MY.UAНовини
Сказати правду, не перекручуючи її клікбейтною подачею. Медійники — про головні виклики та тренди в медіа. Частина 3
Сказати правду, не перекручуючи її клікбейтною подачею. Медійники — про головні виклики та тренди в медіа. Частина 3

Сказати правду, не перекручуючи її клікбейтною подачею. Медійники — про головні виклики та тренди в медіа. Частина 3

Тікток, стрими та ютуб рулять, хайпові заголовки заради виживання, медіа ділять на «свої» та «чужі». Але є і хороші новини — Брюссель нам повірив.

«Детектор медіа» підбиває підсумки медіароку-2023 традиційними оглядами ключових подій і тенденцій у світі медіа. Усі тексти читайте за тегом «#Підсумки року 2023». Ми також спитали колег про те, як змінилися медіа у 2023 році та які виклики чекають на них у 2024 році. Ми попросили відповісти їх на три запитання:

  1. Як змінилися у 2023 році медіатренди  в Україні та світі? Що на це вплинуло?
  2. Які виклики стоять перед медіа України у 2024-му?
  3. Однією з найгостріших проблем, з якою ми зараз зіткнулися, є втома світу від війни Росії проти України, зміна ставлення західних суспільств до допомоги Україні тощо. Що мають та можуть зробити, на ваш погляд, українські медіа, влада, західні організації для того, щоб Україна не випадала зі світового геополітичного контексту? Як стукатися та достукатися до суспільств різних частин світу?

Публікуємо третю частину опитування — відповіді Сергія Попова, Олексія Мацуки, Катерини Коберник, Лариси Губіної, Андрія Яніцького. Першу та другу частину опитування читайте тут і тут, колонку головної редакторки «Громадського радіо» Тетяни Трощинської — тут.

Сергій Попов, директор департаменту новин «1+1»:

1. Головним медіатрендом року є перерозподіл споживання новин і часткова втома від них. І міжнародні, й українські медіа сьогодні залежні від алгоритмів технологічних гігантів, зокрема, власників соцмереж. При цьому на ландшафті самих соцмереж теж відбувається суттєвий перерозподіл. Старі платформи, як Facebook (Meta), поступово втрачають свій вплив у конкуренції з відносно новими майданчиками, найуспішнішим із яких, звісно, є Tik-Tok. Для традиційних медіа це теж доволі небезпечна ситуація, адже в боротьбі з Tik-Tok Meta явно буде налаштовувати свої мережі й алгоритми аж ніяк не на користь новинного контенту.

В Україні майже безальтернативним джерелом швидких новин наразі став Telegram. Хоча я вважаю, що його вплив не варто перебільшувати. Увага до телеграм-каналів наразі носить дещо спекулятивний характер. З настанням умовного миру їм буде доволі важко боротися за увагу користувачів. Тут можна згадати приклад нашої першої телеграм-зірки — каналу «Коронавірус-інфо». Згадайте, як швидко він зібрав свій перший мільйон і як втратив усе, як тільки зійшов нанівець ажіотаж навколо COVID-19.

Щодо, власне, контенту, то зараз і у світі, і в Україні схожа тенденція — втома від новин. Градус напруги був настільки високим, що зараз люди звертаються до стрічок тільки у разі чогось надзвичайно критичного. Й тут річ не у самому контенті (війна чи не війна), а у ставленні користувачів до самих новинних ресурсів як до подразників. Щось схоже в Україні вже було у 2015 році.

Ну, й ще одна важлива історія цього року — це штучний інтелект. До речі, це виклик не тільки для медіа, а й для тих, хто сьогодні керує алгоритмами видачі контенту у пошуковиках — для Google, наприклад.

2.Власне, основні виклики я перерахував у відповіді на перше запитання. Ключовий виклик — зберегти свої бренди в умовах залежності від алгоритмів техногігантів, їхньої конкуренції одне з одним. Навчитися спільно існувати зі штучним інтелектом. Боротьба за увагу глядачів і користувачів до новин. Ну й суто українська специфіка — зберегти бренд і лояльність глядачів в умовах небрендового життя у межах телемарафону, який нині залишається беззаперечним лідером телеперегляду, навіть в умовах тієї ж «утоми». Звісно, ще наша економіка. Усі ми існуємо у вкрай складних фінансових умовах. А головний виклик для нас усіх — це війна, з якої ми маємо вийти переможцями, зокрема переможцями й в інформаційній війні.

