MY.UAНовини
Фейки, ІПСО й інші онлайн-виклики: що український бізнес знає про медіаграмотність
Фейки, ІПСО й інші онлайн-виклики: що український бізнес знає про медіаграмотність

Фейки, ІПСО й інші онлайн-виклики: що український бізнес знає про медіаграмотність

«Детектор медіа» та національний проєкт «Фільтр» дослідили, чи готові українські компанії розвивати медіаосвіту працівників і клієнтів.

Нині репутація та успіх будь-якої компанії частково або повністю залежать від медіа та соцмереж. Бізнес є важливим сектором для впровадження медіаграмотності, адже не менше за інших є вразливим через вплив російської пропаганди, кібербулінгу та використання штучного інтелекту. Аби зрозуміти, які саме ініціативи з медіаграмотності потрібні українським компаніям, національний проєкт «Фільтр» і громадська організація «Детектор медіа» провели опитування «Як бізнес ставиться до медіаграмотності». Представники 35 українських компаній розказали, наскільки про це обізнані їхні працівники, чи відкрите керівництво бізнесу до співпраці з медіаосвітніми ініціативами та чи готове інвестувати у медіаграмотність.

Під час роботи над стратегією розвитку медіаграмотності в Україні експерти «Фільтру» та «Детектора медіа» помітили, що інформації про ставлення бізнесу до медіаосвіти, як і досліджень на цю тему, — дуже мало. За словами дослідниці «Фільтру» Юлії Стецюк, яка презентувала результати опитування, відповіді 35 різних за масштабом та діяльністю компаній дозволяють зробити мінімальні висновки щодо ситуації та настроїв бізнесу в питанні медіаграмотності.

Серед опитаних компаній більшість — 28% — працюють у сфері маркетингу, 25% — в ІТ, також є представники консалтингових компаній, різних сервісів і ритейлу. Здебільшого їхні команди налічують від 10 до 50 або більш як 100 співробітників, меншість із них наймає фахівців проєктно.

Різняться компанії й за віком — до опитування вдалося залучити бізнес, що існує більш ніж 10 років, а також молоді компанії: 31,4% — від 1 до 5 років; по 22,9% — присутні на ринку 5–7 років та понад 10 років, 17,1% компаній працюють від 7 до 10 років, 5,7% компаній — існують менш ніж рік.

83% опитаних представників бізнесу займають керівні посади: засновники, генеральні директори та провідні менеджери. В інших випадках респондентами стали маркетологи, HR-менеджери та представники, які долучені як до внутрішніх, так і до зовнішніх комунікації компаній.

Респондентів запитали, в яких соцмережах вони спілкуються з клієнтами, і виявилося, що майже всі — 32 компанії — мають сторінку на фейсбуці, 30 компаній розвивають інстаграм і лінкедін, і лише по одній — ведуть ютуб і вайбер.

Перша гіпотеза, яку намагалися підтвердити чи спростувати дослідники — що бізнес мало обізнаний у медіаграмотності. Насамперед у респондентів спитали, чи знайомі вони власне з терміном «медіаграмотність». Відповіді показали, що 62,9% опитаних були знайомі з цим терміном, трохи знайомі — 20%, мало знайомі — 14,3%. 2,8% респондентів відповіли, що не впевнені, чи правильно розуміють значення медіаграмотності, а тих, хто взагалі про це не чув, серед респондентів не було. Про всяк випадок респондентам повідомили правильне визначення медіаграмотності, щоб надалі анкета була релевантною.

  • Читайте також: Медіаграмотність не робить із водія маршрутки, пенсіонерки чи старшокласниці інтелігентів і ерудитів. Медіаграмотність — це найпростіша техніка безпеки в інформаційному просторі

Також дослідників цікавило, чи звертають респонденти увагу на питання медіаграмотності у комунікації бізнесу. 37,1% відповіли позитивно, 45,7% — що розглядають медіаграмотність як важливий аспект, але не завжди мають змогу його врахувати, 14,3% рідко звертають увагу на ці питання, а 2,9% відповіли, що взагалі не зважають на медіаграмотність у комунікаціях. На думку Юлії Стецюк, ці відповіді є серйозним показником того, що питання медіаосвіти мають розглядатися бізнесом активніше.

На питання, чи є бізнес відповідальним за розвиток медіаграмотності, більш ніж половина респондентів — 54,3%, відповіла «так», що вказує на розуміння важливості медіаграмотності та готовність покращувати ситуацію. 37,1% респондентів сказали, що медіаграмотність — додатковий бонус, але не головний обов’язок бізнесу.

