У Фінляндії спустили на воду найбільший у світі круїзний лайнер, Icon of the Seas, що викликає зацікавленість та обговорення через свої розміри та вплив на навколишнє середовище. Лайнер, який відправиться у свій перший рейс з Маямі, викликає певні обурення в екологічних колах через використання зрідженого природного газу (ЗПГ) як суднового палива.
Royal Caribbean Group, компанія, яка стоїть за цим проектом, підкреслює, що Icon of the Seas відкриє “нову еру відпочинку”, запропонувавши пасажирам семиденну подорож островами у тропіках. Зазначимо, що лайнер має вражаючі розміри: завдовжки 365 метрів і завширшки майже 50 метрів, з 20 палубами, і може вмістити 7 600 пасажирів і 2 350 членів екіпажу. Однак вартість білетів на нього стартує від 200 тисяч гривень.
Тим не менш, директор морської програми Міжнародної ради з чистого транспорту (ICCT) Браян Комер висловив обурення щодо використання ЗПГ у таких суднах. Він заявив, що за оцінками ICCT, використання ЗПГ як суднового палива призводить до 120% більше викидів парникових газів, ніж використання суднового газойлю. Особлива увага зосереджується на тому, що круїзні лайнери, що працюють на ЗПГ, часто викидають його прямо в атмосферу, що призводить до збільшення кількості метану, що є потужнішим парниковим газом, ніж вуглекислий газ.
У зв’язку з цим виникає питання щодо екологічності таких суден та доцільності використання ЗПГ у великих круїзних лайнерах. Оскільки будівництво суден, що працюють на метанолі, вже в процесі, можливо, на майбутнє варто розглянути альтернативні, більш екологічно чисті методи палива для круїзних лайнерів.