  • Читайте також: Питання, яке ми маємо розв’язати наступного року, — це доступ українців до новин про реальний стан речей усередині країни

3. Перший і головний чинник — це наші військові та їхнє шалене завзяття у визволенні та захисті нашої землі. А якщо говорити про суто технологічні речі — що, як, кому й за допомогою яких майданчиків доносити наші повідомлення та які саме повідомлення — то будьмо чесними: головним драйвером уваги до України у світі є лише одна людина. Хай як ставляться до президента Зеленського — наразі я не бачу нікого іншого, хто міг би своєю енергією привернути стільки уваги до нас, скільки нам потрібно. А далі — вже кожен на своєму рівні. Ми в ТСН, наприклад, цього року почали перекладати наші фронтові сюжети «іспанською», щоб донести правду про війну до тієї величезної аудиторії, яка володіє цією мовою. Мені здається, нам не потрібно бути тут занадто інтелігентними, не потрібно зважати на чиюсь утому, не потрібно здаватися, коли від тебе відвертаються. Мусимо бути винахідливими й креативними, якщо потрібно — монотонними й нудними. Треба знати правила гри, відчувати, де їх варто порушувати. Треба пам’ятати, що гроші та зброя — це все засоби. А наша ціль — стати вільними, щасливими й успішними людьми на своїй землі. А над цим, навіть після перемоги, в яку ми всі віримо, — ще працювати й працювати.

Олексій Мацука, генеральний директор інформаційної агенції «Укрінформ»:

1. Основні медіатренди у світі ті ж самі, що були зафіксовані раніше, — поляризація медіа на «своїх» і «чужих» у багатьох країнах Європи та США. Аудиторії у світі користуються тими медіа, які відображають їхню правоту. Ця традиція дійшла і до України, хоча і з запізненням.

В Україні функцію медіа в деяких частинах взяли на себе телеграм-канали — через зручний формат, швидкість і наявні інтерпретації, чого класичні медіа намагаються уникати хоча б у форматі новин. Також у телеграмі можна швидко надати свій фідбек. Завдяки їхній нібито відкритості та зручності у користуванні в аудиторії складається відчуття, начебто голос людини почуто, вона залучена до діалогу. Що важче зробити в класичних медіа, де складається враження, ніби думка людини нецікава, а її голос губиться в какофонії інформаційного «смітника». Окрім закритості класичних медіа, спостерігаю і такий загальний тренд, як ділення каналів на «своїх» і «чужих».

2. Ключовий виклик, що стоятиме перед медіа України у 2024-му, — зберегти вірність дотриманню медіастандартів і проявляти витримку в аналізі складних політичних явищ. Ось свіжий приклад: ми в медіа бачили багато матеріалів про «втому» щодо України, але рішення ЄС було на користь розширення. Тобто в медіа був один дискурс, а фінальне рішення було на користь України та самого Союзу. Також викликом є брак розуміння, як працює політика на Заході, що внутрішня політична боротьба в Україні стає частиною внутрішньої політичної боротьби Європи. Деякі речі, які відображаються всередині України як «зрада», «втома» та іншими словами-маркерами, є проявом наївності.

  • Читайте також: Хто куди. Кадрові зміни у медіасфері 2023 року

3. Я вважаю, Україна ніяк не може випасти зі світового геополітичного контексту, оскільки цей контекст і формує війна Росії проти України. А от щодо втоми від війни, я вважаю, у самому формулюванні питання відчувається упередженість. Знов-таки втома має чимось вимірюватися. Сьогодні вимір — це рішення про початок переговорів Києва та Брюсселя. Це точно не втома. Є певна рутинізація з боку бюрократії, але по факту допомога надається. Але й на такого рівня увагу, як було в перші дні вторгнення, вже не треба розраховувати, і це нормально. Зараз треба шукати позитивні зміни, які чомусь бачать в Брюсселі, надаючи нам новий статус, але ніби спеціально не помічають в Україні, коли критика оперує не фактами, а уявленнями та штампами.

Ця внутрішня конструкція транслюється за кордон, але знов підкреслюю — необхідно шукати позитивні історії. Брюссель повірив нам, прийнявши рішення про початок переговорів щодо членства, а це і є показник прогресу українського суспільства та держави щодо антикорупційних реформ, методів управління державою, довіри до чинної влади з боку західних партнерів. Нам треба дорослішати й почати цікавитись базовими питаннями функціонування ЄС, відходити від спрощеного розуміння ЄС, де ми будемо членами, слід починати сприймати себе частиною Союзу та діяти відповідно, зокрема й у нашій внутрішній політиці. Більше відповідальності за власних людей, за власне майбутнє, а також уміння виділяти пріоритети та шукати компроміси, правильно оцінивши межі можливого.

Катерина Коберник, шеф-редакторка «Бабеля»:

1. Світові тренди, мені здається, істотно за цей рік не змінилися. Треба почекати звіти, які будуть на початку 2024-го, — але так само месенджери та соцмережі витісняли класичні інтернет-сайти й навіть, згідно з попередніми дослідженнями Reuters Institute, здається, більше ніж половина людей починала свою подорож у новинний інтернет із месенджерів і соцмереж.

Що стосується України, то, очевидно, що війна змінила споживання новин, зробила його більш регулярним, частим — і це призвело до того, що люди пішли в месенджери більше, ніж раніше. Телеграм так само набирав популярність у 2023 році, як і в попередньому, і там досі є великі аудиторії. Вони є і в анонімних телеграм-каналів, які не є класичними медіа, і у якісних медіа.