Лише 11,4% респондентів відповіли, що впроваджують ініціативи з розвитку медіаграмотності серед клієнтів і співробітників. 31,4% зазначили, що мають тимчасові ініціативи, адже це не є основним напрямком їхньої роботи. «Мені здається, коли компанія навіть час від часу робить спроби запровадити якісь заходи з медіаграмотності це вже дуже класний показник», — каже Юлія Стецюк. Проте більш ніж половина опитаних — 57,1% — відповіла, що поки що не робить нічого для розвитку медіаграмотності.

  • Читайте також: Валерія Ковтун: Стійкість до дезінформації будується завдяки згуртуванню людей

Більшість респондентів вважає медіаграмотність важливою для загального успіху та стабільності бізнесу: з 35 компаній сім дали медіаграмотності максимальну оцінку за 10-бальною шкалою; три компанії дали 9 балів; дев’ять компаній — оцінили важливість медіаосвіти на 8 балів. Ці питання, на думку Стецюк, є ключовими, адже показують, що бізнес вважає медіаграмотність запорукою загального успіху компанії.

Більшість респондентів зазначила, що їм доводилося стикатися з дезінформацією або неадекватним контентом, чи репутаційними наслідками онлайн-активності працівників або клієнтів, що стосувалися їхнього бізнесу, на цифрових платформах. Проте коли їх запитали, чи планують вони створювати для працівників і клієнтів власні навчальні ініціативи, то лише чверть респондентів відповіла, що готова протидіяти дезінформації та планує певні заходи для розвитку стійкості до маніпуляцій і фейків. 57,1% респондентів сказали, що не мають таких планів, а 11,4% зазначили, що розглядали це питання, але поки що жодних заходів не вживали.

Якщо охочих створювати медіаосвітні проєкти серед представників бізнесу виявилося не дуже багато, то користуватися вже готовим контентом компанії готові — 51,4% респондентів відповіли, що розглядають можливість запозичення та впровадження готових навчальних ініціатив і контенту з медіаграмотності. «Компанії готові делегувати питання медіаграмотності організаціям, які цим займаються. Тож із цього може вийти класний тандем», — каже Юлія Стецюк. 20% респондентів відповіли, що все ж будуть створювати власні проєкти, а 8,6% сказали, що їм ця тема взагалі не цікава.

Серед найцікавіших і дієвих форматів для розвитку медіаграмотності в колективі представники компаній назвали проведення вебінарів і тренінгів. Також респонденти вважають корисним доступ до досліджень і статей із медіаграмотності, партнерство з організаціями, що займаються медіаосвітою, онлайн-курси та консультації.

Також дослідники вирішили поцікавитися, як медіаграмотність впливає на компанії, якщо це стосується внутрішньої та зовнішньої комунікації. У респондентів запитали, чи впливають вони на співробітників і клієнтів у плані свідомого споживання інформації та медіаграмотності, тож 48,6% опитаних сказали, що роблять це час від часу, а 34% взагалі не займаються цим питанням. А от на питання, чи хотіли б вони розвивати ці навички у співробітників і клієнтів, 54,3% відповіли, що розглядають таку можливість без конкретних планів, а 22,9% — активно прагнуть розвивати, мати якісь навчальні матеріали. За результатами опитування, контент, пов’язаний із медіаграмотністю, був би цікавий 57% працівників і 54% клієнтів.

Ще одне з ключових питань, яке цікавило дослідників — чи готовий бізнес фінансувати ініціативи з медіаграмотності. Лише 5,7% відповіли, що обов’язково інвестуватимуть в освіту з медіаграмотності для співробітників і 5,8% — для споживачів. Можливо будуть інвестувати в медіаграмотність працівників 37,1% компаній, 25,7% — можливо розвиватимуть клієнтів. Доволі великий відсоток компаній вважає «малоймовірними» інвестиції у медіаграмотність працівників (28,6%) та клієнтів (37,1%).

«Співробітники можуть бути більше в зоні інтересу бізнесу, бо це їхня відповідальність. І там легше буде, наприклад, розповсюджувати навчальні матеріали. Тому фокусуватися в розробці матеріалів в першу чергу, на мою думку, потрібно саме на співробітниках», — сказала Юлія Стецюк.

Під час опитування респондентам запропонували оцінити їхній інтерес і потреби для бізнесу за різними напрямками медіаграмотності. Найвищим інтересом для бізнесу виявилися медіаграмотність для медіа та маркетингу, виявлення та запобігання онлайн-ризикам (кібербулінг та онлайн-репутація), управління соціальними медіа та етикет, а також використання штучного інтелекту.

