Про це повідомила КМДА з посиланням на директора Департаменту транспортної інфраструктури Руслана Кандибора, передає Укрінформ.
Зазначається, що причиною деформації у своєму висновку науковці вказали неякісні проєктні рішення з облаштування тунелю в межах аварійної ділянки та недбале виконання будівельно-монтажних робіт зі спорудження його конструкції.
Як зауважив Кандибор, саме цей відрізок тунелю проходить у надскладних гідрогеологічних умовах: ґрунти дуже водонасичені, є шар торфу, дрібного та середнього піску.
Посадовець наголосив, що висновки є попередніми, адже експертне дослідження триває. Проводиться воно на виконання рішення міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (ТЕБ та НС).
Остаточні результати, за словами Кандибора, будуть відомі після розкриття котловану. Тільки тоді експерти зможуть провести всі необхідні дослідження конструкції тунелю ззовні.
«Утім вже зараз ми бачимо, що причиною є неякісне проєктування та недбале виконання робіт, наслідки якого нині доводиться ліквідовувати», – підкреслив він.
Серед іншого, повідомляється, що згідно з висновками науковців, комунальне підприємство «Київський метрополітен» виконувало всі необхідні регламентні роботи з утримання й експлуатації перегінного тунелю. Зупинка руху поїздів цією ділянкою була своєчасною та дала можливість розпочати встановлення причин аварійної ситуації й виконання відновлювальних робіт.
Як повідомляв Укрінформ, 8 грудня столична влада оголосила про припинення руху поїздів на відрізку між станціями «Либідська» і «Деміївська» Оболонсько-Теремківської лінії метро у зв'язку із підтопленням тунелю на вказаній ділянці.
Попередньо встановлено, що підтоплення відбулося через розгерметизацію тунелю. За даними фактом прокуратура розпочала досудове розслідування.
17 грудня в мережі почали ширитися знімки кіосків, розташованих біля станції метро «Деміївська», під якими провалився асфальт.
Із посиланням на столичний метрополітен у КМДА заявили, що просідання ґрунту біля «Деміївської» відбулося ще до закриття шести станцій «синьої» гілки.
Згодом стало відомо, що в місцях просідання ґрунту на вказаній ділянці проводяться геологічні дослідження, результати яких будуть відомі за два тижні.