Також треба відзначити, що гроші повертаються в медіа. На жаль, досить повільно. З цього витікає третя тенденція: українські медіа так само як і торік дуже залежні від грантів наших західних партнерів. Звісно, це великий плюс, що гранти були та є, підтримують медіа в ті часи, коли інакше виживати просто неможливо, за це треба дякувати міжнародним організаціям. З іншого боку, це ризики, тому що гранти в якийсь момент, скажімо, якщо не закінчаться, то стануть значно меншими — і ми вже бачимо цю тенденцію. Боротися за гранти важче, треба мати досить високу якість, мати портфоліо роботи з грантодавцями, і було б дуже правильно, аби медіа готувалися до переходу від грантів на рекламу. Але проблема в тому, що не медіа диктує, чи буде реклама, чи ні, а економіка. Якщо в момент, коли гранти майже закінчаться, а економіка України не підніметься, то цього переходу зробити буде просто неможливо, і це буде критичний момент для українських медіа.

2. Що стосується викликів на 2024 рік, з якими зіткнуться українські медіа, то вони випливають із трендів цього року. Медіа буде потрібно заробляти гроші, — це вічна задача, але зараз вона актуальніша, тому що грошей менше, конкуренція за рекламу більша. І, мабуть, ті, хто зараз інвестує в рекламні відділи, виграють у довготривалій перспективі. Треба налагоджувати довгострокове співробітництво з донорами, показувати їм, що гроші, які вони надають медіа, йдуть не для галочки, не для звітів, а що їх використовують ефективно, на них створюють якісний контент, люди його читають, він корисний, він щось змінює в країні. І донори мають переконатися, що всі ці гроші використовують ефективно.

І, як на мене, є ще один виклик: медіа мають привертати увагу людей, які безпосередньо не перетинаються з темою війни (як не дивно, такі люди у нас в країні є) або намагаються відмежуватися від неї, тому що дуже втомилися. Потрібно зберігати війну весь час в інформаційному полі, змушувати людей донатити, підтримувати військових. І це не така проста задача, як здається, тому що один раз ми це вже проходили десь у 2015–2016 році, коли люди просто не хотіли дивитися сюжети, читати тексти про АТО, коли великі операції закінчилися, великих жертв уже не було, і люди хотіли максимально відмежуватися від цієї теми. Для того, щоб розв’язати цю проблему, потрібно докласти дуже багато зусиль, контент робити значно цікавішим, ніж раніше, знаходити класних героїв. І чи не насильно годувати людей цими історіями. Але, оскільки насильно це зробити неможливо, то ми маємо робити все для того, щоб люди цей контент споживали.

3. Останнє питання, на жаль, найменше взагалі в наших силах розв’язати, тому що треба визнати на другий рік великої війни, що аудиторії на Заході не довіряють українським медіа, і це можна пояснити досить просто. Для них Україна — частина конфлікту, тобто країна, яка воює, і, власне, вони вважають, що українці максимально ангажовані. Це правда, ми максимально ангажовані, бо це наша війна, але саме тому вони не вірять в об’єктивність українських медіа. Тому думати, що наші тексти будуть сильно змінювати, навіть якщо ми знайдемо шляхи їх дистрибуції на Захід, якось доносити їх і перекладати, змусять замислюватися чи змінити думку західні суспільства, досить наївно. Нам треба далі працювати з західними журналістами, давати їм доступ до війни, давати їм висвітлювати картинку максимально повно. Бажано не хейтити їх повсякчас, що б вони не робили, бо це не сприяє тому, щоб вони писали про Україну якісь речі, які нам подобаються. І міжнародні організації, звичайно, також можуть допомагати, але на Заході на виборців мають найбільший вплив саме медіа.

  • Читайте також: Новини з фронту, колаборанти, підтримка журналістами «1+1» Коломойського, перенесення прем’єри «Вагітна у 16». 30 найпопулярніших новин «Детектора медіа» у 2023 році

І ще одна важлива річ. Я думаю, що наші журналісти, громадські активісти, спікери, які можуть говорити на Заході, мають по максимуму бути всюди, де є тема війни, вони мають їхати туди. І ні, вони не мають відмовлятися від участі в дискусіях, де є росіяни. Якщо ці росіяни будуть просувати свій порядок денний, ми маємо завжди давати контраргументи, заперечувати, якщо ми з ними не згодні, тощо. Зараз те саме говорять про медіа, що воно має бути на всіх платформах. Так само й Україна має бути всюди, йти навіть туди, куди нас не звуть, напрошуватися, пропонувати — але нас має бути видно, чутно, і це задача номер один. Бути почутими можна лише в тому випадку, якщо ти говориш. І нам треба говорити, щоб нас чули.

Лариса Губіна, ведуча 5 каналу:

1. Думаю, що медіатренди й України, і світу однакові: класичне телебачення стає зараз справді класикою, я би навіть сказала, — раритетом. Оскільки я — телевізійниця, то буду говорити про візуальні медіа. І тут треба зізнатися у тому, що якщо медіа не присутнє у соціальних мережах, то це медіа фактично не існує. Мені здається, що за цей рік ми навчилися працювати з соціальними мережами. Наприклад, за результатами минулого місяця 5 канал входить до четвірки найрейтинговіших ютуб-каналів. Це, звісно, приємно, але це результат дуже великої роботи.