Більш помірний інтерес серед представників бізнесу викликають фейкові новини та дезінформація, навчання працівників та освіта клієнтів для підвищення медіаграмотності.

Також респондентам у форматі відкритої відповіді запропонували самим назвати виклики та потреби з медіаграмотності, які є специфічними чи унікальними для них. Такими викликами представники бізнесу назвали:

  • фейкові відгуки;
  • фейкові вебсайти;
  • оригінальність і неоригінальність товару, поширення інформації конкурентом про товар із метою монополізації ринку;
  • потреба відфільтровувати рекламу, пов’язану з ІПСО держави-агресорки, яка час від часу потрапляє в загальний стрим через декілька ланок рекламних партнерів-посередників;
  • потреба інформувати українців про те, як під час пошуку роботи не потрапити на гачок шахраїв і перевіряти інформацію про роботодавців в інтернеті;
  • потреба мотивувати кандидатів підвищувати рівень своєї цифрової та медіаграмотності для того, аби вони мали професійну перевагу на ринку праці.

Ще одне відкрите питання стосувалося результатів ініціатив із медіаграмотності, якщо компанії їх проводили. Респонденти повідомили, що зазвичай такі ініціативи обмежувалися статтями, контентом та одноразовими тренінгами у їхній ніші. Але є один приклад бізнесу, який впровадив можливість при пошуку роботи на сайті компанії додавати до резюме «Цифрограм» — електронний сертифікат національного тесту на цифрову грамотність.

  • Читайте також: Діана Дуцик: «Рівень медіаграмотності українців недостатній для інформаційної стійкості суспільства під час війни»

З українських організацій, які займаються медіаграмотністю, респонденти назвали «Стоп фейк», Центр протидії дезінформації, Рух «Чесно», Aspen, «Детектор медіа» та «Фільтр», «Вокс чек», United24, Ukrainer, курси на EdEra та Prometheus, Міністерство культури та інформаційної політики, Міністерство цифрової трансформації України та Ресурсний центр «ГУРТ».

Підсумовуючи відповіді респондентів, дослідники вважають, що медіаграмотність потрібно позиціювати як одну зі складових корпоративної соціальної відповідальності (КВС) бізнесу (54% опитаних вважають, що бізнес відповідальний за розвиток медіаграмотності). Представники бізнесу оцінюють важливість медіаграмотності для бізнесу, як доволі високу (середня оцінка 7,4 з 10) і відкриті до співпраці. Компанії не мають планів створення власних ініціатив із розвитку медіаграмотності, але з радістю впровадять готові рішення для розвитку медіаграмотності серед працівників і клієнтів, тому варто приділити увагу створенню матеріалів для них.

«Основна мета будь-якого бізнесу заробляти гроші, а коли ми говоримо про якусь соціальну відповідальність, як-от медіаграмотність, то це має бути для них просто. Так, щоб їм не доводилося застосовувати якісь додаткові ресурси, особливо час. Тому справді класним рішенням було б пропрацювати матеріали та запропонувати бізнесу все готове», — каже Юлія Стецюк.

  • Читайте також: «Медіаграмотність має стати однією з ключових навичок кожного»

Найбільш потрібними серед запропонованих типів ресурсів і матеріалів із розвитку медіаграмотності, які варто розробляти в першу чергу, стали вебінари та тренінги з медіаграмотності (підтримали 57% опитуваних), доступ до досліджень і статей за темою (51,4%). Також компанії зазначили, що зацікавлені у партнерстві з організаціями, які спеціалізуються на медіаграмотності (51,4%). Ініціативи з медіаграмотності потребують розвитку впізнаваності, адже у більшості респондентів були складнощі з назвою організацій, які пов’язані з розвитком медіаграмотності в Україні.

Гіпотези, які вдалося підтвердити потягом дослідження:

  • Бізнес мало обізнаний у медіаграмотності, але загальне розуміння важливості цієї навички присутнє.
  • Медіаграмотність — не популярний напрямок розвитку КСВ бізнесу та потребує більше уваги та промо.
  • Компанії відкриті до співпраці з ініціативами з медіаграмотності, якщо їм донести важливість і перспективність таких дій.
  • Бізнес не готовий фінансувати ініціативи з медіаграмотності, але готовий долучатися іншими ресурсами (за результатами анкетування гіпотеза частково підтвердилася, адже частина респондентів відповіла, що розглядає фінансування, у більшості для розвитку співробітників).
  • Є запит на розширення матеріалів за темою медіаграмотності спеціально для бізнесу.

