24Z
Придержите электроконей! Мир переосмысливает темпы развития «зеленого» транспорта
ZN UA
2025-11-05T11:03:13Z
Главный миф об электрокарах развеян: что говорят эксперты про их долговечность
Фокус
2025-11-04T17:30:08Z
Brabus представил эксклюзивный мотоцикл по цене нового Lexus
Фокус
2025-11-04T15:21:47Z
Эти знаки Зодиака в ноябре рискуют попасть в ДТП
Comments UA
2025-11-04T14:42:06Z
В Украине продают старые "Жигули" 1972 года за 1,9 миллиона
Фокус
2025-11-04T14:06:12Z
Raptor на минималках: Ford показал недорогой спортивный пикап на базе Kuga
Фокус
2025-11-04T13:12:40Z
Новый электромобиль Renault Twingo за 20 000 евро рассекретили до премьеры
Фокус
2025-11-04T12:21:57Z
Генштаб: Российские оккупанты 55 раз пытались продвинуться на Покровском направлении
Украинская правда
2025-11-06T21:33:45Z
На Сумщине российские войска атаковали гражданское авто: погиб человек, есть пострадавшие
Украинская правда
2025-11-06T21:24:45Z
Ограничение движения транспорта в Днепре: появилось предупреждение, когда планируют перекрыть дорогу
Политека
2025-11-06T21:00:21Z
Ограничение движения транспорта в Черновцах: где надолго закроют проезд
Политека
2025-11-06T20:30:18Z
Компенсации за пострадавшее жилье в Киеве: как получить помощь и сколько выплачивают
Апостроф
2025-11-06T20:18:18Z
Оккупанты попытались поднять флаг в Волчанске — получили авиаудар. ВИДЕО
Новости Украины
2025-11-06T19:36:16Z
«Палка осінь»: масові інциденти на європейських металургійних заводах
AgroNews
2025-11-06T19:12:16Z
Будет настоящая зима: синоптики рассказали, какая погода ждет украинцев на новогодние праздники
Знай
2025-11-06T18:36:58Z
У Тельцов - проблемы с деньгами, у Весов - конфликты: гороскоп на 7 ноября
Comments UA
2025-11-06T18:24:23Z
Названы самый длинный в мире тоннель, где течет кристально чистая вода: что о нем известно
TSN
2025-11-06T17:21:01Z
Застряли в лифте во время отключения? Чего нельзя делать в любом случае
Знай
2025-11-06T17:06:59Z
Україна планує відновити експорт сухого молока до Японії
AgroNews
2025-11-06T15:15:03Z
Как быстро разморозить мясо — об этой уловке мало кто знает
TSN
2025-11-06T12:36:22Z
Чем нельзя кормить кур: список продуктов, которые провоцируют диарею и могут даже привести к смерти птицы
TSN
2025-11-06T12:33:09Z
Как закрасить седину надолго, если тон быстро смывается: секреты опытных парикмахеров
TSN
2025-11-06T12:06:43Z
Сытно и очень аппетитно: как быстро приготовить картофельные кораблики
Апостроф
2025-11-06T11:03:25Z
Как заточить ножницы в домашних условиях: пять лучших и простых способов, проверенных временем
TSN
2025-11-06T10:48:11Z
Не повторяйте эту ошибку: семь растений, которые "отомстят" за обрезку в ноябре
TSN
2025-11-06T08:51:42Z
В "Дію" интегрируют голосовой искусственный интеллект — Минцифры
Апостроф
2025-11-06T21:18:30Z
Naughty Dog пообещала продолжать радовать фанатов мощными сюжетными играми — Intergalactic: The Heretic Prophet на подходе
GameMag
2025-11-06T20:57:24Z
HONOR X9d устроили ад на асфальте — оказался неубиваемым
GameMag
2025-11-06T20:39:59Z
ChatGPT поставили на паузу: какие темы теперь под запретом и зачем OpenAI делает из ИИ "друга с эмодзи"
Знай
2025-11-06T19:51:50Z
Вот тебе и пироги: Обзор ноутбука Maibenben X‑Treme Typhoon X16B в стиле Atomic Heart
GameMag
2025-11-06T19:51:41Z
"Чистейший игровой язык": Сооснователь Rockstar Games Дэн Хаузер сравнил последние The Legend of Zelda с фильмами Хичкока
GameMag
2025-11-06T19:33:06Z
Не просите Fallout: New Vegas 2 у Obsidian Entertainment — она хочет выпускать собственные оригинальные ролевые игры
GameMag
2025-11-06T19:06:56Z
Blizzard Entertainment поставила точку в слухах о выходе World of Warcraft на консолях
GameMag
2025-11-06T18:45:53Z
Возвращение астронавтов отложили: в китайский корабль врезался фрагмент космического мусора
ZN UA
2025-11-06T18:45:01Z
"Шахтер" легко разобрался с исландцами в Лиге конференций
ZN UA
2025-11-06T20:24:41Z
Украинская Премьер-лига: результаты всех матчей 12-го тура, видео голов
ZN UA
2025-11-06T17:18:12Z
Украинец стал четырехкратным чемпионом мира: Мочульский завоевал золото джиу-джитсу
Фокус
2025-11-06T15:21:43Z
Українці п'ятиборці потужно стартували на Євро в Аланії
УкраинФорм
2025-11-06T10:06:31Z
Футболист "Арсенала" стал самым молодым дебютантом в истории Лиги чемпионов
ZN UA
2025-11-05T09:55:57Z
В "Шахтере" ответили президенту "Динамо" Суркису и напомнили киевлянам о налогах
ZN UA
2025-11-05T09:36:41Z
"Бавария" обыграла ПСЖ в центральном матче тура Лиги чемпионов
ZN UA
2025-11-04T22:23:13Z
Роналду неожиданно нарушил молчание и рассказал, что он думает о Трампе
Comments UA
2025-11-04T19:33:18Z
Британский бывший футболист Бекхэм получил рыцарское звание
ZN UA
2025-11-04T16:36:45Z