Ми зараз поставлені в досить жорсткі конкурентні умови, оскільки сьогодні фактично кожна людина — журналіст, громадський діяч, політик, просто публічна людина — може завести свій ютуб-канал і там мовити. Тому великий упор зараз ми робимо на ютуб і прагнемо розвивати свій канал там. Але водночас це накладає на нас певні обмеження, тому що за цей рік умови роботи з ютубом мінялися практично кожного місяця. Ми вже зараз мусимо розповідати про війну, не показуючи її. Жорсткі правила ютубу змушують нас багато блюрити, не показувати насилля, руйнування. Є слова-табу, які понижують нас в алгоритмі ютубу. Коли в країні війна, а ти не можеш говорити й писати слово «смерть» — це тобі додає трішки головного болю, але, з іншого боку, вчить тебе працювати за тими правилами, які диктує ютуб.

Зараз людина, яка споживає медіапродукт, хоче швидкого доступу до інформації: одним дотиком пальця відкривати додаток у себе в телефоні, читати останні новини й усе швидко розуміти. Зараз, мені здається, швидкість подачі інформації зросла у 150 разів. Якщо ми раніше говорили, що новини мають мінятися від випуску до випуску, то зараз вони мають мінятися від клацання до клацання мишкою.

Крім того, на перше місце зараз виходить такий телевізійний формат, як стрим. У цьому році ми звернули увагу на те, що достатньо цікавих думок цікавої особистості, екрану й виходу в прямий ефір для того, щоб викликати зацікавленість великої аудиторії. Не потрібно художнього монтажу, музичних підкладок, якихось спецефектів. Стрими рулять. Стрим цікавий із місця події, він може бути годинним, п’ятигодинним. 5 канал вів стрими з-під Києво-Печерської лаври, і вони набирали величезну кількість переглядів. Тобто жива інформація з місця події у прямому ефірі — це один із яскравих медіатрендів 2023 року.

Маю також зізнатися, що конкурентність і яскравість змушують нас робити клікабельні заголовки й навіть клікабельні новини. Ми у зв’язку з цим ризикуємо, оскільки балансуємо на межі об’єктивності. І тут відповідальність кожного — як сказати правду, не перекручуючи її клікбейтною подачею. Це дуже складне завдання. І у цьому році ми вчилися це робити, в нас навіть були спеціальні тренінги. Мушу сказати, що стара школа журналістики для цього не підходить, потрібно змінити свій мозок, щоб почати мислити, як ютубери, а не як телевізійники. Ось у цьому ми варилися весь 2023 рік. Хоча я думаю, що друковані медіа так само недалеко втекли від цього клікбейту, тому що гонитва за яскравою подачею, яскравим заголовком, яскравою обгорткою журналу відбувалась упродовж 2023 року. Всі могли спостерігати за цим за першими шпальтами світових медіа, які часом були навіть провокаційними.

2. Я абсолютно впевнена у тому, що 2024 рік для медіа буде складним. Це третій рік повномасштабного вторгнення, і головний виклик — як втримати увагу наших глядачів, слухачів і читачів до цієї вкрай важливої для України теми. Больові пороги за останні два роки понизилися, і ми це відчуваємо навіть по собі: ми стали більш загрубілими до тієї картинки та інформації, яку отримуємо щодня. І так само змінився наш глядач. Нам потрібно буде думати над новими форматами, які б розповідали про війну, про ситуацію в Україні — і при цьому тримали глядача біля екрана. Можливо, це стосуватиметься збільшення кількості спікерів, можливо, це повернення до токшоу… Не знаю, тут треба міркувати, думати й аналізувати, що потрібно зараз глядачеві та до якого формату чи продукту в нього не згасатиме інтерес. Все те, що ми напрацювали у 2023 році, має право бути, але ми маємо пропонувати людям й нові підходи.

Ми маємо повернутися до конкурентності у медіапросторі. Все зрозуміло: воєнний стан, влада прийняла рішення про воєнний марафон, який існує в нас уже два роки. Я не хочу аналізувати результати роботи колег, але хочу сказати, що національний телемарафон — це продукт, який давно вже став неїстівним. Мені здається, що і для професійного зростання, і для покращення якості медіа треба вже повертатися до конкуренції, припинивши обслуговувати владні кабінети.

Дуже серйозно потрібно думати про експертність. Експертність — це вже не жарти, тому що через постійні ввімкнення й нескінченні інтерв’ю, якими зараз заповнені наші телеефіри, в ефір почали нести свої думки люди з доволі сумнівним рівнем експертності. Одиниці відмовляються говорити про все підряд і чітко кажуть, що то не їхня тема й у ній вони не експерти. Ми розуміємо, що зараз той час, який дає можливість багатьом напрацювати свою впізнаваність, створити собі ім’я в медіа, використовуючи медійний ресурс. Але ми маємо більш ретельно відбирати гостей студій та учасників включень. І це буде одним із викликів для медіа у 2024 році.