Обкладинка: medium.com

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги за темою
исследованиеБизнес
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Кузнецова, Парастаєв і Довженко: нова романтична комедія «Випробувальний термін»
Вива
2025-09-22T12:03:54Z
«Forbes Україна» випустив арт-номер «Музика даних» з вісьмома треками для читання
Детектор М
2025-09-22T11:57:52Z
Лілія Подкопаєва навідалася до сина в престижний університет США і приголомшила виглядом юнака
TSN
2025-09-22T11:51:08Z
Цей матеріал у ванних кімнатах – справжній тренд, хоча раніше його називали застарілим
24tv
2025-09-22T11:42:58Z
"Кожен день це боротьба": Олена Мозгова розчулила зізнанням про важку хворобу
GlavRed
2025-09-22T11:33:50Z
Спробуйте його терміново: осінній макіяж, який розриває всі тренди
24tv
2025-09-22T11:33:10Z
Довженко: слуга диявола чи його заручник
Детектор М
2025-09-22T11:30:04Z
Анастасія Цимбалару в білизні влаштувала романтичну фотосесію серед квітів
Gazeta UA
2025-09-22T11:18:50Z
Відкриття власного бізнесу довело Наталку Денисенко до сліз
ГЛАВКОМ NET
2025-09-22T11:06:14Z
Агентство ЄС підтвердило, що причиною збоїв у роботі аеропортів стала кібератака
Европейская правда
2025-09-22T12:06:34Z
Пасажирські перевезення «Укрзалізниці» мають фінансуватися з держбюджету – гендиректор Федерації роботодавців транспорту
ГЛАВКОМ NET
2025-09-22T12:06:26Z
Овочі здебільшого дешевшали: як змінились ціни на ринку України за тиждень
24tv
2025-09-22T12:06:18Z
Новий ціновий рекорд: золото знову подорожчало
24tv
2025-09-22T12:03:32Z
Урожай овочів стримуватиме інфляцію
AgroPortal
2025-09-22T12:00:50Z
Подорожчання продуктів у Харківській області: що найбільше виросло в ціні
Политека
2025-09-22T12:00:24Z
Україна потребує додаткового фінансування у 2025 році - Марченко
Gazeta UA
2025-09-22T11:51:12Z
Цифра вражає. Скільки ВПО насправді отримали житло від держави
Telegraf
2025-09-22T11:36:08Z
Курс долара лише росте: усе може змінити наступний крок від ФРС
24tv
2025-09-22T11:33:42Z
Може призвести до хаосу: Макрон пояснив, чому ЄС не конфіскує активи Росії
24tv
2025-09-22T12:03:02Z
МЗС України засудило незаконний візит послів Буркіна-Фасо, Малі та Нігеру до Криму
УкраинФорм
2025-09-22T12:00:30Z
НАТО, США, Україна. У кого є ефективне рішення проти російських «Шахедів»?
ГЛАВКОМ NET
2025-09-22T12:00:13Z
В Німеччині підрахували, якими можуть бути їхні втрати пораненими у разі конфлікту з РФ
Европейская правда
2025-09-22T11:57:51Z
Європа готує нову оборонну систему проти РФ
360ua.news
2025-09-22T11:57:47Z
У Росії посилюється книжкова цензура - розвідка
УкраинФорм
2025-09-22T11:57:36Z
Зустріч щодо «стіни дронів» відбудеться у п’ятницю за участі семи членів ЄС і України
УкраинФорм
2025-09-22T11:48:51Z
Хочуть безпечно літати: Росія просить ІКАО послабити санкції проти авіації
24tv
2025-09-22T11:48:15Z
Росія вивела усі війська з Білорусі після навчань "Захід-2025". Провокацій не відбулося
Лига
2025-09-22T11:45:43Z
Поліцейські встановили осіб, причетних до побиття дівчини «на камеру» у Львові
Украина Криминальная
2025-09-22T12:00:51Z
У селищі на Херсонщині російський дрон скинув вибухівку на чоловіка
УкраинФорм
2025-09-22T12:00:40Z
На півночі Італії через зливи сталися повені та зсуви
УкраинФорм
2025-09-22T11:52:43Z
У Житомирському районі в ДТП загинув водій легковика
Украина Криминальная
2025-09-22T11:52:21Z
У Києві викрито чергову схему заробітку на військовозобов’язаних
