Ситуація у київському метрополітені не перестає хвилювати мешканців столиці
На ділянці "синьої" гілки столичного метрополітену, шість станцій якої раніше були екстрено закриті через підтоплення, проводяться дослідницькі роботи. Ситуація на перегінному тунелі контролюється, а загроза руйнування відсутня
Надалі котлован над тунелем між станціями "Либідська" — "Деміївська" збираються відкрити з поверхні та подивитися на аварійну ділянку зсередини. Про це розповів голова столичної підземки Віктор Брагінський в інтерв’ю "LB.ua".
На даний момент у тунелі між станціями "Либідська" та "Деміївська" Оболонсько-Теремківської лінії продовжуються інженерно-геологічні, інженерно-геодезичні та гідро-геологічні дослідження.
Після розробки відповідної проектної документації та перекладання кабельних мереж ділянку над аварійним тунелем планують відкрити зовні. Таким чином фахівці зможуть поглянути, що відбувається у тунелі та оцінити його реальний стан.
Вчені проводять дослідницькі роботи: геологію, геодезію. Працюють над встановленням причин, чому така ситуація склалася раптово. Після того, як розкриють котлован і ми зможемо дістатися тунелю з поверхні, побачимо, чи є там гідроізоляція, чи є хімзакріплення грунтів тощо ", — зазначив Брагінський.
За його словами, ситуацію він називає "раптовою" тому що багато тріщин у перегінному тунелі з’явилося одночасно і впоратися з їхньою ліквідацією фахівцям не вдалося. Саме тому аварійну ділянку було вирішено негайно закрити.
"У нас існує спеціальна служба — Служба колій та тунельних споруд, яка займається експлуатацією та утриманням усіх тунелів… Якщо в тунелі з’являється тріщина, служба цю тріщину ліквідує, тунель працює у звичайному режимі. Але коли з’явилася одна, її ліквідували, а поряд ще три -чотири одночасно намітилися — ось це вже фактор раптовості. В аварійному тунелі багато тріщин з’явилося одночасно, і наші служби самостійно не могли зупинити їх", — заявив Брагінський.
Окрім цього, голова столичної підземки зазначив, що над аварійним перегінним тунелем знаходиться дуже багато кабельних мереж, які необхідно перекласти перш ніж розпочати роботи з розкриття тунелю.
"Там дуже складна ділянка — дуже багато мереж, які треба усунути. Понад 120 кабелів Київпастрансу, Київсвіту, водоканалу, ДТЕК, Укртелекому треба перенести в інші місця і лише після цього працювати", — наголосив Брагінський.
На запитання журналістів щодо термінів завершення ремонтних робіт, голова столичної підземки відповів, що фахівці мають укластися у шість місяців.
"Проаналізувавши весь необхідний фронт робіт, будівельники сказали, що вкладуться у шість місяців", — зазначив він.
Варто зазначити, що ця заява викликає недовіру серед експертів, які розглядають песимістичніші варіанти. Так, голова та засновник Офісу Трансформації Максим Бахматов заявляв про те, що "синю" гілку метро в Києві, швидше за все, відкриють через кілька років, оскільки перегінний тунель між "Деміївською" та "Либідською" став повністю непридатним для руху вагонів. На цій ділянці будуватимуть новий тунель, і ці роботи можуть розтягнутися на роки.
"Телеграф" також розповідав, що шість станцій метро на "синій гілці" в українській столиці виявилися закритими через підтоплення та через це у місті утворився справжній транспортний колапс.
Після цього метрополітен запустив човниковий рух поїздів у напрямку "Теремків" і назад, а поліція прийшла до КП "Київський метрополітен" та КМДА з обшуками у рамках розслідування обставин аварії у шахті метро.
Потім з’явилася інформація про те, що над "затопленою" станцією метро у Києві сталася нова НП. На тротуарі з’явилися помітні тріщини, а в однієї з електричних опор утворилася глибока вирва — тут активно почав просідати ґрунт.