Крім того, мені здається, велика робота буде зроблена журналістами-розслідувачами. Вони себе добре проявили у 2023 році й усі їхні яскраві теми будуть украй важливими й наступного року. На це мають правильно реагувати влада й суспільство,від них не повинно звучати докорів про те, що журналісти начебто розхитують ситуацію. Вони не розколюють суспільство, а є санітарами нашого «лісу». Хоча це виклик більше не для медіа, а для влади. Але він пов’язаний із роботою медіа. Влада має дослухатися до того, що кажуть і пишуть журналісти-розслідувачі, а відтак вони можуть серйозно впливати на політичну ситуацію в Україні. Це той тренд, який буде переходити з нинішнього року у наступний.

3. Зрозуміло, що після двох років широкомасштабного вторгнення гострота сприйняття подій в Україні вже не та, що на початку великої війни. Країни й люди в них живуть своїм життям, і Україна справді сходить подекуди з перших шпальт. А цим користується Росія. Наш ворог вміє грати вдовгу, вміє вичікувати сприятливого моменту, щоб почати запускати своїх експертів, маніпулювати громадською думкою, робити вкиди, запускати свої ІПСО, співпрацювати з радикальними силами в різних країнах, продовжуючи свою антиукраїнську політику. У цьому є для нас дуже великий ризик. І, як би грубо це не звучало, ми маємо вчитися у нашого ворога.

Нам необхідно забезпечити серйозну експертну присутність в інформпросторі інших країн. Не просто, коли час від часу Кіра Рудик вмикається в ефір ВВС, або коли Павло Клімкін дає коментар китайським медіа чи Олексій Гончаренко на якихось світових майданчиках виступає перед експертним середовищем різних країн. А робити це системно та цілеспрямовано. Така робота у 2023 році нашою владою була провалена. Я вже не кажу про провали державної політики на дипломатичному фронті! Україна досі не призначила посла у Великій Британії. Це країна, яка завжди нас активно підтримувала, але після звільнення з посади українського посла у Великій Британії Пристайка я практично не чую звідти позитивних сигналів щодо нашої співпраці.

Міжнародна медійна політика має бути виписана чітко, з правильними наративами щодо позиціювання України. Ми не тягар для Європи, ми не тягар для наших партнерів. Ми ресурс для них. Це те, що лежить на поверхні. Ми потрібні Європі, перш за все, для економічного зростання, для благоустрою. Без України це буде неможливо. Має вестися робота з Євросоюзом, з африканським континентом, з Глобальним Півднем. І на кожному напрямку є своя специфіка, яку необхідно враховувати.

Я слухала інтерв’ю ексміністра закордонних справ Павла Клімкіна, який говорив, що жителі європейських країн, які дивляться на свої банківські рахунки під кінець року, бачать, що їхнє життя подорожчало. І Росія прив’язує подорожчання життя в інших країнах саме з їхньою допомогою Україні. Але ми маємо ламати цей стереотип і більш серйозно над цим працювати. Тим більше, що у наступному році будуть вибори в низці європейських країн, і ми маємо правильно позиціювати Україну, щоб там приходили до влади ті політичні сили, які потім будуть нас підтримувати. У цьому напрямку, мені здається, 2024 рік буде вирішальним. Як ми себе покажемо, як ми про себе розкажемо — таку ми матимемо підтримку у майбутньому.

Андрій Яніцький, директор із розвитку сайту та цифрових платформ «Еспресо»:

1. В Україні я побачив зміни як еволюційні, так і ситуативні, пов’язані з війною.

Еволюційні — це поступовий розвиток медіаринку навіть за складних умов. Продовжується професіоналізація медіа, особливо регіональних, завдяки грантовій підтримці та вимогам донорів, професійному навчанню журналістів і менеджерів, конкуренції серед видань. Усе частіше можна зустріти локальне видання з чіткою оргструктурою, стратегією розвитку, професійно складеним бюджетом, редакційною політикою тощо.

По-друге, на мій погляд, відбувається структурування ринку та децентралізація споживання інформації. Єдиний марафон новин та інші всеукраїнські медіа не є монополістами, люди все частіше звертаються до локальних джерел інформації, і це природно — шукати локальні новини, які впливають на наше щоденне життя.

По-третє, канал поширення інформації вже не грає ключової ролі. Медіа сьогодні — це не про платформу, не про форму, а про бренд і контент. Тобто люди вже не обирають між паперовою газетою, сайтом, телеграм-каналом, а обирають бренд медіа, якому довіряють, або конкретного журналіста чи блогера.

На еволюційні зміни впливає поступова інтеграція нашої медійної сфери у глобальний контекст, зміна поколінь у журналістиці, розвиток цифрових технологій.

Звісно, війна змусила одні редакції закритися, інші — змінитися. З’являються і нові видання, і нові імена в журналістиці. Звичайним жанром стали репортажі з лінії фронту, людські історії про переселенців, пояснювальні матеріали про ситуацію на фронті. Воєнна тематика все ще займає левову частку в контенті видань.