Украина Криминальная
2025-09-22T11:51:57Z
На Житомирщині через домашнє насильство з родини вилучили дітей
1News
2025-09-22T11:36:09Z
На Харківщині волонтерка підірвалася на вибухівці
ГЛАВКОМ NET
2025-09-22T11:36:00Z
Шахрай відрекомендувався спецслужбою та ошукав жінку на 100 тисяч гривень
InternetUA
2025-09-22T11:24:49Z
Збій телефонної мережі в Австралії призвів до загибелі людей
InternetUA
2025-09-22T11:18:39Z
До Умані приїхали вже понад 35 тисяч хасидів
УкраинФорм
2025-09-22T12:06:33Z
Подати заяву на базову соціальну допомогу можна у «Дії» - Свириденко
УкраинФорм
2025-09-22T12:06:26Z
ЗМІ: Німеччина витратить 1,2 млрд євро на модернізацію Eurofighter
Европейская правда
2025-09-22T12:06:17Z
Міноборони Ірландії передало для ЗСУ автомобілі та роботи для розмінування
AutoCentre
2025-09-22T12:03:51Z
У «Дії» запустили послугу оформлення базової соціальної допомоги
Детектор М
2025-09-22T12:03:32Z
Чи можуть мобілізувати молодших за 18 – 24 роки: пояснення юристів
24tv
2025-09-22T11:57:13Z
"Путін — поганий, він як Іран": що кажуть хасиди, які приїхали до Умані, про війну в Україні
TSN
2025-09-22T11:51:13Z
Коморські острови почали боротися з «тіньовим флотом»
УкраинФорм
2025-09-22T11:51:08Z
Як тисячі хасидів дісталися України на Рош га-Шана під час війни: пояснення ДПСУ
24tv
2025-09-22T11:42:32Z
Парацетамол під час вагітності та ризик аутизму: дослідники у США знайшли зв'язок
ГЛАВКОМ NET
2025-09-22T11:15:14Z
Як діагностують РДУГ у дорослих: пояснення психіатра
24tv
2025-09-22T09:33:01Z
Зловісний експеримент: лікар влаштував дослід, що лякає, і знайшов "21 грам смерті"
GlavRed
2025-09-22T09:27:31Z
Як відбілити білі речі в домашніх умовах: що додати у пральну машину
TSN
2025-09-22T08:06:25Z
Чому виникає здуття та метеоризм: головні помилки в харчуванні та як їх виправити
24tv
2025-09-22T06:12:21Z
Паразити на дитячій голові: як швидко позбутися вошей і вберегти малечу від педикульозу
Комсомольская правда
2025-09-22T06:01:45Z
Підшлункова залоза має власний “Оземпік”: вчені виявили приховану здатність клітин
ZN UA
2025-09-22T05:21:58Z
Лікарі назвали продукти, які варто вживати восени для зміцнення імунітету
Gazeta UA
2025-09-22T00:03:21Z
Назвали напій, який знижує та регулює тиск. Скільки чашок пити в день
Gazeta UA
2025-09-21T21:42:25Z
Дивує водіїв: що насправді означає синій знак Stop на дорозі
GlavRed
2025-09-22T12:00:57Z
Від 21 000 євро: гібридний Fiat 500 на базі електромобіля вийшов на ринок
AutoGeek
2025-09-22T11:51:28Z
Dacia Bigster отримує офіційні пакети для перетворення на позашляховик або міський автомобіль
Топ Жир
2025-09-22T11:36:36Z
Культова капсула часу: виявлено знаменитий Pontiac 1970 року в новому стані
Фокус
2025-09-22T11:36:04Z
Електромобіль BYD Yangwang U9 став найшвидшим серійним авто у світі
AutoGeek
2025-09-22T11:21:33Z
YangWang U9 встановив черговий рекорд швидкості
AutoCentre
2025-09-22T11:06:29Z
Наступна модель BMW X5 може зробити водень популярним паливом
Топ Жир
2025-09-22T10:36:27Z
Непримітний раритет: на аукціон за $340 000 виставили Mercedes 190 Айртона Сенни
Фокус
2025-09-22T10:27:30Z
На аукціон виставили Mercedes чемпіона Формули-1
AutoCentre
2025-09-22T10:12:47Z
Тепло, подекуди дощитиме: прогноз погоди на початок тижня
1News
2025-09-22T12:03:50Z
Атакували не просто дачу ФСБ: до чого призведуть системні удари по Криму
24tv
2025-09-22T12:03:39Z
