Упродовж кількох останніх днів у літаків російських авіакомпаній трапилося п’ять аварійних ситуацій.
Зазначається, що на початку доби Західно-Сибірська транспортна прокуратура повідомила про те, що літак авіакомпанії Ямал, що прямував до Салехарда з Гірничо-Алтайська, здійснив вимушену посадку в новосибірському аеропорту Толмачеве через технічну несправність, характер якої не уточнюється. Літак усунули від експлуатації на час з’ясування несправності.
Ближче до вечора стало відомо, що авіакомпанія Уральські авіалінії двічі спробувала виконати рейс до Сочі з Єкатеринбурга на несправному Airbus А321, але останньої миті польоти скасовували. Як пише канал Авіаторщина, обидва рази під час розгону повітряного судна по злітній смузі перший двигун не виходив у злітний режим і працював на нестабільних обертах.
Пізніше в прес-службі Уральських авіаліній повідомили про дефект у паливній системі двигуна літака – зламався паливодозуючий пристрій.
12 січня одразу три аварійні ситуації сталися на рейсах авіакомпанії Победа. Увечері пролунав сигнал тривоги в аеропорту Чебоксар – після приземлення пілоти рейсу, що прилетів з Москви, доповіли про займання основної стійки шасі. Літак відбуксирували зі смуги на місце стоянки.
Того ж вечора, пролітаючи над Омською областю, про відмову правої бортової інерційної системи повідомив екіпаж рейсу Москва – Барнаул. Крім того, літак сигналізував про неможливість виконання автоматичної посадки, а на екрані другого пілота перестав працювати директор з тангажу. Після консультації з авіакомпанією командир судна вирішив сісти на аеродромі в Новосибірську.
Третій інцидент стався на рейсі Перемоги Москва – Уфа. Над Чувашією пілоти доповіли про запах горілої проводки в туалеті та запмтали посадку на аеродромі призначення. Борту вдалося приземлитися в Уфі.
Усього за січень–листопад 2023 року російські перевізники зафіксували 670 авіаінцидентів. За даними Росавіації, 400 із них (або 60%) пов’язані з відмовою авіатехніки та двигунів. Близько 180 випадків несправностей виникли під час польоту – втричі більше, ніж у 2022 році (60) та в середньому за 2018–21 рр. (55).