На міжнародному рівні особливо помітний вплив штучного інтелекту на роботу редакцій. ШІ не тільки розшифровує тексти або озвучує їх, він також перекладає тексти, пропонує теми, заголовки, формує персоналізовані стрічки новин, створює зображення та багато іншого. Я сам стежу за двома цікавими стартапами з використанням ШІ — це додатки Artifact та Capsule. Поки що я не можу сказати, що вони виграють у звичайних видань, але бажання видавців створити аналог Spotify або Netflix для новинного контенту помітне і медіа будуть рухатися в цей бік.

2. Виклики традиційні: брак рекламних грошей і висока конкуренція за грантове фінансування, що призводить до роботи в режимі жорсткої економії, низьких зарплат, дефіциту професійних кадрів. Окремі видання (Forbes, наприклад) повертають пейвол, але поки що складно сказати, чи це буде надійним джерелом доходів.

Другий виклик скоріше політичний. В умовах війни та, скажімо, неоголошеної передвиборчої кампанії Офіс президента намагається контролювати інформаційний простір. І часто цей контроль виглядає надмірним і загрозливим. Сподіваюся, що ця тенденція не буде посилюватися у наступному році.

3. Найкраще, що ми можемо зробити — це створити дружні умови для роботи в Україні репортерів світових видань, професійність яких не викликає сумнівів. Велику й ефективну роботу робить журналістка Наталія Гуменюк, коли привозить в Україну журналістів із країн, які мало знають про Україну. Велику роботу робить Ольга Мирович, яка разом із колегами з LMF створила гайд для іноземних медіа. Команда Kyiv Independent робить неймовірну роботу. Але всі ці зусилля без роботи світових видань «на землі» в Україні не будуть ефективними. Вони посилюють українські голоси у тисячі разів.