ЗСУ відновили контроль над 1,3 км² Покровського району на Донеччині - Сирський
УкраинФорм
2025-09-22T12:00:09Z
В Києві перекриватимуть центральну вулицю на час хвилини мовчання
ZN UA
2025-09-22T12:00:02Z
Росіяни лізуть у Куп'янськ та Покровськ, переодягнувшись у цивільних або у форму ЗСУ
24tv
2025-09-22T11:54:30Z
Ми викосили їхню ППО, – Андрющенко сказав, яка дилема розриває росіян
24tv
2025-09-22T11:54:06Z
На Волині священнику оголосили підозру за те, що висвятив ухилянта в диякони
Комсомольская правда
2025-09-22T11:51:59Z
У Чернівцях активісти проінспектували на доступність аптеки
УкраинФорм
2025-09-22T11:51:46Z
Росіяни перегруповуються після провалів: ЗСУ оцінили ситуацію на фронті
ГЛАВКОМ NET
2025-09-22T11:51:09Z
Осіння хитрість городників: які овочі та трави варто посадити вже зараз
24tv
2025-09-22T11:54:28Z
Як організувати незручні простори вдома: прості ключі для перетворення
24tv
2025-09-22T11:42:27Z
Виглядають чарівно, але їсти не можна: які небезпечні ягоди ростуть в Україні
GlavRed
2025-09-22T11:27:51Z
Не дивуйтеся солдауту: ці подорожі треба бронювати за рік – у списку ті про які мрієте ви
24tv
2025-09-22T11:21:09Z
До 40% їжі просто викидають: українка розповіла, що її вражає у США
24tv
2025-09-22T10:33:57Z
Райські острови мільярдерів у Карибському морі стали пеклом для туристів: що сталося
Фокус
2025-09-22T10:30:45Z
Як з однієї хризантеми зробити десяток нових кущів
GlavRed
2025-09-22T10:27:58Z
Що це за явище таке – "Карпатське море", та де його можна побачити
24tv
2025-09-22T10:15:55Z
Стильно, красиво, але не корисно: психолог розповіла про небезпеку тренду "бежевих мам"
Знай
2025-09-22T10:12:33Z
Дорожче за iPad: Montblanc представила перший електронний блокнот
24tv
2025-09-22T12:03:39Z
Як перетворити старий ноутбук на найкорисніший пристрій у вашому домі
InternetUA
2025-09-22T12:03:39Z
Космічний "монстр з надмірним апетитом": вчені виявили чорну діру, яка порушує закони фізики
TSN
2025-09-22T12:03:07Z
Компанія Маска представила надшвидку та дешеву ШІ-модель
ГЛАВКОМ NET
2025-09-22T12:00:43Z
Створено довговічні батареї без літію: як простий пластик зробив їх "невбиваними"
Фокус
2025-09-22T12:00:06Z
ШІ може знищити людство за 5 років: чому вчені закликають до паузи
InternetUA
2025-09-22T11:48:35Z
Існувала до динозаврів: учені знайшли останки стародавньої істоти, схожої на ящірку
ZN UA
2025-09-22T11:48:28Z
5 гаджетів, які дійсно здатні врятувати життя людини
InternetUA
2025-09-22T11:33:24Z
Крутіше Нутелли: рецепт шоколадної пасти з трьох інгредієнтів за 5 хвилин
GlavRed
2025-09-22T11:27:19Z
Флік: Барселона контролювала матч проти Хетафе
Football.ua
2025-09-22T11:54:35Z
Мадуеке отримав травму коліна в матчі з Ман Сіті
Football.ua
2025-09-22T11:51:03Z
"Пережив п'ять років депресії": відомий експерт назвав переможця "Золотого м'яча-2025"
24tv
2025-09-22T11:48:47Z
Руні розповів, як PlayStation допомогла Манчестер Юнайтед здобувати трофеї
Football.ua
2025-09-22T11:33:27Z
Італійська преса оцінила дебютні хвилини Довбика у дербі
Gazeta UA
2025-09-22T11:33:14Z
Манчестер Юнайтед і Тоттенгем цікавляться Ярмолюком
Football.ua
2025-09-22T11:30:31Z
Трамп хоче влаштувати бійцівське шоу до 250-річчя США
360ua.news
2025-09-22T11:21:35Z
Матчі чемпіонату України із сокки транслюватиме Суспільне
УкраинФорм
2025-09-22T11:15:20Z
Призерка ЧС з України підтвердила зміну спортивного громадянства
24tv
2025-09-22T10:57:44Z