/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F704fa5c3514810f8289000bd2da0090e.jpg)
Російська нафта може стати невигідною для Китаю та Індії: до чого тут Червоне море
Конфлікт у Червоному морі призвів до того, що кількість нафтових танкерів, які проходили через Суецький канал, суттєво зменшилася. Варто виділити, що це надзвичайно важливий маршрут для світової торгівлі.
Експорт російської нафти під загрозою у Червоному морі
Відповідно, ця ситуація ставить під питання постачання російської нафти до Китаю та Індії, які на сьогодні є головними ринками збуту для агресора. За даними S&P Global Ratings, за перші 6 місяців 2023 року на російську нафту припадало приблизно 75% нафтового трафіку Суецького каналу в південному напрямку. Судна з нафтою направлялися саме до вище згаданих країн.
Компанія AXSMarine, яка надає дані про судноплавство, інформує, що кількість танкерів у Суецькому каналі впала на понад 50% за тиждень (починаючи з 15 січня) в порівнянні з попереднім.
Таким чином, Росія постала перед досить складним вибором маршруту:
- Танкери з нафтою можуть йти навколо африканського мису Доброї Надії, але це набагато довший шлях;
- Інша опція – Суецький канал, який стягує транзитний збір, але скорочує час у дорозі майже на два тижні.
У разі зростання напруженості у Червоному морі та регіоні також можуть знову збільшити страховий внесок для танкерів, які прямують цим маршрутом. Для прикладу, якщо страховий внесок підвищать до 1,8%, то транспортування через Суецький канал зрівняється у вартості зі шляхом навколо Африки, але без урахування більших витрат на фрахт або паливо.
Експерти з Vortexa додають, що протягом останніх шести місяців російський експорт становив близько 20% експорту до Китаю та Індії, тоді як експорт Саудівської Аравії в середньому – 15%. Проте за останні два місяці ситуація значно змінилася. Річ у тому, що російський експорт зменшився до 18%, але частка саудитів зросла на ринку до 16%.