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги за темою
опитування
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Тариф на воду вдалося знизити на 10 грн: як знайшли компроміс
Знай
2024-11-25T04:36:27Z
Як зменшити комунальні витрати власникам котлів: газовики дали поради на зиму
Знай
2024-11-25T04:21:22Z
ЗСУ мають успіх на Курщині, ворог тисне на кількох напрямках– карти ISW
ГЛАВКОМ NET
2024-11-25T04:12:43Z
Вночі Україною кружляли безпілотники: де прогриміли вибухи
TSN
2024-11-25T04:06:06Z
Без опадів: прогноз погоди на 25 листопада
ГЛАВКОМ NET
2024-11-25T04:00:11Z
На ТОТ Луганщини бригади «швидкої» укомплектовані лише наполовину - ОВА
УкраинФорм
2024-11-25T03:54:29Z
Окупанти перетворили на смітник річку Кальміус біля окупованого Маріуполя – Центр нацспротиву
ГЛАВКОМ NET
2024-11-25T03:21:50Z
Начальник Генштабу розповів, як ЗСУ зірвали плани росіян на запорізькому напрямку
ZN UA
2024-11-25T03:19:00Z
На Козорогів і Риб чекає дещо цікаве: гороскоп на 25 листопада
24tv
2024-11-25T03:03:04Z
Підраховано майже 100 відсотків голосів: на виборах президента Румунії – несподіваний лідер
24tv
2024-11-25T04:39:30Z
"Путін" підписав смертний вирок РФ
GlavRed
2024-11-25T04:27:38Z
Росія і КНДР почали "відкриту Третю світову": США бояться діяти - Загородній
GlavRed
2024-11-25T04:27:33Z
Вибори президента Румунії: попередні результати
Хвиля
2024-11-25T04:24:36Z
Це будуть останні "червоні лінії": чи можливо повернути ядерну зброю Україні
24tv
2024-11-25T03:42:05Z
КНДР може отримати від Росії технології для ракет і підводних човнів - адмірал США
УкраинФорм
2024-11-25T03:21:51Z
«Хезболла» вдарила ракетами по Тель-Авіву, є постраждалі
ГЛАВКОМ NET
2024-11-25T03:00:30Z
«Хезболла» випустила по Ізраїлю 250 ракет, є поранені
УкраинФорм
2024-11-25T02:48:55Z
У Південній Кореї суд покарав чоловіка, який набрав вагу, аби ухилитися від призову
ГЛАВКОМ NET
2024-11-25T02:06:22Z
Компанія Microsoft стала видавцем книг
InternetUA
2024-11-25T02:01:00Z
3 цікаві українські фільми для вечірнього перегляду
24tv
2024-11-24T20:57:34Z
Серіал «Ззовні», який вподобав Стівен Кінг, продовжений — третій сезон має 100% на Rotten Tomatoes
ITC
2024-11-24T20:57:20Z
Україна на Дитячому Євробаченні й "Міс Всесвіт" та інше: головні події тижня в шоубізі
24tv
2024-11-24T19:33:17Z
Sunday news з Софією Єгоровою! До Перемоги!
FM-TV
2024-11-24T19:13:44Z
«Попай убивця» — трейлер горору з персонажем мультфільмів
ITC
2024-11-24T19:05:55Z
Дизайнери бренду Andreas Moskin запустили подкаст про факапи відомих людей: чим він особливий
24tv
2024-11-24T18:36:53Z
Російський бізнесмен Чичваркін вперше розповів про дружбу з Поляковою та як з нею час проводить
TSN
2024-11-24T18:33:52Z
"Оскар-2025": одразу п'ять українських фільмів потрапили до лонглиста кінопремії
TSN
2024-11-24T17:18:42Z
Захистіть своє здоров’я під час магнітної бурі 25–27 листопада
360ua.news
2024-11-24T17:30:57Z
Названо зелень, яка може спричинити тромбоз, хоча вона вважається дуже корисною
TSN
2024-11-24T16:06:26Z
Війна і сифіліс. Делікатна розмова про інтимне здоров’я українців
ГЛАВКОМ NET
2024-11-24T12:00:11Z
Це лакмусовий папірець: що означає, якщо ви не можете зробити бодай одне підтягування
24tv
2024-11-24T11:48:04Z
Природні джерела кальцію
360ua.news
2024-11-24T10:06:49Z
Вчені виявили молекулу, яка лікує кишківник і бореться з розвитком раку
Portaltele
2024-11-24T07:45:49Z
У США виявили перший випадок зараження дитини на пташиний грип H5N1, – CDC
24tv
2024-11-24T07:15:16Z
Швидка допомога по-новому: куди везтимуть українців із серйозними діагнозами
Знай
2024-11-24T05:06:35Z
Балансування на одній нозі протягом 10 секунд – чудова вправа для довголіття
24tv
2024-11-24T04:54:35Z
Анчелотті прокоментував зміну позицій Мбаппе та Вінісіуса
Football.ua
2024-11-24T22:45:20Z
Ван Ністелрой претендує на посаду головного тренера Гамбурга
Football.ua
2024-11-24T22:39:48Z
Лаціо розгромив Болонью
Football.ua
2024-11-24T22:18:47Z
Верес — Олександрія 1:1 Відео голів та огляд матчу УПЛ
Football.ua
2024-11-24T21:51:27Z
Барселона хоче влітку підписати захисників на обидва фланги
Football.ua
2024-11-24T21:37:18Z
Лестер може призначити Поттера
Football.ua
2024-11-24T19:57:09Z
"Реал" без Луніна здобув розгромну перемогу та наблизився до "Барселони" в Ла Лізі
TSN
2024-11-24T19:54:37Z
Євробаскет-2025. Матч Ізраїль - Україна відбудеться за закритими дверима
УкраинФорм
2024-11-24T19:48:50Z
Мбаппе прорвало: Реал без Луніна впевнено перемагає Леганес
24tv
2024-11-24T19:33:35Z
Яке сьогодні свято 25 листопада 2024 року: що може накликати хвороби у цей день
GlavRed
2024-11-25T04:27:29Z
Завдяки застосунку «єППО» українське небо вдається захистити на 80% – Міноборони
ГЛАВКОМ NET
2024-11-25T04:21:19Z
Букінгемський палац закривають на реконструкцію
УкраинФорм
2024-11-25T03:46:06Z
Баргилевич визнав СЗЧ в армії і назвав рішення, яке допоможе вирішити проблему
ZN UA
2024-11-25T03:43:22Z
Що потрібно почати натще 25 листопада і навіщо всім треба сходити до церкви: прикмети та заборони на Клима Холодного
Знай
2024-11-25T03:04:36Z
Спадщина між дітьми від різних шлюбів: експерти пояснили, як її розподілити
Политека
2024-11-25T03:01:56Z
Три українські університети отримали від партнерів потужні генератори
УкраинФорм
2024-11-25T02:21:27Z
Українці щодня демонструють свій незламний дух - Трюдо
УкраинФорм
2024-11-25T02:21:24Z
Папа Римський закликав молитися за Україну та Ізраїль
УкраинФорм
2024-11-25T01:48:07Z
Штрафи до 17 тисяч: Кабмін видав нову постанову, потрібно встигнути до 1 січня
Политека
2024-11-25T04:30:51Z
За воду чи газ можна не платити: як отримати компенсацію за неякісні комунальні послуги
Знай
2024-11-25T04:06:43Z
Оновлено соціальні норми споживання газу: що тепер мають знати споживачі
Хвиля
2024-11-25T04:00:34Z
Ашан, Метро та Варус показали свіжі ціни на гречку, рис та макарони: як змінилася вартість
Хвиля
2024-11-25T03:15:39Z
В Україні цьогоріч приватизували майже 350 обʼєктів - Немчінов
УкраинФорм
2024-11-25T01:34:32Z
Виплати на зимовий період: українцям видають по 21 000 грн на руки
Знай
2024-11-25T01:30:12Z
Золото та срібло відчутно подорожчали: як змінилися ціни за тиждень
24tv
2024-11-24T22:18:33Z
Коли Воррен Баффет, який має майже 150 мільярдів доларів, купив свої перші акції
24tv
2024-11-24T21:30:16Z
У Фінляндії знайшли несподіваний спосіб утилізації старих вітряних турбін
24tv
2024-11-24T20:27:17Z
Росіяни атакували Київ та Запоріжжя, пошкоджено інфраструктурний об’єкт, постраждала дівчина
Комсомольская правда
2024-11-25T04:30:41Z
Де розташована нафтобаза у Калузі, які підпалили "уламки" БпЛА: показуємо на карті
24tv
2024-11-25T03:57:16Z
На Рівнещині 13-річного підлітка засипало піском, він загинув
ГЛАВКОМ NET
2024-11-25T02:54:42Z
У Ковелі стався конфлікт зі стріляниною за участі поліції
Украина Криминальная
2024-11-25T01:42:48Z
Гаряча ніч у Росії: вибухи пролунали у Курську та Калузі
TSN
2024-11-25T01:21:43Z
У Запоріжжі «Шахеди» пошкодили інфраструктурний об'єкт, поранена дитина
УкраинФорм
2024-11-25T00:43:26Z
Палає нафтобаза: росіяни скаржаться на атаку безпілотників у Калузі
24tv
2024-11-24T23:51:05Z
Суд у Львові конфіскував Iphone 13 у військовополоненого
InternetUA
2024-11-24T22:37:41Z
У турецькій Анталії загорівся пасажирський літак з Росії
УкраинФорм
2024-11-24T20:48:13Z
Рецепт тонких млинців: що додати в тісто для ідеального результату
24tv
2024-11-25T04:12:55Z
Гороскоп на тиждень 25 листопада – 1 грудня для всіх знаків Зодіаку: Львів обдурять, Овни витратить сили, а Водолії мають слухати себе
Знай
2024-11-25T02:30:32Z
Ідеальний гарбузовий крем-суп за 30 хвилин: кулінар поділилася простим рецептом
Политека
2024-11-25T02:01:35Z
Грілки із гарячою водою можуть бути небезпечними: як перевірити їх
GlavRed
2024-11-24T22:27:38Z
Це знають не всі: навіщо додавати оцет під час варіння картоплі
24tv
2024-11-24T22:18:26Z
Він бюджетний та смачний: відеорецепт нового яблучного пляцка від Лілії Цвіт
24tv
2024-11-24T22:00:32Z
P Diddy бідкається на тюремну їжу: журналіст вирішив перевірити, наскільки вона жахлива
24tv
2024-11-24T21:12:12Z
Чому "санчата" – головний червоний прапорець у знайомствах сьогодні
24tv
2024-11-24T19:42:06Z
Напрочуд ефективне рішення: чому столові прибори треба встромляти в цибулю
24tv
2024-11-24T19:36:04Z
Головоломка для справжніх геніїв: потрібно за 13 секунд знайти 6 захованих букв
GlavRed
2024-11-25T04:27:16Z
Google видалив сотні новинних сайтів та доменів через розміщення прокитайського контенту
InternetUA
2024-11-25T04:01:37Z
До Землі наближається майже 100-метровий астероїд
ГЛАВКОМ NET
2024-11-25T03:54:55Z
Українська гра збере $1 млрд? Економісти підрахували, який прибуток дасть STALKER 2
Знай
2024-11-25T03:51:33Z
Розкрито терміни старту продажу консолі Nintendo Switch 2
InternetUA
2024-11-25T03:01:23Z
OpenAI готується до запуску власного браузера з інтегрованим ChatGPT
InternetUA
2024-11-25T01:01:15Z
Австралія відмовилася від плану штрафувати соцмережі-гіганти за небажання боротися з дезінформацією
ZN UA
2024-11-25T00:16:48Z
Google судиться з колишнім інженером через витік інформації про чипи Pixel
InternetUA
2024-11-25T00:01:23Z
В Японії вперше заарештували творців сайту зі спойлерами до аніме та фільмів
InternetUA
2024-11-24T21:55:56Z
Тиск у шинах заощадить до 2000 гривень: що треба знати водіям
Знай
2024-11-24T22:30:20Z
Найнадійніші та найгірші авто року за версією TÜV
360ua.news
2024-11-24T20:12:33Z
Який найменший у світі мотоцикл
AutoCentre
2024-11-24T18:13:54Z
Дебют Mercedes-AMG E53 у Києві
360ua.news
2024-11-24T14:07:53Z
На продаж виставили "найстрашніше" американське авто
Фокус
2024-11-24T10:00:09Z
Понад 600 сил і 3,8 с до сотні: в Україну привезли новий спортивний седан Mercedes
Фокус
2024-11-24T08:51:23Z
Jaguar E-Type знаменитого шпигуна виставили на аукціон
AutoCentre
2024-11-24T08:03:54Z
KIA K5 та Porsche Cayenne майже задарма: співробітник ТЦК Дмитро Некраш на одну зарплату організував собі автопарк
Знай
2024-11-24T05:21:51Z
Механік назвав моделі авто, які б він ніколи не купив: деякі з них популярні в Україні
24tv
2024-11-23T21:24:32Z